Klopt het is allemaal ikke ikke ikke en de rest kan stikken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 14:19 schreef mschol het volgende:
[..]
zo bevorder je de versplintering van de game markt en dan nog ook op zo'n manier dat het alleen maar slecht is voor jou als consument, of dat nou zo handig is?
probleem is wel dat niemand die dit doet verder lijkt te kijken naar het hele plaatje om te zien wat voor een teringzooi het wordt uiteindelijk
Het kan innovatie bevorderen, prijzen drukken, meer games beschikbaar maken, meer ruimte scheppen voor bepaalde niches, et cetera.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 14:37 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Want? Wat is er goed aan versplintering?
Of ben jij zo iemand die van mening is dat Steam een "monopoly" heeft in de pc gaming markt, zoals ik veel Epic defenders zie claimen (incorrect natuurlijk)
Dat is absoluut niet wat Epic wil bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 14:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het kan innovatie bevorderen, prijzen drukken, meer games beschikbaar maken, meer ruimte scheppen voor bepaalde niches, et cetera.
Ik juich het alleen maar toe dat er wat concurrentie opstaat die naar het niveau van Steam zelf probeert te groeien.
Ik heb het niet over innovatie in games, ik heb het over innovatie op de platforms zelf. Als je een concurrent hebt moet je onderscheidend zijn, en dat kan onder meer door gewoon betere features te bieden. Dat drijft dus innovatie.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 14:42 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet wat Epic wil bewerkstelligen.
Hoe bevordert het innovatie? Als je van epic geld krijgt hoef je toch geen moeite meer in je game te steken.
Lagere prijzen? Die vlieger gaat tot op heden niet op.
meer games beschikbaar maken? Hoe dan? Epic ontwikkelt niets, ze kopen alleen games op die al bijna klaar zijn.
Meer ruimte voor bepaalde niches? In welk opzicht?
Een hoop mooie praat maar niets concreets.
Natuurlijk lees je een hoop als, de Epic Game Store draat nog geen jaar mee. Wat genoemd wordt zijn de gehoopte resultaten, waar men hoopt dat de concurrentie naar toe leidt. Dat heeft meer nodig dan 10 maanden.quote:
Natuurlijk is het 'als', die winkel is redelijk nieuw, dit soort processen gaan niet over één dag ijs.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 15:00 schreef MMaRsu het volgende:
Een hoop als lees ik. Ik heb nog niks concreets gezien wat positief is voor de consument in de pc markt. In fact eigenlijk tot op heden alleen maar negatieve zaken.
Dan is het aan Steam om door innovatie superieur te blijven. Dat ze nu opeens de interface gaan vernieuwen kan daar best mee te maken hebben.quote:Probleem is dat Epic geen fuck lijkt te geven om features, die willen daar niet eens in ontwikkelen, de roadmap voor features hebben ze al weggedaan.
Epic probeert als nieuwe store zo snel mogelijk zo veel mogelijk gebruikers te krijgen zodat ze ook op dat vlak een serieuze concurrent van Steam kunnen worden? Dit is ongehoord, wat een vreemde strategie om jezelf zo snel mogelijk aan een marktpositie te helpen.quote:En nogmaals ze kopen alleen games op waar een interesse voor is, waar een hype voor is. Dat is letterlijk het enige waar ze mensen mee nu naar hun store kunnen lokken. Ze ontwikkelen niks, pushen niks. Ze willen gewoon games als losgeld hebben waar een following achterzit, om zo mensen op hun store te krijgen.
Daar weet jij niets van, wat zij willen bewerkstelligen. Dat ze geld willen verdienen lijkt me evident.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 14:42 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat is absoluut niet wat Epic wil bewerkstelligen.
Dat is wel heel simplistisch gedacht hè. Kleine studio's krijgen een extra incentive om hun product beter in de markt te zetten en krijgen daardoor meer kans om succes te boeken en meer/betere content te blijven maken. Ik heb al eerder een waslijst aan devs voor je opgesomd die dankzij Epic net even het extra duwtje kregen om hun game tot een succes te (kunnen) maken.quote:Hoe bevordert het innovatie? Als je van epic geld krijgt hoef je toch geen moeite meer in je game te steken.
Jawel hoor, heb al meerdere titels gezien die een tientje goedkoper waren op launch dan de standaard.quote:Lagere prijzen? Die vlieger gaat tot op heden niet op. Sowieso zijn er heel vaak sales.
Haha, Epic ontwikkelt niets. Moet ik je wéér het principe van Unreal Engine uitleggen en het incentive-programma voor gebruikers daarvan?quote:meer games beschikbaar maken? Hoe dan? Epic ontwikkelt niets, ze kopen alleen games op die al bijna klaar zijn.
In het opzicht van indie-devs die iets unieks maken en bij EGS meer kans maken om hun product goed in de markt zetten dan bij Steam.quote:Meer ruimte voor bepaalde niches? In welk opzicht?
Je punt lijkt te zijn dat Epic spellen opkoopt als strategie. Veel meer dan 'duh' kan ik daar niet over zeggen, natuurlijk is dat de strategie.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 15:14 schreef MMaRsu het volgende:
Ja je argument is idd bullshit dus kom maar met een grappige opmerking
quote:
quote:
quote:Fucking sadness.
Leuke discussies zoquote:
Behalve dat slechts 5% van de userbase van de egs de gratis spellen download ( GDC cijfers van Epic zelf )quote:In het opzicht van indie-devs die iets unieks maken en bij EGS meer kans maken om hun product goed in de markt zetten dan bij Steam.
Welke standaard? De games zijn nergens anders te koop, dus goedkoper op Epic ten opzichte van wat?quote:Jawel hoor, heb al meerdere titels gezien die een tientje goedkoper waren op launch dan de standaard.
500.000 mensen hebben Satisfactory gekocht, bijvoorbeeld. Grootste launch voor de ontwikkelaar ooit, waren ze heel tevreden over.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 15:38 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Behalve dat slechts 5% van de userbase van de egs de gratis spellen download ( GDC cijfers van Epic zelf )
En dan verwacht jij dat er ook users zijn die games kopen?
Dat is enorm weinig, maar factorio heeft een grote fanbase. Gegarandeerd dat het meer dan een mil had verkocht op Steam.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 15:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
500.000 mensen hebben Satisfactory gekocht, bijvoorbeeld. Grootste launch voor de ontwikkelaar ooit, waren ze heel tevreden over.
Die percentages zeggen me niet zoveel, als Subnautica en Slime Rancher ieder al 4,5 miljoen keer zijn gedownload zijn dat best goeie cijfers.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 15:38 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Behalve dat slechts 5% van de userbase van de egs de gratis spellen download ( GDC cijfers van Epic zelf )
En dan verwacht jij dat er ook users zijn die games kopen?
De standaard launchprijs van ¤59,99. Jij beweerde dat er geen sprake was van lagere prijzen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 15:39 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Welke standaard? De games zijn nergens anders te koop, dus goedkoper op Epic ten opzichte van wat?
Als het gratis wordt weggegeven en je hebt 100+ miljoen users op je platform dan is 4.5 mil een schijntje.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:02 schreef 2dope het volgende:
[..]
Die percentages zeggen me niet zoveel, als Subnautica en Slime Rancher ieder al 4,5 miljoen keer zijn gedownload zijn dat best goeie cijfers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |