ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
En dan staat er zomaar iemand op het spoor. Helaas is het twee keer voorgekomen in een paar dagen. wonder boven wonder is het bij zwaargewond gebleven, en is bij de andere persoon snel gealarmeerd.
twitter:
POL_DelaHaye twitterde op donderdag 22-08-2019 om 17:47:22 In Castricum raakte een persoon zwaargewond.In Heiloo werd gisteren iemand op tijd van het spoor gehaald. Vanmiddag werden collega’s richting het spoor gestuurd voor een persoon die voor de trein stond. Zoek aub hulp via het telefoonnummer 113 of via https://t.co/JYTKh85sorreageerretweet
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ik krijg van NS Flex een foutieve correctie voor uitchecken. En je kan alleen bellen om het recht te laten brijen en het gaat om een bedrag van 3,12 in totaal ofzo.
Op zaterdag 24 augustus 2019 13:17 schreef Peter het volgende: Flex kan nog niet met een regioabonnement lees ik. Is er zicht op wanneer dat wel kan?
Volgens mij is het hele systeem daar niet op ingericht. Je regio-abonnement zou dan namelijk bij NS in het systeem moeten staan ipv op je OV-chipkaart.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 24 augustus 2019 12:57 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik krijg van NS Flex een foutieve correctie voor uitchecken. En je kan alleen bellen om het recht te laten brijen en het gaat om een bedrag van 3,12 in totaal ofzo.
Maargoed, principes heb je niet voor niets.
Dat gaat al geruime tijd niet goed. Ik krijg af en toe ook zulke correcties, terwijl ik netjes overal in- en uitcheck.
Ik snap niet dat ze die functie nog niet hebben uitgeschakeld zolang hij niet goed werkt
Dat gaat al geruime tijd niet goed. Ik krijg af en toe ook zulke correcties, terwijl ik netjes overal in- en uitcheck.
Ik snap niet dat ze die functie nog niet hebben uitgeschakeld zolang hij niet goed werkt
"Ja tussen 16-8 en 19-8 is er een storing geweest, maar hij wordt uiteindelijk niet gefactureerd." Nou, ik hou in de gaten of er een correctie komt dan.
Er schijnen ook regelmatig mensen onterecht een correctie te krijgen omdat ze tegen de richting in gereisd zouden hebben, of voor een IC-direct-toeslag op een heel ander traject
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 24 augustus 2019 13:58 schreef dennistd het volgende: Er schijnen ook regelmatig mensen onterecht een correctie te krijgen omdat ze tegen de richting in gereisd zouden hebben, of voor een IC-direct-toeslag op een heel ander traject
In dit geval heb ik in Lelijkstad uitgecheckt, onderweg van het ene naar het andere perron, en weer ingecheckt. De vervolgreis van 2,52 ofzo naar Almere C staat er ook gewoon in.
Volgens mij is het hele systeem daar niet op ingericht. Je regio-abonnement zou dan namelijk bij NS in het systeem moeten staan ipv op je OV-chipkaart.
Ergens vind ik het maar een beetje een treurige vertoning, zo'n zooitje bij elkaar geraapte rijtuigen uit de jaren 70/80. Zeker als daarnaast dan een ICE4 staat.
Nou snap ik het wel, nieuw rollend materieel is immers duur. Maar de indruk die je op je reizigers wil maken is ook belangrijk, dat beseften de oprichters van MTR Express in Zweden zich maar al te goed. Die hebben gekeken naar tweedehands materieel maar waren van mening dat dat niet goed genoeg was, daarom hebben ze uiteindelijk FLIRTs gekocht.
Ik vraag me af hoeveel reguliere reizigers FlixTrain heeft. HKX en Locomore moesten niet voor niets stoppen...
Ik woon vlakbij Frankfurt-Süd, waar de Flixtrain van Stuttgart naar Berlijn (en vice versa) stopt, en ik heb de indruk dat die treinen best behoorlijk gevuld zijn. Voor incidentele reizigers die laat boeken is het vaak een stuk goedkoper dan met DB. Zeker op vrij- en zondagen is DB vaak heel duur, ook als je lang op voorhand boekt. Als je vandaag bijvoorbeeld zonder kortingskaart na de middag van Berlijn naar Frankfurt wil betaal je bij DB ¤138,50 en bij Flixtrain ¤79, voor een verschil van bijna ¤60 zullen veel mensen dat beperkte comfort op de koop toenemen. Bovendien heeft Flixtrain natuurlijk het voordeel dat boeken aanzienlijk eenvoudiger is dan bij HKX en Locomore omdat het hetzelfde systeem is als Flixbus, dat zal ook zeker meehelpen.
Een foto uit de oude doos. Vandaag precies 8 jaar geleden maakte ik deze foto van locomotief 186.118, die in het oude station van Breda gereed stond als 'Fyra' naar Amsterdam Centraal. De gefaalde kruimeldieven waren destijds nog niet in dienst, als noodoplossing was 'NS Hispeed' destijds met deze oplossing gekomen: een TRAXX-locomotief met daarachter 6 voor het rijden op de HSL aangepaste intercityrijtuigen.
Van dit beeld is tegenwoordig niet veel meer over: het merk 'NS Hispeed' is van het toneel verdwenen, en daarmee ook de opvallende rood/roze/witte livrei waarvan de loc en rijtuigen waren voorzien. Het station bestaat ook niet meer, in de jaren na het maken van deze foto is er in Breda flink gebouwd aan een nieuwe OV-terminal die in 2016 is opgeleverd. Er rijden echter nog steeds TRAXX-locs en ICR-rijtuigen op deze route.
Waarom staat er op de borden van Berlin Hbf op het perron tussen spoor 15/16 Berlin Hauptbahnhof met daaronder "Lehrter Bahnhof" op op perrons 11/12 en 13/14 niks? Had Lehrter Bahnhof oorspronkelijk alleen deze sporen?
Ga ik zo lezen. Maar wat anders, wat zijn je rechten bij DB als je 60+ vertraging hebt en daardoor je eindbestemming niet kunt halen?
Had om 17:40 moeten vertrekken van Berlin Hbf naar Haren.
ICE506-IC209-RE1-RE15 (WFB)
Stel ik neem die trein, kom ik om 20:28 in Hamburg. Dan ICE609 naar Bremen dan IC2032
En dan ben ik om 23:14 fucked in Leer.
Net bij het servicepunt geweest. Een nogal norse man zei dat ik gewoon mijn vertraagde trein moest pakken en dan verder zien.
Toen maar es bij ander servicepunt gaan vragen. Die vrouw vertelde dat m'n Zugbindung verviel. En gaf me een alternatief IC2242-RB61-RE15 (via Osnabrück en Rheine)
Het is al redelijk druk op het perron, dus hopelijk kan ik mee. Anders heb ik vrij stevige schouders...
Ze moeten ofwel een taxi regelen, ofwel een hotelovernachting.
Daarnaast krijg je bij +60 een vergoeding. Als het kan aan de conducteur een vertragingsformulier vragen met bevestiging van de vertraging. Of om een aantekening op je ticket. Laatste is volgens mij verplicht (Europese regelgeving).
Hoewel theorie en praktijk natuurlijk kunnen verschillen. Toen ik een tijd terug met de ICE door Duitsland reisde ging de aansluiting op de ICE naar Brussel in Keulen mis. Voor de gein toen even gekeken welke alternatieven er waren: ik kan me niet echt voorstellen dat de reizigers naar Brussel werkelijk geacht werden om hun reis voort te zetten met RE's, lokaaltreinen en drie overstappen.
Daarnaast krijg je bij +60 een vergoeding. Als het kan aan de conducteur een vertragingsformulier vragen met bevestiging van de vertraging. Of om een aantekening op je ticket. Laatste is volgens mij verplicht (Europese regelgeving).
Hoewel theorie en praktijk natuurlijk kunnen verschillen. Toen ik een tijd terug met de ICE door Duitsland reisde ging de aansluiting op de ICE naar Brussel in Keulen mis. Voor de gein toen even gekeken welke alternatieven er waren: ik kan me niet echt voorstellen dat de reizigers naar Brussel werkelijk geacht werden om hun reis voort te zetten met RE's, lokaaltreinen en drie overstappen.
Qua overstappen maakt het niks uit en laatste stuk zou sowieso met een RE zijn.
Qua comfort was de oorspronkelijke optie fijner.
En hoewel die ICE meer dan een uur vertraging heeft ben ik 21 minuten later op m'n bestemming. Maakt dat nog wat uit?