1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 | Date Class. Name 04.02-09.02 2.NC Tour de l'Espoir 22.03 1.2U Youngster Coast Challenge 31.03 1.NC Gent - Wevelgem (U23) 05.04-07.04 2.2U Tript. Monts Châteaux 07.04 1.2U Trofeo PIVA (U23) 13.04 1.NC RVV Beloften (U23) 13.04 1.2U Trofeo Edil C (U23) 20.04 1.2U LBL Espoirs (U23) 21.04 1.2U Tr. S. Vendemiano (U23) 22.04 1.2U Giro del Belvedere (U23) 23.04 1.2U GP Palio del Recioto (U23) 24.04 CCUT CC Asia ITT-U23 26.04 CCU CC Asia RR-U23 30.04-05.05 2.2U Carpathian Race (U23) 01.05 CCUT CC Pan-America ITT-U23 01.05 1.2U Eschborn-Frankfurt (U23) 04.05 1.NC Etoile d'Or A. Konychev 12.05 1.2U GP Marmo (U23) 23.05-26.05 2.2U Ronde de l'Isard (U23) 01.06-02.06 2.NC Orlen Nations Grand Prix 02.06 1.2U Paris - Roubaix Espoirs 06.06-09.06 2.NC Course de la Paix (U23) 09.06 1.2U Coppa della Pace 13.06-23.06 2.2U Giro Ciclistico D'Italia 16.07-21.07 2.2U Valle d'Aosta (U23) 08.08 CCUT CC Europe ITT-U23 10.08 CCU CC Europe RR-U23 11.08 1.2U GP Poggiana 15.08-25.08 2.NC Tour de l'Avenir 16.08 1.2U GP Capodarco 24.09 1.2U Ruota d'Oro 24.09 WCUT World Champ. ITT (U23) 27.09 WCU World Champ. U23 06.10 1.2U Piccolo Giro di Lombardia 13.10 1.2U Paris - Tours U23 20.10 1.2U Chrono Nations U23 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 | Date Class. Name 03.03 J-1.1 Kuurne - Kuurne Juniors 15.03 J-CC CC Africa TTT-JR 15.03 J-CC CC Oceania ITT-JR 16.03 J-CC CC Oceania RR-JR 16.03 J-1.1 Nokere Koerse Juniors 17.03 J-CC CC Africa ITT-JR 18.03 J-CC CC Africa RR-JR 24.03 J-1.1 Bernaudeau Juniors 24.03 J-1.1 Guido Reybrouck Juniors 31.03 J-1.NC Gent - Wevelgem Juniors 07.04 J-1.1 RvVlaanderen Juniors 12.04-14.04 J-2.1 Cottbuser Juniors 14.04 J-1.NC Paris - Roubaix Juniors 24.04 J-CC CC Asia ITT-JR 26.04 J-CC CC Asia RR-JR 27.04 J-1.1 E3 Harelbeke Juniors 28.04 J-1.1 EPZ Omloop van Borsele Juniors 01.05-04.05 J-2.1 Coupe President Juniors 05.05 J-1.1 Gipuzkoa Klasika 09.05-12.05 J-2.NC Course de la Paix Juniors 18.05-19.05 J-2.1 Tour de Gironde Juniors 19.05 J-1.1 GP Bob Jungels Juniors 19.05 J-1.1 Piccola San Remo Juniors 24.05-26.05 J-2.1 Driedaagse Axel Juniors 25.05 J-1.1 Valli del Soligo Juniors 25.05-26.05 J-2.NC Trophée Morbihan Juniors 26.05 J-1.1 Trofeo G. Dorigo Juniors 30.05-02.06 J-2.NC Pays de Vaud Juniors 08.06 J-1.1 Classique Alpes Juniors 09.06 J-1.1 GP dell'Arno Juniors 20.06-23.06 J-2.NC LVM Saarland Trofeo Juniors 05.07-08.07 J-2.1 St. Martinusprijs Juniors 06.07-07.07 J-2.1 Belgrade Trophy Juniors 06.07 J-CC CC Pan-America ITT-JR 07.07 J-CC CC Pan-America RR-JR 11.07-14.07 J-2.1 Valromey Juniors 13.07 J-1.NC GP Général Patton Juniors 14.07 J-1.1 GP Luxembourg 16.07-21.07 J-2.NC Tour de I'Abitibi Juniors 28.07 J-1.1 Route des Géants Juniors 30.07 J-1.1 Trofee van Vlaanderen Juniors 02.08-04.08 J-2.1 Oberösterreich Juniors 03.08 J-1.1 Museeuw Classic Juniors 07.08 J-CC CC Europe ITT-JR A. Piccolo 09.08-11.08 J-2.1 Aubel - Stavelot Juniors 09.08 J-CC CC Europe RR-JR 17.08-18.08 J-2.1 Ronde des Vallées Juniors 18.08 J-1.1 Philippe Gilbert Juniors 24.08 J-1.1 Trofeo P. Merelli Juniors 25.08 J-1.1 Omloop Gewesten Juniors 25.08 J-1.1 Trofeo E.Paganessi Juniors 29.08-01.09 J-2.1 Giro Lunigiana Juniors 30.08-01.09 J-2.1 GP Rüebliland Juniors 30.08-03.09 J-2.NC Tour de DMZ Juniors 05.09-08.09 J-2.1 Giro di Basilicata Juniors 14.09-15.09 J-2.1 Keizer der Juniors 15.09 J-1.1 Trofeo Buffoni Juniors 23.09 J-WC World Champ. ITT Juniors 26.09 J-WC World Champ. RR Juniors 20.10 J-1.1 Chrono Nations Juniors |
Niet goed.twitter:OfficialWIGGINS twitterde op zaterdag 24-08-2019 om 16:00:42 2019 will be our team's final season, more details here - https://t.co/J5fPckfXj8 https://t.co/H4X37snkZS reageer retweet
1. Marco Brennerquote:Op woensdag 21 augustus 2019 22:12 schreef NathanCT het volgende:
Ik kijk alvast uit naar Giro della Lunigiana in September.
quote:Op zondag 25 augustus 2019 15:53 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Einde tijdperk Marco B.
Steinhauser is een zoon van?
quote:Sonthofen: Beim 7. Andreas-Brandl-Gedächtnisrennen, das zum Mavic Heiss Cup zählt, siegte Georg Steinhauser von der Rad-Union Wangen im Amateur-Rennen. Steinhauser gehört der BDR-Junioren-Auswahl an und ist der Sohn vom Ex-Profi Tobias Steinhauser, der bei Team Telekom war.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Koffieplanter op 28-08-2019 22:41:13 ]Put these foolish ambitions to rest.
Hij blijft bevestigen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 18:23 schreef Koffieplanter het volgende:
De Bren slaat direct toe. @:Columbiafan
Hij is echt onwaarschijnlijk goed. Vooral als klimmer lijkt me. Misschien valt daar nog iets te pakken op Evenepoel in de toekomst.quote:Op vrijdag 30 augustus 2019 17:27 schreef Koffieplanter het volgende:
Het Godenkind degradeert de rest.
Is er al bekend voor welk team Simmons volgend jaar gaat rijden?quote:Op zondag 15 september 2019 11:47 schreef Koffieplanter het volgende:
Quinn Simmons en Magnus Sheffield gaven de rest gisteren zoals gezegd fietsles. De rest stond niet op de foto, kwam op ~anderhalve minuut binnen en deed maar een beetje voor spek en bonen mee. Over Simmons is al heel wat gezegd, maar de werken van Sheffield dit jaar zijn ook niet mis. Als eerstejaars toch al meerdere keren prijs gereden dit jaar en hij lijkt in goede doen om misschien in Yorkshire een kleine stunt uit te halen als de rest zich doodstaart op Simmons en Brenner. Simmons won overigens zojuist ook niet geheel verrassend de tijdrit en hij doet een voorzichtige gooi naar de vijf sterren voor volgende week maandag.
Vanmiddag volgen nog een heuvelrit over de Hoge Blekker en Bufoni. Ik zal de stroompjes posten als het zover is.
Niet officieel in ieder geval, maar renners van Lux gaan doorgaans naar Axeon. Lux is overigens onderdeel van Specialized, dus ik hoop stiekem dat Pat nog wat weet te doen voor zijn nieuwe Monti ploeg. Dit is overigens wel een aardig stukje om te lezen over Simmons. Die gozer gaat echt nergens over.quote:Op zondag 15 september 2019 11:53 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Is er al bekend voor welk team Simmons volgend jaar gaat rijden?
Dat had ik al eerder gelezen ja, die gozer is echt een bizar talent. Gaat nog leuk worden de komende jaren met Brenner vs Simmons.quote:Op zondag 15 september 2019 12:03 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Niet officieel in ieder geval, maar renners van Lux gaan doorgaans naar Axeon. Lux is overigens onderdeel van Specialized, dus ik hoop stiekem dat Pat nog wat weet te doen voor zijn nieuwe Monti ploeg. Dit is overigens wel een aardig stukje om te lezen over Simmons. Die gozer gaat echt nergens over.
Brenner koerst dit weekend niet?quote:Op zondag 15 september 2019 11:47 schreef Koffieplanter het volgende:
Quinn Simmons en Magnus Sheffield gaven de rest gisteren zoals gezegd fietsles. De rest stond niet op de foto, kwam op ~anderhalve minuut binnen en deed maar een beetje voor spek en bonen mee. Over Simmons is al heel wat gezegd, maar de werken van Sheffield dit jaar zijn ook niet mis. Als eerstejaars toch al meerdere keren prijs gereden dit jaar en hij lijkt in goede doen om misschien in Yorkshire een kleine stunt uit te halen als de rest zich doodstaart op Simmons en Brenner. Simmons won overigens zojuist ook niet geheel verrassend de tijdrit en hij doet een voorzichtige gooi naar de vijf sterren voor volgende week maandag.
Vanmiddag volgen nog een heuvelrit over de Hoge Blekker en Bufoni. Ik zal de stroompjes posten als het zover is.
Door Hornstein weet ik dat Auto Eder Bayern vandaag ergens koerst in Graz, Judendorf-Straßengel. Ik heb alleen geen flauw benul of Marco daar ook is en een startlijst vinden is me tot op heden nog niet gelukt.quote:Op zondag 15 september 2019 12:58 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Brenner koerst dit weekend niet?
Ik zie dat Vacek daar vorig jaar won. Moet in principe dus wel een parcours zijn voor Marco.quote:Op zondag 15 september 2019 13:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Door Hornstein weet ik dat Auto Eder Bayern vandaag ergens koerst in Graz, Judendorf-Straßengel. Ik heb alleen geen flauw benul of Marco daar ook is en een startlijst vinden is me tot op heden nog niet gelukt.
Hij doet overigens wel mee volgens de Facebook pagina van RC Judendorf-Strassengel.quote:Op zondag 15 september 2019 13:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Door Hornstein weet ik dat Auto Eder Bayern vandaag ergens koerst in Graz, Judendorf-Straßengel. Ik heb alleen geen flauw benul of Marco daar ook is en een startlijst vinden is me tot op heden nog niet gelukt.
Dan is de winnaar gekend.quote:Op zondag 15 september 2019 13:32 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Hij doet overigens wel mee volgens de Facebook pagina van RC Judendorf-Strassengel.
Dit is niet leuk... Waar haal je die uitslag?quote:Op zondag 15 september 2019 13:43 schreef Koffieplanter het volgende:
Of niet, ik zie dat zijn ploeggenoot Zurawski heeft gewonnen. Voor een andere Eder Bayern die niet Brenner heet. En nog een andere van Eder Bayern, ook zijn naam is niet Marco Brenner. En de nummer vier was ook een Eder Bayern, wederom geen Marcootje. Beflikkering.
https://firstcycling.com/race.php?r=12954&y=2019quote:Op zondag 15 september 2019 13:48 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Dit is niet leuk... Waar haal je die uitslag?
Dan hoop ik dat hij niet mee heeft gedaan of op zijn minst een grondige reden heeft om hier niet in de top 10 te eindigen...quote:Op zondag 15 september 2019 13:49 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
https://firstcycling.com/race.php?r=12954&y=2019
Geen paniek, hij heeft dus gewoon niet meegedaan. Wat ook wel uit de uitslag afgeleid kon worden, maar dan is hier de bevestiging. De slotrit in Koksijde gisteren zou best wel een voorproefje kunnen zijn voor de wegrit donderdag. Simmons probeerde tot ik denk vier keer toe om weg te geraken, maar alles, waaronder een zeer sterke Joe Pidcock, het broertje van Tom, zat op z'n achterwiel. Sheffield probeerde het een keer en hij was weg. Van Buffoni ben ik weinig wijzer geworden.quote:Op zondag 15 september 2019 13:52 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat hij niet mee heeft gedaan of op zijn minst een grondige reden heeft om hier niet in de top 10 te eindigen...
quote:Power Analysis: Quinn Simmons’s world championship ride in Yorkshire
A detailed examination of Quinn Simmons's power files from his world championship victory in Yorkshire, with additional information about Simmons's training and workouts in the lead-up to worlds.
How does an 18 year-old who’s only been racing road for a year and half become world champion? And not by luck or chance, but by dominating the entire field, riding away from 119 of the best juniors in the world, and soloing 31 km to become the first American man to win Junior World’s since Jeff Evanshine won the race in 1991.
Today we analyze the power file from Quinn Simmons’s world championship-winning ride in Yorkshire. We also spoke to Simmons about his training in the lead-up to the race, and include a detailed look at his preparation for the big race.
Quinn Simmons
Age: 18
Height: 1.85 m (6’ 05”) Weight: 72 kg (159 lbs.)
6 weeks before the World Championships
Coming off an altitude camp with Bora-Hansgrohe, Simmons returned home to Colorado and decided to race the Leadville Trail 100. This grueling mountain bike race has over 12,000 feet of climbing and begins and ends in Leadville, Colorado which sits at 10,000 feet. Simmons trained as usual in the week preceding Leadville, using the race as a long, hard endurance day.
In a field of thousands, including professional mountain bikers and WorldTour riders, Simmons finished 2nd in the Leadville 100. The crux of the course is the Columbine climb, averaging over 8% for 7.4 miles, and topping out at 12,500 feet. After puncturing multiple times in the opening third of the race, Simmons was minutes behind the leaders when he started the climb. But he never gave up, and climbed to the top faster than WorldTour riders Peter Stetina and Lachlan Morton.
Simmons averaged 325 W (4.5 W/kg) for 54:15 on Columbine. While these numbers don’t seem staggering, remember that this is at 10,000-12,500 feet altitude, and the bulky Simmons climbed faster than the rail-like figures of Stetina and Morton. Simmons continued to fight his way to the front, and inside the final miles he caught the group battling for second.
Simmons’s race ended in a sprint, which he won handily, averaging 677 W for 37 seconds and hit a max of 1394 W. For the race as a whole, Simmons finished with a Normalized Power of 307 W for 6 hours 24 minutes and 5924 kJ of total work. All at an average elevation close to 3000 meters altitude.
Leadville 100 MTB
Columbine climb: 5:45
Avg. Power: 325 W (4.5 W/kg)
Final sprint: 37 seconds
Avg Power: 677 W
Max Power: 1394 W
Full race: 6:24:00
Normalized Power: 307 W
Total Work: 5924 W
Five weeks before the world championships
Before heading off to Europe, Simmons put in a huge week of training at home in Durango. He rode 460 miles and climbed more than 33,000 feet in 23.5 hours of training.
The biggest ride of the week came on the Sunday before he left for Europe. Simmons rode for over six hours, completing 127 miles. This ride was not dissimilar from his race at Leadville, which had been several weeks prior. Simmons’s Weighted Average Power for the ride was 279 W, and he did over 5100 kJs of work. Just over a month away, the 92-mile Junior world’s road race appeared easy compared to this monster training session.
Four weeks before the world championships
Simmons tapered back his volume this week to 322 miles in just under 16 hours, still an impressive amount for a rider who just turned 18 in May. With plenty of training volume in Simmons’s legs, he focused on race-specific intervals.
Simmons and his coach, Jim Miller, focused on 2-5 minute efforts during Simmons’s high-intensity interval sessions. The goal of these sessions was to help Simmons achieve his dream: to win the worlds road race with a solo move.
Simmons and Miller predicted winning solo would require massive, short-term bursts of power to get away from the field, and then a long, more sustained effort to the finish. In the pre-world’s races with the USA National Team, Simmons practiced attacking from as far out as he could, and still hold the effort to the finish.
Three weeks before the world championships
Simmons dominated the Grand Prix Rüebliland Junior 2.1, finishing 2nd, 1st, 2nd, and 1st in the stages. He won the final stage solo by nearly a minute, finishing with a Weighted Average Power of 354 W (4.9 W/kg) for nearly three hours. For the last 20 minutes, Simmons averaged 390 W (5.4 W/kg) and 28.6 mph.
Two weeks before the world championships
Next was the Keizer des Juniores 2.1, the last race before the worlds in Yorkshire.
Once again, Simmons dominated the stage race, placing 2nd, 1st, and 3rd on the stages. The first stage turned into a 60 km two-man team time trial for Simmons and his teammate Magnus Sheffield. The impressive effort was a harbinger for how the worlds road race would eventually play out.
On Stage 2 Simmons did one of the fastest individual time trials by a junior, averaging 32.42 mph (52.17 kph) to win by nearly 20 seconds. The speedy ride required an immense amount of power. He averaged 449 W (6.2 W/kg) for over six minutes.
One week before the world championships
With just a few days left until the world’s time trial, Simmons did not have much training to complete, just a few short efforts on the TT bike before heading to Harrogate and dialing in the course.
Simmons rode to 4th place in the Junior Men world’s rime trial, missing the podium by just seven seconds. It was a disappointing ride for Simmons, who had dominated junior racing and time trials in the previous few months. He had quite an off day, averaging just 347 W for 38 minutes over the rolling course.
Based on past performances, this effort was, conceivably, something he could have held for upwards of three hours. Even on the long climb of the day – the same used in the Harrogate finishing circuits – Simmons was only able to hold 412 W for the four minutes, which, while impressive, was far from his best.
The day after a disappointing time trial, Simmons simply spun his legs for an hour to recover. The day before the world’s road race, Simmons rode two laps of the finishing circuits in Harrogate with the USA National Team. He completed no openers or springs, opting to save his legs for the road race.
The world championships road race
The Americans dominated the junior men’s world’s road race, putting their team on the front for the long climb of the day, Hill End.
But before that was the steep climb of Cray Hill. At over 100 km to go, it was unlikely to be decisive (but not impossible; just ask Annemiek Van Vleuten). Nevertheless, the junior men flew up the climb, and Simmons averaged 506 W (7.0 W/kg) for over six minutes on the climb’s steepest section.
On Cray Hill, the Americans took the front and shredded the field with a huge effort. Simmons averaged 400 W (5.6 W/kg) for the duration of the climb, and did 436 W (6.1 W/kg) for the first six and a half minutes. Over the top of the climb, a group of five formed, containing Simmons and Sheffield.
At 34 km to go, Simmons attacked on the Oak Beck climb. Again, he averaged over 400 W for eight minutes, but it was his surge out of a wet right-hand corner that got him the winning gap. Peaking at 724 W, Simmons then held 418 W for the next five minutes to the top of the climb. A few miles later, his gap to the field was nearly one minute.
During the final laps of the circuit, Simmons kept his average power well over 400 W. With one and a half laps to go, he began the circuit’s long climb again, this time going even harder (465 W for four and half minutes) than the previous lap.
His gap to the field continued to grow, and inside the final lap it appeared obvious that Simmons’s dream of a solo win was at hand. Still, Simmons continued to surge out of corners at 800-1000 W, and climbed every hill over 440 W all the way to the finish. With second place nowhere in sight, Simmons crossed the line and became junior world champion, turning his dream into reality.
Quinn Simmons’s worlds road race:
Time: 3:38.07
Distance: 148.1 km
Average Power: 289 W
Max Power: 1298 W
Normalized Power: 384 W (5.3 W/kg)
Winning Attack: 49:56 (NP: 419 W; 5.8 W/kg)
twitter:laflammerouge16 twitterde op woensdag 18-12-2019 om 15:25:56 Giro Under 23 changes its admission criteria: no national team allowed and also no riders that had already started an UCI World Tour race. 29 teams at start, 15 italian, 13 foreign teams and a regional teams for other athletes not included in the other 28 teams. (Tuttobici) reageer retweet
Die regel over uitsluiting na het al deelgenomen hebben aan een World Tour race bestond al. Toen konden João Almeida en Mikkel Bjerg een paar dagen voor de start plots afhaken. Geen nationale ploegen is een domme actie. De twee beste ploegen van de afgelopen editie waren nota bene nationaal en het is funest voor Colombianen of Britten die nog niet in een groot programma zitten.quote:Op woensdag 18 december 2019 16:34 schreef TargaFlorio het volgende:twitter:laflammerouge16 twitterde op woensdag 18-12-2019 om 15:25:56 Giro Under 23 changes its admission criteria: no national team allowed and also no riders that had already started an UCI World Tour race. 29 teams at start, 15 italian, 13 foreign teams and a regional teams for other athletes not included in the other 28 teams. (Tuttobici) reageer retweet
quote:Op woensdag 18 december 2019 17:52 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Die regel over uitsluiting na het al deelgenomen hebben aan een World Tour race bestond al. Toen konden João Almeida en Mikkel Bjerg een paar dagen voor de start plots afhaken. Geen nationale ploegen is een domme actie. De twee beste ploegen van de afgelopen editie waren nota bene nationaal en het is funest voor Colombianen of Britten die nog niet in een groot programma zitten.
De altijd sympathieke Bram Meier.twitter:BritishConti twitterde op donderdag 19-12-2019 om 10:57:08 UPDATE | Matt Brammeier has indicated that Team Inspired, the Academy's 'trade' team, will apply to ride the Baby Giro next season. So we would well see a team of GB Academy riders at the race https://t.co/KBQglWrM96 reageer retweet
Het is te hopen dat UAE Team Colombia en/of de nieuwe ploeg opgezet door de overheid ook mogen starten.quote:Op donderdag 19 december 2019 17:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]De altijd sympathieke Bram Meier.twitter:BritishConti twitterde op donderdag 19-12-2019 om 10:57:08 UPDATE | Matt Brammeier has indicated that Team Inspired, the Academy's 'trade' team, will apply to ride the Baby Giro next season. So we would well see a team of GB Academy riders at the race https://t.co/KBQglWrM96 reageer retweet
Dat zou normaal gesproken wel moeten lukken, zou je zeggen.quote:Op donderdag 19 december 2019 17:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het is te hopen dat UAE Team Colombia en/of de nieuwe ploeg opgezet door de overheid ook mogen starten.
@Columbiafanquote:Marco Brenner: 17-jähriger Augsburger auf dem Weg zum Radprofi
Der Augsburger Marco Brenner zählt zu den größten Nachwuchshoffnungen im deutschen Radsport. Bald wird er mit 17 Jahren den ersten Profivertrag unterschreiben.
Um zu erklären, warum sein Sohn Marco mit 17 Jahren als eines der größten Radsporttalente weltweit gilt, erzählt Vater Christian Brenner gerne die Episode von dessen Einschulung. „Ein Bekannter von uns hat zu ihm gesagt: Gell, jetzt musst du ja dann fleißig Schreiben, Rechnen und Lesen lernen. Marco hat dann geantwortet: Das brauche ich nicht, ich werde Radprofi.“ Rund zehn Jahre später ist es so weit: Im Frühjahr wird der junge Augsburger Straßenradrennfahrer einen Profi-Vertrag unterschreiben.
Wo, das ist noch nicht geklärt, denn der Name Brenner elektrisiert die Szene. Und das nicht erst, seit er im September bei der Junioren-WM im Zeitfahren im englischen Yorkshire als 17-Jähriger unter den 18-Jährigen die Bronzemedaille gewann. „Wir kommunizieren schon mit ein paar Teams, aber es ist noch nicht sicher, wo ich hingehe“, sagt Marco. Wir, das sind er, sein Vater und die Sportmarketing-Agentur Corso. Wer sich auf der Homepage der beiden Besitzer João Correia und Ken Sommer umschaut, der sieht, dass sich da ein Spezialist um die berufliche Zukunft von Marco Brenner kümmert. Als Klienten sind dort unter anderem der amtierende Weltmeister Mads Pedersen aus Dänemark aufgeführt, oder auch der deutsche Radprofi Rick Zabel.
Brenner dominiert seit Jahren die Nachwuchs-Szene seines Jahrgangs
Marco Brenner steht schon lange auf den Scouting-Listen der großen Teams. Er dominiert seit Jahren die Nachwuchsrennfahrer-Szene in seinem Jahrgang. Der Trophäenschrank in der elterlichen Wohnung in der Jakobervorstadt kann die vielen Pokale kaum mehr fassen. Fast 100 Siege in diversen Nachwuchsklassen heimste er bisher ein. In diesem Jahr wurde er zum Beispiel deutscher Junioren-Meister im Einzelzeitfahren und auf der Straße. Er gewann drei Etappen der prestigeträchtigen Rundfahrt „Giro della Lunigiana“ in Italien, die Weltcup-Wertung, die Gesamtwertung der Oberösterreich-Rundfahrt und bei der Tour du Pays de Vaud in der Schweiz.
„Marco ist sicher eines der größten Talente im Straßenradsport der letzten zehn Jahre“, sagt Patrick Moster, der Leistungssportdirektor beim Bund deutscher Radfahrer (BDR). Der 52-jährige Pfälzer gilt nicht als Euphoriker, doch wenn er über Brenner spricht, dann gerät er ins Schwärmen: „Seine physiologischen Voraussetzungen sind enorm.“ Selbst Jan Ulrich hat in diesem Alter keine so guten Resultate in der Leistungsdiagnostik (zum Beispiel Sauerstoffsättigung) vorweisen können. Diese genetisch bedingten Vorteile, gepaart mit dem enormen Ehrgeiz und Trainingseifer, machen die Stärke von Brenner aus.
Moster ist sich sicher: „Man muss bei Jugendlichen vorsichtig sein, aber wenn Marco so weitermacht, dann kann er sich mit 25, 26 sicher in der Weltklasse etablieren.“
Marco Brenners Talent wurde früh erkannt
Wer seinen Jahrgang so dominiert, wird unterschwellig auch immer wieder mit Doping in Verbindung gebracht. „Klar, sagt da schon mal wer, was bekommt denn der Marco zu Essen? Und man weiß nicht immer genau, ob es ein Scherz ist“, sagt Vater Christian ernst und legt quasi schon als Beweismittel eine Mappe mit Dutzenden von rosafarbenen Durchschlägen auf den Küchentisch. Auf jedem Einzelnen ist eine Dopingprobe dokumentiert. „Im Radsport finden mit die strengsten Kontrollen aller Sportarten statt“, ist sich Christian Brenner sicher. Und als erfolgreicher Fahrer stehe man sowieso im Fokus. „Marco geht nach den Rennen schon gar nicht mehr auf die Toilette, weil er eigentlich immer kontrolliert wird.“
Dass Marco Talent hat, stellte sein Vater Christian früh fest. Der 49-Jährige war selbst ein ganz passabler Radrennfahrer. Zuerst bei der RSG Augsburg, dann bei den E-Racers Augsburg. Mit fünf saß Marco auf seinem ersten Mountainbike. „Mit sieben ist er sein erstes Straßenrennen in Italien gefahren, weil es in Deutschland in diesem Alter noch nicht gestattet war“, erzählt Christian Brenner.
Lange trainierte er Marco und seinen zwei Jahre jüngeren Bruder Mauro selbst. Das ganze Leben der Familie Brenner dreht sich ums Radfahren. Marco und Mauro wachsen mit dem Fahrrad auf. Fast jedes Wochenende war und ist die Familie immer noch in Sachen Radsport unterwegs. Mutter Sabina Brenner-Dalla Pezza, 47, ist der ruhende Pol. Sie vergisst auch ihren jüngeren Sohn nicht: „Mauro ist sicher genauso talentiert, aber Marco ist einfach viel ehrgeiziger.“
Mit 15 wird die Augsburger Radsportgemeinde für Marco zu klein. Er wechselt zur RSG Ansbach, später folgt auch sein Bruder zu der rührigen Radsportgemeinschaft, die den Brenners besonders bei den Rennen ein professionelles Umfeld bietet. In Ansbach ist Marco Brenner bekannt, wurde zweimal Sportler des Jahres. In Augsburg nahm die Öffentlichkeit von seinen Erfolgen bisher kaum Notiz.
80 Kilometer am Tag sind im Training Standard
Sein Training absolviert Brenner meist alleine rund um Augsburg. „Ich fahre oft Richtung Altmühltal, über Thierhaupten und Rain am Lech“, erzählt Marco Brenner. Standard sind am Tag 80 Kilometer, trainiert er seine Ausdauer, sind es schon mal zwischen 150 und 160 Kilometer. Fünf bis sechs Tage in der Woche ist er auf dem Rad unterwegs, dazu kommen Krafteinheiten an der Hantelbank in der großen Halle direkt neben der Wohnung der Brenners, die gleichzeitig auch als Werkstatt dient. Doch immer öfters ist Marco in Sachen Radsport unterwegs. „In diesem Jahr waren es fast 150 Tage.“
Noch kann er das gut mit seiner Ausbildung zum Fremdsprachenkorrespondent (Englisch und Französisch) an der Inlingua-Sprachenschule verbinden. Im Juni macht er dort seinen Abschluss. Dann konzentriert er sich voll auf seine Leidenschaft. „Wenn ich Profi bin, werde ich zwar weiter hier wohnen bleiben, aber dann bin ich rund 250 Tage im Jahr unterwegs. Da ist der Wohnort nicht so wichtig“, sagt der 17-Jährige mit einer überraschenden Abgeklärtheit.
Mit seiner Unterschrift wird er einer der jüngsten Radrennprofis weltweit. Und sein Ziel hat er schon genauso klar definiert wie vor zehn Jahren. „Ich will irgendwann mal die Tour de France oder den Giro gewinnen.“ Er lacht dabei nicht, er meint es ernst.
quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:21 schreef Koffieplanter het volgende:
In het kader van niet zo leuk nieuws: Brenner lijkt de volgende die de beloftencategorie gaat overslaan. Nu is hij sinds Remco wel de renner die daar het meest aanspraak op zou maken, maar desalniettemin blijft het een slechte ontwikkeling. Eder Bayern maakt Bora een 1+1. Overigens zijn z'n doelen dit jaar Roubaix, Vredekoers en de regenboog. Stuk voor stuk formaliteiten.
https://www.radsport-news.com/sport/sportnews_118366.htmquote:Top-Talent Brenner wird im Frühjahr Profivertrag unterschreiben
04.01.2020 | (rsn) – Marco Brenner gilt als eines der größten internationalen Radsporttalente. Der 17-jährige Deutsche dominierte in der Juniorenklasse die Konkurrenz und steht deshalb schon auf dem Zettel der großen Teams. Nach einer Meldung der Augsburger Zeitung soll sich schon bald entscheiden, wo der WM-Dritte im Einzelzeitfahren künftig fahren wird. “Im Frühjahr wird der junge Augsburger Straßenradrennfahrer einen Profi-Vertrag unterschreiben“, hieß es dort vor wenigen Wochen.
Der von Fahreragent Ken Sommer betreute Brenner wird 2021 zu den Profis wechseln. Ob er damit wie etwa Remco Evenepoel die U23-Klasse überspringt, ist allerdings noch offen. Nach Informationen von radsport-news.com ist denkbar, dass Brenner zwar bei einem WorldTour-Team unterschreibt, dort aber im Nachwuchsteam zum Einsatz kommt. Das könnte auf Mannschaften wie Jumbo – Visma zutreffen, aber auch auf Bora – hansgrohe. Der Raublinger Rennstall schickt zwar keine U23-, dafür aber eine Juniorenmannschaft an den Start: nämlich das U19-Team Auto Eder, für das Brenner derzeit fährt.
Dat lijken me eerlijk gezegd gewoon suggesties van de schrijver van het artikel, niet een vaststaand feit.quote:Op zaterdag 4 januari 2020 17:03 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[..]
https://www.radsport-news.com/sport/sportnews_118366.htm
Het zou gaan tussen Bora en Jumbo
twitter:tourdelavenir twitterde op vrijdag 17-01-2020 om 11:00:00 💥 Here it is! The map of the 57th #TourDelAvenir ! "Du Grand Est aux Alpes" 🚵🏽👉🏼 1 prologue, 1 TTT, 1 ITT on the slopes of the Col Madeleine, 4 flat stages, 1 hilly stage, 3 mountain stages#TDAV2020 https://t.co/wAlpQMqC4G reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |