abonnement Unibet Coolblue
pi_190041225
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 17:57 schreef flipsen het volgende:
Ik snap niet echt hoe die stervelingen met kunnen genereren. Het is niet voor niets dat vliegtuigen niet te snel na elkaar mogen starten, juist hierom :?
Simpel eerst voeren ze het in en dan moet je bij easyjet extra gaan betalen om in het eerste vliegtuig te zitten omdat dat veiliger is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190041422
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 17:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

:D

Maar zonder motoren en degelijk zou dat wel jammer zijn. De 747, Concordski en Concorde zijn immers ook compleet.
de 747 in Sinsheim is alleen een staartvin :P

(en die in Speyer een tyfus eind omhoog met de trap)
  woensdag 20 november 2019 @ 19:17:42 #278
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_190041608
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 18:52 schreef vipergts het volgende:

[..]

Simpel eerst voeren ze het in en dan moet je bij easyjet extra gaan betalen om in het eerste vliegtuig te zitten omdat dat veiliger is.
Hehehe :P Ik zie nu dat de Spaanse spellingchecker kennelijk aan stond. Ik bedoel dus "Ik snap niet hoe die wervelingen lift kunnen genereren"
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_190090375
Boeing heeft gisteren in Renton de eerste 737 MAX 10 uitgerold:




En Air France heeft hun eerste Airbus A380 uitgefaseerd.
F-HPJB is vanmorgen overgevlogen vanuit Parijs naar Malta om daar een all-white livery te krijgen.
4 uur voor vertrek kwam ze nog aan in Parijs na haar laatste commerciële vlucht als AF995 vanuit Johannesburg.
F-HPJB was de 2e A380 voor Air France en werd op 10 februari 2010 aan de maatschappij geleverd.
In 2022 moet de gehele AF A380 vloot (10 stuks) uitgefaseerd zijn.

Aankomst in Luqa:


  zondag 24 november 2019 @ 00:04:53 #280
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_190091189
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 19:17 schreef flipsen het volgende:

[..]

Hehehe :P Ik zie nu dat de Spaanse spellingchecker kennelijk aan stond. Ik bedoel dus "Ik snap niet hoe die wervelingen lift kunnen genereren"
Wervelingen draaien rond. Waar de werveling naar boven draait, wordt lift gegenereerd. Aan de andere kant word je naar beneden geduwd. Je moet dus exact op de juiste plek vliegen: links van de linkervortex of rechts van de rechtervortex, zie plaatje.

Birds That Fly in a V Formation Use An Amazing Trick

Vortex Surfing: Formation Flying Could Save the Air Force Millions on Fuel




[ Bericht 10% gewijzigd door OEM op 24-11-2019 00:13:54 ]
  zondag 24 november 2019 @ 00:19:09 #281
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_190091392
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:55 schreef Adrie072 het volgende:
Aan wat voor afstand tussen de vliegtuigen, moet je hierin denken?
In de link hierboven over de Air Force hebben ze het over ~500 tot ~2000 meter voor een C-17
  Redactie Sport / Supervogel zondag 24 november 2019 @ 08:27:43 #282
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190093916
AeroimagesChris twitterde op zondag 24-11-2019 om 01:03:15 The last #737NG for @KLM rolled out of final assembly after the previous fuselage was rejected. This will carry the same LN# of 7542. PH-BCL KLM Royal Dutch Airlines Boeing 737-8K2(WL) https://t.co/s4Yvx1oGkz reageer retweet


Poging twee, vorige romp had 'wat productieproblemen'. :P
pi_190095355
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 23:10 schreef Iemand91 het volgende:
Boeing heeft gisteren in Renton de eerste 737 MAX 10 uitgerold:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Nog) geen rebranding van het toestel. Ergens had ik wel verwacht dat ze hem als 737-1000 uit de fabriek zouden laten rollen.

Kan natuurlijk onderdeel worden van de PR-strategie als de toestellen volgend jaar weer mogen vliegen.
So we just called him Fred too
pi_190095584
737 MAX 10, lol. Laten we hem nog wat langer en instabieler maken genot. Krijgt deze dan wel redundant MCAS of staat dat alleen op de optielijst?
Jack does it in real time...
  zondag 24 november 2019 @ 12:06:11 #285
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_190095907
quote:
9s.gif Op zondag 24 november 2019 11:33 schreef DeeBee het volgende:
737 MAX 10, lol. Laten we hem nog wat langer en instabieler maken genot. Krijgt deze dan wel redundant MCAS of staat dat alleen op de optielijst?
Of gewoon helemaal geen MCAS

Transport Canada safety official urges removal of MCAS from 737 Max
quote:
Removing MCAS from the 737 Max is 'how to get some confidence back to us all that we as Authorities can sleep at night when that day comes when the MAX returns to service.'
pi_190096026
Dat is ook weer een raar verzoek. :D
Dat kan toch namelijk helemaal niet? Of ik bedoel een vorm van fix is wel nodig anders wordt hij toch helemaal niet gecertificeerd? Een 'hardware' fix lijkt mij uitgesloten...
Jack does it in real time...
pi_190097454
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2019 12:13 schreef DeeBee het volgende:
Dat is ook weer een raar verzoek. :D
Dat kan toch namelijk helemaal niet? Of ik bedoel een vorm van fix is wel nodig anders wordt hij toch helemaal niet gecertificeerd? Een 'hardware' fix lijkt mij uitgesloten...
MCAS zit er imho vooral in op de vluchteigenschappen (voor de piloot) van de MAX gelijk te krijgen aan die van de NG. Zonder MCAS kan het toestel óók vliegen, maar dan met andere eigenschappen en een andere manier van bedienen.

Dat laatste kan dan weer als gevolg hebben dat voor een MAX een nieuwe typerating nodig is en piloten niet zonder extra training van een NG over kunnen naar een MAX.
So we just called him Fred too
pi_190110834
De 777-200ER voor Surinam Airways.
Staat momenteel in Frankfurt waar ze de nieuwe registratie PZ-TCU heeft gekregen en bestickering
(staart moet nog).
Komt volgende maand in de vloot en zal zo'n anderhalf tot 2 jaar voor de maatschappij vliegen tot de 787 komt.

  maandag 25 november 2019 @ 05:13:25 #289
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_190111304
quote:
0s.gif
En Air France heeft hun eerste Airbus A380 uitgefaseerd.
F-HPJB is vanmorgen overgevlogen vanuit Parijs naar Malta om daar een all-white livery te krijgen.
4 uur voor vertrek kwam ze nog aan in Parijs na haar laatste commerciële vlucht als AF995 vanuit Johannesburg.
F-HPJB was de 2e A380 voor Air France en werd op 10 februari 2010 aan de maatschappij geleverd.
In 2022 moet de gehele AF A380 vloot (10 stuks) uitgefaseerd zijn.
Nog geen 10 jaar in service
Wie is de eigenaar van die kist? AF/KLM, of lease?
Iemand heeft daar flink meer moeten afschrijven dan verwacht....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_190111845
Lease. Zelfde leasemaatschappij als van de SQ A380's die er al uit zijn.

En het lijkt mij niet dat ze veel meer moeten afschrijven dan verwacht, lijkt mij dat die leasemaatschappijen wel rekening houden met dit soort dingen en niet de kostenberekening doen op basis van 3 succesvolle leases ofzo...

En dit is vaker gebeurd in het verleden, zie het korte leven dat de A340 had. Leasemaatschappijen gaan heus niet bij elke kist uit van een looptijd van 25 jaar.
Jack does it in real time...
pi_190112336
Als-ie toch op Malta staat, gaat-ie niet gelijk door naar HiFly?
So we just called him Fred too
  Redactie Sport / Supervogel maandag 25 november 2019 @ 12:36:41 #292
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_190114785
SLCScanner twitterde op maandag 25-11-2019 om 12:20:50 #BA9172 from Cardiff to St. Athan. This 747-400 is probably flying the shortest/last flight at just 4 miles from one airport to the other. It is being scrapped. #sad https://t.co/WWa23mBtEc https://t.co/PLDvwBIAAo reageer retweet
  maandag 25 november 2019 @ 19:24:57 #293
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_190121513
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2019 08:27 schreef Pino112 het volgende:
AeroimagesChris twitterde op zondag 24-11-2019 om 01:03:15 The last #737NG for @:KLM rolled out of final assembly after the previous fuselage was rejected. This will carry the same LN# of 7542. PH-BCL KLM Royal Dutch Airlines Boeing 737-8K2(WL) https://t.co/s4Yvx1oGkz reageer retweet
[ afbeelding ]

Poging twee, vorige romp had 'wat productieproblemen'. :P
Hoe gaat zoiets in z'n werk? :? Constateert Boeing dat zelf? Of is er een team van KLM ter plaatse die iets constateren waardoor KLM die romp niet af wil nemen?

En is het dan een dusdanig ernstig gebrek dat 'ie door de shredder gaat? Of zijn er minder kritische airlines/leasehuizen waar zoiets naartoe doorgesluisd kan worden?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2019 @ 20:02:56 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_190122431
Als de controleurs van Boeing hun werk goed doen dan valt het hun wel op. In dit geval pasten volgens mij de vleugels niet op de in de romp geboorde gaten. Dat kun je niet fixen en de romp is volledig afgeschreven.

Alleen zul je nooit het officiële verhaal horen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 25 november 2019 @ 20:25:23 #295
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_190122920
:X Ouch. _O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_190142570
ATLASGLOBAL STAAKT ALLE VLUCHTEN
quote:
ISTANBUL - AtlasGlobal staakt tot en met 21 december de gehele vluchtuitvoering. Ook de ticketverkoop is stilgelegd, zo meldt de Turkse luchtvaartmaatschappij in een summiere verklaring. Door financiële problemen is er een ‘herstructurering’ nodig.

AtlasGlobal vliegt dagelijks tussen Amsterdam en Istanbul met een Airbus A330. Op die vluchten heeft de maatschappij een codeshare-samenwerking met KLM.

KLM-klanten die in de periode vóór 22 december met AtlasGlobal zouden vliegen, krijgen een andere vlucht aangeboden. "Tenzij ze voor de refundoptie kiezen die AtlasGlobal op haar website aanbiedt", aldus een woordvoerster van KLM.

Over AtlasGlobal
AtlasGlobal bestaat sinds 2001 en heeft het hoofdkwartier in Istanbul. De maatschappij vliegt met een vloot van Airbus A320's, A321's en A330's naar een groot aantal bestemmingen in Turkije, Europa en het Midden-Oosten.
Tussen 1 en 3 uur vanmiddag stond de laatste AtlasGlobal vlucht op Schiphol; de A330-200 TC-AGL.
pi_190145167
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2019 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
Als de controleurs van Boeing hun werk goed doen dan valt het hun wel op. In dit geval pasten volgens mij de vleugels niet op de in de romp geboorde gaten. Dat kun je niet fixen en de romp is volledig afgeschreven.

Alleen zul je nooit het officiële verhaal horen.
Ik zie helemaal zo'n buurman en buurman verhaaltje voor me alleen met vliegtuigen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_190148200
https://www.flightradar24.com/SAS9121/22fd6c59

Iemand die hier iets vanaf weet? Zie niet vaak zulke vluchten hier :P
Trotse Twentenaar
pi_190148534
quote:
16s.gif Op woensdag 27 november 2019 11:28 schreef zlotka het volgende:
https://www.flightradar24.com/SAS9121/22fd6c59

Iemand die hier iets vanaf weet? Zie niet vaak zulke vluchten hier :P
Laatste vlucht voor de 737. Wordt in Enschede gesloopt.
  woensdag 27 november 2019 @ 13:25:41 #300
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_190150028
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 06:58 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik zie helemaal zo'n buurman en buurman verhaaltje voor me alleen met vliegtuigen.
Ja en bedankt he, nu zie ik het ook voor me _O-

Buurman en Buurman nog kennen, ik word oud... Neem tenminste niet aan dat dat nog steeds wordt uitgezonden?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')