Antwoord: Bij bijna alle antibiotica is het drinken van alcohol geen probleem. Alleen metronidazol (Flagyl) veroorzaakt in combinatie met alcohol een aantal bijwerkingen. Dit middel wordt voorgeschreven bij bepaalde geslachtsziekten en vaginale infecties. U kunt last krijgen van een verminderde eetlust, misselijkheid, hoofdpijn en soms een rood gezicht. Mogelijk geldt dit ook voor ketoconazol (Nizoral).
Ook sommige andere medicijnen geven problemen in combinatie met alcohol. Je vindt een overzicht van deze middelen in ons dossier
"alcohol en medicijnen".
Dr MF
http://www.bierengezondheid.be/index_nl.jsp?Page=Doc409&Doc=forum
quote:het zou de werking ervan verminderen en dus minder goed werken..
Op donderdag 9 januari 2003 19:10 schreef Haanibal het volgende:
Vraag: Waarom mag je geen alcohol drinken als je antibiotica ingenomen hebt? Wat gebeurt er dan en is dit ook het geval voor andere medicijnen?
B.L.
quote:nou ik heb eigenlijk niet zoveel last van die keelontsteking, al van het begin nie zoveel, de dokter zei wel dak een zware keelontsteking had.
Op donderdag 9 januari 2003 19:16 schreef Jappr het volgende:
Heb je zo een ontzettende behoefte aan alcohol dat je zelfs wil drinken met een keelontsteking? ik zou zeggen, neem het zekere voor het onzekere en wacht gewoon totdat je keelontsteking over is..
quote:met mate! Hier spreekt een ervaringsdeskundige. Ben een keer straalbezopen geworden door die anti-biotica. Ik dronk evenveel als normaal maar elk glas kwam 4 keer zo hard aan. Aan het eind van de avond kon ik m'n hoofd niet meer overeind krijgen en lag ik te pitten op de bar
Op donderdag 9 januari 2003 19:08 schreef Vivienne het volgende:
ik heb anitbiotica gekregen tegen keelontsteking. en ik hoor altijd om me heen dat je dan niet mag drinken, maar heb zojuist de bijsluiter doorgelezen en kon eigenlijk niet vinden dak geen alcohol zou mogen drinken..
weet iemand hier wat meer van???
Anti-biotica en alcohol moeten beide door de lever worden afgebroken, plus dat het lichaam door de anti-biotica al in een zwakke positie is. Hierdoor komt de alcohol harder aan.
Ik heb pas ook AB gehad maar toch af en toe ene pilsje gepakt, als je maar mate houd he.
quote:diclofenac is een pijnstiller, namelijk een NSAID, net als bijvoorbeeld naproxen
Op donderdag 9 januari 2003 19:33 schreef Bluezz het volgende:
Ik zit aan de diclofenac sup. en mag ook eik. geen alcohol, maar een lekker wijntje verdoofd ook pijn
De pil kan ook niet meer goed werken door antibiotica!!
maar zolang je maar niet teveel zuipt heb je er niet zo'n last van
quote:Zo erg was het bij mij niet, maar het komt inderdaad wel stukken harder aan
Op donderdag 9 januari 2003 19:21 schreef SEMTEX het volgende:[..]
met mate! Hier spreekt een ervaringsdeskundige. Ben een keer straalbezopen geworden door die anti-biotica. Ik dronk evenveel als normaal maar elk glas kwam 4 keer zo hard aan. Aan het eind van de avond kon ik m'n hoofd niet meer overeind krijgen en lag ik te pitten op de bar
Je kunt er dus wel alcohol bij drinken, maar met mate
alleen met antibiotica heeft alcohol wel heel andere werking (voor mij)..
eerste maand ofzo van me kuur werd ik vet snel misselijk, en bezopen. Maar na ongeveer 2 maanden werd ik alleen nog maar misselijk na (te) veel alcohol, en niet meer bezopen.
Als er niks bij staat; gewoon uitproberen, merk je het vanzelf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |