abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188567682
Zijn hier fokkers die aan handboogschieten doen? Dochter zit nu bijna een jaar op handboogschieten, en nu is het tijd voor haar eerste eigen handboog.
Op de vereniging raadde ze ons aan om een tweedeling boog te kopen om de kosten te drukken.
Maar waar begin ik? Hoe zie ik of een tweedehands boog goed is?
pi_188567700
Er kan weinig mee mis zijn als 'ie uiterlijk nog goed is, niet rammelt en de verf of vernis niet gebarsten is. Zie je deukjes op de randen, dan weet je dat 'ie ergens tegenaan gebutst of gevallen is. Alleen bij compoundbogen heb je vaak meer specifieke kennis nodig vanwege de mechanische onderdelen.
Koop wel meteen een nieuwe pees erbij.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_188567708
Oké duidelijk. Maar gaat zo'n boog niet naar je hand staan? Daar hadden ze het op de vereniging over.
pi_188568086
Het is belangrijker om te letten op het trekgewicht en de inch maat van de latten.

Bij een verkeerde maat of trekgewicht kan je gewoon niet lekker schieten.

Verder is ook de lengte van de pijlen belangrijk maar dit hangt er vanaf hoe ver je dochter is met schieten.

Bij een handboog winkel hebben ze ook gebruikte bogen misschien daar eens gaan kijken.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_188572568
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 08:33 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Het is belangrijker om te letten op het trekgewicht en de inch maat van de latten.

Bij een verkeerde maat of trekgewicht kan je gewoon niet lekker schieten.

Verder is ook de lengte van de pijlen belangrijk maar dit hangt er vanaf hoe ver je dochter is met schieten.

Bij een handboog winkel hebben ze ook gebruikte bogen misschien daar eens gaan kijken.
Ja ze heeft een briefje meegekregen waarop alle relevante punten staan. Ik zie op de site van die winkel alleen niks staan over tweedehands bogen.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:51:36 #6
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_188585379
Nee, meestal staan die niet op de site, zou gewoon effe bellen.
Welke winkel overigens als ik vragen mag.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_188585571
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 09:51 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Nee, meestal staan die niet op de site, zou gewoon effe bellen.
Welke winkel overigens als ik vragen mag.
In Diessen zit die zaak
pi_188598954
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 10:04 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

In Diessen zit die zaak
Daar ben ik zelf ook al een aantal keren geweest en die heeft ook tweedehands moet je alleen effe naar vragen.

Er zijn tegenwoordig van bv het merk Easton ook hele leuke beginners bogen en die zijn ook niet al te duur.
pi_188613839
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 09:44 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:

[..]

Daar ben ik zelf ook al een aantal keren geweest en die heeft ook tweedehands moet je alleen effe naar vragen.

Er zijn tegenwoordig van bv het merk Easton ook hele leuke beginners bogen en die zijn ook niet al te duur.
Ah thnx, ik zal er naar vragen. En ze is niet echt meer een beginner, ze gaat nu bijna een jaar twee keer per week . De afgelopen 9 maanden had ze een boog van de vereniging gehuurd maar die was helaas niet te koop.
  zondag 25 augustus 2019 @ 09:11:39 #10
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188614009
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 08:43 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ah thnx, ik zal er naar vragen. En ze is niet echt meer een beginner, ze gaat nu bijna een jaar twee keer per week . De afgelopen 9 maanden had ze een boog van de vereniging gehuurd maar die was helaas niet te koop.
Maar als die goed beviel zal ie vast wel ergens gebruikt te vinden zijn toch?
Ik zou gewoon alle winkels die je kent bellen, en vragen of ze iets weten..
pi_188614024
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 06:11 schreef Cryptocoryne het volgende:
Op de vereniging raadde ze ons aan om een tweedeling boog te kopen om de kosten te drukken. Maar waar begin ik? Hoe zie ik of een tweedehands boog goed is?
Ik zou zeggen vraag aan iemand van die vereniging waar je dit het beste koopt en vraag of die persoon mee zou willen gaan om te kijken/beoordelen of het wat is.

99% dat iemand gewoon mee wilt; het is immers die mensen hun hobby/passie, dus die zullen op zeker iemand willen helpen door hun ervaring en kennis aan te spreken.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 25 augustus 2019 @ 09:15:32 #12
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188614034
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik zou zeggen vraag aan iemand van die vereniging waar je dit het beste koopt en vraag of die persoon mee zou willen gaan om te kijken/beoordelen of het wat is.

99% dat iemand gewoon mee wilt; het is immers die mensen hun hobby/passie, dus die zullen op zeker iemand willen helpen door hun ervaring en kennis aan te spreken.

Dat is voor winkels niet anders denk ik.. Voor de omzet hoef je er niet aan te beginnen..
pi_188614283
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:14 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit mee ga tijdens de training dus ik ken er vrijwel niemand. Maar ze heeft een briefje meegekregen en dat moest ze bij de winkel afgeven en dan kwam het in orde.
Ik zal morgen wel even meegaan, misschien dat ik iemand zover krijg om mee te gaan.
pi_188661448
Koop gewoon een Rolan Snake recurve bow. Die heb ik ook. Perfecte boog en goedkoop.

https://www.pijlenboogkop(...)rve-handboog-60inch/

Hier een positieve review erover:

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Bow Review: Snake Youth Recurve Bow 60" by Arc Rolan (video)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop