abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_188562578
Dames en heren, WE hebben een subforum en dat moet gevierd worden JAAAAAAAA. Voor l'Avenir hebben we inmiddels een draad en dat draait vrij aardig, maar er is natuurlijk veel meer dan dat. Voor alle rising stars, voor alle MU en MJ koersen kunt u hier terecht, in dit nu al fantastische, legendarische, geweldige topic. Van Nations Cup tot National Events. Ik zal het verder kort houden, want veel seizoen is er natuurlijk niet meer over.

0yL0LhY.png

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
Date    Class.    Name    
04.02-09.02    2.NC     Tour de l'Espoir     
22.03    1.2U     Youngster Coast Challenge    
31.03    1.NC     Gent - Wevelgem (U23)     
05.04-07.04    2.2U     Tript. Monts Châteaux     
07.04    1.2U     Trofeo PIVA (U23)     
13.04    1.NC     RVV Beloften (U23)    
13.04    1.2U     Trofeo Edil C (U23)     
20.04    1.2U     LBL Espoirs (U23)     
21.04    1.2U     Tr. S. Vendemiano (U23)     
22.04    1.2U     Giro del Belvedere (U23)     
23.04    1.2U     GP Palio del Recioto (U23)    
24.04    CCUT     CC Asia ITT-U23    
26.04    CCU     CC Asia RR-U23     
30.04-05.05    2.2U     Carpathian Race (U23)     
01.05    CCUT     CC Pan-America ITT-U23    
01.05    1.2U     Eschborn-Frankfurt (U23)    
04.05    1.NC     Etoile d'Or     A. Konychev     
12.05    1.2U     GP Marmo (U23)     
23.05-26.05    2.2U     Ronde de l'Isard (U23)     
01.06-02.06    2.NC     Orlen Nations Grand Prix    
02.06    1.2U     Paris - Roubaix Espoirs    
06.06-09.06    2.NC     Course de la Paix (U23)     
09.06    1.2U     Coppa della Pace        
13.06-23.06    2.2U     Giro Ciclistico D'Italia    
16.07-21.07    2.2U     Valle d'Aosta (U23)     
08.08    CCUT     CC Europe ITT-U23    
10.08    CCU     CC Europe RR-U23    
11.08    1.2U     GP Poggiana     
15.08-25.08    2.NC     Tour de l'Avenir              
16.08    1.2U     GP Capodarco     
24.09    1.2U     Ruota d'Oro            
24.09    WCUT     World Champ. ITT (U23)            
27.09    WCU     World Champ. U23            
06.10    1.2U     Piccolo Giro di Lombardia            
13.10    1.2U     Paris - Tours U23            
20.10    1.2U     Chrono Nations U23    


8LE5lg1.png


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
Date    Class.    Name    
03.03    J-1.1     Kuurne - Kuurne Juniors    
15.03    J-CC     CC Africa TTT-JR     
15.03    J-CC     CC Oceania ITT-JR
16.03    J-CC     CC Oceania RR-JR     
16.03    J-1.1     Nokere Koerse Juniors     
17.03    J-CC     CC Africa ITT-JR    
18.03    J-CC     CC Africa RR-JR     
24.03    J-1.1     Bernaudeau Juniors    
24.03    J-1.1     Guido Reybrouck Juniors     
31.03    J-1.NC     Gent - Wevelgem Juniors     
07.04    J-1.1     RvVlaanderen Juniors     
12.04-14.04    J-2.1     Cottbuser Juniors    
14.04    J-1.NC     Paris - Roubaix Juniors     
24.04    J-CC     CC Asia ITT-JR     
26.04    J-CC     CC Asia RR-JR
27.04    J-1.1     E3 Harelbeke Juniors    
28.04    J-1.1     EPZ Omloop van Borsele Juniors     
01.05-04.05    J-2.1     Coupe President Juniors     
05.05    J-1.1     Gipuzkoa Klasika     
09.05-12.05    J-2.NC     Course de la Paix Juniors     
18.05-19.05    J-2.1     Tour de Gironde Juniors    
19.05    J-1.1     GP Bob Jungels Juniors    
19.05    J-1.1     Piccola San Remo Juniors    
24.05-26.05    J-2.1     Driedaagse Axel Juniors    
25.05    J-1.1     Valli del Soligo Juniors     
25.05-26.05    J-2.NC     Trophée Morbihan Juniors     
26.05    J-1.1     Trofeo G. Dorigo Juniors    
30.05-02.06    J-2.NC     Pays de Vaud Juniors    
08.06    J-1.1     Classique Alpes Juniors     
09.06    J-1.1     GP dell'Arno Juniors     
20.06-23.06    J-2.NC     LVM Saarland Trofeo Juniors    
05.07-08.07    J-2.1     St. Martinusprijs Juniors     
06.07-07.07    J-2.1     Belgrade Trophy Juniors    
06.07    J-CC     CC Pan-America ITT-JR    
07.07    J-CC     CC Pan-America RR-JR    
11.07-14.07    J-2.1     Valromey Juniors    
13.07    J-1.NC     GP Général Patton Juniors     
14.07    J-1.1     GP Luxembourg     
16.07-21.07    J-2.NC     Tour de I'Abitibi Juniors     
28.07    J-1.1     Route des Géants Juniors     
30.07    J-1.1     Trofee van Vlaanderen Juniors     
02.08-04.08    J-2.1     Oberösterreich Juniors     
03.08    J-1.1     Museeuw Classic Juniors    
07.08    J-CC     CC Europe ITT-JR     A. Piccolo    
09.08-11.08    J-2.1     Aubel - Stavelot Juniors     
09.08    J-CC     CC Europe RR-JR     
17.08-18.08    J-2.1     Ronde des Vallées Juniors     
18.08    J-1.1     Philippe Gilbert Juniors     
24.08    J-1.1     Trofeo P. Merelli Juniors    
25.08    J-1.1     Omloop Gewesten Juniors            
25.08    J-1.1     Trofeo E.Paganessi Juniors         
29.08-01.09    J-2.1     Giro Lunigiana Juniors            
30.08-01.09    J-2.1     GP Rüebliland Juniors               
30.08-03.09    J-2.NC     Tour de DMZ Juniors                
05.09-08.09    J-2.1     Giro di Basilicata Juniors            
14.09-15.09    J-2.1     Keizer der Juniors            
15.09    J-1.1     Trofeo Buffoni Juniors        
23.09    J-WC     World Champ. ITT Juniors            
26.09    J-WC     World Champ. RR Juniors            
20.10    J-1.1     Chrono Nations Juniors
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:08:07 #2
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_188563710
Goed bezig @KP
pi_188563792
Dit is exact wat ik nodig had, bedankt hiervoor.
pi_188563831
Ik kijk alvast uit naar Giro della Lunigiana in September.
pi_188587609

Carlos Rodriguez geeft fietsles.
pi_188604037
OfficialWIGGINS twitterde op zaterdag 24-08-2019 om 16:00:42 2019 will be our team's final season, more details here - https://t.co/J5fPckfXj8 https://t.co/H4X37snkZS reageer retweet
Niet goed.
pi_188609322
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:12 schreef NathanCT het volgende:
Ik kijk alvast uit naar Giro della Lunigiana in September.
1. Marco Brenner
pi_188618439
aWvbUy9.jpg

Einde tijdperk Marco B.

Steinhauser is een zoon van?
  Moderator zondag 25 augustus 2019 @ 19:50:56 #9
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_188622423
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 15:53 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]

Einde tijdperk Marco B.

Steinhauser is een zoon van?
quote:
Sonthofen: Beim 7. Andreas-Brandl-Gedächtnisrennen, das zum Mavic Heiss Cup zählt, siegte Georg Steinhauser von der Rad-Union Wangen im Amateur-Rennen. Steinhauser gehört der BDR-Junioren-Auswahl an und ist der Sohn vom Ex-Profi Tobias Steinhauser, der bei Team Telekom war.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_188676396
Vanaf morgen, met Brenner, Piccolo, Tiberi, Ponomar, Vacek. En William Junior Le Cerf. Er doet nog een interessante Rus mee hier, zijn naam is Egor Igoshev van Lokosphinx. Hij is net een maand 17, doet niet heel veel mee bij de grote jongens, maar wist in een direct duel wel Vacek en Piccolo te kloppen in Liberazione di Massa.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Koffieplanter op 28-08-2019 22:41:13 ]
pi_188691382
De Bren slaat direct toe. _O_ @Columbiafan
pi_188696357
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 18:23 schreef Koffieplanter het volgende:
De Bren slaat direct toe. _O_ @:Columbiafan
Hij blijft bevestigen. _O_
pi_188710439
Het Godenkind degradeert de rest.
pi_188710861
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 17:27 schreef Koffieplanter het volgende:
Het Godenkind degradeert de rest.
Hij is echt onwaarschijnlijk goed. Vooral als klimmer lijkt me. Misschien valt daar nog iets te pakken op Evenepoel in de toekomst.
pi_188722710
Het Godenkind gaat uit de leiderstrui gereden worden nu Piccolo met een voorsprong van twee minuten aan de slotklim is begonnen nadat hij zich in een kopgroep van 13 had gezet. Rüebliland is ook gaande dit weekend en Quinn Simmons lijkt in goede doen.
pi_188723625
Gezien de uitslag lijkt het erop dat Brenner op de slotklim ook niet met de besten meekon (?).
Demain, on roule
pi_188723918
Rüebliland rit in lijn vanochtend:
1. Lamperti (USA)
2. Simmons (USA) +0
3. Sheffield (USA) +0

Rüebliland tijdrit vanmiddag:
1. Simmons (USA)
2. Sheffield (USA) +18
3. Riccitello (USA) +28
pi_188733827
Marcootje heeft zich uitstekend hersteld in Lunigiana met een solo in de slotrit, na dat broddelwerk in aanloop naar de slotklim gisteren. Het eindklassement zat er niet meer in, maar met het winnen van 75% van alle etappes mag hij niet ontevreden zijn. Hij is klaar voor Yorkshire. Dat moet een geweldig duel gaan worden met Quinn Simmons, die vandaag ook weer heeft huis gehouden in Rüebliland, en Fisher-Black, die behoorlijk gemotiveerd moet zijn na zijn forfait op de baan.
pi_188737400
Quinn Simmons wordt ook een grote zeg, tegenstand gedegradeerd.
pi_188932098
Twee belangrijke afspraken in aanloop naar Yorkshire dit weekend. Keizer der Juniors is een rittenkoers over kasseien, een zeer korte tijdrit en een klein beetje klimmen in Koksijde over de Hoge Blekker. Het fenomeen Simmons is daar met nog een horde hardrijdende Yanks als Garrison en Sheffield. De Britten leveren Hayter, Askey en Watson, dat is een sterke ploeg. De Nederlanders komen met Boven, Van der Tuuk en Van Uden, ook niet mis. De Trofeo Bufoni is zondag en de delegatie daar is ook niet mis. Uiteraard zijn Piccolo, Martinelli en Tiberi daar om alvast een voorproefje te geven voor de Squadra, en ze mogen het opnemen tegen Ponomar en Vacek. Vorig jaar was hier een stream van en die zal ik wel posten als het ook dit jaar zover komt.
pi_188943623
https://www.keizerderjuniores.be/en/livestream/

Simmons en Sheffield rijden de rest weer de vernieling in.
pi_188954321
Quinn Simmons en Magnus Sheffield gaven de rest gisteren zoals gezegd fietsles. De rest stond niet op de foto, kwam op ~anderhalve minuut binnen en deed maar een beetje voor spek en bonen mee. Over Simmons is al heel wat gezegd, maar de werken van Sheffield dit jaar zijn ook niet mis. Als eerstejaars toch al meerdere keren prijs gereden dit jaar en hij lijkt in goede doen om misschien in Yorkshire een kleine stunt uit te halen als de rest zich doodstaart op Simmons en Brenner. Simmons won overigens zojuist ook niet geheel verrassend de tijdrit en hij doet een voorzichtige gooi naar de vijf sterren voor volgende week maandag.

Vanmiddag volgen nog een heuvelrit over de Hoge Blekker en Bufoni. Ik zal de stroompjes posten als het zover is.
pi_188954378
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 11:47 schreef Koffieplanter het volgende:
Quinn Simmons en Magnus Sheffield gaven de rest gisteren zoals gezegd fietsles. De rest stond niet op de foto, kwam op ~anderhalve minuut binnen en deed maar een beetje voor spek en bonen mee. Over Simmons is al heel wat gezegd, maar de werken van Sheffield dit jaar zijn ook niet mis. Als eerstejaars toch al meerdere keren prijs gereden dit jaar en hij lijkt in goede doen om misschien in Yorkshire een kleine stunt uit te halen als de rest zich doodstaart op Simmons en Brenner. Simmons won overigens zojuist ook niet geheel verrassend de tijdrit en hij doet een voorzichtige gooi naar de vijf sterren voor volgende week maandag.

Vanmiddag volgen nog een heuvelrit over de Hoge Blekker en Bufoni. Ik zal de stroompjes posten als het zover is.
Is er al bekend voor welk team Simmons volgend jaar gaat rijden?
pi_188954457
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 11:53 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Is er al bekend voor welk team Simmons volgend jaar gaat rijden?
Niet officieel in ieder geval, maar renners van Lux gaan doorgaans naar Axeon. Lux is overigens onderdeel van Specialized, dus ik hoop stiekem dat Pat nog wat weet te doen voor zijn nieuwe Monti ploeg. Dit is overigens wel een aardig stukje om te lezen over Simmons. Die gozer gaat echt nergens over.
pi_188954477
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 12:03 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Niet officieel in ieder geval, maar renners van Lux gaan doorgaans naar Axeon. Lux is overigens onderdeel van Specialized, dus ik hoop stiekem dat Pat nog wat weet te doen voor zijn nieuwe Monti ploeg. Dit is overigens wel een aardig stukje om te lezen over Simmons. Die gozer gaat echt nergens over.
Dat had ik al eerder gelezen ja, die gozer is echt een bizar talent. Gaat nog leuk worden de komende jaren met Brenner vs Simmons.
pi_188955253
Die verschillen in de tijdrit van de Keizer der Juniors trouwens. _O-
15 seconden voorsprong op Boven, een van de beste tijdrijders bij de junioren, in 6 kilometer. Waar gaat dit over.
pi_188955261
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 11:47 schreef Koffieplanter het volgende:
Quinn Simmons en Magnus Sheffield gaven de rest gisteren zoals gezegd fietsles. De rest stond niet op de foto, kwam op ~anderhalve minuut binnen en deed maar een beetje voor spek en bonen mee. Over Simmons is al heel wat gezegd, maar de werken van Sheffield dit jaar zijn ook niet mis. Als eerstejaars toch al meerdere keren prijs gereden dit jaar en hij lijkt in goede doen om misschien in Yorkshire een kleine stunt uit te halen als de rest zich doodstaart op Simmons en Brenner. Simmons won overigens zojuist ook niet geheel verrassend de tijdrit en hij doet een voorzichtige gooi naar de vijf sterren voor volgende week maandag.

Vanmiddag volgen nog een heuvelrit over de Hoge Blekker en Bufoni. Ik zal de stroompjes posten als het zover is.
Brenner koerst dit weekend niet?
pi_188955407
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 12:58 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Brenner koerst dit weekend niet?
Door Hornstein weet ik dat Auto Eder Bayern vandaag ergens koerst in Graz, Judendorf-Straßengel. Ik heb alleen geen flauw benul of Marco daar ook is en een startlijst vinden is me tot op heden nog niet gelukt.
pi_188955700
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 13:08 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Door Hornstein weet ik dat Auto Eder Bayern vandaag ergens koerst in Graz, Judendorf-Straßengel. Ik heb alleen geen flauw benul of Marco daar ook is en een startlijst vinden is me tot op heden nog niet gelukt.
Ik zie dat Vacek daar vorig jaar won. Moet in principe dus wel een parcours zijn voor Marco.
pi_188955766
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 13:08 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Door Hornstein weet ik dat Auto Eder Bayern vandaag ergens koerst in Graz, Judendorf-Straßengel. Ik heb alleen geen flauw benul of Marco daar ook is en een startlijst vinden is me tot op heden nog niet gelukt.
Hij doet overigens wel mee volgens de Facebook pagina van RC Judendorf-Strassengel.
pi_188955886
quote:
1s.gif Op zondag 15 september 2019 13:32 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Hij doet overigens wel mee volgens de Facebook pagina van RC Judendorf-Strassengel.
Dan is de winnaar gekend. 8-)
pi_188955911
Of niet, ik zie dat zijn ploeggenoot Zurawski heeft gewonnen. Voor een andere Eder Bayern die niet Brenner heet. En nog een andere van Eder Bayern, ook zijn naam is niet Marco Brenner. En de nummer vier was ook een Eder Bayern, wederom geen Marcootje. Beflikkering.
pi_188955960
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 13:43 schreef Koffieplanter het volgende:
Of niet, ik zie dat zijn ploeggenoot Zurawski heeft gewonnen. Voor een andere Eder Bayern die niet Brenner heet. En nog een andere van Eder Bayern, ook zijn naam is niet Marco Brenner. En de nummer vier was ook een Eder Bayern, wederom geen Marcootje. Beflikkering.
Dit is niet leuk... Waar haal je die uitslag?
pi_188955980
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 13:48 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Dit is niet leuk... Waar haal je die uitslag?
https://firstcycling.com/race.php?r=12954&y=2019
pi_188956030
quote:
Dan hoop ik dat hij niet mee heeft gedaan of op zijn minst een grondige reden heeft om hier niet in de top 10 te eindigen...
pi_188957103
Als ik zo wat foto's van Simmons zie dan ziet hij er wel ouder uit dan 18. Voor een junior wel een grote, sterke vent. Blijft dus wmb een beetje afwachten of hij echt zo goed is, of gewoon een fysieke voorsprong heeft op de rest.
Demain, on roule
pi_188969755
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2019 13:52 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat hij niet mee heeft gedaan of op zijn minst een grondige reden heeft om hier niet in de top 10 te eindigen...
Geen paniek, hij heeft dus gewoon niet meegedaan. Wat ook wel uit de uitslag afgeleid kon worden, maar dan is hier de bevestiging. De slotrit in Koksijde gisteren zou best wel een voorproefje kunnen zijn voor de wegrit donderdag. Simmons probeerde tot ik denk vier keer toe om weg te geraken, maar alles, waaronder een zeer sterke Joe Pidcock, het broertje van Tom, zat op z'n achterwiel. Sheffield probeerde het een keer en hij was weg. Van Buffoni ben ik weinig wijzer geworden.
pi_189138230
Nu het juniorenseizoen er, behoudens een niet geheel interessante tijdrit in Frankrijk, er wel zo'n beetje opzit, kan er toch wel voorzichtig naar volgend jaar gekeken worden. Hoewel een groot deel de overstap zal maken naar de beloften, en een enkeling naar de profs, zijn er nog wel een paar die gewoon gezellig blijven en hun tweede jaar in zullen gaan als junior. De werken van Marco Brenner zullen inmiddels bekend zijn en ik verwacht dat hij volgend jaar weer een stap zat en min of meer onverslaanbaar gaat zijn in rittenkoersen. Ik had het idee dat de batterij in Yorkshire wel een beetje op was en hij krijgt volgend jaar een uitgelezen kans op revanche in Zwitserland. Dat parcours moet hem ook veel beter liggen dan hier. Ik kijk ook erg uit naar wat hij in het voorjaar gaat laten zien. Hij is er niet voor gemaakt, maar dat maakt bij de junioren, waar specialisatie niet echt een ding is, niet veel uit. Andrii Ponomar blijft gelukkig ook nog een jaar en ook zijn kunsten in het voorjaar trekken mijn interesse. Dit jaar heeft hij niet mee kunnen doen en zijn seizoen begon pas in mei. Zijn tank was ondanks die late start pas echt leeg, want na Alkmaar heeft hij niet veel (lees: niks) meer laten zien.

Italië blijft maar goede dingen leveren. Gianmarco Garofoli liet uitstekende dingen zien dit jaar en het is nu aan de rest om ook een stap te zetten. Ik denk dan aan Gregorio Butteroni, Davide De Pretto en Andrea Piras, maar vooral aan Lorenzo Balestra. Die jongen komt van de baan, maar krijgt nu meer kansen om ook zijn kunsten op het hoogste niveau op de weg te tonen. Ik hoop dat Spanje wat meer aanwezig gaat zijn op de Nations Cup, want als er iemand is die het Brenner moeilijk kan gaan maken in lastige rittenkoersen is het Juan Ayuso. Dat zelfde gaat op voor Mathias Vacek, die laat in het seizoen heel goede dingen liet zien in Italië. Tsjechië houdt ook Pavel Bittner nog over, dat lijkt - als je het heel zwart / wit zou nemen - de te kloppen man in de sprints. De Verenigde Staten van Amerika zullen ook volgend jaar weer een goede ploeg hebben, ondanks het vertrek van Simmons. Magnus Sheffield was in zijn schaduw dit jaar heel indrukwekkend en met Matthew Riccitello, Luke Lamperti, Jared Scott en Logan Mclain hebben ze een heel behoorlijk blok.

Ik hoop dat ik er aan toe kom om net als eerder dit jaar een overzicht te maken van aanstaande, zeker te volgen nieuwelingen.
pi_189231487
quote:
Power Analysis: Quinn Simmons’s world championship ride in Yorkshire

A detailed examination of Quinn Simmons's power files from his world championship victory in Yorkshire, with additional information about Simmons's training and workouts in the lead-up to worlds.

How does an 18 year-old who’s only been racing road for a year and half become world champion? And not by luck or chance, but by dominating the entire field, riding away from 119 of the best juniors in the world, and soloing 31 km to become the first American man to win Junior World’s since Jeff Evanshine won the race in 1991.

Today we analyze the power file from Quinn Simmons’s world championship-winning ride in Yorkshire. We also spoke to Simmons about his training in the lead-up to the race, and include a detailed look at his preparation for the big race.

Quinn Simmons
Age: 18
Height: 1.85 m (6’ 05”) Weight: 72 kg (159 lbs.)

6 weeks before the World Championships
Coming off an altitude camp with Bora-Hansgrohe, Simmons returned home to Colorado and decided to race the Leadville Trail 100. This grueling mountain bike race has over 12,000 feet of climbing and begins and ends in Leadville, Colorado which sits at 10,000 feet. Simmons trained as usual in the week preceding Leadville, using the race as a long, hard endurance day.

In a field of thousands, including professional mountain bikers and WorldTour riders, Simmons finished 2nd in the Leadville 100. The crux of the course is the Columbine climb, averaging over 8% for 7.4 miles, and topping out at 12,500 feet. After puncturing multiple times in the opening third of the race, Simmons was minutes behind the leaders when he started the climb. But he never gave up, and climbed to the top faster than WorldTour riders Peter Stetina and Lachlan Morton.

Simmons averaged 325 W (4.5 W/kg) for 54:15 on Columbine. While these numbers don’t seem staggering, remember that this is at 10,000-12,500 feet altitude, and the bulky Simmons climbed faster than the rail-like figures of Stetina and Morton. Simmons continued to fight his way to the front, and inside the final miles he caught the group battling for second.

Simmons’s race ended in a sprint, which he won handily, averaging 677 W for 37 seconds and hit a max of 1394 W. For the race as a whole, Simmons finished with a Normalized Power of 307 W for 6 hours 24 minutes and 5924 kJ of total work. All at an average elevation close to 3000 meters altitude.

Leadville 100 MTB
Columbine climb: 5:45
Avg. Power: 325 W (4.5 W/kg)
Final sprint: 37 seconds
Avg Power: 677 W
Max Power: 1394 W
Full race: 6:24:00
Normalized Power: 307 W
Total Work: 5924 W

Five weeks before the world championships
Before heading off to Europe, Simmons put in a huge week of training at home in Durango. He rode 460 miles and climbed more than 33,000 feet in 23.5 hours of training.

The biggest ride of the week came on the Sunday before he left for Europe. Simmons rode for over six hours, completing 127 miles. This ride was not dissimilar from his race at Leadville, which had been several weeks prior. Simmons’s Weighted Average Power for the ride was 279 W, and he did over 5100 kJs of work. Just over a month away, the 92-mile Junior world’s road race appeared easy compared to this monster training session.

Four weeks before the world championships
Simmons tapered back his volume this week to 322 miles in just under 16 hours, still an impressive amount for a rider who just turned 18 in May. With plenty of training volume in Simmons’s legs, he focused on race-specific intervals.

Simmons and his coach, Jim Miller, focused on 2-5 minute efforts during Simmons’s high-intensity interval sessions. The goal of these sessions was to help Simmons achieve his dream: to win the worlds road race with a solo move.

Simmons and Miller predicted winning solo would require massive, short-term bursts of power to get away from the field, and then a long, more sustained effort to the finish. In the pre-world’s races with the USA National Team, Simmons practiced attacking from as far out as he could, and still hold the effort to the finish.

Three weeks before the world championships
Simmons dominated the Grand Prix Rüebliland Junior 2.1, finishing 2nd, 1st, 2nd, and 1st in the stages. He won the final stage solo by nearly a minute, finishing with a Weighted Average Power of 354 W (4.9 W/kg) for nearly three hours. For the last 20 minutes, Simmons averaged 390 W (5.4 W/kg) and 28.6 mph.

Two weeks before the world championships
Next was the Keizer des Juniores 2.1, the last race before the worlds in Yorkshire.

Once again, Simmons dominated the stage race, placing 2nd, 1st, and 3rd on the stages. The first stage turned into a 60 km two-man team time trial for Simmons and his teammate Magnus Sheffield. The impressive effort was a harbinger for how the worlds road race would eventually play out.

On Stage 2 Simmons did one of the fastest individual time trials by a junior, averaging 32.42 mph (52.17 kph) to win by nearly 20 seconds. The speedy ride required an immense amount of power. He averaged 449 W (6.2 W/kg) for over six minutes.

One week before the world championships
With just a few days left until the world’s time trial, Simmons did not have much training to complete, just a few short efforts on the TT bike before heading to Harrogate and dialing in the course.

Simmons rode to 4th place in the Junior Men world’s rime trial, missing the podium by just seven seconds. It was a disappointing ride for Simmons, who had dominated junior racing and time trials in the previous few months. He had quite an off day, averaging just 347 W for 38 minutes over the rolling course.

Based on past performances, this effort was, conceivably, something he could have held for upwards of three hours. Even on the long climb of the day – the same used in the Harrogate finishing circuits – Simmons was only able to hold 412 W for the four minutes, which, while impressive, was far from his best.

The day after a disappointing time trial, Simmons simply spun his legs for an hour to recover. The day before the world’s road race, Simmons rode two laps of the finishing circuits in Harrogate with the USA National Team. He completed no openers or springs, opting to save his legs for the road race.

The world championships road race
The Americans dominated the junior men’s world’s road race, putting their team on the front for the long climb of the day, Hill End.

But before that was the steep climb of Cray Hill. At over 100 km to go, it was unlikely to be decisive (but not impossible; just ask Annemiek Van Vleuten). Nevertheless, the junior men flew up the climb, and Simmons averaged 506 W (7.0 W/kg) for over six minutes on the climb’s steepest section.

On Cray Hill, the Americans took the front and shredded the field with a huge effort. Simmons averaged 400 W (5.6 W/kg) for the duration of the climb, and did 436 W (6.1 W/kg) for the first six and a half minutes. Over the top of the climb, a group of five formed, containing Simmons and Sheffield.

At 34 km to go, Simmons attacked on the Oak Beck climb. Again, he averaged over 400 W for eight minutes, but it was his surge out of a wet right-hand corner that got him the winning gap. Peaking at 724 W, Simmons then held 418 W for the next five minutes to the top of the climb. A few miles later, his gap to the field was nearly one minute.

During the final laps of the circuit, Simmons kept his average power well over 400 W. With one and a half laps to go, he began the circuit’s long climb again, this time going even harder (465 W for four and half minutes) than the previous lap.

His gap to the field continued to grow, and inside the final lap it appeared obvious that Simmons’s dream of a solo win was at hand. Still, Simmons continued to surge out of corners at 800-1000 W, and climbed every hill over 440 W all the way to the finish. With second place nowhere in sight, Simmons crossed the line and became junior world champion, turning his dream into reality.

Quinn Simmons’s worlds road race:
Time: 3:38.07
Distance: 148.1 km
Average Power: 289 W
Max Power: 1298 W
Normalized Power: 384 W (5.3 W/kg)
Winning Attack: 49:56 (NP: 419 W; 5.8 W/kg)
  zondag 6 oktober 2019 @ 16:18:30 #41
454292 Koffieplanter
Sueño Amarillo
pi_189300343
390_2019.jpg

Piccolo Lombardia, de en-na-laatste grote afspraak bij de beloften dit jaar, is net gefinisht. Bagioli heeft niet geheel verrassend gewonnen, met overmacht, in een sprint met twee met Champoussin. Niet geheel verrassend omdat hij vorig jaar al indrukwekkend tweede was. Uitstekende startlijst dit jaar moet ik er overigens bijzeggen. Wie had gedacht dat als je Parijs - Tours en Lombardia niet op dezelfde dag organiseert je de sterkste renners aan de start krijgt? Bagioli en Champoussin reden samen weg op Marconaga di Ello en dat was dat. Hier valt het terug te kijken.
  Redactie Sport woensdag 18 december 2019 @ 16:34:20 #42
164004 crew  TargaFlorio
pi_190520284
laflammerouge16 twitterde op woensdag 18-12-2019 om 15:25:56 Giro Under 23 changes its admission criteria: no national team allowed and also no riders that had already started an UCI World Tour race. 29 teams at start, 15 italian, 13 foreign teams and a regional teams for other athletes not included in the other 28 teams. (Tuttobici) reageer retweet
pi_190521817
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 16:34 schreef TargaFlorio het volgende:
laflammerouge16 twitterde op woensdag 18-12-2019 om 15:25:56 Giro Under 23 changes its admission criteria: no national team allowed and also no riders that had already started an UCI World Tour race. 29 teams at start, 15 italian, 13 foreign teams and a regional teams for other athletes not included in the other 28 teams. (Tuttobici) reageer retweet
Die regel over uitsluiting na het al deelgenomen hebben aan een World Tour race bestond al. Toen konden João Almeida en Mikkel Bjerg een paar dagen voor de start plots afhaken. Geen nationale ploegen is een domme actie. De twee beste ploegen van de afgelopen editie waren nota bene nationaal en het is funest voor Colombianen of Britten die nog niet in een groot programma zitten.
  Moderator donderdag 19 december 2019 @ 17:19:48 #44
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190539597
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2019 17:52 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Die regel over uitsluiting na het al deelgenomen hebben aan een World Tour race bestond al. Toen konden João Almeida en Mikkel Bjerg een paar dagen voor de start plots afhaken. Geen nationale ploegen is een domme actie. De twee beste ploegen van de afgelopen editie waren nota bene nationaal en het is funest voor Colombianen of Britten die nog niet in een groot programma zitten.
BritishConti twitterde op donderdag 19-12-2019 om 10:57:08 UPDATE | Matt Brammeier has indicated that Team Inspired, the Academy's 'trade' team, will apply to ride the Baby Giro next season. So we would well see a team of GB Academy riders at the race https://t.co/KBQglWrM96 reageer retweet
De altijd sympathieke Bram Meier.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_190539859
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 17:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

BritishConti twitterde op donderdag 19-12-2019 om 10:57:08 UPDATE | Matt Brammeier has indicated that Team Inspired, the Academy's 'trade' team, will apply to ride the Baby Giro next season. So we would well see a team of GB Academy riders at the race https://t.co/KBQglWrM96 reageer retweet
De altijd sympathieke Bram Meier.
Het is te hopen dat UAE Team Colombia en/of de nieuwe ploeg opgezet door de overheid ook mogen starten.
  Moderator donderdag 19 december 2019 @ 18:01:23 #46
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190540395
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 17:32 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Het is te hopen dat UAE Team Colombia en/of de nieuwe ploeg opgezet door de overheid ook mogen starten.
Dat zou normaal gesproken wel moeten lukken, zou je zeggen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_190848122
In het kader van niet zo leuk nieuws: Brenner lijkt de volgende die de beloftencategorie gaat overslaan. Nu is hij sinds Remco wel de renner die daar het meest aanspraak op zou maken, maar desalniettemin blijft het een slechte ontwikkeling. Eder Bayern maakt Bora een 1+1. Overigens zijn z'n doelen dit jaar Roubaix, Vredekoers en de regenboog. Stuk voor stuk formaliteiten.

quote:
Marco Brenner: 17-jähriger Augsburger auf dem Weg zum Radprofi
Der Augsburger Marco Brenner zählt zu den größten Nachwuchshoffnungen im deutschen Radsport. Bald wird er mit 17 Jahren den ersten Profivertrag unterschreiben.

Um zu erklären, warum sein Sohn Marco mit 17 Jahren als eines der größten Radsporttalente weltweit gilt, erzählt Vater Christian Brenner gerne die Episode von dessen Einschulung. „Ein Bekannter von uns hat zu ihm gesagt: Gell, jetzt musst du ja dann fleißig Schreiben, Rechnen und Lesen lernen. Marco hat dann geantwortet: Das brauche ich nicht, ich werde Radprofi.“ Rund zehn Jahre später ist es so weit: Im Frühjahr wird der junge Augsburger Straßenradrennfahrer einen Profi-Vertrag unterschreiben.

Wo, das ist noch nicht geklärt, denn der Name Brenner elektrisiert die Szene. Und das nicht erst, seit er im September bei der Junioren-WM im Zeitfahren im englischen Yorkshire als 17-Jähriger unter den 18-Jährigen die Bronzemedaille gewann. „Wir kommunizieren schon mit ein paar Teams, aber es ist noch nicht sicher, wo ich hingehe“, sagt Marco. Wir, das sind er, sein Vater und die Sportmarketing-Agentur Corso. Wer sich auf der Homepage der beiden Besitzer João Correia und Ken Sommer umschaut, der sieht, dass sich da ein Spezialist um die berufliche Zukunft von Marco Brenner kümmert. Als Klienten sind dort unter anderem der amtierende Weltmeister Mads Pedersen aus Dänemark aufgeführt, oder auch der deutsche Radprofi Rick Zabel.

Brenner dominiert seit Jahren die Nachwuchs-Szene seines Jahrgangs
Marco Brenner steht schon lange auf den Scouting-Listen der großen Teams. Er dominiert seit Jahren die Nachwuchsrennfahrer-Szene in seinem Jahrgang. Der Trophäenschrank in der elterlichen Wohnung in der Jakobervorstadt kann die vielen Pokale kaum mehr fassen. Fast 100 Siege in diversen Nachwuchsklassen heimste er bisher ein. In diesem Jahr wurde er zum Beispiel deutscher Junioren-Meister im Einzelzeitfahren und auf der Straße. Er gewann drei Etappen der prestigeträchtigen Rundfahrt „Giro della Lunigiana“ in Italien, die Weltcup-Wertung, die Gesamtwertung der Oberösterreich-Rundfahrt und bei der Tour du Pays de Vaud in der Schweiz.

„Marco ist sicher eines der größten Talente im Straßenradsport der letzten zehn Jahre“, sagt Patrick Moster, der Leistungssportdirektor beim Bund deutscher Radfahrer (BDR). Der 52-jährige Pfälzer gilt nicht als Euphoriker, doch wenn er über Brenner spricht, dann gerät er ins Schwärmen: „Seine physiologischen Voraussetzungen sind enorm.“ Selbst Jan Ulrich hat in diesem Alter keine so guten Resultate in der Leistungsdiagnostik (zum Beispiel Sauerstoffsättigung) vorweisen können. Diese genetisch bedingten Vorteile, gepaart mit dem enormen Ehrgeiz und Trainingseifer, machen die Stärke von Brenner aus.

Moster ist sich sicher: „Man muss bei Jugendlichen vorsichtig sein, aber wenn Marco so weitermacht, dann kann er sich mit 25, 26 sicher in der Weltklasse etablieren.“

Marco Brenners Talent wurde früh erkannt
Wer seinen Jahrgang so dominiert, wird unterschwellig auch immer wieder mit Doping in Verbindung gebracht. „Klar, sagt da schon mal wer, was bekommt denn der Marco zu Essen? Und man weiß nicht immer genau, ob es ein Scherz ist“, sagt Vater Christian ernst und legt quasi schon als Beweismittel eine Mappe mit Dutzenden von rosafarbenen Durchschlägen auf den Küchentisch. Auf jedem Einzelnen ist eine Dopingprobe dokumentiert. „Im Radsport finden mit die strengsten Kontrollen aller Sportarten statt“, ist sich Christian Brenner sicher. Und als erfolgreicher Fahrer stehe man sowieso im Fokus. „Marco geht nach den Rennen schon gar nicht mehr auf die Toilette, weil er eigentlich immer kontrolliert wird.“

Dass Marco Talent hat, stellte sein Vater Christian früh fest. Der 49-Jährige war selbst ein ganz passabler Radrennfahrer. Zuerst bei der RSG Augsburg, dann bei den E-Racers Augsburg. Mit fünf saß Marco auf seinem ersten Mountainbike. „Mit sieben ist er sein erstes Straßenrennen in Italien gefahren, weil es in Deutschland in diesem Alter noch nicht gestattet war“, erzählt Christian Brenner.

Lange trainierte er Marco und seinen zwei Jahre jüngeren Bruder Mauro selbst. Das ganze Leben der Familie Brenner dreht sich ums Radfahren. Marco und Mauro wachsen mit dem Fahrrad auf. Fast jedes Wochenende war und ist die Familie immer noch in Sachen Radsport unterwegs. Mutter Sabina Brenner-Dalla Pezza, 47, ist der ruhende Pol. Sie vergisst auch ihren jüngeren Sohn nicht: „Mauro ist sicher genauso talentiert, aber Marco ist einfach viel ehrgeiziger.“

Mit 15 wird die Augsburger Radsportgemeinde für Marco zu klein. Er wechselt zur RSG Ansbach, später folgt auch sein Bruder zu der rührigen Radsportgemeinschaft, die den Brenners besonders bei den Rennen ein professionelles Umfeld bietet. In Ansbach ist Marco Brenner bekannt, wurde zweimal Sportler des Jahres. In Augsburg nahm die Öffentlichkeit von seinen Erfolgen bisher kaum Notiz.

80 Kilometer am Tag sind im Training Standard
Sein Training absolviert Brenner meist alleine rund um Augsburg. „Ich fahre oft Richtung Altmühltal, über Thierhaupten und Rain am Lech“, erzählt Marco Brenner. Standard sind am Tag 80 Kilometer, trainiert er seine Ausdauer, sind es schon mal zwischen 150 und 160 Kilometer. Fünf bis sechs Tage in der Woche ist er auf dem Rad unterwegs, dazu kommen Krafteinheiten an der Hantelbank in der großen Halle direkt neben der Wohnung der Brenners, die gleichzeitig auch als Werkstatt dient. Doch immer öfters ist Marco in Sachen Radsport unterwegs. „In diesem Jahr waren es fast 150 Tage.“

Noch kann er das gut mit seiner Ausbildung zum Fremdsprachenkorrespondent (Englisch und Französisch) an der Inlingua-Sprachenschule verbinden. Im Juni macht er dort seinen Abschluss. Dann konzentriert er sich voll auf seine Leidenschaft. „Wenn ich Profi bin, werde ich zwar weiter hier wohnen bleiben, aber dann bin ich rund 250 Tage im Jahr unterwegs. Da ist der Wohnort nicht so wichtig“, sagt der 17-Jährige mit einer überraschenden Abgeklärtheit.

Mit seiner Unterschrift wird er einer der jüngsten Radrennprofis weltweit. Und sein Ziel hat er schon genauso klar definiert wie vor zehn Jahren. „Ich will irgendwann mal die Tour de France oder den Giro gewinnen.“ Er lacht dabei nicht, er meint es ernst.
@Columbiafan
pi_190876154
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:21 schreef Koffieplanter het volgende:
In het kader van niet zo leuk nieuws: Brenner lijkt de volgende die de beloftencategorie gaat overslaan. Nu is hij sinds Remco wel de renner die daar het meest aanspraak op zou maken, maar desalniettemin blijft het een slechte ontwikkeling. Eder Bayern maakt Bora een 1+1. Overigens zijn z'n doelen dit jaar Roubaix, Vredekoers en de regenboog. Stuk voor stuk formaliteiten.
quote:
Top-Talent Brenner wird im Frühjahr Profivertrag unterschreiben

04.01.2020 | (rsn) – Marco Brenner gilt als eines der größten internationalen Radsporttalente. Der 17-jährige Deutsche dominierte in der Juniorenklasse die Konkurrenz und steht deshalb schon auf dem Zettel der großen Teams. Nach einer Meldung der Augsburger Zeitung soll sich schon bald entscheiden, wo der WM-Dritte im Einzelzeitfahren künftig fahren wird. “Im Frühjahr wird der junge Augsburger Straßenradrennfahrer einen Profi-Vertrag unterschreiben“, hieß es dort vor wenigen Wochen.

Der von Fahreragent Ken Sommer betreute Brenner wird 2021 zu den Profis wechseln. Ob er damit wie etwa Remco Evenepoel die U23-Klasse überspringt, ist allerdings noch offen. Nach Informationen von radsport-news.com ist denkbar, dass Brenner zwar bei einem WorldTour-Team unterschreibt, dort aber im Nachwuchsteam zum Einsatz kommt. Das könnte auf Mannschaften wie Jumbo – Visma zutreffen, aber auch auf Bora – hansgrohe. Der Raublinger Rennstall schickt zwar keine U23-, dafür aber eine Juniorenmannschaft an den Start: nämlich das U19-Team Auto Eder, für das Brenner derzeit fährt.
https://www.radsport-news.com/sport/sportnews_118366.htm

Het zou gaan tussen Bora en Jumbo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pistolero op 04-01-2020 17:23:59 ]
  Moderator zaterdag 4 januari 2020 @ 17:16:24 #49
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_190876310
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:03 schreef Pistolero het volgende:

[..]

[..]

https://www.radsport-news.com/sport/sportnews_118366.htm

Het zou gaan tussen Bora en Jumbo
Dat lijken me eerlijk gezegd gewoon suggesties van de schrijver van het artikel, niet een vaststaand feit.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator vrijdag 17 januari 2020 @ 13:00:49 #50
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_191071581
tourdelavenir twitterde op vrijdag 17-01-2020 om 11:00:00 💥 Here it is! The map of the 57th #TourDelAvenir ! "Du Grand Est aux Alpes" 🚵🏽👉🏼 1 prologue, 1 TTT, 1 ITT on the slopes of the Col Madeleine, 4 flat stages, 1 hilly stage, 3 mountain stages#TDAV2020 https://t.co/wAlpQMqC4G reageer retweet
EOeODGyW4AARseJ?format=jpg&name=4096x4096

>Prologue (07/08) : Charleville-Mézières – Charleville-Mézières (CLM Individuel – 5 km )
>Etape 1 (08/08) : Charleville-Mézières – Soissons (Plat – 161 km)
>Etape 2 (09/08): Laon – Laon (CLM / équipe – 27 km)
>Etape 3 (10/08): Château-Thierry – Bar-le-Duc (Plat – 189 km)
>Etape 4 (11/08): Tomblaine – Bar-sur-Aube (Plat – 149 km)
>Etape 5 (12/08): Grand Besançon Métropole – Besançon (Accidenté – 120 km)
>Etape 6 (13/08): Pontarlier – Col de la Faucille / Pays de Gex Agglo (Montagne – 133 km)
>Etape 7a (14/08): Plaine de l’Ain – Saint-Vulbas (Plat – 85 km)
>Etape 7b (14/08): La Chambre – Saint François Longchamp (CLM Individuel – 14,9 km)
>Etape 8 (15/08): La Tour-en-Maurienne – Saint Jean d’Arves (Montagne 75 km)
>Etape 9 (16/08): Saint Michel de Maurienne – Bourg Saint Maurice / Les Arcs 1800 (Montagne – 133 km)

%C3%89tape-6-Tour-de-lAvenir-2020.jpg
%C3%89tape-7b-Tour-de-lAvenir-2020-2-scaled.jpg
%C3%89tape-8-Tour-de-lAvenir-2020-2.jpg
%C3%89tape-9-Tour-de-lAvenir-2020-2.jpg

Ik heb er zin in. Ik heb er enorm veel zin in. Alleen jammer dat het weer allemaal van die kleuterafstanden zijn.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')