abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188580672
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 19:16 schreef Stormqueen het volgende:
Oh bah ja, wat naar.
Maar tóch, en ik begrijp haar volkomen, want zo'n pijn kun je je gewoon niet voorstellen. Tóch kun je het risico nooit 100% dichttimmeren. Niet voor verdrinking, niet voor verkeersongevallen, niet voor je nek breken omdat je net onder de verkeerde hoek van de tweede tree van de trap valt.
Dat dat idee haast niet te verkroppen is, is een ander verhaal. En je kunt er uiteraard zoveel mogelijk aan doen om het te voorkomen. Maar absoluut nul kans, nooit.
Dit ja. En als zo’n gedachte in me op komt dan wuif ik hem héél snel weer weg, want dat is zó beangstigend dat als ik er te lang bij stil sta het huis echt niet meer uit durf denk ik.
pi_188581527
0hja zo las ik laatst ook een aantal artikelen over secondary drowning. Wat? Ja.

+1 op SQ. We doen ons best. En verder moeten we ze ook de kans geven om te leren. En genieten, spelen!
pi_188581790
ja inderdaad.. je kúnt ze ook gewoon niet 100% in de gaten houden..

zo was mijn jongste van bijna 5 gevallen van het klimrek (nou ja, zo hekje waar je aan kan hangen aan je knieen en overheen kan koprollen enzo) en had zijn voet bezeerd. De nso leidster verontschuldigde zich met dat ze wel al 3 keer had gewaarschuwd dat hij er niet op mocht klimmen. (ik dacht vooral 1. blijkbaar niet duidelijk anders stopt hij wel en 2. hoezo mag je daar niet op klimmen? dan valt ie een keer, leert ie van.. maar gied hij hád natuurlijk ook op zijn hoofd kunnen vallen)
pi_188585057
Brrrr, ik probeer over dat soort zaken niet te veel te panikeren want dan sla ik door. Maar echt, alle angsten die erbij zijn gekomen sinds ik ouder ben. Wat een heftigheid.

Mijn bijna kleuter heeft zijn eerste schoolweek er bijna op zitten. Vanmorgen kreeg ik de eerste: “Ik wil vandaag niet naar school, ik wil weekend.” Maar eenmaal op het schoolplein was hij dat alweer vergeten, want er kon nog net een kus vanaf maar dat was het dan ook wel.
pi_188585152
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 22:51 schreef Crumpette het volgende:
0hja zo las ik laatst ook een aantal artikelen over secondary drowning. Wat? Ja.

+1 op SQ. We doen ons best. En verder moeten we ze ook de kans geven om te leren. En genieten, spelen!
Ja brrr dat is ook zo'n enge. Je moet wel een hoeveelheid water hebben binnengekregen daarvoor, maarja hoeveel is té veel? Ik denk dat het wel goed is als meer mensen weten dat het bestaat en wat de symptomen zijn. Als mensen het herkennen scheelt dat sowieso slachtoffers.

Over strand gesproken... wij maken ons op voor de laatste dagen vakantie, met dit weer gelukkig wel op het strand. O+ Maandag begint voor man en mij het normale leven weer helaas, ik geniet er zo van om heerlijk thuis te zijn met de kinderen. Volgende week maar 'ns proberen de kinderen weer terug naar normaal bedtijd/opsta schema te krijgen. :')
pi_188585215
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 23:04 schreef watmoetikkiezen het volgende:
ja inderdaad.. je kúnt ze ook gewoon niet 100% in de gaten houden..

zo was mijn jongste van bijna 5 gevallen van het klimrek (nou ja, zo hekje waar je aan kan hangen aan je knieen en overheen kan koprollen enzo) en had zijn voet bezeerd. De nso leidster verontschuldigde zich met dat ze wel al 3 keer had gewaarschuwd dat hij er niet op mocht klimmen. (ik dacht vooral 1. blijkbaar niet duidelijk anders stopt hij wel en 2. hoezo mag je daar niet op klimmen? dan valt ie een keer, leert ie van.. maar gied hij hád natuurlijk ook op zijn hoofd kunnen vallen)
Jouw zoon luistert altijd? ;) Ik weet heel zeker dat ik dingen heel duidelijk zeg als iets niet mag/gevaarlijk is, maar 9 van de 10 keer moeten ze het tóch even doen... :+

Met water ben ik best wel voorzichtig en streng. Verdrinking is doodsoorzaak nr. 1 bij kinderen. Wel altijd bandjes om (of easyswim aan), want in de drukte ben je zo het zicht kwijt. Afgelopen zomer was het 3x raak bij onze recreatieplas. Kind zonder bandjes uit zicht en te laat gevonden ;(. 1x zaten wij net aan de andere kant van de plas, dus niks echt gezien, maar wel de traumaheli en ambulances gezien. Ze bleven ook ruim een uur staan. Dan weet je wel hoe laat het is... Andere keer heeft een vriendin nog geholpen met reanimeren. Zo heftig :'(.

Maar met andere dingen ben ik weer makkelijker. Zoals bomen klimmen. Misschien scheelt het dat ik dat zelf ook veel deed vroeger. Ik deelde een foto op fb van mijn oudste in de top van een boom. Daar kwamen heel wat reacties op. Niet per se negatief hoor, maar wel in de trant van ‘Dat je dat durft!’, zeg maar.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:44:49 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_188585292
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 09:30 schreef Malteser het volgende:
Brrrr, ik probeer over dat soort zaken niet te veel te panikeren want dan sla ik door. Maar echt, alle angsten die erbij zijn gekomen sinds ik ouder ben. Wat een heftigheid.

Mijn bijna kleuter heeft zijn eerste schoolweek er bijna op zitten. Vanmorgen kreeg ik de eerste: “Ik wil vandaag niet naar school, ik wil weekend.” Maar eenmaal op het schoolplein was hij dat alweer vergeten, want er kon nog net een kus vanaf maar dat was het dan ook wel.
Fijn dat het zo goed gaat! :D
Henka was vanmorgen boos omdat ze niet naar de bso ging vandaag, like wtf happened to my kid :? :')
disclaimer
pi_188585343
Wat fijn Malteser! Ik vond dat allebei de keren zo spannend. Hoe zou de klas zijn, is er een klik met de juf, past de school echt zo goed als we dachten? Echt een opluchting als de eerste week dan zo verloopt! O+

Nikki, klinkt ook heerlijk! Wij wonen net ff te ver van het strand om er regelmatig heen te gaan. Zonder kinderen gingen we graag even na het eten, als het niet meer zo druk was. Dat lijkt me ook ontzettend leuk als de kinderen iets ouder zijn. Nu is een ijsje halen in het dorp vaak al minder gezellig dan we van tevoren dachten :P :')

SQ, wat een omslag! :D Hopelijk blijft het zo (al is het minder gezellig dat ze thuis boos is natuurlijk :+).

[ Bericht 15% gewijzigd door Phaidra op 23-08-2019 09:55:02 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_188585380
Goed teken toch SQ, misschien is het door de kleinschaligheid wel een stuk leuker voor haar!
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:53:36 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_188585409
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 09:51 schreef Fazzoletti het volgende:
Goed teken toch SQ, misschien is het door de kleinschaligheid wel een stuk leuker voor haar!
Dat scheelt zeker. Zo'n bso met 75 kinderen is gewoon een soort hel op aarde :')
disclaimer
pi_188585428
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 09:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat scheelt zeker. Zo'n bso met 75 kinderen is gewoon een soort hel op aarde :')
Met 75 mensen in een kantoortuin lijkt me ook hels. Dus ja, snap het eigenlijk wel :+
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:16:03 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_188585733
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 09:49 schreef Phaidra het volgende:
Wat fijn Malteser! Ik vond dat allebei de keren zo spannend. Hoe zou de klas zijn, is er een klik met de juf, past de school echt zo goed als we dachten? Echt een opluchting als de eerste week dan zo verloopt! O+

Nikki, klinkt ook heerlijk! Wij wonen net ff te ver van het strand om er regelmatig heen te gaan. Zonder kinderen gingen we graag even na het eten, als het niet meer zo druk was. Dat lijkt me ook ontzettend leuk als de kinderen iets ouder zijn. Nu is een ijsje halen in het dorp vaak al minder gezellig dan we van tevoren dachten :P :')

SQ, wat een omslag! :D Hopelijk blijft het zo (al is het minder gezellig dat ze thuis boos is natuurlijk :+).
Nee, ze is thuis niet veel boos, althans, niet meer dan gebruikelijk :+
Ze is juist erg vrolijk, gaat heel graag naar school, is blij als we haar ophalen. Ik ken dit helemaal niet van haar maar ik ben er wel heel blij om, want ik heb van te voren flink getwijfeld aan mijn keuzes.

Het stomme is, ik heb die montessorischool toen echt uit een overtuiging gekozen. De overtuiging dat het het best passende systeem was. En heb daar ook nooit aan getwijfeld. Deze school heb ik gekozen omdat ie op 200 meter van ons huis ligt. En omdat het echt veel klassieker is qua school toch twijfel, past het wel? Ik kreeg van de juf op de montessori toen ook een opmerking in de trant van "maar heb je die school dan alleen gekozen omdat ie zo dichtbij was??". Daardoor voelde ik me al instant een slechte moeder. Alsof mijn keuze slecht was omdat ik er geen complete studie van had gemaakt.
Maar het is soms ook wel verhelderend om te zien dat die keuzes, die je ooit maakte, in je volle overtuiging dat het de beste keuze was, niet de heilige graal bleek te zijn. Ook al werkte het prima. Deze keuze werkt minstens zo prima. En dat inzicht helpt me ook wel in het loslaten van het idee dat een keuze alleen een goede keuze kan zijn als je er maanden vooronderzoek aan vooraf laat gaan, of als het voldoet aan wat maatschappelijk / in je sociale kringen als "juist" wordt gezien. Man, wat geeft dat een rust O+
disclaimer
pi_188585778
Fijn toch. Soms is het ook gewoon prima als er geen keuze is. Of als je iets kiest zonder over alles na te denken.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:24:15 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_188585810
Zeker!
Ik heb vanmorgen ook al even gesocialized met twee andere moeders op het schoolpleinbankje. Op het schoolplein waar geen hek van 2 meter hoog omheen staat. Compleet nieuwe wereld hoor, zo'n dorp :')
disclaimer
pi_188585862
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 10:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, ze is thuis niet veel boos, althans, niet meer dan gebruikelijk :+
Ze is juist erg vrolijk, gaat heel graag naar school, is blij als we haar ophalen. Ik ken dit helemaal niet van haar maar ik ben er wel heel blij om, want ik heb van te voren flink getwijfeld aan mijn keuzes.

Het stomme is, ik heb die montessorischool toen echt uit een overtuiging gekozen. De overtuiging dat het het best passende systeem was. En heb daar ook nooit aan getwijfeld. Deze school heb ik gekozen omdat ie op 200 meter van ons huis ligt. En omdat het echt veel klassieker is qua school toch twijfel, past het wel? Ik kreeg van de juf op de montessori toen ook een opmerking in de trant van "maar heb je die school dan alleen gekozen omdat ie zo dichtbij was??". Daardoor voelde ik me al instant een slechte moeder. Alsof mijn keuze slecht was omdat ik er geen complete studie van had gemaakt.
Maar het is soms ook wel verhelderend om te zien dat die keuzes, die je ooit maakte, in je volle overtuiging dat het de beste keuze was, niet de heilige graal bleek te zijn. Ook al werkte het prima. Deze keuze werkt minstens zo prima. En dat inzicht helpt me ook wel in het loslaten van het idee dat een keuze alleen een goede keuze kan zijn als je er maanden vooronderzoek aan vooraf laat gaan, of als het voldoet aan wat maatschappelijk / in je sociale kringen als "juist" wordt gezien. Man, wat geeft dat een rust O+
Oh wat ontzettend fijn SQ!
Dat ze het er zo naar haar zin heeft. En graag naar de bso gaat. Wat is dat fijn!

Overigens kozen wij voor de (dorps)school in onze nieuwe wijk, nog voordat we wisten wanneer we naar ons nieuwe huis zouden gaan, dat had ook zo maar nog 2-3-4 jaar kunnen duren. Toch kozen we voor die traditionele school, zonder een echte goede reden. Maar het gevoel was daar gewoon het beste. En zo kozen we ook ooit op gevoel het kinderdagverblijf, dat pakte goed uit. We hoopten dat dat met de school ook zo zou zijn. De eerste week lijkt succesvol.

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 09:49 schreef Phaidra het volgende:
Wat fijn Malteser! Ik vond dat allebei de keren zo spannend. Hoe zou de klas zijn, is er een klik met de juf, past de school echt zo goed als we dachten? Echt een opluchting als de eerste week dan zo verloopt! O+

.....
Thanks! Ik vond het ook echt spannend.
pi_188586058
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 10:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, ze is thuis niet veel boos, althans, niet meer dan gebruikelijk :+
Ze is juist erg vrolijk, gaat heel graag naar school, is blij als we haar ophalen. Ik ken dit helemaal niet van haar maar ik ben er wel heel blij om, want ik heb van te voren flink getwijfeld aan mijn keuzes.

Het stomme is, ik heb die montessorischool toen echt uit een overtuiging gekozen. De overtuiging dat het het best passende systeem was. En heb daar ook nooit aan getwijfeld. Deze school heb ik gekozen omdat ie op 200 meter van ons huis ligt. En omdat het echt veel klassieker is qua school toch twijfel, past het wel? Ik kreeg van de juf op de montessori toen ook een opmerking in de trant van "maar heb je die school dan alleen gekozen omdat ie zo dichtbij was??". Daardoor voelde ik me al instant een slechte moeder. Alsof mijn keuze slecht was omdat ik er geen complete studie van had gemaakt.
Maar het is soms ook wel verhelderend om te zien dat die keuzes, die je ooit maakte, in je volle overtuiging dat het de beste keuze was, niet de heilige graal bleek te zijn. Ook al werkte het prima. Deze keuze werkt minstens zo prima. En dat inzicht helpt me ook wel in het loslaten van het idee dat een keuze alleen een goede keuze kan zijn als je er maanden vooronderzoek aan vooraf laat gaan, of als het voldoet aan wat maatschappelijk / in je sociale kringen als "juist" wordt gezien. Man, wat geeft dat een rust O+
Zo kan het zeker ook! Wij hebben een groot scholenaanbod hier, en ik baalde eigenlijk dat de 2 scholen op kruipafstand echt totaal geen match waren. Ik was er voor die tijd altijd vanuit gegaan dat ze naar één van die scholen zouden gaan, maar we voelden ons er niet prettig (en I ook niet, bleef aan ons been hangen ipv spelen en rondkijken). Maar nu erg blij met onze Montessorischool. Zonder 2 meter hek om het schoolplein, dat scheelt :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_188586372
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 10:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

....
Maar het is soms ook wel verhelderend om te zien dat die keuzes, die je ooit maakte, in je volle overtuiging dat het de beste keuze was, niet de heilige graal bleek te zijn. Ook al werkte het prima. Deze keuze werkt minstens zo prima. En dat inzicht helpt me ook wel in het loslaten van het idee dat een keuze alleen een goede keuze kan zijn als je er maanden vooronderzoek aan vooraf laat gaan, of als het voldoet aan wat maatschappelijk / in je sociale kringen als "juist" wordt gezien. Man, wat geeft dat een rust O+
Nou dit dus, 100%. De keuze die wij maakten voor T. wb school bleek achteraf niet de juiste. Op moment van inschrijven waren we wel ervan overtuigd dat het de juiste was.
Is de komende school dan wel beter passend? Tsja, we zien wel. Ik denk het wel.
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:11:31 #118
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_188586459
Hier zit F op dezelfde school als J als 2,5 jaar zit. Hij doet het zó goed. Gaat al een week lachend de klas in en komt vol verhalen thuis. Wellicht is dit de manier waarop de meeste kinderen op school starten, maar J heb ik het eerste half jaar huilend in de klas achtergelaten, dus dit is even anders (maar wel heel fijn!).

Nu heeft F ook wel de beste en liefste kleuterjuf van de school (en ze hebben er 8 ;) ), dat scheelt natuurlijk.
pi_188592750
Oh wat fijn SQ!
Dat klinkt goed MM, dat lijkt me wel een stuk fijner ja.

Hier een dagje Kijkduin achter de rug. B was niet uit de zee te krijgen. Geweldig vond ie het. En natuurlijk veel gegraven, schelpen gezocht en met alle mensen om ons heen gekletst. Ons sociale mannetje.
Met zijn voet lijkt het eindelijk beter te gaan, minder dik aan het eind van de dag en hij loopt een stuk minder mank.

Komende 2 dagen is het poolparty in de tuin. Even 2 dagen thuis voordat maandag voor de 2 mama's het werkende leven weer begint.
pi_188593637
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 20:02 schreef exode het volgende:
Oh wat fijn SQ!
Dat klinkt goed MM, dat lijkt me wel een stuk fijner ja.

Hier een dagje Kijkduin achter de rug. B was niet uit de zee te krijgen. Geweldig vond ie het. En natuurlijk veel gegraven, schelpen gezocht en met alle mensen om ons heen gekletst. Ons sociale mannetje.
Met zijn voet lijkt het eindelijk beter te gaan, minder dik aan het eind van de dag en hij loopt een stuk minder mank.

Komende 2 dagen is het poolparty in de tuin. Even 2 dagen thuis voordat maandag voor de 2 mama's het werkende leven weer begint.
Haha, wij zijn ook altijd op dezelfde plekken hè ;)
Alleen heb ik je dit keer niet gespot ;)
pi_188594766
Even over dat zwemmen: bij meertjes en zwembaden doe ik altijd bandjes. Aan zee niet. En dan ben ik altijd erbij en let ik op. Alhoewel het ook wel eens voorkomt dat ik afgeleid ben door m'n andere kind. Er kan altijd iets gebeuren.

En wat dat betreft hadden wij eergisteren ook een gek moment. We waren bij een meertje in Frankrijk. I en haar broertje waren aan het spelen in het zand aan het water, allebei bandjes om. Ik had zojuist samen met I even gezwommen. Ik keek hun kant op maar zat er niet direct naast. Op een gegeven moment gingen ze allebei een beetje liggen in een soort badje dat I had uitgegraven. Het zag er gewoon gezellig uit. Maar ik liep er toch maar even heen. Lag I dus met haar hoofd op haar arm half met haar gezicht in dat laagje water, met blauwe lippen (want ondanks 28 graden had ze het toch koud gekregen van het zwemmen), een beetje te klappertanden, en Ysje vond het een leuk spelletjes en ging ook liggend op z'n buik met z'n mond in het water. Dat was even schrikken. Er had dus echt ineens vrij ongemerkt iets mis kunnen gaan. We moesten I met twee handdoeken opwarmen (echt bizar als verder iedereen het warm heeft) en Ysje kreeg een driftbui omdat hij van mij niet meer zo mocht liggen en met z'n mond in het water gaan.

Wat fijn dat het zo goed gaat met Henka, SQ.
Ik weet ook echt niet wat de 'juiste' keuze is. Ik denk dat die 'juiste' keuze van ouders vooral vaak een eigen ideologische keuze is en dat het minder vaak met het kind te maken heeft dan hoe het wordt voorgesteld.

I heeft op twee scholen nu gezeten, beide vrij traditioneel maar wel echt anders, en op allebei functioneerde ze prima. Voor de meeste kinderen geldt natuurlijk dat ze gewoon meegaan in het systeem waar ze aan gewend raken/zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_188595008
Oe das wel schrikken, Franny! Brr
Ik heb wel eens filmpjes bekeken van hoe het er uit ziet als je verdrinkt. Die bewegingen lijken enorm op spelen. Ik ben altijd met ze in het water, eigenlijk.
pi_188600109
Oei Franny, dat klinkt echt naar, wat goed dat je toch even ging kijken. Je moederinstinct is sterk.
B is gisteren 2 keer kopje onder gegaan in de zee, hij mocht van mij tot zijn knieen met mij er als een havik bovenop :@
Haha Loj! Waar zaten jullie ergens, Kijkduin is nog best groot.

Ik ben ook aan het kijken rondom Den Haag voor de Oud en Nieuw week. Wij willen dan een midweek weg maar ik vind het lastig kiezen. Nederland is weer lekker duur (ik vind ruim ¤ 200 per nacht voor een simpel huisje echt belachelijk). Eigenlijk hadden we onze zinnen op de Beekse Bergen gezet maar als het koud is, zie je amper tot geen dieren en dan is het net te duur met te weinig te doen.
Het allerliefste zou ik weer naar de sneeuw gaan, dit keer Zweden, maar de vertrekdata zijn ongunstig.
pi_188600233
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2019 13:38 schreef _NIKKI_ het volgende:

Sterker nog, wij wonen aan zee en daar moeten onze jongens voorlopig sowieso nog hun puddle jumpers aan, ondanks zwemdiploma. De zee is en blijft verraderlijk zelfs met veel zwemdiploma's, dus daar blijft later ook de regel dat ze nooit dieper mogen dan borsthoogte.
Maar Nikki, borsthoogte is in zee toch heel diep? Zeker als je golfslag meerekent, en dat is er altijd (hoe minimaal soms ook), daarnaast is de zee ook verraderlijk daarin, het ene moment kun je nog staan, het andere moment niet meer en dat kan zeker bij borsthoogte cruciaal zijn + dat de zee kan trekken bij overgang eb/vloed. I mag, net als B van exode, tot haar knieën in het zeewater. Wil ze verder, dan samen met mij of vriend.

Edit: ik lees nu dat je schrijft 'later', daar had ik in eerste instantie overheen gelezen, ik dacht dat je bedoelde dat het nu de regel is!

Ik leg I ook veel uit over de zee, wat gevaarlijk is en waarom. Afgelopen zomer zijn in een weekend drie mensen in zee verdronken bij DH, de reddingsdiensten zijn daardoor ook extra alert, en daar praten we samen ook over. I luistert daar heel goed naar en is gelukkig van zichzelf ook voorzichtig.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_188671185
Ik heb raad nodig, hopelijk kan iemand hier met iets nuttigs komen :P

O van net 5 vertelt regelmatig 's avonds dat haar hoofd zo vol zit, met moeilijke gevoelens. Wat voor gevoelens dat kan ze niet precies zeggen, maar het zorgt er voor dat ze niet kan slapen, al zeker niet alleen. Haar hoofd zit volgens eigen zeggen vol met oa verdrietige herinneringen. Gisteren was ze helemaal in paniek. Ze had maar 1 vriendin (ik weet dat ze er meer heeft), dat ze haar vriendin niet wilde kwijtraken, en meer grote zorgen.

Ik stelde voor dat we de moeilijke gevoelens opschreven en in een doosje legden, maar ja, "die kunnen dan toch gewoon terugkomen?".

Anyway - heeft iemand tips hoe we haar kunnen helpen om haar gedachtes te legen, vooral zo voor het slapengaan? Ik merk zo dat ze snel geïrriteerd is, haar emmertje stroomt snel over zeg maar.

Ik heb iig gezegd dat het heel goed was dat ze huilde en dat ze ons vertelde dat haar hoofd vol zat enzo.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 17:15:02 #126
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_188671393
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb raad nodig, hopelijk kan iemand hier met iets nuttigs komen :P

O van net 5 vertelt regelmatig 's avonds dat haar hoofd zo vol zit, met moeilijke gevoelens. Wat voor gevoelens dat kan ze niet precies zeggen, maar het zorgt er voor dat ze niet kan slapen, al zeker niet alleen. Haar hoofd zit volgens eigen zeggen vol met oa verdrietige herinneringen. Gisteren was ze helemaal in paniek. Ze had maar 1 vriendin (ik weet dat ze er meer heeft), dat ze haar vriendin niet wilde kwijtraken, en meer grote zorgen.

Ik stelde voor dat we de moeilijke gevoelens opschreven en in een doosje legden, maar ja, "die kunnen dan toch gewoon terugkomen?".

Anyway - heeft iemand tips hoe we haar kunnen helpen om haar gedachtes te legen, vooral zo voor het slapengaan? Ik merk zo dat ze snel geïrriteerd is, haar emmertje stroomt snel over zeg maar.

Ik heb iig gezegd dat het heel goed was dat ze huilde en dat ze ons vertelde dat haar hoofd vol zat enzo.
Je hebt ook van die speciale zorgenpoppetjes waar je zorgen in kan stoppen. Misschien als je uitlegt dat het speciaal voor zorgen en bange gedachten is dat het wel werkt en ze daarmee dus ook niet zo hevig terugkomen. Mijn O. Is nogal goedgelovig in dat soort dingen en werkt bij haar gelukkig wel goed.
En op een ander moment, niet vlak voor naar bed gaan, het er over hebben misschien? Alleen in het donker is altijd alles groter.
pi_188710342
Ketel heeft maandag pas zijn allereerste schooldag maar de ergernis over late communicatie is er nu al. :X Op vrijdagmiddag 5 voor 5 nog even een mail sturen of alle kinderen maandag een vakantiefoto mee willen nemen, daar kan ik toch niks mee? Ook fijn dat nu blijkt dat de 'binnenschoenen' die in het kennismakingsgesprek genoemd werden, sloffen met harde zool of crocs blijken te moeten zijn. Ja daag, nu heb ik al gewone schoenen als binnenpaar gekocht, ze doen het er maar mee.
pi_188710551
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 17:02 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik heb raad nodig, hopelijk kan iemand hier met iets nuttigs komen :P

O van net 5 vertelt regelmatig 's avonds dat haar hoofd zo vol zit, met moeilijke gevoelens. Wat voor gevoelens dat kan ze niet precies zeggen, maar het zorgt er voor dat ze niet kan slapen, al zeker niet alleen. Haar hoofd zit volgens eigen zeggen vol met oa verdrietige herinneringen. Gisteren was ze helemaal in paniek. Ze had maar 1 vriendin (ik weet dat ze er meer heeft), dat ze haar vriendin niet wilde kwijtraken, en meer grote zorgen.

Ik stelde voor dat we de moeilijke gevoelens opschreven en in een doosje legden, maar ja, "die kunnen dan toch gewoon terugkomen?".

Anyway - heeft iemand tips hoe we haar kunnen helpen om haar gedachtes te legen, vooral zo voor het slapengaan? Ik merk zo dat ze snel geïrriteerd is, haar emmertje stroomt snel over zeg maar.

Ik heb iig gezegd dat het heel goed was dat ze huilde en dat ze ons vertelde dat haar hoofd vol zat enzo.
Ik zag eens een reclame van een of ander boekje waarin plaatjes etc staan om aan te wijzen hoe je voelt, zal eens zoeken...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 18:37:00 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188711192
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 17:39 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik zag eens een reclame van een of ander boekje waarin plaatjes etc staan om aan te wijzen hoe je voelt, zal eens zoeken...
Op Kuikens vorige school hadden ze hier "feeling buddies" voor.
KuikenGuppy
pi_188711331
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 17:18 schreef lunapuella het volgende:
Ketel heeft maandag pas zijn allereerste schooldag maar de ergernis over late communicatie is er nu al. :X Op vrijdagmiddag 5 voor 5 nog even een mail sturen of alle kinderen maandag een vakantiefoto mee willen nemen, daar kan ik toch niks mee? Ook fijn dat nu blijkt dat de 'binnenschoenen' die in het kennismakingsgesprek genoemd werden, sloffen met harde zool of crocs blijken te moeten zijn. Ja daag, nu heb ik al gewone schoenen als binnenpaar gekocht, ze doen het er maar mee.
Wij moesten net ook last minute een vakantiefoto printen (zijn er in het weekend niet), mijn eerste reactie was ook of dat niet ten minste één dag eerder gemaild had kunnen worden. Verder kregen we veel info die voor mij supernuttig was geweest toen onze kleuter zijn wendagen had (wat voor soort gymkleding, wat is 's ochtends nu eigenlijk de bedoeling/hoe lang blijf je in de klas als ouder) dus ik ben blij dat ik dat nu alsnog weet :+ School is verder prima en leuk maar op het kdv is alles wat duidelijker gericht op de ouder die het nog niet allemaal weet en geïnformeerd moet worden (wat iedereen aanvankelijk is), wat ik zelf erg fijn vond.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:07:39 #131
327807 Mariposas
יה&#14
pi_188711581
Wij hebben echt nul komma nul aan informatie gehad. Ik werd 1,5 week voor de zomervakantie gebeld om een wendag in te plannen... dat was wel erg kort dag dus daar was ook geen tijd voor. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook zelf niet achteraan ben gegaan.
We zijn bij de school geweest toen hij net 1 jaar was, daarna niet meer. Ik heb de schoolgids die op de website staat maar bekeken voor wat informatie.
Gymmen ze echt in gymkleding ja? Wij deden dat toch vroeger gewoon in onderbroek en hemd?

Nog een opgave om een schooltas te vinden trouwens... ze zijn of te groot of te klein. }:|
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_188711976
Hier inderdaad in gymkleding. Ik heb voor N. gewoon een zacht kort broekje, een t-shirt en de goedkoopste binnengymschoentjes van de Decathlon.

Communicatie verloopt hier tot nu toe oké. Via de app komen berichtjes binnen en het is slechts één keer gebeurd dat er echt iets voor de volgende dag nodig was.

N. lijkt het wel weer naar haar zin te hebben op school, geen bijzonderheden tot nu toe. Ze heeft wel echt al twee goed vriendjes gemaakt, ik vind dat toch zo leuk he, dat ze dat gewoon zo zelfstandig regelen allemaal. Groot kind. O+
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 19:49:30 #133
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_188712004
Wij hebben een klassenapp. De juffen gebruiken de app Parro. Gelukkig hebben wij 2 zeer fanatieke klassenouders die ook overal goed bovenop zitten. :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_188712687
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 17:39 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik zag eens een reclame van een of ander boekje waarin plaatjes etc staan om aan te wijzen hoe je voelt, zal eens zoeken...
Heel graag!

Het is deze week elke avond paniek geweest, arm ding. Vanavond wel een kleine overwinning. Ik had een yoga-playlist aangezet en begon heel rustig een verhaaltje te verzinnen, over twee kinderen op het strand en regenbogen en voetstappen en weet ik veel. Toen zei ze dat dit hielp om nergens aan te denken. Op een gegeven moment begon ze mee te vertellen en draaide ze zich om, en na verder te fluisteren in haar oor viel ze zo in slaap.

Dat vond ze dus kennelijk wel erg fijn, dus dan doen we dat maar komende tijd.
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:03:20 #135
171422 LadyBlack
paint it black
pi_188713903
Och Roomsnoes wat klinkt dat sneu zeg ;(

Ik denk dat Tombola misschien het Smoeltjesschrift bedoelt?

Verder denk ik dat je haar met yoga oefeningen heel goed in staat stelt om samen met jou óf zelf te ontspannen voor het slapengaan. Ik kon als kind nooit slapen en mijn moeder kwam dan bij me zitten en liet me elk deel van mijn lijf even voelen en dan proberen te voelen hoe het langzaam zwaar werd en in de matras wegzakte. Dat werkte geweldig O+
pi_188750339
Nou, daar ging 'ie dan, Ketel voor zijn eerste schooldag... Hij vond het héél erg spannend. De hele week had het noemen van school al huilbuien opgeleverd, en vanochtend was het drie keer raak, waaronder nog een hysterische in de klas toen we weg moesten. Maar uiteindelijk zat 'ie er en kon hij bleekjes glimlachend naar ons zwaaien, dus uiteindelijk komt het vast goed. Maar pffft, mijn menneke. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 2 september 2019 @ 09:30:16 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_188750594
Oh dat lijkt me moeilijk weggaan ;(

Hopelijk straks een blij jongetje dat toch een leuke dag heeft gehad!
pi_188750703
Oh Luna, wat is dat lastig hè. We hadden dat vorig jaar ook bij T, maar die was toen nog een stuk jonger. Hier vandaag ook de eerste schooldag, na 9 weken vakantie. T vond het spannend, en kon dat ook benoemen, en de school had het niet zo handig aangepakt. Maar, hij ging zonder tranen, en geloof dat hij er ook wel weer zin in had.

:W ik kom illegaal alvast meepraten, T wordt over 2 weken vier. We wonen in België, waar kinderen al met 2.5 naar school gaan. T gaat dus al naar de 2e kleuterklas.
  maandag 2 september 2019 @ 10:33:18 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188751146
Ahhh je mannetje, Luna ;(! Lijkt me rot om hem zo achter te moeten laten.
Hopelijk komt 'ie straks moe maar enthousiast terug. Vol verhalen en nieuwe vriendjes. 't Went vast snel ;).
In mijn ervaring, wat ik gezien heb bij andere kindjes, is het verdriet meestal echt heel snel weer over. Misschien helpt dat voor jouw gemoedsrust :*.
KuikenGuppy
pi_188751165
Ah Luna, je kleine grote. Dat komt goed, nog even en hij wilt geen vakantie of pauze of naar huis voor boterhammen.
Pfff 9 weken en yeaaaah over 2 weekjes 4 jaar, Jagar!

B kwam in een vrije lege klas, 17 kindjes ipv 30 waarmee vorig schooljaar eindigde. Hij kwam onderweg een vriendje tegen die nu dus in groep 3 zit. Ze zijn hand in hand naar school gelopen...mijn hart....en in school de scheiding, B naar rechts naar de kleuters, dat jochie rechtdoor naar groep 3. Mijn hart he, die van B niet, die leek het niets te doen.
En mijnheer was meteen tha man, hij had zijn grote Buzz Lightyear action figure meegenomen dus alle jongens stonden om hem heen en hij is meteen maatje van een jongen die vandaag voor het eerst in de klas kwam. Trots dat ie is. Hij is nu de oudste en de grootste in de klas.

En er kwam nog een jochie voor het eerst, wat een verschil dan ineens met B van 5,5 jaar. Dan is ie echt enorm groot.

Afgelopen weekend kwamen ons neefje van bijna 9 en ons nichtje die 5 weekjes jonger dan B is logeren. Jeetje...ons nichtje is altijd al een handfull geweest, maar mijn god zeg. 4 kinderen waarvan er 3 amper tijd en energie kosten en 1 die echt alle tijd en energie uit je zuigt. Ik werd er echt een beetje moe van. De hele tijd om me heendraaien, niet spelen, 100x hetzelfde vragen, niets willen, mopperen, krijsen als ze maar een snorhaar zag van 1 van onze katten, niet gaan slapen, klieren echt...B is geen perfect kind, die kan ook enorm zuigen en dingen tig keer vragen, maar dit was de overtreffende trap.

Gisteren met de lunch vroeg mijn vrouw 'Waar wil jij zitten met eten' ik zei uit volle overtuiging 'BUITEN!' Ze lag in een deuk, maar ik meende het ook nog.
pi_188755089
Hoe vond hij het na afloop Luna?

Hier was het met het wenuurtje voor de vakantie ook groot drama met gillen, krijsen en proberen terug naar huis te rennen (terwijl hij in het lokaal ernaast normaal naar de opvang gaat en het dus niet helemaal nieuw was). Bij ophalen was hij enthousiast en hij had vandaag ook zin. Wilde de directrice bij de deur en de juffen nog geen hand geven, maar begon al wel snel te praten en ik hoorde net van m’n man dat hij het heel leuk had gehad!

Klinkt vermoeiend zo’n nichtje exode. Maar het is gelukkig maar voor eventjes, je kunt er ook fulltime zo een hebben... al denk ik dat dit soort gedrag ook deels aangeleerd is en eigen ouders er dus minder problemen mee hebben.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_188755390
De dag zelf vond hij gelukkig leuk! Hij kon netjes vertellen dat ze buiten hadden gespeeld, gegeten en nog een keer buiten gespeeld. Volgens de juf had hij het ook goed gedaan en dat hij met een big smile op zijn stoeltje zat.

Alleen het noemen dat hij morgen weer gaat zorgde voor wat beginnende tranen, dus ik ben nog niet 100% gerustgesteld voor morgen. :')
pi_188758768
Wat fijn dat hij het naar zijn zin heeft gehad. Het is natuurlijk ook een enorme overgang, ineens naar school gaan. B heeft ook moeten wennen, maar ze vinden hun draai vanzelf. Uiteraard er wel rumte voor geven.

B was helemaal kapot van de eerste dag school na de vakantie en BSO er achteraan. Niet te genieten thuis.....

En Juul is ziek dus de sfeer is thuis sowieso wat gespannen. Vrouwlief ook weer gedoe op school.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FF, mijn schoonzus en zwager zijn enorm lief en attent en slim. Ze hebben 2 totaal verschillende kinderen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 26% gewijzigd door exode op 02-09-2019 19:49:51 ]
pi_188759599
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 20:43 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Heel graag!

Het is deze week elke avond paniek geweest, arm ding. Vanavond wel een kleine overwinning. Ik had een yoga-playlist aangezet en begon heel rustig een verhaaltje te verzinnen, over twee kinderen op het strand en regenbogen en voetstappen en weet ik veel. Toen zei ze dat dit hielp om nergens aan te denken. Op een gegeven moment begon ze mee te vertellen en draaide ze zich om, en na verder te fluisteren in haar oor viel ze zo in slaap.

Dat vond ze dus kennelijk wel erg fijn, dus dan doen we dat maar komende tijd.
I heeft op haar vierde en toen ze net 5 was ook rond bedtijd vaak angstige gedachtes gehad. Of ineens verdriet over dingen. Vaak ook gerelateerd aan vermoeidheid en veel indrukken en emotionele ontwikkeling. Wat bij ons het beste hielp was om niet teveel in te gaan op alles wat ze op zo'n moment zei, maar inderdaad afleiding en rust zoeken in fysieke nabijheid en fijne verhaaltjes.
Wat ook wel kan helpen, bij I in ieder geval, is een mapje met foto's naast het bed van jullie gezin van leuke/mooie momenten. Dan pak je een foto erbij en ga je samen terug naar dat moment, wanneer was dat, wat deden we toen, wat hadden we het toen fijn met elkaar etc.
Visualisaties zijn ook nog een idee. Dat ze die verdrietige gedachtes wegblaast bijv. Of, als ze bang is dat ze terugkomen, is het ook aardig om te benadrukken dat die verdrietige gedachtes er best mogen zijn, maar dat ze haar nu even met rust moeten laten en dat jullie het dan morgen over die gedachtes gaan hebben. Daarmee geef je volgens mij aan dat die gevoelens er mogen zijn, dat ze niet weggestopt hoeven te worden (zoals in een doosje) maar dat je ze voor nu even 'parkeert' om er later op terug te komen. En dat zou ik dan ook echt doen, de volgende dag, maar dan ruim voor het slapen gaan. Als ze minder moe is, kan ze misschien ook beter verwoorden wat het voor moeilijke dingen zijn in haar hoofd.

Ik schreef laatst hier over de stemmetjes in het hoofd van I. Het is heel grappig hoe ik nu echt bij haar terughoor hoe zich dit letterlijk ontwikkeld naar een besef over wat gedachtes zijn. Zo zei ze van de week: "Het zijn nu niet meer stemmetjes in mijn oren, maar gewoon wat ik denk in mijn hoofd. Alleen soms, als ik niet hier ben maar ergens anders, dan zijn het weer wel even stemmetjes in mijn oren." Ook begrijp ze nu dat die stemmetjes eigenlijk van haarzelf zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_188766457
Er werd vanochtend weer gehuild, maar wel al minder, dus ik hoop maar op een stijgende lijn...
pi_188766660
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 09:15 schreef lunapuella het volgende:
Er werd vanochtend weer gehuild, maar wel al minder, dus ik hoop maar op een stijgende lijn...
Het komt vast goed, Luna. Het breekt je hart hè, dat hij het zo verdrietig vind. Ookal weet je dat hij uiteindelijk een fijne dag gehad heeft. Ik was vorig jaar heel blij dat de duutser T naar school bracht....

Hier een dilemma, T wou graag in jurk naar school vandaag en gister. Ik vind het maar moeilijk, want hoewel ik hem geprobeerd heb uit te leggen dat andere kinderen hem daarmee zouden kunnen plagen, snapt hij dat nog niet helemaal. Ik vrees dat ik hem er zo kwetsbaar mee maak, en hij is verbaal nog helemaal niet zo sterk dat hij zich kan weren. Ik ga denk ik eens met de juf overleggen wat die ervan vindt. Voor nu deed het argument dat het te koud is voor een jurk het ook goed.

Kijk m nou, in mijn oude jurk:
pi_188766809
Ja, uiteindelijk komt het heus goed, dat weet ik, maar wanneer hij huilend mama roept is het toch zó sneu. ;( Maar hij zat gisteren en vanochtend wel vol verhalen over wat ze gedaan hadden, van buiten spelen tot liedjes zingen en vertellen in de kring. En dat leek hij wel oprecht leuk te vinden. Nou goed, het is pas dag 2 natuurlijk, en dat na bijna vier weken thuis door de vakantie van de gastouder, dus het is nogal een overgang en er is nog tijd zat. In groep 8 doet hij dit vast niet meer. :P

Lastig, Jagär. Ik ben helemaal voor je kind zichzelf laten uitdrukken hoe hij wil, ook in jurk dus, maar ik snap ook dat je hem niet kwetsbaarder wil maken dan nodig. Maar uiteindelijk denk ik dat de steun van papa en mama belangrijker is dan wat de klasgenoten er van vinden.
  dinsdag 3 september 2019 @ 09:50:23 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188766919
Die discussie is een tijdje geleden hier ook gevoerd Jagar, ik zou het gewoon doen als hij zich daar fijn in voelt.
In mijn beleving bouwt het onvoorwaardelijk steun krijgen voor wie je bent, meer zelfvertrouwen op dan een plagerijtje kan afbreken.
KuikenGuppy
  dinsdag 3 september 2019 @ 11:06:16 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_188767926
Ja, die vraag stelde ik laatst ook Jag. Mijn zoon is vandaag in een roze tutu naar het kdv en een peuterochtend op de basisschool O+ Ongeveer net zo mooi als jouw jurkjongetje :)

Ik heb besloten het voorlopig bij hem te laten. Hij is verbaal wel erg sterk en laat bepaald niet over zich heen lopen. Laat zich ook geen meisje noemen bijvoorbeeld. Dus ik kijk het even aan en probeer zo vroeg mogelijk te peilen wat andere kindjes ervan vonden.
pi_188768687
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2019 20:16 schreef Franny_G het volgende:

[..]

I heeft op haar vierde en toen ze net 5 was ook rond bedtijd vaak angstige gedachtes gehad. Of ineens verdriet over dingen. Vaak ook gerelateerd aan vermoeidheid en veel indrukken en emotionele ontwikkeling. Wat bij ons het beste hielp was om niet teveel in te gaan op alles wat ze op zo'n moment zei, maar inderdaad afleiding en rust zoeken in fysieke nabijheid en fijne verhaaltjes.
Wat ook wel kan helpen, bij I in ieder geval, is een mapje met foto's naast het bed van jullie gezin van leuke/mooie momenten. Dan pak je een foto erbij en ga je samen terug naar dat moment, wanneer was dat, wat deden we toen, wat hadden we het toen fijn met elkaar etc.
Visualisaties zijn ook nog een idee. Dat ze die verdrietige gedachtes wegblaast bijv. Of, als ze bang is dat ze terugkomen, is het ook aardig om te benadrukken dat die verdrietige gedachtes er best mogen zijn, maar dat ze haar nu even met rust moeten laten en dat jullie het dan morgen over die gedachtes gaan hebben. Daarmee geef je volgens mij aan dat die gevoelens er mogen zijn, dat ze niet weggestopt hoeven te worden (zoals in een doosje) maar dat je ze voor nu even 'parkeert' om er later op terug te komen. En dat zou ik dan ook echt doen, de volgende dag, maar dan ruim voor het slapen gaan. Als ze minder moe is, kan ze misschien ook beter verwoorden wat het voor moeilijke dingen zijn in haar hoofd.

Ik schreef laatst hier over de stemmetjes in het hoofd van I. Het is heel grappig hoe ik nu echt bij haar terughoor hoe zich dit letterlijk ontwikkeld naar een besef over wat gedachtes zijn. Zo zei ze van de week: "Het zijn nu niet meer stemmetjes in mijn oren, maar gewoon wat ik denk in mijn hoofd. Alleen soms, als ik niet hier ben maar ergens anders, dan zijn het weer wel even stemmetjes in mijn oren." Ook begrijp ze nu dat die stemmetjes eigenlijk van haarzelf zijn.
Dat is ook idd hoe ik er in sta. We hebben inderdaad foto's van de vakantie op haar muur gehangen :D Dat vindt ze wel een fijne afleiding.
Nu gaat het gelukkig wat beter. We hebben samen een klein massageballetje gekocht en dat rollen we over haar armen benen en rug, en hebben rustige muziek aan. Dat zegt ze wel erg fijn te vinden.

Wat fijn dat I de stemmetjes nu als gedachten identificeert! Gedachten zijn ook rare dingen, eigenlijk :D
pi_188782749
Ok.....ik ga een 2 meter lang bouwwerk van Lego van B en zijn neefje vanuit de speelkamer op de begane grond naar zijn slaapkamer brengen. Ik heb foto's gemaakt en ga proberen dat gevaarte in delen naar boven te brengen. Duimen jullie mee?

Edit: I did it!

En over Lego gesproken, ik wacht dus al een jaar op de Central Perk set van Lego van Friends. Zondag kwam ie eindelijk uit, meteen om 07:00 besteld, zijn ze mijn bestelling kwijt...en nu is ie uitverkocht en heb ik na moeten bestellen. /Einde zeuren.

B begon vanochtend voor het eerst over het feit dat al zijn vriendjes naar groep 3 zijn. Als constatering, niet echt verdrietig of zo. Hij heeft vanmiddag een speeldate met zijn zwemlesbuddy en dat was nu zijn enige jongensvriend in groep 2 zei hij vanuit het niets (zit op dezelfde school maar andere klas).

[ Bericht 1% gewijzigd door exode op 04-09-2019 11:09:22 ]
pi_188783845
Dat lijkt me ook wel gek, Exode. Hij went er vast snel aan.

Hier morgen een informatiemoment op school over de werking van de tweede kleuterklas. Gister een briefje mee dat het inclusief ontbijt, en dat we 1 van de dingen op het lijstje moesten meenemen, en ook nog aangeven wat. Nou ja, nu neem ik in het kader van gezonde voeding maar 2 pakken chocomelk mee, want die hadden we nog staan. Of ik dan ook kopjes mee moet nemen, geen idee.

Het gaat sowieso nog al chaotisch op school, en ik vind dit wat onzinnig georganiseerd. Nou is er morgen ontbijt en informatie van 8 tot 9.30. Willen ze eerst van 8 tot 9 ontbijten, en dan informatie geven. Vrij lastig voor alle mensen die werken, en er toch bij willen zijn. Ik snap die drang tot die verplichte sociale dingen nooit zo. Zit ook te twijfelen om wellicht maar eens bij de ouderraad te gaan om dit soort dingen te bespreken. Ook met het meenemen van eten. In principe vind ik het geen probleem, maar elke keer wordt er super veel weggegooid, plastic bordjes en bekers gebruikt, en ik vind het zo zonde....
pi_188786225
Ik vind sowieso dat ie het verrassend licht opvat, Jagar. Ik had drama verwacht maar hij maalt er niet echt om. In de klas ook niet, tot de zomervakantie was het echt een 6eenheid. Klitten continu om elkaar heen. Maar hij kijkt eens om zich heen en gaat gewoon met andere kindjes kletsen, ons sociale aapje.

Dat is inderdaad wat lastig Jagar. Ik weet dat ze op de school van mijn vrouw ook start bijeenkomsten hebben voor de ouders. Dat is wel altijd 's avonds. Dan leggen de leerkrachten uit hoe het jaar eruit gaat zien, wat ze van de leerkrachten kunnen verwachten, wat er van de ouders verwacht wordt en alle bijzonderheden. Die bijeenkomsten zijn altijd druk bezocht. Ze zijn per klas overigens dus niet met zijn allen in de aula gepropt.
pi_188792272
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 09:30 schreef Jagärtrut het volgende:

Het komt vast goed, Luna. Het breekt je hart hè, dat hij het zo verdrietig vind. Ookal weet je dat hij uiteindelijk een fijne dag gehad heeft. Ik was vorig jaar heel blij dat de duutser T naar school bracht....

Hier een dilemma, T wou graag in jurk naar school vandaag en gister. Ik vind het maar moeilijk, want hoewel ik hem geprobeerd heb uit te leggen dat andere kinderen hem daarmee zouden kunnen plagen, snapt hij dat nog niet helemaal. Ik vrees dat ik hem er zo kwetsbaar mee maak, en hij is verbaal nog helemaal niet zo sterk dat hij zich kan weren. Ik ga denk ik eens met de juf overleggen wat die ervan vindt. Voor nu deed het argument dat het te koud is voor een jurk het ook goed.

Kijk m nou, in mijn oude jurk: [ afbeelding ]
Over plagen zou ik niets zeggen, want dan plant je voor je het weet een soort zaadje, en daarmee kun je juist een verwachtingspatroon kweken of een self-fulfilling prophecy Het idee: oh dus als je er een beetje anders uitziet dan wat men verwacht, dan hoort plagen daarbij, of zoiets. Ik weet niet of ik het goed uitleg zo.

Ik snap het bezwaar op zich wel hoor, maar ik zou het aanpakken zoals ik het ook bij I doe die de afgelopen twee jaar altijd alleen maar rokjes en jurkjes aan wilde en die ik ook wel eens daarvan af heb proberen te krijgen (soms met succes): dat het te koud is, of niet praktisch bij het buitenspelen, of dat ik eigenlijk die ene broek zo leuk vindt staan etc.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_188793289
Ach lunapuella, sneu is dat. Gelukkig vindt hij het achteraf wel leuk, hopelijk snel ook van te voren. Het is ook heel wat, voor het eerst naar school gaan. Hoe ging het vandaag?

Leuke foto van T met jurk, dat snoetje! Dat zijn wel lastige dingen, een poosje terug is daar inderdaad veel over gezegd, misschien even teruglezen. Ik vond dat er mooie overdenkingen bij zaten.
En dat ontbijt, is dat typisch iets van daar? Ik zou daar ook niet op zitten te wachten, wel op de informatie maar niet op de poespas er omheen. (Mijn vorige ouderavond als leerkracht was trouwens ook erg zonde, er was 1 ouder op komen dagen... daar kom ik dan 's avonds voor terug, maak ik een presentatie, enz. Zucht)

Roomsnoes, fijn dat jullie een 'oplossing' hebben gevonden.

Super-exode met het verplaatsen van een mega Lego bouwwerk! In de klas sneuvelt er bij mij altijd wel wat als ik iets optil... zonde van je bestelling ook.
Even wennen voor B, nieuwe vriendjes maken. Knap dat hij het zo oppakt.

De juf van J belde vandaag (hij was uit school met een vriendje mee gegaan, dus had haar niet gesproken op het plein) om te zeggen dat hij veel gevochten had vandaag :{ En dat zit nou steeds in mijn hoofd. Ik weet dat het experimenteren in gedrag bij kleuters hoort en mijn kind is echt niet heilig, maar dit is niet J. En nu maak ik me dus druk daarover.
pi_188795132
Ik heb niet echt advies geloof ik, deels herkenbare kleuterstruggles.

Net voor de zoveelste keer 's avonds het bed van kleuter verschoond, hij plast elke nacht zo veel dat geen luier het tegenhoudt :{. Hij heeft er zelf niet echt last van (is overdag zindelijk, 's nachts niet) maar wij wel want we moeten elke dag het bed verschonen -O-. Hij plast vooral aan het begin van de avond. Overdag gaat het prima qua zindelijkheid. Op de wc zetten voor het slapen helpt een beetje, dan is het bed iets minder nat... Alle nachtluiers/-broekjes die we geprobeerd hebben helpen niet (Huggies, Kruidvat), zonder luier hebben we een week geprobeerd maar dat leverde hetzelfde resultaat op. Hij hoeft van mij echt niet zindelijk te zijn 's nachts (hoewel dat wel fijn zou zijn, met drie kinderen in de luiers nu), maar er moet toch een oplossing zijn voor consequent doorlekken aan het begin van de avond? Iemand (luier)tips? :{
pi_188796036
Wat zindelijkheid betreft: wij hebben A. een periode rond 22:00 bijvoorbeeld wakker gemaakt om nog eens te plassen. Dan was hij rond 19:30 voor het laatst geweest.
Deden we dat niet of te laat (23:00 ofzo), dan was hij gegarandeerd nat.
Op den duur zat dat vanzelf in zijn systeem en gaat hij zelf.
pi_188796037
Geen luiertips helaas. Na het avondeten niets meer drinken scheelde bij ons veel.
pi_188798023
Het naar school brengen gaat steeds beter gelukkig. Gisteren al geen tranen meer, toen zijn vader hem bracht. Vanochtend was er nog een paar keer een kleine paniekreactie als ik aanstalten maakte te gaan, maar met nog tien keer "nu écht allerlaatste kusje" kwam het uiteindelijk goed. En bij het ophalen is hij altijd wel enthousiast over de leuke dingen die ze gedaan hebben. :)
  donderdag 5 september 2019 @ 11:08:02 #160
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_188798094
Ook hier een schoolgaand kind :) alles gaat prima, ze kende al een aantal kindjes van de opvang, dus dat hielp ook. Ze zou gister alleen anderhalf uur gaan wennen, met mij erbij, maar toen wilde ze tot het einde blijven en ben ik maar gegaan.

Bij het tekenen wilde ze ook graag haar naam schrijven, en dus deed ze dat gewoon effe O+

Ze was wel heeel moe, 's middags 2 uur geslapen, terwijl ze normaal geen middagdutje meer doet. En dat terwijl de school iedere dag maar tot 12.45 duurt (vrije school).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_188798282
Oh ja, die vermoeidheid! Die is hier ook ineens aanwezig. Normaal gaan we om 19.30 naar boven en ligt hij om 20.30 in bed, gisteren gaf hij zelf om 18.10 al aan naar boven te willen. :o
pi_188799764
Wij hebben ook een tijdje wakker gemaakt als wij naar bed gingen. Pas toen hij zelf ging plassen s avonds en s nachts zijn we daarmee gestopt. En nu is hij soms droog, en soms nog steeds heel nat s ochtends, maar overstromingen hebben we nog maar max 1 keer per week nu ipv bijna elke dag.

En hij mag hier juist wel s avonds drinken, maar pas na het plassen. Zijn waterbeker staat in de badkamer.

Hier was vandaag een huilende wegrenner op school (zelfde als gisteren), maar niet die van mij gelukkig. Die negeert wel de juf nog, loopt zo naar binnen en naar buiten zonder de juf een hand te geven zoals het hoort, maar dat komt nog wel. Hij had vandaag met de rekenstokken (?) gespeeld en dat ging heel goed en was verder enthousiast. En na drie dagen stuiterend uit school te zijn gekomen heb ik hem net op bed gelegd omdat hij overal om huilde.

Saskia, zijn die tijden standaard elke dag? Dan maken ze toch te weinig uren? En het lijkt me ook een dure grap om met zulke schooltijden nog te kunnen werken. Ik vind persoonlijk 14:30 al vroeg (en 2x pw 12:15). Voor kleuters prima, maar voor groep 3+ zijn dat wel erg korte dagen imo.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 5 september 2019 @ 13:34:45 #163
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_188799913
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:24 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben ook een tijdje wakker gemaakt als wij naar bed gingen. Pas toen hij zelf ging plassen s avonds en s nachts zijn we daarmee gestopt. En nu is hij soms droog, en soms nog steeds heel nat s ochtends, maar overstromingen hebben we nog maar max 1 keer per week nu ipv bijna elke dag.

En hij mag hier juist wel s avonds drinken, maar pas na het plassen. Zijn waterbeker staat in de badkamer.

Hier was vandaag een huilende wegrenner op school (zelfde als gisteren), maar niet die van mij gelukkig. Die negeert wel de juf nog, loopt zo naar binnen en naar buiten zonder de juf een hand te geven zoals het hoort, maar dat komt nog wel. Hij had vandaag met de rekenstokken (?) gespeeld en dat ging heel goed en was verder enthousiast. En na drie dagen stuiterend uit school te zijn gekomen heb ik hem net op bed gelegd omdat hij overal om huilde.

Saskia, zijn die tijden standaard elke dag? Dan maken ze toch te weinig uren? En het lijkt me ook een dure grap om met zulke schooltijden nog te kunnen werken. Ik vind persoonlijk 14:30 al vroeg (en 2x pw 12:15). Voor kleuters prima, maar voor groep 3+ zijn dat wel erg korte dagen imo.
Voor de kleuters is dit standaard ja; daarna wordt het langzaam opgebouwd naar 4 dagen tot 14.45 en woensdagmiddag vrij. Dus ook in klas 1-3 (groep 3-5) gaan ze nog geen volledige tijden naar school zoals andere scholen.

N. gaat ook 2 x per week naar de bso tot 14.45. Daarmee werk ik precies het aantal uren dat ik eerder ook werkte, toen mijn man iedere ochtend voor zijn rekening nam. Ik ben zzp'er, dus ik moet er gewoon voor zorgen dat ik niet meer werk aanneem dan in die uren past :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_188799915
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:24 schreef FlyingFish het volgende:
Saskia, zijn die tijden standaard elke dag? Dan maken ze toch te weinig uren? En het lijkt me ook een dure grap om met zulke schooltijden nog te kunnen werken. Ik vind persoonlijk 14:30 al vroeg (en 2x pw 12:15). Voor kleuters prima, maar voor groep 3+ zijn dat wel erg korte dagen imo.
Ik weet dat er scholen zijn die de vierjarigen/ groep 1 alleen de ochtenden laten komen (want niet leerplichtig, dus nog geen strikte urennorm), vaak wordt dat in de latere leerjaren aanpast/ gecompenseerd.

Lijkt me idd lastig te regelen als ouders, en zou voor mij een reden zijn zo'n school zeker niet te kiezen.
  donderdag 5 september 2019 @ 13:37:21 #165
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_188799953
Een huilende wegrenner hadden we gisteren ook op school, op N's eerste dag dus. De hele klas was er getuige van hoe de juf op sloffen op het schoolplein een klein jongetje achterna zat... Welkom in het onderwijs _O- N vond het wel een beetje vreemd en ook een beetje zielig voor het jongetje, maar ze had al een idee hoe ze hem de volgende keer blij kon maken O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_188799976
Ik ga hem vanavond eens wakker maken, kijken of dat helpt. En misschien een kraamverband in zijn luier :@, ze liggen er nog van mijn bevalling een paar weken geleden en ik ben zo klaar met elke dag dat hele bed afhalen en weer opmaken.

Onze kleuter is ook moe als hij uit school komt. De dagen duren hier tot 14.15, dat vind ik al best kort, hoewel hij twee dagen naar de BSO gaat.
pi_188800042
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:34 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik weet dat er scholen zijn die de vierjarigen/ groep 1 alleen de ochtenden laten komen (want niet leerplichtig, dus nog geen strikte urennorm), vaak wordt dat in de latere leerjaren aanpast/ gecompenseerd.

Lijkt me idd lastig te regelen als ouders, en zou voor mij een reden zijn zo'n school zeker niet te kiezen.
Hier komen de nieuwe kleuters de eerste twee weken ook standaard halve dagen, maar daar mag van afgeweken worden.

BSO betaal je hier altijd tot 18:30, dus dat tikt aardig aan dan, fijn dat het bij jullie ook tot 14:30 kan. Ze hebben wel echt een leuke BSO btw, maar we beginnen nog even zonder, kijken later wel wat wenselijk is.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_188800573
Mina, herkenbaar. B is nu 5,5 jaar en draagt nog steeds een luier 's nachts. Tot een maand of 8 geleden zat die altijd bomvol en lekte hij ook nog wel eens door.
Inmiddels zijn er nu meer nachten dat de luier droog is 's ochtends dan dat er plas inzit. B wordt nergens wakker van als hij slaapt dus ook niet omdat ie moet plassen. We hebben zonder luier geprobeerd maar dan plast ie ook gewoon en heeft dan dus een zwembadbed.

Wat wij nu doen:
Half bekertje water bij avondeten daarna geen drinken meer, plassen na het eten, plassen voor het slapen gaan en rond 22:00 laten wij hem plassen.
EN hij plast nu overdag vaker, hij hield het blijkbaar veel op en dat kwam er dan 's avonds en 's nachts allemaal uit. Bij ons heeft het bovenstaande en overdag hem op standaard momenten naar de wc sturen geholpen. Van heeeeel veel plas na vaak droog *O*

Sterker nog, we gaan dit weekend zonder luier proberen. Dat wilt hij zo graag.
pi_188801246
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 13:39 schreef Minarosa het volgende:
Ik ga hem vanavond eens wakker maken, kijken of dat helpt. En misschien een kraamverband in zijn luier :@, ze liggen er nog van mijn bevalling een paar weken geleden en ik ben zo klaar met elke dag dat hele bed afhalen en weer opmaken.

Onze kleuter is ook moe als hij uit school komt. De dagen duren hier tot 14.15, dat vind ik al best kort, hoewel hij twee dagen naar de BSO gaat.
Misschien iets om te proberen om het in ieder geval voor jezelf wat gemakkelijker te maken: maak het bed op zoals je normaal doet, maar leg op het hoeslaken een waterdichte molton en nog een hoeslaken. Bij nachtelijke overstromingen hoef je dan alleen maar de bovenste twee lagen eraf te halen.

Er zijn ook een soort celstofmatjes (ja die van je bevalling :+) voor kinderen die zindelijk aan het worden zijn te koop, gewoon bij de drogist. Die zou je er ook tussen kunnen leggen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_188803801
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 15:22 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Misschien iets om te proberen om het in ieder geval voor jezelf wat gemakkelijker te maken: maak het bed op zoals je normaal doet, maar leg op het hoeslaken een waterdichte molton en nog een hoeslaken. Bij nachtelijke overstromingen hoef je dan alleen maar de bovenste twee lagen eraf te halen.

Er zijn ook een soort celstofmatjes (ja die van je bevalling :+) voor kinderen die zindelijk aan het worden zijn te koop, gewoon bij de drogist. Die zou je er ook tussen kunnen leggen.
Celstofmatjes heb ik ook nog liggen van het kraampakket, ik pak ze vanavond erbij!
pi_188804684
Hier is onze Sjaak deze week voor het eerst 2 hele dagen naar school geweest, in plaats van 2 halve dagen. Hij is hartstikke moe, maar het ging goed en hij vond het leuk O+ Vooruitgang! We zijn er blij mee!
pi_188805168
Wat fijn, MwC! Dat geeft goede moed.

J heeft vandaag ook weer een rustigere dag op school gehad en ik heb er na schooltijd nog even over gepraat met de juf. Dat was fijn voor mijn gemoedsrust.
pi_188805271
Wat fijn MwC! Merk je qua gedrag na school ook verbetering?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_188805857
MwC wat super!! Wat heerlijk dat hij het er fijn vindt zeg.
  donderdag 5 september 2019 @ 20:25:16 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_188806009
Minarosa, mss doe je dat allang, maar helpt het nog om de luier achterstevoren om te doen?

Super vervelend idd, zeker met verse baby kun je je energie wel even beter gebruiken dan met bedden verschonen.

Ik vind kraamverbanden ook wel een goed idee :D
pi_188806317
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 19:37 schreef FlyingFish het volgende:
Wat fijn MwC! Merk je qua gedrag na school ook verbetering?
We merken geen verslechtering zoals we dat wel merkten toen hij naar regulier onderwijs ging. Dus we zijn er heel blij mee.
pi_188806764
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 19:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hier is onze Sjaak deze week voor het eerst 2 hele dagen naar school geweest, in plaats van 2 halve dagen. Hij is hartstikke moe, maar het ging goed en hij vond het leuk O+ Vooruitgang! We zijn er blij mee!
O+ Wat ontzettend fijn om te lezen!
pi_188807002
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 20:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

We merken geen verslechtering zoals we dat wel merkten toen hij naar regulier onderwijs ging. Dus we zijn er heel blij mee.
Wat fijn! *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_188807125
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 19:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hier is onze Sjaak deze week voor het eerst 2 hele dagen naar school geweest, in plaats van 2 halve dagen. Hij is hartstikke moe, maar het ging goed en hij vond het leuk O+ Vooruitgang! We zijn er blij mee!
O+!
pi_188807130
Wat ontzettend fijn MwC! O+
pi_188807344
Wat een lieve reacties allemaal O+ :'(
pi_188808214
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2019 20:43 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Heel graag!

Het is deze week elke avond paniek geweest, arm ding. Vanavond wel een kleine overwinning. Ik had een yoga-playlist aangezet en begon heel rustig een verhaaltje te verzinnen, over twee kinderen op het strand en regenbogen en voetstappen en weet ik veel. Toen zei ze dat dit hielp om nergens aan te denken. Op een gegeven moment begon ze mee te vertellen en draaide ze zich om, en na verder te fluisteren in haar oor viel ze zo in slaap.

Dat vond ze dus kennelijk wel erg fijn, dus dan doen we dat maar komende tijd.
Sorry, late reactie... Ik bedoelde idd t smoeltjesschrift ;
https://www.bol.com/nl/p/(...)zEALw_wcB#modal_open
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_188808224
Mevrouw cactus wat heerlijk voor Sjaak (en jullie) O+ O+ O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 6 september 2019 @ 16:11:26 #184
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_188816348
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 19:01 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hier is onze Sjaak deze week voor het eerst 2 hele dagen naar school geweest, in plaats van 2 halve dagen. Hij is hartstikke moe, maar het ging goed en hij vond het leuk O+ Vooruitgang! We zijn er blij mee!
Alle moed en inzet lijkt te worden beloond MwC. O+
Jullie omschrijving klinkt 1-1 met mijn neefje, ze gaan nu met hem het volgende traject in, het zou fijn als er nu duidelijkheid komt, zodat zijn ouders ook weten waar ze aan toe zijn, zodat ze thuis ook weten hoe ze ermee om kunnen gaan..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_188829947
Wat fijn, MevrouwCactus, wat zal dat een hoop zorgen wegnemen.

Wij hadden gisteren een nieuw-schooljaar-kennsmakingsgesprekje met de juf waar I zelf bij was. Ze heeft dezelfde juf als vorig jaar, dus het was geen echte kennismaking.
Heel top dat de juf uitsprak hoe blij ze is met I in de klas, omdat ze altijd zo vrolijk en enthousiast is en behulpzaam. Ze is nu oudste kleuter en ik merk aan haar hoe dat haar zelfvertrouwen geeft. De nieuwe kleuters een beetje op weghelpen en zelf mag ze nu moeilijkere werkjes doen. Van de week een opdracht met een instructie in het Engels erbij en ze begreep het meteen (ze krijgen op I's basisschool vanaf groep 1 Engels). Fijn dat ze in dit kleuterjaar lekker door kan groeien zodat ze volgend schooljaar met veel zelfvertrouwen en een stevige basis aan groep 3 kan beginnen. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_188850040
Ketel gaat morgen voor het eerst naar de schoolfotograaf, dus uiteraard is hij vanmiddag in zijn gezicht geprikt door een wesp. :')
pi_188850524
Fijn ja. Mijn kleuter was vorige week voor hij aan de beurt was door de fotograaf op zijn neus geslagen door een klasgenootje :')
pi_188850977
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 17:50 schreef Hupje het volgende:
Fijn ja. Mijn kleuter was vorige week voor hij aan de beurt was door de fotograaf op zijn neus geslagen door een klasgenootje :')
:o
pi_188851878
Oh wat fijn om te lezen mevrouwC! Wat een opluchting voor jullie O+

Ik was de schoolfotograaf vorig jaar vergeten, dus B stond er op in een veel te groot shirt en met zijn haar niet op zijn best. Ik zag dat het dit jaar op 19 en 24 september is....hopelijk vergeet ik het dit jaar niet.
Wel naar van een wesp trouwens Luna, heeft ie er geen last van?

Vandaag weer voor het eerst voetballen na een lange zomerstop. Ik heb me doodgeirriteerd. Ik denk dat 75% nieuw was en er liepen hele vervelende jochies tussen, van die mannetjes die kinderen duwen en schoppen tijdens partijtje. En ik was zo trots dat B zich inhield, hij is de grootste van de hele groep nu en hij zei er wel wat van maar deed niets terug.
De ouders die bij de kinderen horen waren ook niet echt mijn normale sociale kring zeg maar. Nu maakt dat verder geen ruk uit, als B het leuk vindt, is het goed. Maar vandaag was chaotisch en de sfeer was minder. Kortom ik ben benieuwd hoe dat de komende weken gaat zijn. Hopelijk wat strakker en gezelliger.

En verder hebben we sinds school is begonnen weer een enorm gezellig jochie in huis. Hij is enorm vrolijk en kletst veel, hij was ons dus gewoon zat :D
  zondag 8 september 2019 @ 19:50:17 #190
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_188851976
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 19:43 schreef exode het volgende:
Oh wat fijn om te lezen mevrouwC! Wat een opluchting voor jullie O+

Ik was de schoolfotograaf vorig jaar vergeten, dus B stond er op in een veel te groot shirt en met zijn haar niet op zijn best. Ik zag dat het dit jaar op 19 en 24 september is....hopelijk vergeet ik het dit jaar niet.
Wel naar van een wesp trouwens Luna, heeft ie er geen last van?

Vandaag weer voor het eerst voetballen na een lange zomerstop. Ik heb me doodgeirriteerd. Ik denk dat 75% nieuw was en er liepen hele vervelende jochies tussen, van die mannetjes die kinderen duwen en schoppen tijdens partijtje. En ik was zo trots dat B zich inhield, hij is de grootste van de hele groep nu en hij zei er wel wat van maar deed niets terug.
De ouders die bij de kinderen horen waren ook niet echt mijn normale sociale kring zeg maar. Nu maakt dat verder geen ruk uit, als B het leuk vindt, is het goed. Maar vandaag was chaotisch en de sfeer was minder. Kortom ik ben benieuwd hoe dat de komende weken gaat zijn. Hopelijk wat strakker en gezelliger.

En verder hebben we sinds school is begonnen weer een enorm gezellig jochie in huis. Hij is enorm vrolijk en kletst veel, hij was ons dus gewoon zat :D
Weet je wat ik nou zo leuk vindt Exode, onze kinderen lijken zoveel gelijkenissen te hebben. Jij hebt dan een knul en ik de meid :D
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_188852112
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 19:43 schreef exode het volgende:
Oh wat fijn om te lezen mevrouwC! Wat een opluchting voor jullie O+

Ik was de schoolfotograaf vorig jaar vergeten, dus B stond er op in een veel te groot shirt en met zijn haar niet op zijn best. Ik zag dat het dit jaar op 19 en 24 september is....hopelijk vergeet ik het dit jaar niet.
Wel naar van een wesp trouwens Luna, heeft ie er geen last van?

Vandaag weer voor het eerst voetballen na een lange zomerstop. Ik heb me doodgeirriteerd. Ik denk dat 75% nieuw was en er liepen hele vervelende jochies tussen, van die mannetjes die kinderen duwen en schoppen tijdens partijtje. En ik was zo trots dat B zich inhield, hij is de grootste van de hele groep nu en hij zei er wel wat van maar deed niets terug.
De ouders die bij de kinderen horen waren ook niet echt mijn normale sociale kring zeg maar. Nu maakt dat verder geen ruk uit, als B het leuk vindt, is het goed. Maar vandaag was chaotisch en de sfeer was minder. Kortom ik ben benieuwd hoe dat de komende weken gaat zijn. Hopelijk wat strakker en gezelliger.

En verder hebben we sinds school is begonnen weer een enorm gezellig jochie in huis. Hij is enorm vrolijk en kletst veel, hij was ons dus gewoon zat :D
Jouw omschrijving van voetbal is de reden dat ik hoop dat Frits en Fred niet op voetbal willen.
pi_188852218
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 20:02 schreef Cholula het volgende:

[..]

Jouw omschrijving van voetbal is de reden dat ik hoop dat Frits en Fred niet op voetbal willen.
Vandaag was wel een hele vervelende inderdaad. Maar B zit er nu een jaar op en vorig seizoen was het elke zondag erg leuk en aan de lijn supergezellig. Nooit gedoe, strak zover het kan met zoveel 4 en 5 jarigen en gewoon met een hoop lol.

Ik kwam thuis en riep ook meteen 'het leek wel alsof er een Jersey shore blik was opengetrokken'.

Hopelijk haken er nog een paar af...

Overigens waren er ook een aantal wel gewoon leuk en enthousiast maar de schoppende schreeuwerds vallen natuurlijk nogal op. En de ouders die van afstand halflacherig roepen dat dat niet mag, hielpen ook niet.
pi_188852360
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 19:43 schreef exode het volgende:
Wel naar van een wesp trouwens Luna, heeft ie er geen last van?
Eigenlijk niet echt. Op het moment zelf was het even paniek en huilen, maar dat was behoorlijk snel voorbij. Bij thuiskomst hebben we er meteen aloë vera op gedaan en de zwelling en roodheid vallen nu erg mee. Hopelijk blijft dat zo.
pi_188853337
Wanneer zijn jullie begonnen met sport? :) S. heeft zwemles maar zit eraan te denken om haar ergens dit jaar ook op een andere sport te doen. Maar wat.. :') ze vind alles leuk. En alles heeft ook wel z’n voordelen. Gymnastiek, gym, dansles.. Ik weet dat je vaak gratis en les mag proberen, maar ik ken m’n dochter en die wil ongetwijfeld alles doen :') Hoe maak je daarin een keuze joh :D
pi_188853955
quote:
12s.gif Op zondag 8 september 2019 18:24 schreef Savvy het volgende:

[..]

:o
Tja, ach. Mijn kind is ook niet heilig, dat soort dingen gebeuren af en toe bij kleuters. Liefst niet te vaak :P

Brrr, voetbal lijkt me verschrikkelijk. Helaas is dat een van de weinige sporten in het dorp. Voorlopig houden we het bij alleen zwemles, dat is druk genoeg. J vindt het erg leuk tot nu toe O+
pi_188853964
Krijgertje, B is vorig jaar begonnen toen hij 4,5 was. Hij is gek op voetbal (en ik ook). Hij wilde op hockey of voetbal, we zijn met voetbal gestart. Totnogtoe vind ie het erg leuk. Hij heeft enorm veel energie dus een uur rennen is fijn.

Je hebt ook sportlessen voor kinderen waarbij verschillende sporten gedaan worden. Misschien is er ook zoiets bij jullie in de buurt.
  zondag 8 september 2019 @ 21:51:21 #197
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_188854024
We zijn niet zo goed in keuzes maken denk ik... N is met 3,5 begonnen met dansen en judo, dat doet ze nu nog. Volgende week gaan we beginnen met acrobatiek. En ergens later ook nog zwemles natuurlijk. Eigenlijk willen we ook nog muziekles gaan doen, maar ja, zo veel clubjes is al best veel. :D

Zelf ben ik een grote voetbalfan, maar N is niet zo'n renner (ze is altijd nogal snel moe, misschien moet ze keeper worden...). Dus ik probeer haar dan maar op tv voetbal te laten zien.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_188854052
Klopt exode, heb even gekeken. Vereniging heeft 1x in de maand een sportochtend met verschillende dingen, maar da’s op zaterdag en dan heeft ze ook zwemles :D Da’s me weer wat te veel van het goede :+
pi_188854579
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 21:08 schreef krijgerrtje het volgende:
Wanneer zijn jullie begonnen met sport? :) S. heeft zwemles maar zit eraan te denken om haar ergens dit jaar ook op een andere sport te doen. Maar wat.. :') ze vind alles leuk. En alles heeft ook wel z’n voordelen. Gymnastiek, gym, dansles.. Ik weet dat je vaak gratis en les mag proberen, maar ik ken m’n dochter en die wil ongetwijfeld alles doen :') Hoe maak je daarin een keuze joh :D
Ja, lastig he. I vindt ook alles leuk. Ze zit nu op dans. Ze heeft een half jaar klassiek ballet gedaan, maar vindt streetdance veel leuker. Omdat het ook beter bij haar past denk ik, is ze nu op dezelfde dansschool overgestapt. Maar ze wil ook op turnen, atletiek, judo, en ook wel voetbal etc. En dan zit ik zelf nog aan scouting te denken. :D . Zwemles doet ze nu ook.
We hebben nu bedacht dat ze in ieder geval een half jaar streetdance gaat doen en als ze dan 6 wordt deze winter weer even met haar bespreken wat ze wil en dan gaan we ook maar even wat proeflessen hier en daar doen en kijken wat haar het meeste ligt. Ze gaat nu op zaterdag naar dansles en zwemles en het is duidelijk dat ze al dat bewegen en sporten heerlijk vindt en ze kan ook wel wat aan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 9 september 2019 @ 00:15:42 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188855916
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2019 21:08 schreef krijgerrtje het volgende:
Wanneer zijn jullie begonnen met sport? :) S. heeft zwemles maar zit eraan te denken om haar ergens dit jaar ook op een andere sport te doen. Maar wat.. :') ze vind alles leuk. En alles heeft ook wel z’n voordelen. Gymnastiek, gym, dansles.. Ik weet dat je vaak gratis en les mag proberen, maar ik ken m’n dochter en die wil ongetwijfeld alles doen :') Hoe maak je daarin een keuze joh :D
Kuiken was 5 toen hij met hockey begon. Hij wilde wel eerder, maar we wilden hem eerst zijn draai laten vinden met school en het nieuwe huis en alles en voor we er aan toe kwamen, begon de winterstop al.
Qua keuze zou ik, als je kind alles wel leuk vindt, in eerste instantie kijken wat jou zelf aanspreekt. Aangezien je wel week in week uit zelf ook langs de lijn moet staan :+. Switchen als dat niet bevalt kan altijd nog.

Wij houden overigens de "regel" aan uit mijn eigen opvoeding: 1 sport + zwemles, en na het behalen van het diploma, mag zwemles worden ingewisseld voor muziekles. En indien geen talent, kijken we dan wel weer verder :+.

[ Bericht 4% gewijzigd door Burdie op 09-09-2019 00:26:51 ]
KuikenGuppy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')