quote:
Wat hij bedoelt, is dat hij zelf de isolatie wil doen. Alleen krijg je alleen maar subsidie als je het door een bouwbedrijf laat doen, dus wil hij een bedrijf oprichten, dan de isolatie doen, dan de subsidie laten ontvangen met behulp van het bouwbedrijf en dan het bedrijf opheffen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 13:46 schreef Renesite het volgende:
Hoe je een bedrijf inschrijft:
https://www.kvk.nl/advies(...)belangrijke-stappen/ .
Of je zonder kunde opdrachten krijgt is een tweede..
Keurig. Opgelostquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 14:09 schreef Ranunculus het volgende:
https://www.rvo.nl/subsid(...)-bewoner/voorwaarden
Laastgenoemde voorwaarde: "Het is niet toegestaan dat de eigenaar én bewoner zelf de maatregelen uitvoert."
OK, dan laat ik het dus door mijn bedrijf uitvoerenquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 14:09 schreef Ranunculus het volgende:
Laastgenoemde voorwaarde: "Het is niet toegestaan dat de eigenaar én bewoner zelf de maatregelen uitvoert."
Ja, da's zo'n beetje m'n vraag inderdaadquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 13:57 schreef Renesite het volgende:
Ah, ik lees het nu pas goed. Ik vermoed dat er wel haken en ogen aan zitten. Uitgifte van erkende certificaten en dergelijke...
Je gaat mensen inhuren via je bedrijf? Of voer je het alsnog zelf uit? Want dat mag juist niet toch?quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 15:07 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
OK, dan laat ik het dus door mijn bedrijf uitvoeren
[..]
Ja, da's zo'n beetje m'n vraag inderdaad
Is het strikt genomen niet zo dat de rechtspersoon (aanname) de werkzaamheden uitvoert?quote:Op maandag 19 augustus 2019 22:56 schreef Peter het volgende:
[..]
Je gaat mensen inhuren via je bedrijf? Of voer je het alsnog zelf uit? Want dat mag juist niet toch?
Ja, maar in het kader van de subsidies komt het er wel op eer dat je het zelf dóet. Dus is er geen recht op die subsidie.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 08:22 schreef baskick het volgende:
[..]
Is het strikt genomen niet zo dat de rechtspersoon (aanname) de werkzaamheden uitvoert?
Ja dat klopt ben ik bang.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 09:23 schreef Victoriaatje het volgende:
[..]
Ja, maar in het kader van de subsidies komt het er wel op eer dat je het zelf dóet. Dus is er geen recht op die subsidie.
Het zijn stimuleringsmaatregelen......quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 08:15 schreef gooddaddy het volgende:
Dus jij denkt:. "Wacht even. Als ik zelf mijn woningverbeterende maatregelen aanbreng, dan kost dat de helft van wat het kost als een bouwbedrijf dat doet. Maar als een bouwbedrijf dat doet ben ik met de subsisdie nog duurder uit. Maar als ik zelf een bouwbedrijf ben dan kost het de helft minus de subsidie."![]()
Aan dit soort gedachten gaat Nederland dus kapot (o.a.). Als jij denkt het zelf te kunnen voor de helft van het geld, doe dat dan ook en laat de subsidie voor de mensen die het niet zelf kunnen en niet helemaal zelf kunnen betalen.
Ik vindt dit net zoiets als: "Hey, als ik nu meer ga verdienen krijg ik geen zorgtoeslag meer. Dan maar minder verdienen of het extra loon zwart uitbetaald krijgen"
Daar valt iets voor te zeggen maar na onafhankelijke controle toch subsidie lijkt mij wenselijk.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 14:09 schreef Ranunculus het volgende:
Nee, vroeger toen deze eis er niet was, deed ik al mijn isolatie zelf en de kosten waren 1x lager dan mijn subsidie.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 08:15 schreef gooddaddy het volgende:
Dus jij denkt:. "Wacht even. Als ik zelf mijn woningverbeterende maatregelen aanbreng, dan kost dat de helft van wat het kost als een bouwbedrijf dat doet. Maar als een bouwbedrijf dat doet ben ik met de subsisdie nog duurder uit. Maar als ik zelf een bouwbedrijf ben dan kost het de helft minus de subsidie."![]()
Aan dit soort gedachten gaat Nederland dus kapot (o.a.). Als jij denkt het zelf te kunnen voor de helft van het geld, doe dat dan ook en laat de subsidie voor de mensen die het niet zelf kunnen en niet helemaal zelf kunnen betalen.
Ik vindt dit net zoiets als: "Hey, als ik nu meer ga verdienen krijg ik geen zorgtoeslag meer. Dan maar minder verdienen of het extra loon zwart uitbetaald krijgen"
Dit lijkt mij ook, maar de overheid denkt daar helaas anders over.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 14:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar valt iets voor te zeggen maar na onafhankelijke controle toch subsidie lijkt mij wenselijk.
Klopt. Want dat soort verplichtingen levert ook nog eens de duurdere, want ISO-blabla gecertificeerde kneuterbedrijven op die schrijven met de vork.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 17:51 schreef sjorsie1982 het volgende:
De laatste tijd wordt dit elke keer als eis gesteld voor subsidies. gelukkig was dit vroeger niet, want nu loont het niet meer om subsidie aan te vragen.
quote:Op woensdag 21 augustus 2019 08:10 schreef gooddaddy het volgende:
IN onze province kunnen we tenminste ook nog een gesubsidieerde lening aanvragen voor energiebesparende maatregelen. Krijg je een lening tegen een rente van 2%
maar ook daar geldt dat je het niet zelf mag doen....quote:Op woensdag 21 augustus 2019 08:10 schreef gooddaddy het volgende:
IN onze province kunnen we tenminste ook nog een gesubsidieerde lening aanvragen voor energiebesparende maatregelen. Krijg je een lening tegen een rente van 2%
quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:04 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Klopt. Want dat soort verplichtingen levert ook nog eens de duurdere, want ISO-blabla gecertificeerde kneuterbedrijven op die schrijven met de vork.
Kortom, de zoveelste mislukte regeling waar alleen rijkere Nederlanders van gaan profiteren omdat ze het gewoon even meepakken.
Ik roep al tijden dat men nu eigenlijk te laat is om te isoleren of om andere energiebesparende maatregelen uit te voeren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2019 18:04 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Klopt. Want dat soort verplichtingen levert ook nog eens de duurdere, want ISO-blabla gecertificeerde kneuterbedrijven op die schrijven met de vork.
Kortom, de zoveelste mislukte regeling waar alleen rijkere Nederlanders van gaan profiteren omdat ze het gewoon even meepakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |