Waarom niet? Wat is er zo erg aan sex hebben tegen je zin?
Voor de duidelijkheid, dit is een serieuze vraag, ik heb het niet over verkrachting e.d., maar over meer alledaagse situaties. Bijvoorbeeld: man vind beffen eigenlijk niet lekker, maar zijn vriendin wil het toch wel graag. Of: man wil rollenspel, maar zijn vrouw vindt het maar belachelijk om zich in een verpleegsterspakje te hijsen. Wat dan?
Waarom niet gewoon even door de zure appel (mossel) heenbijten en gewoon doen, voor je partner? Sex doe je toch niet allen voor je eigen plezier, maar ook voor dat van de ander? En je doet toch wel vaker iets terwijl je er eigenlijk helemaal geen zin in hebt? Stofzuigen bijvoorbeeld, of op visite gaan bij je demente oma.
quote:Ik denk dat het meer is dat je niet iets bij jezelf moet laten doen wat je niet wilt...
Op donderdag 9 januari 2003 18:02 schreef speertje het volgende:
Goed punt!
quote:Mee eens. Maar stel dat er structureel iets ontbreekt aan je sexrelatie...het lijkt mij bijvoorbeeld een behoorlijk gemis als mijn vriendin niet wilde dat ik haar befte...of nee, laat ik zeggen: niet wilde dat ik haar rimde, gaat nog iets verder.
Op donderdag 9 januari 2003 18:04 schreef nozem het volgende:
Persoonlijk krijg ik meteen weer een slappe als ik weet dat mijn meisje op dat moment eigenlijk liever iets anders doet dan sex met mij hebben.
Op den duur zou ik dat toch wel als een gemis ervaren. En als je dan zegt: Doe nooit iets tegen je zin! Tja, dan wordt het nooit wat ook. Je kunt het toch in ieder geval proberen, ook al lijkt het je niks.
En daarbij, iedereen ervaart sex weer anders. Ik kan me prima voorstellen dat er wèl mannen zijn die gewoon af en toe eens goed gepijpt willen worden, ook al gaat het misschien niet ultiem van harte. To each his own...
quote:Waarom dat onderscheid?
Op donderdag 9 januari 2003 18:02 schreef Troel het volgende:[..]
Ik denk dat het meer is dat je niet iets bij jezelf moet laten doen wat je niet wilt...
quote:Ja, da is een goede vraag... Was al bezig met commentaar, maar dat kan je ook weer andersom vertalen...
Op donderdag 9 januari 2003 18:11 schreef Jungler het volgende:[..]
Waarom dat onderscheid?
Maar als jij iets liever niet doen omdat het je gewoon pijn doet, moet je het dan maar doen omdat je partner het lekker vind?
quote:Oma's laten erfenissen na
En je doet toch wel vaker iets terwijl je er eigenlijk helemaal geen zin in hebt? Stofzuigen bijvoorbeeld, of op visite gaan bij je demente oma.
Geil hoor
quote:Helemaal mee eens. Als een van beiden geen zin heeft moet er teveel gepord en gedaan worden om de ander op gang te krijgen
Op donderdag 9 januari 2003 18:06 schreef Roscoo het volgende:
Ik vindt sex niet eens prettig met iemand die er een keer geen zin in heeft. Nu heb ik eigenlijk niet te klagen want mijn meisje heeft meestal wel zin als ik ook zin heb. Het is toch ook veel fijner als je er beiden plezier aan beleeft. Of zie ik dat verkeerd?
(Een keer iets uitproberen waarvan je vantevoren denkt dat je het liever niet doet vind ik trouwens een heel ander verhaal, dat moet kunnen.)
quote:ik vergelijk sex niet met stofzuigen...het gaat om het doen van iets waar je geen zini in hebt. En dat is dan inderdaad niet geil nee, maar ja, dat is juist het hele idee achter deze vraag. Als je het geil zou vinden zou je het niet tegen je zin doen.
Op donderdag 9 januari 2003 18:17 schreef MrCaBLeGuY het volgende:
Hmmz, vraag je je nou niet af waarom je sex vergelijkt met stofzuigen en op bezoek gaan bij je demente oma? Ik beleef aan sex echt plezier. Voor jou is het straks hetzelde als stofzuigen of naar oma gaan.Geil hoor
Dus: waarom is 'het verrichten van een sexuele handeling' tegen je zin erger dan 'het verrichten van een huishoudelijk klusje/bezoeken van een saai feest/whatever' tegen je zin?
quote:Noem mij maar wereld vreemd, maareh wat is "rimde" ????
Op donderdag 9 januari 2003 18:10 schreef Jungler het volgende:[..]
befte...of nee, laat ik zeggen: niet wilde dat ik haar rimde, gaat nog iets verder.
quote:good point!
Op donderdag 9 januari 2003 18:21 schreef ByteMe het volgende:
En als je partner er veel plezier aan beleefd dan heb jij daar weer plezier van dus in the end schiet je er allebei wat mee op![]()
quote:eh, anus likken
Op donderdag 9 januari 2003 18:26 schreef Red.Flash het volgende:[..]
Noem mij maar wereld vreemd, maareh wat is "rimde" ????
Heb ik nog nooit van gehoord..
Gewoon omdat ik me niet wou laten kennen .
Vreemd genoeg gaan vrouwen altijd moord en brand schreeuwen wanneer dit onderwerp ter sprake komt, maar als mannen dat doen dan is er niets aan de hand....
quote:helemaal mee eens, een keer iets uitproberen is iets anders
Op donderdag 9 januari 2003 18:22 schreef sundae het volgende:[..]
Het blijft zowieso het lekkerst als je allebei superveel zin hebt in elkaar(Een keer iets uitproberen waarvan je vantevoren denkt dat je het liever niet doet vind ik trouwens een heel ander verhaal, dat moet kunnen.)
maar als je er daarna geen zin in hebt, dan moet je het niet tegen je zin in doen omdat die ander het wil.
en wat dat geven en nemen betreft dat doe je als je iets een keer uitprobeert denk ik, en geven en nemen heeft in dit geval ook te maken, om elkaar eens een keer goed te verwennen
hoewel we elkaar tot nu toe elke keer wel verwend hebben
quote:Goed, maar WAAROM dan niet?
Op donderdag 9 januari 2003 18:44 schreef maple-leaf het volgende:[..]
maar als je er daarna geen zin in hebt, dan moet je het niet tegen je zin in doen omdat die ander het wil.
Dat het voor de ander toch al minder leuk moet zijn omdat zijn/haar partner het eigenlijk met tegenzin doet is geen goede reden, omdat die uitgaat van de 'vragende partij'.
quote:Wat is 'rimmen' dan?
Op donderdag 9 januari 2003 18:10 schreef Jungler het volgende:
Mee eens. Maar stel dat er structureel iets ontbreekt aan je sexrelatie...het lijkt mij bijvoorbeeld een behoorlijk gemis als mijn vriendin niet wilde dat ik haar befte...of nee, laat ik zeggen: niet wilde dat ik haar rimde, gaat nog iets verder.
quote:http://www.sexwoordenboek.nl/rimmen.html
Op donderdag 9 januari 2003 19:01 schreef scanman01 het volgende:[..]
Wat is 'rimmen' dan?
quote:omdat er dan toch maar van een kant plezier is?
Op donderdag 9 januari 2003 18:48 schreef Jungler het volgende:[..]
Goed, maar WAAROM dan niet?
Dat het voor de ander toch al minder leuk moet zijn omdat zijn/haar partner het eigenlijk met tegenzin doet is geen goede reden, omdat die uitgaat van de 'vragende partij'.
begrijp me niet verkeerd ik vind het een goed punt van je, ik heb er nooit zo goed over nagedacht.
ik merk ook dat ik mezelf een beetje tegenspreek, aan de ene kant vin ik het om uit te proberen wel goed ( terwijl het dan ook met tegenzin is) en daarna weer niet
ik zal er nog ff beter over nadenken
Het is dus een neergaande spiraal............
Maar ik denk dat je best eens kan zeggen ok ik heb sex terwijl ik niet zoveel zin heb...
Stel je komt in een drukke periode, je hebt amper tijd om aan jezelf te denken, laat staan aan sex, je partner heeft wel veel behoefte...
Ach je gaat er niet dood aan om dan eens toe te geven....
Maar dat mag nooit structureel gaan worden........
Dus een keertje als je een periode hebt ofzo, nee denk niet dat er dan wat mis is om sex tegen je zin te hebben(sex tegen je zin klinkt dan ook wel erg zwaar hoor).
Ik zal er in alle eerlijkheid bij zeggen dat ik het dus ook weleens gedaan heb toen de kleine net geboren was(dat is een mega-drukke periode, een baby).
Dan had ik niet echt zin, maar deed het toch, meestal werd het alsnog heerlijke sex hoor, de zin kwam dan wel als we eenmaal begonnen waren, was alleen teveel afgeleid door het verzorgen van de kleine om aan zin toe te komen.
quote:* tfh is toch erg blij dat zijn vrouw geen zin heeft in kinderen als hij dit zo leest
Op donderdag 9 januari 2003 19:51 schreef erodome het volgende:
Ik zal er in alle eerlijkheid bij zeggen dat ik het dus ook weleens gedaan heb toen de kleine net geboren was(dat is een mega-drukke periode, een baby).
Dan had ik niet echt zin, maar deed het toch, meestal werd het alsnog heerlijke sex hoor, de zin kwam dan wel als we eenmaal begonnen waren, was alleen teveel afgeleid door het verzorgen van de kleine om aan zin toe te komen.
quote:Ach het valt best mee hoor, het is de begintijd die best zwaar is(is ook een kwestie van wennen, je bent het niet gewend dat je nergens een pijl op kan trekken).
Op donderdag 9 januari 2003 19:59 schreef tfh het volgende:[..]
* tfh is toch erg blij dat zijn vrouw geen zin heeft in kinderen als hij dit zo leest
Daarbij wilde die van mij niet aan de borst(omdat hij te vroeg geboren is en "verpest" is in de week dat hij in het ziekenhuis lag), dus heb ik 6 maanden gekolfd om hem toch moedermelk te geven.
Ik was dus vrij letterlijk een melkkoe toen, grootste deel van de dag bezig met of melk maken of melk voeren...
Ok lekker sexueel praatje(notttttttttttttttttttt), maar goed...
als ik een keer niet zo'n zin heb in sex, maak ik zin of ben ik heel makkelijk 'om' te krijgen zodat ik wel zin heb.
Dingen die ik niet zou doen omdat ze tegen m'n zin in gaan zijn de al eerder genoemde voorbeelden als plas- en poepsex. En nee, daar ga ik ook niet in toegeven als de ander dat wel zou willen. Uitproberen oke, als mijn mening dan net verandert.. gebeurt 't gewoon niet. In die zin ga ik geen dingen tegen mijn zin doen.
Gelukkig zijn er maar erg weinig dingen die ik op dit moment echt tegen m'n zin zou moeten doen..
quote:Tja, kijk. Het lijkt mij dat beide partijen in elke gezonde relatie ook op zich genot zouden moeten vinden in het bezorgen van genot aan de ander.
Op donderdag 9 januari 2003 18:01 schreef Jungler het volgende:
Er wordt hier regelmatig geroepen 'doe nooit iets tegen je zin!' als het over sex gaat.Waarom niet? Wat is er zo erg aan sex hebben tegen je zin?
Voor de duidelijkheid, dit is een serieuze vraag, ik heb het niet over verkrachting e.d., maar over meer alledaagse situaties. Bijvoorbeeld: man vind beffen eigenlijk niet lekker, maar zijn vriendin wil het toch wel graag. Of: man wil rollenspel, maar zijn vrouw vindt het maar belachelijk om zich in een verpleegsterspakje te hijsen. Wat dan?
Waarom niet gewoon even door de zure appel (mossel) heenbijten en gewoon doen, voor je partner? Sex doe je toch niet allen voor je eigen plezier, maar ook voor dat van de ander? En je doet toch wel vaker iets terwijl je er eigenlijk helemaal geen zin in hebt? Stofzuigen bijvoorbeeld, of op visite gaan bij je demente oma.
Maar als het echt "tegen de zin" van de een is (als in: die doet het met heel erg veel tegenzin), geniet die andere partner er dan werkelijk zoveel van? Schuldgevoel, sfeerloos, etc.
Oh wacht, laat me raden: je vriendin weigert zich door jou anaal te laten nemen?
Jeetje, het was maar een grapje, hoor. Waar is de humor op Fok! gebleven, de laatste tijd?
quote:Uitproberen is iets wat je nog nooit gedaan hebt, en waarvan je dus niet weet of je het eigenlijk wel lekker vindt om te doen. Misschien vind je het dus achteraf toch wel lekker. Dat vind ik wel iets anders dan dat je bijvoorbeeld een hekel hebt aan pijpen, en het al vaak hebt geprobeerd maar het vies blijft vinden, en het dan toch zou doen omdat je partner het graag wil.
Op donderdag 9 januari 2003 19:05 schreef maple-leaf het volgende:
aan de ene kant vin ik het om uit te proberen wel goed ( terwijl het dan ook met tegenzin is) en daarna weer niet
Bovendien zoals erodome al zegt, als je geen zin hebt in seks en je doet het toch, kun je idd steeds vaker geen zin hebben. Dan kun je beter 1 keertje overslaan denk ik zo, anders kan het je echt tegen gaan staan.
Dus het komt best wel eens voor dat mijn partner zin heeft en ik niet. Ik ga dan klieren en eigenlijk draait het er dan elke keer weer op uit dat we fantastische seks hebben. Als ik mijn eerste gevoel van "ik heb geen zin" star had doorgevoerd dan had ik dus niet even later heerlijk liggen vrijen. Tegen je zin gaan vrijen is dus best okay af en toe
Dingen tegen je zin doen...hmmm. Als je gewoon tegen iets als rimmen, poepseks of anale seks bent dan moet je dat uiteraard niet doen. Zou ik ook niet doen. Je kan het voor je partner proberen en dan tot de conclusie komen dat het best erg lekker/geil is, maar het kan ook zijn dat je jezelf erna wel erg smerig vindt en er spijt van krijgt Niet doen dus.
quote:Je zegt het goed... "Sex doe je toch niet allen voor je eigen plezier, maar ook voor dat van de ander?"
Op donderdag 9 januari 2003 18:01 schreef Jungler het volgende:
Er wordt hier regelmatig geroepen 'doe nooit iets tegen je zin!' als het over sex gaat.Waarom niet? Wat is er zo erg aan sex hebben tegen je zin?
quote:Inderdaad!
Op donderdag 9 januari 2003 18:36 schreef X-Ray het volgende:
Ik heb het ook wel eens tegen mijn zin in gedaan hoor.Gewoon omdat ik me niet wou laten kennen
.
Vreemd genoeg gaan vrouwen altijd moord en brand schreeuwen wanneer dit onderwerp ter sprake komt, maar als mannen dat doen dan is er niets aan de hand....
Zo'n nymfo die je niet in slaap laat vallen omdat ze de hele tijd wil neuken, terwijl je een week lang bijna niet hebt geslapen, nee dat is leuk
Maar ja, als man doe je dan gewoon je plicht zonder gezeik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |