abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_188447865
Leuke manier om terug te komen van je vakantie. Ik kom thuis, mijn auto staat er nog maar verder niet naar gekeken. De volgende dag blijkt mijn raam aan de bestuurderskant te zijn ingetikt. Ik weet dus niet of dit gisteren al zo was of dat het vannacht is gebeurd. Ik vermoed het eerste, maar dat kan ik niet controleren. Ik weet alleen dat hij nauwelijks is natgeregend, terwijl er toch aardig wat is gevallen de afgelopen dagen voor zover ik weet. Lang geleden kan het dus niet zijn.

Maar het punt is: er is niks gejat. Er lag wat muntgeld en een Bluetooth kit en verder niks van waarde. Maar alles was er nog.

Nu wees een maat van me erop dat ze soms met scanners zoeken naar GPS-apparatuur in auto's. Ik heb een ANWB Veilig Rijden verzekering waarbij je OBD-module krijgt waarin een GPS zit om je positie te bepalen. Ik kan er weinig over vinden, maar kent iemand dit verhaal? Dat ze die module detecteerden in de hoop dat er een iPhone X onder de stoel lag...
pi_188448192
Weet wel dat ze GPS modules proberen te vinden in je auto als ze hem proberen te jatten. Maar iets als een OBD module trekken ze er zo uit en nemen ze alsnog mee. Dat zal het dus niet zijn geweest. Wellicht is het gewoon een stuk tuig geweest, die zin had om iets kapot te slaan?
pi_188448269
Klopt!
Ze kunnen zelfs detecteren dat er een laptop in je auto ligt, zelfs al zit hij in een tas in je kofferbak.
Ze rijden langs in een auto met een scanner heb ik begrepen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188448282
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:56 schreef Carlos93 het volgende:
Weet wel dat ze GPS modules proberen te vinden in je auto als ze hem proberen te jatten. Maar iets als een OBD module trekken ze er zo uit en nemen ze alsnog mee. Dat zal het dus niet zijn geweest. Wellicht is het gewoon een stuk tuig geweest, die zin had om iets kapot te slaan?
Ja, precies. Dat is vooralsnog ook mijn leidende hypothese.

Ik denk alleen dat de module zelf niet echt interessant voor ze is.
pi_188448373
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 20:00 schreef Sigaartje het volgende:
Klopt!
Ze kunnen zelfs detecteren dat er een laptop in je auto ligt, zelfs al zit hij in een tas in je kofferbak.
Ze rijden langs in een auto met een scanner heb ik begrepen.
Welk signaal zendt een laptop uit als deze uit staat ?
pi_188448473
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:06 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Welk signaal zendt een laptop uit als deze uit staat ?
Geen flauw idee, maar ik ben een keer gewaarschuwd toen ik mijn laptop in de kofferbak van mijn wagen legde. Het was een bewaker die me waarschuwde.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188448504
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188448567
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 20:09 schreef Sigaartje het volgende:

Geen flauw idee, maar ik ben een keer gewaarschuwd toen ik mijn laptop in de kofferbak van mijn wagen legde. Het was een bewaker die me waarschuwde.
Ik ben benieuwd hoe veel bewakers er dit jaar weer met een Nobelprijs vandoor gaan.
pi_188448628
quote:
Interessant artikel. Thanks.

De verklaring die ze geven helpt echter niet:
quote:
Ook bij de Spyshop Utrecht hebben ze er geen directe verklaring voor. Het enige dat ze bij het verkooppunt van spionage- en beveiligingsapparatuur kunnen bedenken: een warmtebeeldcamera. Daarmee zou een nog warme accu van de laptop kunnen worden gespot.
Mijn auto stond al een paar weken stil en de OBD heeft zelf geen accu.

Ik ga dus nog steeds uit van vandalen.
pi_188448743
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:14 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe veel bewakers er dit jaar weer met een Nobelprijs vandoor gaan.
Want?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188448779
quote:
Op woensdag 14 augustus 2019 20:23 schreef Sigaartje het volgende:

Want?
Het zijn doorgaans geen grote lichten. Ik heb bijna dagelijks met deze beroepsgroep* te maken. :{

*Bewakers, niet Nobelprijswinnaars.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2019 20:26:47 ]
pi_188448799
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:25 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Het zijn doorgaans geen grote lichten. Ik heb bijna dagelijks met deze beroepsgroep te maken. :{

Bewakers, niet Nobelprijswinnaars.
Ah ok.
Ik ben ook nog nooit een laptop kwijtgeraakt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_188454804
Kan het niet zo zijn dat er naast je auto maaiwerkzaamheden hebben plaatsgevonden? Een wegspattend steentje heb je al gauw.
pi_188454822
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 06:47 schreef Dunnevandale het volgende:
Kan het niet zo zijn dat er naast je auto maaiwerkzaamheden hebben plaatsgevonden? Een wegspattend steentje heb je al gauw.
:Y Was hier ook het geval.

Gat in het raam, maar de randen van het raam niet 'schoongemaakt' om in de auto te kunnen reiken.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_188457567
Kan net zo goed iets tegen gewaaid zijn. Is er nog iets verder van schade aan de deur of spiegel?
Hier ook ooit stormschade gehad waarbij o.a. ruit aan diggelen was.

Het kan zijn dat na het intikken van het ruitje, de kust niet meer veilig was en ze de benen hebben genomen. Is er gezocht in de auto?
Geen inbraakgolf in de wijk op het moment? Vakantieperiode leent zich er voor.

Laptop/tablet en telefoon zijn dacht ik enkel te detecteren als ze aan of op slaapstand staan.
Als 't uit staat doet nl niets dan metaal, glas en plastic zijn.
Ik enk in het Eindhovens geval eerder dat dieven een neus hebben om te zien dat het om een werkgerelateerd uitje ging en er dus de kans groot was dat er iets te halen valt.
Daar heb je geen geavanceerde apparatuur nodig.
pi_188473037
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:09 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Geen flauw idee, maar ik ben een keer gewaarschuwd toen ik mijn laptop in de kofferbak van mijn wagen legde. Het was een bewaker die me waarschuwde.
Volgens het artikel dat hier eerder aangehaald wordt zendt een laptop een Bluetooth en WiFi signaal uit als ie in standby modus staat. Als ie uit staat wordt er dus geen signaal uitgezonden en moet de laptop niet op te sporen zijn met scanaparatuur.
Het is natuurlijk veel gemakkelijker om, als je op kantoor weggaat, je laptop gewoon dicht te klappen zodat ie thuis weer snel aan gaat.
Het is wat.......
pi_188476708
Update:

Het lijkt erop dat de oorzaak gevonden is: https://www.at5.nl/artike(...)-autoruiten-gesloopt
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:00:08 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188476802
Zo'n pleurisjong wat een hamertje uit de bus heeft geript.

Lekker is dat.. En is vandalisme, dus ws krijg je geen dup.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_188481181
quote:
13s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:00 schreef Sounddragon het volgende:
Zo'n pleurisjong wat een hamertje uit de bus heeft geript.

Lekker is dat.. En is vandalisme, dus ws krijg je geen dup.
75 euro eigen risico. De rest wordt vergoed gelukkig.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:26:17 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_188486479
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 18:52 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

75 euro eigen risico. De rest wordt vergoed gelukkig.
Goede verzekering; allrisk of wat?

Ik dacht dat vandalisme standaard een gevalletje 'jammer dan' was..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_188489621
Klinkt als CB met de oude voorwaarden.
.
pi_188490721
Hopen dat dat kutjong snel gepakt wordt, en dan dat hamertje eens op hem gebruiken.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:45:02 #23
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_188532866
Thomas B. _O_

Bij mij is er een x een autoradio gejat die precies de dag ervoor kapot ging _O-
Hebben ze lekker een kapotte autoradio gejat
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')