Het probleem van het jojo-en qua gewicht, ga je hiermee toch niet oplossen?quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Kijk, ik ben al vrijwel mijn hele leven te dik. Ik ben regelmatig flink afgevallen, maar vaak ook weer aangekomen.
Hoe jij het schetst heb ik ook vaak gedaan hoor, en ook daar viel ik wel mee af. Maar ik vond dit altijd véél moeilijker om vol te houden. Ontbijt was weinig, lunch was weinig, diner was weinig. Ik had constant een licht hongerig gevoel, en voelde met nooit 'vol'. Kreeg na lunch dan ook vaak 'cravings' Daar heb ik nu helemaal geen last van.
Los daarvan, een salade op mijn werk is allemaal een stuk minder praktisch. Dat vind ik ook het voordeel van OMAD. 1 x per dag gewoon thuis eten, en niet allemaal gekut met bakjes mee naar kantoor enzo.
Maar da's allemaal je eigen invulling, dat dat moetquote:Op maandag 19 augustus 2019 13:27 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet kan, maar het is wel een feit dat dit de grootste valkuil is voor mensen.
Zeker als je slechts één eetmoment per dag hebt.
En als je telkens cheatdays en uitzonderingen moet gaan verzinnen slaat het hele idee al volledig de plank mis.
Het is allemaal nogal korte termijn hé. Ik ben hierover gewoon heel sceptisch. Omdat de ervaring is dat een dergelijk dieet gewoon door heel weinig mensen wordt volgehouden en andere gezondheidsrisico's met zich mee kan brengen.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar da's allemaal je eigen invulling, dat dat moet![]()
Ik denk ook zeker niet dat dit voor iedereen werkt. Maar ik vind het wel gek dat iemand die vertelt dat het voor hem wél werkt zo hard in twijfel wordt getrokken.
Eens.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:33 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Het is allemaal nogal korte termijn hé. Ik ben hierover gewoon heel sceptisch. Omdat de ervaring is dat een dergelijk dieet gewoon door heel weinig mensen wordt volgehouden en andere gezondheidsrisico's met zich mee kan brengen.
Exact. Iedereen kan afvallen, maar het vergt een aanpassing in levenswijze/stijl om op acceptabel gewicht te blijven.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
En TS schrijft zelf dat het afvallen niet zijn grootste probleem is. Dat heeft ie vaker gedaan. Maar daarna.. dan komt ie gewoon weer aan.
Lijkt me dus dat daar, in de leefstijl, de uitdaging zit.
Ik zit nu OMAD op Twitter te bekijken. Hoe die maaltijden er dan zo ongeveer uitzien.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:38 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Exact. Iedereen kan afvallen, maar het vergt een aanpassing in levenswijze/stijl om op acceptabel gewicht te blijven.
Lijkt me niet dat dit haalbaar is door maar één keer per dag te eten. (lekker voor de suikerspiegel ook).
Maar als TS zich hier prettig bij voelt en het voor hem (tot nu toe) werkt. Dan ben ik de laatste die zal zeggen dat hij hiermee moet stoppen.
Jawel, het probleem zat hem er namelijk in dat ik met 6 eetmomenten wel afviel, maar het niet lang genoeg volhield omdat het me teveel moeite kostte. Ik ben weliswaar afgevallen op die manieren, maar heb nooit mijn streefgewicht bereikt.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:27 schreef capricia het volgende:
Het probleem van het jojo-en qua gewicht, ga je hiermee toch niet oplossen?
Want zo te lezen zit je probleem niet in het afvallen an sich. Dat heb je vaker gedaan. En dat lukt je dus best goed.
Ik weet niet of dat representatief is hoor. Ben je niet op de accounts van bodybuilders aan het kijken? Die eten sowieso (te) veel vlees. Ook wordt OMAD vaak gedaan icm keto (koolhydraatarm), dat doe ik niet.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zit nu OMAD op Twitter te bekijken. Hoe die maaltijden er dan zo ongeveer uitzien.
Schrik er wel een beetje van: heel veel vlees (meer dan 200 gram) en een heel klein beetje groente.
Dat is de bedoeling, minder schommelingen in je bloedsuikerspiegel.quote:Op maandag 19 augustus 2019 13:38 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
(lekker voor de suikerspiegel ook).
Nou inderdaad. Eten... toch wel één van die dingen dat het leven van genot voorziet.quote:Op maandag 19 augustus 2019 12:04 schreef Hyaenidae het volgende:
Het bevalt me prima, hoe meer eetmomenten hoe beter
Bedoel je met 20/4 the warrior diet? Of gewoon IF met 4 uur eating window?quote:Op maandag 19 augustus 2019 17:42 schreef Glad_Janus het volgende:
OMAD is me nooit echt bevallen, maar 20/4 vind ik prima.
Ik snap je vraag, maar vraag mij af wat de relevantie is voor jouw vraagstuk. De reden dat ik twee keer eet in de weekenden is vanwege de duurzaamheid. Doordeweeks kan ik makkelijk eens per 24 uur eten, maar ik heb gemerkt dat ik dat over de langere termijn niet vol kan houden. Niet per se vanwege de honger, trek of energielevel. Maar met name het sociale aspect van het eten. Dat ervaar ik meer in het weekend en wil mij niet helemaal isoleren van het gebruikelijke.quote:Op maandag 19 augustus 2019 11:16 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen 2500 jaar geleden heel anders aten dan nu.
[..]
En eet je in het weekend je kcal dan verspreid over je 2 maaltijden, maar in totaal hetzelfde als doordeweeks, of is de tweede maaltijd extra en eet je in het weekend dus meer kcal?
[..]
Tegen de lamp in welke zin?
[..]
Kan van alles zijn, het is vooral veel omdat je alles in één maaltijd stopt. Voor mij werkt dit goed, omdat ik dan niet hoef te 'puzzelen' om binnen kcal-doel te blijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |