abonnement Unibet Coolblue
pi_188463509
Vanmiddag het over de zomer vakantie gehad van volgend jaar.

Plan is maandag met de auto naar parijs, dinsdag Disney, woensdag naar Zuid Frankrijk tot maandag/dinsdag.
Hotel of appartement in de buurt.

Wat willen we verder? Als dat mogelijk is..
Juli/augustus 2020
All in hotel of half pensioen.
Liefst met zwembad
Strand
Leuke stad met wat winkels.
Gangbaar voor een kindje van 1.5 jaar
Budget ¤ 1500.

Hebben jullie tips? Idee of dit realistisch is. Tips over waar te boeken en hier voor te kijken zijn ook welkom.
Plan is dit met de auto te doen. Naar disney zelf met een pendel? Bus.
pi_188465604
Bespaar jezelf de ergernis en ga niet in het hoogseizoen naar disney, zeker niet met een kleine van 1.5 jaar... tenzij je een uur in de rij wil staan voor een mini attractie, of 2.5 uur voor een echte rollercoaster.
pi_188465831
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:24 schreef Dries4Ever het volgende:
Bespaar jezelf de ergernis en ga niet in het hoogseizoen naar disney, zeker niet met een kleine van 1.5 jaar... tenzij je een uur in de rij wil staan voor een mini attractie, of 2.5 uur voor een echte rollercoaster.
Ik wilde hier net zeggen.. we zijn er uit dat 1.5 jaar nog iets te vroeg is.. zuid Frankrijk nice.. is helaas te ver rijden voor mij alleen.. met een tussen stop zou het gaan..maar dan moet dat dus 2x..dus op zoek naar een andere plek met eem strand of meer.. of misschien zelfs ander land..
pi_188465926
Als je naar de omgeving van Nice wil en rijden is te ver, waarom niet vliegen dan? Dat kan heel goedkoop en dan sta je in Nice aan de boulevard.

Daar helemaal heen rijden voor slechts 1 week met een kleine van anderhalf?
pi_188465972
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 19:02 schreef Martijn_R het volgende:
Vanmiddag het over de zomer vakantie gehad van volgend jaar.

Plan is maandag met de auto naar parijs, dinsdag Disney, woensdag naar Zuid Frankrijk tot maandag/dinsdag.
Hotel of appartement in de buurt.

Wat willen we verder? Als dat mogelijk is..
Juli/augustus 2020
All in hotel of half pensioen.
Liefst met zwembad
Strand
Leuke stad met wat winkels.
Gangbaar voor een kindje van 1.5 jaar
Budget ¤ 1500.

Hebben jullie tips? Idee of dit realistisch is. Tips over waar te boeken en hier voor te kijken zijn ook welkom.
Plan is dit met de auto te doen. Naar disney zelf met een pendel? Bus.
https://nl.riviera-villages.com/Prairies-de-la-Mer/Accommodaties
pi_188465986
Disney is beter te doen in de herfstvakantie.
pi_188466069
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:38 schreef quirina het volgende:
Disney is beter te doen in de herfstvakantie.
En nog veel beter buiten de vakanties om.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_188466103
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:41 schreef Hallojo het volgende:

[..]

En nog veel beter buiten de vakanties om.
Ja met een kind onder de vier zit je nog niet aan de schoolvakanties vast.
pi_188466150
Ik zou lekker vliegen en ter plekke n auto huren. Zo lang rijden met zo'n kleintje is niks joh, die zijn dan al veel wakker en dan zit ie daar maar te zitten.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_188466152
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:41 schreef Hallojo het volgende:

[..]

En nog veel beter buiten de vakanties om.
Mn vrouw zit in het onderwijs dus dat word lastig
pi_188466168
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:43 schreef quirina het volgende:

[..]

Ja met een kind onder de vier zit je nog niet aan de schoolvakanties vast.
Dus wel met een vrouw in het onderwijs :p
pi_188466217
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:35 schreef Tinos85 het volgende:
Als je naar de omgeving van Nice wil en rijden is te ver, waarom niet vliegen dan? Dat kan heel goedkoop en dan sta je in Nice aan de boulevard.

Daar helemaal heen rijden voor slechts 1 week met een kleine van anderhalf?
Hoe zou je dat dan het beste regelen? Ik heb eigenlijk altijd gevlogen in combi met een hotel bij een bijv dreizen. Of worden deze vakanties ook zo aangeboden?
pi_188466385
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:32 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Ik wilde hier net zeggen.. we zijn er uit dat 1.5 jaar nog iets te vroeg is.. zuid Frankrijk nice.. is helaas te ver rijden voor mij alleen.. met een tussen stop zou het gaan..maar dan moet dat dus 2x..dus op zoek naar een andere plek met eem strand of meer.. of misschien zelfs ander land..
Ik rij spaanse grens (1450km) in 15 uur (woon 2 uur van maastricht af, dus vanaf daar is het nog 13 uur rijden incl stops) maar dan wel zonder kleine natuurlijk. Wellicht kun je snachts rijden, of 1 overnachting in een F1 hotel in de buurt van lyon, kost de wereld niet als je er alleen slaapt.

franse (tol)snelwegen *behalve op zwarte zaterdag* zijn een verademing om te rijden, cruise control op 130 en rollen maar, veel beter dan die duitse bagger vol met werkzaamheden en continue op moeten letten of er niet een of andere mafkees met 250 je probeert in te halen.

ik rij die 1450km trouwens alleen met stops om de 2 tot 2.5 uur, soms een vlugge stop, even 10 minuten tanken, soms een half uur een bammetje eten en koffie drinken

wellicht het overwegen waard?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2019 20:54:36 ]
pi_188467266
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:53 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]

Ik rij spaanse grens (1450km) in 15 uur (woon 2 uur van maastricht af, dus vanaf daar is het nog 13 uur rijden incl stops) maar dan wel zonder kleine natuurlijk. Wellicht kun je snachts rijden, of 1 overnachting in een F1 hotel in de buurt van lyon, kost de wereld niet als je er alleen slaapt.

franse (tol)snelwegen *behalve op zwarte zaterdag* zijn een verademing om te rijden, cruise control op 130 en rollen maar, veel beter dan die duitse bagger vol met werkzaamheden en continue op moeten letten of er niet een of andere mafkees met 250 je probeert in te halen.

ik rij die 1450km trouwens alleen met stops om de 2 tot 2.5 uur, soms een vlugge stop, even 10 minuten tanken, soms een half uur een bammetje eten en koffie drinken

wellicht het overwegen waard?
Ja dat doe/redt je dus niet met een kind van anderhalf.
pi_188467283
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:49 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Hoe zou je dat dan het beste regelen? Ik heb eigenlijk altijd gevlogen in combi met een hotel bij een bijv dreizen. Of worden deze vakanties ook zo aangeboden?
Worden vast ook wel als pakketreis aangeboden. Maar je kan ook losse tickets en het hotel ook los boeken. Sommige hotels bieden transfers aan, je kan eventueel ook een auto huren of taxi boeken.
pi_188467821
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:32 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Ik wilde hier net zeggen.. we zijn er uit dat 1.5 jaar nog iets te vroeg is.. zuid Frankrijk nice.. is helaas te ver rijden voor mij alleen.. met een tussen stop zou het gaan..maar dan moet dat dus 2x..dus op zoek naar een andere plek met eem strand of meer.. of misschien zelfs ander land..
Zuid Frankrijk is toch niet te ver? Vanaf hier is dat om en nabij de 1300km en dat is prima te rijden in 1 dag met 1 chauffeur hoor.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188468484
Kan je vrouw niet autorijden?
Wij wisselen elkaar af met rijden, gaat prima. En een nachtje tussenstop is ook een optie.
Op tijd naar bed en s’morgens vroeg op en dan verder rijden.
  Moderator donderdag 15 augustus 2019 @ 22:32:45 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_188469283
Ticket via tix.nl. Kan je er gelijk een huurauto aan koppelen. Zelf zou ik dan via airbnb of homeaway een mooi appartement of huisje scoren. Of vis trivago een hotel.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_188470200
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 22:07 schreef quirina het volgende:
Kan je vrouw niet autorijden?
Wij wisselen elkaar af met rijden, gaat prima. En een nachtje tussenstop is ook een optie.
Op tijd naar bed en s’morgens vroeg op en dan verder rijden.
Als dat kon dan had ik dit topic niet gestart :)
pi_188470250
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:46 schreef vosss het volgende:

[..]

Zuid Frankrijk is toch niet te ver? Vanaf hier is dat om en nabij de 1300km en dat is prima te rijden in 1 dag met 1 chauffeur hoor.
Wij komen uit flevoland dan is Nice 13 uur nog best een stuk.
pi_188470484
Misschien is een tussenstop op de heen en terug weg nog wel wat om over na te denken.. eigen auto geeft ook wel een hoop vrijheid.

[ Bericht 21% gewijzigd door Martijn_R op 15-08-2019 23:35:23 ]
pi_188472692
En een kind van 1.5 heeft bewgingsvrijheid nodig, echt even stoppen in leuke plekjes stukkie wandelen, speeltuintuintje, tijd nemen om te eten. Anders verveelt hij/zij zich onwijs en krijg je gejengel. Knip de reis in drie stukken, rij max 6 uur op een dag en maak de reis n leuk onderdeel van je vakantie :Y. Geen afgepeigerde papa, geen oververmoeid verveeld kind en je auto bij je.

Al zou ik gaan vliegen en ter plekke n auto huren :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 07:42:00 #23
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188472773
Ik ben met de Thalys/TGV naar Marseille gegaan en heb daar een auto gehuurd. In het hoogseizoen voor gaat er op zaterdag een rechtstreekse Thalys Amsterdam - Marseille, anders kun je overstappen op Brussel-Zuid of het station bij Eurodisney.
(Ga nooit in Parijs overstappen, al dat gedoe met de metro).

Zo'n hele reis kun je bij een reisbureau boeken (treinreis+autohuur+hotel/appartement), zodat het onder één annuleringsverzekering valt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lunatiek op 17-08-2019 09:37:10 ]
  Moderator vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:54:48 #24
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_188478611
De stranden ten noorden van Bordeaux geen optie? Bij La Rochelle bijvoorbeeld? Is nog geen 1.000 km vanaf Flevoland.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_188478658
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:46 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Mn vrouw zit in het onderwijs dus dat word lastig
Die mag één week door het hele jaar heen vrij opnemen toch? (tenminste, een vriend van mij (in het VO) mag dat, en volgens mij is dat cao-bepaald)
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')