abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:17:10 #176
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_188563928
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:04 schreef Strani het volgende:

[..]

En worden zulke dingen nog besproken in de lerarenkamer?
Nouja, toen ik vroeg wat er mis was met Forum, kreeg ik ook al geen antwoord behalve uitspraken als "dat kan toch niet" en "walgelijke vent".
Een van mijn collega's maatschappijleer is politiek erg actief. Veel vriendjes bij de PvdA, dat soort dingen. Zelfs de leerlingen valt het op dat er van iedere partij een poster in zijn lokaal hangt, behalve PVV en FvD.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_188563929
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:16 schreef Hamlapjes het volgende:

[..]

Nou is het ook al wel zo dat de politieke ideologie van ouders sowieso in de normen en waarden zit waarmee ze kinderen opvoeden, dus je wordt jong als vanzelf al een beetje een bepaalde kant op geduwd.
Ik stem nog steeds hetzelfde als mijn ouders, maar er zijn best wel dingen waarover we van mening verschillen :+
Dat is het ook. Het hoeft ook niet per se slecht te zijn :)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:17:31 #178
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_188563935
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:16 schreef Redefine het volgende:

[..]

Klopt. Alhoewel het bij de meeste mensen wel heel erg blijft hangen. In die zin is het vrij vergelijkbaar met religie. Dat neem je ook mee van je ouders i.p.v. je eigen mening te vormen.
Da's waar, maar dat kan net zo goed juist de andere kant opgaan, uit onderbewust protest.
pi_188563946
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:17 schreef Strani het volgende:

[..]

Da's waar, maar dat kan net zo goed juist de andere kant opgaan, uit onderbewust protest.
Dat kan zeker. Maar dat is dan vooral als de druk van de ouders nogal groot is. Of als de band tussen ouders en kind niet heel goed is.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_188563954
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:16 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik geloof het zo :D
In mijn tijd zaten er aanmerkelijk meer leerlingen van mijn jaar op hockey dan op voetbal :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:19:11 #181
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_188563970
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:17 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Nouja, toen ik vroeg wat er mis was met Forum, kreeg ik ook al geen antwoord behalve uitspraken als "dat kan toch niet" en "walgelijke vent".
Een van mijn collega's maatschappijleer is politiek erg actief. Veel vriendjes bij de PvdA, dat soort dingen. Zelfs de leerlingen valt het op dat er van iedere partij een poster in zijn lokaal hangt, behalve PVV en FvD.
Dat vind ik wel ernstig hoor, zéker van een leraar maatschappijleer. Zou je zulke dingen niet kunnen melden ergens?
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:19:26 #182
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_188563978
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:09 schreef Strani het volgende:

[..]

Grappig wel. Sowieso zijn rechtse tieners best een zeldzaamheid.
Dat denk ik ook wel ja, zeker nu.

Het viel me wel op dat de leerlingen uit Utrecht zelf (stad) vaak nog wel redelijk links waren, maar eenmaal daarbuiten werd het erg rechts gelijk.

Maar het linkse was dan al gauw Groenlinks en niets anders. Met PvdA of SP mocht je wel aankomen (het is niet zo dat het niet getolereerd werd ofzo), maar je was standaard heel sterk in de minderheid.
Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:19:57 #183
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_188563985
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

In mijn tijd zaten er aanmerkelijk meer leerlingen van mijn jaar op hockey dan op voetbal :P
Ik had best willen hockeyen destijds, maar dan wel zonder dat hele politieke gedoe :D
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:20:55 #184
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_188564008
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:19 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel ja, zeker nu.

Het viel me wel op dat de leerlingen uit Utrecht zelf (stad) vaak nog wel redelijk links waren, maar eenmaal daarbuiten werd het erg rechts gelijk.

Maar het linkse was dan al gauw Groenlinks en niets anders. Met PvdA of SP mocht je wel aankomen (het is niet zo dat het niet getolereerd werd ofzo), maar je was standaard heel sterk in de minderheid.
Apart ja. Ik denk dat SP en PvdA niet hip genoeg zijn, en het niet genoeg hebben over dingen die voor tieners interessant zijn (werk en zo, saai gedoe).
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:21:06 #185
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_188564017
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:11 schreef Redefine het volgende:
De meeste kinderen en tieners zijn voor de partijen waar hun ouders op stemmen. Tenzij er thuis vrijblijvend over politiek wordt gesproken, dan kiezen kinderen zelf wel. Maar in de meeste gevallen wordt er thuis als het over politiek gaat met kinderen toch vooral over de eigen voor- en afkeuren gepraat.
Dat denk ik ook inderdaad wel. Nu is mijn vader altijd erg fervent SP'er geweest (pas afgelopen jaar is hij er een beetje vanaf gestapt) en mijn moeder heeft altijd erg wisselend gestemd, maar meestal links. Ik merk wel dat ik vanuit huis uit inderdaad ook wel begonnen ben met wat linksere ideeën.
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:22:09 #186
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_188564046
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Bij ons sporten ze maar bijzonder weinig.
Veel overgewicht ook daardoor. Spijtige ontwikkeling.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:19 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat vind ik wel ernstig hoor, zéker van een leraar maatschappijleer. Zou je zulke dingen niet kunnen melden ergens?
Zoals al eerder gezegd, er is al een enorm tekort. Ze zijn uberhaupt blij dat er iemand wil komen werken. Ze gaan echt niet iemand wegsturen die uit eigen beweging graag blijft.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_188564077
Ik kan mij dus helemaal niet herinneren of er zoiets bij ons op school speelde :? Weet de voorkeur van docenten niet en van andere leerlingen ook niet.

Heb ook een hele tijd geen Maatschappijleer gehad omdat er geen docent was, misschien dat dat het is :+ politiek speelde nooit echt een duidelijke rol op school.
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 22:23:38 #188
351614 crew  ijs_beer
Zwierig pasje vooruit...
pi_188564087
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:09 schreef Strani het volgende:

[..]

Grappig wel. Sowieso zijn rechtse tieners best een zeldzaamheid.
Bij mij viel dat ook wel mee. VVD was het populairst. (Komt denk ik ook wel omdat de lokale afdeling hier het beste georganiseerd is van landelijke partijen)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
pi_188564090
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:22 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

[..]

Zoals al eerder gezegd, er is al een enorm tekort. Ze zijn uberhaupt blij dat er iemand wil komen werken. Ze gaan echt niet iemand wegsturen die uit eigen beweging graag blijft.
De vraag ging of het niet gemeld kan worden. Dat betekend niet direct dat zo iemand gelijk weg zou moeten, kan ook gewoon prima met een eerste waarschuwing en verzoek om het aan te passen.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:24:40 #190
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_188564109
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:15 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Op die school niet hoor :P
Wat heerlijk dat jij gewoon gelijk snapt waar ik het over heb :D
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 22:25:23 #191
351614 crew  ijs_beer
Zwierig pasje vooruit...
pi_188564126
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:22 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

[..]

En heb je wel eens gewoon gezegd dat je leerlingen er over hoort tegen hem? (of is dat helemaal geen goed idee :P )
pi_188564141
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:23 schreef Em31 het volgende:
Ik kan mij dus helemaal niet herinneren of er zoiets bij ons op school speelde :? Weet de voorkeur van docenten niet en van andere leerlingen ook niet.

Heb ook een hele tijd geen Maatschappijleer gehad omdat er geen docent was, misschien dat dat het is :+ politiek speelde nooit echt een duidelijke rol op school.
Zo vreemd is het niet dat je het niet kan herinneren. Want het is echt niet zo dat op elke school die politieke kleur zo sterk is in het lesgeven etc.

Bij mij op de basisschool en middelbare school was er totaal geen politieke kleuring. Noch rechts, noch links werd beter gepresenteerd.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:26:58 #193
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_188564164
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:25 schreef Redefine het volgende:

[..]

Zo vreemd is het niet dat je het niet kan herinneren. Want het is echt niet zo dat op elke school die politieke kleur zo sterk is in het lesgeven etc.

Bij mij op de basisschool en middelbare school was er totaal geen politieke kleuring. Noch rechts, noch links werd beter gepresenteerd.
Bij mij ook niet. Het was alleen religieus gekleurd.
pi_188564174
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:26 schreef Strani het volgende:

[..]

Bij mij ook niet. Het was alleen religieus gekleurd.
Dat heb je inderdaad ook wel. Maar ook dat was bij mij niet het geval.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:27:35 #195
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_188564175
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:16 schreef Redefine het volgende:

[..]

Klopt. Alhoewel het bij de meeste mensen wel heel erg blijft hangen. In die zin is het vrij vergelijkbaar met religie. Dat neem je ook mee van je ouders i.p.v. je eigen mening te vormen.
Aan de andere kant zie je ook wel vaak dat kinderen zich vaker gaan afzetten tegen wat hun opvoeding is geweest, en daar dan ook een tijdje redelijk fel in worden.

Het hele vraagstuk wanneer je kinderen nou echt een 'eigen mening laat vormen' is vrij ingewikkeld lijkt me als ouder. Je beïnvloed je kind, maar in het geval van een harde beïnvloeding kan het kind zich er ook weer tegen keren en niet de positieve kanten van die kant inzien.
pi_188564187
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:25 schreef Redefine het volgende:

[..]

Nee inderdaad, gok dat dit bij de meerderheid helemaal niet zo'n groot ding was/is.
pi_188564205
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:27 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Aan de andere kant zie je ook wel vaak dat kinderen zich vaker gaan afzetten tegen wat hun opvoeding is geweest, en daar dan ook een tijdje redelijk fel in worden.

Het hele vraagstuk wanneer je kinderen nou echt een 'eigen mening laat vormen' is vrij ingewikkeld lijkt me als ouder. Je beïnvloed je kind, maar in het geval van een harde beïnvloeding kan het kind zich er ook weer tegen keren en niet de positieve kanten van die kant inzien.
Dat klopt wel ja. Sowieso is een echte eigen mening vrij lastig te bepalen (of iemand echt een eigen mening heeft).
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 22:29:22 #198
351614 crew  ijs_beer
Zwierig pasje vooruit...
pi_188564212
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:27 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik geloof dat een kind dat zelf wel bepaald als er gepuberd gaat worden _O- Als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_188564229
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:28 schreef Em31 het volgende:

[..]

Nee inderdaad, gok dat dit bij de meerderheid helemaal niet zo'n groot ding was/is.
Denk dat het tot de jaren negentig zeer waarschijnlijk een kleine meerderheid was, waar politiek echt een grote rol speelt. Denk dat het tegenwoordig wel meer is. Omdat de politiek flink verhard is, maar het tegenwoordig veel meer over politiek gaat in de media. 'Vroeger' hoorde je eigenlijk helemaal niet zoveel over politiek in de media etc.
  woensdag 21 augustus 2019 @ 22:32:00 #200
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_188564256
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 22:17 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dat vind ik inderdaad ook wel oppervlakkig inderdaad, en ben het wel met je eens. Hoor dan in ieder geval uit waarom iemand ergens op stemt waar je het niet meteen mee eens bent. Er zijn zoveel redenen waarom iemand op een bepaalde partij stemt. Wat kortzichtig van die collega.

Dit is gewoon iemand niet aan willen horen. Juist in het onderwijs hoor je het eigenlijk anders te verwachten.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')