nog
dag(en)
uur
minuten
seconden
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_188513255
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:38 schreef Monolith het volgende:
Vooral een gevalletje trollkloon.
Dat sowieso.
pi_188513303
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dan houden we het op suggestief verdraaien van feiten op basis van onjuiste informatie.
Het is belangrijk om de feiten steeds goed op een rijtje te houden. Maar tussen die feiten mag, wat mij betreft, wel naar hartelust worden gespeculeerd, mits het daarbij duidelijk blijft wat enerzijds feiten zijn en anderzijds speculaties.
pi_188513333
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:42 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Het is belangrijk om de feiten steeds goed op een rijtje te houden. Maar tussen die feiten mag, wat mij betreft, wel naar hartelust worden gespeculeerd, mits het daarbij duidelijk blijft wat enerzijds feiten zijn en anderzijds speculaties.
Je gelooft zelf ook gewoon echt wat je typt he?
pi_188513344
Wat zal hij voor straf krijgen?
pi_188513352
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:44 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Wat zal hij voor straf krijgen?
Taakstraf licht voor de hand.
Vergoeden van schade, mogelijk nog een boete.

En terecht, aanpakken, in de kiem smoren.

SjoukjeHooynaayer vindt dat hij al genoeg gestraft is omdat Femke zijn moeder is maar dat vind ik geen excuus.
pi_188513360
Zo worden de strafbare feiten waarvan de verdachte in kwestie wordt beschuldigd, hier door sommigen aangeduid als "kattenkwaad", "kwajongensgedrag", en meer van dergelijke vergoeilijkende uitdrukkingen.

Dát vind ik nu verdraaiing van feiten.
pi_188513365
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je gelooft zelf ook gewoon echt wat je typt he?
Vanzelfsprekend.
pi_188513386
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:46 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zo worden de strafbare feiten waarvan de verdachte in kwestie wordt beschuldigd, hier door sommigen aangeduid als "kattenkwaad", "kwajongensgedrag", en meer van dergelijke vergoeilijkende uitdrukkingen.

Het is maar hoe je het bekijkt. Er zijn hier veel jongens die vroeger soortgelijke dingen hebben meegemaakt. Vandaar dus.
pi_188513391
quote:

Dat is een verdraaiing van feiten, niemand ontkent dat dit gedrag niet door de beugel kan.

Feiten aandikken en bedenken op basis van niet bestaand bewijs is echter ook zeer kwalijk en daar ageer ik tegen.
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:10:20 #289
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_188513686
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 21:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is een goed punt, want kennelijk is er dus al een aantal weken onderzoek gedaan hebben er verhoren plaatsgevonden en toen is het pas overgedragen.....
Ja want toen ik mijn boete voor te hard rijden pas 5 weken later op de deurmat kreeg, betekende dit inderdaad dat justitie 5 weken lang onderzoek had gedaan naar mijn snelheidsovertreding van +7km te hard (terechte boete uiteraard).

En toen mijn bezwaarschrift pas 1 jaar later in behandeling werd genomen, betekende dit uiteraard dat men 1 jaar lang elke dag heeft gevuld met grondig onderzoek naar mijn case.
Krekker is de bom!
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:13:27 #290
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_188513715
quote:

Dan zit jij hier toch echt fout. Want termen als "kattekwaad, kwajongensgedrag", etc. zijn geen juridische termen, het is puur een subjectief waardeoordeel wat van persoon tot persoon kan verschillen.

De afspraken m.b.t. het beschermen van (minderjarige) verdachten, het "printen" van grote feitelijk onjuiste krantenkoppen die ook nog eens ingaan tegen de principes die we hebben m.b.t het beschermen van minderjarigen, dat zijn zaken die nauwelijks subjectief te noemen zijn. Dat zijn gewoon harde afspraken die we in de samenleving gemaakt hebben.
Krekker is de bom!
pi_188514326
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:10 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja want toen ik mijn boete voor te hard rijden pas 5 weken later op de deurmat kreeg, betekende dit inderdaad dat justitie 5 weken lang onderzoek had gedaan naar mijn snelheidsovertreding van +7km te hard (terechte boete uiteraard).

En toen mijn bezwaarschrift pas 1 jaar later in behandeling werd genomen, betekende dit uiteraard dat men 1 jaar lang elke dag heeft gevuld met grondig onderzoek naar mijn case.
Dat zeg ik niet, dat zegt Femke Halsema:

quote:
Daarna hebben wij enkele weken zenuwachtig gewacht terwijl het verhoor plaatsvond, onderzoek werd gedaan totdat ons via de advocaat werd gemeld dat de zaak mogelijk wat langer zou duren omdat het OM Amsterdam deze had overgedaan aan het parket Haarlem...
Waarmee ze dus ook nog eens impliciet aangeeft dat de zaak niet direct is overgedragen.

Zoals ook al impliciet werd erkend door Plasman:

peter_plasman twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 16:16:16 @wiltingklaas Nee Klaas, je voorlichting deugt - weer - niet. De officier van justitie te Amsterdam heeft mij reeds midden juli laten weten dat besloten was de zaak door het parket Noord-Nederland (locatie Haarlem) te laten behandelen. Informeer je toch wat beter. reageer retweet
1) Plasman spreekt hier niet tegen dat de zaak pas na enkele weken en mediaaandacht is overgedragen.
2) of Halsema liegt dat ze pas "na enkele weken" geďnformeerd is dat de zaak is overgedragen. Of Plasman heeft dat "enkele weken" voor zich gehouden, wat me erg sterk lijkt voor een advocaat die door haar is ingehuurd.
3) kennelijk is Halsema als moeder van verdachte, en als gezaghebber van de veiligheidsregio waar de politie onder valt pas "na enkele weken" geďnformeerd dat de zaak is overgedragen. Wat natuurlijk weer erg vreemd en onwaarschijnlijk zou zijn als dit vrijwel direct zou zijn gebeurd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:53:43 #292
445346 -Chakotay-
A-koo-chee-moya
pi_188514342
Is de zoon van Femke Halsema een crimineel?
Is Femke Halsema de moeder van een crimineel?
Is Femke Halsema de burgemeester van de grootste stad van Nederland?
Heeft Femke Halsema een feilloze reputatie?
Is Femke Halsema geliefd bij alle Amsterdammers zoals haar voorganger dat was?
Is Femke Halsema op basis van bovenstaande opvattingen nog geschikt voor het ambt van burgemeester?

Laat ik het voor u invullen
ja, ja, ja, nee, nee, nee

BINGO
I pray on this day of memories
  maandag 19 augustus 2019 @ 00:00:54 #293
445346 -Chakotay-
A-koo-chee-moya
pi_188514421
Waarom zou je op een onderzoek moeten wachten alvorens de informatie van de daad in de publiciteit wordt gebracht? Dit is toch schaamteloos en schandalig?
Je kan toch de feiten benoemen zoals ze op dat moment zijn, zonder dat dit een onderzoek in de weg staat? Noem mij namelijk eens iets waarop het onderzoek zou moeten wachten, buiten het idee dat je hier alleen maar de gelegenheid mee biedt om de waarheid te verdraaien?
Het is een simpele opeenstapeling van feiten, onbetrouwbaar en abject.
Oprotten met dit zooitje onbetrouwbare mensen.
pi_188514506
Halsema heeft gewoon verkeerd gegokt en verloren. Ze had gehoopt dat deze hele affaire in stilte zou kunnen worden afgehandeld. Onbegrijpelijk voor iemand met zoveel politieke ervaring!

Ze had direct zelf in de openbaarheid moeten treden. Ze had open en eerlijk moeten verklaren wat haar zoon had fout gedaan. Nog beter zou het zijn geweest om dit ook op te helderen met details. Een foto van het nepwapen en een foto van de boot. Dán was ze geloofwaardig en zelfs sympathiek overgekomen.

Ze had niet moeten schrijven dat haar zoon "net zoals elke Amsterdamse jongen" behandeld moet worden. Nee, ze had beter kunnen schrijven dat zij zelf haar eigen zoon nog extra zou straffen, náást de door de rechter opgelegde straf.

Tenslotte had ze moeten eindigen met het maken van excuses voor het gedrag van haar minderjarige zoon. Zou ze de kwestie op deze manier hebben aangepakt, dan was ze in mijn achting gestegen.

Maar wat ze in werkelijkheid heeft gedaan, was het omgekeerde. Ze heeft geprobeerd de zaak weg te moffelen en verborgen te houden, onder het mom van bescherming van de privacy van minderjarigen. Ze heeft de duurste strafpleiter in de arm genomen, om haar en haar zoon achter de schermen te verdedigen.

En toen de zaak (uiteraard) alsnog aan het licht kwam, kregen natuurlijk eerst de boodschappers de schuld. De Telegraaf had dit opzienbarende nieuws niet mogen afdrukken. En de politie had niet mogen lekken. Daarmee probeerde ze verdediging te zoeken achter hele dunne juridische muurtjes. En vervolgens schreef ze als burgemeester nota bene een brief waarin ze het criminele gedrag van haar zoon bagatelliseerde, en tevens een voorschot nam op de uitkomst van het strafrechtelijk onderzoek dat nog helemaal niet was afgerond.

Niet alleen was dit alles politiek zéér onhandig, maar ook in pedagogisch opzicht richting haar zoon een geweldige flater. In plaats van dat deze knaap eens flink op zijn donder kreeg, werden vooral ánderen door haar aangevallen.
  Moderator / PR maandag 19 augustus 2019 @ 00:19:11 #295
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188514519
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, dat zegt Femke Halsema:
[..]

Waarmee ze dus ook nog eens impliciet aangeeft dat de zaak niet direct is overgedragen.
Niet direct is niet 't zelfde als "pas na berichtgeving in de telegraaf" hč.
quote:
Zoals ook al impliciet werd erkend door Plasman:

peter_plasman twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 16:16:16 @:wiltingklaas Nee Klaas, je voorlichting deugt - weer - niet. De officier van justitie te Amsterdam heeft mij reeds midden juli laten weten dat besloten was de zaak door het parket Noord-Nederland (locatie Haarlem) te laten behandelen. Informeer je toch wat beter. reageer retweet
1) Plasman spreekt hier niet tegen dat de zaak pas na enkele weken en mediaaandacht is overgedragen.
2) of Halsema liegt dat ze pas "na enkele weken" geďnformeerd is dat de zaak is overgedragen. Of Plasman heeft dat "enkele weken" voor zich gehouden, wat me erg sterk lijkt voor een advocaat die door haar is ingehuurd.
3) kennelijk is Halsema als moeder van verdachte, en als gezaghebber van de veiligheidsregio waar de politie onder valt pas "na enkele weken" geďnformeerd dat de zaak is overgedragen. Wat natuurlijk weer erg vreemd en onwaarschijnlijk zou zijn als dit vrijwel direct zou zijn gebeurd.
Je pluist een tweet nu op de letter uit en trekt vervolgens allemaal conclusies over iets dat er NIET in gezegd is. Dat er iets niet expliciet ontkend wordt, impliceert niet dat het tegendeel waar is hč.
Huilen dan.
  Moderator / PR maandag 19 augustus 2019 @ 00:21:19 #296
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_188514532
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:16 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Halsema heeft gewoon verkeerd gegokt en verloren. Ze had gehoopt dat deze hele affaire in stilte zou kunnen worden afgehandeld. Onbegrijpelijk voor iemand met zoveel politieke ervaring!

Ze had direct zelf in de openbaarheid moeten treden. Ze had open en eerlijk moeten verklaren wat haar zoon had fout gedaan. Nog beter zou het zijn geweest om dit ook op te helderen met details. Een foto van het nepwapen en een foto van de boot. Dán was ze geloofwaardig en zelfs sympathiek overgekomen.

Ze had niet moeten schrijven dat haar zoon "net zoals elke Amsterdamse jongen" behandeld moet worden. Nee, ze had beter kunnen schrijven dat zij zelf haar eigen zoon nog extra zou straffen, náást de door de rechter opgelegde straf.

Tenslotte had ze moeten eindigen met het maken van excuses voor het gedrag van haar minderjarige zoon. Zou ze de kwestie op deze manier hebben aangepakt, dan was ze in mijn achting gestegen.

Maar wat ze in werkelijkheid heeft gedaan, was het omgekeerde. Ze heeft geprobeerd de zaak weg te moffelen en verborgen te houden, onder het mom van bescherming van de privacy van minderjarigen. Ze heeft de duurste strafpleiter in de arm genomen, om haar en haar zoon achter de schermen te verdedigen.

En toen de zaak (uiteraard) alsnog aan het licht kwam, kregen natuurlijk eerst de boodschappers de schuld. De Telegraaf had dit opzienbarende nieuws niet mogen afdrukken. En de politie had niet mogen lekken. Daarmee probeerde ze verdediging te zoeken achter hele dunne juridische muurtjes. En vervolgens schreef ze als burgemeester nota bene een brief waarin ze het criminele gedrag van haar zoon bagatelliseerde, en tevens een voorschot nam op de uitkomst van het strafrechtelijk onderzoek dat nog helemaal niet was afgerond.

Niet alleen was dit alles politiek zéér onhandig, maar ook in pedagogisch opzicht richting haar zoon een geweldige flater. In plaats van dat deze knaap eens flink op zijn donder kreeg, werden vooral ánderen door haar aangevallen.
Jij zou niet alleen véél beter zijn in de opvoeding van een puber, maar óók een geweldige burgemeester _O_ .

Wat een ontzettend gemis voor Nederland dat je slechts je tijd verdoet op Fok met het schrijven van je reinste onzin.
Huilen dan.
pi_188514593
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Jij zou niet alleen véél beter zijn in de opvoeding van een puber, maar óók een geweldige burgemeester _O_ .

Wat een ontzettend gemis voor Nederland dat je slechts je tijd verdoet op Fok met het schrijven van je reinste onzin.
Hahaha.

Maar in elk geval hebben mijn zoons een blanco strafblad en zijn nooit in aanraking gekomen met de politie. Ook hebben zij zich nooit beziggehouden met nepwapens, insluiping en vandalisme.

Ik ben daar niet eens trots op, want dit is wat mij betreft volstrekt normaal.
pi_188514594
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Niet direct is niet 't zelfde als "pas na berichtgeving in de telegraaf" hč.
Als dat niet zo zou zijn zou meneer de advocaat dat zeker hebben ontkend
quote:
Je pluist een tweet nu op de letter uit en trekt vervolgens allemaal conclusies over iets dat er NIET in gezegd is. Dat er iets niet expliciet ontkend wordt, impliceert niet dat het tegendeel waar is hč.
Ik pluis niks uit. Het staat letterlijk in de brief van Halsema dat zij pas na "een aantal weken" is geďnformeerd dat de zaak is overgedragen. Jij snapt ook wel dat dat het erg onwaarschijnlijk maakt dat de zaak direct is overgedragen.

Verder is Klaas Wilting niet de eerste de beste schreeuwer die zomaar wat roept.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 19 augustus 2019 @ 00:30:52 #299
445346 -Chakotay-
A-koo-chee-moya
pi_188514596
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Hahaha.

Maar in elk geval hebben mijn zoons een blanco strafblad en zijn nooit in aanraking gekomen met de politie. Ook hebben zij zich nooit beziggehouden met nepwapens, insluiping en vandalisme.

mijn oude man zou zeggen "laat hem maar lullen, hij weet toch niet beter" :')
  maandag 19 augustus 2019 @ 00:32:36 #300
478286 Stray_cat
Run, you fools!
pi_188514608
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 00:30 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Hahaha.

Voor zover jij weet O-)
I can avoid being seen if I wish, but to disappear entirely, that is a rare gift.
  maandag 19 augustus 2019 @ 00:34:48 #301
445346 -Chakotay-
A-koo-chee-moya
pi_188514629
quote:

[..]

Hahaha.

doet er helemaal niet toe.. het gaat erom dat de burgemeester een zoon heeft die crimineel is.. en niet of een taxichauffeur een criminele zoon heeft.
Het is appels met peren vergelijken :)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')