abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 augustus 2019 @ 18:06:46 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188462413
Voor de mensen hier de gelovig zijn, geloven jullie in wonderen? Hebben jullie wonderen zien gebeuren in je leven?

Dus dingen zoals bidden aan God voor genezing, en dan genezen worden. Of bidden aan God om jou uit een hopeloze situatie te halen, en dan wonderbaarlijk een verandering zien in jouw situatie.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_188462611
Is het nou eigenlijk bidden aan, bidden voor, bidden tegen of bidden om? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 18:32:46 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188462823
quote:
5s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:20 schreef vosss het volgende:
Is het nou eigenlijk bidden aan, bidden voor, bidden tegen of bidden om? :@
Allemaal kan.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_188462988
Misschien aardig om een poll te maken voor deze stelling?

Ik zou zelf nee stemmen, want het is niet eenvoudig objectief vast te stellen wat een wonder is en wat gewoon op basis van kansberekeningen kan voorvallen
pi_188463326
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:06 schreef Keep_Walking het volgende:
Voor de mensen hier de gelovig zijn, geloven jullie in wonderen? Hebben jullie wonderen zien gebeuren in je leven?

Dus dingen zoals bidden aan God voor genezing, en dan genezen worden. Of bidden aan God om jou uit een hopeloze situatie te halen, en dan wonderbaarlijk een verandering zien in jouw situatie.
Begrijp ik het goed uit jouw vraag dat wonderen alleen maar kunnen bestaan voor de gelovige mens?
Kunnen wonderen dan niet bestaan voor de ongelovige mens?
En als wonderen bestaan, bestaan die dan ook als er geen gelovige mensen zijn?
  donderdag 15 augustus 2019 @ 18:58:31 #6
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188463398
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:55 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Begrijp ik het goed uit jouw vraag dat wonderen alleen maar kunnen bestaan voor de gelovige mens?
Kunnen wonderen dan niet bestaan voor de ongelovige mens?
En als wonderen bestaan, bestaan die dan ook als er geen gelovige mensen zijn?
Moeilijke vragen. Ik denk dat wonderen voor iedereen kan bestaan, maar niet iedereen schrijft het toe aan God.

Vroeger deed ik dat ook niet. Ik was best lang overtuigd atheïst. Lang geworsteld met wat ik wel geloof, uiteindelijk toch gekozen om te geloven in God. Vanwege wat ik zie als wonderen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_188464328
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Moeilijke vragen. Ik denk dat wonderen voor iedereen kan bestaan, maar niet iedereen schrijft het toe aan God.

Vroeger deed ik dat ook niet. Ik was best lang overtuigd atheïst. Lang geworsteld met wat ik wel geloof, uiteindelijk toch gekozen om te geloven in God. Vanwege wat ik zie als wonderen.
Dus een wonder is een manier van god om te laten zien dat hij bestaat?
  donderdag 15 augustus 2019 @ 19:45:56 #8
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188464529
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 19:40 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Dus een wonder is een manier van god om te laten zien dat hij bestaat?
Niet perse. Het is aan de persoon om te oordelen of God bestaat.

Iemand’s moeder heeft kanker bijvoorbeeld, en de prognose is negatief. Die persoon smeekt God om zijn moeder te sparen, ook al geloof hij niet. Een maand later zegt de dokter dat de kanker in remissie lijkt te gaan.

Het is aan die persoon om te bepalen wat hij wil geloven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_188464707
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 19:45 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Niet perse. Het is aan de persoon om te oordelen of God bestaat.

Dus god staat terecht in de rechtszaak waarin jij bepaald of hij bestaat of niet bestaat?
pi_188464762
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:06 schreef Keep_Walking het volgende:
Voor de mensen hier de gelovig zijn, geloven jullie in wonderen? Hebben jullie wonderen zien gebeuren in je leven?

Dus dingen zoals bidden aan God voor genezing, en dan genezen worden. Of bidden aan God om jou uit een hopeloze situatie te halen, en dan wonderbaarlijk een verandering zien in jouw situatie.
Ja absoluut. Of het God is weet ik niet, maar gebeden worden zeker verhoord en wonderen dat je plotseling gered wordt, gebeurt ook.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 19:54:32 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188464766
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 19:52 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Dus god staat terecht in de rechtszaak waarin jij bepaald of hij bestaat of niet bestaat?
God bestaat wel of niet, ongeacht wat mensen geloven. Daar komen we wel achter na de dood.

Ik denk alleen, ben inmiddels overtuigd, dat geloof ik een hogere macht meer goed kan doen voor iemand dan kwaad.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_188464968
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 19:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

God bestaat wel of niet, ongeacht wat mensen geloven. Daar komen we wel achter na de dood.

Ik denk alleen, ben inmiddels overtuigd, dat geloof ik een hogere macht meer goed kan doen voor iemand dan kwaad.
Als er ergens op deze wereld duizenden mensen komen te overlijden aan de gevolgen van een ebola virus en er is 1 persoon die dat weet te overleven, is dat dan een wonder?

Als god alles gecreëerd hebt wat leeft en alles gaat zo als god het wil, zowel als in de hemel als op aarde, kan je dan zien wat er voor nodig was zodat god kon laten zien dat hij bestaat?
pi_188465002
Ik heb wel wonderen gezien. Juist niet door bidden tot god. Maar tot satan. Zwarte magie
  donderdag 15 augustus 2019 @ 20:03:45 #14
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188465054
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:02 schreef Fancy2 het volgende:
Ik heb wel wonderen gezien. Juist niet door bidden tot god. Maar tot satan. Zwarte magie
Vertel?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 20:05:56 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188465113
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:01 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Als er ergens op deze wereld duizenden mensen komen te overlijden aan de gevolgen van een ebola virus en er is 1 persoon die dat weet te overleven, is dat dan een wonder?

Als god alles gecreëerd hebt wat leeft en alles gaat zo als god het wil, zowel als in de hemel als op aarde, kan je dan zien wat er voor nodig was zodat god kon laten zien dat hij bestaat?
Voor mij gaat dit topic niet of God wel of niet bestaat.

Als je vraagt wat de bewijs is... creatie zelf? Kijk om jou heen, wij bestaan. De aarde bestaat. De universum bestaat. Er zou toch een verklaring daarvoor zijn? Een reden waarom ik ben wie ik ben, en jij bent wie je bent?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_188465202
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:05 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Voor mij gaat dit topic niet of God wel of niet bestaat.

Als je vraagt wat de bewijs is... creatie zelf? Kijk om jou heen, wij bestaan. De aarde bestaat. De universum bestaat. Er zou toch een verklaring daarvoor zijn? Een reden waarom ik ben wie ik ben, en jij bent wie je bent?
Inderdaad, het gaat niet om of god bestaat maar om wonderen. Maar jij schrijft dat wonderen van god komen. Dus als jij wil aantonen dat wonderen bestaan is het belangrijk dat je eerst aantoont dat god bestaat. Klinkt dat logisch of niet?
  donderdag 15 augustus 2019 @ 20:20:02 #17
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_188465495
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:09 schreef Oscar123 het volgende:

[..]

Inderdaad, het gaat niet om of god bestaat maar om wonderen. Maar jij schrijft dat wonderen van god komen. Dus als jij wil aantonen dat wonderen bestaan is het belangrijk dat je eerst aantoont dat god bestaat. Klinkt dat logisch of niet?
Ik zou niet weten hoe ik kan aantonen dat God bestaat.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_188465913
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:20 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe ik kan aantonen dat God bestaat.
Eerst geef je informatie aan de hand van de wonderen die jij ziet dat die wonderen aantonen dat god bestaat.
Ten tweede geef je informatie dat jij niet aan kan tonen dat god bestaat.
Die informatie is heel tegenstrijdig, welke informatie is nu juist?
pi_188465915
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:03 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Vertel?
Te veel om op te noemen.
Maar jij komt uit de Antillen, las ik ergens. Daar doen ze toch ook aan zwarte magie? Heb je nog nooit meegemaakt?

Wat betreft dat tot god bidden.
Was ooit in Suriname. Iemand nam mij mee naar een kerk. Evangelische gemeente of zoiets.
Een van de kerkgangers had migraineaanvallen. Ze werd op het podium geroepen, de dominee riep god aan in de microfoon en bam! Die vrouw viel op de grond. Toen ze enkele seconden later opstond begon ze te huilen. Zei dat haar hoofdpijn weg was (wtf).

Maar zeg eens, ik zou toch denken dat je juist satan aanroept en niet god. Want het lijkt wel zwarte magie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2019 20:36:04 ]
pi_188467657
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 19:54 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

God bestaat wel of niet, ongeacht wat mensen geloven. Daar komen we wel achter na de dood.
Waarschijnlijk komen we daar niet achter na de dood en waarschijnlijk bestaan goden niet.
quote:
Ik denk alleen, ben inmiddels overtuigd, dat geloof ik een hogere macht meer goed kan doen voor iemand dan kwaad.
Ah, ik ben overtuigd dat geloof in een hogere macht uitsluitend ellende veroorzaakt.

Maar antwoord op de topicvraag: Wonderen bestaan niet. Althans, niet bij de definitie van wonderen waarop gedoeld wordt.
Conscience do cost.
pi_188468738
Nee, wel (in praktische elk type menselijke en natuurlijke creaties) bijzonderheden, maar geen (bovennatuurlijke) wonderen.
  Moderator zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:50:52 #22
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_188488400
Je noemt een aantal voorbeelden, maar wat is een wonder TS? Noem je een wonder iets wat de natuurwetten breekt? Je voorbeelden lijken namelijk iets anders te suggereren: sneller beter worden bij een bepaalde ziekte, ineens een baanaanbod, dat soort dingen zou je miraculeus kunnen noemen, kan prima bestaan en is niet met natuurwetten in strijd.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_188488728
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:05 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Voor mij gaat dit topic niet of God wel of niet bestaat.

Als je vraagt wat de bewijs is... creatie zelf? Kijk om jou heen, wij bestaan. De aarde bestaat. De universum bestaat. Er zou toch een verklaring daarvoor zijn? Een reden waarom ik ben wie ik ben, en jij bent wie je bent?
God dit it!!

Maar niemand weet dat satan God heeft gecreeerd. Satan was er van den beginne, die creeerde God en God het universum en het universum de Aarde, de Aarde de mens.

Opgelost, dus een slotje voor dit topic.
pi_188558757
Voor mij zijn wonderen altijd gewoon een vorm van kansberekening en statistiek.
Voor elke persoon die bidt tot god dat zijn moeder geneest van kanker en dat moeder dat vervolgens doet zijn er miljoenen mensen die dat tevergeefs doen. Bij 1 op de zoveel gevallen treedt kanker in remissie. Het is onherroepelijk dat dit een keer gebeurt bij iemand wiens familie ervoor gebeden heeft.

Toen ik heel jong was, droomde ik dat mijn opa in het ziekenhuis lag. Werd wakker van de nachtmerrie en maakte mama wakker. "Opa ligt in het ziekenhuis!". Nee hoor, die ligt thuis te slapen zei ze. Tien minuten later wordt ze gebeld dat opa in het ziekenhuis was opgenomen met een hartaanval.

Op datzelfde moment droomden ongetwijfeld miljoenen mensen dat hun naaste ziek was of dood. En de volgende ochtend was er niets gebeurd. Heb een paar keer gedroomd dat familieleden iets overkwamen. Nooit uitgekomen. Maar toch vertel ik die opa-in-ziekenhuis anekdote regelmatig.

Moet ik nu gelovig worden omdat zoiets toevalligs geen toeval kan zijn? Neuh.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 22 augustus 2019 @ 23:08:52 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188581893
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 20:05 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Voor mij gaat dit topic niet of God wel of niet bestaat.

Als je vraagt wat de bewijs is... creatie zelf? Kijk om jou heen, wij bestaan. De aarde bestaat. De universum bestaat. Er zou toch een verklaring daarvoor zijn? Een reden waarom ik ben wie ik ben, en jij bent wie je bent?
Wat is de connectie met god dan?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')