Bij de meeste bedrijven die zich gelukkig wel aan de werktijdenwet houden is dit weldegelijk een probleem. En terecht je wilt als bedrijf geen oververmoeide werknemers hebben die ook nog een tijdens de pauze die ze zogenaamd niet nemen tijd verbrassen met eten.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:25 schreef Metalfreak het volgende:
Dat ligt dus aan afspraken met je leidinggevende. Als die dat goed vindt wel en in veel bedrijven is dat ook geen probleem, blijkbaar bij jou niet. Maar dan moet je dus ook wel dat half uur pauze gaan houden, anders naai je jezelf.
Ik vind het in de pauze vaak best relaxed om even tijd voor mezelf te nemen. Je hoeft niet constant te praten met mensen, en je ziet je collega's toch nog 7,5 uur die dag. Stil kunnen zijn is ook een vaardigheid.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:33 schreef Hamzoef het volgende:
Een korte break van iets van 10 minuten is voor de meeste werkzaamheden wel even goed denk ik.
Half uur is wel lang.
Zeker als je allemaal van die 'gezellige' collega's hebt die een half uur lang als een zombie naar een smartphone lopen te staren.
Ik vind het altijd maar awkward. Maar het gaat bij ons vrijwel altijd over voetbal (gaaapquote:Op maandag 19 augustus 2019 12:43 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Ik vind het in de pauze vaak best relaxed om even tijd voor mezelf te nemen. Je hoeft niet constant te praten met mensen, en je ziet je collega's toch nog 7,5 uur die dag. Stil kunnen zijn is ook een vaardigheid.
Doen wij wel. Wij hebben officieel een uur onbetaalde schaft op een dag, maar komt vaak voor dat we een half uur pauze houden of helemaal niet en tijdens het rijden gewoon eten. Dan wordt het gewoon doorbetaaldquote:Op maandag 19 augustus 2019 12:22 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik werk bij een bedrijf waar je 8,5 uur aanwezig moet zijn.
Terwijl je maar voor 8 uur wordt uitbetaald, dit ivm een half uur middagpauze die dus van je eigen tijd afgaat.
Stel dat ik die pauze gewoon oversla en doorwerk, dan mag ik toch ook een half uur eerder stoppen?
Mijn baas vindt van namelijk van niet, ik vind van wel.
Nou ja, standaard is het inderdaad wat anders, maar ik heb mensen het regelmatig incidenteel zien doen omdat ze bijvoorbeeld na het werk nog ergens naartoe moeten. Vaak is dat geen enkel probleem.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bij de meeste bedrijven die zich gelukkig wel aan de werktijdenwet houden is dit weldegelijk een probleem. En terecht je wilt als bedrijf geen oververmoeide werknemers hebben die ook nog een tijdens de pauze die ze zogenaamd niet nemen tijd verbrassen met eten.
Genoeg bedrijven waar je dan gewoon een half uur eerder moet starten om toch je pauze te nemen.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nou ja, standaard is het inderdaad wat anders, maar ik heb mensen het regelmatig incidenteel zien doen omdat ze bijvoorbeeld na het werk nog ergens naartoe moeten. Vaak is dat geen enkel probleem.
Tijdje op een kantoor gezeten met een uur lunchpauze. Ontzettend irritant. Lunchen was ook op de zaak, zelf een tentje buiten opzoeken werd niet op prijs gesteld. Na 15 minuten heb je je brood wel binnen. En dan "gezellig" 3 kwartier op je telefoon klooien.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:33 schreef Hamzoef het volgende:
Een korte break van iets van 10 minuten is voor de meeste werkzaamheden wel even goed denk ik.
Half uur is wel lang.
Zeker als je allemaal van die 'gezellige' collega's hebt die een half uur lang als een zombie naar een smartphone lopen te staren.
Een inspanningsverplichting in plaats van een resultaatverplichting vind ik niet heel vreemd. Ik werk 40 uur in de week, soms heb ik dan meer af dan verwacht, soms minder. Bovendien is de term "af" soms discutabel omdat kwaliteit ook een rol speelt. Of soms ben ik gewoon veel tijd kwijt aan het helpen van een collega. Niet alles is per se meetbaar. Mijn functioneren en kennisniveau wordt beoordeeld door collega's en opdrachtgever.quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:09 schreef Tinkepink het volgende:
Verbazingwekkend in hoeveel functies nog gekeken wordt naar de aanwezigheid in plaats van naar de output. Ben ik al zeker 15 jaar niet meer tegengekomen op de werkvloer.
In een winkel of een fabriek is het logisch, maar in andere functies....waar wordt jullie functioneren op gebaseerd?
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Ik denk dat in veel gevallen naar beide gekeken wordt.quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:09 schreef Tinkepink het volgende:
Verbazingwekkend in hoeveel functies nog gekeken wordt naar de aanwezigheid in plaats van naar de output
Jij lijkt me oprecht zo intens saai.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:33 schreef Hamzoef het volgende:
Half uur is wel lang.
Haha, ik vind mijn collega's juist saai. Praten vrijwel alleen over voetbal.quote:Op maandag 19 augustus 2019 14:55 schreef Questular het volgende:
[..]
Jij lijkt me oprecht zo intens saai.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |