Als "iedereen" rechtstreeks gaat vliegen zit zo'n kist niet altijd vol.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:04 schreef Fred het volgende:
Begint nu wel echt op een wedstrijdje ver pissen te lijken.
Ik vraag me af of we hier serieus wijzer van worden. De payload wordt naar verhouding aanzienlijk kleiner dan het gewicht van de brandstof. Wat zo'n directe vlucht aanzienlijk duurder maakt. Vervolgens is de ticketprijs in de toekomst erg gevoelig voor stijgingen (er zijn immers minder reizigers om de hogere kosten te dekken). Daarnaast vraag ik me of dit wel de meest duurzame manier is om te vliegen. Ik heb geen cijfers paraat om het uit te rekenen, maar ik ben wel benieuwd wat beter is voor het milieu: direct met een relatief lage payload of via een hub met een relatief hoge payload.
Dat doen ze volgens mij ook niet, ze stoppen allen met de leg LA - London:quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:56 schreef Karstman het volgende:
Snap ook niet zo goed waarom ze met het invoeren van Auckland - Newark, Auckland - LA eruit gooien. Ok de overstappers naar Londen heb je niet meer maar er zal toch wel genoeg markt zijn voor van en naar de westkust van Amerika?
Als het geen economische zin heeft zouden de maatschappijen het niet doen.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:04 schreef Fred het volgende:
Begint nu wel echt op een wedstrijdje ver pissen te lijken.
Klopt. Maar met de nieuwe generatie toestellen kan dit weer (financieel) uit.quote:Ik vraag me af of we hier serieus wijzer van worden. De payload wordt naar verhouding aanzienlijk kleiner dan het gewicht van de brandstof.
Een directe vlucht heeft altijd een premium prijs, of het nou een vlucht van 7 of 17 uur is.quote:Wat zo'n directe vlucht aanzienlijk duurder maakt.
Vervolgens is de ticketprijs in de toekomst erg gevoelig voor stijgingen (er zijn immers minder reizigers om de hogere kosten te dekken).
Je zult op een gegeven moment na een bepaalde vluchtafstand/vluchtduur het kantelpunt bereiken waarop je brandstof gaat verbruiken om brandstof te vervoeren.quote:Daarnaast vraag ik me of dit wel de meest duurzame manier is om te vliegen. Ik heb geen cijfers paraat om het uit te rekenen, maar ik ben wel benieuwd wat beter is voor het milieu: direct met een relatief lage payload of via een hub met een relatief hoge payload.
Air New Zealand heeft 2 dagelijkse vluchten van Auckland naar Los Angeles waarvan 1 doorvliegt naar Londen.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:56 schreef Karstman het volgende:
Snap ook niet zo goed waarom ze met het invoeren van Auckland - Newark, Auckland - LA eruit gooien. Ok de overstappers naar Londen heb je niet meer maar er zal toch wel genoeg markt zijn voor van en naar de westkust van Amerika?
Je onderschat de prestige die het meebrengt Iets waar CEO's best ver voor gaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:55 schreef Iemand91 het volgende:
Als het geen economische zin heeft zouden de maatschappijen het niet doen.
Die toestellen bestaan ook alleen maar doordat er niet meer mee kan op die afstand.quote:Een directe vlucht heeft altijd een premium prijs, of het nou een vlucht van 7 of 17 uur is.
Daarnaast worden dergelijke vluchten uitgevoerd met premium-heavy toestellen, waarbij men dus sowieso al een premium betaalt.
En dat ging niet ongemerkt voorbij. De 747 kreeg een watersaluut en de crew deed een wing wave na takeoff:quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 13:08 schreef Iemand91 het volgende:
Een paar minuten geleden vertrok vlucht KL611 vanaf Amsterdam naar Chicago.
De vlucht wordt uitgevoerd door de 747 PH-BFW "City of Shanghai".
Zoals het er nu naar uit ziet, zal dit de allerlaatste keer zijn dat een KLM 747 naar Chicago komt.
KLM wordt al sinds de jaren '70 met de 747 gevlogen, toen nog met de 747-200's.
Morgen wordt de vlucht uitgevoerd door een 777-200ER en vanaf zondag door de 787-9.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als die vluchten niet vol zitten, zijn ze niet rendabel en dan houden ze er vanzelf mee op.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:49 schreef derLudolf het volgende:
Als "iedereen" rechtstreeks gaat vliegen zit zo'n kist niet altijd vol.
Ik denk dat jij ongelijk hebt. Een 77W verbruikt fors meer brandstof per psgr dan een 789.quote:Ik denk dat je beter drie keer met een volle 77W kunt vliegen dan vijf keer met en 789
De doorstart wordt bevestigd door de vrachtvliegers en zetten vervolgens koers weer terug naar de Polderbaan voor een tweede poging om te landen. Ongeveer een kwartier later landt de Boeing 747 alsnog op Schiphol. De Dash-8 van Flybe is dan inmiddels al op weg naar de D-pier om te parkeren.twitter:EgbertDijkstra twitterde op zaterdag 26-10-2019 om 18:52:11 @Fl_TegenGeluid @Onderzoeksraad @Schiphol Boeing 747 van Cargolux Italia, vlucht CV8855 uit Nairobi, maakt op 125 meter hoogte een doorstart omdat er nog een ander toestel op de Schiphol Polderbaan bleek te zijn (26 oct.19 - 10:18). 1/2 https://t.co/sXyTBEpTxA reageer retweet
Mensen die nergens verstand van hebben, moeten geen conclusies trekken.quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:05 schreef Adrie072 het volgende:
Omwonenden trekken hun eigen conclusies en noemen de doorstart een "bijna-ramp".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |