abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188456321
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

[..]

[..]

:')

Vooral zo doorgaan jongons.
Je moet het beestje toch een naam geven he of heb jij ook een twitter account met een vlaggetje en een uiltje?
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:26:03 #177
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_188456330
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:22 schreef Montagui het volgende:

[..]


[..]


[..]

:')

Vooral zo doorgaan jongons.
wie de schoen past
Laffe huichelaar
pi_188456368
quote:
2s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:10 schreef skrn het volgende:

[..]

Zeker.

Gewoon dat enorme overdrijven. Ja, als de Telegraaf gewoon zakelijk had gehouden, gewoon een item had gemaakt, ja, kun je ook discussieren, maar dan was het nog enigszins acceptabel geweest.

Maar dit .. gewapende inbraak. Doofpot. Verlegenheid. Ga zo maar door.

Verschrikkelijk.
Gewoon een gevolg van de huidige polarisatie waarbij alles en iedereen in een rechts of links hoekje geduwd wordt. De 'rechtse' Telegraaf zal het dan niet nalaten om een 'linkse' burgemeester flink af te zeiken wanneer de mogelijkheid zich voordoet. Hetzelfde zie je gebeuren met 'linkse' media die 'rechtse' politici zoveel mogelijk aanpakken.

Linkse users zie je dan in het eerste geval de rechts media afzeiken en het voorval bagatelliseren.
Rechtse users gaan mee in het geluid van de rechtse media.
In het 2e geval exact andersom.

Pot en ketel, ketel en pot etc etc.

Vermoeiend allemaal.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:31:09 #179
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188456394
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:06 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Mij valt juist op hoe ontzettend kneuterig het domrechtste schreeuw volk reageert op dit incident.

Ik heb echt totaal niks met Halsema, GroenLinks en linkse politiek, maar ik krijg bijna sympathie voor haar door al het gejank.
Valt wel mee hoor, ik zie vooral dat men haar gewoon hypocriet vind.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:38 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Stoer doen met een nepwapen is een wereld van verschil met een overal plegen.

15 jarige pubers gaan wel eens een grens over, bij mij op de Havo gebeurde ook van alles wat niet mocht. Ken er genoeg die bij bureau Halt mochten komen. De meeste klasgenoten zijn echter prima terecht gekomen.
Totdat er een keer eentje neergeschoten wordt natuurlijk, dat hoort voorop te staan hier en niet meteen de hoogste advocaat erop of alle media afzeiken.
pi_188456434
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
Blijf het bijzonder vinden dat bepaalde users doen alsof die knul een gewapende overval heeft gepleegd op een woonboot, waarbij hij de eigenaar heeft bedreigd met een alarmpistool.
Wie schrijft dat ? Link?
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:34:21 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188456437
Zoonlief kan nog altijd politicus voor de PVV worden. Al moet hij dan nog wel wat meer op zijn strafblad krijgen.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:35:12 #182
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_188456444
Voor de mensen die deze kwestie volgen?

Is hij nu aan boord gegaan van dat schip? Is dat dan inbraak? Indien nee, waarom niet?

Hoe kom je aan zo'n alarmpistool? Is het bezit verboden? Is het type gebruik verboden?

Aan Halsema's reactie stoort me dat het kwajejongensstreek gehalte hier wel ver gerekt wordt. Ik zou zeggen dat beide feiten een kwajejongensstreek zijn, maar het combineren van beide (dan heb je ook gepland) + proberen te vluchten maakt dit toch echt wel crimineel. Heeft geen invloed op Halsema's presteren, maar je kunt dit niet klein praten. Loser reactie van Halsema, ze moet hier de gepaste Halt-straf ook eisen als bewezen wordt wat we in de pers lezen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_188456517
WTF! Is Femke Halsema burgemeester van Amterdam ?

Ja ik leef onder een steen en zo blijkbaar maar hier schrik ik wel van
What's the name of the game?
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:41:09 #184
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_188456522
Overigens voor Halsema ook een moment om te evalueren of het haar carriere is die ervoor zorgt dat haar zoon dit doet. Misschien een au pair of meer tijd in je familie steken?

Bij andere achtergronden van verdachtes wordt de thuissituatie maar al te vaak als reden aangewezen en veel verantwoordelijkheid bij de opvoeding gelegd.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:43:50 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188456555
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:41 schreef XL het volgende:
Overigens voor Halsema ook een moment om te evalueren of het haar carriere is die ervoor zorgt dat haar zoon dit doet. Misschien een au pair of meer tijd in je familie steken?

Bij andere achtergronden van verdachtes wordt de thuissituatie maar al te vaak als reden aangewezen en veel verantwoordelijkheid bij de opvoeding gelegd.
Waarom zou het de taak van de moeder zijn dat te overwegen, de vader kan ook prima een groter deel van de zorg op zich nemen.

Maar goed, een au-pair voor 2 15-jarigen lijkt me behoorlijk overdreven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188456558
Ook echt al een jaar !

Ik dacht echt dat het een grap was, "burgemeester Femke Halsema van Amsterdam" :')

Nemen wij deze vrouw nog serieus joh?
What's the name of the game?
pi_188456638
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:35 schreef XL het volgende:
Voor de mensen die deze kwestie volgen?

Is hij nu aan boord gegaan van dat schip? Is dat dan inbraak? Indien nee, waarom niet?

Hoe kom je aan zo'n alarmpistool? Is het bezit verboden? Is het type gebruik verboden?

Aan Halsema's reactie stoort me dat het kwajejongensstreek gehalte hier wel ver gerekt wordt. Ik zou zeggen dat beide feiten een kwajejongensstreek zijn, maar het combineren van beide (dan heb je ook gepland) + proberen te vluchten maakt dit toch echt wel crimineel. Heeft geen invloed op Halsema's presteren, maar je kunt dit niet klein praten. Loser reactie van Halsema, ze moet hier de gepaste Halt-straf ook eisen als bewezen wordt wat we in de pers lezen.
Halsema is geen OvJ en heeft dus niets te eisen. Het beste bemoeit ze zich nergens mee en laat ze OM zijn werk doen. Zoals alle ouders moeten als er iets dergelijks gebeurt.

Heel veel jongeren doen zulke dingen. Heel vaak onnadenkend, niet stilstaand (zelfs als ze het al weten) bij de ellende die ze over zichzelf afroepen als ze gesnapt worden. Dat is wat een puberbrein doet. Ik vind het echt heel bijzonder dat er hier zo veel mensen zijn die of nooit iets hebben uitgevroten, of helemaal zijn vergeten hoe het is om puber te zijn.

Het nadeel van wel gesnapt worden bij zo een stomme actie, is dat je op de blaren moet zitten. De blaren van een Halt-straf, een flinke preek van een rechter, van je ouders, boete betalen en huisarrest. Er is geen reden waarom deze jongen anders moet worden aangepakt. En er is ook geen reden om aan de opvoedingskwaliteiten te twijfelen van ouders wier kind zo'n stomme streek uithaalt. En dan zeker al niet specifiek aan die van de moeder, er is immers ook een vader. En hun functioneren op hun werk is al helemaal niet aan de orde.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_188456669
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:41 schreef XL het volgende:
Overigens voor Halsema ook een moment om te evalueren of het haar carriere is die ervoor zorgt dat haar zoon dit doet. Misschien een au pair of meer tijd in je familie steken?
Het mag niet gewoon een puber zijn die een beetje dom gedaan heeft?

quote:
Bij andere achtergronden van verdachtes wordt de thuissituatie maar al te vaak als reden aangewezen en veel verantwoordelijkheid bij de opvoeding gelegd.
Hoe kom je aan deze wijsheid? De kans dat de thuissituatie bekeken wordt is in dit geval, met de huidige informatie, vrij klein. Als dat joch een hele lijst met dit soort akkefietjes heeft dan zal jeugdzorg wellicht een keer gaan kijken maar zeker niet als een puber een keer iets doms doet.

waarom vind je het trouwens zo gek dat hij wegrent voor de politie, totaal vergeten hoe jij was in je pubertijd of ben je zoals velen hier die maar wat graag de schuld bij Halsema willen neerleggen de braafste puber ooit geweest?
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:07:42 #189
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_188456828
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:53 schreef EchteLiberaal het volgende:

[..]

Het mag niet gewoon een puber zijn die een beetje dom gedaan heeft?
[..]

Hoe kom je aan deze wijsheid? De kans dat de thuissituatie bekeken wordt is in dit geval, met de huidige informatie, vrij klein. Als dat joch een hele lijst met dit soort akkefietjes heeft dan zal jeugdzorg wellicht een keer gaan kijken maar zeker niet als een puber een keer iets doms doet.

waarom vind je het trouwens zo gek dat hij wegrent voor de politie, totaal vergeten hoe jij was in je pubertijd of ben je zoals velen hier die maar wat graag de schuld bij Halsema willen neerleggen de braafste puber ooit geweest?
Wegrennen van de politie:

15 jarige XL fietst zonder licht en kan een boete voorkomen: ja
15 jarige XL krijgt een strafblad door het begaan van meerdere fouten: no way

Ook met 12, 15 en 17 weet je van tevoren wat een boete en een strafblad is. Je doet dat bewust. Schade inperken had ik gedaan. 99% zeker. Sowieso kan ik me voorstellen in de situatie beland te kunnen zijn dat je zo'n fout maakt. Inbraak of wapen, maar beide combineren... daarvoor was ik als puber te bang
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_188456858
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:34 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Wie schrijft dat ? Link?
Is gisteren meerdere keren (deels of geheel) geschreven in de eerdere delen van dit topic.
pi_188456867
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:35 schreef XL het volgende:
Voor de mensen die deze kwestie volgen?

Is hij nu aan boord gegaan van dat schip? Is dat dan inbraak? Indien nee, waarom niet?

Hoe kom je aan zo'n alarmpistool? Is het bezit verboden? Is het type gebruik verboden?

Aan Halsema's reactie stoort me dat het kwajejongensstreek gehalte hier wel ver gerekt wordt. Ik zou zeggen dat beide feiten een kwajejongensstreek zijn, maar het combineren van beide (dan heb je ook gepland) + proberen te vluchten maakt dit toch echt wel crimineel. Heeft geen invloed op Halsema's presteren, maar je kunt dit niet klein praten. Loser reactie van Halsema, ze moet hier de gepaste Halt-straf ook eisen als bewezen wordt wat we in de pers lezen.
Neppistool, geen alarmpistool.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:12:12 #192
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_188456886
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:07 schreef XL het volgende:

[..]

Wegrennen van de politie:

15 jarige XL fietst zonder licht en kan een boete voorkomen: ja
15 jarige XL krijgt een strafblad door het begaan van meerdere fouten: no way

Ook met 12, 15 en 17 weet je van tevoren wat een boete en een strafblad is. Je doet dat bewust. Schade inperken had ik gedaan. 99% zeker. Sowieso kan ik me voorstellen in de situatie beland te kunnen zijn dat je zo'n fout maakt. Inbraak of wapen, maar beide combineren... daarvoor was ik als puber te bang
Geen inbraak, hooguit insluiping. Waarom heb ik gisterenavond al uitgelegd. En Plasman ook.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:14:10 #193
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_188456905
Ik geef niet aan dat Halsema slecht opvoedt, kan ik natuurlijk nooit beoordelen. Het stoort dat ze klein praat wat klein voorbij is.

Op veel punten heeft ze gelijk, dit hoort niet in de media. Dit zegt niks over haar carriere etc.

Helaas is dit persoonlijke verhaal nu in de media. Geef dan gewoon aan dat je het als moeder oppakt. In de aanbevolen evaluatie kan het prima zijn dat ze alles prima doet en dat het niet te voorkomen was.

Hoeveel procent van de jeugd tussen 14 en 18 heeft een strafblad of halt notitie of hoe verwerken ze zoiets bij kinderen?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_188456907
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:07 schreef XL het volgende:

[..]

Wegrennen van de politie:

15 jarige XL fietst zonder licht en kan een boete voorkomen: ja
15 jarige XL krijgt een strafblad door het begaan van meerdere fouten: no way

Ook met 12, 15 en 17 weet je van tevoren wat een boete en een strafblad is. Je doet dat bewust. Schade inperken had ik gedaan. 99% zeker. Sowieso kan ik me voorstellen in de situatie beland te kunnen zijn dat je zo'n fout maakt. Inbraak of wapen, maar beide combineren... daarvoor was ik als puber te bang
Mijn dochter is nu 10, en ik denk niet dat ze ooit van een strafblad heeft gehoord. Het zou kunnen dat ze over 2 jaar wel weet dat het bestaat, maar het zou me ook niets verbazen als dat nog niet aan de orde is geweest.

Ik heb echt het idee dat een aantal mensen een veel te hoge verwachting heeft van pubers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:15:07 #195
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_188456920
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:10 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Neppistool, geen alarmpistool.
Verboden of niet verboden?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_188456928
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:15 schreef XL het volgende:

[..]

Verboden of niet verboden?
Absoluut verboden, daar doet zelfs z'n advocaat niet moeilijk over.
pi_188456939
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:15 schreef XL het volgende:

[..]

Verboden of niet verboden?
Ja en dat wordt als enige strafbare feit gezien tegen de zoon van Halsema volgens Plasman.
SOONY
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:24:23 #198
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_188457057
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:14 schreef miss_sly het volgende:

Ik heb echt het idee dat een aantal mensen een veel te hoge verwachting heeft van pubers.
Het probleem is niet de puberzoon maar Halsema en haar vreselijke hypocriete GroenLinks vriendjes. Deze linkse kliek is nooit te beroerd om luid te verkondigen hoe moreel superieur ze zijn en andersdenkenden te verketteren. Hun criminele daden worden altijd met de mantel der liefde bedekt. Halsema is een typische smerige linkse politica: een ander met veel kabaal en verontwaardiging de maat nemen maar als er iets gebeurt wat het linkse daglicht niet kan verdragen iedereen inschakelen om het weg te moffelen.....ZUM KOTZEN. :r
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:24:49 #199
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_188457063
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geen inbraak, hooguit insluiping. Waarom heb ik gisterenavond al uitgelegd. En Plasman ook.
Dus de woning binnen, maar zonder iets kapot te maken. Tja... dat kan je doen als verveelde 15 jarige. Blijft oliedom om het met wapens op zak te doen. Ben geneigd te zeggen dat het gewoon te dom is. Zelf had ik definitief teveel respect voor de politie en wet om dat te doen. Wil het niet groter maken dan het is, ken zeker veel kinderen die dit had kunnen overkomen... wat knaagt is... waarom probeer je dit klein te praten, het is toch niet zo dat 20 a 30 procent van de jeugd bij Halt terecht komt, of wel?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:26:41 #200
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_188457087
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:16 schreef DKUp het volgende:

[..]

Ja en dat wordt als enige strafbare feit gezien tegen de zoon van Halsema volgens Plasman.
Waarom insluiping (huisvredebreuk) niet?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')