abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 augustus 2019 @ 21:44:32 #51
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188512211
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2019 20:01 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oh oke.. hier doet ie dat gewoon terwijl je wacht... :D
Hier ook. Hopman uit Spakenburg. Lekkerbekkies doet ie ook vers.
  zondag 18 augustus 2019 @ 21:54:30 #52
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188512449
Vaak is het wijting als er niets staat.. ook prima visje hoor.. koolvis is wel erg budget..
Maar ik ben niet zo van vis met een laagje.. liever op de huid gebakken

Ja en gebakken schelvis.. maar die zijn er bijna niet meer bij de kramen.. lekker knapperig staartje ook..
pi_188512551
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:11 schreef Fofo het volgende:

[..]

Hou toch op😂
Waarschijnlijk zal nog geen één procent van de mensen het verschil in vissoorten herkennen. Er wordt zoveel kruiden overheen gestrooid en dan heb ik het nog niet eens over de hoeveelheid saus die er bij wordt gegeten. De meeste Nederlanders eten kibbeling zoals ze hun friet eten. Verzopen in remoulade- of ravigottesaus welke eigenlijk niet zo genoemd mogen worden. Komt niet eens in de buurt van deze echte sauzen.
Denk het ook niet, die witvissen staan bekend om hun smaak die ze bijna niet hebben.

Aan de textuur kan je het vaak wel proeven, als het taai is dan is het sowieso geen kabeljauw.

Maar denk inderdaad dat 99% het verschil niet merkt maar ook niet boeit.
  zondag 18 augustus 2019 @ 22:03:15 #54
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188512619
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 21:59 schreef 111210 het volgende:

[..]

Denk het ook niet, die witvissen staan bekend om hun smaak die ze bijna niet hebben.

Aan de textuur kan je het vaak wel proeven, als het taai is dan is het sowieso geen kabeljauw.

Maar denk inderdaad dat 99% het verschil niet merkt maar ook niet boeit.
Kabeljauw en snoekbaars lijken ook bijster veel op elkaar als je puur het vlees neemt.. qua textuur hetzelfde..
Wel grappig terwijl het om zoet en zoutwatervis gaat.. daar kun je echt kenners mee voor de gek houden

Terwijl makreel dan weer totaal iets anders is op alle vlakken..
  zondag 18 augustus 2019 @ 22:09:44 #55
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188512728
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 19:56 schreef realAIVD het volgende:

[..]

Gewoon in de pan bakken.

Overigens staat een visboer ook geen stukjes kabeljauw door een beslagje te trekken waar je bij staat, die bakt dat spul ook al voor om Nederland vlotjes van frituurvis te kunnen voorzien op de zaterdagmiddag :D
[..]

Hoe kom je daar nou bij?
Ja? Ik ken geen enkele visboer die kibbeling niet vers mixt en bakt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_188522951
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 20:38 schreef realAIVD het volgende:
Ik heb echt nog nooit een visboer stukjes vis door een beslagje zien halen om kibbeling te maken.
Zal wel komen omdat ik in een forse stad woon waar mensen vrijwel uitsluitend naar een visboer gaan om vis uit de frituur te eten 8)7
Kan me er wel iets bij voorstellen dat het vers gemaakt wél een leuk hapje is, die kibbeling. :)

en @:Zolderkamer, helaas, maar Iglo vissticks zijn voorgebakken
Ach, misschien is dat maar goed ook, Joost mag immers weten wat die kapitein met z'n sticks heeft gedaan :P
Niet mee eens in Amsterdam Oudwest zie ik ze zowel op de markt als in d Kinkerstraat de boeln vers er doorheen halen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_188523142
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 17:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niet mee eens in Amsterdam Oudwest zie ik ze zowel op de markt als in d Kinkerstraat de boeln vers er doorheen halen.
....Niet mee eens? :?

Ik heb inmiddels wel begrepen dat de meeste mensen hier een visboer hebben die de boel wel netjes door een beslagje staat te halen voor het de frituurpan in gaat, maar dat maakt mijn opmerking niet minder waar, ik heb namelijk, quote: "echt nog nooit een visboer stukjes vis door een beslagje zien halen om kibbeling te maken."

En zoals ik al zei, quote: "Kan me er wel iets bij voorstellen dat het vers gemaakt wél een leuk hapje is, die kibbeling."
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:35:04 #58
414785 sirdanilot
pi_188532736
Kabeljauw is overbevist en daarom erg duur. En het is ook niet per se nodig om het met kabeljauw te doen. Je kunt kibbeling en lekkerbekjes maken van iedere soort witvis met een stevige structuur.

Hieri n ierland maakt men veel fish en chips van hake (heek in het nederlands gewoon denk ik?) als de kabeljauw te duur is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 09:47:25 #59
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_188532888
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 09:35 schreef sirdanilot het volgende:
Kabeljauw is overbevist en daarom erg duur. En het is ook niet per se nodig om het met kabeljauw te doen. Je kunt kibbeling en lekkerbekjes maken van iedere soort witvis met een stevige structuur.

Hieri n ierland maakt men veel fish en chips van hake (heek in het nederlands gewoon denk ik?) als de kabeljauw te duur is.
Hier in NL ook hoor.. heek, hoki, wijting zijn veel gebruikte soorten.. Maar dan nog is originele kibbeling van vier stukjes van een grote kabeljauwkop: twee wangetjes, keel/lippen en bovenkant kop



Als je op de tekening vanaf boven de ogen tot de verticale stippel lijn op de rug snijd, zit daar ook nog een stukje..
Die vier stukjes zijn het deel kibbeling..

Maargoed dat is veel werk en weinig vlees.. dus niet te doen om dat in het groot te verkopen voor weinig..


https://cowboyrobot.com/2(...)tongues-out-of-fish/

[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 20-08-2019 10:06:01 ]
pi_188553647
quote:
14s.gif Op zondag 18 augustus 2019 21:54 schreef Zolderkamer het volgende:
Vaak is het wijting als er niets staat.. ook prima visje hoor.. koolvis is wel erg budget..
Maar ik ben niet zo van vis met een laagje.. liever op de huid gebakken
Koolvis is prima vis, meestal al op de boot ingevroren.Vooral bij de graat erg smaakvol. Het staat ook wel vaak als pollack op het menu zodat het wat meer lijkt.

quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 21:59 schreef 111210 het volgende:

[..]

Denk het ook niet, die witvissen staan bekend om hun smaak die ze bijna niet hebben.

Aan de textuur kan je het vaak wel proeven, als het taai is dan is het sowieso geen kabeljauw.

Maar denk inderdaad dat 99% het verschil niet merkt maar ook niet boeit.
Dat snap ik niet, dat geadoreer van witvis met de minste smaak. Hou je nou van vis of niet? Die echte visliefhebbers willen niet dat het naar vis smaakt?

Doe mij maar makreel, tonijn, sardines, hondshaai enzo. Ik ben ook niet zo van alles in de frituur mikken want daar wordt het lekker van.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_188553689
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:29 schreef stokj het volgende:

[..]

Er zijn wel echte kenners die het verschil merken (ikzelf merk het niet altijd). Een goede visboer (Fred de Zeemeeuw) zij me ooit dat men kibbeling zonder saus zou moeten eten om de textuur van de kibbeling goed te kunnen proeven.
Ha! Dat zeg ik ook altijd! En mensen verklaren me dan voor gek.

Als ik kibbeling eet. Neem ik meest 300-400 gram en een klein bakje ravigotte.

Ik doe dan 2-3 kibbelingetjes met saus en de rest zonder.
pi_188554915
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:09 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja? Ik ken geen enkele visboer die kibbeling niet vers mixt en bakt.
De Visbanken in Delft centrum (hoek Hippolytusbuurt/Voldersgracht) verdenk ik ervan dat ze dat doen.

Edit: ik bedoelde eigenlijk niet alleen dat ze niet vers mixen en bakken, maar dat ze onverkochte, koudgeworden kibbeling gewoon nog een keer teruggooien in het vet.
Ik beschreef de smaak en textuur aan mijn eigen, vaste visboertje en die zei meteen 'oh, dan hebben ze het teruggegooid in de frituur, dan krijg je dat'.

[ Bericht 21% gewijzigd door Sicstus op 21-08-2019 14:31:31 ]
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_188556038
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 13:00 schreef Sicstus het volgende:

[..]

De Visbanken in Delft centrum (hoek Hippolytusbuurt/Voldersgracht) verdenk ik ervan dat ze dat doen.
Daar heb ik echt de smerigste kibbeling ooit gegeten :r
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 21 augustus 2019 @ 14:14:34 #64
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_188556249
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:07 schreef DonVincenzo het volgende:
De kibbeling wordt steeds schaarser. Niet dat het inmiddels een bedreigde soort is, maar wel zodanig dat het de prijs opdrijft. Voor het lekkerbekje geldt dat trouwens ook, zij het in iets mindere mate.
en de rolmops niet te vergeten. Is daar al een Stichting voor opgericht?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_188556289
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en de rolmops niet te vergeten. Is daar al een Stichting voor opgericht?
Met de stand van de rolmops gaat het prima, daar is geen stichting voor nodig. Met de gewone haring gaat het ook goed. De braadharing daarentegen is wel kritisch.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_188556468
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:01 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Daar heb ik echt de smerigste kibbeling ooit gegeten :r
Precies, ik ook. Dat was eens maar nooit meer. Het jammere is dat er zoveel toeristen komen die niet beter weten, daarom komen ze ermee weg denk ik.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_188556580
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:26 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Precies, ik ook. Dat was eens maar nooit meer. Het jammere is dat er zoveel toeristen komen die niet beter weten, daarom komen ze ermee weg denk ik.
Klopt :Y Ik haal mijn visje wel op de markt. Die viswinkel naast de AHXL is trouwens ook best oké.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_188557112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 14:35 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Klopt :Y Ik haal mijn visje wel op de markt. Die viswinkel naast de AHXL is trouwens ook best oké.
Die winkel die zo'n beetje half-vis/half-snackbar is? In zo'n paviljoentje?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_188557501
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:17 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Die winkel die zo'n beetje half-vis/half-snackbar is? In zo'n paviljoentje?
Yup. Laatste keer gebakken mosselen gegeten daar :9

Hier een stukje verderop in de straat zit trouwens ook een visboer, nog nooit geweest maar lees allemaal positieve reviews. Dus daar binnenkort eens heen.

Waar had jij je kibbeling gekocht dan vanmiddag?
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_188557535
net kibbeling gekocht.

+- 8 euro voor 1.5 persoon met groot bakje saus.
van Kabeljauw.

edit.
500 gram voor 8 euro.
wel op woensdag aanbieding dag.

[ Bericht 28% gewijzigd door fespo op 21-08-2019 15:57:42 ]
pi_188557608
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:45 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Yup. Laatste keer gebakken mosselen gegeten daar :9

Hier een stukje verderop in de straat zit trouwens ook een visboer, nog nooit geweest maar lees allemaal positieve reviews. Dus daar binnenkort eens heen.

Waar had jij je kibbeling gekocht dan vanmiddag?
Ik heb de mijne gekocht bij vishandel Keus, bij Den Haag HS. Is vlakbij mijn werk.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_188557767
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 11:34 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ha! Dat zeg ik ook altijd! En mensen verklaren me dan voor gek.

Als ik kibbeling eet. Neem ik meest 300-400 gram en een klein bakje ravigotte.

Ik doe dan 2-3 kibbelingetjes met saus en de rest zonder.
Precies!
  Moderator woensdag 21 augustus 2019 @ 16:13:35 #73
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_188557832
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 15:48 schreef fespo het volgende:
net kibbeling gekocht.

+- 8 euro voor 1.5 persoon met groot bakje saus.
van Kabeljauw.

edit.
500 gram voor 8 euro.
wel op woensdag aanbieding dag.
Hoe vaak kom je bij de visboer?

Ben afgelopen twee weken elke dag bij de groenteboer geweest. Twee week lang stond er een bordje "alleen vandaag, twee bakjes frambozen ¤3"

Zijn reactie "ja de meeste klanten komen toch elke week op dezelfde dag :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_188558814
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:07 schreef stokj het volgende:

[..]

Precies!
Heb bij mij in de buurt op kantoor zo'n viszaak en die verkoopt paling met sinaasappelsaus. En mensen gingen dat bijna allemaal bestellen. :')

Echt zonde van de paling.
pi_188559715
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2019 16:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoe vaak kom je bij de visboer?

Ben afgelopen twee weken elke dag bij de groenteboer geweest. Twee week lang stond er een bordje "alleen vandaag, twee bakjes frambozen ¤3"

Zijn reactie "ja de meeste klanten komen toch elke week op dezelfde dag :P
:D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')