abonnement Unibet Coolblue
pi_189265375
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:38 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Behalve dat slechts 5% van de userbase van de egs de gratis spellen download ( GDC cijfers van Epic zelf )

En dan verwacht jij dat er ook users zijn die games kopen? _O-
500.000 mensen hebben Satisfactory gekocht, bijvoorbeeld. Grootste launch voor de ontwikkelaar ooit, waren ze heel tevreden over.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:02:08 #272
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189265600
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

500.000 mensen hebben Satisfactory gekocht, bijvoorbeeld. Grootste launch voor de ontwikkelaar ooit, waren ze heel tevreden over.
Dat is enorm weinig, maar factorio heeft een grote fanbase. Gegarandeerd dat het meer dan een mil had verkocht op Steam.

Nogmaals, het aantal mensen dat games koopt tov hun aantal gebruikers is enorm laag.

De meeste gebruikers hebben het puur voor fortnite.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:02:39 #273
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_189265606
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:38 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Behalve dat slechts 5% van de userbase van de egs de gratis spellen download ( GDC cijfers van Epic zelf )

En dan verwacht jij dat er ook users zijn die games kopen? _O-
Die percentages zeggen me niet zoveel, als Subnautica en Slime Rancher ieder al 4,5 miljoen keer zijn gedownload zijn dat best goeie cijfers.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:39 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Welke standaard? De games zijn nergens anders te koop, dus goedkoper op Epic ten opzichte van wat?
De standaard launchprijs van ¤59,99. Jij beweerde dat er geen sprake was van lagere prijzen.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:11:22 #274
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189265723
Lagere prijzen ten opzichte van wat? Als een product nergens anders te koop is is er ook geen sprake van een "lagere prijs".

Ga me nou niet voor de gek houden 2dope.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:12:54 #275
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189265748
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:02 schreef 2dope het volgende:

[..]

Die percentages zeggen me niet zoveel, als Subnautica en Slime Rancher ieder al 4,5 miljoen keer zijn gedownload zijn dat best goeie cijfers.

Als het gratis wordt weggegeven en je hebt 100+ miljoen users op je platform dan is 4.5 mil een schijntje.

Het percentage wat actief games koopt op de EGS is velen malen lager.

Dus dat betekend dat ze geen grote userbase creeren voor hun volgende titels.

En voor die volgende titels krijgen ze vast niet nog een x een dikke zak geld van ome Tim Sweeney.

Het is geen houdbaar model. Het is een crappy model waar niemand de vruchten van plukt behalve Epic.

In tegenstelling tot een Risk of Rain 2, die in Early Access op Steam lanceerde en binnen de kortste keren meer dan 1 mil had verkocht met 20 euro per stuk. Die hebben nu een enorme userbase bovenop hun RoR1 userbase gecreeerd. En met positieve communicatie richting de fanbase.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_189265749
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:02 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Dat is enorm weinig, maar factorio heeft een grote fanbase. Gegarandeerd dat het meer dan een mil had verkocht op Steam.
Enorm weinig? 500.000 verkocht in 3 maanden? Voor een niche-game als Satisfactory?

Ik denk dat je een beetje overschat waar ze zelf rekening mee hadden gehouden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:20:33 #277
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189265861
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Enorm weinig? 500.000 verkocht in 3 maanden? Voor een niche-game als Satisfactory?

Ik denk dat je een beetje overschat waar ze zelf rekening mee hadden gehouden.
Nogmaals, een game als Factorio heeft al een enorme userbase. Niet zo gek dat veel mensen voor Satisfactory de aanschaf hebben gedaan.

500.000 is slechts een speldenprik in de userbase, en op Steam hadden ze makkelijk hetzelfde gedaan.

Dus ik snap niet waarom dit nu een ding is wat de EGS geweldig maakt ofzo, het is juist het tegendeel.

Als ze zowel op de EGS en op Steam ( & GOG en andere platforms ) hadden gelanceerd, hadden ze MAKKELIJK 1mil+ verkocht. En daar ligt voor mij de CRUX. Ik heb NIKS tegen het feit dat ze op de EGS willen promoten, maar je verkoopt 100% meer als je gewoon op alle platforms lanceert. Dan benadeel je geen consumenten, maar geef je ze vrije keuze.

Als de mensen dan alsnog niet voor de EGS kiezen dan heeft de markt een keuze gemaakt. Die keuze kan nu niet gemaakt worden omdat ze games als losgeld achterhouden en het mag nergens anders lanceren ( behalve als je Cyberpunk of een andere grote game bent ).

En niet gaat doen van "Oh wij zijn de redders van PC gaming want Steam heeft een monopoly en wij gaan wel even laten zien hoe het anders kan". Die holier than thou houding van Epic is verschrikkelijk.

Geef consumenten gewoon de keuze, maak de game desnoods 5euro goedkoper op Epic als je klanten wil trekken. Dan ben ik gewoon geneigd om die game daar te kopen.

Maar het neppe exclusiviteits verhaal ga ik gewoon niet aan meedoen, en zeker niet onder het mom van we willen innovatie brengen, we willen de prijzen lager maken voor consumenten, steam heeft een monopoly.

Want dat is allemaal bullshit. Ze willen gewoon geld meepikken uit het straatje van GOG, Origin, Steam, Greenmangaming etc. Zeg dat gewoon en ik heb instantly meer respect voor je als bedrijf.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_189266009
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:20 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Nogmaals, een game als Factorio heeft al een enorme userbase. Niet zo gek dat veel mensen voor Satisfactory de aanschaf hebben gedaan.

500.000 is slechts een speldenprik in de userbase, en op Steam hadden ze makkelijk hetzelfde gedaan.

Dus ik snap niet waarom dit nu een ding is wat de EGS geweldig maakt ofzo, het is juist het tegendeel.

Als ze zowel op de EGS en op Steam ( & GOG en andere platforms ) hadden gelanceerd, hadden ze MAKKELIJK 1mil+ verkocht.
Op Steam is het nog een kleiner speldenprikje in de userbase. Het maakt Epic verder ook niet geweldig, het geeft alleen aan dat jouw argument van 'op Epic wordt helemaal niks gekocht!!!' niet opgaat, er wordt wel degelijk gekocht.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Eindredactie Games vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:33:59 #279
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_189266050
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:11 schreef MMaRsu het volgende:
Lagere prijzen ten opzichte van wat? Als een product nergens anders te koop is is er ook geen sprake van een "lagere prijs".
Natuurlijk wel, want er is een marktconforme launchprijs. Maar aangezien je de doelpalen verzet door er andere stores bij te halen: goedkoper dan de Windows Store. Daar is 'ie ¤59,99 (verrassend!), bij EGS sinds launch ¤49,99. Nu zelfs ¤40,00 want hij is in de sale.

Saillant detail: toen Metro: Exodus nog in de digitale winkel van Steam lag, was de adviesprijs (*tromgeroffel*) ¤59,99.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:12 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Als het gratis wordt weggegeven en je hebt 100+ miljoen users op je platform dan is 4.5 mil een schijntje.

Het percentage wat actief games koopt op de EGS is velen malen lager.

Dus dat betekend dat ze geen grote userbase creeren voor hun volgende titels.

En voor die volgende titels krijgen ze vast niet nog een x een dikke zak geld van ome Tim Sweeney.

Het is geen houdbaar model. Het is een crappy model waar niemand de vruchten van plukt behalve Epic.

In tegenstelling tot een Risk of Rain 2, die in Early Access op Steam lanceerde en binnen de kortste keren meer dan 1 mil had verkocht met 20 euro per stuk. Die hebben nu een enorme userbase bovenop hun RoR1 userbase gecreeerd. En met positieve communicatie richting de fanbase.
Hier staat verder niet zoveel inhoudelijks, wat doemscenarios en wensdenken. Het argument van "Steam is veel beter" of "Steam zou het veel beter doen" is sowieso nogal bedenkelijk gezien diens 16-jaar durige marktdominantie.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_189266181
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:33 schreef 2dope het volgende:
Hier staat verder niet zoveel inhoudelijks, wat doemscenarios en wensdenken. Het argument van "Steam is veel beter" of "Steam zou het veel beter doen" is sowieso nogal bedenkelijk gezien diens 16-jaar durige marktdominantie.
Het plan van MMarsu komt eigenlijk neer op het volgende:

- Epic had veel meer tijd en geld moeten investeren in de store zodat ze direct een product van hetzelfde niveau als Steam konden bieden.
- Om die investering terug te verdienen moeten ze hun winstmarge onder druk zetten door games goedkoper aan te bieden dan Steam.
- ?
- Profit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_189266208
https://www.rockstargames(...)g-to-PC-November-5th

RDR2 nu écht naar de PC.

Tevens:

quote:
Red Dead Redemption 2 for PC will also be available to pre-order at the Epic Games store, Greenman Gaming, the Humble Store, GameStop and additional digital retailers starting October 23rd with a pre-order bonus of 25 Gold Bars for Red Dead Online. Red Dead Redemption 2 for PC will also be available to purchase on Steam this December.
Timed exclusive, lol. Kutspel kutpublisher fuck hun sad systeem dit dat alles.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:52:03 #282
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189266304
Doemscenario's en wensdenken 😂 uhuh

Gewoon een realistische kijk op de markt volgens mij.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:52:49 #283
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189266315
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:45 schreef Ludachrist het volgende:
https://www.rockstargames(...)g-to-PC-November-5th

RDR2 nu écht naar de PC.

Tevens:
[..]

Timed exclusive, lol. Kutspel kutpublisher fuck hun sad systeem dit dat alles.
Het is hun eigen spel. Dat is het grote verschil. Daar heeft niemand wat op tegen namelijk. Zie je iemand wel eens boos worden dat Fifa alleen op Origin te spelen is?

Nee.

Laat wel weer zien dat je echt 0,0 verstand hebt van het hele Epic verhaal.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:55:07 #284
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189266347
Ah.. geen Steam? Fijn. Bedankt Tim dat je weer een paar miljoen hebt neergeteld om mensen bij Steam weg te houden.

Zo'n in en in trieste strategie dit.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_189266353
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:52 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Het is hun eigen spel. Dat is het grote verschil. Daar heeft niemand wat op tegen namelijk. Zie je iemand wel eens boos worden dat Fifa alleen op Origin te spelen is?

Nee.

Laat wel weer zien dat je echt 0,0 verstand hebt van het hele Epic verhaal.
Hij is ruim een maand eerder te koop op Epic dan op Steam. Even beter lezen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:56:58 #286
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189266372
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hij is ruim een maand eerder te koop op Epic dan op Steam.
Ik had de link niet gezien d8 dat het exclusief voor de Rockstar Launcher zal zijn, waar ik niks op tegen zou hebben.

Maar Epic? Nah fuck die shit. Ze betalen letterlijk om mensen weg te halen bij Steam, nergens anders voor. Ze bieden een tergend alternatief. Ik vind het echt triest.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 16:58:28 #287
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189266400
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hij is ruim een maand eerder te koop op Epic dan op Steam. Even beter lezen.
Dat kan ik overigens niet terugvinden op deze pagina?

Ik koop hem toch bij Rockstar zelf, net als gta v

Daar is het gewoon dag 1 toch?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_189266409
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:56 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik had de link niet gezien d8 dat het exclusief voor de Rockstar Launcher zal zijn, waar ik niks op tegen zou hebben.
Dus eigenlijk trek je je bek open om mij te vertellen dat ik nergens verstand van heb zonder dat je gelezen hebt waar het over gaat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:01:43 #289
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_189266443
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:19 schreef mschol het volgende:

[..]

zo bevorder je de versplintering van de game markt en dan nog ook op zo'n manier dat het alleen maar slecht is voor jou als consument, of dat nou zo handig is?

probleem is wel dat niemand die dit doet verder lijkt te kijken naar het hele plaatje om te zien wat voor een teringzooi het wordt uiteindelijk
Versplintering is wel heel straf, want dat hadden we totaal al niet toch. Ik noem een Blizzard launcher, origin en gog.

Waar ik het wel mee eens ben zijn die exclusiviteitscontracten, dat is keuze afnemen. Maar aan de andere kant, voor jou als consument veranderd er niet heel veel anders dan de launcher waar je op klikt.

Als je kijkt naar de extra features van steam, hoeveel heb je nu echt nodig.
Ten tweede, vaak kan je de kleinere games niet eens op andere platforms krijgen omdat steamworks voor mp. Nou, yippee meer exclusiviteit.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:05:02 #290
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189266483
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dus eigenlijk trek je je bek open om mij te vertellen dat ik nergens verstand van heb zonder dat je gelezen hebt waar het over gaat.
_O- Niet echt, aangezien ik alsnog een punt heb.

overigens een friends list, cloud saves, discussieforum voor hulp vragen, preloads, een winkelwagentje wel functies die ik gebruik
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_189266605
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:05 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

_O- Niet echt, aangezien ik alsnog een punt heb.

:') . Het is wel weer goed met je pik, de tering.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:17:14 #292
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189266671
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:12 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') . Het is wel weer goed met je pik, de tering.
jij gaat ook nergens op in maat dus daaag
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:27:02 #293
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_189266802
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:38 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Behalve dat slechts 5% van de userbase van de egs de gratis spellen download ( GDC cijfers van Epic zelf )

En dan verwacht jij dat er ook users zijn die games kopen? _O-
12% inkomsten uit ¤0,-, dát zal developers lekker steunen (een argument van enkele die zwak van geest zijn vóór gebruik van de EGS).

Ik ben meer van principes: kunstmatig exclusieve titels opkopen op een open platform zal ik nooit doen. Kom niet aankakken dat het bij consoles ook zo werkt, want die hebben per platform maar echt 1 aanbieder.

Zelfde bij Bethesda, maar die verkoopt eigen titels nog wel via Steam vooralsnog...

Ik heb bij beide stores een spel maar dat zijn verkochte codes die al bij mijn grafische kaart zaten, ik zal er geen cent uitgeven en die gratis titels koop ik liever.
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:01 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Versplintering is wel heel straf, want dat hadden we totaal al niet toch. Ik noem een Blizzard launcher, origin en gog.

Brengen alleen vooral eigen danwel oude games uit, zodat die versplinterinf vooral op ontwikkelaar uitkomt en niet om een zak geld voor exclusives.

Nog steeds geen voorstander van, maar moreel veel beter te verkopen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:27:20 #294
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_189266805
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:45 schreef Ludachrist het volgende:
https://www.rockstargames(...)g-to-PC-November-5th

RDR2 nu écht naar de PC.

Tevens:
[..]

Timed exclusive, lol. Kutspel kutpublisher fuck hun sad systeem dit dat alles.
Ja ja, deze jongen gaat keihard double dippen.
pi_189266873
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:27 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ja ja, deze jongen gaat keihard double dippen.
Nog nooit gespeeld, heerlijk enkel dipje voor mij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Eindredactie Games vrijdag 4 oktober 2019 @ 17:42:09 #296
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_189267012
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:27 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ja ja, deze jongen gaat keihard double dippen.
Hel jawel _O_ Ik was al van plan om 'm eerdaags nog eens op te starten op PS4, maar kan nog wel ff wachten tot november voor optimale performance genot
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:39:47 #297
8781 crew  Frutsel
pi_189269205
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:45 schreef Ludachrist het volgende:
https://www.rockstargames(...)g-to-PC-November-5th

RDR2 nu écht naar de PC.

Tevens:
[..]

Timed exclusive, lol. Kutspel kutpublisher fuck hun sad systeem dit dat alles.
Jaaaaa eindelijk
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:46:09 #298
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_189283009
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 16:45 schreef Ludachrist het volgende:
https://www.rockstargames(...)g-to-PC-November-5th

RDR2 nu écht naar de PC.

Tevens:
[..]

Timed exclusive, lol. Kutspel kutpublisher fuck hun sad systeem dit dat alles.
Ik wacht wel tot december dan.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:46:54 #299
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189283017
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 15:46 schreef V. het volgende:

[..]

Ik wacht wel tot december dan.
Hij start sowieso op via de Rockstar Launcher, net als GTA V. Waarom niet gewoon bij hun zelf halen?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 15:47:40 #300
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_189283023
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 17:27 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

12% inkomsten uit ¤0,-, dát zal developers lekker steunen (een argument van enkele die zwak van geest zijn vóór gebruik van de EGS).

Ik ben meer van principes: kunstmatig exclusieve titels opkopen op een open platform zal ik nooit doen. Kom niet aankakken dat het bij consoles ook zo werkt, want die hebben per platform maar echt 1 aanbieder.

Zelfde bij Bethesda, maar die verkoopt eigen titels nog wel via Steam vooralsnog...

Ik heb bij beide stores een spel maar dat zijn verkochte codes die al bij mijn grafische kaart zaten, ik zal er geen cent uitgeven en die gratis titels koop ik liever.
[..]

Brengen alleen vooral eigen danwel oude games uit, zodat die versplinterinf vooral op ontwikkelaar uitkomt en niet om een zak geld voor exclusives.

Nog steeds geen voorstander van, maar moreel veel beter te verkopen...

Wow Skull Splitter is het met me eens _O_ baas
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')