abonnement Unibet Coolblue
pi_188444499
Beste Fokkers,

vorige maand heb ik gewerkt voor bedrijf die barpersoneel levert op festivals.
na 5 uur werken kreeg ik een discussie met de leidinggevende, en ben ik ervandoor gegaan. Het festival duurde toen nog 3 uur. Vandaag zou ik mijn salaris krijgen. Toen ik net belde of het salaris al is overgemaakt werd mij medegedeeld dat ik geen salaris krijg omdat ik eerder ben weg gegaan. Het werk is op basis van een nul-uren contract.

Kan ik wettelijk eisen dat zij mij het geld betalen van de 5 uur dat ik daar heb gewerkt?
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_188444667
Ik zou dat niet-gekregen salaris zien als leergeld van je kinderachtige gedrag :)
  Moderator woensdag 14 augustus 2019 @ 16:10:57 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_188444754
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:04 schreef Piles het volgende:
Ik zou dat niet-gekregen salaris zien als leergeld van je kinderachtige gedrag :)
^O^ ^O^

Hoe hoog kan een discussie oplopen als je achter de bar staat met je leidinggevende, waardoor je denkt 'het is nu echt een goed idee om 'er vandoor te gaan''. 8)7

Anyway, staat er ergens geregistreerd dat je gewerkt hebt? Kun jij aantonen dat je er gewerkt hebt? etc.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_188444764
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:04 schreef Piles het volgende:
Ik zou dat niet-gekregen salaris zien als leergeld van je kinderachtige gedrag :)
pi_188444774
Over wat voor bedrag hebben we het hier trouwens, 30 euro of zo?
Resistance is futile.
pi_188444803
Lijkt mij dat ze dat gewoon moeten uitbetalen. Of het de moeite waard is is de vraag :P
pi_188444812
heb je na die 5 uur door die leidinggevende een urenbriefje laten aftekenen? of ben je gewoon weg gegaan?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_188444815
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Lijkt mij dat ze dat gewoon moeten uitbetalen. Of het de moeite waard is is de vraag :P
En dan moet TS waarschijnlijk nog schade vergoeden van die 2 uur die hij niet gewerkt heeft... zal niet veel overblijven.
pi_188444852
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:17 schreef Piles het volgende:

[..]

En dan moet TS waarschijnlijk nog schade vergoeden van die 2 uur die hij niet gewerkt heeft... zal niet veel overblijven.
Werkt zo niet toch? Nul uren contract is toch gewoon per gewerkt uur
  woensdag 14 augustus 2019 @ 16:22:06 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188444878
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Werkt zo niet toch? Nul uren contract is toch gewoon per gewerkt uur
Ik snap die werkgever wel als je personeel tijdens zo'n dag vertrekt na een discussie. En wat gaat TS doen, ze aanklagen?
Resistance is futile.
pi_188444887
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik snap die werkgever wel als je personeel tijdens zo'n dag vertrekt na een discussie. En wat gaat TS doen, ze aanklagen?
Is ook niet netjes van TS maar neemt niet weg dat ze gewoon moeten betalen toch?
pi_188444906
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Werkt zo niet toch? Nul uren contract is toch gewoon per gewerkt uur
Er is natuurlijk wel een afspraak gemaakt voor 5 uur, dus dan is er een verplichting. Tis niet helemaal vrijheid blijheid.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 16:24:49 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188444921
Ik had hier maandag nog een uitzendkracht die zich dinsdag heeft ziekgemeld zonder urenbriefje te laten tekenen. We hadden 2 weken geleden nog gezegd dat we gewoon 40 uur aanwezigheid en productiviteit verwachten (na een reeks incidenten gedurende een paar maanden). Dus we hebben haar laten weten dat ze niet meer terug hoeft te komen.

Ben benieuwd of zij zich nog komt melden voor de uren die ze gedraaid heeft op maandag. Als ze wel komt, dan moet ze persoonlijk haar briefje laten tekenen, ze mag er wel wat moeite voor doen.
Resistance is futile.
pi_188444926
Je hebt recht van betaling voor je gewerkte tijd, maar 5 uurtjes, dat zal zo een klein bedrag zjjn, dat ik me er niet moe om zou gaan maken. Inderdaad lesje voor volgende keer.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 16:25:23 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188444941
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Is ook niet netjes van TS maar neemt niet weg dat ze gewoon moeten betalen toch?
Als TS wegloopt zonder zijn werkbriefje af te laten tekenen, dan is hij zichzelf te stom af geweest.
Resistance is futile.
pi_188444963
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als TS wegloopt zonder zijn werkbriefje af te laten tekenen, dan is hij zichzelf te stom af geweest.
We weten niet of er werkbriefjes zijn. Geloof dat het wel of niet moeten betatelen ook los staat van briefjes :P
pi_188445047
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 15:51 schreef bruinwerker het volgende:
Kan ik wettelijk eisen dat zij mij het geld betalen van de 5 uur dat ik daar heb gewerkt?
Ja, maar je zal wel aan moeten tonen dat jij die uren gewerkt hebt.
Verder kan dat bedrijf ook vergoeding eisen voor de uren die jij zou werken, maar dat niet hebt gedaan wegens werkweigering.
Succes..
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188445070
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:04 schreef Piles het volgende:
Ik zou dat niet-gekregen salaris zien als leergeld van je kinderachtige gedrag :)
Ik krijg daar 5 euro per uur. Ik ga er voornamelijk heen omdat het gewoon gezellig is met collega's, en je eigenlijk gewoon gratis op het festival bent. Als er dan een leidinggevende komt die constant kleinerend loopt te doen is voor mij al snel de lol eraf. Vandaar dat ik weg ging.

Ik laat mij door niemand respectloos behandelen. wanneer het door blijft gaan terwijl ik duidelijk zeg dat ik het niet op prijs stel dan is het klaar. Ik heb overigens ook een ''gewone'' full time baan. Daar zou ik het uiteraard anders oplossen, mocht zo'n zelfde situatie zich voordoen.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_188445142
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:32 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

Ik krijg daar 5 euro per uur. Ik ga er voornamelijk heen omdat het gewoon gezellig is met collega's, en je eigenlijk gewoon gratis op het festival bent. Als er dan een leidinggevende komt die constant kleinerend loopt te doen is voor mij al snel de lol eraf. Vandaar dat ik weg ging.

Ik laat mij door niemand respectloos behandelen. wanneer het door blijft gaan terwijl ik duidelijk zeg dat ik het niet op prijs stel dan is het klaar. Ik heb overigens ook een ''gewone'' full time baan. Daar zou ik het uiteraard anders oplossen, mocht zo'n zelfde situatie zich voordoen.
Je komt daar in eerste instantie toch om te werken?
  woensdag 14 augustus 2019 @ 16:37:17 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188445158
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:32 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

Ik krijg daar 5 euro per uur. Ik ga er voornamelijk heen omdat het gewoon gezellig is met collega's, en je eigenlijk gewoon gratis op het festival bent. Als er dan een leidinggevende komt die constant kleinerend loopt te doen is voor mij al snel de lol eraf. Vandaar dat ik weg ging.

Ik laat mij door niemand respectloos behandelen. wanneer het door blijft gaan terwijl ik duidelijk zeg dat ik het niet op prijs stel dan is het klaar. Ik heb overigens ook een ''gewone'' full time baan. Daar zou ik het uiteraard anders oplossen, mocht zo'n zelfde situatie zich voordoen.
Heb met die leidinggevende te doen. Komt er weer zo'n tokkie die het als een feestje ziet en het een beetje naar z'n zin wil hebben want leukleuk, festival, mensen, selfieeee en daardoor de collega's extra hard moeten werken.

Ik had je er zo hard uitgetrapt dat je nu nog niet kon zitten.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188445160
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je komt daar in eerste instantie toch om te werken?
Zeker! dat heb ik die 5 uur ook gedaan.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_188445194
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Heb met die leidinggevende te doen. Komt er weer zo'n tokkie die het als een feestje ziet en het een beetje naar z'n zin wil hebben want leukleuk, festival, mensen, selfieeee en daardoor de collega's extra hard moeten werken.

Ik had je er zo hard uitgetrapt dat je nu nog niet kon zitten.
Wil jij het niet naar je zin hebben tijdens je werk? ik heb gewoon hard gewerkt de tijd dat ik er was (5 uur lang zonder pauze). Waar haal jij vandaan dat ik de kantjes eraf heb gelopen?
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_188445198
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:37 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

Zeker! dat heb ik die 5 uur ook gedaan.
Blijkbaar niet goed genoeg :P

Ik zou het laten gaan.
pi_188445226
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Blijkbaar niet goed genoeg :P

Ik zou het laten gaan.
Het had niks met het werk te maken. De manier waarop zij mij aansprak wanneer ik iets voor haar moest doen was gewoon weg asociaal.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_188445234
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:32 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

Ik krijg daar 5 euro per uur.

Ik heb overigens ook een ''gewone'' full time baan.
25 euro bruto, met kans op veel gezeik omdat je werk hebt geweigerd, terwijl je een voltijd baan hebt. Ik zou ze voor de rechter slepen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188445241
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:41 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

Het had niks met het werk te maken. De manier waarop zij mij aansprak wanneer ik iets voor haar moest doen was gewoon weg asociaal.
Oke :)

Ik denk dat je recht hebt op de gewerkte uren maar weet niet of het de moeite waard is om er achter aan te gaan.
pi_188445257
5 euro per uur. Is dat niet dik onder minimumloon of hoe werkt dit? :D
pi_188445278
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:41 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

25 euro bruto, met kans op veel gezeik omdat je werk hebt geweigerd, terwijl je een voltijd baan hebt. Ik zou ze voor de rechter slepen.
netto. het gaat ook niet om het geld, maar de bedrijfsvoering van de hele onderneming en in het bijzonder het gedrag van de leidinggevenden. Iedereen staat daar zijn best te doen voor een jodenfooi en moet alles maar pikken. Nu ben ik de gene die weg is gegaan omdat ik niet afhankelijk ben, maar de meesten zijn studenten die het geld hard nodig hebben. Vandaar dat ik de taak op mij neem om dit recht te zetten, net als Lech Walesa en Nelson Mandela. Ik noem maar een paar namen
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_188445306
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:44 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

netto. het gaat ook niet om het geld, maar de bedrijfsvoering van de hele onderneming en in het bijzonder het gedrag van de leidinggevenden. Iedereen staat daar zijn best te doen voor een jodenfooi en moet alles maar pikken. Nu ben ik de gene die weg is gegaan omdat ik niet afhankelijk ben, maar de meesten zijn studenten die het geld hard nodig hebben. Vandaar dat ik de taak op mij neem om dit recht te zetten, net als Lech Walesa en Nelson Mandela. Ik noem maar een paar namen
Wat?
  Moderator woensdag 14 augustus 2019 @ 16:52:39 #30
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_188445419
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:44 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

netto. het gaat ook niet om het geld, maar de bedrijfsvoering van de hele onderneming en in het bijzonder het gedrag van de leidinggevenden. Iedereen staat daar zijn best te doen voor een jodenfooi en moet alles maar pikken. Nu ben ik de gene die weg is gegaan omdat ik niet afhankelijk ben, maar de meesten zijn studenten die het geld hard nodig hebben. Vandaar dat ik de taak op mij neem om dit recht te zetten, net als Lech Walesa en Nelson Mandela. Ik noem maar een paar namen
Deze actie zorgt er inderdaad voor dat je je in dat befaamde rijtje kan scharen.
Je vergeet Malcolm X en Ghandi nu je toch bezig bent.
pi_188445533
quote:
3s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:52 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Deze actie zorgt er inderdaad voor dat je je in dat befaamde rijtje kan scharen.
Je vergeet Malcolm X en Ghandi nu je toch bezig bent.
_O-
pi_188445629
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:44 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

netto. het gaat ook niet om het geld, maar de bedrijfsvoering van de hele onderneming en in het bijzonder het gedrag van de leidinggevenden. Iedereen staat daar zijn best te doen voor een jodenfooi en moet alles maar pikken. Nu ben ik de gene die weg is gegaan omdat ik niet afhankelijk ben, maar de meesten zijn studenten die het geld hard nodig hebben. Vandaar dat ik de taak op mij neem om dit recht te zetten, net als Lech Walesa en Nelson Mandela. Ik noem maar een paar namen
Whehehe :D

Ik zou het gewoon proberen los te pulken dat geld. :P

Overigens snap ik TS wel, voor zo’n hongerloon heb ik mij als student ook laten uitbuiten door van die mafkezen die je dan op zo’n feest een ‘leuke en gezellige’ werkomgeving beloven, maar als puntje bij paaltje komt sta je urenlang zonder pauze in de hitte tussen de wespen je helemaal de pleuris te werken. Als je dan ook nog zo’n loser tegenover je hebt die graag even de hierarchie komt benadrukken dan kan je van mij ook de tyfus krijgen. :P
-nee-
  Vis een optie? woensdag 14 augustus 2019 @ 17:50:15 #33
70532 loveli
N
pi_188446134
Wat kost een ticket voor dat festival?
crap in = crap out
  woensdag 14 augustus 2019 @ 18:08:36 #34
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188446453
Principes kosten geld, laat het gaan
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_188456129
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:08 schreef karr-1 het volgende:
Principes kosten geld, laat het gaan
Maar dan had hij beter kunnen vechten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:56:18 #36
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_188456700
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar dan had hij beter kunnen vechten.
TS moet doen wat hij niet laten kan, maar is het de moeite waard voor een paar tientjes? Ik heb geen idee wat er gebeurd is maar zomaar zonder waarschuwing de tent uitlopen lijkt me ook niet echt een goed idee.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_188456918
Ik begrijp wel dat mensen uitwijken naar het VIVA forum voor hun WGR vragen.
Je kan nog beter je hoofd in een wespennest steken.
pi_188458007
Wat je gewerkt hebt hoor je betaald te krijgen. Zelfs als je daarna op staande voet ontslagen wordt of zelf wegloopt. Echter zal op werkweigering wellicht ook een sanctie staan en kan werkgever daar wellicht schade op verhalen. Dan blijft de vraag wie wat ook daadwerkelijk kan bewijzen en of het de moeite waard is.
  Moderator donderdag 15 augustus 2019 @ 13:01:41 #39
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_188458220
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:14 schreef MaGNeT het volgende:
Ik begrijp wel dat mensen uitwijken naar het VIVA forum voor hun WGR vragen.
Je kan nog beter je hoofd in een wespennest steken.
Even het topic doorgenomen en inderdaad wat opgeschoond. Je mag vinden van TS of de acties van TS wat je wilt, maar de ongefundeerde insinuaties en veroordelingen hebben niet zoveel zin. Dus gelieve normaal te reageren :)
pi_188458251
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 17:50 schreef loveli het volgende:
Wat kost een ticket voor dat festival?
That's a great point _O-
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 13:09:07 #41
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_188458309
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:41 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

Het had niks met het werk te maken. De manier waarop zij mij aansprak wanneer ik iets voor haar moest doen was gewoon weg asociaal.
Voorbeeld?
  Vis een optie? donderdag 15 augustus 2019 @ 13:29:58 #42
70532 loveli
N
pi_188458632
quote:
18s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 13:09 schreef xzaz het volgende:

[..]

Voorbeeld?
"Ga maar weer even bier tappen want er staat een rij. Je bent hier niet voor de gezelligheid, maar om te werken."

Denk ik.
crap in = crap out
pi_188458655
quote:
3s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:52 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Deze actie zorgt er inderdaad voor dat je je in dat befaamde rijtje kan scharen.
Je vergeet Malcolm X en Ghandi nu je toch bezig bent.
Hahaha
pi_188458658
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 13:01 schreef noodgang het volgende:

[..]

Even het topic doorgenomen en inderdaad wat opgeschoond. Je mag vinden van TS of de acties van TS wat je wilt, maar de ongefundeerde insinuaties en veroordelingen hebben niet zoveel zin. Dus gelieve normaal te reageren :)
Dus reacties waarin ts zichzelf met Nelson Mandela vergelijkt zijn wel normaal? :')
  Vis een optie? donderdag 15 augustus 2019 @ 13:32:11 #45
70532 loveli
N
pi_188458668
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:32 schreef bruinwerker het volgende:
Ik ga er voornamelijk heen omdat het gewoon gezellig is met collega's, en je eigenlijk gewoon gratis op het festival bent.
Maar misschien was TS gewoon vergeten waarom hij daar was.
crap in = crap out
pi_188458781
5 uur is 5 uur. Eisen dat geld.
pi_188458912
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 13:31 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Dus reacties waarin ts zichzelf met Nelson Mandela vergelijkt zijn wel normaal? :')
Ja natuurlijk want hij maakt een grapje.

Gelukkig maar want dan valt er tenminste nog iets te lachen en dat staat de vraag niet in de weg (niet eens een klein beetje)
pi_188459431
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 13:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja natuurlijk want hij maakt een grapje.

Gelukkig maar want dan valt er tenminste nog iets te lachen en dat staat de vraag niet in de weg (niet eens een klein beetje)
De grap is ongeveer net zo grappig als een doorsnee begrafenis.
pi_188459464
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Heb met die leidinggevende te doen. Komt er weer zo'n tokkie die het als een feestje ziet en het een beetje naar z'n zin wil hebben want leukleuk, festival, mensen, selfieeee en daardoor de collega's extra hard moeten werken.

Ik had je er zo hard uitgetrapt dat je nu nog niet kon zitten.
Denken dat je voor 5 euro per uur personeel krijgt dat daar de hele dag gaat staan knallen.

:')
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 15 augustus 2019 @ 15:22:59 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188460019
quote:
13s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 14:36 schreef probeer het volgende:

[..]

Denken dat je voor 5 euro per uur personeel krijgt dat daar de hele dag gaat staan knallen.

:')
Dan moet je de baan niet aannemen he.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188460038
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 15:22 schreef Dven het volgende:

[..]

Dan moet je de baan niet aannemen he.
Uhuh, het ligt altijd alleen maar aan de werknemer.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 15 augustus 2019 @ 15:28:02 #52
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188460061
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 15:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Uhuh, het ligt altijd alleen maar aan de werknemer.
Je bent er zelf bij door een baan tegen een bepaald loon te accepteren dus nu kan je wel de verongelijkte gaan spelen maar dat slaat echt helemaal nergens op.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188460079
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:14 schreef MaGNeT het volgende:
Ik begrijp wel dat mensen uitwijken naar het VIVA forum voor hun WGR vragen.
Je kan nog beter je hoofd in een wespennest steken.
Het niveau is om te huilen de laatste tijd, ja.
pi_188460897
quote:
18s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 13:09 schreef xzaz het volgende:

[..]

Voorbeeld?
In plaats van te vragen / zeggen of ik iets wilde doen knipte zij met haar vingers en wees naar het op te ruimen item. Dat was tenminste de druppel, de gehele dag werd er al met een jaren 30 mentaliteit leiding gegeven.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_188460906
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 13:31 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Dus reacties waarin ts zichzelf met Nelson Mandela vergelijkt zijn wel normaal? :')
Geen grap kunnen herkennen :')
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_188460936
quote:
13s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 14:36 schreef probeer het volgende:

[..]

Denken dat je voor 5 euro per uur personeel krijgt dat daar de hele dag gaat staan knallen.

:')
zoals ik al zei was lag het niet aan mijn inzet. Ik heb gewoon gedaan wat er moest gebeuren. Het lag puur aan de leiderschapsstijl van de leidinggevende die mij de das om deed
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
  donderdag 15 augustus 2019 @ 17:00:07 #57
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_188461438
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:30 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

In plaats van te vragen / zeggen of ik iets wilde doen knipte zij met haar vingers en wees naar het op te ruimen item. Dat was tenminste de druppel, de gehele dag werd er al met een jaren 30 mentaliteit leiding gegeven.
Heb je een loonspecificatie gehad?
pi_188474884
quote:
18s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 17:00 schreef xzaz het volgende:

[..]

Heb je een loonspecificatie gehad?
nee.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:29:45 #59
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_188475069
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:13 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

nee.
E-mail sturen met de uren die je gewerkt heb, ik zal afronden naar beneden en ze een week de tijd geven.

Dan aangetekend sturen

Dan een herinnering

Dan rechtsbijstand als je die heb.
pi_188475579
quote:
18s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

E-mail sturen met de uren die je gewerkt heb, ik zal afronden naar beneden en ze een week de tijd geven.

Dan aangetekend sturen

Dan een herinnering

Dan rechtsbijstand als je die heb.
Voor 25 eu loon ? Ik zou mijn verlies pakken en doorgaan.

Zeker omdat TS is weg gelopen geeft dat de werkgever ook nog wat opties om terug te slaan.
pi_188475631
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 16:30 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

In plaats van te vragen / zeggen of ik iets wilde doen knipte zij met haar vingers en wees naar het op te ruimen item. Dat was tenminste de druppel, de gehele dag werd er al met een jaren 30 mentaliteit leiding gegeven.
Dan had je woef woef moeten zeggen dat ding in je bek moeten stoppen en naar haar terug brengen. Als je geluk had kreeg je ook nog een hondenkoekje. :D
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:18:27 #62
408813 crew  trein2000
pi_188475646
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:13 schreef descon het volgende:

[..]

Voor 25 eu loon ? Ik zou mijn verlies pakken en doorgaan.

Zeker omdat TS is weg gelopen geeft dat de werkgever ook nog wat opties om terug te slaan.
Zoals? Ontslag op staande voet? Ik denk dat TS sowieso al niet meer terug komt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_188475763
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Zoals? Ontslag op staande voet? Ik denk dat TS sowieso al niet meer terug komt.
Bedoelde meer met opties om te gaan zeiken richting TS.

Ik zou TS naar kantoor laten komen om het uren briefje te laten teken...daar ff een paar uur te laten wachten...afspraak annuleren op het laatste moment etc.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:30:23 #64
408813 crew  trein2000
pi_188475803
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:28 schreef descon het volgende:

[..]

Bedoelde meer met opties om te gaan zeiken richting TS.

Ik zou TS naar kantoor laten komen om het uren briefje te laten teken...daar ff een paar uur te laten wachten...afspraak annuleren op het laatste moment etc.
Mooi. Ik zou dat gewoon niet doen als ik TS was. We doen het schriftelijk als het gezeik wordt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Vis een optie? vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:43:11 #65
70532 loveli
N
pi_188475949
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:13 schreef descon het volgende:

[..]

Voor 25 eu loon ? Ik zou mijn verlies pakken en doorgaan.

Winst, gratis festival.
crap in = crap out
pi_188476305
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 12:43 schreef loveli het volgende:

[..]

Winst, gratis festival.
Zo had ik het nog niet bekeken idd. :+
  Redactie Frontpage vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:26:04 #67
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_188477078
Wat stond er nog meer in het contract? Dit lijkt me namelijk gewoon contractbreuk. Dan kan je dus terecht fluiten naar je centjes.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:27:52 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188477101
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:26 schreef JeMoeder het volgende:
Wat stond er nog meer in het contract? Dit lijkt me namelijk gewoon contractbreuk. Dan kan je dus terecht fluiten naar je centjes.
:*
Resistance is futile.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:31:31 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188477135
Edit...

[ Bericht 98% gewijzigd door Seven. op 16-08-2019 14:53:06 ]
Resistance is futile.
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:52:53 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188477478
Ik heb in het verkeerde topic zitten posten :')
Resistance is futile.
pi_188479124
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 14:26 schreef JeMoeder het volgende:
Wat stond er nog meer in het contract? Dit lijkt me namelijk gewoon contractbreuk. Dan kan je dus terecht fluiten naar je centjes.
Het is een 0-uren contract. In het contract staat verder alleen het loon per uur en wat verwijzingen naar wetsartikels. Ook heb ik een briefing gehad waarin staat dat de werktijden van 2 tot 11 zijn en dat de eindtijd niet vast staat.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
  Redactie Frontpage vrijdag 16 augustus 2019 @ 20:55:56 #72
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_188482883
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 16:23 schreef bruinwerker het volgende:

[..]

Het is een 0-uren contract. In het contract staat verder alleen het loon per uur en wat verwijzingen naar wetsartikels. Ook heb ik een briefing gehad waarin staat dat de werktijden van 2 tot 11 zijn en dat de eindtijd niet vast staat.
Het maakt niet uit of je een 0-urencontract hebt, het gaat erom dat je niet zomaar kan - of beter gezegd - mag weglopen tijdens een dienst.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_188486835
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 16:04 schreef Piles het volgende:
Ik zou dat niet-gekregen salaris zien als leergeld van je kinderachtige gedrag :)
Wie zegt dat het kinderachtig gedrag was van TS ?

Ik ben ook eens bij een bijbaan in een call center weggelopen, ik moest keihard liegen tegen oude vrouwtjes aldus mijn leiding gevende . Vervolgens kreeg ik een (exit) gesprek met de "regio manager" en heb even heel duidelijk aangegeven dat ik niet meewerk aan dergelijke leugens.

[ Bericht 13% gewijzigd door Sport_Life op 17-08-2019 01:09:59 ]
pi_188489070
quote:
18s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

E-mail sturen met de uren die je gewerkt heb, ik zal afronden naar beneden en ze een week de tijd geven.

Dan aangetekend sturen

Dan een herinnering

Dan rechtsbijstand als je die heb.
Dit. Je hebt gewerkt en dient uitbetaald te worden.
Lekker een rechtszaak van maken. Dat jij niet netjes bent geweest is geen reden om niet te betalen.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 18:49:35 #75
484638 uitstelgedrag
Niet aan het soggen
pi_188494308
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, waarbij een 'manager' mij letterlijk had weggepest (ze heeft mij weggestuurd onder het mom van 'zo gedraag je je niet in het zicht van klanten, terwijl zij mij duidelijk aan het uitlokken was en me in het zicht van klanten uitschold). Zodra ik buiten stond had ik het uitzendbureau gebeld met wat er gebeurd was en gingen ze er direct achteraan. Ik heb haar nooit meer teruggezien. Misschien had de TS dat ook kunnen doen.
pi_188494427
quote:
18s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

E-mail sturen met de uren die je gewerkt heb, ik zal afronden naar beneden en ze een week de tijd geven.

Dan aangetekend sturen

Dan een herinnering

Dan rechtsbijstand als je die heb.
En dan eisen zij een schadevergoeding voor de 3 uur dat hij verzaakt heeft terwijl hij wel ingeroosterd was. Netto mag TS betalen.
pi_188529293
TS, je zult recht hebben op de 5 uren gewerkt. Maar als je nog 3 uur ingepland was en je breekt de afspraak door weg te lopen, dan heeft je werkgever ook schade geleden. Dus het kan zijn dat ze voor die 3 uur kosten hebben moeten maken om je te vervangen. Die kunnen ze je aanrekenen (maar die mogen ze dan wel specificeren).
Kortom, je kunt er achteraan gaan, maar er is geen garantie of het iets oplevert.
dag
pi_188529704
quote:
18s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 11:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

E-mail sturen met de uren die je gewerkt heb, ik zal afronden naar beneden en ze een week de tijd geven.

Dan aangetekend sturen

Dan een herinnering

Dan rechtsbijstand als je die heb.
Ik ga je even uit je droom helpen.
Geen enkele jurist die bij de rechtsbijstandsverzekering werkt gaat dit doorzetten.
Sterker nog, waarschijnlijk wordt je geadviseerd om je verlies te nemen.

en nadat je de telefoon hebt opgehangen, wordt je het verhaaltje van kantoor de komende dagen.

Enige jurist die hem gaat helpen om die 25 euro te helpen krijgen is een jurist die hij moet betalen a 125 euro per uur. Dus de verliespunt is dan waarschijnlijk net als je de vraag hebt gekregen of je iets te drinken wilt bij het wachten op kantoor.
pi_188557389
De regel is dat je betaald moet krijgen voor de uren die je hebt gewerkt. Echter zou er in dit geval discussie uit voort kunnen komen omdat jij bent weggegaan. Afhankelijk van de situatie zou dit kunnen leiden tot een discussie over ontslag op staande voet met gepaard gaande schadeplichtigheid of een onregelmatige opzegging door jou.

Ik acht de kans zeer gering dat een werkgever die discussie aan zal gaan voor dat weinige geld overigens, maar net zoals jij er een principekwestie van wil maken kunnen zij dat ook doen.

Je hebt mogelijk wat te winnen, mogelijk wat te verliezen, de keuze is aan jou. Maar als jij meent sterk te staan voor wat betreft je reden om de werkvloer te verlaten, en je hebt hier bewijs van, dan zou ik zeker je salaris proberen te claimen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')