500.000 mensen hebben Satisfactory gekocht, bijvoorbeeld. Grootste launch voor de ontwikkelaar ooit, waren ze heel tevreden over.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 15:38 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Behalve dat slechts 5% van de userbase van de egs de gratis spellen download ( GDC cijfers van Epic zelf )
En dan verwacht jij dat er ook users zijn die games kopen?
Dat is enorm weinig, maar factorio heeft een grote fanbase. Gegarandeerd dat het meer dan een mil had verkocht op Steam.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 15:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
500.000 mensen hebben Satisfactory gekocht, bijvoorbeeld. Grootste launch voor de ontwikkelaar ooit, waren ze heel tevreden over.
Die percentages zeggen me niet zoveel, als Subnautica en Slime Rancher ieder al 4,5 miljoen keer zijn gedownload zijn dat best goeie cijfers.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 15:38 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Behalve dat slechts 5% van de userbase van de egs de gratis spellen download ( GDC cijfers van Epic zelf )
En dan verwacht jij dat er ook users zijn die games kopen?
De standaard launchprijs van ¤59,99. Jij beweerde dat er geen sprake was van lagere prijzen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 15:39 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Welke standaard? De games zijn nergens anders te koop, dus goedkoper op Epic ten opzichte van wat?
Als het gratis wordt weggegeven en je hebt 100+ miljoen users op je platform dan is 4.5 mil een schijntje.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:02 schreef 2dope het volgende:
[..]
Die percentages zeggen me niet zoveel, als Subnautica en Slime Rancher ieder al 4,5 miljoen keer zijn gedownload zijn dat best goeie cijfers.
Enorm weinig? 500.000 verkocht in 3 maanden? Voor een niche-game als Satisfactory?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dat is enorm weinig, maar factorio heeft een grote fanbase. Gegarandeerd dat het meer dan een mil had verkocht op Steam.
Nogmaals, een game als Factorio heeft al een enorme userbase. Niet zo gek dat veel mensen voor Satisfactory de aanschaf hebben gedaan.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Enorm weinig? 500.000 verkocht in 3 maanden? Voor een niche-game als Satisfactory?
Ik denk dat je een beetje overschat waar ze zelf rekening mee hadden gehouden.
Op Steam is het nog een kleiner speldenprikje in de userbase. Het maakt Epic verder ook niet geweldig, het geeft alleen aan dat jouw argument van 'op Epic wordt helemaal niks gekocht!!!' niet opgaat, er wordt wel degelijk gekocht.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:20 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Nogmaals, een game als Factorio heeft al een enorme userbase. Niet zo gek dat veel mensen voor Satisfactory de aanschaf hebben gedaan.
500.000 is slechts een speldenprik in de userbase, en op Steam hadden ze makkelijk hetzelfde gedaan.
Dus ik snap niet waarom dit nu een ding is wat de EGS geweldig maakt ofzo, het is juist het tegendeel.
Als ze zowel op de EGS en op Steam ( & GOG en andere platforms ) hadden gelanceerd, hadden ze MAKKELIJK 1mil+ verkocht.
Natuurlijk wel, want er is een marktconforme launchprijs. Maar aangezien je de doelpalen verzet door er andere stores bij te halen: goedkoper dan de Windows Store. Daar is 'ie ¤59,99 (verrassend!), bij EGS sinds launch ¤49,99. Nu zelfs ¤40,00 want hij is in de sale.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:11 schreef MMaRsu het volgende:
Lagere prijzen ten opzichte van wat? Als een product nergens anders te koop is is er ook geen sprake van een "lagere prijs".
Hier staat verder niet zoveel inhoudelijks, wat doemscenarios en wensdenken. Het argument van "Steam is veel beter" of "Steam zou het veel beter doen" is sowieso nogal bedenkelijk gezien diens 16-jaar durige marktdominantie.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:12 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Als het gratis wordt weggegeven en je hebt 100+ miljoen users op je platform dan is 4.5 mil een schijntje.
Het percentage wat actief games koopt op de EGS is velen malen lager.
Dus dat betekend dat ze geen grote userbase creeren voor hun volgende titels.
En voor die volgende titels krijgen ze vast niet nog een x een dikke zak geld van ome Tim Sweeney.
Het is geen houdbaar model. Het is een crappy model waar niemand de vruchten van plukt behalve Epic.
In tegenstelling tot een Risk of Rain 2, die in Early Access op Steam lanceerde en binnen de kortste keren meer dan 1 mil had verkocht met 20 euro per stuk. Die hebben nu een enorme userbase bovenop hun RoR1 userbase gecreeerd. En met positieve communicatie richting de fanbase.
Het plan van MMarsu komt eigenlijk neer op het volgende:quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:33 schreef 2dope het volgende:
Hier staat verder niet zoveel inhoudelijks, wat doemscenarios en wensdenken. Het argument van "Steam is veel beter" of "Steam zou het veel beter doen" is sowieso nogal bedenkelijk gezien diens 16-jaar durige marktdominantie.
Timed exclusive, lol. Kutspel kutpublisher fuck hun sad systeem dit dat alles.quote:Red Dead Redemption 2 for PC will also be available to pre-order at the Epic Games store, Greenman Gaming, the Humble Store, GameStop and additional digital retailers starting October 23rd with a pre-order bonus of 25 Gold Bars for Red Dead Online. Red Dead Redemption 2 for PC will also be available to purchase on Steam this December.
Het is hun eigen spel. Dat is het grote verschil. Daar heeft niemand wat op tegen namelijk. Zie je iemand wel eens boos worden dat Fifa alleen op Origin te spelen is?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:45 schreef Ludachrist het volgende:
https://www.rockstargames(...)g-to-PC-November-5th
RDR2 nu écht naar de PC.
Tevens:
[..]
Timed exclusive, lol. Kutspel kutpublisher fuck hun sad systeem dit dat alles.
Hij is ruim een maand eerder te koop op Epic dan op Steam. Even beter lezen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:52 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Het is hun eigen spel. Dat is het grote verschil. Daar heeft niemand wat op tegen namelijk. Zie je iemand wel eens boos worden dat Fifa alleen op Origin te spelen is?
Nee.
Laat wel weer zien dat je echt 0,0 verstand hebt van het hele Epic verhaal.
Ik had de link niet gezien d8 dat het exclusief voor de Rockstar Launcher zal zijn, waar ik niks op tegen zou hebben.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij is ruim een maand eerder te koop op Epic dan op Steam.
Dat kan ik overigens niet terugvinden op deze pagina?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hij is ruim een maand eerder te koop op Epic dan op Steam. Even beter lezen.
Dus eigenlijk trek je je bek open om mij te vertellen dat ik nergens verstand van heb zonder dat je gelezen hebt waar het over gaat.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:56 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ik had de link niet gezien d8 dat het exclusief voor de Rockstar Launcher zal zijn, waar ik niks op tegen zou hebben.
Versplintering is wel heel straf, want dat hadden we totaal al niet toch. Ik noem een Blizzard launcher, origin en gog.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 14:19 schreef mschol het volgende:
[..]
zo bevorder je de versplintering van de game markt en dan nog ook op zo'n manier dat het alleen maar slecht is voor jou als consument, of dat nou zo handig is?
probleem is wel dat niemand die dit doet verder lijkt te kijken naar het hele plaatje om te zien wat voor een teringzooi het wordt uiteindelijk
Niet echt, aangezien ik alsnog een punt heb.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus eigenlijk trek je je bek open om mij te vertellen dat ik nergens verstand van heb zonder dat je gelezen hebt waar het over gaat.
. Het is wel weer goed met je pik, de tering.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:05 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Niet echt, aangezien ik alsnog een punt heb.
jij gaat ook nergens op in maat dus daaagquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
. Het is wel weer goed met je pik, de tering.
12% inkomsten uit ¤0,-, dát zal developers lekker steunen (een argument van enkele die zwak van geest zijn vóór gebruik van de EGS).quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 15:38 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Behalve dat slechts 5% van de userbase van de egs de gratis spellen download ( GDC cijfers van Epic zelf )
En dan verwacht jij dat er ook users zijn die games kopen?
Brengen alleen vooral eigen danwel oude games uit, zodat die versplinterinf vooral op ontwikkelaar uitkomt en niet om een zak geld voor exclusives.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:01 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Versplintering is wel heel straf, want dat hadden we totaal al niet toch. Ik noem een Blizzard launcher, origin en gog.
Ja ja, deze jongen gaat keihard double dippen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:45 schreef Ludachrist het volgende:
https://www.rockstargames(...)g-to-PC-November-5th
RDR2 nu écht naar de PC.
Tevens:
[..]
Timed exclusive, lol. Kutspel kutpublisher fuck hun sad systeem dit dat alles.
Nog nooit gespeeld, heerlijk enkel dipje voor mij.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:27 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ja ja, deze jongen gaat keihard double dippen.
Hel jawel Ik was al van plan om 'm eerdaags nog eens op te starten op PS4, maar kan nog wel ff wachten tot november voor optimale performance genotquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:27 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ja ja, deze jongen gaat keihard double dippen.
Jaaaaa eindelijkquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:45 schreef Ludachrist het volgende:
https://www.rockstargames(...)g-to-PC-November-5th
RDR2 nu écht naar de PC.
Tevens:
[..]
Timed exclusive, lol. Kutspel kutpublisher fuck hun sad systeem dit dat alles.
Ik wacht wel tot december dan.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 16:45 schreef Ludachrist het volgende:
https://www.rockstargames(...)g-to-PC-November-5th
RDR2 nu écht naar de PC.
Tevens:
[..]
Timed exclusive, lol. Kutspel kutpublisher fuck hun sad systeem dit dat alles.
Hij start sowieso op via de Rockstar Launcher, net als GTA V. Waarom niet gewoon bij hun zelf halen?quote:
Wow Skull Splitter is het met me eens baasquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 17:27 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
12% inkomsten uit ¤0,-, dát zal developers lekker steunen (een argument van enkele die zwak van geest zijn vóór gebruik van de EGS).
Ik ben meer van principes: kunstmatig exclusieve titels opkopen op een open platform zal ik nooit doen. Kom niet aankakken dat het bij consoles ook zo werkt, want die hebben per platform maar echt 1 aanbieder.
Zelfde bij Bethesda, maar die verkoopt eigen titels nog wel via Steam vooralsnog...
Ik heb bij beide stores een spel maar dat zijn verkochte codes die al bij mijn grafische kaart zaten, ik zal er geen cent uitgeven en die gratis titels koop ik liever.
[..]
Brengen alleen vooral eigen danwel oude games uit, zodat die versplinterinf vooral op ontwikkelaar uitkomt en niet om een zak geld voor exclusives.
Nog steeds geen voorstander van, maar moreel veel beter te verkopen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |