abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 16:02:55 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188557705
Opzich is het een leuke manier om films te ontdekken niet direct afgaan op de reeks waar het in zit of op de acteurs die erin spelen maar regisseurs volgen is ook vaak erg vermakelijk.

Ikzelf heb van erg weinig regiseurs alle grote films gezien een grote uitzondering is David Lynch ik ben dan ook een groot bewonderaar van zijn films en heb zijn lange speelfilms allemaal gekeken. Andere reggiseurs heb ik veel van gezien zonder heel bewust de films na te zoeken, een voorbeeld daarvan is stanley kubrik waarvan ik zijn films vanaf dr. strangelove met uitzondering van Barry Lyndon heb gezien maar niets van daarvoor (misschien toch eens doen)..

Maar daarom dacht ik dat het wel eens leuk zou zijn om een topic te hebben over reggiseurs. Wie weet doet me dit nog op wat ideeën komen kwa films.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188557721
Guillermo Del Torro
Darren Aranovsky
Tim Burton (niet alles meer)
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 16:06:03 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188557749
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
Guillermo Del Torro
Die kwam ook in mij :Y al ken ik maar een paar films van hem die zijn wel bijzonder mooi.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188557801
Eerste die me te binnen schieten :

David Lynch; ik houd van het surrealistische wat in de meeste van zijn films verwerkt zit. Maar ook de wat meer straight forward films als Wild at Heart of Straight Story vind ik geweldig. Daarnaast is het één van de bedenkers van Twin Peaks en is dat één van mijn favoriete series. Mulholland Dr en Blue Velvet staan dan weer in mijn top 10 favoriete films. Reden genoeg om dit mijn favoriete regisseur te maken :).


Ethan & Joel Coen; Altijd originele goedgeschreven films met heerlijke personages. Absurde humor, aparte karakters zijn vaak verwoven in originele misdaadfilms zoals Blood Simple, Miller's Crossing, Fargo en No Country for Old Men. Maar ook hun komedie's zijn geweldig.

John Carpenter; Groot fan van horror en cult, en dan hoef je eigenlijk niet veel verder te kijken dan Carpenter. In ieder geval twee absolute horrorklassiekers geregisseerd met Halloween en The Thing. Maar ook cultfilms als Assault on Precinct 13, Escape from New York en Big Trouble in Little China behoren tot mijn favorieten.

Richard Linklater; Ik hou heel erg van zijn laidback films waar je personages volgt ipv een plot zoals Dazed & Confused, Boyhood en de Before trilogie.

Walter Hill; The Driver, Streets of Fire, 48 Hrs., The Warrios.. noem maar op. Allemaal cultfilms uit voornamelijk de jaren 80 die ik altijd kan herkijken. Heerlijk eigen stijltje waar voldoende op aan te merken is maar toch allemaal zo genietbaar zijn.

[ Bericht 84% gewijzigd door Spaulding op 22-08-2019 12:41:12 ]
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 16:12:19 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188557819
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:10 schreef Spaulding het volgende:
Richard Linklater
Dazed and Confused _O_ a scanner darkly _O_ welke films van hem raad je nog meer aan?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 16:12:23 #6
9859 crew  Karina
Woman
pi_188557820
Ik heb eigenlijk meestal geen idee wie de regisseur is als ik een film kijk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 16:16:33 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188557873
quote:
99s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:12 schreef Karina het volgende:
Ik heb eigenlijk meestal geen idee wie de regisseur is als ik een film kijk.
Soms dan weet ik niet wat ik moet kiezen en dan ga ik eens kijken wie films die ik tof vind geregisseerd heeft.

Andere vraag die misschien leuk is in dit topic is welke opkomende reggiseurs zien jullie nog groot worden?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188557885
Aronofksy. Alles is goud.
Denis Villeneuve. Prisoners was goed, maar enemy was ziek goed.
Wes Anderson. Tja. Word gewoon altijd enorm goed geluimd van zijn films.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 16:18:18 #9
9859 crew  Karina
Woman
pi_188557889
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Soms dan weet ik niet wat ik moet kiezen en dan ga ik eens kijken wie films die ik tof vind geregisseerd heeft.

Andere vraag die misschien leuk is in dit topic is welke opkomende reggiseurs zien jullie nog groot worden?
Ik kijk niet zo heel veel films, kan best zijn die ik WEL kijk van dezelfde regisseur zijn, ik kijk wel meestal een beetje hetzelfde genre.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 16:19:43 #10
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188557901
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:17 schreef HostiMeister het volgende:
Wes Anderson. Tja. Word gewoon altijd enorm goed geluimd van zijn films.
Daar noem je er wel één waar je bijna wel door moet hebben dat het een film van hem is... al word ik wel eens gek van dat alles in het midden zetten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188558609
Woody Allen
Robert Zemenick
Peter Jackson
Steven Spielberg
Ang Lee

Er zijn er nog meer maar die namen schieten me nu niet te binnen
pi_188558689
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dazed and Confused _O_ a scanner darkly _O_ welke films van hem raad je nog meer aan?
Boyhood, de Before trilogie en Everybody Wants Some!!.

Die hebben allemaal een beetje diezelfde laidback stijl als Dazed, waar er niet echt een grote dramatische arc is maar je meer de levens van volgt. Die kan ik het meeste van hem waarderen.
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 17:19:38 #13
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188558723
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 17:17 schreef Spaulding het volgende:

[..]

Boyhood, de Before trilogie en Everybody Wants Some!!.

Die hebben allemaal een beetje diezelfde laidback stijl als Dazed, waar er niet echt een grote dramatische arc is maar je meer de levens van volgt. Die kan ik het meeste van hem waarderen.
Ohja boyhood ken ik wel ik vond het gegeven leuk maar de uitvoering niet geweldig ofzo
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 21 augustus 2019 @ 17:21:13 #14
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_188558741
Tarantino :7
pi_188558756
Del Torro
Tarantino
Spielberg (Schindler's List mijn favo film aller tijden)
George Sluyzer (Spoorloos oftewel The Vanishing oftewel Het Gouden Ei)
Damien Chazelle (Whiplash)
Michael Gracey (Greatest Showman)
George Lucas (Star Wars)
James McTeigue (V For Vendetta)
Martin Scorcese (Goodfellas o.a.)
pi_188558796
Stanley Kubrick
Martin Scorsese
Sergio Leone
Sam Peckinpah
  woensdag 21 augustus 2019 @ 17:33:30 #17
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188558900
quote:
99s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:12 schreef Karina het volgende:
Ik heb eigenlijk meestal geen idee wie de regisseur is als ik een film kijk.
Ik ook niet :@

Ik ga meer af op een verhaal wat me trekt, of acteurs die ik een beetje volg.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_188560062
Ik kan zn naam niet goed onthouden, maar net even opgezocht: Giorgos Lanthimos, al zn films (geen héél groot oeuvre) zijn ook de moeite waard.
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 19:19:03 #19
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188560658
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 18:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
Giorgos Lanthimos
_O_ the lobster en dogtooth _O_ bijzondere films!! moet de killing of the sacred deer ook snel een keer kijken
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188560682
quote:
2s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 19:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O_ the lobster en dogtooth _O_ bijzondere films!! moet de killing of the sacred deer ook snel een keer kijken
Die is ook fantastisch! Heel beklemmend. The favorite was ook tof, maar dan moet je wel tegen een likje kostuumdrama kunnen.
pi_188561175
Mel Brooks.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 19:53:36 #22
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188561192
De meesten zijn gewoon regisseur. Wat een rare vraag. :?.
And so is the past
pi_188562187
Christopher Nolan of Spielberg.
pi_188568377
Jean-Pierre en Luc Dardenne: Langzame films met interessante karakterontwikkelingen rond morele keuzes die gemaakt moeten worden. Mijn favorieten zijn "Le fils" en "Deux Jours, une nuit", maar ook hun andere films zijn de moeite waar.
Asghar Farhadi: Zeker "Darbareye Elly" en "Jodaeiye Nader az Simin" zijn de moeite waard al is de thematiek wel erg hetzelfde. "The salesman" viel me tegen, maar toch blijft deze regiseur erg hoog staan.
Robert Bresson: "Au Hazard Balthazar" is een van de meest interesante films die ik ken met zo veel aandacht voor mens (en dier in dit geval) gevoelig in beeld brengen. Het idee achter "proces de Jeanne d'Arc" met de modern ogende Jeanne is mooi. Verder sluit "Journal d'un curé de campagne" goed aan bij waarom ik Farhadi en de Dardennes zo waardeer. Al was Bresson natuurlijk eerder (en waarschijnlijk ook een bron van inspiratie voor Farhadi en de Dardennes)
Krzysztof Kieslowski: Filosofische films (en met Decalogue een serie) die je een tijdje aan het denken zetten, goede muziek bij het beeld ook. Favoriete film is voor mij "Double vie de Veronique" maar ook de drie kleuren trilogie is met goede reden hooggewaardeerd.

eervolle vermeldingen voor
Robert Zemeckis: Origineel met Back to the Future en Forrest Gump
Ingmar Bergman: Met reden een grootmeester, maar ook met aardig wat films waar niet doorheen te komen is. Ik waardeer vooral zijn oude werk zoals "Jungfrukällan" "Det Sjunde Inseglet" en "Smultronstället"
Andrei Tarkovski: Stalker, Andrei Rubyev en Solyaris zijn geweldig met zulke mooie beelden en een goed verhaal. "The mirror" was weer niet doorheen te komen daarom niet bij de top
en Paul King :) Wat die man met Paddington heeft weten te doen is geweldig, maar ik ken zijn andere werk niet :) Paddington 2 heeft nog steeds een 100% score op Rotten Tomatoes en ik ken geen films waar je acteurs zo veel plezier in hun rol ziet hebben als hier. Het straalt er gewoon af bij Nicole Kidman en Brendan Gleeson.

[ Bericht 75% gewijzigd door DrParsifal op 22-08-2019 09:46:14 ]
  Moderator donderdag 22 augustus 2019 @ 09:09:53 #25
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188568431
Misschien had ik het er in de OP bij moeten zetten maar het is misschien ook leuk als erbij verteld wordt waarom je die regisseur dan zo leuk vind en wat zijn of haar top films zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')