abonnement Unibet Coolblue
pi_188448168
Lhbt-videomakers klagen samen YouTube aan wegens discriminatie

Een groep van vijf lhbt-videomakers heeft YouTube aangeklaagd. Ze vinden dat de videodienst discriminerend handelt tegen hun content, schrijft The Wall Street Journal.

De aanklagers zeggen dat het beleid van YouTube ervoor zorgt dat lhbt-video's minder zichtbaar zijn voor gebruikers, waardoor de videomakers er minder aan verdienen. Algoritmes en menselijke werknemers van YouTube zouden volgens de groep filmpjes verwijderen waarin woorden zoals 'gay', 'lesbian' en 'bisexual' voorkomen.

In de aanklacht staat dat YouTube vrijwel een monopolie heeft op online video's. De groep schrijft dat moederbedrijf Google "zijn macht gebruikt om content te reguleren en beperkingen op te leggen". Hierbij zou het vooral gaan om lhbt-video's.

Enkele van de aanklagers schrijven dat hun maandelijkse inkomsten van 3.500 dollar (ruim 3.140 euro) daalden naar 500 dollar, toen YouTube enkele van hun video's restricties oplegde. Het videobedrijf heeft nog niet op de aanklacht gereageerd.

Vaker discriminatie op YouTube
YouTube kwam dit jaar vaker in het nieuws vanwege het toestaan en weren van bepaalde content. Het bedrijf zei in juni meer maatregelen te treffen tegen bijvoorbeeld discriminerende filmpjes.

De YouTuber Steven Crowder, die in zijn video's homofobe en discriminerende opmerkingen maakte, werd niet van de dienst verwijderd. YouTube-directeur Susan Wojcicki bood haar excuses aan "voor de pijn die dit binnen de lhbt-gemeenschap veroorzaakte", maar zegt dat de juiste keuze is gemaakt omdat het YouTube-beleid werd aangehouden.

Begin augustus werd het kanaal van de veertienjarige YouTube Soph wel verwijderd, nadat ze opriep tot geweld tegen lbht'ers. Soph plaatste video's met extreemrechtse inhoud, maar werd uiteindelijk verbannen vanwege het overtreden van de gedragsregels, waarbij ze drie waarschuwingen binnen negentig dagen kreeg.

https://www.nu.nl/tech/59(...)s-discriminatie.html

Kennelijk is niemand geïnteresseerd in je/zij/hij/het/geval content.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 14 augustus 2019 @ 19:59:04 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_188448242
Tja, als je geen goede content maakt, dan keren mensen niet terug. Daar spelen youtube algoritmes op in. Als je kijkers weet vast te houden, dan zal youtube je sneller naar voren schuiven.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:09:26 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188448465
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:55 schreef Nober het volgende:
Lhbt-videomakers klagen samen YouTube aan wegens discriminatie
Algoritmes en menselijke werknemers van YouTube zouden volgens de groep filmpjes verwijderen waarin woorden zoals 'gay', 'lesbian' en 'bisexual' voorkomen.
Als ze bewijzen kunnen leveren dat Youtube dit doet dan hebben ze wel gelijk eigenlijk.
pi_188448491
''Begin augustus werd het kanaal van de veertienjarige YouTube Soph wel verwijderd, nadat ze opriep tot geweld tegen lbht'ers. Soph plaatste video's met extreemrechtse inhoud, maar werd uiteindelijk verbannen vanwege het overtreden van de gedragsregels, waarbij ze drie waarschuwingen binnen negentig dagen kreeg.''

Mijn god wat een onzin
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_188448508
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:59 schreef Nikonlover het volgende:
Tja, als je geen goede content maakt, dan keren mensen niet terug. Daar spelen youtube algoritmes op in. Als je kijkers weet vast te houden, dan zal youtube je sneller naar voren schuiven.
Wat. Dus als ik blanke witte hetero mannen de schuld geef van alles, omdat ze nou eenmaal hetero zijn. En een piemel hebben. En wit zijn. Dan haalt YouTube mijn ranking naar beneden?
DISCRIMNASI !@$ -O-

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2019 20:11:53 ]
pi_188448539
Terechte klacht! Queer kids stuff verplicht op de scholen, ASAP!
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:14:59 #7
22565 asco
Los in deze tent
pi_188448590
Ik word echt te oud voor al deze quatsch. 🙄
pi_188448861
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:14 schreef asco het volgende:
Ik word echt te oud voor al deze quatsch. 🙄
:Y
Vind dat het gezeur nu wel eens klaar is!
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:33:47 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_188448969
Ik vind het wel een terechte klacht.
Als je het monopoly hebt op internetfilmpjes, dan moet je als youtube die verantwoordelijkheid ook dragen.
Dus niet beslissen over goed en fout en wat wel en niet kan. Alles dat binnen de wet valt moet gewoon kunnen en dezelfde rechten hebben.
pi_188449136
Zie je wel. YouTube is gewoon extreemrechts.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 21:19:54 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188450097
Waarom maak je je in godsnaam zo druk hierover? Laat de rechter lekker bepalen of ze gelijk hebben of niet. Dat verongelijkte gezemel en dingen voor anderen invullen is echt heel vermoeiend.

[ Bericht 29% gewijzigd door Frutsel op 15-08-2019 08:44:41 ]
pi_188450290
Youtube heeft geen monopolie. Dit is aanstellerij en bovendien een klein beetje gay.
Conscience do cost.
pi_188450905
Steven Crowder maakt best leuke content. Nu zijn er een paar droeftoeters die zich gediscrimineerd voelen; de beste man heeft een sterke mening. Volgens YouTube hield Crowder zich aan de richtlijnen, no biggie dus. Een week later, zonder reden van opgaaf, blokkeerde YouTube een aantal videos, werden z'n advertentie inkomsten stop gezet en worden de video's als aldult content bestempeld.

YouTube is een mooi platform, laten we dat zo houden. Maar de laatste tijd wordt er door die linkse hippies teveel censuur uitgevoerd.
pi_188450964
We hadden nooit moeten stoppen met geestelijk gestoorden in een gekkengesticht te stoppen.

Dan krijg je dit soort strapatsen.

Te idioot voor woorden.

Bovendien gaat het ze helemaal niet om hetgeen waarmee ze een statement proberen te maken, het gaat ze gewoon om de poen die ze mislopen en dat ze dat vooral kut vinden. De rest is kansloos geblaat eromheen van kijk ons eens zielig zijn.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 08:22:53 #15
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_188455155
Wel lollig! :D
Dat een deel van de LHBT Community en de Nieuw-Rechtse jankballen dezelfde (stomme) argumenten gebruiken om hun gelijk bij Youtube te halen. _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 08:24:01 #16
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188455162
quote:
De YouTuber Steven Crowder, die in zijn video's homofobe en discriminerende opmerkingen maakte,
Bullshit.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 09:40:14 #17
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_188455866
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:56 schreef Regenbui het volgende:
Steven Crowder maakt best leuke content. Nu zijn er een paar droeftoeters die zich gediscrimineerd voelen; de beste man heeft een sterke mening. Volgens YouTube hield Crowder zich aan de richtlijnen, no biggie dus. Een week later, zonder reden van opgaaf, blokkeerde YouTube een aantal videos, werden z'n advertentie inkomsten stop gezet en worden de video's als aldult content bestempeld.

YouTube is een mooi platform, laten we dat zo houden. Maar de laatste tijd wordt er door die linkse hippies teveel censuur uitgevoerd.
Crowder trollt en de SJW's snappen humor niet.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 15 augustus 2019 @ 09:58:57 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_188456073
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:40 schreef EdvandeBerg het volgende:
Crowder trollt en de SJW's snappen humor niet.
Dit vind ik dan wel een goeie grap! :D ^O^
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_188456138
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:33 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind het wel een terechte klacht.
Als je het monopoly hebt op internetfilmpjes, dan moet je als youtube die verantwoordelijkheid ook dragen.
Dus niet beslissen over goed en fout en wat wel en niet kan. Alles dat binnen de wet valt moet gewoon kunnen en dezelfde rechten hebben.
Maar Google is een prive bedrijf dus ze kunnen doen wat ze willen.

Tevens aan de ene kant terechte klacht, maar aan de rechterkant worden ook youtubers hun video's demonitized en minder zichtbaar als het ook maar een beetje linkse ideeën bekritiseerd.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:07:20 #20
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_188456152
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:55 schreef Nober het volgende:
Lhbt-
Waar is die i nou weer gebleven?
pi_188456448
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:05 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Maar Google is een prive bedrijf dus ze kunnen doen wat ze willen.

Dat is incorrect. Ook private bedrijven dienen zich aan de bestaande wetgeving te houden. Het is aan de rechter om te bepalen of Youtube conform de wetgeving opereert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')