abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 augustus 2019 @ 12:53:29 #1
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_188458115
Wellicht dat iemand hier een antwoord heeft.

Ik heb thuis een PS4 Pro op een 4k tv aangesloten. Op deze PS4 staan 2 accounts.
Ik speel hiermee Ark: Survival Evolved op in splitscreen, deze game is door account 1 aangeschaft.

Stel ik haal nog een PS4 (Pro of geen pro) en sluit deze op mijn andere tv aan.
Log in met beide accounts op de nieuwe PS4 en download de game via een van deze accounts (1 account heeft de game aangeschaft).

Kan ik dan hiermee ipv splitscreen gewoon in de game samen spelen? dus geen splitscreen meer maar ieder zijn eigen PS4 en tv?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Eindredactie Games donderdag 15 augustus 2019 @ 14:24:57 #2
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_188459298
System-link of LAN zijn niet mogelijk in de PS4-versie van ARK voor zover ik weet, kan alleen op pc en Xbox One (Play Anywhere).

Kun je niet gewoon met één van de PS4's een server hosten en dan de andere speler inviten? Tweede PS4 heeft dan wel ARK nodig (en PS Plus denk ik...?) maar dat kun je fiksen via account sharing, wat gewoon legaal is als het binnen hetzelfde huishouden gebeurt.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 14:39:13 #3
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_188459502
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 14:24 schreef 2dope het volgende:
System-link of LAN zijn niet mogelijk in de PS4-versie van ARK voor zover ik weet, kan alleen op pc en Xbox One (Play Anywhere).

Kun je niet gewoon met één van de PS4's een server hosten en dan de andere speler inviten? Tweede PS4 heeft dan wel ARK nodig (en PS Plus denk ik...?) maar dat kun je fiksen via account sharing, wat gewoon legaal is als het binnen hetzelfde huishouden gebeurt.
Ah oke, bedankt voor je antwoord.

Als ik met 1 ps4 een server zou opzetten heb ik dan niet 3 ps4's nodig? of is dat alleen bij dedicated server zo? (1 dedicated server, 2 clients).
Ark zou ik wellicht met een account kunnen downloaden op die andere ps4 of nogmaals kopen wat geen ramp is. PSplus abo erbij ook niet. Denk dat dat wel een mogelijkheid is.

Kan er weinig specifiek over vinden helaas.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Eindredactie Games donderdag 15 augustus 2019 @ 15:50:26 #4
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_188460337
Goeie vraag, geen idee eigenlijk. Ik dacht idd dat je een non-dedicated server kon optuigen en daar dan op kunt spelen en mensen kunt uitnodigen. Je zit er dan wel mee dat je invites niet te ver van je vandaan kunnen lopen i.v.m. de beperking in mapgrootte (jouw PS4 host de map en kan maar kleine delen van het geheel in één keer inladen), dus als jij dan wegloopt worden zij automatisch naar jou toe getrokken zeg maar.

En anders kun je altijd nog public realm PvE proberen, PvP kan ook alleen schijnt het wel lastig te zijn om met 2 man een beetje basis op te bouwen met alle spawn campers en andere trolls om je heen.

Desnoods kun je je vraag hier nog ff droppen: GAM / Ark Survival Evolved, is alleen wel een oud topique.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 15:57:30 #5
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_188460447
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 15:50 schreef 2dope het volgende:
Goeie vraag, geen idee eigenlijk. Ik dacht idd dat je een non-dedicated server kon optuigen en daar dan op kunt spelen en mensen kunt uitnodigen. Je zit er dan wel mee dat je invites niet te ver van je vandaan kunnen lopen i.v.m. de beperking in mapgrootte (jouw PS4 host de map en kan maar kleine delen van het geheel in één keer inladen), dus als jij dan wegloopt worden zij automatisch naar jou toe getrokken zeg maar.

En anders kun je altijd nog public realm PvE proberen, PvP kan ook alleen schijnt het wel lastig te zijn om met 2 man een beetje basis op te bouwen met alle spawn campers en andere trolls om je heen.

Desnoods kun je je vraag hier nog ff droppen: GAM / Ark Survival Evolved, is alleen wel een oud topique.
Thanks man ^O^ appreciated ik zal nog even via google kijken of ik wat meer info kan vinden.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  Eindredactie Games donderdag 15 augustus 2019 @ 16:29:00 #6
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_188460872
Aight, laat ff weten of het gelukt is.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 16:32:45 #7
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_188460939
Ik denk dat het prima mogelijk is. Groot gedeelte voor het sharen en samen gamen lokaal met meerdere ps4 word hier kort uitgelegd:


Voor als anderen nog belang hebben bij het antwoord.
De verdere vragen gaan voor mij vooral over Ark zelf en of je daar dan met je Ark profiel verder kan spelen maar dat zoek ik ook wel uit.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_188472595
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:32 schreef 2NutZ het volgende:
Ik denk dat het prima mogelijk is. Groot gedeelte voor het sharen en samen gamen lokaal met meerdere ps4 word hier kort uitgelegd:


Voor als anderen nog belang hebben bij het antwoord.
De verdere vragen gaan voor mij vooral over Ark zelf en of je daar dan met je Ark profiel verder kan spelen maar dat zoek ik ook wel uit.
Ja dit werkt. Ik doe dit al jaren met een vriend van mij. Ik kan mijn eigen bibliotheek en zijn hele digitale bibliotheek downloaden en spelen op mijn eigen account en Playstation en hij mijn bibliotheek op zijn PlayStation.

Je moet het zo instellen;

Ps4 (1), account A als primary instellen en vervolgens met account B inloggen en spelen.

Ps4 (2) account B als primary instellen en vervolgens met account A inloggen en spelen.

Enige puntje waar je om moet denken is dat je ps4 verbonden moet zijn met het internet om digitale games van een account anders dan van het primary account te kunnen spelen. Als je geen internet verbinding hebt worden de games die niet met het primary account gekocht zijn gelocked tot je weer verbinding hebt.

Speel geen Ark maar neem aan dat je progressie gewoon aan je PSN account gekoppeld zit. Aangezien je gewoon op je eigen account blijft spelen zal je je progressie gewoon houden ongeacht op welke ps4 je gaat spelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjemmert op 16-08-2019 06:40:23 ]
  maandag 19 augustus 2019 @ 09:29:44 #9
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_188516596
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 06:32 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ja dit werkt. Ik doe dit al jaren met een vriend van mij. Ik kan mijn eigen bibliotheek en zijn hele digitale bibliotheek downloaden en spelen op mijn eigen account en Playstation en hij mijn bibliotheek op zijn PlayStation.

Je moet het zo instellen;

Ps4 (1), account A als primary instellen en vervolgens met account B inloggen en spelen.

Ps4 (2) account B als primary instellen en vervolgens met account A inloggen en spelen.

Enige puntje waar je om moet denken is dat je ps4 verbonden moet zijn met het internet om digitale games van een account anders dan van het primary account te kunnen spelen. Als je geen internet verbinding hebt worden de games die niet met het primary account gekocht zijn gelocked tot je weer verbinding hebt.

Speel geen Ark maar neem aan dat je progressie gewoon aan je PSN account gekoppeld zit. Aangezien je gewoon op je eigen account blijft spelen zal je je progressie gewoon houden ongeacht op welke ps4 je gaat spelen.
Bedankt man voor je antwoord ter confirmatie dan moet het wel gaan lukken.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')