abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 13:04:12 #276
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_195161854
quote:
10s.gif Op zondag 20 september 2020 12:56 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Toch zie ik het nu ook :P
Ik ook.
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
pi_195163889
Vandenabeele in de kopgroep, maar gaat het genoeg zijn om Moniquet uit de leiderstrui te rijden?
Demain, on roule
pi_195163988
Vandenabeele is eraan begonnen, de jacht op geel en Moniquet is ingezet. Hij heeft zolang onder de radar gevlogen door de hegemonie van Evenepoel en Van Wilder bij de junioren en in zijn eerste jaar bij de beloften was het vooral wegcijferen voor Verschaeve, maar de doorbaak is nu definitief daar. Er is werkelijk geen zinvolle reden te bedenken waarom hij nog geen profcontract heeft van de Lotto. Het enige wat ik verzinnen kan is dat ze te lang gewacht hebben en er nu meer kapers op de kust zijn. Lefevere? Vandenabeele heeft ervaring met Evenepoel, want hij was er gewoon bij in de Vredekoers, Lunigiana en Innsbruck.
pi_195164997
Moniquet flink door het ijs gezakt vandaag, Vervloesem wint zowaar het AK met een paar seconden voorsprong op Vandenabeele. Jumbogoden ook behoorlijk sterk in de breedte vandaag.
pi_195166083
Belgische wegrit bij de junioren is om 16:00 begonnen, 11 rondes over de Hoge Blekker. Die klim zit vaak in de Keizer der Juniores, waar vorig jaar Simmons en Sheffield domineerden. Helaas geen Thibau Nys, maar wel Uijtdebroeks, De Lie, Segaert, Debruyne en consorten. Ze rijden met lokale teams, dus geen Acrog tegen de rest.
pi_195166148
Tiberi heeft gedomineerd in San Vendemiano, een belangrijke eendagskoers in Itali. 15 kilometer van het eind vertrokken en in geen velden of wegen meer te bekennen voor de rest, en dan heb je het over de tweetrapsraket van Biesse Arvedi, Aleotti, Colnaghi en nog van dat soort spul. Bijzonder sterk, zeker als eerstejaars. Hij is goed uit de Giro gekomen.
pi_195166598
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 16:25 schreef Pistolero het volgende:
Moniquet flink door het ijs gezakt vandaag, Vervloesem wint zowaar het AK met een paar seconden voorsprong op Vandenabeele. Jumbogoden ook behoorlijk sterk in de breedte vandaag.
Vervloesem bij de junioren echt geweldig in 2017 en 2018 maar vorig jaar niet echt gezien. Ook nog maar een paar maandjes 20, dus benieuwd of hij deze lijn kan doorzetten.
Demain, on roule
pi_195167004
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 18:01 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Vervloesem bij de junioren echt geweldig in 2017 en 2018 maar vorig jaar niet echt gezien. Ook nog maar een paar maandjes 20, dus benieuwd of hij deze lijn kan doorzetten.
Vervloesem kon niet aarden bij Sunweb, hier heb ik toevallig laatst een paar posts over geplaatst. Dat hele jaar kan je wegstrepen, verre van een graadmeter.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:07 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Nah, ik overdrijf enigszins. Hirschi komt er vandaan, Eekhoff gaat gewoon een goede prof worden, om maar twee voorbeelden te noemen. Echter hebben daar wel echt renners tussen gezeten die er voor geen meter konden gedijen. Marius Mayrhofer, die naam ken je misschien nog wel van zilver in Innsbruck, komt uit dezelfde generatie als Evenepoel. Veruit de beste sprinter dat jaar. Type Degenkolb, zullen we maar zeggen. Voor geen mogelijkheid uit het wiel te krijgen en hoe dichter je bij de streep kwam, hoe groter je probleem. Bij Sunweb werkelijk niet vooruit te branden. Moet als sprinter door de Franse bergen zeulen. Xandres Vervloesem, misschien de trouwste luitenant van Evenepoel, wist niet hoe snel hij naar de opleidingsploeg van Lotto moest rennen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 21:18 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Vervloesem is dat ook niet, maar die heeft bij wijze van spreken huilend naar Kurt Van de Wouter gebeld om te vragen of hij alsjeblieft bij hem in de ploeg mocht komen. De laatste periode bij Sunweb is hij ook maar gewoon voor zichzelf gaan trainen, als individueel renner.
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 18:33:52 #284
pi_195167101
Henok 7e in dat koersje in Itali, die begint toch serieus goede uitslagen te verzamelen.

Kom op Doug, doe het.
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 20:02:20 #285
pi_195168610
twitter

Colleoni dacht dat ie had gewonnen, haha.
pi_195203378

Bron: PCS
pi_195266419
Om alvast een beetje naar volgend jaar te kijken, met de hoop dat de grote koersen bij de jeugdcategorien wel doorgang kunnen vinden, is er alweer een fenomeen uit Belgi in aantocht en hij gaat volgend jaar overstappen naar de junioren (in het veldrijden doet hij daar al aan mee): Aaron Dockx, neefje van Gert en Kurt. Ondanks zijn leeftijd deed hij recentelijk mee in Orlicka, tegen bijvoorbeeld Bittner. Het is wachten op een artikel van de immer carrire verwoestende Nico Dick.
pi_195302608
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 12:52:44 #289
pi_195302748
Wij staan volledig achter Alex en Nico.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 23:25:45 #290
pi_195317689
twitter

De vloek van Nico Dick.
pi_195393179
Allereerste wegkoers van echte betekenis, logischerwijs eerstejaars en Pierre Gautherat wordt tweede, alleen geklopt in de sprint door de razendsnelle De Lie. Behoorlijk indrukwekkend. Hij komt eigenlijk uit het veld en koerst normaal voor VC Dolois, maar mocht dit weekend mee met de grote jongens van AG2R. Overigens breek ik hier direct graag een lans voor Kurt Van de Wouwer, die zijn halve ploeg prof ziet worden en dat gat opvult met Vito Braet, Milan Fretin, Arnaud De Lie, Ramses Debruyne en Lars Van Ryckeghem. Alleen Liam Slock zegt me niet zoveel.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:30:34 #292
pi_195393226
Prachtige prestatie van Nico, maar daar horen we dan weer niets over.
pi_195411143
Het was niet de, laten we zeggen, Champions League van het juniorencircuit, maar dat was het dan alweer, de laatste wedstrijd van enige relevantie dit seizoen. Labrosse en De Lie rit- en eindwinnaar, dat zijn ook wel de te verwachten namen. Die van de impressionante Max Poole is dat stiekem eigenlijk ook en ik had graag, heel graag gezien wat hij over een geheel seizoen waard zou zijn tegen de grootste jongens. Dat kunnen we eigenlijk over een hoop jongens zeggen. Hier en daar hebben we nog wat glimpen op kunnen vangen van deze of gene, maar bijvoorbeeld de Amerikanen, die vroeg in het seizoen echt collectief op de brommer waren, hebben we nu geen seconde gezien, terwijl het toch wel interessant is om te zien waar een Sheffield, Riccitello of Lamperti gaat eindigen na dit jaar.

Morgen Piccolo Lombardia, ik kijk er al naar uit.
  Moderator zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:16:25 #294
pi_195411305
Piccolo Lombardia zonder NTT.

twitter

Altijd tegen mijn Eritreers. -O-
pi_195426869
De altijd winnende Harry Sweeny.
  Moderator zondag 4 oktober 2020 @ 16:38:00 #296
pi_195426957
Yakob Debesay derde. _O_
pi_195431324
Het grote gelijk van Lelangue.
pi_195493890
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:09 schreef Koffieplanter het volgende:
Het was niet de, laten we zeggen, Champions League van het juniorencircuit, maar dat was het dan alweer, de laatste wedstrijd van enige relevantie dit seizoen. Labrosse en De Lie rit- en eindwinnaar, dat zijn ook wel de te verwachten namen. Die van de impressionante Max Poole is dat stiekem eigenlijk ook en ik had graag, heel graag gezien wat hij over een geheel seizoen waard zou zijn tegen de grootste jongens. Dat kunnen we eigenlijk over een hoop jongens zeggen. Hier en daar hebben we nog wat glimpen op kunnen vangen van deze of gene, maar bijvoorbeeld de Amerikanen, die vroeg in het seizoen echt collectief op de brommer waren, hebben we nu geen seconde gezien, terwijl het toch wel interessant is om te zien waar een Sheffield, Riccitello of Lamperti gaat eindigen na dit jaar.
De transfers van nog niet prof wordende junioren beginnen langzaam door te sijpelen en het wordt Rally voor Sheffield. Dat lijkt me een uitstekende keus. Grotendeels koersend bij de beloften en het ct-circuit, met een incidentele proef bij de profs. Eigenlijk had dit het jaar van de waarheid moeten worden, een waar hij niet langer kon schuilen in de schaduw van Simmons, maar dat is zoals we allemaal weten even uitgesteld. Het wordt uiteindelijk Rally, maar het zou me niet verbazen als Uno-X nog een poging heeft gewaagd. Sheffield is namelijk een halve Noor, met een moeder die uit Lillehammer komt. De Noorse bond heeft eerder al een poging gewaagd hem van vlaggetje te laten ruilen, maar ik denk niet dat het daar ooit van komt. Bij Rally zal hij in ieder geval met volledige zekerheid in Pittsford kunnen blijven wonen en nog wat andere sporten uitoefenen (lees: wegwielrennen, mountainbiken, veldrijden, skin, American football en triatlon).

Dat gezegd hebbende, morgen nog een belangrijke afspraak bij de beloften in Friuli. Ik wacht op een officile startlijst, maar ik doe de gewaagde uitspraak dat Leknessund dat spel daar gaat winnen.
pi_195500725
Nog een leuke afspraak deze week: van 8 tot 13 oktober de Europese kampioenschappen baanwielrennen in Fiorenzuola d’Arda bij de beloften en junioren. Wang, Le Huitouze, Balestra, Van Den Bossche, Milan, Gonov, Garcia Pierna... Ze zijn er allemaal (behalve de Britten).
pi_195511047
Deze gaat over n post
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')