abonnement Unibet Coolblue
pi_188566382
Ja, vooralsnog heb ik de vraagteken erbij gezet.

Maar ik heb twee katers die schijnbaar een vlooienallergie hadden en ook goed reageerden op de pillen hiervoor.
Maar sinds 3/4e jaar hebben ze zich niet meer kaal gekrabd en was het dus ook niet nodig hun medicijnen daarvoor te kopen. Goed kat nr 1 heb ik al bijna 10 jaar, en kat nr 2 was eerder de kat van mijn ouders. Na hun overlijden, is ook deze kater bij mij gekomen.

Kan het echt zo simpel zijn? Dat katten over hun vlooienallergie kunnen heen groeien?
Want het aantal vlooien in mijn buurt zal echt niet zijn afgenomen in een straat waar elk gezin gemiddeld 2 katten heeft. En ja, veel katten zoeken toevlucht in mijn tuin als het erg warm wordt. Dus wat dat betreft is er niets veranderd:
- voldoende bossages zodat geen enkele kat direct aan het zonlicht wordt blootgesteld.
- bijna altijd wel wat bakjes in zowel mijn voor als achtertuin met wat water.
- en ja, elke kat die wil, kan zo bij mij binnenkomen.bij elke redelijke buitentemperatuur staat er altijd wel een raam open... dag en nacht.

Wat denken jullie ervan?
  donderdag 22 augustus 2019 @ 00:34:02 #2
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188566445
Ik denk dat katten het accepteren met het verstrijken van de leeftijd. Goed blijven kijken dus, jij bent degene die ze kan helpen.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 01:48:24 #3
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_188597406
quote:
7s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 00:34 schreef Stray_cat het volgende:
Ik denk dat katten het accepteren met het verstrijken van de leeftijd. Goed blijven kijken dus, jij bent degene die ze kan helpen.
Ja, de katten kunnen dit misschien verstandelijk wel accepteren...maar dat haalt hun vlooien allergie niet weg. Dat kan ik o.a. zien aan hun vacht.
Daar waar deze katers echt wel hebben geleden onder de vlooienallergie, lijken ze nu al 9 maanden vrij te zijn van die allergie.

Ook zonder pillen lijken ze hier ineens veel beter te voelen, zeker hun vacht is zachte dan ooit.
pi_189308247
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 01:48 schreef Also-von-Oder het volgende: [..] Ja, de katten kunnen dit misschien verstandelijk wel accepteren...maar dat haalt hun vlooien allergie niet weg. Dat kan ik o.a. zien aan hun vacht. Daar waar deze katers echt wel hebben geleden onder de vlooienallergie, lijken ze nu al 9 maanden vrij te zijn van die allergie. Ook zonder pillen lijken ze hier ineens veel beter te voelen, zeker hun vacht is zachte dan ooit.
Anders geef je zo’n pil van jezelf!
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 00:18:58 #5
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_189324857
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 23:59 schreef Alfarroba het volgende:

[..]

Anders geef je zo’n pil van jezelf!
Ik zal jou een pil geven, waar je 100 jaar van slaapt, tot je wakker gekust wordt door Prins Gordon of Prins Joling, die met zijn tong in jouw bek hangt. }:| }:|
  zondag 20 oktober 2019 @ 17:01:47 #6
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_189532989
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 00:18 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ik zal jou een pil geven, waar je 100 jaar van slaapt, tot je wakker gekust wordt door Prins Gordon of Prins Joling, die met zijn tong in jouw bek hangt. }:| }:|
:')

Vlooien brengen ziektes over, verzwakken de kat door bloedarmoede te veroorzaken en zijn smerig om in je omgeving te hebben. Hoe een kat erop reageert is niet relevant voor de vraag of je actie moet nemen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 21 oktober 2019 @ 01:02:37 #7
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_189541280
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

:')

Vlooien brengen ziektes over, verzwakken de kat door bloedarmoede te veroorzaken en zijn smerig om in je omgeving te hebben. Hoe een kat erop reageert is niet relevant voor de vraag of je actie moet nemen.
Hoe mijn katten hier op reageerden? Beide katten hebben hier veel last van gehad, krabten zich een slag in het rondte (de een bij mij thuis... nr 2 toen nog bij mijn ouders thuis).
Maar van het ene op het andere moment hadden ze nergens meer last van, daar waar ze eerder half kaal werden en ze deze pil gaf. En mijn kater 1 die is nu vitaler dan het ooit geweest was (mijn 1e kat uberhaupt)... en de laatste kat die bij mij kwam, heeft een mooiere en zachtere vacht dan ooit (en hij is al minstens 12 jaar) En dat al ruim een jaar.

Weliswaar ga ik daar nog geen definitieve conclusies aan verbinden... maar ik laat me ook geen spookverhalen aanpraten.
Mijn 1e kater had er zelfs eerder zoveel last van dat hij ergens in de buurt (binnen 150 meter van mijn woning ergens buiten verbleef... en alleen mee terugging als ik hem zelf ophaalde).
Dat doet hij niet meer, hij heeft er gewoon geen last meer van. De laatste, de oudste via mijn ouders... heeft nog nooit zo'n zachte vacht gehad. En geen van beiden verlaat mijn "erf" met meer dan 10 meter. En nee, ze krabben ook niet meer zo veel.
En dat terwijl ze eerder eens in de 3 maanden een tablet nodig hadden.
  maandag 21 oktober 2019 @ 06:53:10 #8
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_189541919
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 01:02 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Hoe mijn katten hier op reageerden
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
is niet relevant voor de vraag of je actie moet nemen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')