abonnement Unibet Coolblue
pi_188488514
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 08:47 schreef Bugno2 het volgende:
Ik volg niet alles op de voet, maar als ik het goed begrijp betekent een No Deal Brexit dat de UK ook direct het GFA schendt, zonder dat hiervoor een concrete oplossing is geformuleerd?

Feest.
Volgens mij kán het VK bij een no deal Brexit de GFA in stand houden, maar alleen door totaal geen enkele importbeperking te heffen tegen de EU (en dus geen importcontrole nodig). Dat zou wel betekenen dat het VK onder de WTO revels geen enkele importbeperking mag heffen tegen welk WTO lid dan ook. Dat zou betekenen dat het VK geen enkel instrument meer heeft om haar interne industrie te beschermen, en ook niets meer te bieden heeft in handelsverdragenonderhandelingen en dus geen enkel handelsverdrag kan afsluiten.... Ik wil niet weten wat dat met de economie van het VK zou doen...
pi_188488644
Of het VK kan er natuurlijk ook voor kiezen om bij een no deal de GFA te blijven eren, maar de WTO most-favoured-nation regel te breken. Met het conflict resolution scheme van de WTO is dat misschien wel hun beste optie.
pi_188488927
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan neemt men gewoon alle andere zaken die je hebt in beslag inclusief computers.
Veel succes met mijn computer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:25:47 #79
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188489269
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 10:16 schreef dodoria het volgende:
Of het VK kan er natuurlijk ook voor kiezen om bij een no deal de GFA te blijven eren, maar de WTO most-favoured-nation regel te breken. Met het conflict resolution scheme van de WTO is dat misschien wel hun beste optie.
Je bedoelt dus fuck you zeggen tegen elk land in de wereld?

Het zou misschien kunnen dat de export dan in de problemen komt. Zeg maar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_188489530
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 11:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je bedoelt dus fuck you zeggen tegen elk land in de wereld?

Het zou misschien kunnen dat de export dan in de problemen komt. Zeg maar.
Dat lijkt me wel ja, niet dat BoJo dat iets kan schelen. Het zal zeker 2 jaar duren voordat een ander WTO lid ze door het conflict resolution process heeft gesleept, dus tegen de tijd dat de retaliations erdoor zijn is Boris al weer PM-af dan, gok ik zo... al betwijfel ik of de andere leden zo lang geduld zullen hebben...
  Moderator zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:11:43 #81
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188489735
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 11:25 schreef Ulx het volgende:

[..]

Je bedoelt dus fuck you zeggen tegen elk land in de wereld?

Het zou misschien kunnen dat de export dan in de problemen komt. Zeg maar.
Dat is de Catch 22 situatie voor het VK.

Dichte grens en de GFA gaat eraan, open grens en het VK gaat eraan qua economie. En ondertussen maar blijven doen alsof het een probleem van de EU is. Zoals gewoonlijk in het VK dus.

Oh, en als extraatje is er ook nog het risico dat het breken van de GFA tot sancties kan leiden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:28:00 #82
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188489871
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 11:50 schreef dodoria het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel ja, niet dat BoJo dat iets kan schelen. Het zal zeker 2 jaar duren voordat een ander WTO lid ze door het conflict resolution process heeft gesleept, dus tegen de tijd dat de retaliations erdoor zijn is Boris al weer PM-af dan, gok ik zo... al betwijfel ik of de andere leden zo lang geduld zullen hebben...
Ze kunnen uiteraard ook anders terugslaan. Boycotten. Hefgingen. Importverboden. Dat soort dingen.
Dan mag het VK weer naar de WTO.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_188494152
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 17:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, er lopen overal gekkies rond die geen geen flauw idee hebben waar ze over praten, ga even een tijdje in het VK wonen na no Deal en dan horen we je wel weer, ok?

Die hebben geen euro maar wel een sterk dalende munt, zal je vast gelukkig van worden.
Lol nee van Euros die je deelt met derde wereldlanden word je blij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_188499624
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 12:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ze kunnen uiteraard ook anders terugslaan. Boycotten. Hefgingen. Importverboden. Dat soort dingen.
Dan mag het VK weer naar de WTO.
Ja inderdaad. Er is geen simpele oplossing, hoe je het ook went of keert het VK komt in de problemen.

Mijn inschatting (goed of fout) is dat de politiek de mogelijkheid van lange termijn problemen verkiest over een directe stand-off. Want ze lijken daar de instelling te hebben van ‘na mij de zondvloed’. Zo lang ze maar de schuld op iemand anders af kunnen schuiven (te recht of onterecht) vinden ze het al lang best volgens mij.... verantwoordelijkheden nemen zit niet echt in de Britse aard...
  Overall beste user 2022 zondag 18 augustus 2019 @ 09:04:21 #85
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188500962
thesundaytimes twitterde op zondag 18-08-2019 om 00:25:00 The Sunday Times has obtained a copy of the government's classified 'Yellowhammer' report on the chaos expected after a no-deal Brexit. Find out how Whitehall is preparing for food and medicine shortages, transport disruption and civil unrest in our comprehensive coverage. https://t.co/UwDmCUtsbt reageer retweet
Wow. Kan iemand de concrete voordelen nog even op een rijtje zetten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_188501141
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:04 schreef Ulx het volgende:
thesundaytimes twitterde op zondag 18-08-2019 om 00:25:00 The Sunday Times has obtained a copy of the government's classified 'Yellowhammer' report on the chaos expected after a no-deal Brexit. Find out how Whitehall is preparing for food and medicine shortages, transport disruption and civil unrest in our comprehensive coverage. https://t.co/UwDmCUtsbt reageer retweet
Wow. Kan iemand de concrete voordelen nog even op een rijtje zetten?
TaKiNg BaCk CoNtRoL!!
  zondag 18 augustus 2019 @ 09:28:54 #87
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_188501198
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:04 schreef Ulx het volgende:
thesundaytimes twitterde op zondag 18-08-2019 om 00:25:00 The Sunday Times has obtained a copy of the government's classified 'Yellowhammer' report on the chaos expected after a no-deal Brexit. Find out how Whitehall is preparing for food and medicine shortages, transport disruption and civil unrest in our comprehensive coverage. https://t.co/UwDmCUtsbt reageer retweet
Wow. Kan iemand de concrete voordelen nog even op een rijtje zetten?
Blauwe paspoorten
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 18 augustus 2019 @ 11:12:50 #88
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_188502385
Zal wel weer weg worden gezet als angstzaaien en Project Fear
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 18 augustus 2019 @ 11:16:00 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188502421
CarolineLucas twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 23:29:47 Pleased to join MPs from across the House in signing this letter to demand PM recalls Parliament This a national emergency. There is no mandate for a reckless No Deal #Brexit. Johnson & Cummings want to gag our democracyRT if you believe @BorisJohnson should #RecallNow https://t.co/XIvjghuWg1 reageer retweet


  Overall beste user 2022 zondag 18 augustus 2019 @ 11:24:04 #90
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188502535
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 11:12 schreef Szura het volgende:
Zal wel weer weg worden gezet als angstzaaien en Project Fear
Door de Deep State.....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 18 augustus 2019 @ 13:40:52 #91
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_188504412
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 11:16 schreef Tarado het volgende:
CarolineLucas twitterde op zaterdag 17-08-2019 om 23:29:47 Pleased to join MPs from across the House in signing this letter to demand PM recalls Parliament This a national emergency. There is no mandate for a reckless No Deal #Brexit. Johnson & Cummings want to gag our democracyRT if you believe @:BorisJohnson should #RecallNow https://t.co/XIvjghuWg1 reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schattig, maar daar veegt Bojo zijn reet mee af, is nog geen 20% van het parlement.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 18 augustus 2019 @ 15:48:43 #92
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_188506293
En ook helemaal niemand die dacht dat het misschien een goed idee was om niet met vakantie te gaan. Zodat ze misschien wel nog iets hadden kunnen ondernemen.
Nu met nog een maand te gaan is er nergens nog genoeg tijd voor. Meer tijd gaan ze ook niet krijgen van de EU.
  maandag 19 augustus 2019 @ 08:16:39 #93
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188515875
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 13:40 schreef zalkc het volgende:

[..]

Schattig, maar daar veegt Bojo zijn reet mee af, is nog geen 20% van het parlement.
Dat lijkt mij onverstandig. Als hij dit negeert geeft hij blijk van zijn totalitaire denken en wint het schrijven alleen maar aan kracht.
  maandag 19 augustus 2019 @ 09:36:07 #94
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_188516657
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 08:16 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij onverstandig. Als hij dit negeert geeft hij blijk van zijn totalitaire denken en wint het schrijven alleen maar aan kracht.
Hij is vrij duidelijk aan het aansturen op een "Burn your ships" strategie, daarvoor moet het parlement onmachtig worden om dat te bewerkstelligen. Hij is er misschien van overtuigd dat de EU inbind als er geen weg terug meer is, maar belangrijker nog, alle energie zal gericht worden op uittreding en niet meer op uitstel of afstel.

Of de strategie kan werken is maar zeer de vraag, je kunt succes niet echt afdwingen, het helpt wel wat betreft motivatie maar of het zinvol is om eerst je de alternatieven om zeep te helpen voordat je een oplossing hebt is maar de vraag.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_188516702
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 00:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat klopt. Er zijn door de EU een aantal eenzijdige maatregelen afgekondigd met een beperkte houdbaarheid, 9 maanden, en een vereiste voor het VK voor wederkerigheid maar er zijn dan geen EU akkoorden meer van kracht voor het VK.

Overigens is Euratom geen EU instelling maar heeft het VK zich daar vrijwillig uit teruggetrokken.
Wat ook een slimme zet was omdat ze nu ook het risico lopen geen nucleaire medicijnen en splijtstof meer te krijgen :') .

Plus dat de verwerking van hun afval waarschijnlijk net als voor de rest van de EU in Frankrijk plaatsvind.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 19 augustus 2019 @ 09:59:01 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188516953
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Plus dat de verwerking van hun afval waarschijnlijk net als voor de rest van de EU in Frankrijk plaatsvind.
Nee daar hebben ze vuilnisbak Sellafield voor.

Dat is straks niet meer het meest vervuilde stukje EU trouwens.
pi_188517628
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 09:36 schreef zalkc het volgende:

[..]

Hij is vrij duidelijk aan het aansturen op een "Burn your ships" strategie, daarvoor moet het parlement onmachtig worden om dat te bewerkstelligen. Hij is er misschien van overtuigd dat de EU inbind als er geen weg terug meer is, maar belangrijker nog, alle energie zal gericht worden op uittreding en niet meer op uitstel of afstel.

Of de strategie kan werken is maar zeer de vraag, je kunt succes niet echt afdwingen, het helpt wel wat betreft motivatie maar of het zinvol is om eerst je de alternatieven om zeep te helpen voordat je een oplossing hebt is maar de vraag.
Ik ben ook wel benieuwd wat de EU gaat doen in het volgende scenario:

- Parlement neemt een motie van wantrouwen aan
- BoJo blijft gewoon zitten om de deadline te laten verlopen en schrijft verkiezingen uit voor na 31 oktober
- Parlement neemt een motie aan waarin ze zelfstandig aan de EU een verlenging vragen (niet gevolgd door een 'officieel' verzoek vanuit de UK-regering aan de EU)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2019 10:51:43 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 19 augustus 2019 @ 10:54:24 #98
408813 crew  trein2000
pi_188517659
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd wat de EU gaat doen in het volgende scenario:

- Parlement neemt een motie van wantrouwen aan
- BoJo blijft gewoon zitten om de deadline te laten verlopen en schrijft verkiezingen uit voor na 31 oktober
- Parlement neemt een motie aan waarin ze zelfstandig aan de EU een verlenging vragen (niet gevolgd door een 'officieel' verzoek vanuit de UK-regering aan de EU)
Dan kan de EU niks doen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 19 augustus 2019 @ 11:26:52 #99
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_188518075
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 10:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd wat de EU gaat doen in het volgende scenario:

- Parlement neemt een motie van wantrouwen aan
- BoJo blijft gewoon zitten om de deadline te laten verlopen en schrijft verkiezingen uit voor na 31 oktober
- Parlement neemt een motie aan waarin ze zelfstandig aan de EU een verlenging vragen (niet gevolgd door een 'officieel' verzoek vanuit de UK-regering aan de EU)
De aanvraag kan eigenlijk alleen gedaan worden door het kabinet, en is dus afhankelijk van of het een motie van wantrouwen naar het kabinet of de PM is, zie hier, als BoJo zegt daar geen zin in te hebben word het wel een heel uitzonderlijke situatie, maar niet onvoorstelbaar.
Op dat moment zal er naar het Koningshuis worden gekeken, denk ik, om een andere premier aan te stellen.

Maar ik kan het ook mis hebben. In dit blog word het uitgebreider besproken https://blogs.lse.ac.uk/b(...)-heres-how-to-do-it/
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 19 augustus 2019 @ 14:07:51 #100
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_188520235
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 11:26 schreef zalkc het volgende:

[..]

De aanvraag kan eigenlijk alleen gedaan worden door het kabinet
Het staatshoofd is ook een mogelijkheid, toch? Met andere woorden: de koningin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')