abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7801442
Er wordt hier regelmatig geroepen 'doe nooit iets tegen je zin!' als het over sex gaat.

Waarom niet? Wat is er zo erg aan sex hebben tegen je zin?

Voor de duidelijkheid, dit is een serieuze vraag, ik heb het niet over verkrachting e.d., maar over meer alledaagse situaties. Bijvoorbeeld: man vind beffen eigenlijk niet lekker, maar zijn vriendin wil het toch wel graag. Of: man wil rollenspel, maar zijn vrouw vindt het maar belachelijk om zich in een verpleegsterspakje te hijsen. Wat dan?

Waarom niet gewoon even door de zure appel (mossel) heenbijten en gewoon doen, voor je partner? Sex doe je toch niet allen voor je eigen plezier, maar ook voor dat van de ander? En je doet toch wel vaker iets terwijl je er eigenlijk helemaal geen zin in hebt? Stofzuigen bijvoorbeeld, of op visite gaan bij je demente oma.

pi_7801453
Goed punt!
  donderdag 9 januari 2003 @ 18:02:55 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_7801461
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:02 schreef speertje het volgende:
Goed punt!
Ik denk dat het meer is dat je niet iets bij jezelf moet laten doen wat je niet wilt...
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 9 januari 2003 @ 18:03:52 #4
44121 raMpage-
Being me is a gift
pi_7801477
Tis zoals altijd he!
Blijft geven en nemen (niet te letterlijk )
To hold, To live and to give!
pi_7801488
Persoonlijk krijg ik meteen weer een slappe als ik weet dat mijn meisje op dat moment eigenlijk liever iets anders doet dan sex met mij hebben.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  donderdag 9 januari 2003 @ 18:06:55 #6
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_7801513
Ik vindt sex niet eens prettig met iemand die er een keer geen zin in heeft. Nu heb ik eigenlijk niet te klagen want mijn meisje heeft meestal wel zin als ik ook zin heb. Het is toch ook veel fijner als je er beiden plezier aan beleeft. Of zie ik dat verkeerd?
Er gaat niks boven Urk
pi_7801570
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:04 schreef nozem het volgende:
Persoonlijk krijg ik meteen weer een slappe als ik weet dat mijn meisje op dat moment eigenlijk liever iets anders doet dan sex met mij hebben.
Mee eens. Maar stel dat er structureel iets ontbreekt aan je sexrelatie...het lijkt mij bijvoorbeeld een behoorlijk gemis als mijn vriendin niet wilde dat ik haar befte...of nee, laat ik zeggen: niet wilde dat ik haar rimde, gaat nog iets verder.

Op den duur zou ik dat toch wel als een gemis ervaren. En als je dan zegt: Doe nooit iets tegen je zin! Tja, dan wordt het nooit wat ook. Je kunt het toch in ieder geval proberen, ook al lijkt het je niks.

En daarbij, iedereen ervaart sex weer anders. Ik kan me prima voorstellen dat er wèl mannen zijn die gewoon af en toe eens goed gepijpt willen worden, ook al gaat het misschien niet ultiem van harte. To each his own...

pi_7801590
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:02 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer is dat je niet iets bij jezelf moet laten doen wat je niet wilt...

Waarom dat onderscheid?
  donderdag 9 januari 2003 @ 18:14:55 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_7801629
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:11 schreef Jungler het volgende:

[..]

Waarom dat onderscheid?

Ja, da is een goede vraag... Was al bezig met commentaar, maar dat kan je ook weer andersom vertalen...

Maar als jij iets liever niet doen omdat het je gewoon pijn doet, moet je het dan maar doen omdat je partner het lekker vind?

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_7801644
quote:
En je doet toch wel vaker iets terwijl je er eigenlijk helemaal geen zin in hebt? Stofzuigen bijvoorbeeld, of op visite gaan bij je demente oma.
Oma's laten erfenissen na
pi_7801670
Hmmz, vraag je je nou niet af waarom je sex vergelijkt met stofzuigen en op bezoek gaan bij je demente oma? Ik beleef aan sex echt plezier. Voor jou is het straks hetzelde als stofzuigen of naar oma gaan.

Geil hoor

Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
  donderdag 9 januari 2003 @ 18:21:28 #12
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_7801729
Mja sex tegen je zin in.. neuh nooit.. vindt alles goed wat zij wil En tis af en toe ff doen wat je niet leuk vindt maar de ander wel. En als je partner er veel plezier aan beleefd dan heb jij daar weer plezier van dus in the end schiet je er allebei wat mee op
"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
  donderdag 9 januari 2003 @ 18:22:03 #13
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_7801741
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:06 schreef Roscoo het volgende:
Ik vindt sex niet eens prettig met iemand die er een keer geen zin in heeft. Nu heb ik eigenlijk niet te klagen want mijn meisje heeft meestal wel zin als ik ook zin heb. Het is toch ook veel fijner als je er beiden plezier aan beleeft. Of zie ik dat verkeerd?
Helemaal mee eens. Als een van beiden geen zin heeft moet er teveel gepord en gedaan worden om de ander op gang te krijgen En het idee dat hij het liefst heeft dat het zo snel mogelijk gedaan is zodat ie kan gaan slapen.. Nah, dan maar een keertje geen seks.
Bovendien blijft het volgens mij ook niet leuk, als je vaak iets tegen je zin in doet.
Het blijft zowieso het lekkerst als je allebei superveel zin hebt in elkaar

(Een keer iets uitproberen waarvan je vantevoren denkt dat je het liever niet doet vind ik trouwens een heel ander verhaal, dat moet kunnen.)

Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_7801786
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:17 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Hmmz, vraag je je nou niet af waarom je sex vergelijkt met stofzuigen en op bezoek gaan bij je demente oma? Ik beleef aan sex echt plezier. Voor jou is het straks hetzelde als stofzuigen of naar oma gaan.

Geil hoor

ik vergelijk sex niet met stofzuigen...het gaat om het doen van iets waar je geen zini in hebt. En dat is dan inderdaad niet geil nee, maar ja, dat is juist het hele idee achter deze vraag. Als je het geil zou vinden zou je het niet tegen je zin doen.

Dus: waarom is 'het verrichten van een sexuele handeling' tegen je zin erger dan 'het verrichten van een huishoudelijk klusje/bezoeken van een saai feest/whatever' tegen je zin?

donderdag 9 januari 2003 @ 18:26:34 #15
24883 Red.Flash
.-=IT's-A-Bombe=-.
pi_7801805
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:10 schreef Jungler het volgende:

[..]

befte...of nee, laat ik zeggen: niet wilde dat ik haar rimde, gaat nog iets verder.

Noem mij maar wereld vreemd, maareh wat is "rimde" ????
Heb ik nog nooit van gehoord..
A closed mind is a good thing to lose.
pi_7801818
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:21 schreef ByteMe het volgende:
En als je partner er veel plezier aan beleefd dan heb jij daar weer plezier van dus in the end schiet je er allebei wat mee op
good point!
pi_7801831
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:26 schreef Red.Flash het volgende:

[..]

Noem mij maar wereld vreemd, maareh wat is "rimde" ????
Heb ik nog nooit van gehoord..

eh, anus likken
  donderdag 9 januari 2003 @ 18:29:29 #18
24883 Red.Flash
.-=IT's-A-Bombe=-.
pi_7801846
oh ok....
Ja dan ken ik het wel... hihihi.
A closed mind is a good thing to lose.
  donderdag 9 januari 2003 @ 18:36:35 #19
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_7801955
Ik heb het ook wel eens tegen mijn zin in gedaan hoor.

Gewoon omdat ik me niet wou laten kennen .

Vreemd genoeg gaan vrouwen altijd moord en brand schreeuwen wanneer dit onderwerp ter sprake komt, maar als mannen dat doen dan is er niets aan de hand....

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 9 januari 2003 @ 18:44:25 #20
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_7802084
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:22 schreef sundae het volgende:

[..]

Het blijft zowieso het lekkerst als je allebei superveel zin hebt in elkaar

(Een keer iets uitproberen waarvan je vantevoren denkt dat je het liever niet doet vind ik trouwens een heel ander verhaal, dat moet kunnen.)

helemaal mee eens, een keer iets uitproberen is iets anders

maar als je er daarna geen zin in hebt, dan moet je het niet tegen je zin in doen omdat die ander het wil.

en wat dat geven en nemen betreft dat doe je als je iets een keer uitprobeert denk ik, en geven en nemen heeft in dit geval ook te maken, om elkaar eens een keer goed te verwennen

hoewel we elkaar tot nu toe elke keer wel verwend hebben

*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
pi_7802171
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:44 schreef maple-leaf het volgende:

[..]

maar als je er daarna geen zin in hebt, dan moet je het niet tegen je zin in doen omdat die ander het wil.

Goed, maar WAAROM dan niet?

Dat het voor de ander toch al minder leuk moet zijn omdat zijn/haar partner het eigenlijk met tegenzin doet is geen goede reden, omdat die uitgaat van de 'vragende partij'.

donderdag 9 januari 2003 @ 19:01:33 #22
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7802429
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:10 schreef Jungler het volgende:
Mee eens. Maar stel dat er structureel iets ontbreekt aan je sexrelatie...het lijkt mij bijvoorbeeld een behoorlijk gemis als mijn vriendin niet wilde dat ik haar befte...of nee, laat ik zeggen: niet wilde dat ik haar rimde, gaat nog iets verder.
Wat is 'rimmen' dan?
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_7802457
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 19:01 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Wat is 'rimmen' dan?

http://www.sexwoordenboek.nl/rimmen.html
  donderdag 9 januari 2003 @ 19:05:09 #24
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_7802491
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:48 schreef Jungler het volgende:

[..]

Goed, maar WAAROM dan niet?

Dat het voor de ander toch al minder leuk moet zijn omdat zijn/haar partner het eigenlijk met tegenzin doet is geen goede reden, omdat die uitgaat van de 'vragende partij'.

omdat er dan toch maar van een kant plezier is?

begrijp me niet verkeerd ik vind het een goed punt van je, ik heb er nooit zo goed over nagedacht.

ik merk ook dat ik mezelf een beetje tegenspreek, aan de ene kant vin ik het om uit te proberen wel goed ( terwijl het dan ook met tegenzin is) en daarna weer niet

ik zal er nog ff beter over nadenken

*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
pi_7802653
leuk topic
046
Dank aan Yeahinho
pi_7803294
Ik denk dat het er ook een beetje van af hangt hoe erg de tegenzin is. Maar over het algemeen mag je best ook wel eens wat voor elkaar over hebben.
Ik maak ook wel eens bloemkool klaar omdat mijn vrouw dat zo graag eet. En dan eet ik ook gewoon braaf mee... Is niets mis mee. Met sex is de situatie niet veel anders. Kwestie van geven en nemen...
pi_7803442
Als je geen zin hebt in sex en je doet het toch, dan kan je er vergif op innemen dat je de volgende keer als sex ter sprake komt ook minder zin hebt....

Het is dus een neergaande spiraal............

Maar ik denk dat je best eens kan zeggen ok ik heb sex terwijl ik niet zoveel zin heb...
Stel je komt in een drukke periode, je hebt amper tijd om aan jezelf te denken, laat staan aan sex, je partner heeft wel veel behoefte...
Ach je gaat er niet dood aan om dan eens toe te geven....

Maar dat mag nooit structureel gaan worden........

Dus een keertje als je een periode hebt ofzo, nee denk niet dat er dan wat mis is om sex tegen je zin te hebben(sex tegen je zin klinkt dan ook wel erg zwaar hoor).

Ik zal er in alle eerlijkheid bij zeggen dat ik het dus ook weleens gedaan heb toen de kleine net geboren was(dat is een mega-drukke periode, een baby).
Dan had ik niet echt zin, maar deed het toch, meestal werd het alsnog heerlijke sex hoor, de zin kwam dan wel als we eenmaal begonnen waren, was alleen teveel afgeleid door het verzorgen van de kleine om aan zin toe te komen.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_7803592
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 19:51 schreef erodome het volgende:
Ik zal er in alle eerlijkheid bij zeggen dat ik het dus ook weleens gedaan heb toen de kleine net geboren was(dat is een mega-drukke periode, een baby).
Dan had ik niet echt zin, maar deed het toch, meestal werd het alsnog heerlijke sex hoor, de zin kwam dan wel als we eenmaal begonnen waren, was alleen teveel afgeleid door het verzorgen van de kleine om aan zin toe te komen.
* tfh is toch erg blij dat zijn vrouw geen zin heeft in kinderen als hij dit zo leest
pi_7804879
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 19:59 schreef tfh het volgende:

[..]

* tfh is toch erg blij dat zijn vrouw geen zin heeft in kinderen als hij dit zo leest

Ach het valt best mee hoor, het is de begintijd die best zwaar is(is ook een kwestie van wennen, je bent het niet gewend dat je nergens een pijl op kan trekken).

Daarbij wilde die van mij niet aan de borst(omdat hij te vroeg geboren is en "verpest" is in de week dat hij in het ziekenhuis lag), dus heb ik 6 maanden gekolfd om hem toch moedermelk te geven.

Ik was dus vrij letterlijk een melkkoe toen, grootste deel van de dag bezig met of melk maken of melk voeren...

Ok lekker sexueel praatje(notttttttttttttttttttt), maar goed...

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_7807914
tja het is wel mogelijk om geen zin te hebben maar in 90% van deze gevallen komt de zin bij het voorspel wel te voorschijn ...
en als het echt niet gaat vind ik persoonlijk wel dat je je partner (als deze blijk geeft van zin) maar kan plezieren met masturbatie of orale sex
Nobody deserves your tears, those who actually do will never make you cry!!!
  donderdag 9 januari 2003 @ 23:07:47 #31
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_7808434
Er zit volgens mij een groot verschil tussen dingen 'tegen je zin doen' en iets niet doen omdat je er geen zin in hebt.

als ik een keer niet zo'n zin heb in sex, maak ik zin of ben ik heel makkelijk 'om' te krijgen zodat ik wel zin heb.
Dingen die ik niet zou doen omdat ze tegen m'n zin in gaan zijn de al eerder genoemde voorbeelden als plas- en poepsex. En nee, daar ga ik ook niet in toegeven als de ander dat wel zou willen. Uitproberen oke, als mijn mening dan net verandert.. gebeurt 't gewoon niet. In die zin ga ik geen dingen tegen mijn zin doen.

Gelukkig zijn er maar erg weinig dingen die ik op dit moment echt tegen m'n zin zou moeten doen..

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_7808696
zag laatst interessant programma op tv over vrouwen bij wie de baarmoeder is verwijderd, sommigen van hun hebben totaal geen zin in sex terwijl ze dat wel willen hebben.
tegen je zin in sex hebben hoeft dus niet perse raar of fout te zijn.
mischien beeetje raar verhaal maar het schijnt echt zo te zijn.
ja
pi_7809606
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:01 schreef Jungler het volgende:
Er wordt hier regelmatig geroepen 'doe nooit iets tegen je zin!' als het over sex gaat.

Voor de duidelijkheid, dit is een serieuze vraag, ik heb het niet over verkrachting e.d., maar over meer alledaagse situaties. Bijvoorbeeld: man vind beffen eigenlijk niet lekker, maar zijn vriendin wil het toch wel graag. Of: man wil rollenspel, maar zijn vrouw vindt het maar belachelijk om zich in een verpleegsterspakje te hijsen. Wat dan?

Waarom niet gewoon even door de zure appel (mossel) heenbijten en gewoon doen, voor je partner? Sex doe je toch niet allen voor je eigen plezier, maar ook voor dat van de ander? En je doet toch wel vaker iets terwijl je er eigenlijk helemaal geen zin in hebt? Stofzuigen bijvoorbeeld, of op visite gaan bij je demente oma.

Tja, kijk. Het lijkt mij dat beide partijen in elke gezonde relatie ook op zich genot zouden moeten vinden in het bezorgen van genot aan de ander.

Maar als het echt "tegen de zin" van de een is (als in: die doet het met heel erg veel tegenzin), geniet die andere partner er dan werkelijk zoveel van? Schuldgevoel, sfeerloos, etc.

Oh wacht, laat me raden: je vriendin weigert zich door jou anaal te laten nemen?

Ars longa, vita brevis
pi_7810825
... En toen was het stil.

Jeetje, het was maar een grapje, hoor. Waar is de humor op Fok! gebleven, de laatste tijd?

Ars longa, vita brevis
pi_7812511
volgens mij is het belangrijkste tijdens seks dat je jezelf helemaal moet kunnen laten gaan= dus niet iets doen wat je op dat moment niet wil. Anders is het voor de een helemaal geweldig, maar kan de ander zich niet helemaal laten gaan. Er is vast wel iets te verzinnen op dat moment waar beiden zich helemaal in kunnen vinden en kunnen laten gaan...
Ik spreek liever mijzelf tegen, dan dat ik het een ander laat doen.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 11:51:11 #36
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_7816865
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 19:05 schreef maple-leaf het volgende:
aan de ene kant vin ik het om uit te proberen wel goed ( terwijl het dan ook met tegenzin is) en daarna weer niet
Uitproberen is iets wat je nog nooit gedaan hebt, en waarvan je dus niet weet of je het eigenlijk wel lekker vindt om te doen. Misschien vind je het dus achteraf toch wel lekker. Dat vind ik wel iets anders dan dat je bijvoorbeeld een hekel hebt aan pijpen, en het al vaak hebt geprobeerd maar het vies blijft vinden, en het dan toch zou doen omdat je partner het graag wil.
Proberen kan zeker geen kwaad denk ik, maar als je het dan niet fijn vindt moet je het ook niet met tegenzin blijven doen..

Bovendien zoals erodome al zegt, als je geen zin hebt in seks en je doet het toch, kun je idd steeds vaker geen zin hebben. Dan kun je beter 1 keertje overslaan denk ik zo, anders kan het je echt tegen gaan staan.

Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_7817126
Ik hou niet zo van seks (ja, ik hou nog even vol).

Dus het komt best wel eens voor dat mijn partner zin heeft en ik niet. Ik ga dan klieren en eigenlijk draait het er dan elke keer weer op uit dat we fantastische seks hebben. Als ik mijn eerste gevoel van "ik heb geen zin" star had doorgevoerd dan had ik dus niet even later heerlijk liggen vrijen. Tegen je zin gaan vrijen is dus best okay af en toe

Dingen tegen je zin doen...hmmm. Als je gewoon tegen iets als rimmen, poepseks of anale seks bent dan moet je dat uiteraard niet doen. Zou ik ook niet doen. Je kan het voor je partner proberen en dan tot de conclusie komen dat het best erg lekker/geil is, maar het kan ook zijn dat je jezelf erna wel erg smerig vindt en er spijt van krijgt Niet doen dus.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_7841495
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:01 schreef Jungler het volgende:

Je zegt het goed... "Sex doe je toch niet allen voor je eigen plezier, maar ook voor dat van de ander?"
Je kan dat ook omdraaien naar de positie van de vrouw op dat moment.. je kan ook met haar iets gaan doen waar zij op dat moment zin in heeft... je hoeft toch niet altijd aan jezelf te denken.. damn
beetje egoistisch ventje ofzo?
pi_7842978
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:36 schreef X-Ray het volgende:
Ik heb het ook wel eens tegen mijn zin in gedaan hoor.

Gewoon omdat ik me niet wou laten kennen .

Vreemd genoeg gaan vrouwen altijd moord en brand schreeuwen wanneer dit onderwerp ter sprake komt, maar als mannen dat doen dan is er niets aan de hand....

Inderdaad!

Zo'n nymfo die je niet in slaap laat vallen omdat ze de hele tijd wil neuken, terwijl je een week lang bijna niet hebt geslapen, nee dat is leuk

Maar ja, als man doe je dan gewoon je plicht zonder gezeik

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')