abonnement Unibet Coolblue
pi_188455278
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

die Bruma heb ik nu een paar keer gezien, valt me nog niet mee in de kleine ruimte
Bruma op middenveld zetten waar Bergwijn nu speelt en Bergwijn weer op de flank zou zo gek nog niet zijn. Heb Bruma een aantal heerlijke steekpasses zien geven.
Land of the free. Home of the brave.
pi_188455289
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:40 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Bruma op middenveld zetten waar Bergwijn nu speelt en Bergwijn weer op de flank zou zo gek nog niet zijn. Heb Bruma een aantal heerlijke steekpasses zien geven.
Is het al tijd om te drinken in Amerika?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 08:44:58 #78
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188455310
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:40 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Bruma op middenveld zetten waar Bergwijn nu speelt en Bergwijn weer op de flank zou zo gek nog niet zijn. Heb Bruma een aantal heerlijke steekpasses zien geven.
op 10 heb je toch iemand nodig die weg kan draaien, ik weet niet of hij dat heeft, eigenlijk lijkt mij Malen de beste op 10 maar dan met Lammers in de spits, Bruma en Bergwijn op de flanken.
pi_188455321
quote:
5s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Is het al tijd om te drinken in Amerika?
Ja het is 23.45. Sterker nog ik heb bijna een fles rode wijn op op dit moment.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

eigenlijk lijkt mij Malen de beste op 10 maar dan met Lammers in de spits, Bruma en Bergwijn op de flanken.
Eens ja.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 08:50:25 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188455354
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:46 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ja het is 23.45. Sterker nog ik heb bijna een fles rode wijn op op dit moment.
[..]

Eens ja.
voorin is het sowieso wel op te lossen ook nog wat talent wat in kan vallen, het voetballen van achteruit is het zorgenkindje, een behoorlijke middenvelder kopen van dat Lozano geld zou niet verkeerd zijn
  donderdag 15 augustus 2019 @ 09:00:27 #81
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_188455447
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:39 schreef Tarado het volgende:

[..]

die Bruma heb ik nu een paar keer gezien, valt me nog niet mee in de kleine ruimte
Hij gaat altijd de bal halen, terwijl er vaak zoveel ruimte voor hem ligt.

Wel balvast en goede passing, maar goed... omdat hij alle ballen op de middenlijn gaat halen hoeft hij ook geen moeilijke passes of voorzetten te geven, want ruim voor de 16 speelt hij af.

Vooralsnog denk ik dat het een goede aankoop is, maar het is wel de zoveelste schaker in het elftal.

Denk dat we in de competitie sowieso 1 van de beide controlerende zessen meer vrijheid moeten geven en dan heb je een selectie waarmee je kampioen kunt worden. Kampioen worden is niet het team dat 25x 5-0 wint, maar het team dat slechts 5x punten laat liggen. Ik denk dat PSV binnen enkele weken alles achterin dicht heeft zitten. Ben alleen bang voor eindeloos rond tikken zonder ideeen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_188455502
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 08:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

op 10 heb je toch iemand nodig die weg kan draaien, ik weet niet of hij dat heeft, eigenlijk lijkt mij Malen de beste op 10 maar dan met Lammers in de spits, Bruma en Bergwijn op de flanken.
Ihattaren moet daar staan.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 09:10:43 #83
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188455531
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:07 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ihattaren moet daar staan.
vindt Mark dat ook?
pi_188455641
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:00 schreef XL het volgende:
Ben alleen bang voor eindeloos rond tikken zonder ideeen.
Ik ook.

Kijk, die Bruma kan echt wel voetballen. Heeft laten zien dat hij het spelletje goed ziet. Bergwijn, idem dito. Malen is een beetje een blind paard, maar die zie ik ook nog wel bijtrekken. Wat dat betreft is het ook prima dat Lozano er niet meer bij is; dissonant die vaak geen oog had voor medespelers.

Het probleem ligt in de manier waarop de verdediging en het middenveld met elkaar spelen. Daar is eigenlijk geen sprake van. Het is risicoloos breien voor gevorderden. Met een beetje druk van de tegenstander raakt men daar helemaal in paniek, wordt er op Zoet teruggespeeld, met een lange bal en balverlies als gevolg.

Peter Bos zou in zo'n situatie ws. met drie verdedigers gaan spelen, en een vierde man op het middenveld zetten. In feite doet Mark dat ook, door Dumfries hoger te zetten. Maar daarmee creëer je ook onrust, want bij wat druk van de tegenstander moet ie als een haas weer terug.

Er zijn twee dingen waar PSV erg veel op moet gaan trainen:
1) Wat doe je met de bal als verdediging/middenveld, als je onder druk van de tegenstander staat?
2) Hoe verdedigen we met z'n allen vooruit, zodat we altijd druk kunnen zetten, en niet massaal als idioten naar Zoet rennen zodra de tegenstander in balbezit is?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_188455731
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ook.

Kijk, die Bruma kan echt wel voetballen. Heeft laten zien dat hij het spelletje goed ziet. Bergwijn, idem dito. Malen is een beetje een blind paard, maar die zie ik ook nog wel bijtrekken. Wat dat betreft is het ook prima dat Lozano er niet meer bij is; dissonant die vaak geen oog had voor medespelers.

Het probleem ligt in de manier waarop de verdediging en het middenveld met elkaar spelen. Daar is eigenlijk geen sprake van. Het is risicoloos breien voor gevorderden. Met een beetje druk van de tegenstander raakt men daar helemaal in paniek, wordt er op Zoet teruggespeeld, met een lange bal en balverlies als gevolg.

Peter Bos zou in zo'n situatie ws. met drie verdedigers gaan spelen, en een vierde man op het middenveld zetten. In feite doet Mark dat ook, door Dumfries hoger te zetten. Maar daarmee creëer je ook onrust, want bij wat druk van de tegenstander moet ie als een haas weer terug.

Er zijn twee dingen waar PSV erg veel op moet gaan trainen:
1) Wat doe je met de bal als verdediging/middenveld, als je onder druk van de tegenstander staat?
2) Hoe verdedigen we met z'n allen vooruit, zodat we altijd druk kunnen zetten, en niet massaal als idioten naar Zoet rennen zodra de tegenstander in balbezit is?
Dat laffe drukzetten is af en toe zó schrijnend
  donderdag 15 augustus 2019 @ 09:46:48 #86
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_188455945
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik ook.

Kijk, die Bruma kan echt wel voetballen. Heeft laten zien dat hij het spelletje goed ziet. Bergwijn, idem dito. Malen is een beetje een blind paard, maar die zie ik ook nog wel bijtrekken. Wat dat betreft is het ook prima dat Lozano er niet meer bij is; dissonant die vaak geen oog had voor medespelers.

Het probleem ligt in de manier waarop de verdediging en het middenveld met elkaar spelen. Daar is eigenlijk geen sprake van. Het is risicoloos breien voor gevorderden. Met een beetje druk van de tegenstander raakt men daar helemaal in paniek, wordt er op Zoet teruggespeeld, met een lange bal en balverlies als gevolg.

Peter Bos zou in zo'n situatie ws. met drie verdedigers gaan spelen, en een vierde man op het middenveld zetten. In feite doet Mark dat ook, door Dumfries hoger te zetten. Maar daarmee creëer je ook onrust, want bij wat druk van de tegenstander moet ie als een haas weer terug.

Er zijn twee dingen waar PSV erg veel op moet gaan trainen:
1) Wat doe je met de bal als verdediging/middenveld, als je onder druk van de tegenstander staat?
2) Hoe verdedigen we met z'n allen vooruit, zodat we altijd druk kunnen zetten, en niet massaal als idioten naar Zoet rennen zodra de tegenstander in balbezit is?
Op punt 2, ipv terugspelen... wat mij betreft is het ok om blind naar de cornervlag van de tegenstander te passen. Ipv zoet onder druk een sprintduel voor malen,bergwijn,bruma,gakpo met de verdedigers of een tegenstander die diep in de eigen helft moet gaan opbouwen. Beide acceptabel. Bal op zoet en een lange uittrap naar niks is kutter
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_188456019
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:46 schreef XL het volgende:

[..]

Op punt 2, ipv terugspelen... wat mij betreft is het ok om blind naar de cornervlag van de tegenstander te passen. Ipv zoet onder druk een sprintduel voor malen,bergwijn,bruma,gakpo met de verdedigers of een tegenstander die diep in de eigen helft moet gaan opbouwen. Beide acceptabel. Bal op zoet en een lange uittrap naar niks is kutter
Er is genoeg snelheid voorin, dus die drie moeten zichzelf met een beetje ruimte vrij kunnen lopen.

Een paar jaar terug toen van Bommel nog zelf speelde, speelde PSV soms een spelletje waarbij de back de bal inspeelde op een middenvelder, terwijl de aanvaller wegliep van zijn bewaker. Als je dat goed timed en een nauwkeurige pass kunt geven, nou ja twee nauwkeurige passes, dan valt daar bijna niet tegen tegenop te verdedigen. Binnen twee tikken sta je vrij voor de goal. Dat vraagt wel een aanpak als team. Heb het idee dat dit team nog steeds te veel als los zand aan elkaar hangt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_188456027
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:46 schreef XL het volgende:

[..]

Op punt 2, ipv terugspelen... wat mij betreft is het ok om blind naar de cornervlag van de tegenstander te passen. Ipv zoet onder druk een sprintduel voor malen,bergwijn,bruma,gakpo met de verdedigers of een tegenstander die diep in de eigen helft moet gaan opbouwen. Beide acceptabel. Bal op zoet en een lange uittrap naar niks is kutter
Maar alles voor de statistieken he :)
  donderdag 15 augustus 2019 @ 10:08:55 #89
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_188456163
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:54 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Maar alles voor de statistieken he :)
Kunnen we niet wat statistieken uit American Football adopteren. We hebben er echt de voorhoede voor. Druk zetten op de tegenstander, bal inleveren bij quarterback Guti en die legt de bal diep bij de tegenstander weg en laat onze dravers draven...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_188456971
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:08 schreef XL het volgende:

[..]

Kunnen we niet wat statistieken uit American Football adopteren. We hebben er echt de voorhoede voor. Druk zetten op de tegenstander, bal inleveren bij quarterback Guti en die legt de bal diep bij de tegenstander weg en laat onze dravers draven...
Als je American Football een beetje volgt, dan weet je dat daar achter iedere aanval een idee zit. Dat iedere aanval minutieus is voorbereid. Ik zeg niet dat je zo zou moeten gaan voetballen, maar dat er een idee zit achter een aanval, ja, dat lijkt me wel wat.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_188456975
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:08 schreef XL het volgende:

[..]

Kunnen we niet wat statistieken uit American Football adopteren. We hebben er echt de voorhoede voor. Druk zetten op de tegenstander, bal inleveren bij quarterback Guti en die legt de bal diep bij de tegenstander weg en laat onze dravers draven...
Ik ben voor! Misschien nog een paar types als James Harrison om af en toe een block te zetten.
pi_188457511
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 10:08 schreef XL het volgende:

[..]

Kunnen we niet wat statistieken uit American Football adopteren. We hebben er echt de voorhoede voor. Druk zetten op de tegenstander, bal inleveren bij quarterback Guti en die legt de bal diep bij de tegenstander weg en laat onze dravers draven...
Als je druk zet op de tegenstander, hoeveel meter heb je dan normaal gesproken nog over om te draven na dat je het balbezit hebt veroverd?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188457523
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 09:07 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Ihattaren moet daar staan.
Speelt Van Bommel nog met een 'echte' tien?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188457690
quote:
5s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je druk zet op de tegenstander, hoeveel meter heb je dan normaal gesproken nog over om te draven na dat je het balbezit hebt veroverd?
3,7 km
pi_188457703
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:16 schreef Ciscus het volgende:

[..]

3,7 km
Lijkt mij een optimistische analyse.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_188457763
quote:
5s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Speelt Van Bommel nog met een 'echte' tien?
Jip.

Maar juist daar moet hij vanaf stappen. Het idee is goed, maar het is op deze manier erg achterhaald. Hij moet met de punt naar achter gaan spelen. Lopende middenvelders die de bal snel rond kunnen laten gaan.
pi_188457780
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:21 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Jip.

Maar juist daar moet hij vanaf stappen. Het idee is goed, maar het is op deze manier erg achterhaald. Hij moet met de punt naar achter gaan spelen. Lopende middenvelders die de bal snel rond kunnen laten gaan.
Dan kan je Ihattaran best opstellen, maar in een moderner systeem weet ik niet of die al genoeg inhoud heeft om dat vol te houden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 12:34:26 #98
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_188457893
quote:
5s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 11:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je druk zet op de tegenstander, hoeveel meter heb je dan normaal gesproken nog over om te draven na dat je het balbezit hebt veroverd?
Die bal terug spelen we ook niet vanuit de 16 van de tegenstander naar Zoet. Al lijkt het er vooral op dat we dat niet doen omdat we zo ver niet kunnen schieten.

Realistisch bezien is het bezwaar dat de passing zo perfect moet zijn dat we geen risico nemen.

Op twitter is al een compilatie hoe Frenkie de Jong in de voorbereiding van barcelona een keer of 10 een voorwaartse eentwee inzet en de bal wordt teruggekaatst naar achter ipv naar de Jong. Dat is ons probleem! Want wij hebben geen Messi...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_188457900
quote:
99s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 12:34 schreef XL het volgende:

[..]

Die bal terug spelen we ook niet vanuit de 16 van de tegenstander naar Zoet. Al lijkt het er vooral op dat we dat niet doen omdat we zo ver niet kunnen schieten.

Realistisch bezien is het bezwaar dat de passing zo perfect moet zijn dat we geen risico nemen.

Op twitter is al een compilatie hoe Frenkie de Jong in de voorbereiding van barcelona een keer of 10 een voorwaartse eentwee inzet en de bal wordt teruggekaatst naar achter ipv naar de Jong. Dat is ons probleem! Want wij hebben geen Messi...
Ik snap niet zoveel van deze post.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 12:36:47 #100
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_188457919
Al wil ik best een lans breken dat het american football plan ook best mag zijn dat Bruma alvast kan gaan lopen naar zijn cornervlag als hij ziet dat Rosario instapt voor de onderschepping. Ipv zichzelf aanbieden voor het tikkie breed.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')