Simpel eerst voeren ze het in en dan moet je bij easyjet extra gaan betalen om in het eerste vliegtuig te zitten omdat dat veiliger is.quote:Op dinsdag 19 november 2019 17:57 schreef flipsen het volgende:
Ik snap niet echt hoe die stervelingen met kunnen genereren. Het is niet voor niets dat vliegtuigen niet te snel na elkaar mogen starten, juist hierom
de 747 in Sinsheim is alleen een staartvinquote:Op woensdag 20 november 2019 17:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar zonder motoren en degelijk zou dat wel jammer zijn. De 747, Concordski en Concorde zijn immers ook compleet.
Hehehe Ik zie nu dat de Spaanse spellingchecker kennelijk aan stond. Ik bedoel dus "Ik snap niet hoe die wervelingen lift kunnen genereren"quote:Op woensdag 20 november 2019 18:52 schreef vipergts het volgende:
[..]
Simpel eerst voeren ze het in en dan moet je bij easyjet extra gaan betalen om in het eerste vliegtuig te zitten omdat dat veiliger is.
Wervelingen draaien rond. Waar de werveling naar boven draait, wordt lift gegenereerd. Aan de andere kant word je naar beneden geduwd. Je moet dus exact op de juiste plek vliegen: links van de linkervortex of rechts van de rechtervortex, zie plaatje.quote:Op woensdag 20 november 2019 19:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Hehehe Ik zie nu dat de Spaanse spellingchecker kennelijk aan stond. Ik bedoel dus "Ik snap niet hoe die wervelingen lift kunnen genereren"
In de link hierboven over de Air Force hebben ze het over ~500 tot ~2000 meter voor een C-17quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:55 schreef Adrie072 het volgende:
Aan wat voor afstand tussen de vliegtuigen, moet je hierin denken?
twitter:AeroimagesChris twitterde op zondag 24-11-2019 om 01:03:15 The last #737NG for @KLM rolled out of final assembly after the previous fuselage was rejected. This will carry the same LN# of 7542. PH-BCL KLM Royal Dutch Airlines Boeing 737-8K2(WL) https://t.co/s4Yvx1oGkz reageer retweet
(Nog) geen rebranding van het toestel. Ergens had ik wel verwacht dat ze hem als 737-1000 uit de fabriek zouden laten rollen.quote:Op zaterdag 23 november 2019 23:10 schreef Iemand91 het volgende:
Boeing heeft gisteren in Renton de eerste 737 MAX 10 uitgerold:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of gewoon helemaal geen MCASquote:Op zondag 24 november 2019 11:33 schreef DeeBee het volgende:
737 MAX 10, lol. Laten we hem nog wat langer en instabieler maken genot. Krijgt deze dan wel redundant MCAS of staat dat alleen op de optielijst?
quote:Removing MCAS from the 737 Max is 'how to get some confidence back to us all that we as Authorities can sleep at night when that day comes when the MAX returns to service.'
MCAS zit er imho vooral in op de vluchteigenschappen (voor de piloot) van de MAX gelijk te krijgen aan die van de NG. Zonder MCAS kan het toestel óók vliegen, maar dan met andere eigenschappen en een andere manier van bedienen.quote:Op zondag 24 november 2019 12:13 schreef DeeBee het volgende:
Dat is ook weer een raar verzoek.
Dat kan toch namelijk helemaal niet? Of ik bedoel een vorm van fix is wel nodig anders wordt hij toch helemaal niet gecertificeerd? Een 'hardware' fix lijkt mij uitgesloten...
Nog geen 10 jaar in servicequote:
En Air France heeft hun eerste Airbus A380 uitgefaseerd.
F-HPJB is vanmorgen overgevlogen vanuit Parijs naar Malta om daar een all-white livery te krijgen.
4 uur voor vertrek kwam ze nog aan in Parijs na haar laatste commerciële vlucht als AF995 vanuit Johannesburg.
F-HPJB was de 2e A380 voor Air France en werd op 10 februari 2010 aan de maatschappij geleverd.
In 2022 moet de gehele AF A380 vloot (10 stuks) uitgefaseerd zijn.
twitter:SLCScanner twitterde op maandag 25-11-2019 om 12:20:50 #BA9172 from Cardiff to St. Athan. This 747-400 is probably flying the shortest/last flight at just 4 miles from one airport to the other. It is being scrapped. #sad https://t.co/WWa23mBtEc https://t.co/PLDvwBIAAo reageer retweet
Hoe gaat zoiets in z'n werk? Constateert Boeing dat zelf? Of is er een team van KLM ter plaatse die iets constateren waardoor KLM die romp niet af wil nemen?quote:Op zondag 24 november 2019 08:27 schreef Pino112 het volgende:[ afbeelding ]twitter:AeroimagesChris twitterde op zondag 24-11-2019 om 01:03:15 The last #737NG for @:KLM rolled out of final assembly after the previous fuselage was rejected. This will carry the same LN# of 7542. PH-BCL KLM Royal Dutch Airlines Boeing 737-8K2(WL) https://t.co/s4Yvx1oGkz reageer retweet
Poging twee, vorige romp had 'wat productieproblemen'.
Tussen 1 en 3 uur vanmiddag stond de laatste AtlasGlobal vlucht op Schiphol; de A330-200 TC-AGL.quote:ISTANBUL - AtlasGlobal staakt tot en met 21 december de gehele vluchtuitvoering. Ook de ticketverkoop is stilgelegd, zo meldt de Turkse luchtvaartmaatschappij in een summiere verklaring. Door financiële problemen is er een ‘herstructurering’ nodig.
AtlasGlobal vliegt dagelijks tussen Amsterdam en Istanbul met een Airbus A330. Op die vluchten heeft de maatschappij een codeshare-samenwerking met KLM.
KLM-klanten die in de periode vóór 22 december met AtlasGlobal zouden vliegen, krijgen een andere vlucht aangeboden. "Tenzij ze voor de refundoptie kiezen die AtlasGlobal op haar website aanbiedt", aldus een woordvoerster van KLM.
Over AtlasGlobal
AtlasGlobal bestaat sinds 2001 en heeft het hoofdkwartier in Istanbul. De maatschappij vliegt met een vloot van Airbus A320's, A321's en A330's naar een groot aantal bestemmingen in Turkije, Europa en het Midden-Oosten.
Ik zie helemaal zo'n buurman en buurman verhaaltje voor me alleen met vliegtuigen.quote:Op maandag 25 november 2019 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
Als de controleurs van Boeing hun werk goed doen dan valt het hun wel op. In dit geval pasten volgens mij de vleugels niet op de in de romp geboorde gaten. Dat kun je niet fixen en de romp is volledig afgeschreven.
Alleen zul je nooit het officiële verhaal horen.
Laatste vlucht voor de 737. Wordt in Enschede gesloopt.quote:Op woensdag 27 november 2019 11:28 schreef zlotka het volgende:
https://www.flightradar24.com/SAS9121/22fd6c59
Iemand die hier iets vanaf weet? Zie niet vaak zulke vluchten hier
Ja en bedankt he, nu zie ik het ook voor mequote:Op woensdag 27 november 2019 06:58 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik zie helemaal zo'n buurman en buurman verhaaltje voor me alleen met vliegtuigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |