abonnement Unibet Coolblue
pi_188503735
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:37 schreef halfway het volgende:

[..]

Had nu je opleiding maar afgemaakt he?
Die heb ik gewoon afgemaakt hoor. Ik kwam louter op voor die kassameisjes :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 12:54:36 #52
184769 crew  Deisyy
pi_188503785
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:46 schreef Silven het volgende:

[..]

Zo te zien is het ook de kortpittig kassa. Typisch, das inderdaad het soort volk wat de hele dag heel weinig zegt met heel veel woorden.
Hoop dat het personeel daarop geselecteerd wordt, je zal als jonge juffrouw die kassa moeten draaien.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  zondag 18 augustus 2019 @ 12:58:03 #53
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188503839
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 10:01 schreef vosss het volgende:

[..]

En is daar wat mis mee? De kassameisjes zeggen mij vriendelijk gedag en ik beantwoord dat netjes met een hoi of hallo.
Er wordt gevraagd of ikzegeltjes wil en daar bedank ik voor, vervolgens vragen ze nog of ik spaarzegels of iets wil en dan zeg ik netjes nee hoor. Daarna reken ik af en wordt mij een goeiedag gewenst en dan zeg ik dankjewel en hetzelfde.

Prima toch? :)
Het kan beter:

Kassamiep: "Goedenavond!"
Ik: "Goedenavond!"
"Heeft u een bonuskaart?"
"Alstublieft!"
(Scant) "Dat is dan twaalf drieëndertig."
"Volgens mij ben je de korting op die pot zilveruitjes vergeten"
(Bloost) "Oh ja... sorry." (corrigeert)
"Joh geeft niet en je mag zo naar huis. Mag ik pinnen?"
"Spaart u voor de uitjes?"
"Heb ik al, dank je." (zwaait met pot zilveruitjes)
"Goedenavond!"
"Jij ook een prettige avond!"
  zondag 18 augustus 2019 @ 12:59:09 #54
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188503858
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:04 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Niemand heeft tot nog toe geprotesteerd tegen juffrouw.
Dat mogen ze niet.
pi_188517489
Meneer
pi_188523312
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:40 schreef Silven het volgende:
Tenzij je zo’n irritante bejaarde bent die om boodschappen gaat om een praatje te maken en anderen op te houden in de rij, zie ik niet in wat voor gesprek je met de cassiere zou hebben.
Nee, dan die irritante jagers achter je die terwijl jij je kar nog aan het uitladen bent als een volgende-klantbordje op de band zetten en en er hun 4 blikjes energydrank en 2 pizza's neer pleuren.
Wie dit leest is gek
pi_188532075
quote:
99s.gif Op maandag 19 augustus 2019 18:04 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nee, dan die irritante jagers achter je die terwijl jij je kar nog aan het uitladen bent als een volgende-klantbordje op de band zetten en en er hun 4 blikjes energydrank en 2 pizza's neer pleuren.
Dat is een ander uiterste maar net zo irritant ja. Maar wat pas echt asociaal is, is eerst al je spullen inpakken en pas als je daar mee klaar bent op je gemak gaan afrekenen.
pi_188533805
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 08:26 schreef Silven het volgende:

[..]

Dat is een ander uiterste maar net zo irritant ja. Maar wat pas echt asociaal is, is eerst al je spullen inpakken en pas als je daar mee klaar bent op je gemak gaan afrekenen.
Dat is niet associaal, dat is zoals het hoort.
Een Amerikaan bijvoorbeeld die in Nederland gaat winkelen weet niet wat hij meemaakt als hij hier iedereen als idioten de boodschappen in de kar ziet gooien.
Maar bij mij gaat alles netjes de tas in, ook bij de Aldi. De kassajuf gaat vanzelf rustiger scannen als het plateautje van 40x40cm helemaal vol staat.
En als je met dat gejaag een glazen pot kapot laat vallen dan kun je het nog zelf betalen ook.
Wie dit leest is gek
  Spellchecker dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:13:25 #59
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188535020
quote:
99s.gif Op maandag 19 augustus 2019 18:04 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nee, dan die irritante jagers achter je die terwijl jij je kar nog aan het uitladen bent als een volgende-klantbordje op de band zetten en en er hun 4 blikjes energydrank en 2 pizza's neer pleuren.
Als ik zie dat de kar van mijn voorganger bijna leeg is doe ik dat ook. Ik laat wel genoeg ruimte over.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:48:42 #60
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188537816
quote:
99s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 11:05 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Dat is niet associaal, dat is zoals het hoort.
Een Amerikaan bijvoorbeeld die in Nederland gaat winkelen weet niet wat hij meemaakt als hij hier iedereen als idioten de boodschappen in de kar ziet gooien.
Maar bij mij gaat alles netjes de tas in, ook bij de Aldi. De kassajuf gaat vanzelf rustiger scannen als het plateautje van 40x40cm helemaal vol staat.
En als je met dat gejaag een glazen pot kapot laat vallen dan kun je het nog zelf betalen ook.
Zoals het hoort is:
- alles op de band zetten
- korte conversatie met de kassa-medewerker (hallo. mag ik uw bonuskaart? ik heb ook nog een krat bier in het karretje)
- wat gescand is in je tas doen, of terug in het karretje (vroeger legden de kassamedewerkers zelf de spullen na intypen prijs in een mandje)
- zodra de kassamedewerkster klaar is, betalen en korte conversatie (heeft u een euro erbij? goedenavond. hetzelfde)
- kassamedewerker bergt het geld op en de bonnetjes etc en praat met de volgende klant, ondertussen doe jij de rest van je boodschappen in de tas/het karretje.
Als je even snel bent als de kassamedewerker gaat het als een tierelier!
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:49:40 #61
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188537832
quote:
99s.gif Op maandag 19 augustus 2019 18:04 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nee, dan die irritante jagers achter je die terwijl jij je kar nog aan het uitladen bent als een volgende-klantbordje op de band zetten en en er hun 4 blikjes energydrank en 2 pizza's neer pleuren.
Dan weet je dat er een FOK!ker achter je staat en weet je ook dat die geen gesprek zal durven aangaan.
pi_188589166
Hallon
I will do what i must !!
pi_188589323
Gewoon mejuffrouw zeggen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:09:39 #64
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_188605900
'Hoi , zeg maar je hoor :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 31 augustus 2019 @ 15:09:41 #65
357044 Budapestenaar
pi_188721723
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:40 schreef Silven het volgende:
Wtf zijn jullie voor creeps? :P Sowieso eng om de naam op het kaartje te gaan lezen en die dan maar te gaan gebruiken. Daarnaast kan ik me ook geen reden voorstellen waarom je een cassiere bij naam of mevrouw/juffrouw moet noemen. Tenzij je zo’n irritante bejaarde bent die om boodschappen gaat om een praatje te maken en anderen op te houden in de rij, zie ik niet in wat voor gesprek je met de cassiere zou hebben.
Ja dit. Gewoon hoi, nee dank je en tot ziens.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 3 september 2019 @ 10:59:20 #66
269689 crew  Viv
pi_188767821
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:58 schreef Lunatiek het volgende:
"Spaart u voor de uitjes?"
"Heb ik al, dank je." (zwaait met pot zilveruitjes)
:D O+

Ik heb 12 jaar lang een bijbaan als caissière gehad, en mensen die eerst hun boodschappentas volledig inpakken en dán pas gaan afrekenen was bij mij ergernis #1. :X

De aanspreekvorm maakte mij niet zo uit, het is hoe dan ook beter dan arrogant naar je telefoon blijven kijken tijdens het afrekenen en de caissière geen blik waardig gunnen. :)
  woensdag 4 september 2019 @ 11:12:31 #67
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_188783367
Bij mijn kassa's dragen ze naambordjes
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_188783422
Ik zeg gewoon altijd “hallo” of goedemorgen/middag.
pi_188817720
Deze week bij een kassa noemde ik op dat de klant voor me kennelijk aandacht nodig had. Antwoord was dat ie minimaal eens per dag langs kwam voor een boodschapje en altijd een praatje wilde maken. Na het afrekenen stond ie na te praten bij de service balie/bloemenhoek. De 'meiden' daar stonden hem gewoon dagelijks even te woord. Geweldig dat zo iets kan en er tijd voor is in een dorpssupermarkt.
Misschien ben ik over tien jaar ook wel zo'n mannetje die dagelijks behoefte heeft aan wat aandacht. Daarom vind ik het nu prima als er even tijd genomen wordt voor mensen die kennelijk wat meer sociaal verkeer nodig hebben wat ze in de normale woonomgeving niet vinden.
  vrijdag 6 september 2019 @ 17:45:50 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188817985
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 september 2019 17:29 schreef qajariaq het volgende:
Deze week bij een kassa noemde ik op dat de klant voor me kennelijk aandacht nodig had. Antwoord was dat ie minimaal eens per dag langs kwam voor een boodschapje en altijd een praatje wilde maken. Na het afrekenen stond ie na te praten bij de service balie/bloemenhoek. De 'meiden' daar stonden hem gewoon dagelijks even te woord. Geweldig dat zo iets kan en er tijd voor is in een dorpssupermarkt.
Misschien ben ik over tien jaar ook wel zo'n mannetje die dagelijks behoefte heeft aan wat aandacht. Daarom vind ik het nu prima als er even tijd genomen wordt voor mensen die kennelijk wat meer sociaal verkeer nodig hebben wat ze in de normale woonomgeving niet vinden.
Dat.
Ik vind het daarom zorgwekkend dat in bepaalde wijken kassa- en baliepersoneel onvoldoende Nederlands kent om zo'n praatje te maken met de klanten.
Bij de supermarkten in Den Haag waar ik kwam, waren ze niet eens in staat een "goedemorgen" normaal te beantwoorden, niet eens met een glimlach of een knikje.
pi_189009783
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:12 schreef chufi het volgende:
Bij mijn kassa's dragen ze naambordjes
die zitten meestal in de buurt van de Tetten :P

meestal zeg ik gewoon Hoi of Hallo... een beetje oudere dame is en bij de jonge blommen
meestal Hoi...

geloof ik... maar nooit zo over nadacht eigenlijk ... trouwens... hier bij mij in de super is sinds
kort een jonge Knul aan de Kassa :Y

zeldzaam.... zie je bijna nooit... net als die Zebra :D
  woensdag 18 september 2019 @ 18:36:47 #72
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_189009809
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:34 schreef FANN het volgende:
geloof ik... maar nooit zo over nadacht eigenlijk ... trouwens... hier bij mij in de super is sinds
kort een jonge Knul aan de Kassa :Y

Hebben die ook naambordjes ?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_189009936
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 18:36 schreef chufi het volgende:

[..]

Hebben die ook naambordjes ?
weet ik eigenlijk niet ... ik let door nooit op ik kijk altijd naar hun gezicht naar de ogen, ik zit
ze nooit te bekijken ofzo....

soms denk ik ik wel eens bij mezelf als het een héél mooi meisje is bij de kasse... goh
je zou zo Model kunnen worden ofzo...

en toen ik die Knul zag en sprak want hij was nieuw en een beetje verlegen (en jong)
ah joh... maak je niet druk... dat zie ik ook wel geloof ik... want hij maakte een foutje
hij had een aardig gezicht...

dat was het enige wat ik dacht.. en toen was ik hem weer vergeten :+
pi_189010087
Hoef geen zegels, of andere zooi.

Dawast.
L2B's Mixcloud
pi_189010119
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2019 19:04 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Hoef geen zegels, of andere zooi.

Dawast.
Gezellig :')

Nee dank je wel .... kan ook...

is wel iets vriendelijker, ze móeten het vragen... kunnen zij ook niets aan doen.......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')