abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_188444499
registreer om deze reclame te verbergen
Beste Fokkers,

vorige maand heb ik gewerkt voor bedrijf die barpersoneel levert op festivals.
na 5 uur werken kreeg ik een discussie met de leidinggevende, en ben ik ervandoor gegaan. Het festival duurde toen nog 3 uur. Vandaag zou ik mijn salaris krijgen. Toen ik net belde of het salaris al is overgemaakt werd mij medegedeeld dat ik geen salaris krijg omdat ik eerder ben weg gegaan. Het werk is op basis van een nul-uren contract.

Kan ik wettelijk eisen dat zij mij het geld betalen van de 5 uur dat ik daar heb gewerkt?
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_188444667
Ik zou dat niet-gekregen salaris zien als leergeld van je kinderachtige gedrag :)
  Moderator woensdag 14 augustus 2019 @ 16:10:57 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_188444754
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:04 schreef Piles het volgende:
Ik zou dat niet-gekregen salaris zien als leergeld van je kinderachtige gedrag :)
^O^ ^O^

Hoe hoog kan een discussie oplopen als je achter de bar staat met je leidinggevende, waardoor je denkt 'het is nu echt een goed idee om 'er vandoor te gaan''. 8)7

Anyway, staat er ergens geregistreerd dat je gewerkt hebt? Kun jij aantonen dat je er gewerkt hebt? etc.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 14 augustus 2019 @ 16:11:55 #4
319274 Vanillekwark
77, 78, 81, 84, 05, 19
pi_188444764
quote:
hitler's nageboorte
pi_188444774
Over wat voor bedrag hebben we het hier trouwens, 30 euro of zo?
Resistance is futile.
pi_188444803
Lijkt mij dat ze dat gewoon moeten uitbetalen. Of het de moeite waard is is de vraag :P
pi_188444812
heb je na die 5 uur door die leidinggevende een urenbriefje laten aftekenen? of ben je gewoon weg gegaan?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_188444815
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Lijkt mij dat ze dat gewoon moeten uitbetalen. Of het de moeite waard is is de vraag :P
En dan moet TS waarschijnlijk nog schade vergoeden van die 2 uur die hij niet gewerkt heeft... zal niet veel overblijven.
pi_188444852
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:17 schreef Piles het volgende:

[..]

En dan moet TS waarschijnlijk nog schade vergoeden van die 2 uur die hij niet gewerkt heeft... zal niet veel overblijven.
Werkt zo niet toch? Nul uren contract is toch gewoon per gewerkt uur
  woensdag 14 augustus 2019 @ 16:22:06 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188444878
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik snap die werkgever wel als je personeel tijdens zo'n dag vertrekt na een discussie. En wat gaat TS doen, ze aanklagen?
Resistance is futile.
pi_188444887
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik snap die werkgever wel als je personeel tijdens zo'n dag vertrekt na een discussie. En wat gaat TS doen, ze aanklagen?
Is ook niet netjes van TS maar neemt niet weg dat ze gewoon moeten betalen toch?
pi_188444906
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel een afspraak gemaakt voor 5 uur, dus dan is er een verplichting. Tis niet helemaal vrijheid blijheid.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 16:24:49 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188444921
Ik had hier maandag nog een uitzendkracht die zich dinsdag heeft ziekgemeld zonder urenbriefje te laten tekenen. We hadden 2 weken geleden nog gezegd dat we gewoon 40 uur aanwezigheid en productiviteit verwachten (na een reeks incidenten gedurende een paar maanden). Dus we hebben haar laten weten dat ze niet meer terug hoeft te komen.

Ben benieuwd of zij zich nog komt melden voor de uren die ze gedraaid heeft op maandag. Als ze wel komt, dan moet ze persoonlijk haar briefje laten tekenen, ze mag er wel wat moeite voor doen.
Resistance is futile.
pi_188444926
Je hebt recht van betaling voor je gewerkte tijd, maar 5 uurtjes, dat zal zo een klein bedrag zjjn, dat ik me er niet moe om zou gaan maken. Inderdaad lesje voor volgende keer.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 16:25:23 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188444941
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Is ook niet netjes van TS maar neemt niet weg dat ze gewoon moeten betalen toch?
Als TS wegloopt zonder zijn werkbriefje af te laten tekenen, dan is hij zichzelf te stom af geweest.
Resistance is futile.
pi_188444963
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als TS wegloopt zonder zijn werkbriefje af te laten tekenen, dan is hij zichzelf te stom af geweest.
We weten niet of er werkbriefjes zijn. Geloof dat het wel of niet moeten betatelen ook los staat van briefjes :P
pi_188445047
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:51 schreef bruinwerker het volgende:
Kan ik wettelijk eisen dat zij mij het geld betalen van de 5 uur dat ik daar heb gewerkt?
Ja, maar je zal wel aan moeten tonen dat jij die uren gewerkt hebt.
Verder kan dat bedrijf ook vergoeding eisen voor de uren die jij zou werken, maar dat niet hebt gedaan wegens werkweigering.
Succes..
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188445070
quote:
Ik krijg daar 5 euro per uur. Ik ga er voornamelijk heen omdat het gewoon gezellig is met collega's, en je eigenlijk gewoon gratis op het festival bent. Als er dan een leidinggevende komt die constant kleinerend loopt te doen is voor mij al snel de lol eraf. Vandaar dat ik weg ging.

Ik laat mij door niemand respectloos behandelen. wanneer het door blijft gaan terwijl ik duidelijk zeg dat ik het niet op prijs stel dan is het klaar. Ik heb overigens ook een ''gewone'' full time baan. Daar zou ik het uiteraard anders oplossen, mocht zo'n zelfde situatie zich voordoen.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_188445142
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:32 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

Ik krijg daar 5 euro per uur. Ik ga er voornamelijk heen omdat het gewoon gezellig is met collega's, en je eigenlijk gewoon gratis op het festival bent. Als er dan een leidinggevende komt die constant kleinerend loopt te doen is voor mij al snel de lol eraf. Vandaar dat ik weg ging.

Ik laat mij door niemand respectloos behandelen. wanneer het door blijft gaan terwijl ik duidelijk zeg dat ik het niet op prijs stel dan is het klaar. Ik heb overigens ook een ''gewone'' full time baan. Daar zou ik het uiteraard anders oplossen, mocht zo'n zelfde situatie zich voordoen.
Je komt daar in eerste instantie toch om te werken?
pi_188445158
quote:

[..]

Heb met die leidinggevende te doen. Komt er weer zo'n tokkie die het als een feestje ziet en het een beetje naar z'n zin wil hebben want leukleuk, festival, mensen, selfieeee en daardoor de collega's extra hard moeten werken.

Ik had je er zo hard uitgetrapt dat je nu nog niet kon zitten.
pi_188445160
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je komt daar in eerste instantie toch om te werken?
Zeker! dat heb ik die 5 uur ook gedaan.
pi_188445194
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Heb met die leidinggevende te doen. Komt er weer zo'n tokkie die het als een feestje ziet en het een beetje naar z'n zin wil hebben want leukleuk, festival, mensen, selfieeee en daardoor de collega's extra hard moeten werken.

Ik had je er zo hard uitgetrapt dat je nu nog niet kon zitten.
Wil jij het niet naar je zin hebben tijdens je werk? ik heb gewoon hard gewerkt de tijd dat ik er was (5 uur lang zonder pauze). Waar haal jij vandaan dat ik de kantjes eraf heb gelopen?
pi_188445198
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:37 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

Zeker! dat heb ik die 5 uur ook gedaan.
Blijkbaar niet goed genoeg :P

Ik zou het laten gaan.
pi_188445226
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Blijkbaar niet goed genoeg :P

Ik zou het laten gaan.
Het had niks met het werk te maken. De manier waarop zij mij aansprak wanneer ik iets voor haar moest doen was gewoon weg asociaal.
pi_188445234
quote:

[..]

Ik krijg daar 5 euro per uur.

Ik heb overigens ook een ''gewone'' full time baan.
25 euro bruto, met kans op veel gezeik omdat je werk hebt geweigerd, terwijl je een voltijd baan hebt. Ik zou ze voor de rechter slepen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')