Handicap-racequote:Op maandag 7 oktober 2019 00:03 schreef Iemand91 het volgende:
DC-2 PH-AJU "Uiver" van KLM de gehandicaptenrace
Afgelopen augustus na een rondreis door Hawaii, via Seattle terug naar huis.quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:00 schreef boriq het volgende:
Afgelopen dinsdag de tour van Airbus gedaan in Hamburg. In vergelijking met de tour van Boeing in Everett (vorig jaar augustus gedaan) was er qua bezochte hallen niet veel verschil. Bij Airbus eerst een filmpje bekeken over het bedrijf, daarna de hal waar de A330 rompen de isolatie en bekabeling krijgen, waarna het naar een van de A320 hallen ging waar ze in elkaar werden gezet. Tot slot nog de hal voor de A380 bezocht, waar er nog een stond van Emirates, maar voornamelijk A320(neo's) de ruimte vulden. Ook een A321Neo (volgens mij LR) van La Compagnie stond daar in de hal.
Het verschil met Boeing vond ik vooral de manier waarop het verteld werd. Bij Boeing was alles en iedereen geweldig, voelde als een Europeaan echt als de America First retoriek. Bij Airbus had de (zeer goede) tourgids ook complimenten voor Boeing en vertelde voor mijn gevoel ook hoe iets negatiefs in elkaar zat en niet alleen de positieve dingen.
Helaas geen foto's kunnen maken, dat was natuurlijk verboden en werd door twee beveiligers goed in de gaten gehouden.
quote:Documentaire over 's werelds oudste, nog opererende luchtvaartmaatschappij: KLM. Naast interviews met diverse mensen binnen het bedrijf, duiken we in de geschiedenis met unieke beelden uit het rijke KLM-archief.
Het zou goddomme eens tijd worden ook zeg...quote:Op maandag 14 oktober 2019 06:29 schreef shiznuts het volgende:
Btw, zijn er ook nog flightsimmers?
Microsoft is bezig aan een indrukwekkende nieuwe versie en je kunt je inschrijven voor Alpha access: https://www.flightsimulator.com/flighting-signup/
Mijn lokale vliegveld 😭 zeven doden te betreuren.quote:Op woensdag 2 oktober 2019 17:00 schreef Iemand91 het volgende:twitter:Breaking911 twitterde op woensdag 02-10-2019 om 16:24:20 BREAKING: A B-17G bomber crashed at Bradley International Airport north of Hartford, CT. It reportedly crashed into a building at the airport. No official confirmation of fatalities & injuries. Aircraft reportedly part of "Wings Of Freedom Tour". Photo via @:IaffS15 https://t.co/9fYPtsQvRu reageer retweet[ afbeelding ]twitter:Bradley_Airport twitterde op woensdag 02-10-2019 om 16:21:15 We can confirm that there was an accident involving a Collings Foundation World War II aircraft this morning at Bradley Airport. We have an active fire and rescue operation underway. The airport is closed. We will issue further updates as information becomes available. reageer retweet
Lijkt om Nine-O-Nine te gaan.
Jup! PPL op een C172. Daarnaast vliegervaring op helikopters en turboprops vanuit mijn werk Op welk veld vlieg je?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 22:27 schreef PH-KCD het volgende:
Zijn er hier PPLers of studenten? Ik vlieg morgen mijn tiende les in een C150, leuk circuitjes vliegen met een 50deg crosswind van 11kts :-D
Israël die commerciële vliegtuigen gaat ombouwen... Ik blijf het ergens toch verdacht vinden.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 12:30 schreef Iemand91 het volgende:
Leasemaatschappij GECAS en Israel Aerospace Industries (IAI) hebben de Boeing 777-300ERSF aangekondigd. Het is de eerste after-market conversie programma voor de Boeing 777.
[ afbeelding ]
De 777-300ERSF "Bit Twin" is geoptimaliseerd voor de e-commerce en express cargo, niet de 'zware' cargo zoals Cargolux e.d. vervoerd.
Zo heeft het 47 standaard pallet posities (10 meer dan de 777F en 8 meer dan de 747-400F) terwijl de maximum payload ongeveer gelijk is aan de 777F.
GECAS heeft ook direct een order voor 15 stuks geplaatst met opties voor nog eens 15; allen eigen toestellen. GECAS verwacht dat er tot 2030 zo'n 150-175 -300ERSF's gebouwd en geleverd kunnen worden.
GECAS zal ook het prototype leveren; A6-EBB die momenteel voor Emirates vliegt.
Die zal in december 2020 naar Tel Aviv worden gevlogen voor ombouw en certificatie en eerste commerciële vlucht moeten eind 2022 gebeuren.
[ afbeelding ]
Wat denk je dat ze er mee doen dan? Afweersystemen, moet ik in die richting denken?quote:Op donderdag 17 oktober 2019 13:54 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Israël die commerciële vliegtuigen gaat ombouwen... Ik blijf het ergens toch verdacht vinden.
Gaaf, dus dan heb je ook een CPL? :-)quote:Op donderdag 17 oktober 2019 00:01 schreef bonhoeffer het volgende:
[..]
Jup! PPL op een C172. Daarnaast vliegervaring op helikopters en turboprops vanuit mijn werk Op welk veld vlieg je?
shiz? Waar zijn je nuts geblevenquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 04:58 schreef shiz het volgende:
Wij gingen altijd van EHGG met de TB10 naar Leer-Papenburg. Kan je goede currywurst eten. Gd times.
Ben geloof ik nog nooit met een Cessna/hoogdekker gevlogen. Succes met alles!
Welke TB10? Martinair Flight Academy? Ik moet nog eens naar Leer, tot nu toe alles rondom Groningen gedaan, zodra ik solo mag (zal de volgende les worden, als ik de presolo test haal) zal ik daar vaker heengaan... gelukkig ben ik gek op curryworstquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 04:58 schreef shiz het volgende:
Wij gingen altijd van EHGG met de TB10 naar Leer-Papenburg. Kan je goede currywurst eten. Gd times.
Ben geloof ik nog nooit met een Cessna/hoogdekker gevlogen. Succes met alles!
Voorbeeld, 2 dagen geleden:quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 23:21 schreef valentijn101 het volgende:
Ik weet niet of ik het hier kan vragen dus verplaats het gerust.
Zodra er een koffer staat kruipen onze katten er in. Goed opletten voor we de koffer dicht doen dus.
Nou zijn onze katten niet uniek dus ik vroeg me af. Komt het wel eens voor dat er koffers met huisdieren bij security ontdekt worden.
DFA. Ook DA42 Twin Star. Garmin 1000 is a thing of dreams. Mooi spul.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:58 schreef PH-KCD het volgende:
[..]
Welke TB10? Martinair Flight Academy? [..]
Ik enkel met een DA42 en verder geen laagdekkers
Ooh spannend! Lekker rustig zo'n 1e keer solo. En wat een performance increase opeens, zonder zo'n zware gast naast je. Bij Oostwold touch 'n goes doen op 't 'fietspadje'. Dan bij Barssel grasveldlandingen doen. Bremerhaven is tof. De turn van base naar final is meer dan 90 graden. Geloof dat ik in Oldenburg was. Diepholz. Bremen, Münster-Osnabruck (heerlijke threshold baselegs vliegen), Paderborn-Lippstadt natuurlijk. Rendsburg was ik eens. Porta Westfalica (klinkt zo heerlijk exotisch... is gewoon Duitsland). Maastricht-Aachen. Zwartberg. Kortrijk. Geloof Erfurt en Liège/Luik voor nightflights. Mis ik er vast nog wat. Helaas geen SEP/MEP actueel gehouden... 10+ jaar dat ik al niet meer achter een stuurknuppel van een propellertuigje heb gezeten. Daarvoor dan B772 bij RVR900 SCT002 OVC005.quote:Ik moet nog eens naar Leer, tot nu toe alles rondom Groningen gedaan, zodra ik solo mag (zal de volgende les worden, als ik de presolo test haal) zal ik daar vaker heengaan... gelukkig ben ik gek op curryworst
*Echter omdat vluchten nagenoeg nooit de afstand hemelsbreed vliegen maar corrigeren voor wind, weer etc. zijn de gevlogen afstanden vaak anders/meer. Zo gaat de Newark - Singapore vluchten vaak via Europa en is de gevlogen afstand dan meer dan de JFK-SYD vlucht; zo was de laatste SQ21 vlucht 16.470 kilometer.twitter:flightradar24 twitterde op zaterdag 19-10-2019 om 08:53:42 #QF7879 update from the flight deck: JUST CROSSED THE USA WEST COAST AND WE JUST GOT OUR FIRST ARE WE THEREYET. ___Just over 14 hours to go to Sydney. https://t.co/v39ZrePTJR https://t.co/es8fnz3Bun reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |