abonnement Unibet Coolblue
pi_188451952
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:40 schreef Dven het volgende:

Dat zeg ik toch, omdat ze buitensporig vaak gebruikt worden door handelaren, smokkelaars en wat nog meer. Echt geen nieuws ofzo. Bericht van een paar jaar terug

Louche figuren? Tamelijk subjectief. Geen aantoonbaar bewijs voor handelaren/smokkelaars in drugs
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_188451982
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:46 schreef Linkse_krijger het volgende:
"Meneer, kunt u uw tas open maken?"
"Nee, dat weiger ik!"
"Ok, geen probleem :)"

Best een realistisch scenario.
Wel bij de politie, niet bij de douane. Volgens mij mag de politie je staande houden en de douane erbij halen, maar niet op eigen houtje, zonder aanleiding, de bagage doorzoeken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_188452003
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:49 schreef blomke het volgende:

[..]

Wel bij de politie, niet bij de douane. Volgens mij mag de politie je staande houden en de douane erbij halen, maar niet op eigen houtje de bagage doorzoeken.
Dat zullen ze dan waarschijnlijk ook niet op eigen houtje doen. Als je lekker recalcitrant gaat doen tegen de politie helpt dat meestal niet echt.
pi_188452024
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:50 schreef Linkse_krijger het volgende:
Dat zullen ze dan waarschijnlijk ook niet op eigen houtje doen. Als je lekker recalcitrant gaat doen tegen de politie helpt dat meestal niet echt.
Wat bedoel je ?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_188452059
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:50 schreef blomke het volgende:

[..]

Wat bedoel je ?
Precies wat ik zeg. De politie zal doorgaans geen tassencontrole gaan doorvoeren als ze daar niet bevoegd voor zijn. Doorgaans houdt de Nederlandse politie wel aan de regels.
pi_188452076
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:52 schreef Linkse_krijger het volgende:
De politie zal doorgaans geen tassencontrole gaan doorvoeren als ze daar niet bevoegd voor zijn. Doorgaans houdt de Nederlandse politie wel aan de regels.
Duidelijk, in zoverre: is de politie ook daadwerkelijk niet bevoegd daartoe?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_188452107
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Duidelijk, in zoverre: is de politie ook daadwerkelijk niet bevoegd daartoe?
Geen idee, ik stel alleen dat recalcitrant doen tegen de politie doorgaans niet in je voordeel is, ongeacht de situatie.
pi_188452128
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:56 schreef Linkse_krijger het volgende:
Geen idee, ik stel alleen dat recalcitrant doen tegen de politie doorgaans niet in je voordeel is, ongeacht de situatie.
Als ik weiger om m'n bagage te laten doorzoeken door de politie, is dat recalcitrant?

Als ik gebruik maak van burgerrechten, is het recalcitrant??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_188452135
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:57 schreef blomke het volgende:

[..]

Als ik weiger om m'n bagage te laten doorzoeken door de politie, is dat recalcitrant?

Als ik gebruik maak van burgerrechten, is het recalcitrant??
Welnee, dat is totaal niet recalcitrant.
pi_188452338
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:54 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Waarom zouden ze het vermoeden hebben dat ik een wet overtreed alleen omdat ik in een bus zit? Zo'n redenatie doet het in wettelijke zin niet zo goed denk ik. Deze bus is de goedkoopste manier van vervoer tussen Amsterdam en diverse plaatsen in Duitsland. In sommige gevallen ook de snelste. Er is wifi in de bus en het is redelijk comfortabel.

In Duitsland is de wet volgens mij vergelijkbaar met Nederland. Je moet een ID kunnen tonen op het moment dat de politie aanleiding ziet om jou te verdenken van het overtreden van een wet.

Ik vind het wel van belang of het een grenscontrole betreft of niet, aangezien het logisch is dat je bij een grenscontrole altijd een ID-bewijs moet tonen, terwijl je dat als je al in een land bent niet hoeft, tenzij de politie je verdenkt van een strafbaar feit of overtreding. Ik kan mij voorstellen dat de grenspolitie andere bevoegdheden heeft dan de gewone politie en dat ik misschien verplicht ben te zeggen wat ik ga doen in Duitsland.

Ik vind het ook wel belangrijk om te weten of ik hoef te antwoorden, gezien ook het koppel voor me in de bus dat 2 verschillende antwoorden had op dezelfde vraag, waardoor de politieman meteen iets verdachts ervan maakte. Dat bereik je alleen door te antwoorden op vragen.
Net zoals in Nederland geldt er in Duitsland ook een algemene identificatieplicht. Gewoon dus je paspoort of ID laten zien als een agent daar om vraagt. Paspoort meenemen, en dan niet alleen om de grens te passeren wordt ook aangeraden door de Nederlandse overheid, zie: https://www.rijksoverheid(...)-naar-het-buitenland

En tsja, niet antwoorden op vragen van de politie (dus eigenlijk gewoon niet met ze willen praten) mag je natuurlijk best doen, maar dan kunnen de vervelende gevolgen ook voor jou zijn.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 23:11:34 #61
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188452469
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 22:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Louche figuren? Tamelijk subjectief. Geen aantoonbaar bewijs voor handelaren/smokkelaars in drugs
Joh ga een ander vervelen :') algemeen feit. Flixbussen worden in de gaten gehouden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 14 augustus 2019 @ 23:11:58 #62
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_188452477
Als het een grenscontrole zou zijn zou ik in Nederland eerder de Koninklijke Marechaussee verwachten, en niet de politie. Geen idee hoe dat in Duitsland precies zit, hoewel daar volgens mij ook wel verschil zit tussen de lokale politie en de Bundespolizei. Er is ook een verschil tussen douane (aangifte van goederen enzo, kortom Belastingdienst) en de paspoortcontrole door de KMar.

In de praktijk denk ik dat als je weigert mee te werken en als de betreffende beambte strikt genomen niet de juiste bevoegdheid zou hebben, je fijn mag wachten op een beambte die wel van de juiste discipline is cq. de juiste bevoegdheid heeft. Waarna je kennis mag maken met Deutsche Grundlichkeit. Dus waarom moeilijk doen? :?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_188455020
Ts noemt het wel grenscontrole omdat het nabij de grens is maar zal in de opdracht van de politie wel als routine-controle omschreven worden.
Dan komt er dus ook geen douane bij te pas.

Ze kunnen dan gewoon vragen om ID en wat je komt doen, wat je plannen zijn enz, je blijft een buitenlander op hun grondgebied.
Ow en dag 1 jointje mag niet in Duitsland, 't is niet omdat hier gedoogd wordt en jij het minimaliseert het plots wel ok is volgens de wet.

Je bent met mensen bezig die hun werk doen, als je dat moeilijk gaat maken door dom te gaan tegenwerken dan is hun humeur ook om zeep.
Stel je eens in hun plaats.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 08:17:43 #64
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_188455127
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 07:53 schreef mrPanerai het volgende:
Je bent met mensen bezig die hun werk doen, als je dat moeilijk gaat maken door dom te gaan tegenwerken dan is hun humeur ook om zeep. Stel je eens in hun plaats.
TS is denk ik in de war met de watjes van agenten in Nederland.
TS denkt dat hij die nederlandse grapjes in andere landen ook kan flikken waar de politie wel de baas is.

Ik denk TS gewoon de bus uit wordt gehaald en dat ze op het politiebureau verder praten.
Vanaf het buro mag TS dan zelf zien hoe hij op zijn bestemming komt.
Tot nooit .......
  donderdag 15 augustus 2019 @ 08:21:51 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188455149
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:17 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

TS is denk ik in de war met de watjes van agenten in Nederland.
TS denkt dat hij die nederlandse grapjes in andere landen ook kan flikken waar de politie wel de baas is.

Ik denk TS gewoon de bus uit wordt gehaald en dat ze op het politiebureau verder praten.
Vanaf het buro mag TS dan zelf zien hoe hij op zijn bestemming komt.
Bureau en buro in 1 post gebruiken :')

Tokkiedenken over 'landen waar de politie wel de baas is' en zodoende impliceren dat het in Nederland allemaal niets is :') :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 08:27:26 #66
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_188455190
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:21 schreef Dven het volgende:

[..]

Bureau en buro in 1 post gebruiken :')

Tokkiedenken over 'landen waar de politie wel de baas is' en zodoende impliceren dat het in Nederland allemaal niets is :') :')
Grapjes als zwijgen en bijdehand doen tegen een agent kom je in Nederland mee weg.
In de landen om ons heen kan je dat vergeten.
Dan heb ik het nog niet over de landen wat verder weg.

Ik zie hier in de grote stad regelmatig volk op een scooter met een bontkraagje een politieagent uitschelden.
Ik geloof niet dat je dat elders hoeft te flikken. Dus inderdaad op dat vlak is de poltie helemaal niets.
Tot nooit .......
  donderdag 15 augustus 2019 @ 08:28:16 #67
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188455194
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:27 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Grapjes als zwijgen en bijdehand doen tegen een agent kom je in Nederland mee weg.
In de landen om ons heen kan je dat vergeten.
Dan heb ik het nog niet over de landen wat verder weg.
Mijn ervaringen zijn toch iets anders.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188455246
Sowieso geldt in Duitsland een identificatieplicht. dus als je gevraagd wordt om je te legitimeren, is het je plicht om dat te doen.
Zoals als eerder gezegd. Ga je moeilijk liggen doen door een paar vragen van politie en/of douane niet te willen beantwoorden, omdat je denkt dat het je plicht niet is, dan kan het wel eens zijn dat je een tussenstop op het bureau krijgt en de bus zonder jou verder rijdt.

Ik wordt er wel een beetje moe van, van zo'n mentaliteit. Ik heb altijd geleerd dat als de politie/douane je iets vraagt je gewoon netjes antwoord geeft en luistert naar hetgeen ze zeggen. Dat heeft ook met fatsoen en respect te maken. Niets met rechten en plichten
Het is wat.......
pi_188455574
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:07 schreef Dven het volgende:

[..]

:')

Maak je dan maar op voor een flinke vertraging. Manmanman.
Dat is een keus van oom agent, niet an de burger die gewoon in de bus zit, zich vrij in een EU land begeeft en nergens van verdacht word of kan worden.

Zo weldan moeten ze dat maar kenbaar maken.

Hij heeft groot gelijk, de politie is immers niet je vriend.

Hadden die twee uit zijn verhaal de mond gehouden had de politie geen poot om op te staan, die vragen mogen ze niet eens stellen.
Het is geen Amerika hier.. En zelfs daar doen ze dat alleen als je van buitenaf binnenkomt.
pi_188455603
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:35 schreef gooddaddy het volgende:
Sowieso geldt in Duitsland een identificatieplicht. dus als je gevraagd wordt om je te legitimeren, is het je plicht om dat te doen.
Zoals als eerder gezegd. Ga je moeilijk liggen doen door een paar vragen van politie en/of douane niet te willen beantwoorden, omdat je denkt dat het je plicht niet is, dan kan het wel eens zijn dat je een tussenstop op het bureau krijgt en de bus zonder jou verder rijdt.

Ik wordt er wel een beetje moe van, van zo'n mentaliteit. Ik heb altijd geleerd dat als de politie/douane je iets vraagt je gewoon netjes antwoord geeft en luistert naar hetgeen ze zeggen. Dat heeft ook met fatsoen en respect te maken. Niets met rechten en plichten
Dat werkt twee kanten op, de politie kan het ook prima respecteren dat die rechten en plichten er voor goeie redenen zijn en dat uniform je geen speciale rechten geeft om eerder genoemde te negeren of als verdacht te zien als je er van gebruik maakt.

En uiteraard respecteren dat jij als vrij burger vrij bent..
pi_188455663
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:12 schreef DrDarwin het volgende:
Er was net een aanslag gepleegd in DLD (erg genoeg weet ik al niet meer welke aanslag dat was).

Een busje met wat licht getinte personen er in rijdt vlak voor mij de Duitse grens over, precies op de grens staat een auto van de Polizei, en die bekijken wat er zoal de grens overkomt.
Een van de agenten staat blijkbaar in contact met iemand verderop, want ik zie 'm constant praten in een microfoontje.

Ik doe rustig aan en hou me exact aan de snelheid, even verderop richting Kranenburg is er een lange bocht waar je maar met 30 kmh doorheen mag, meteen daarna staat het dubieuze busje rechts langs de kant en links van de weg een busje van de Polizei.
Politie staat met getrokken pistolen bij het NL busje.

Ik kom tot stilstand want er staan agenten op rijbaan. Een van de agenten loopt naar ons toe, ik doe het raam open, "Sie Können weiter fahren bitte" zegt hij vriendelijk.

Ook Duitsers doen aan etnisch profileren blijkbaar.
Ik ben op de terugweg maar binnendoor gereden.
Die route rij ik elke dag, ik woon in Kranenburg. Politie staat ongeveer 1x per week te controleren op de B9 en af en toe moet je even vertellen waar je vandaan komt en waar je naar toe gaat. Geen problemen mee, het is ook niet dat ze dat opschrijven samen met je persoonsgegevens om je te volgen. Het is puur even een check of je een logisch verhaal hebt, zoniet dan hebben ze reden om even in je auto te speuren.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 09:24:18 #72
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188455688
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat werkt twee kanten op, de politie kan het ook prima respecteren dat die rechten en plichten er voor goeie redenen zijn en dat uniform je geen speciale rechten geeft om eerder genoemde te negeren of als verdacht te zien als je er van gebruik maakt.

En uiteraard respecteren dat jij als vrij burger vrij bent..
Vrij zijn betekent niet dat je je niet op bepaalde momenten moet verantwoorden natuurlijk.
And so is the past
  donderdag 15 augustus 2019 @ 09:24:26 #73
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188455690
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat is een keus van oom agent, niet an de burger die gewoon in de bus zit, zich vrij in een EU land begeeft en nergens van verdacht word of kan worden.

Zo weldan moeten ze dat maar kenbaar maken.

Hij heeft groot gelijk, de politie is immers niet je vriend.

Hadden die twee uit zijn verhaal de mond gehouden had de politie geen poot om op te staan, die vragen mogen ze niet eens stellen.
Het is geen Amerika hier.. En zelfs daar doen ze dat alleen als je van buitenaf binnenkomt.
Genoeg poten om op te staan, je gelooft in fabeltjes. In een flixbus zitten is per definitie verdacht en als jij denkt dat je de grote Jan kan spelen door je te beroepen op allemaal flauwekul dan wens ik je een hele fijne reis toe ^O^ im Duitsland is preventief fouilleren zelfs mogelijk zonder tussenkomst van officier van justitie en wat nog meer. Zo lang er verdenking is mag dat wettelijk. En flixbussen zijn verdacht.
Jij bent degene zonder een poot om.op te staan.

Echt, dit soort bloedonderdenagelsvandaanhalend volk dat het allemaal wel beter denkt te weten :r knuppel in je nek.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188455708
Er mogen gewoon steekproefgewijs controles uitgevoerd worden en je bent ten alle tijden verplicht een grensoverschrijdend identiteitsbewijs bij je te hebben. Rijbewijs is dus niet goed genoeg.

Het is trouwens ook geen grenscontrole, gezien de politie je onderzoekt en niet de douane.

Ze doen dit ook gewoon bij personenauto's, ik ben zelf vrij recent ook aangehouden en ook daar controle door politie, wie ben je, wat kom je doen etc. Paspoort laten zien, uitgelegd dat we een fabriek gingen bezoeken met een klant en we mochten weer verder.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 15 augustus 2019 @ 09:30:10 #75
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188455743
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:26 schreef De_Onnoembare het volgende:
Er mogen gewoon steekproefgewijs controles uitgevoerd worden en je bent ten alle tijden verplicht een grensoverschrijdend identiteitsbewijs bij je te hebben. Rijbewijs is dus niet goed genoeg.

Het is trouwens ook geen grenscontrole, gezien de politie je onderzoekt en niet de douane.

Ze doen dit ook gewoon bij personenauto's, ik ben zelf vrij recent ook aangehouden en ook daar controle door politie, wie ben je, wat kom je doen etc. Paspoort laten zien, uitgelegd dat we een fabriek gingen bezoeken met een klant en we mochten weer verder.
Wow, een post met inhoud.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188455797
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Wow, een post met inhoud.
Ik wel ja. Kan je je obsessie hier in de hand houden en gewoon on-topic gaan?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 15 augustus 2019 @ 09:34:50 #77
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188455802
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik wel ja. Kan je je obsessie hier in de hand houden en gewoon on-topic gaan?
Is al lang en reeds gebeurd. Wel schattig dat je de bal probeert te kaatsen :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188455902
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:32 schreef Roosgeluk het volgende:
Ik woon niet ver van de Grens in Belgie en in mijn auto loze tijd nam ik geregeld een lijnbus tussen Turnhout en Tilburg. Dat was nog voor de wiet-pas periode.
Met enige regelmaat was er bij de 2e halte in België een politie controle. De ene keer strenger dan de andere keer. Werd voornamelijk op drugs gecontroleerd. Soms werd er her en der gevraagd om je id kaart te tonen.
De dagen voor oud en nieuw stond te NL politie ook aan de andere kant van de grens controles uit te voeren.

Trein Tussen Antwerpen en Roosendaal ook wel eens politie controle gehad.

In de grens regio worden en geregeld in de buurt van grensovergangen verkeerscontroles gehouden. De ene keer enkel politie de andere keer douane, belastingdienst en het hele circus.

Maar wat is jouw probleem, zolang je niets op je kerfstok hebt of illegaals doe is er toch niets aan de hand? Gewoon ff de handeling om je idkaart/paspoort te laten zien vriendelijk glimlachen (die mens doet immers maar ook zijn/haar werk) en bedanken als je je pas weer in ontvangst neemt en klaar.
Ik ook en neem die bus nog wel eens omdat hij sneller is dan lijn 2. Maar die zit altijd vol met drugsgebruikers en asielzoekers.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Vis een optie? donderdag 15 augustus 2019 @ 09:51:49 #79
70532 loveli
N
pi_188455991
In de trein wordt ook gecontroleerd. Op de autobahn kun je er ook uit worden gepikt.
crap in = crap out
pi_188456075
Over apart volk op die lijn ;-):
België heeft een tijdje een gevangenis vlak achter het Willem II stadion gehuurd, omdat ze hier overvol zaten. Rond de bezoekdagen/uren ging er een hele stoet aan vrouwen met klein kroost extra mee. Sommigen waren al een halve dag onderweg met klein grut op sleeptouw om man/lief/familie te bezoeken.

Ohja asielzoekers, dr zit/zaten een paar asielopvangcentrums net over de grens in België.
pi_188456279
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Vrij zijn betekent niet dat je je niet op bepaalde momenten moet verantwoorden natuurlijk.
Verantwoorden voor..? Vrij bewegen in de EU? I dont think so.
pi_188456287
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:24 schreef Dven het volgende:

[..]

Genoeg poten om op te staan, je gelooft in fabeltjes. In een flixbus zitten is per definitie verdacht en als jij denkt dat je de grote Jan kan spelen door je te beroepen op allemaal flauwekul dan wens ik je een hele fijne reis toe ^O^ im Duitsland is preventief fouilleren zelfs mogelijk zonder tussenkomst van officier van justitie en wat nog meer. Zo lang er verdenking is mag dat wettelijk. En flixbussen zijn verdacht.
Jij bent degene zonder een poot om.op te staan.

Echt, dit soort bloedonderdenagelsvandaanhalend volk dat het allemaal wel beter denkt te weten :r knuppel in je nek.
In een flixbus zitten is per definitie verdacht, daar hield ik op met lezen, bye niet nederlander die in bulgarije zit en geen enkel aandeel heeft in dit gesprek.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:20:54 #83
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188456288
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Verantwoorden voor..? Vrij bewegen in de EU? I dont think so.
:') Blijven volharden he.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:23:42 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188456311
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Verantwoorden voor..? Vrij bewegen in de EU? I dont think so.
Het is me echt een raadsel waarom jij denkt dat de politie niet zou mogen controleren.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:24:27 #85
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_188456320
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]


Het is me echt een raadsel waarom jij denkt dat de politie niet zou mogen controleren.
Ja hallo zijn privé wat denken we wel niet... :').
And so is the past
pi_188456335
quote:
6s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ja hallo zijn privé wat denken we wel niet... :').
Helemaal correct, is ook gewoon wettelijk vastgelegd, sowieso in Duitsland maar ook in Nederland.

Gaat de politie geen flikker aan wat ik daar doe in de bus.
pi_188456346
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Verantwoorden voor..? Vrij bewegen in de EU? I dont think so.
Onderdeel van het Schengen-akkoord is dat er gewoon steeksproefsgewijs controles gehouden mogen worden. En zelfs structurele (tijdelijk) grenscontroles als de situatie daarom vraagt.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188456356
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Helemaal correct, is ook gewoon wettelijk vastgelegd, sowieso in Duitsland maar ook in Nederland.

Gaat de politie geen flikker aan wat ik daar doe in de bus.
Dit is gewoon niet waar. De politie kan en mag dat gewoon controleren. Ook als je niet de grens over bent gestoken trouwens.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_188456393
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:28 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Onderdeel van het Schengen-akkoord is dat er gewoon steeksproefsgewijs controles gehouden mogen worden. En zelfs structurele (tijdelijk) grenscontroles als de situatie daarom vraagt.
Dan heb je het over jezelf identificeren, de rest is waar ik over val en ook niet recht te lullen is.
Geen wet die bestaat waar in staat dat jij in het binnenland gevraagd mag worden, lukraak dus in een gebied niet aangewezen als preventief controleren zoals bijv alcoholcontroles, wat jij daar doet en wie jij bent zonder gegronde reden.

Aan de grens mag je identiteit gecontroleerd worden ja, maar dat is het toch echt hoor, dan duurt het allemaal maar wat langer.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:34:22 #90
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188456438
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan heb je het over jezelf identificeren, de rest is waar ik over val en ook niet recht te lullen is.
Geen wet die bestaat waar in staat dat jij in het binnenland gevraagd mag worden, lukraak dus in een gebied niet aangewezen als preventief controleren zoals bijv alcoholcontroles, wat jij daar doet en wie jij bent zonder gegronde reden.

Aan de grens mag je identiteit gecontroleerd worden ja, maar dat is het toch echt hoor, dan duurt het allemaal maar wat langer.
Dat lijkt me de crux. Met gegronde reden mag het dus wel.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:34:27 #91
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188456440
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan heb je het over jezelf identificeren, de rest is waar ik over val en ook niet recht te lullen is.
Geen wet die bestaat waar in staat dat jij in het binnenland gevraagd mag worden, lukraak dus in een gebied niet aangewezen als preventief controleren zoals bijv alcoholcontroles, wat jij daar doet en wie jij bent zonder gegronde reden.

Aan de grens mag je identiteit gecontroleerd worden ja, maar dat is het toch echt hoor, dan duurt het allemaal maar wat langer.
In Duitsland is de wet er letterlijk naar dat de politie indien ze iets verdacht vinden zonder ook maar enige verdere aanleiding iemand preventief fouilleren en daar hoeven ze jou absoluut geen reden voor op te geven.

In zo'n bus zitten is méér dan reden genoeg. Google anders eventjes op 'flixbus smokkel'.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:37:07 #92
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188456465
quote:
In aanwezigheid van de ministers Grapperhaus uit Nederland en Jambon uit België zijn zaterdag de passagiers van lijnbussen uit Nederland gecontroleerd. Dit gebeurde in België. In Nederland zou een dergelijke controle niet mogen, als er geen concrete verdenkingen zijn.

Toch wil ook Nederland een einde aan de situatie dat mensen praktisch anoniem met lijnbussen naar andere landen kunnen reizen. Daarom wordt samen met België gekeken of het haalbaar is om passagierslijsten van lijnbussen vooraf te controleren. Nu gebeurt dat alleen in de luchtvaart. Terroristen weten dat echter en verkiezen daarom bussen van onder andere Eurolines en Flixbus, die alle belangrijke steden met elkaar verbinden.

Aanhoudingen
Tijdens de controle – Columbus II genaamd – ten zuiden van Antwerpen werkten Belgische en Nederlandse politieagenten samen om te kijken hoe dat in de praktijk zou uitpakken. Er werden overigens geen terroristen opgepakt, maar wel mensen die illegaal in Europa verblijven. Ook hadden drie passagiers een vals paspoort bij zich en werd bij drie reizigers drugs aangetroffen. Verder werden twee personen aangehouden die voor 125.000 euro aan gestolen waar bij zich hadden.
Denken dat je in zo'n bus gevrijwaard bent van alles en nogwat is echt het meest stompzinnige wat ik ooit gehoord heb.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188456474
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:34 schreef Dven het volgende:

[..]

In Duitsland is de wet er letterlijk naar dat de politie indien ze iets verdacht vinden zonder ook maar enige verdere aanleiding iemand preventief fouilleren en daar hoeven ze jou absoluut geen reden voor op te geven.

In zo'n bus zitten is méér dan reden genoeg. Google anders eventjes op 'flixbus smokkel'.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Identificatieplicht

Nope.
pi_188456541
Voor de al die 'principe' schreeuwers hier.

Film jezelf aub de volgende keer als ze om je ID vragen. Wel je principes vasthouden en schreeuwen dat je het 'Badge-nummer' wilt hebben van de agent.

Levert altijd leuke filmpjes op.
pi_188456543
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan heb je het over jezelf identificeren, de rest is waar ik over val en ook niet recht te lullen is.
Geen wet die bestaat waar in staat dat jij in het binnenland gevraagd mag worden, lukraak dus in een gebied niet aangewezen als preventief controleren zoals bijv alcoholcontroles, wat jij daar doet en wie jij bent zonder gegronde reden.

Aan de grens mag je identiteit gecontroleerd worden ja, maar dat is het toch echt hoor, dan duurt het allemaal maar wat langer.
Men mag je gewoon controleren als men denkt dat daar een reden voor is.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:43:39 #96
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188456554
quote:
Pfff, interpreteer het maar hoe jij het wil. Zoek het maar uit. Je aanwezigheid in een flixbus is al genoeg, ga jij dan maar lekker hoog en laag springen wanneer je staande gehouden wordt. Mij een zorg :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:46:20 #97
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188456583
quote:
Ja, goede onderbouwing, man. :')
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:51:53 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188456642
Ook interessant. Flixbus wil zelf graag meer controles door politie en marechaussee.

https://www.gooieneemland(...)e&utm_medium=organic
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:52:19 #99
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188456646
Grappig genoeg is de onwil om mee te werken van TheoddDutchGuy grappig genoeg al helemaal meer dan genoeg reden om eens grondig te gaan zoeken :D _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188456927
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:52 schreef Dven het volgende:
Grappig genoeg is de onwil om mee te werken van TheoddDutchGuy grappig genoeg al helemaal meer dan genoeg reden om eens grondig te gaan zoeken :D _O-
Mogen ze proberen, ik zwijg en zij zullen maar moeten aantonen dat ik ergens schuldig aan zou zijn.

Kunnen ze niet, zonder ernstige verdenkingen.
Daarna aanklacht die ik gegarandeerd win, schadeclaim toch weer 500eu rijker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')