abonnement Unibet Coolblue
pi_188500636
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 09:46 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

We wonen niet in Manila...

Dan kan je net zo goed zeggen: binnen een jaar is hij niet meer zo lief voor haar en zuipt hij en slaat hij haar half dood! Zo vaak gezien in Rusland..
Nou ja, vooralsnog heeft TS zich hier gepresenteerd als slappe zak en zijn vriendin als profiteur, dus deze suggestie raakt echt kant noch wal.
  zondag 18 augustus 2019 @ 08:07:08 #152
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_188500689
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:14 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Mag ik je een tip geven?
Zeg dit aub even tegen je moeder? Zeg dat je nu pas beseft wat ze altijd heeft gedaan. Ik denk dat ze dit zooooo fijn gaat vinden he. Dat het eindelijk eens erkent mag worden! Van je vader zal ze het waarschijnlijk niet horen.
Je smelt haar hart dan O+
Hij zou zijn moeder de schuld moeten geven man. Die moeder heeft niks gedaan en laat de opvoeding aan zijn vriendin over.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 09:35:12 #153
441859 crew  Lenny77
pi_188501274
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 07:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, vooralsnog heeft TS zich hier gepresenteerd als slappe zak en zijn vriendin als profiteur, dus deze suggestie raakt echt kant noch wal.
Haha natuurlijk raakt deze suggestie kant noch wal. Net zoals zijn opmerking wat hij in Manila zo vaak heeft zien gebeuren ;)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_188501685
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 16:10 schreef Sanny92 het volgende:
Het is duidelijk dat ik hier in moet veranderen. Uiteindelijk betaald mijn vriendin ook mee en heb ik nu vrede met de 50/50 verdeling.
Weet je zeker dat je vriendin dat ook heeft na jullie telefonische (!) gesprek hierover?

Ik heb in de situatie van je vriendin gezeten. Het is heel lastig als twee mensen gaan samenwonen vanuit een ongelijkwaardige financiële situatie. Natuurlijk komt dan de vraag naar boven of je gaat bijdragen naar vermogen of dat ieder de helft betaalt. Mijn toenmalige vriend was van mening dat ik de helft (van o.a. zijn koophuis) moest betalen. Ik vond dat ik naar vermogen bij moest dragen.

Mijn toenmalige vriend was hier volkomen door geobsedeerd, zo erg dat hij het er steeds met anderen over had, bijvoorbeeld zijn ouders. Ik voelde me gedwongen om akkoord te gaan met 50-50 en heb mezelf hiervoor in de schulden moeten steken. Hij was ouder, had allang een carrière en verdiende goed. Het bleef steken. Op een bepaald moment heb ik het uitgemaakt, vooral hierom. Ik vond het zo ontzettend kleinzielig en had geen zin om de rest van m'n leven steeds weer discussies erover te voeren.

Hoe anders is de relatie die ik nu heb, echt een verademing. We dragen ieder naar vermogen bij. Wel had mijn lief al een flink eigen spaartegoed en hebben we afgesproken dat dat altijd van hem blijft (hij was zelfstandig ondernemer en het is in feite een deel van zijn pensioen). Ik heb op een bepaald moment een erfenis gehad en heb die gebruikt om mijn studieschuld af te betalen. Verder gaat alles op de grote hoop. Als het gaat om het huishouden, is alles altijd bespreekbaar. We kijken naar hoeveel tijd we ieder hebben, maar ook naar hoe we ons erbij voelen. Als een van ons het bijvoorbeeld even zwaar heeft, dan bedenken we een andere oplossing. Daarin zijn we vooral heel praktisch. Het belangrijkste is dat we ons allebei fijn voelen.

En dat laatste mis ik heel erg in jouw verhaal. Als je vriendin hard studeert, een week vrij heeft en behoefte heeft aan even lanterfanten, probeer je dat wel te begrijpen of erger je je alleen maar? Voor het uitpakken van dozen kun je toch iets regelen. Nodig een weekeinde wat vrienden uit, ga met z'n allen flink uitpakken, haal bier in huis en geef een barbecue. Doe niet zo moeilijk. Je vriendin is niet je sloof. Als je je niet wat meer gaat bekommeren om hoe zij zich bij jullie regelingen voelt, dan raak je haar op den duur kwijt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188501865
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 10:09 schreef Lunatiek het volgende:

Het is complex en er zijn verschillende oplossingen, de èchte oplossing is echter met elkaar erover praten en tot een oplossing komen die voor beiden goed voelt. Dat bereik je eerder als ze dezelfde normen en waarden hebt, hetzelfde over dingen denkt. Dan heb je een goede relatie waarin je ook gezamenlijke kinderen kunt opvoeden.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Als je niet dezelfde waarden deelt, dan wordt het heel moeilijk. TS zal steeds vragen om begrip voor zijn positie, zijn vriendin om begrip voor haar positie. Hoe kom je dan nader tot elkaar?

En het gaat allemaal zoveel erger worden als je samen kinderen hebt. Vriendin wil dan mogelijk minder gaan werken of wil dat TS minder gaat werken, er ontstaat discussie over wat telt als 'echt werk', vriendin heeft haar handen vol aan de kinderen, TS wil dat het eten 's avonds klaar staat als hij thuiskomt. Het wordt een ramp als je niet op één lijn zit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188501869
quote:
99s.gif Op zondag 18 augustus 2019 08:07 schreef XL het volgende:

[..]

Hij zou zijn moeder de schuld moeten geven man. Die moeder heeft niks gedaan en laat de opvoeding aan zijn vriendin over.
Nee zn pa dan. Die was een slechter voorbeeld dan zn moeder.
  zondag 18 augustus 2019 @ 12:30:14 #157
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188503408
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 10:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben het hier helemaal mee eens. Als je niet dezelfde waarden deelt, dan wordt het heel moeilijk. TS zal steeds vragen om begrip voor zijn positie, zijn vriendin om begrip voor haar positie. Hoe kom je dan nader tot elkaar?

En het gaat allemaal zoveel erger worden als je samen kinderen hebt. Vriendin wil dan mogelijk minder gaan werken of wil dat TS minder gaat werken, er ontstaat discussie over wat telt als 'echt werk', vriendin heeft haar handen vol aan de kinderen, TS wil dat het eten 's avonds klaar staat als hij thuiskomt. Het wordt een ramp als je niet op één lijn zit.
Ja, dat is wat ik bedoel. Als je blijkt dat je heel andere waarden en normen hebt kun je beter uit elkaar gaan voordat je gaat samenwonen en zéker voordat er kinderen zijn.
pi_188503439
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:35 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Haha natuurlijk raakt deze suggestie kant noch wal. Net zoals zijn opmerking wat hij in Manila zo vaak heeft zien gebeuren ;)
Toch, als ik dat verhaal over die macbook lees, dat klinkt het toch een beetje als profiteur.

Lopen er ook zat van rond in Nederland.

Btw: dat huiselijk geweld in Rusland wordt ernstig uit het verband gerukt. Het is in Rusland normaal om discussies meer fysiek uit te vechten, maar dan ook van beide kanten. Boven het appartement van mijn vriendin woont een stel
waarvan de man zeer geregeld klappen van zijn vrouw krijgt. Maar daar haalt dus ‘iedereen’ zijn schouders over op. Dat hoort daar bij een relatie kennelijk.
  zondag 18 augustus 2019 @ 12:34:22 #159
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188503458
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 10:09 schreef Claudia_x het volgende:


Ik heb in de situatie van je vriendin gezeten. Het is heel lastig als twee mensen gaan samenwonen vanuit een ongelijkwaardige financiële situatie. Natuurlijk komt dan de vraag naar boven of je gaat bijdragen naar vermogen of dat ieder de helft betaalt. Mijn toenmalige vriend was van mening dat ik de helft (van o.a. zijn koophuis) moest betalen. Ik vond dat ik naar vermogen bij moest dragen.

Mijn toenmalige vriend was hier volkomen door geobsedeerd, zo erg dat hij het er steeds met anderen over had, bijvoorbeeld zijn ouders. Ik voelde me gedwongen om akkoord te gaan met 50-50 en heb mezelf hiervoor in de schulden moeten steken. Hij was ouder, had allang een carrière en verdiende goed.
En het was vast niet bespreekbaar voor hem om goedkoper te gaan wonen en er een minder kostbaar uitgavenpatroon op na te houden zodat jij het kon betalen zonder schulden te maken.
pi_188503468
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 10:26 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nee zn pa dan. Die was een slechter voorbeeld dan zn moeder.
Ik denk dat vrijwel iedere kerel lekker voor zich laat zorgen als hij daarmee wegkomt. En beiden zullen ook geen ander voorbeeld hebben gehad.
  zondag 18 augustus 2019 @ 12:36:43 #161
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188503481
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Toch, als ik dat verhaal over die macbook lees, dat klinkt het toch een beetje als profiteur.
Zat mannen die hun vrouwelijk aanhangsel versieren met dure accessoires om te laten zien dat ze zo succesvol zijn dat het het vrouwtje, trofee voor hun libido, aan niets ontbreekt.
pi_188503489
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En het was vast niet bespreekbaar voor hem om goedkoper te gaan wonen en er een minder kostbaar uitgavenpatroon op na te houden zodat jij het kon betalen zonder schulden te maken.
Ja, dit ja. Verlangen dat iemand 50-50 bijdraagt, kan ik nog begrijpen, maar dan moet je ook bereid zijn om zelf eventueel een stapje terug te doen naar het niveau wat voor de ander doable is. Wil je geen compromis sluiten, dan zal je zelf denk ik maar moeten dokken voor dat beetje extra wat je niet op wilt geven ten bate van de ander (=luxe etc).
Somebody that I used to know
pi_188503493
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zat mannen die hun vrouwelijk aanhangsel versieren met dure accessoires om te laten zien dat ze zo succesvol zijn dat het het vrouwtje, trofee voor hun libido, aan niets ontbreekt.
Die vrouwen trappen daar toch echt zelf in.
pi_188503617
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En het was vast niet bespreekbaar voor hem om goedkoper te gaan wonen en er een minder kostbaar uitgavenpatroon op na te houden zodat jij het kon betalen zonder schulden te maken.
Nee, hij was toe aan een koophuis. Dat was op dat moment gezien zijn levensfase en financiële positie de beste keuze. En dan kun je een paar dingen doen, zoals wachten met samenwonen tot je gelijkwaardig bij kunt dragen of accepteren dat je in het begin niet gelijkwaardig bijdraagt.

Ik heb hem overal mee geholpen (zoeken van een huis, klussen) en ik heb daar nooit rechten voor teruggevraagd. Hij kon mij op elk moment uit het huis zetten. Achteraf had ik dat niet moeten doen, want ik heb mezelf er heel kwetsbaar mee gemaakt. Maar achteraf hadden we ook gewoon niet moeten gaan samenwonen. Dat reken ik mezelf aan. Ik was heel jong (18), wilde graag bij hem zijn, had veel problemen thuis en samenwonen leek het meest praktische gezien de woningnood in onze regio. Nou ja, het is een wijze les geweest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188503666
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:36 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zat mannen die hun vrouwelijk aanhangsel versieren met dure accessoires om te laten zien dat ze zo succesvol zijn dat het het vrouwtje, trofee voor hun libido, aan niets ontbreekt.
Het ging er niet om dat hij die aan haar had gegeven. Het ging erom dat ze er bij hem om had lopen zeuren, aldus TS. Dat vind ik wat raar eerlijk gezegd. We hebben het toch over een laptop van enkele duizenden euro’s...
pi_188503698
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:37 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, dit ja. Verlangen dat iemand 50-50 bijdraagt, kan ik nog begrijpen, maar dan moet je ook bereid zijn om zelf eventueel een stapje terug te doen naar het niveau wat voor de ander doable is. Wil je geen compromis sluiten, dan zal je zelf denk ik maar moeten dokken voor dat beetje extra wat je niet op wilt geven ten bate van de ander (=luxe etc).
Ik vind 50-50 bijdragen bij een scheve inkomenssituatie redelijk bizar eigenlijk.
pi_188503776
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vind 50-50 bijdragen bij een scheve inkomenssituatie redelijk bizar eigenlijk.
Naja, dat kan je prima afspreken, maar dan is de consequentie dat je samen op één kamer /twee kamers in een studentenhuis gaat. En houdt de één nogal veel over. Dat kan. Hangt helemaal van je normen en waarden af.
Somebody that I used to know
  zondag 18 augustus 2019 @ 12:57:37 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188503831
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het ging er niet om dat hij die aan haar had gegeven. Het ging erom dat ze er bij hem om had lopen zeuren, aldus TS. Dat vind ik wat raar eerlijk gezegd. We hebben het toch over een laptop van enkele duizenden euro’s...
Erom zeuren en erom zeuren zijn ook verschillende dingen natuurlijk.
Als zij van :9~ :9~ :9~ wat een mooie Mac O+ :9~ :9~ :9~ staat en hij dan denkt van "oh, die moet ze kennelijk hebben" is dat echt wat anders dan wanneer zij 3 keer vraagt of hij een Mac voor haar wil kopen.

Ik kijk ook wel eens naar nieuwe laptops, maar dat betekent niet dat mijn man dat als een hint moet zien dat hij een nieuwe laptop voor mij moet kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188503856
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:54 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Naja, dat kan je prima afspreken, maar dan is de consequentie dat je samen op één kamer /twee kamers in een studentenhuis gaat. En houdt de één nogal veel over. Dat kan. Hangt helemaal van je normen en waarden af.
Alles kan, maar ik vind het dus een bizar iets. Het is een relatie. Per definitie hoort daar delen bij van het positieve en negatieve.

Ik ken wel zo’n stel, waarbij hij echt een goede baan heeft en zij een hele normale baan. Zij heeft af en toe een probleem als haar 15 jaar oude toyota weer eens stuk is en hij koopt om de anderhalf jaar een nieuwe auto. Zij gaat af en toe niet op vakantie, hij dan met vrienden. Alleen als ze samen gaan mogen de kinderen mee.

En nog wat van dat soort in het oog springende zaken.

Dan ben je in mijn ogen een enorme slappe zak.
pi_188503874
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Erom zeuren en erom zeuren zijn ook verschillende dingen natuurlijk.
Als zij van :9~ :9~ :9~ wat een mooie Mac O+ :9~ :9~ :9~ staat en hij dan denkt van "oh, die moet ze kennelijk hebben" is dat echt wat anders dan wanneer zij 3 keer vraagt of hij een Mac voor haar wil kopen.

Ik kijk ook wel eens naar nieuwe laptops, maar dat betekent niet dat mijn man dat als een hint moet zien dat hij een nieuwe laptop voor mij moet kopen.
Ik begreep uit hoe TS het zei dat het zeuren was, want ze had dat ding nodig voor haar studie oid.
  zondag 18 augustus 2019 @ 13:10:30 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188504007
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik begreep uit hoe TS het zei dat het zeuren was, want ze had dat ding nodig voor haar studie oid.
En dan nog kan dat zeuren vele vormen hebben, waarbij het helemaal niet zo logisch is dat TS de buidel trekt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 augustus 2019 @ 13:14:08 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188504043
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Alles kan, maar ik vind het dus een bizar iets. Het is een relatie. Per definitie hoort daar delen bij van het positieve en negatieve.

Ik ken wel zo’n stel, waarbij hij echt een goede baan heeft en zij een hele normale baan. Zij heeft af en toe een probleem als haar 15 jaar oude toyota weer eens stuk is en hij koopt om de anderhalf jaar een nieuwe auto. Zij gaat af en toe niet op vakantie, hij dan met vrienden. Alleen als ze samen gaan mogen de kinderen mee.

En nog wat van dat soort in het oog springende zaken.

Dan ben je in mijn ogen een enorme slappe zak.
Wij dragen naar inkomen bij, waarbij mijn man een veel hoger inkomen heeft dan ik.
We storten ieder ongeveer 75% van ons inkomen in de huishoudelijke pot, waardoor wat hij bijdraagt ongeveer factor 3,5 is van wat ik bijdraag, daarentegen houdt hij ook ongeveer factor 3,5 voor zichzelf over waardoor bepaalde persoonlijke uitgaven voor hem wel veel makkelijker zijn dan voor mij.

Overigens; onze hypotheek ruim onder het bedrag dat wij voor het huis betaald hebben, dat komt omdat mijn vermogen erin zit. We hebben een ruime overwaarde op ons huis terwijl zijn huis fors onderwater stond toen hij het verkocht.

Bij ons zit er dus ook een fors verschil in inkomen, en in feite heb ik dan twee opties voor als ik iets hebben wil of nodig heb wat ik niet zelf (volledig) kan betalen: het uit de huishoudpot of gezamenlijke spaarrekening halen (dat vind ik niet de bedoeling) of vragen of hij kan bijdragen.

Ik vind het best een lastige situatie soms, ik betaal mijn eigen telefoonabonnement bijvoorbeeld ook zelf, hij heeft een telefoon van de zaak.
De sportschool gaat tegenwoordig wel uit de huishoudpot trouwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 augustus 2019 @ 13:17:06 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188504083
Overigens staat de auto op mijn naam, maar als ik "mijn auto" zeg dan word ik direct verbeterd met "onze auto" :D
De kosten voor de auto gaan wel allemaal van de gezamenlijke rekening dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 augustus 2019 @ 13:18:55 #174
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188504112
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het ging er niet om dat hij die aan haar had gegeven. Het ging erom dat ze er bij hem om had lopen zeuren, aldus TS. Dat vind ik wat raar eerlijk gezegd. We hebben het toch over een laptop van enkele duizenden euro’s...
Dat weet je niet. Kan ook een tweedehandsje zijn, iets met studentenkorting etc.
Maar verder vaag verhaal, als je nog niet samenwoont dat soort kosten op je nemen is raar.
pi_188504259
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dan nog kan dat zeuren vele vormen hebben, waarbij het helemaal niet zo logisch is dat TS de buidel trekt.
Ze heeft eigen geld voor leuke dingen. En een macbook voor school nodig (waarom exact een macbook vraag ik mij dan meteen af). En dat moet hij dan maar betalen?
pi_188504279
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Alles kan, maar ik vind het dus een bizar iets. Het is een relatie. Per definitie hoort daar delen bij van het positieve en negatieve.

Ik ken wel zo’n stel, waarbij hij echt een goede baan heeft en zij een hele normale baan. Zij heeft af en toe een probleem als haar 15 jaar oude toyota weer eens stuk is en hij koopt om de anderhalf jaar een nieuwe auto. Zij gaat af en toe niet op vakantie, hij dan met vrienden. Alleen als ze samen gaan mogen de kinderen mee.

En nog wat van dat soort in het oog springende zaken.

Dan ben je in mijn ogen een enorme slappe zak.
Nogmaals, het heeft echt met normen en waarden te maken. Wat vind je belangrijk? Ieder zichzelf moeten kunnen bedruipen en onafhankelijkheid heeft ook wel iets overzichtelijks in zich.

Eindelijk trouwens het artikel gevonden dat ik zocht. Ook wel een mooie illustratie (en ik denk dat je nu helemaal de haren uit je hoofd trekt van afgrijzen :P)

SterkNikki twitterde op zondag 04-08-2019 om 10:29:35 Wow... Je zou maar met deze mensen uitgaan en de rekening van de bittergarnituur moeten splitten. “Ik bekijk het per item. Als ik bijvoorbeeld meer brood eet of melk drink, betaalt zij maar eenderde van de melk en het brood.” Via @PinedoNRC https://t.co/nOE5qz8NXL reageer retweet
Somebody that I used to know
pi_188504294
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij dragen naar inkomen bij, waarbij mijn man een veel hoger inkomen heeft dan ik.
We storten ieder ongeveer 75% van ons inkomen in de huishoudelijke pot, waardoor wat hij bijdraagt ongeveer factor 3,5 is van wat ik bijdraag, daarentegen houdt hij ook ongeveer factor 3,5 voor zichzelf over waardoor bepaalde persoonlijke uitgaven voor hem wel veel makkelijker zijn dan voor mij.

Overigens; onze hypotheek ruim onder het bedrag dat wij voor het huis betaald hebben, dat komt omdat mijn vermogen erin zit. We hebben een ruime overwaarde op ons huis terwijl zijn huis fors onderwater stond toen hij het verkocht.

Bij ons zit er dus ook een fors verschil in inkomen, en in feite heb ik dan twee opties voor als ik iets hebben wil of nodig heb wat ik niet zelf (volledig) kan betalen: het uit de huishoudpot of gezamenlijke spaarrekening halen (dat vind ik niet de bedoeling) of vragen of hij kan bijdragen.

Ik vind het best een lastige situatie soms, ik betaal mijn eigen telefoonabonnement bijvoorbeeld ook zelf, hij heeft een telefoon van de zaak.
De sportschool gaat tegenwoordig wel uit de huishoudpot trouwens.
Ik ken de persoonlijke situatie niet, maar voor mij is het eigenlijk: als je echt samen een leven opbouwt, dan vind ik het vrij logisch om alle inkomsten samen op een hoop te flikkeren.

Maar goed, zo ben ik.
pi_188504310
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Kan ook een tweedehandsje zijn, iets met studentenkorting etc.
Maar verder vaag verhaal, als je nog niet samenwoont dat soort kosten op je nemen is raar.
Nou, precies.

Als kado omdat je dat wil, ok. Maar je daartoe gedwongen voelen???
  zondag 18 augustus 2019 @ 13:34:37 #179
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_188504337
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 20:35 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Het lijkt me toch niet zo fijn als je alleen inwoont. Voor mij zou het in elk geval niet gelijkwaardig voelen.
Ja, maar dat ben je(gelijkwaardig) toch ook niet in ZIJN huis en nauwelijks of niet bijdragend aan de kosten.
Dan heb ik het niet over bijdragen aan aflossing. Dat zie ik als vermogensopbouw, dat hoeft ze niet.

Hij is gewoon de eigenaar, in ieder opzicht imcl. juridisch. Hij heeft het voor het zeggen. Hij kan haar zelfs met de politie er uit laten zetten en dat zonder lange procedures. Gewoon, ik heb deze vrouw verzocht te vertrekken maar dat weigert ze.

8)7 8)7

[ Bericht 2% gewijzigd door LeesFoknl op 18-08-2019 14:00:16 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 18 augustus 2019 @ 13:35:50 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188504356
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ze heeft eigen geld voor leuke dingen. En een macbook voor school nodig (waarom exact een macbook vraag ik mij dan meteen af). En dat moet hij dan maar betalen?
Kennelijk vond hij dat hij die moest betalen, ik denk dat daar het probleem zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188504367
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kennelijk vond hij dat hij die moest betalen, ik denk dat daar het probleem zit.
Hij en hij? Of zij en hij? Of hij en zij?
Somebody that I used to know
  zondag 18 augustus 2019 @ 13:40:05 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188504403
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:36 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Hij en hij? Of zij en hij? Of hij en zij?
TS heeft betaald, dat had hij ook gewoon niet kunnen doen als hij dat niet nodig vond.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 augustus 2019 @ 13:41:33 #183
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_188504422
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus je geeft haar iets zonder voorbehoud en ineens zijn die dingen onderwerp van onderhandelingen over een gelijke verdeling?

Geef het dan niet of stel er voorwaarden aan (de helft terugbetalen bijvoorbeeld), op voorhand dan hè, niet achteraf met dat soort gelul komen.
Ja, stop met dat gelul en gooi haar eruit. Profiteurtjes kun je zat vinden, en ook die wel tenminste wat willen terugdoen in de vorm van het huishouden runnen.
En al ze sex ziet als haar manier van iets terug te doen, zou ik zeggen, ga gewoon naar de hoeren ipv er een in huis te nemen. Want dat is ze dan. Zich laten betalen (in natura dan wel zoals wonen inkopen en cadeau's) voor sex

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 18-08-2019 14:01:40 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_188504423
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

TS heeft betaald, dat had hij ook gewoon niet kunnen doen als hij dat niet nodig vond.
Oh zo. Tja, hij is er zelf bij. De enige op wie hij dan boos kan zijn, is zichzelf.
Somebody that I used to know
pi_188504480
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nogmaals, het heeft echt met normen en waarden te maken. Wat vind je belangrijk? Ieder zichzelf moeten kunnen bedruipen en onafhankelijkheid heeft ook wel iets overzichtelijks in zich.

Eindelijk trouwens het artikel gevonden dat ik zocht. Ook wel een mooie illustratie (en ik denk dat je nu helemaal de haren uit je hoofd trekt van afgrijzen :P)

SterkNikki twitterde op zondag 04-08-2019 om 10:29:35 Wow... Je zou maar met deze mensen uitgaan en de rekening van de bittergarnituur moeten splitten. “Ik bekijk het per item. Als ik bijvoorbeeld meer brood eet of melk drink, betaalt zij maar eenderde van de melk en het brood.” Via @:PinedoNRC https://t.co/nOE5qz8NXL reageer retweet
Idioten. Een ander woord heb ik er niet voor. Liefdeloos ook.
  zondag 18 augustus 2019 @ 13:48:52 #186
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_188504511
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 10:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je je niet wat meer gaat bekommeren om hoe zij zich bij jullie regelingen voelt, dan raak je haar op den duur kwijt.
Count your blessings, liever kwijt dan rijk, zo een profiteur, zo een uitvreter.

En nu gaat ze wel 50 % betalen. En waarvan? En waarom voorheen niet? Waarom heeft ze dat 50 / 50 % dan nooit aangeboden. En ik bedoel alleen de kosten, niet de vermogensopbouw.

Word wakker, open je ogen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 18 augustus 2019 @ 13:56:18 #187
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_188504594
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Alles kan, maar ik vind het dus een bizar iets. Het is een relatie. Per definitie hoort daar delen bij van het positieve en negatieve.
Ja, en daarom hebben en willen vrouwen nagenoeg altijd een man die er financieel veel beter voor staat dan hen.

Dat zijn zaken die zelfs domme blondjes weten, altijd gezien in hun omgeving en zit in hun genen en instinct.

^)
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 14:06:39 #188
441859 crew  Lenny77
pi_188504710
Ik vind het best raar dat zij een profiteur wordt genoemd.. Net alsof ze op de bank haar nagels zit te vijlen zonder werk ofzo en helemaaaal niets uitvreet en al het geld van ts aftroggeld.
Ze heeft een voltijdse studie waar thuis ook nog ettelijke uren in kruipen, ze vraagt om het huishouden 50/50 te doen en dat hij zijn eigen zooi opruimt. Eerst droeg ze niets bij maar nu gaat ze de boodschappen betalen na aangeven van ts zijn struikelpunten. Haar inkomen zal geen vetpot zijn. Het verhaal van de Mac is vreemd, maar inderdaad had een gewone laptop ook prima gewerkt.
Ze wonen net 1 week samen en eigenlijk zijn het nog 2 kinderen die nooit op zichzelf hebben gewoond, nooit geleerd hebben een huishouden draaiende te houden en nooit geleerd hebben hoe het eigenlijk hoort. Zij komt uit een gebroken gezin en is door een ruzie bij een oom gaan wonen. Hij heeft al helemaal geen goed voorbeeld gehad bij zijn thuis en ging er maar vanuit dat het zo hoorde.
Ik denk dat als ze alletwee eens een paar keer flink met de kop tegen de muur lopen dan ze ook wel met de voetjes op de grond raken. Hij toont zeker wel zelfreflectie en heeft laten zien dat hij op 1 week tijd best tot grote inzichten is gekomen. Zij heeft nu ook geplooid en gaat bijdragen. Op zich zijn dit best al veel grote stappen. Nu nog beiden een trap onder de kont voor die dozen uit te pakken en iets moois van het huis te maken, zodat het een thuis wordt.
Als blijkt dat zij echt een profiteur is dan zal ts daar wel achter komen en hij heeft duidelijk haar genoeg op zijn tanden om daarmee om te gaan en haar de deur te wijzen.
Geef ze eens de kans om volwassen en zelfstandig te worden met hun tweetjes?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:08:13 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188504729
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:06 schreef Lenny77 het volgende:
Ik vind het best raar dat zij een profiteur wordt genoemd.. Net alsof ze op de bank haar nagels zit te vijlen zonder werk ofzo en helemaaaal niets uitvreet en al het geld van ts aftroggeld.
Ze heeft een voltijdse studie waar thuis ook nog ettelijke uren in kruipen, ze vraagt om het huishouden 50/50 te doen en dat hij zijn eigen zooi opruimt. Eerst droeg ze niets bij maar nu gaat ze de boodschappen betalen na aangeven van ts zijn struikelpunten. Haar inkomen zal geen vetpot zijn. Het verhaal van de Mac is vreemd, maar inderdaad had een gewone laptop ook prima gewerkt.
Ze wonen net 1 week samen en eigenlijk zijn het nog 2 kinderen die nooit op zichzelf hebben gewoond, nooit geleerd hebben een huishouden draaiende te houden en nooit geleerd hebben hoe het eigenlijk hoort. Zij komt uit een gebroken gezin en is door een ruzie bij een oom gaan wonen. Hij heeft al helemaal geen goed voorbeeld gehad bij zijn thuis en ging er maar vanuit dat het zo hoorde.
Ik denk dat als ze alletwee eens een paar keer flink met de kop tegen de muur lopen dan ze ook wel met de voetjes op de grond raken. Hij toont zeker wel zelfreflectie en heeft laten zien dat hij op 1 week tijd best tot grote inzichten is gekomen. Zij heeft nu ook geplooid en gaat bijdragen. Op zich zijn dit best al veel grote stappen. Nu nog beiden een trap onder de kont voor die dozen uit te pakken en iets moois van het huis te maken, zodat het een thuis wordt.
Als blijkt dat zij echt een profiteur is dan zal ts daar wel achter komen en hij heeft duidelijk haar genoeg op zijn tanden om daarmee om te gaan en haar de deur te wijzen.
Geef ze eens de kans om volwassen en zelfstandig te worden met hun tweetjes?
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 14:08:20 #190
441859 crew  Lenny77
pi_188504732
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:56 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ja, en daarom hebben en willen vrouwen nagenoeg altijd een man die er financieel veel beter voor staat dan hen.

Dat zijn zaken die zelfs domme blondjes weten, altijd gezien in hun omgeving en zit in hun genen en instinct.

^)
Toch raar dat dit bij een filipijnse normaal is en dat het blondje van hier een vuile profiteur is.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:21:17 #191
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_188504932
Tja, wat moet die vrouw uitvreten, doen en zijn dat jij toegeeft dat ze niks is, of toch in ieder geval
niet bij deze man past. Maar dat is niet erg, want normaal, want HIJ staat er beter voor.

Zij komt uit een kut gezin, o erg dat zij naar een oom ging, zo een lekker gezin was het..
Maar hier wordt vooral de nadruk op gelegd dat bij hem thuis een poetsvrouw betaald kon worden die opruimde.

Ts-er, gooi haar eruit. Deze vriendin is er een die heel goed haar rechten weet want zij vindt dat het heel normaal is dat hij haar onderhoudt, maar als het op iets terug doen aankomt opeens feministe is, dan moet hij her opgevoed worden en zijn rommel zelf opruimen.

Zoek je een vrouw van je eigen niveau.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_188504993
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Alles kan, maar ik vind het dus een bizar iets. Het is een relatie. Per definitie hoort daar delen bij van het positieve en negatieve.

Ik ken wel zo’n stel, waarbij hij echt een goede baan heeft en zij een hele normale baan. Zij heeft af en toe een probleem als haar 15 jaar oude toyota weer eens stuk is en hij koopt om de anderhalf jaar een nieuwe auto. Zij gaat af en toe niet op vakantie, hij dan met vrienden. Alleen als ze samen gaan mogen de kinderen mee.

En nog wat van dat soort in het oog springende zaken.

Dan ben je in mijn ogen een enorme slappe zak.
Tja, ik zou ook niet zo'n relatie willen. We vinden het belangrijker elkaar het gevoel te geven dat we er samen voor staan. Ik vind het heel kleinzielig om alles precies te willen verdelen. Het doet me denken aan mijn kinderen die snoep moeten verdelen. Ze gunnen elkaar niks, willen voor zichzelf minstens zoveel als de ander krijgt (maar het liefst meer). Deel van volwassen worden is de ander iets gunnen, blij worden van het blij maken van een ander, inzien dat een relatie meer is dan een transactie waarin je inleg en opbrengst tegen elkaar weg kunt strepen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:25:33 #193
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_188505014
- Kap eens met die onzin die neerkomt op dat de meeste NL vrouwen hoeren/uitvreters zijn. Dat liedje wordt heel snel heel vervelend. -

[ Bericht 55% gewijzigd door CoolGuy op 18-08-2019 14:35:08 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 18 augustus 2019 @ 14:40:39 #194
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_188505244
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tja, ik zou ook niet zo'n relatie willen. We vinden het belangrijker elkaar het gevoel te geven dat we er samen voor staan. Ik vind het heel kleinzielig om alles precies te willen verdelen. Het doet me denken aan mijn kinderen die snoep moeten verdelen. Ze gunnen elkaar niks, willen voor zichzelf minstens zoveel als de ander krijgt (maar het liefst meer). Deel van volwassen worden is de ander iets gunnen, blij worden van het blij maken van een ander, inzien dat een relatie meer is dan een transactie waarin je inleg en opbrengst tegen elkaar weg kunt strepen.
Ja, Claudia, als jij dat echt zo vindt, siert dat jou. Ben je dan ook wel tamelijk uniek in, als je het echt als twee-richtingsverkeer ziet.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 14:41:41 #195
441859 crew  Lenny77
pi_188505255
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 14:21 schreef LeesFoknl het volgende:
Tja, wat moet die vrouw uitvreten, doen en zijn dat jij toegeeft dat ze niks is, of toch in ieder geval
niet bij deze man past. Maar dat is niet erg, want normaal, want HIJ staat er beter voor.

Zij komt uit een kut gezin, o erg dat zij naar een oom ging, zo een lekker gezin was het..
Maar hier wordt vooral de nadruk op gelegd dat bij hem thuis een poetsvrouw betaald kon worden die opruimde.

Ts-er, gooi haar eruit. Deze vriendin is er een die heel goed haar rechten weet want zij vindt dat het heel normaal is dat hij haar onderhoudt, maar als het op iets terug doen aankomt opeens feministe is, dan moet hij her opgevoed worden en zijn rommel zelf opruimen.

Zoek je een vrouw van je eigen niveau.
Man wat zit je weer allemaal te zeiken! Zij is evenveel bezig met school als hij met werk! Natuurlijk mag ze vragen om een verdeling van het huishouden! En sinds wanneer is het teveel gevraagd om je eigen was in de wasmand te gooien en je eigen bord bij de afwas? En ja natuurlijk mag hij eisen dat ze bijdraagt aan het financieel gedeelte!
Die poetsvrouw bij zijn thuis is er trouwens gekomen omdat zijn moeder gek werd van haar vreselijk luie man, lees het topic!

En met je zorgzame filipijnse vrouw... Jij wilt gewoon een slaaf hebben en als een god op de bank zitten! En weet je wat? Waarschijnlijk wil iedereen dat wel! Ik zou dat ook wel zien zitten namelijk! Maar dat betekent wel dat een ander daar het slachtoffer van is en dus voor 2 moet werken. En dat weiger ik een ander op te leggen! Ik wil geen slaaf, ik wil niet profiteren, ik wil gewoon een evenwaardige relatie.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_188505437
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 09:36 schreef LeesFoknl het volgende:
Kap ermee.

Nu zit ze lekker bij jou en als ze afgestudeerd is, is ze binnen 1-2 jaar toch vertrokken.
Zo vaak gezien in Manila.
Dan ben je te oud, of hebt toch niet het niveau dat zij dan wel heeft, of in jouw geval, NU met het diploma kan ze niet meer in jouw rotzooi leven. daarvoor natuurlijk wel.

Beter ermee kappen,
ga liever weer stappen
Snuffel snuffel snuffel,
kom hier dan krijg je een dikke knuffel.

Zo, nu ga ik iets anders doen.

^O^ :W
Dat risico zit er altijd in en ik geef toe dat een ongelijke situatie een groter risico geeft. Mijn vriend studeert en ik werk, wat voor een ongelijke situatie zorgt. Daar komt nog bij dat het gemiddelde inkomen tussen zijn land en Nederland nogal verschilt en ik vier jaar ouder dan hem ben. De kans is dus heel reëel dat dat over een paar jaar gaat wringen, maar het kan ook zo zijn dat we er samen uitkomen. Zolang je je doelen blijft bewaken (bijvoorbeeld voor je 32ste huisje, boompje,beestje) hoeft die ongelijke situatie niet een leuke relatie in de weg te zitten. Bovendien kan een relatie wat perfect matcht qua levensfase en wensen ook na een paar jaar uitgaan.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_188505587
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik denk dat vrijwel iedere kerel lekker voor zich laat zorgen als hij daarmee wegkomt. En beiden zullen ook geen ander voorbeeld hebben gehad.
Als een vrouw ‘lekker voor zich laat zorgen als ze daarmee wegkomt’ wordt ze een profiteur genoemd. Wat een dubbele standaard hè.
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:07:33 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188505631
Ik mis een likebutton hier :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:22:21 #199
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188505904
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:56 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ja, en daarom hebben en willen vrouwen nagenoeg altijd een man die er financieel veel beter voor staat dan hen.

Dat zijn zaken die zelfs domme blondjes weten, altijd gezien in hun omgeving en zit in hun genen en instinct.

^)
Nee, mannen willen graag een jonge meid. Zoals TS. Ja, die studeren dus nog en hebben minder geld. Vrouwen van die leeftijd (begin 20) hebben liever een oudere man omdat mannen van hun eigen leeftijd nog halve kinderen zijn en niet bezig zijn met settelen, gezin en dergelijke.
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:26:07 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188505978
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 15:22 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, mannen willen graag een jonge meid. Zoals TS. Ja, die studeren dus nog en hebben minder geld. Vrouwen van die leeftijd (begin 20) hebben liever een oudere man omdat mannen van hun eigen leeftijd nog halve kinderen zijn en niet bezig zijn met settelen, gezin en dergelijke.
Mwah, ze hebben al 3 jaar een relatie en zijn 23 en 27 jaar oud, zelfs toen ze een relatie kregen, zij 20 was en hij 24, viel dat imho niet in de categorie "jongere vrouw met oudere man".
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')