abonnement Unibet Coolblue
pi_188439697
Nederlandse economie blijft groeien, terwijl Duitse economie krimpt

De Nederlandse economie heeft een goed tweede kwartaal achter de rug. De economische groei is gelijk aan die van de afgelopen kwartalen, zo meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Daarmee is Nederland een stuk af beter dan buurland Duitsland. Onze oosterburen maakten vanochtend bekend dat de economie van het land is gekrompen, vooral door internationale handelsconflicten en de vertraging van de wereldeconomie.

In Nederland is daar weinig van te merken. De groei is vooral te danken aan bedrijfsinvesteringen. Zo werd er meer geld gestoken in woningen, gebouwen, machines en vervoersmiddelen zoals vliegtuigen.

En niet alleen het bedrijfsleven, ook de consument droeg bij aan de groei. Volgens het CBS gaven consumenten in het tweede kwartaal van dit jaar 1,7 procent meer uit aan voeding, goederen en diensten dan in het tweede kwartaal van 2018. Hun geld staken ze vooral in elektronica, kleding en spullen voor de inrichting van het huis.

Ook opvallend is dat onze export geen last heeft gehad van internationale strubbelingen. Onze export steeg met ruim 3 procent ten opzichte van een jaar eerder, wat een sterkere stijging is dan de import. In juni groeide vooral de export van aardolieproducten, machines en chemische producten. Al met al steeg de groei het vorig kwartaal met 1,8 procent in vergelijking met het tweede kwartaal van vorig jaar. Ten opzichte van de voorgaande drie maanden noteerde onze economie een groei van 0,5 procent.

Lees verder op: https://www.ad.nl/economi(...)ie-krimpt~a8f0110db/
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_188439797
Nice! Doen wij goed als klein landje. Kunnen we eindelijk de sociale voorzieningen weer opkrikken.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_188439827
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 10:58 schreef NgInE het volgende:
Nice! Doen wij goed als klein landje. Kunnen we eindelijk de sociale voorzieningen weer opkrikken.
En wie gaat dat betalen?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_188440153
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 11:00 schreef HSG het volgende:

[..]

En wie gaat dat betalen?
Wij allemaal. We zijn toch rijk nu, zie nieuwsbericht in OP.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_188440173
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 11:19 schreef NgInE het volgende:

[..]

Wij allemaal. We zijn toch rijk nu, zie nieuwsbericht in OP.
Oh grappig want ik lees ook dat de middenstand het steeds moeilijker krijgt. Alles wordt duurder.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 11:21:44 #6
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188440196
In VVD Nederland profiteert de burger daar echter niet van. Alleen het grootkapitaal, pandjesprinsen, bedrijven en aandeelhouders
pi_188440534
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 11:20 schreef HSG het volgende:

[..]

Oh grappig want ik lees ook dat de middenstand het steeds moeilijker krijgt. Alles wordt duurder.
Nee hoor. Rutten heeft namelijk vriendelijk aan bedrijven gevraagt of deze de lonen omhoog willen brengen. En dat gaan ze natuurlijk doen, want trickle down economics werkt als een trein.
En van dat geld kunnen we makkelijk betere sociale voorzieningen betalen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  woensdag 14 augustus 2019 @ 11:50:02 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188440718
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 11:39 schreef NgInE het volgende:

[..]

Nee hoor. Rutten heeft namelijk vriendelijk aan bedrijven gevraagt of deze de lonen omhoog willen brengen. En dat gaan ze natuurlijk doen, want trickle down economics werkt als een trein.
En van dat geld kunnen we makkelijk betere sociale voorzieningen betalen.
Mensen die maar niet willen begrijpen dat Mark Rutte niet over hun salaris gaat verdienen ook niet beter. :')
pi_188440757
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 11:39 schreef NgInE het volgende:

[..]

Nee hoor. Rutten heeft namelijk vriendelijk aan bedrijven gevraagt of deze de lonen omhoog willen brengen. En dat gaan ze natuurlijk doen, want trickle down economics werkt als een trein.
En van dat geld kunnen we makkelijk betere sociale voorzieningen betalen.
Jij hebt duidelijk daar geen kaas van gegeten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_188440960
Als de wereldeconomie stagneert kan het hier niet uitblijven. Meestal duurt dat alleen ff voor wij de gevolgen merken.
blablablabla
pi_188440963
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 11:51 schreef HSG het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk daar geen kaas van gegeten.
Of jij bent wat goed gelovig.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 11:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mensen die maar niet willen begrijpen dat Mark Rutte niet over hun salaris gaat verdienen ook niet beter. :')
Hoezo? Als hij lief aan bedrijven vraagt om meer salaris te betalen, dan gaan de bedrijven in kwestie dit toch gewoon doen? Dat is nu eenmaal het super effectieve trickle down economics wat keer op keer ontkracht wordt, maar wat de VVD kiezer keer op keer nog een keer wil uitproberen. Wie weet werkt het deze keer wel misschien.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_188443384
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 10:58 schreef NgInE het volgende:
Nice! Doen wij goed als klein landje. Kunnen we eindelijk de sociale voorzieningen weer opkrikken.
Doe eerst maar even de beloning voor werkenden opkrikken...
NWS / VVD:'Werken loont bijna niet'
pi_188443433
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 14:41 schreef Lola69 het volgende:

[..]

Doe eerst maar even de beloning voor werkenden opkrikken...
NWS / VVD:'Werken loont bijna niet'
Ik ben het er mee eens dat werken moet lonen, maar dat is toch echt aan de politiek en met name de wet. De gemiddelde werkgever betaald jou het liefste niks.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_188447283
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 11:21 schreef Richestorags het volgende:
In VVD Nederland profiteert de burger daar echter niet van. Alleen het grootkapitaal, pandjesprinsen, bedrijven en aandeelhouders
Het blijft toch knap dat ze zoveel stemmen binnen harken.

Het aantal mensen wat er echt goed van profiteerd is niet heel groot.
pi_188447527
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:59 schreef Piva het volgende:

[..]

Het blijft toch knap dat ze zoveel stemmen binnen harken.

Het aantal mensen wat er echt goed van profiteerd is niet heel groot.
Als je ziet hoe ze de halve bevolking bang hebben gekregen om het klimaat in amper een paar jaar, dan is het niet zo verwonderlijk. Gewoon veel propaganda de deur uitpleuren, iedere dag weer. Fantasie wint het altijd van de ratio.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188447550
Loopt onze economie niet een stap achter op de Duitse dus als zijn nu krimp hebben wij dus over een half jaar?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188447557
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 18:59 schreef Piva het volgende:

[..]

Het blijft toch knap dat ze zoveel stemmen binnen harken.

Het aantal mensen wat er echt goed van profiteerd is niet heel groot.
Die mensen voelen zich aangesproken als hardwerkende nederlanders
pi_188447571
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:17 schreef vipergts het volgende:
Loopt onze economie niet een stap achter op de Duitse dus als zijn nu krimp hebben wij dus over een half jaar?
Klopt, en Duitsland is veel verder in de energie-transitie, wat hoogstwaarschijnlijk een aanzienlijk deel van de krimp inhoudt.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188447577
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:17 schreef vipergts het volgende:
Loopt onze economie niet een stap achter op de Duitse dus als zijn nu krimp hebben wij dus over een half jaar?
Zou best kunnen.
Ze verwachten nog wel een behoorlijke krimp
pi_188447583
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:18 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Klopt, en Duitsland is veel verder in de energie-transitie, wat hoogstwaarschijnlijk een aanzienlijk deel van de krimp inhoudt.
Toch hoor ik niet heel veel negatief geluid
pi_188447659
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:19 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Toch hoor ik niet heel veel negatief geluid
Hoor je nog mensen over de 1000 euro van Rutte? Of het terugbetalen van Griekenland? Of het effectief terugsturen van veiligelanders? Er zijn heel veel problemen en leugens gaande die mensen allang vergeten zijn. Bovendien word in Nederland alles weggestopt in stiekeme rapportjes en such. Het echte verhaal zal je nooit horen, zodoende maken mensen zich (nog) niet druk. Totdat het te laat is.

Mensen geven zo erg geen fuck dat als je vraagt waarom mensen op een bepaald iemand stemmen, dat het antwoord vaak is : komt betrouwbaar over, heeft een leuk gezicht, leek me wel wat...Waar zouden die mensen negatief over moeten zijn? Iets waar ze niets vanaf weten? Want dat geldt voor het gros.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188447690
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:24 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Hoor je nog mensen over de 1000 euro van Rutte? Of het terugbetalen van Griekenland? Of het effectief terugsturen van veiligelanders? Er zijn heel veel problemen en leugens gaande die mensen allang vergeten zijn. Bovendien word in Nederland alles weggestopt in stiekeme rapportjes en such. Het echte verhaal zal je nooit horen, zodoende maken mensen zich (nog) niet druk. Totdat het te laat is.

Mensen geven zo erg geen fuck dat als je vraagt waarom mensen op een bepaald iemand stemmen, dat het antwoord vaak is : komt betrouwbaar over, heeft een leuk gezicht, leek me wel wat...Waar zouden die mensen negatief over moeten zijn? Iets waar ze niets vanaf weten? Want dat geldt voor het gros.
Als die energietransitie een flof was dan was er toch wel actie geweest ?
Zie de protesten in groningen met windmolens,
pi_188447712
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:26 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Als die energietransitie een flof was dan was er toch wel actie geweest ?
Zie de protesten in groningen met windmolens,
Dat heeft Baudet veel opgeleverd ja. Hij wordt nu weggezet als de klimaat-killer. Denk je dat mensen daar graag achteraan gaan? Het is makkelijker om ja-knikker te worden.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188447726
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:28 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dat heeft Baudet veel opgeleverd ja. Hij wordt nu weggezet als de klimaat-killer. Denk je dat mensen daar graag achteraan gaan? Het is makkelijker om ja-knikker te worden.
Dat heeft meer met z'n entourage te maken dat men zich distantieert van Baudet dan dat ze voor een energie transitie zijn.
pi_188447757
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:28 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat heeft meer met z'n entourage te maken dat men zich distantieert van Baudet dan dat ze voor een energie transitie zijn.
Nee hoor, zijn cijfers zijn glashelder. Beginnen over zijn entourage is juist een zwaktebod omdat men het niet over de cijfers en feiten wilt hebben. Gaan we het dan ook hebben over hoe GroenLinks met Hamas heult?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188447835
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:30 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Nee hoor, zijn cijfers zijn glashelder. Beginnen over zijn entourage is juist een zwaktebod omdat men het niet over de cijfers en feiten wilt hebben. Gaan we het dan ook hebben over hoe GroenLinks met Hamas heult?
Ik zeg alleen dat mensen daar op af knappen, de affaire met Otten, naaktfoto in het zwembad etc.
Ik ben met hem het ook wel eens eens.
De cijfers van hem vertrouw ik dan weer niet zo maar hij komt wel met geluid.
pi_188447867
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:35 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat mensen daar op af knappen, de affaire met Otten, naaktfoto in het zwembad etc.
Ik ben met hem het ook wel eens eens.
De cijfers van hem vertrouw ik dan weer niet zo maar hij komt wel met geluid.
Leg dat eens naast alle schandalen van de VVD en GroenLinks en such. Dan gaat je vergelijking compleet mank. Dat mensen er geen verstand van hebben, is ook de reden dat het zo gaat in Nederland, en dat we democratisch naar de kloten gaan.

Je vertrouwt eerder de coalitie dan Baudet? Heb je daar ook steekhoudende argumenten voor?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188447891
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:37 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Leg dat eens naast alle schandalen van de VVD en GroenLinks en such. Dan gaat je vergelijking compleet mank. Dat mensen er geen verstand van hebben, is ook de reden dat het zo gaat in Nederland, en dat we democratisch naar de kloten gaan.

Je vertrouwt eerder de coalitie dan Baudet? Heb je daar ook steekhoudende argumenten voor?
Ík vertrouw niet veel, ook niet de coalitie.
Ook in mijn posts druipt het cynisme voor de VVD ook bij mij af ....
Je noemt twee partijen waar ik niets mee heb terwijl je dat best weet.
pi_188447898
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:38 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ík vertrouw niet veel, ook niet de coalitie.
Ook in mijn posts druipt het cynisme voor de VVD ook bij mij af ....
Je noemt twee partijen waar ik niets mee heb terwijl je dat best weet.
Geef dan een steekhoudend argument waarom Baudet's cijfers niet kloppen..Je had best kunnen weten dat dat de vraag was, ongeacht de vergelijking naar andere partijen toe.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188448262
@Geytenbeekje? Komt er nog wat van?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188449347
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:40 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Geef dan een steekhoudend argument waarom Baudet's cijfers niet kloppen..Je had best kunnen weten dat dat de vraag was, ongeacht de vergelijking naar andere partijen toe.
je kan met cijfers doen wat je wilt. het is maar hoe je kijkt naar de cijfers en wat je doet met de cijfers. baudet, andere opppositie als de coalitie presenteren cijfers die hen het beste uitkomt.

sws. politici vertrouwen anno 2019 :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Redactie Frontpage woensdag 14 augustus 2019 @ 21:02:08 #32
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_188449688
:') De economie staat juist op instorten. De bouw ligt al volledig op zijn gat. Het duurt nog minstens 20 jaar voor het wat beter gaat met ons land, want dan zijn de meeste babyboomers de pijp uit
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_188449803
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:02 schreef Djeez het volgende:

Het duurt nog minstens 20 jaar voor het wat beter gaat met ons land, want dan zijn de meeste babyboomers de pijp uit
hoe meer doden, hoe beter het gaat met het land?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188449818
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 20:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

je kan met cijfers doen wat je wilt. het is maar hoe je kijkt naar de cijfers en wat je doet met de cijfers. baudet, andere opppositie als de coalitie presenteren cijfers die hen het beste uitkomt.

sws. politici vertrouwen anno 2019 :')
Hoezo kan je met cijfers doen wat je wilt? Natuurlijk kan je een bepaald onderwerp op de voorgrond plaatsen, cijfers blijven nog steeds cijfers.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188449824
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe meer doden, hoe beter het gaat met het land?
Nee babyboomers. Wel goed lezen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Redactie Frontpage woensdag 14 augustus 2019 @ 21:28:20 #36
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_188450300
quote:
10s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe meer doden, hoe beter het gaat met het land?
Nee, maar het gaat miljarden schelen aan oa zorgkosten. Al die mensen moeten zolang mogelijk in leven worden gehouden. Dan weer een nieuwe heup, dan weer revalidatie etc
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 14 augustus 2019 @ 21:50:06 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188450789
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:28 schreef Djeez het volgende:

[..]

Nee, maar het gaat miljarden schelen aan oa zorgkosten. Al die mensen moeten zolang mogelijk in leven worden gehouden. Dan weer een nieuwe heup, dan weer revalidatie etc
Zorgkosten zijn voor de economie juist helemaal prima. Het is meer een overheidsfinancienprobleem. Maar dat zijn losstaande dingen.
pi_188451135
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:15 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Als je ziet hoe ze de halve bevolking bang hebben gekregen om het klimaat in amper een paar jaar, dan is het niet zo verwonderlijk. Gewoon veel propaganda de deur uitpleuren, iedere dag weer. Fantasie wint het altijd van de ratio.
Ja daar heb je wel gelijk in ja.

De klimaat angsten doen het ook altijd extra goed in hartje zomer.
pi_188451183
CNBCnow twitterde op woensdag 14-08-2019 om 22:01:12 BREAKING: Dow suffers worst percentage drop of the year, sinking 800 points or more than 3%https://t.co/JdC6tKkvoU https://t.co/gvPWfQeGKz reageer retweet
pi_188454624
Ik was een tijdje terug in Berlijn. Beetje suffe bedoening daar. Alsof er al 30 jaar nergens in geïnvesteerd is. Het aardige was dat ik kort daarvoor nog in Singapore was geweest, wat een enorm bruisende stad is. Enorm contrast.

Wat valt er op in Berlijn? Hoe verknocht mensen aan hun sigaretten zijn. Hoe veel mensen er op straat leven en slapen. Vaak met kleine kinderen.

Duitsland leidt MI aan het Japansyndroom. Ze leven nog steeds in de jaren 80, en weigeren met de tijd mee te gaan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 15 augustus 2019 @ 06:25:00 #41
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_188454751
Als het zo door gaat in de financiële wereld dan gaan die paar procenten groei binnen Nederland ook niks uitmaken. Dan zitten we binnen nu en een jaar weer in een keiharde recessie. Het huidige politieke klimaat en ook nog eens economische problemen, dat kan heel slecht uit gaan pakken
pi_188454781
quote:
7s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 06:25 schreef Twiitch het volgende:
Als het zo door gaat in de financiële wereld dan gaan die paar procenten groei binnen Nederland ook niks uitmaken. Dan zitten we binnen nu en een jaar weer in een keiharde recessie. Het huidige politieke klimaat en ook nog eens economische problemen, dat kan heel slecht uit gaan pakken
Dat denk ik ook, bovendien zijn alle maatregelen om een crisis te voorkomen nog steeds van kracht, dus als het weer fout gaat hebben we niets meer om in te zetten.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_188454798
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 06:39 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, bovendien zijn alle maatregelen om een crisis te voorkomen nog steeds van kracht, dus als het weer fout gaat hebben we niets meer om in te zetten.
Tijd om die maatregelen eens goed tegen het licht te houden. Quantitative Easing heeft volgens mij een desastreuze invloed op de economie.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_188454805
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 06:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Tijd om die maatregelen eens goed tegen het licht te houden. Quantitative Easing heeft volgens mij een desastreuze invloed op de economie.
Ja die 80-90 miljard euro per maand van Draghi komt ooit een keer als een boemerang terug. De euro is alleen maar goed geweest voor het nivelleren met de arme landen in Europa, die volgens de regels überhaupt geen lid hadden mogen worden. Ook de bail-out clausule wordt met voeten getreden. De leningen aan Griekenland zien we nooit meer terug. Het is echt wachten tot de bubbel gaat barsten. Het is niet de vraag of, maar wanneer.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Redactie Frontpage donderdag 15 augustus 2019 @ 07:49:52 #45
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_188455004
De huizenbubbel gaat ook binnenkort weer barsten
Kijk alleen maar naar de huizenprijzen. Voor het geld waar ik anderhalf jaar geleden mijn huis heb geko, vind je nu niks meer
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_188455513
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 04:04 schreef Lyrebird het volgende:
Ik was een tijdje terug in Berlijn. Beetje suffe bedoening daar. Alsof er al 30 jaar nergens in geïnvesteerd is. Het aardige was dat ik kort daarvoor nog in Singapore was geweest, wat een enorm bruisende stad is. Enorm contrast.

Wat valt er op in Berlijn? Hoe verknocht mensen aan hun sigaretten zijn. Hoe veel mensen er op straat leven en slapen. Vaak met kleine kinderen.

Duitsland leidt MI aan het Japansyndroom. Ze leven nog steeds in de jaren 80, en weigeren met de tijd mee te gaan.
Aparte constatering. Ik heb zowel in Berlijn als Singapore gewoond maar zou Berlijn toch bruisender durven te noemen. Ze hebben idd minder glanzende gebouwen dan Singapore maar de mensen zelf zijn veel actiever. Bouwen duurt daar idd langer.

Beide hebben hun charmes.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_188455698
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 06:39 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, bovendien zijn alle maatregelen om een crisis te voorkomen nog steeds van kracht, dus als het weer fout gaat hebben we niets meer om in te zetten.
Toch wel. De rente beneden -1% drukken heeft weinig zin omdat je dan ook cash in kluizen kan gaan opslaan en mensen het thuis gaan bewaren wat gevolgen heeft voor de welbevinden van de bevolking omdat thuisberovingen sterk zullen toenemen. Onzekere/angstige mensen geven nog minder uit. QE kan een volgende fase ingaan door aandelen te monetariseren. Dit doen de SNB(Zwitserland) en BOJ(Japan) al. De ECB monetariseerde voorheen ook al bedrijfsleningen en hypotheken en ook daardoor kunnen ze weer veel nieuwe euros "bijprinten".
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 15 augustus 2019 @ 11:46:41 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188457379
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 07:49 schreef Djeez het volgende:
De huizenbubbel gaat ook binnenkort weer barsten
Kijk alleen maar naar de huizenprijzen. Voor het geld waar ik anderhalf jaar geleden mijn huis heb geko, vind je nu niks meer
Er zijn te weinig huizen dus dat zal wel meevallen.
pi_188462361
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Toch wel. De rente beneden -1% drukken heeft weinig zin omdat je dan ook cash in kluizen kan gaan opslaan en mensen het thuis gaan bewaren wat gevolgen heeft voor de welbevinden van de bevolking omdat thuisberovingen sterk zullen toenemen. Onzekere/angstige mensen geven nog minder uit. QE kan een volgende fase ingaan door aandelen te monetariseren. Dit doen de SNB(Zwitserland) en BOJ(Japan) al. De ECB monetariseerde voorheen ook al bedrijfsleningen en hypotheken en ook daardoor kunnen ze weer veel nieuwe euros "bijprinten".
Dus welke opties hebben we nog? Ik haal er geen goede maatregel uit..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  donderdag 15 augustus 2019 @ 19:00:10 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_188463436
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 04:04 schreef Lyrebird het volgende:
Ik was een tijdje terug in Berlijn. Beetje suffe bedoening daar. Alsof er al 30 jaar nergens in geïnvesteerd is. Het aardige was dat ik kort daarvoor nog in Singapore was geweest, wat een enorm bruisende stad is. Enorm contrast.

Wat valt er op in Berlijn? Hoe verknocht mensen aan hun sigaretten zijn. Hoe veel mensen er op straat leven en slapen. Vaak met kleine kinderen.

Duitsland leidt MI aan het Japansyndroom. Ze leven nog steeds in de jaren 80, en weigeren met de tijd mee te gaan.
Duitsland is sowieso een stuk oubolliger dan Nederland, vooral in de kleinere plaatsen.

Dat er in Berlijn zoveel zwervers zijn viel me ook op ja.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 23:18:05 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188470222
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 18:02 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dus welke opties hebben we nog? Ik haal er geen goede maatregel uit..
De huidige regering heeft voor het eerst in de geschiedenis een anticyclisch begrotingsbeleid dus dat is al een goede maatregel.
pi_188472585
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 23:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De huidige regering heeft voor het eerst in de geschiedenis een anticyclisch begrotingsbeleid dus dat is al een goede maatregel.
Het ging om nog te treffen maatregelen, we waren het er al over eens dat menig maatregel al van kracht is..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  vrijdag 16 augustus 2019 @ 08:25:22 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188473074
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 06:27 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Het ging om nog te treffen maatregelen, we waren het er al over eens dat menig maatregel al van kracht is..
Natuurlijk maar dat anticyclische gaat pas effect hebben als het slechter gaat. Nu is het juist een remmende factor. Niet voor niets dat al die PvdA-economen lopen te janken
pi_188478160
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 08:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Natuurlijk maar dat anticyclische gaat pas effect hebben als het slechter gaat. Nu is het juist een remmende factor. Niet voor niets dat al die PvdA-economen lopen te janken
Ah oke, nouja ik ben benieuwd of het effect gaat hebben.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')