abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7802561
ik heb anitbiotica gekregen tegen keelontsteking. en ik hoor altijd om me heen dat je dan niet mag drinken, maar heb zojuist de bijsluiter doorgelezen en kon eigenlijk niet vinden dak geen alcohol zou mogen drinken..
weet iemand hier wat meer van???
pi_7802612
Vraag: Waarom mag je geen alcohol drinken als je antibiotica ingenomen hebt? Wat gebeurt er dan en is dit ook het geval voor andere medicijnen?
B.L.

Antwoord: Bij bijna alle antibiotica is het drinken van alcohol geen probleem. Alleen metronidazol (Flagyl) veroorzaakt in combinatie met alcohol een aantal bijwerkingen. Dit middel wordt voorgeschreven bij bepaalde geslachtsziekten en vaginale infecties. U kunt last krijgen van een verminderde eetlust, misselijkheid, hoofdpijn en soms een rood gezicht. Mogelijk geldt dit ook voor ketoconazol (Nizoral).
Ook sommige andere medicijnen geven problemen in combinatie met alcohol. Je vindt een overzicht van deze middelen in ons dossier
"alcohol en medicijnen".

Dr MF

http://www.bierengezondheid.be/index_nl.jsp?Page=Doc409&Doc=forum

onder
pi_7802741
Heb je zo een ontzettende behoefte aan alcohol dat je zelfs wil drinken met een keelontsteking? ik zou zeggen, neem het zekere voor het onzekere en wacht gewoon totdat je keelontsteking over is..
How happy is the blameless vestal's lot!
The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind!
pi_7802745
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 19:10 schreef Haanibal het volgende:
Vraag: Waarom mag je geen alcohol drinken als je antibiotica ingenomen hebt? Wat gebeurt er dan en is dit ook het geval voor andere medicijnen?
B.L.
het zou de werking ervan verminderen en dus minder goed werken..
pi_7802790
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 19:16 schreef Jappr het volgende:
Heb je zo een ontzettende behoefte aan alcohol dat je zelfs wil drinken met een keelontsteking? ik zou zeggen, neem het zekere voor het onzekere en wacht gewoon totdat je keelontsteking over is..
nou ik heb eigenlijk niet zoveel last van die keelontsteking, al van het begin nie zoveel, de dokter zei wel dak een zware keelontsteking had.
en zou het eigenlijk wel leuk vinden om van het weekend toch beetje te drinken..
  donderdag 9 januari 2003 @ 19:21:31 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_7802843
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 19:08 schreef Vivienne het volgende:
ik heb anitbiotica gekregen tegen keelontsteking. en ik hoor altijd om me heen dat je dan niet mag drinken, maar heb zojuist de bijsluiter doorgelezen en kon eigenlijk niet vinden dak geen alcohol zou mogen drinken..
weet iemand hier wat meer van???
met mate! Hier spreekt een ervaringsdeskundige. Ben een keer straalbezopen geworden door die anti-biotica. Ik dronk evenveel als normaal maar elk glas kwam 4 keer zo hard aan. Aan het eind van de avond kon ik m'n hoofd niet meer overeind krijgen en lag ik te pitten op de bar
Je kunt er dus wel alcohol bij drinken, maar met mate
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_7802946
Ik dacht dat het over je beessie ging
Niet dus..deze gaat naar Lifestyle
pi_7803040
verpleger aan het woord:

Anti-biotica en alcohol moeten beide door de lever worden afgebroken, plus dat het lichaam door de anti-biotica al in een zwakke positie is. Hierdoor komt de alcohol harder aan.

Ik heb pas ook AB gehad maar toch af en toe ene pilsje gepakt, als je maar mate houd he.

pi_7803088
Ik zit aan de diclofenac sup. en mag ook eik. geen alcohol, maar een lekker wijntje verdoofd ook pijn
pi_7803138
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 19:33 schreef Bluezz het volgende:
Ik zit aan de diclofenac sup. en mag ook eik. geen alcohol, maar een lekker wijntje verdoofd ook pijn
diclofenac is een pijnstiller, namelijk een NSAID, net als bijvoorbeeld naproxen
pi_7818153
Mischien niet van belang maar toch.....

De pil kan ook niet meer goed werken door antibiotica!!

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_7824957
ja dat had ik ook gehoord ja maar ja daar kan ik verder nix aan doen maar ik kan wel beslissen om wel of niet te gaan drinken..
pi_7825005
je wordt nogal misselijk als je alcohol blijft drinken

maar zolang je maar niet teveel zuipt heb je er niet zo'n last van

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 18:50:25 #14
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_7825007
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 19:21 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

met mate! Hier spreekt een ervaringsdeskundige. Ben een keer straalbezopen geworden door die anti-biotica. Ik dronk evenveel als normaal maar elk glas kwam 4 keer zo hard aan. Aan het eind van de avond kon ik m'n hoofd niet meer overeind krijgen en lag ik te pitten op de bar
Je kunt er dus wel alcohol bij drinken, maar met mate

Zo erg was het bij mij niet, maar het komt inderdaad wel stukken harder aan
  zondag 12 januari 2003 @ 15:35:51 #15
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_7855470
alcohol reduceert het effect van je antibiotica geloof ik

alleen met antibiotica heeft alcohol wel heel andere werking (voor mij)..
eerste maand ofzo van me kuur werd ik vet snel misselijk, en bezopen. Maar na ongeveer 2 maanden werd ik alleen nog maar misselijk na (te) veel alcohol, en niet meer bezopen.

Het leek zo'n goed idee...
  zondag 12 januari 2003 @ 16:54:20 #16
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_7856982
Ik werd er hartstikke ziek van, maar er stond dan ook in de bijsluiter dat je er geen alcohol bij mocht drinken

Als er niks bij staat; gewoon uitproberen, merk je het vanzelf

Geluk is een richting, geen punt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')