abonnement Unibet Coolblue
pi_191071598
Die lange TTT's blijven toch elk jaar een verschrikking. Arme Colombiaantjes.
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 13:04:59 #52
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_191071620
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2020 13:03 schreef Pistolero het volgende:
Die lange TTT's blijven toch elk jaar een verschrikking. Arme Colombiaantjes.
Op de derde dag is ook niet zo handig, dan zijn mijn Afrikaantjes vaak al gedecimeerd.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 13:21:41 #53
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_191071810
Een proloog, ploegen- en individuele tijdrit is echt teveel van het goede in een rondje van een week. Ik ben groot voorstander van meer tijdrijden in de categorie, want dat is een enorm onderbelicht punt geworden. Daarnaast blijf ik zeggen dat een ploegentijdrit met landen echt kletskoek is. Doe dat in de Alsace of weet ik veel wat.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_191074639
Ploegentijdrit is er wel teveel aan ja, maar die klimtijdrit heb ik nu al zin in :9~
Demain, on roule
  dinsdag 21 januari 2020 @ 12:20:51 #55
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_191129016
LE TAPPE DEL GIRO D’ITALIA UNDER 23 2020:
Giovedì 4 giugno | 1/a tappa | Urbino (PU) – Urbino (PU) km 156,1
Venerdì 5 giugno | 2/a tappa | Urbino (PU) – Riccione (RN) km 150,7
Sabato 6 giugno | 3/a tappa | Riccione (RN) – Mordano (BO) km 162,1
Domenica 7 giugno | 4/a tappa – ITT | Sorbolo Mezzani (PR) – Guastalla (RE) km 25,4
Lunedì 8 giugno | RIPOSO
Martedì 9 giugno | 5/a tappa | Bonferraro di Sorgà (VR) – Bolca (VR) km 167,1
Mercoledì 10 giugno | 6/a tappa | Marostica (VI) – Rosà (VI) km 134,1
Giovedì 11 giugno | 7/a tappa | Borgo Valsugana (TN) – Passo Vezzena (TN) km 114,0
Venerdì 12 giugno | 8/a tappa | Colico (LC) – Colico (LC) km 159,0
Sabato 13 giugno | 9/a tappa | Lecco (LC) – Monte Spluga (SO) km 130,3
Domenica 14 giugno | 10/a tappa | Aprica (SO) – Aprica (SO) km 94,0

Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 21 januari 2020 @ 12:25:33 #56
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_191129067
Parcours is een stuk minder zwaar dan vorig jaar, ongetwijfeld met de gedachte dat ze niet weer zitten te wachten op een Colombiaanse enclave die heel de race op elke oplopende meter naar de knoppen rijdt. De vlakke tijdrit ben ik erg blij mee, ze lijken eindelijk collectief te leren dat ook beloften baat hebben bij dat onderdeel.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:25:55 #57
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_191231469
De opleidingsploeg van Pat is al in shambles, lekker bezig. Voor Steef niet zo'n probleem verder, die rijdt een heel programma met de Zwitserse nationale ploeg, o.a. op Mallorca.

quote:
Vorige zomer maakte Patrick Lefevere al bekend dat hij met een nieuwe Italiaans continentale ploeg zou gaan samenwerken. Een opleidingsploeg, zoals hij voorheen Klein Constantia had. Team Monti werd opgestart en met jongens als Stefan Bissegger, Michele Gazzoli en Reuben Thompson werden een aantal talenten vastgelegd. Ook Stefano Museeuw, zoon van Johan, kreeg een plekje in de ploeg.

Lefevere zag de samenwerking als een win-winsituatie. "Het zou mij geen geld kosten", vertelt hij ons. "Alleen maar voordelen, in ruil voor het gebruik van onze naam in hun logo en de uitrusting. Ik was enthousiast, want de structuur onder leiding van teammanager Roberto Magrini oogt stevig. Er is ook de link met het voormalige Liquigas."

Maar de laatste dagen begint Team Monti-Deceunick-Quick-Step steeds meer op een spookploeg te lijken en bereikten ons geruchten dat het team niet voldoende financiële draagkracht zou hebben. Ook bij de renners heerst uiteraard grote onrust. "Ik weet het ook niet meer", zegt Lefevere. "Maar sowieso mogen we spreken over een valse start. Ik heb in elk geval de leveringen van materiaal laten stopzetten."

