abonnement Unibet Coolblue
pi_188445771
Hi Allen,

Ik wil wat investeren in goud staven munten etc iemand tip waar het betrouwbaar is om te kopen?
Geniet van het leven:):)
pi_188445835
Hoera, de goudkoorts is weer aan het toeslaan. Begin dit jaar had je natuurlijk een veel betere deal kunnen maken (ongeveer 20% goedkoper).
On topic: hollandgold, silver mountain volgens mij wel ok.
Zorg in ieder geval dat je fysiek goud koopt, en niet een of ander derivaat.
Als je koopt bij een instantie waar je niet fysiek geleverd krijgt, maar dat het goud in een opslag zit, zorg er dan voor dat het goud wat je koopt 100% gealloceerd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door ETphonehome op 15-08-2019 14:37:22 ]
pi_188445846
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 17:24 schreef ETphonehome het volgende:
Hoera, de goudkoorts is weer aan het toeslaan. Begin dit jaar had je natuurlijk een veel betere deal kunnen maken (ongeveer 20% goedkoper).
On topic: hollandgold, silver mountain volgens mij wel ok.
Zorg in ieder geval dat je fysiek goud koopt, en niet een of ander derivaat.
Als je koop bij een instantie waar je niet fysiek geleverd krijgt, maar dat het goud in een opslag zit, zorg er dan voor dat het goud wat je koopt 100% gealloceerd is.
geen goudkoorts, wel geld om te beleggen:)
Geniet van het leven:):)
pi_188445938
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 17:25 schreef prefix1 het volgende:

[..]

geen goudkoorts, wel geld om te beleggen:)
Ik ben een aantal jaar geleden ingestapt, heb nog steeds dit appeltje voor de dorst op de plank liggen. Als de lijn van de laatste weken zich doorzet tikt de huidige prijs voor de herfst het niveau aan waar ik mijn eerste aankoop voor deed.
pi_188445989
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 17:31 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Ik ben een aantal jaar geleden ingestapt, heb nog steeds dit appeltje voor de dorst op de plank liggen. Als de lijn van de laatste weken zich doorzet tikt de huidige prijs voor de herfst het niveau aan waar ik mijn eerste aankoop voor deed.
net Hollandgold bestellingkie gedaan ben benieuwd thanks voor de tip:)
Geniet van het leven:):)
  woensdag 14 augustus 2019 @ 18:19:48 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188446692
Alleen goud is een eenzijdige belegging. Ook levert goud geen rendement, enkel koerswinst.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 18:43:05 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_188447046
Voor 450 euro heb ik nog wel gouden spullen die ik niet meer nodig heb.

[ Bericht 2% gewijzigd door SpecialK op 14-08-2019 18:54:00 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_188447249
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 17:18 schreef prefix1 het volgende:

Ik wil wat investeren in goud staven munten etc
Hoeveel staven had je in gedachte?
Een staaf kost namelijk een half miljoen euro *)
pi_188452281
Ik heb een paar jaar terug veel bij wat vaste kopers op marktplaats gekocht. (Zilvere munten in mijn geval)

Dat is het goedkoopste, bij bedrijven betaal je vaak wat extra.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 17:24 schreef ETphonehome het volgende:
Hoera, de goudkoorts is weer aan het toeslaan. Begin dit jaar had je natuurlijk een veel betere deal kunnen maken (ongeveer 20% goedkoper).
On topic: hollandgold, silver mountain volgens mij wel ok.
Zorg in ieder geval dat je fysiek goud koopt, en niet een of ander derivaat.
Als je koop bij een instantie waar je niet fysiek geleverd krijgt, maar dat het goud in een opslag zit, zorg er dan voor dat het goud wat je koopt 100% gealloceerd is.
Oftewel een mooi moment om te verkopen.
pi_188454843
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 23:05 schreef 111210 het volgende:
Ik heb een paar jaar terug veel bij wat vaste kopers op marktplaats gekocht. (Zilvere munten in mijn geval)

Dat is het goedkoopste, bij bedrijven betaal je vaak wat extra.
[..]

Oftewel een mooi moment om te verkopen.
Zou ik dus nooit van zn leven doen, met name zilver waar ik er ook honderden van heb, is het eenvoudigst te faken.

Marktplaats no way.

Altijd van gerenommeerde verkopers en ook dan moet je Blijven opletten.
pi_188454900
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:19 schreef LXIV het volgende:
Alleen goud is een eenzijdige belegging. Ook levert goud geen rendement, enkel koerswinst.
Dat is niet helemaal waar, het ligt er maar net aan of goud wel voor de prijs verkocht word dat het ook waard is.

Goudmijnen maken meestal verlies of moeten heel veel winnen uit de grond.
Qua “productie” in de zin van, het uit de grond halen aka de arbeid erachter, zit al op het randje dus qua winst.

Maar er is geen eerlijke prijsvinding gaande.
Dan is er nog inflatie, waar het zich niet naar heeft aangepast, door de goudfix.
Mocht het rap stijgen zie je enorme hoeveelheden goud, op papier, gedumpt worden.

Dat die prijs beinvloed word is met succes aangetoond door GATA, daarom hoor je niet zo veel meer van dat clubje want hun doelstelling is bereikt, er gebeurt alleen niks mee met de informatie en dat is toch verdomde jammer.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:17:22 #13
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_188456955
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 17:24 schreef ETphonehome het volgende:
Zorg in ieder geval dat je fysiek goud koopt, en niet een of ander derivaat.
Wat me altijd heeft tegengehouden met fysiek goud, is de verkoop. Als ik er weer vanaf wil, hoe gaat dat dan in z'n werk? Ik zie dat hollandgold terugkoopt, maar hoe makkelijk is dat? Kun je naar binnen lopen, moet je verzenden en verzekeren, etc.?

Ook heb ik wel eens begrepen dat fysiek zilver verpakt zit, om oxideren tegen te gaan. Maar hoe test je dan of het echt zilver is? Zitten gouden munten ook verpakt?

[ Bericht 10% gewijzigd door Hallmark op 15-08-2019 11:25:51 ]
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_188458880
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 17:18 schreef prefix1 het volgende:
Hi Allen,

Ik wil wat investeren in goud staven munten etc iemand tip waar het betrouwbaar is om te kopen?
Te laat om nu nog iets te kopen. Goudprijs heeft zijn piek weer bereikt sinds de crisis.

Ik overwoog om vorig goud te kopen. KG prijs was toen 32k. Nu is het 43k. 11k omhoog.

Hoe veel gram wil je eigenlijk kopen?

Amsterdamgold, goldrepublic en tov-hazel.com zijn goeie. Ze slaan het ook voor je op als je wil.
pi_188459590
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:17 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Wat me altijd heeft tegengehouden met fysiek goud, is de verkoop. Als ik er weer vanaf wil, hoe gaat dat dan in z'n werk? Ik zie dat hollandgold terugkoopt, maar hoe makkelijk is dat? Kun je naar binnen lopen, moet je verzenden en verzekeren, etc.?

Ook heb ik wel eens begrepen dat fysiek zilver verpakt zit, om oxideren tegen te gaan. Maar hoe test je dan of het echt zilver is? Zitten gouden munten ook verpakt?
Fysiek (als in: ligt bij je thuis "op de plank")is inderdaad iets omslachtiger om te verkopen, en verhandeld iets verder van spotprijs als goud wat ergens in een opslag ligt.
Ik hou een combinatie aan: een deel fysiek "op de plank", blijft daar vooral liggen. En een deel via een allocated account , gevestigd in Engeland, met fysieke opslag op ongeveer 4 plekken, o.a. Zurich, Singapore, Londen.
Via deze allocated account koop- en verkoop ik zo af en toe, niet heel actief.
Ik denk dat de top voor dit jaar eind oktober-begin november bereikt zal worden. Waarschijnlijk verkoop ik dan een deel, geld cash aanhouden, en als er weer een dipje is weer instappen met dezelfde hoeveelheid geld (= dus een uitbreiding van je bezit).
Ik heb geen zilver op de plank (te veel gesjouw), op het moment wel wat in de allocated account.
pi_188459616
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:57 schreef Jonathon het volgende:

[..]

Hoeveel staven had je in gedachte?
Een staaf kost namelijk een half miljoen euro *)
Er zijn natuurlijk ook kleinere staafjes: kilo, 1/2 kilo, en ik meen zelfs ook 100 gram.
Al kan je bij 100 gram vaak beter troy ounce muntjes kopen: beter verhandelbaar en "herkenbaar".
pi_188459996
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 14:46 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk ook kleinere staafjes: kilo, 1/2 kilo, en ik meen zelfs ook 100 gram.
Al kan je bij 100 gram vaak beter troy ounce muntjes kopen: beter verhandelbaar en "herkenbaar".
Wordt dit dan als eigen vermogen gezien en dus belastbaar?
pi_188463454
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 14:46 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk ook kleinere staafjes: kilo, 1/2 kilo, en ik meen zelfs ook 100 gram.
Al kan je bij 100 gram vaak beter troy ounce muntjes kopen: beter verhandelbaar en "herkenbaar".
Klopt, goudbaren worden "geslagen" (gemint) in kleinere gewichten.
Wanneer iemand staaf zegt dan denk ik meteen aan een 12.5KG gegoten staaf :Y

De Heraeus kinebars zijn erg mooi met het hologram.
pi_188466899
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 14:46 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk ook kleinere staafjes: kilo, 1/2 kilo, en ik meen zelfs ook 100 gram.
Al kan je bij 100 gram vaak beter troy ounce muntjes kopen: beter verhandelbaar en "herkenbaar".
Vergeet niet, hoe lichter de staaf, hoe duurder deze wordt.

Muntjes zijn beter als je ze later snel wil verkopen. Niet iedereen neemt namelijk zo maar een goudstaaf aan.
pi_188466913
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 15:20 schreef Questular het volgende:

[..]

Wordt dit dan als eigen vermogen gezien en dus belastbaar?
Ja, mits je deze koopt en vervolgens zelf ergens verbergt.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 21:23:17 #21
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_188467237
Wat moet je met goud? Dood geld.
pi_188467668
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:23 schreef BasEnAad het volgende:
Wat moet je met goud? Dood geld.
Geld dat niet beweegt is ook dood geld. Geld is overigens niet waarde vast.

Goud is daarentegen altijd veilig.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 21:47:07 #23
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_188467831
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:42 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Geld dat niet beweegt is ook dood geld. Geld is overigens niet waarde vast.

Goud is daarentegen altijd veilig.
Waarde van goud is niet stabiel en genereert ook geen rente of dividend. Dus ja, wat moet je ermee?
pi_188468150
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:47 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Waarde van goud is niet stabiel en genereert ook geen rente of dividend. Dus ja, wat moet je ermee?
Nee de zielige rentes van 0,03% die de banken over spaarrekeningen geven is zeker wel interessant. We praten maar hier over kleine vermogens en dan wordt goud wel interessant gezien de kans op instorting van goud vrijwel onmogelijk is. Daarentegen kan de Euro zijn waarde hard verliezen en inflatie stijgen als het niet goed gaat met de economie.
pi_188468316
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:47 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Waarde van goud is niet stabiel en genereert ook geen rente of dividend. Dus ja, wat moet je ermee?
Goud is “inflatiebestendig”
Leg je nu 10.000 euro opzij, op een rekening of in een oude sok dan kan je over 20 jaar veel minder kopen voor die 10k omdat alles duurder is geworden.

Over 20 jaar is goud zoveel meer waard geworden dan vandaag dat je er qua waarde niet op inlevert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')