150.000 tot 200.000 euro kosten
Lefevere zorgt immers voor de bestellingen van het materiaal, hetzelfde als dat waar de profs van Deceuninck-Quick-Step mee rijden. "Van Specialized-fietsen tot kledij, brillen en helmen. Ik bestelde en zij betalen mij de facturen terug. Maar dat sleept ondertussen al een hele poos aan. In die mate dat ik bijvoorbeeld kledijleverancier Vermarc heb gevraagd om de leveringen stop te zetten. Ik heb momenteel al een 150.000 tot 200.000 euro kosten gemaakt. Ik zie het niet zitten om dat nog verder op te laten lopen."

"Het komt wel in orde, proberen ze mij te overtuigen. Maar ik ben het vertrouwen verloren. Mocht ik een miljoen teveel in kassa hebben, zou ik misschien in de bres springen. Dat heb ik helaas niet. Dan ga ik maar verder zonder opleidingsteam, al besef ik dat dit een bijzonder jammere zaak zou zijn voor de renners. We zijn eind januari. Het wordt niet gemakkelijk voor die jongens om nog snel ergens onderdak te vinden."
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:28:15 #58
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_191359164
Net als vorig jaar vind ik het leuk om weer eens nieuwe junioren onder de loep te nemen. De Brenners, Sheffields, Vaceken en Ponomars kennen we inmiddels wel. Allereerst lijkt Madiot weer beet te hebben, hoewel het voor een overstap naar de opleidingsploeg nog erg vroeg is. Eddy Le Huitouze (16), vernoemd naar Merckx himself, is weggekaapt voor de neus van Arkea. Deze jongeman komt uit Morbihan, Bretagne (waar hij ook voor gaat koersen dit jaar) en gaat dit seizoen meedraaien bij de junioren. In Frankrijk zijn ze helemaal wild, en terecht. Een jong fenomeen. 1m84, 71 kilo. Hij breekt allerlei records, van Alaphilippe tot Madouas. Reden genoeg voor Madiot om hem al op training mee te nemen met FDJ en hem tevens te voorzien van de machines van Lapierre. Deze maand in februari gaat dat nogmaals gebeuren. Zijn idool is overigens Mathieu van der Poel.

In Groot-Britannië denken ze ook wat leuks te hebben. Ook daar is een waar fenomeen opgestaan en hij wint van alles en nog wat. Niet alleen in eigen land, maar ook in Italië. Zijn naam is Max Poole. In het najaar won hij de Coppa d'Oro, de belangrijkste eendagskoers bij de nieuwelingen. Om even te resumeren, en laat ik het dan bij de recente geschiedenis houden: Basso, Colbrelli, Ulissi, Mohoric, Bettiol, Andrea Bagioli, Rubino, Piccolo, Brenner. Ik heb alleen geen flauw idee of hij dit jaar al mee gaat doen, daar heb ik verdacht weinig over gehoord. Daarnaast doet GB nauwelijks mee in de Nations Cup, dus, zelfs al zou hij overstappen, dan is het aantal keren dat hij zich komt meten met de mondiale top nog te min, helaas. De naam Gustav Wang zal ongetwijfeld een belletje doen rinkelen, die naam is vorig jaar namelijk al eens gevallen, hoewel hij toen helemaal nog geen junior was. Hij kwam toen doodleuk, als 15-jarige, het nationale kampioenschap bij de junioren winnen. Een nieuwe, veel te hard rijdende Deen is opgestaan.

Het broertje van Quinn Simmons, Colby, komt dit jaar ook meedoen. Hij gaat uitkomen voor Lux, hetzelfde programma als waar Quinn zijn opleiding heeft genoten. Hij heeft vorig jaar al een aantal koersen gereden in België en Ierland (waar hij ook gewonnen heeft). Volgens mij is hij lang niet zo goed als Quinn, maar we gaan het meemaken. Nieuw-Zeeland heeft andermaal een wereldrecordhouder in de rangen. Op de individuele achtervolging reed Jack Carswell een tijd bij elkaar van 2.13.326 (uiteraard over twee kilometer). Hij gaat koersen in Nederland, bij WWV (Willebrord Wil Vooruit), hetzelfde programma waar Finn Fisher-Black uit komt voordat hij overstapte naar de beloftenploeg van ONS Jumbo. Misschien dat @Pistolero over een x aantal maanden weer een scoop kan oprapen.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 15:31:07 #59
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_191504736
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 17:32 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Het is te hopen dat UAE Team Colombia en/of de nieuwe ploeg opgezet door de overheid ook mogen starten.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zondag 16 februari 2020 @ 14:32:21 #60
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_191537216
Het is nog even wachten tot het junioren seizoen écht van start gaat straks in maart in Kuurne, maar we kunnen elke indicatie voor het seizoen gebruiken. Momenteel is namelijk de Valley of the Sun race bezig in Amerika. Dat zegt uiteraard niet veel want het is een soort samenkomst van semiprofs, junioren en criteriumgoden, maar het lijkt erop dat de overgebleven junioren van deze Amerikaanse generatie hun winter niet gemist hebben. Ter vergelijk: Quinn Simmons werd hier vorig jaar 4e. Magnus Sheffield zagen we al even op het wereldkampioenschap veldrijden, waar hij even heel indrukwekkend oogde om daarna net zo indrukwekkend terug te vallen naar plek achtenveertig of zo. Nou, Sheffield won dus de openingstijdrit hier met een behoorlijk verschil. Voor Sheffield wordt het al een soort van bevestigingsseizoen. Vorig jaar heeft hij veel kunnen profiteren van de aanwezigheid van Simmons, nu mag hij het alleen gaan doen.

Matthew Riccitello werd dit weekend dan weer 3e in de tijdrit. Riccitello zal voor de oplettende kijker in Yorkshire ook niet onbekend zijn. Hij is dat extreem kleine kereltje die met een vals paspoort ook in een koers voor kinderen onder 10 mee zou mogen doen. Riccitello werd vorig jaar 5e in Rüebliland, daar kun je mee thuiskomen. Ook Luke Lamperti heeft toegeslagen, dan weer door de eerste rit in lijn te winnen. Lamperti won op zijn beurt vorig jaar weer een rit in Rüebliland en lijkt een voornaamste kandidaat om dit jaar wat moois te doen in massasprints. Tot slot is daar nog een nieuwste schroeiende Yank. Hij is zelfs nog te jong om mee te doen bij de junioren (hij is 15), maar hij klopte ze allemaal. Zijn tijd in de tijdrit zou zelfs goed genoeg zijn om bij de profs 25e te worden. Alex Gustin, hij gaat op het lijstje.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_191538793
quote:
Ik mis hier de beloftenteams van Sunweb en Jumbo.
Demain, on roule
  zondag 16 februari 2020 @ 16:24:15 #62
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_191538861
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 16:19 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Ik mis hier de beloftenteams van Sunweb en Jumbo.
Die doen allebei de Franse kalender aan.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 22 februari 2020 @ 18:54:59 #63
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_191633386


Iemand heeft een goede winter gehad.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator zaterdag 29 februari 2020 @ 17:31:58 #64
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_191755697
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 18:54 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]

Iemand heeft een goede winter gehad.
Vandaag ook weer aan het schroeien.

Orodrethh twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 17:18:24 Tiens tiens. Le champion d'Espagne juniors Juan Ayuso qui roule sur un Colnago avec inscrit "Emirates" dessus. Indice pour sa future équipe ? 🙃 📷 @circuitoguadia https://t.co/WZy5HKjg5a reageer retweet


Matxin zit er boenk op.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_191756100
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 18:54 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]

Iemand heeft een goede winter gehad.
Waar begint ONZE Marco aan z’n seizoen?
  zaterdag 29 februari 2020 @ 18:05:35 #66
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_191756165
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Vandaag ook weer aan het schroeien.

Orodrethh twitterde op zaterdag 29-02-2020 om 17:18:24 Tiens tiens. Le champion d'Espagne juniors Juan Ayuso qui roule sur un Colnago avec inscrit "Emirates" dessus. Indice pour sa future équipe ? 🙃 📷 @:circuitoguadia https://t.co/WZy5HKjg5a reageer retweet
[ afbeelding ]

Matxin zit er boenk op.
Hij mocht ook al rondjes rijden met Movistar deze winter en Eus zit met een einde naderende Valverde eigenlijk niet in een positie om straks zonder de beste Spanjaard(en) een ploeg op te bouwen. Dat wordt hard tegen onzacht.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 18:07:43 #67
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_191756192
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 17:58 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Waar begint ONZE Marco aan z’n seizoen?
Crossseizoen zit er pas net voor hem op en hij zou eerst nog twee keer op trainingskamp gaan voordat hij er echt werk van ging maken. De eerste in Italië liep overigens in de soep vanwege de Coronagekte. Ik vermoed dat het bij rondjes om de kerk in Duitsland blijft en dat hij zich in Gent - Wevelgem pas voor het echt eerst komt tonen. Hij zou daar al goed moeten zijn met Roubaix twee weken later, wat een van z'n voornaamste doelen is dit jaar.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator zaterdag 29 februari 2020 @ 18:49:20 #68
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_191756761


Als ik een Spaanse junior was en ik stond samen met Ayuso aan de start dan ging ik heel snel wat anders doen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zondag 1 maart 2020 @ 15:40:59 #69
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_191774456


Kuurne bij de junioren. Indrukwekkende coupe van Uijtdebroeks. Als eerstejaars en toekomstig klassementsrenner al zo uit te pakken is niet mis. Dit wordt nen grote.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 1 maart 2020 @ 21:52:50 #70
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_191784089
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2020 14:32 schreef Koffieplanter het volgende:
Het is nog even wachten tot het junioren seizoen écht van start gaat straks in maart in Kuurne, maar we kunnen elke indicatie voor het seizoen gebruiken. Momenteel is namelijk de Valley of the Sun race bezig in Amerika. Dat zegt uiteraard niet veel want het is een soort samenkomst van semiprofs, junioren en criteriumgoden, maar het lijkt erop dat de overgebleven junioren van deze Amerikaanse generatie hun winter niet gemist hebben. Ter vergelijk: Quinn Simmons werd hier vorig jaar 4e. Magnus Sheffield zagen we al even op het wereldkampioenschap veldrijden, waar hij even heel indrukwekkend oogde om daarna net zo indrukwekkend terug te vallen naar plek achtenveertig of zo. Nou, Sheffield won dus de openingstijdrit hier met een behoorlijk verschil. Voor Sheffield wordt het al een soort van bevestigingsseizoen. Vorig jaar heeft hij veel kunnen profiteren van de aanwezigheid van Simmons, nu mag hij het alleen gaan doen.

Matthew Riccitello werd dit weekend dan weer 3e in de tijdrit. Riccitello zal voor de oplettende kijker in Yorkshire ook niet onbekend zijn. Hij is dat extreem kleine kereltje die met een vals paspoort ook in een koers voor kinderen onder 10 mee zou mogen doen. Riccitello werd vorig jaar 5e in Rüebliland, daar kun je mee thuiskomen. Ook Luke Lamperti heeft toegeslagen, dan weer door de eerste rit in lijn te winnen. Lamperti won op zijn beurt vorig jaar weer een rit in Rüebliland en lijkt een voornaamste kandidaat om dit jaar wat moois te doen in massasprints. Tot slot is daar nog een nieuwste schroeiende Yank. Hij is zelfs nog te jong om mee te doen bij de junioren (hij is 15), maar hij klopte ze allemaal. Zijn tijd in de tijdrit zou zelfs goed genoeg zijn om bij de profs 25e te worden. Alex Gustin, hij gaat op het lijstje.
De drie zijn deze week weer bezig geweest in de Tour of the Southern Highlands. Nog steeds geen bijzonder niveau, maar ze lieten alle drie weer van zich horen door een rit te winnen of de leiderstrui te dragen. Michael Garrison kwam ook nog even buurten en die werd op zijn Specialized-machine van Axeon toch heel behoorlijk geklopt in de tijdrit door Riccitello en Sheffield. Het heeft er alle schijn van dat ze straks in de Nations Cup klassiekers weer vreselijk dicht gaan zijn.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator vrijdag 6 maart 2020 @ 23:48:41 #71
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_191874495
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 18:05 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Hij mocht ook al rondjes rijden met Movistar deze winter en Eus zit met een einde naderende Valverde eigenlijk niet in een positie om straks zonder de beste Spanjaard(en) een ploeg op te bouwen. Dat wordt hard tegen onzacht.
quote:
¿Tienes ya algún acuerdo de cara al año que viene con algún equipo? ¿Tal vez con UAE Team Emirates?
Tengo muy buena relación con Matxin y me cuida muy bien, pero también tengo relación con Movistar. Ambos son equipos muy potentes, pero todavía no pienso en ello. Prefiero centrarme en este año.
Juan laat zich door iedereen paaien, maar maakt nog geen keuze.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zondag 8 maart 2020 @ 18:55:37 #72
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_191906977
Ayuso heeft inmiddels 5/5 beet. De ene voorsprong is nog groter dan de ander. Het is inmiddels wel duidelijk dat de two horse race van vorig jaar alleen nog maar eentoniger en extremer is geworden. Het moet wel heel erg in de soep lopen wil hij dit jaar niet 100% scoren in de Copa España. Dat is hartstikke leuk verder, maar het is dus wachten op de eerste serieuze continentale tegenstand.

Daarover gesproken, mijn oog viel op Cian Uijtdebroeks die op de startlijst staat van Nokere Koerse volgende week zaterdag. Zijn coupe van vorig jaar was al bijzonder op zich, maar bij het lezen van een interview met de beste jongen blijkt dat hij tijdens de race ook nog eens gevallen is en een hele poos heeft moeten achtervolgen. Le Huitouze is inmiddels ook aan zijn seizoen begonnen in Frankrijk door mee te doen in het amateurcircuit, waar hij heel verdienstelijke vijftiende werd. Nu denken jullie ongetwijfeld jeetje 15e lekker boeiend, maar over het Franse amateurcircuit moeten geen grappen gemaakt worden. Die jongens zitten in de kracht van hun leven en kunnen een heel potje fietsen. Bouchard, Cabot, Bol, Haanninen. Het is niet helemaal niks.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator zondag 8 maart 2020 @ 19:20:30 #73
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_191907428
Het grappige is dat Ayuso aangeeft eigenlijk nog helemaal niet in vorm te zijn, aangezien zijn grote doelen pas later op het jaar komen.

Ondertussen wint hij gisteren de Trofeo Castillo de Onda met anderhalve minuut voorsprong en rijdt hij vandaag de laatste 50 kilometer alleen voorop in de Memorial Joan Bautista Llorens, waarna hij met meer dan drie minuten voorsprong wint. Die wedstrijden maken allemaal deel uit van de Trofeo Victor Cabedo, die hij daardoor uiteraard ook meteen wint. Opvolger van Carlos Rodriguez, waarbij vermeld mag worden dat wat Ayuso nu laat zien een stuk indrukwekkender is dan de prestaties van Rodriguez. Al was de generatie van Rodriguez wel vrij sterk, het is mij niet geheel duidelijk of de tegenstand van Ayuso van hetzelfde niveau is.

Hopelijk zien we hem snel buiten Spanje.

Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_193157810
quote:
De Ronde van Italië voor renners onder 23 jaar zal dit jaar doorgaan tussen 29 augustus en 6 september. Dat maakte de organisatie zaterdag bekend op sociale media. Oorspronkelijk zou de rittenkoers tussen 4 en 14 juni hebben moeten plaatsvinden, maar daar trok de coronacrisis in Italië een streep door.

Het parcours op de nieuwe datum werd nog niet bekendgemaakt, maar de organisatie kon wel meegeven dat het nieuwe parcours in grote delen hetzelfde zal zijn als hetgeen de organisatie in januari aankondigde, toen het nog veronderstelde in juni te kunnen organiseren.
  maandag 22 juni 2020 @ 16:53:24 #75
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_193738951
Andrés Camilo Ardila (UAE Team Emirates)
Santiago Buitrago (Bahrain Mclaren)
Jhojan García (Caja Rural Seguros)
Juan Fernando Calle (Caja Rural Seguros)

Zullen vier van de zes afgevaardigden zijn in l'Avenir. De hele (voor)selectie: Andrés Camilo Ardila (UAE), Santiago Buitrago (Bahrain), Daniel Arroyave (UAE Colombia), Rafael Pineda (UAE Colombia), Jhojan García (Caja Rural), Juan Fernando Calle (Caja Rural), Jesús David Peña (Colombia Tierra de Atletas), Diego Camargo (Colombia Tierra de Atletas)

[ Bericht 38% gewijzigd door Koffieplanter op 22-06-2020 17:48:24 ]
Put these foolish ambitions to rest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')