abonnement Unibet Coolblue
pi_188426092
Hé lieve lezers,

Ik heb een mega lang verhaal over mijn relatie. Ik kom hier eigenlijk om het van me af te schrijven, tips en visies van anderen te vragen, en misschien ook wel een schop onder mn reet te krijgen.
7 maanden geleden kreeg ik een relatie met mijn huidige vriend. Hij is 21 en ik ben 22. Sinds ongeveer een maand, is onze relatie heel erg bergafwaarts gegaan. En dat punt was toen we erachter kwamen dat ik zwanger was. Het was ongepland, maar wel welkom.

Mijn vriend dacht klaar te zijn voor kinderen, en ik was dat. Dus ja we deden erg laks met anticonceptie. Toen we erachter kwamen sloeg dat ineens helemaal om. Ik was allerlei dingen aan het bedenken en echt vooruit aan het denken. We kregen best veel ruzies ook. Tijdens de tweede echo kregen we slecht nieuws dat ik een missed abortion had/zou krijgen, dat gebeurde ook. Ik heb een onwijs sterk onderbuikgevoel, en dat zei me continu dat er iets mis was.

Hij kende hier in onze plaats niet veel mensen. Op een gegeven moment heeft hij hier wat mensen leren kennen, waaronder ook twee vrouwen. Die ene mocht ik niet zo en die andere kende ik niet. Die ene die ik niet kende, ging hem continu appen of hij zin had om mee te gaan, langs te komen, en dat ze dat allemaal wel gezellig zou vinden. Ik werkte de weekenden maar heb mijn baan opgezegd. Ik wou daar graag weg, maar ook om hem meer te zien. Op de eerste vrije zaterdag avond die ik had, heeft hij met die meid afgesproken. Haar ratten waren zogenaamd ziek en ze vroeg of hij zin had om langs te komen. Eindstand vroeg ze daar na een tijdje of hij zin had om een film te kijken en dat hebben ze gedaan. Niks gebeurd zei hij en eerlijk verteld.

Hij houd van autos en gaat regelmatig naar van die meetings, zo ook 3 weken geleden. Hij heeft daar als enige van zijn vrienden met een vrouw gepraat. Haar opgezocht op facebook en daarmee gepraat. Het ging eerst onschuldig over autos inderdaad. Maar mijn onderbuik gevoel zei me iets, en toen heb ik heel slecht in zijn facebook ingelogd. We waren die avond beide bij vrienden. Het begon toen die vroeg hoe oud ze was, en toen ze ouder bleek te zijn vond hij het nodig om te zeggen dat hij op ouder valt. Daarna hadden ze het over relaties. De twee dingen die hij zei, zitten me nog steeds dwars. We hadden die avond voordat we weggingen weer ruzie gehad, en hij zei tegen haar "ookal was ik nu ook liever single" en "ik weet wel als deze relatie over is wil ik alleen nog maar een vriendin die dezelfde hobbys heeft". 24u daarvoor zei hij me dat dezelfde hobbys hebben ook niet alles is. Vervolgens vroeg hij haar snapchat en haar nummer.

Eenmaal thuis wist ik met een smoesje zijn telefoon te bemachtigen, en had hij het complete facebook gesprek verwijderd. Hem hiermee geconfronteerd, werd kwaad, maar zei dat die die dingen niet meende en niet had mogen zeggen. We hebben nu een een soort pauze en zien elkaar even wat minder. Meneer blijft echter vrolijk contact zoeken met vrouwen, vragen of ze een vriend hebben, als het ter sprake komt zeggen dat zijn relatie niet goed gaat, interesse tonen en vervolgens vraagt hij hun nummer.

Het is heel fout om te controleren, maar hij geeft toe dat hij dingen verwijderd omdat ik anders boos word dat hij met vrouwen praat. Over de inhoud wil die niks kwijt, en als hij aan mij vraagt met wie ik app en ik daar antwoord op geef en het terugvraag, dan zegt hij "groepsapp" terwijl hij net een nummer van een meisje heeft gevraagd. Hij wil geen gezeik, en het is allemaal vriendsschappelijk volgens hem. Hij kan gewoon beter met vrouwen praten want die hebben dat haantjes gedrag niet en hij voelt zich alleen en wil ook zijn ei kwijt.

Als voorgeschiedenis, dit zijn de dingen waarvan ik weet dat ik ze fout heb gedaan;
- als hij zei zich niet begrepen en alleen te voelen snapte ik dat nooit omdat ik zoiets had van je hebt mij toch? Nooit echt moeite gedaan om er iets mee te doen.
- als hij me ging spammen of continu bellen dan vond ik dat vaak vervelend, terwijl hij mij dan waarschijnlijk juist nodig had, en ik bijv eerst snel even anderen ging beantwoorden
- ik kan heel goed kinderachtig terugpakken. Heb een vermoeden waar het vandaan komt. Soms begrijpen we elkaar gewoon niet, en dan gaat mijn brein denken "doe hetzelfde, laat hem dan voelen dan snapt hij het" en dat is heel fout.
- vast nog veel meer maar dit zijn wel de belangrijkste punten.

Moraal van het verhaal. Ik hou heel veel van hem. Maar ik trek het niet om me continu af te vragen wat hij bespreekt met wie. Ik vertrouw het niet want hij pakt zijn telefoon er niet eens meer bij als we samen zijn. Geeft toe dat hij gesprekken verwijderd omdat ik anders boos word. Maar zegt niet met wie die appt en waarover. Ik vind interesse tonen in iemand heel anders dan je ei kwijt kunnen. Plus het zijn continu alleen maar verschillende vrouwen.
Soms denk ik, jezus wees niet zo'n jaloerse trut. Maar ik kan het niet loslaten. Dit is voor het eerst dat ik echt niet weet wat ik moet doen en dat mijn verstand en gevoel niet op een lijn zitten. Zo dat was het.

[ Bericht 0% gewijzigd door AlwaysHappy op 13-08-2019 17:52:40 ]
pi_188426157
Eerst maar eens wat spaties invoegen, dan lees ik je stuk.
pi_188426175
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 17:50 schreef Hiddendoe het volgende:
Eerst maar eens wat spaties invoegen, dan lees ik je stuk.
Oh huh, ik zie alles met spaties staan? Heel vreemd ff kijken of ik het kan aanpassen.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 17:53:17 #4
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188426178
Even wat alinea's gemaakt, zo'n groot stuk tekst zonder spaties/alinea's nodigt niet echt uit om te lezen :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_188426185
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 17:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Even wat alinea's gemaakt, zo'n groot stuk tekst zonder spaties nodigt niet echt uit om te lezen :P
Oh dankjewel! Ik was al aan het kijken of ik het kon aanpassen haha. Heel erg bedankt voor de moeite :)
pi_188426212
Wat zegt je gevoel en wat zegt je verstand?
What's the name of the game?
pi_188426222
Je bent 22. Het leven zou niet zo gecompliceerd moeten zijn...

Sterkte met het verwerken van je miskraam en je verloren relatie!
pi_188426244
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 17:55 schreef -marz- het volgende:
Wat zegt je gevoel en wat zegt je verstand?
Mijn gevoel zegt: doe normaal tegen elkaar, je houd van hem, wees niet zo'n wantrouwig onuitstaanbaar wijf, vertrouw die jongen en werk aan de problemen.
Mijn verstand zegt: je kent jezelf, de rest kan aan gewerkt houden maar het vertrouwen is beschadigd en je blijft hem wantrouwen en contoleren. En moeilijk doen over contact met anderen.
pi_188426260
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 17:56 schreef Jopie78 het volgende:
Je bent 22. Het leven zou niet zo gecompliceerd moeten zijn...

Sterkte met het verwerken van je miskraam en je verloren relatie!
Dankjewel! Gaat uiteindelijk helemaal goedkomen hoe dan ook. :)
pi_188426279
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 17:57 schreef JohnAbruzzi het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt: doe normaal tegen elkaar, je houd van hem, wees niet zo'n wantrouwig onuitstaanbaar wijf, vertrouw die jongen en werk aan de problemen.
Mijn verstand zegt: je kent jezelf, de rest kan aan gewerkt houden maar het vertrouwen is beschadigd en je blijft hem wantrouwen en contoleren. En moeilijk doen over contact met anderen.
Wil hij wel aan de problemen werken?

Het lijkt uit je verhaal alsof hij al niet meer meedoet aan jullie relatie en druk op zoek is.
What's the name of the game?
pi_188426300
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 17:59 schreef -marz- het volgende:

[..]

Wil hij wel aan de problemen werken?

Het lijkt uit je verhaal alsof hij al niet meer meedoet aan jullie relatie en druk op zoek is.
Hmm nee, volgens mij niet echt nee. Hij heeft ook diepgewortelde problemen van vroeger waar die nog mee rondloopt. Gunt zichzelf ook geen geluk "want iedereen gaat uiteindelijk toch wel weg". En is niet bereid hier hulp voor te gaan zoeken want therapeuten werken toch niet want niemand begrijpt hem. En hij ziet niet in waarom. Heb ook de indruk dat die alvast contacten aan het "voeden en warmhouden" is. Zo komt het over namelijk.
pi_188426329
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 17:58 schreef JohnAbruzzi het volgende:

[..]

Dankjewel! Gaat uiteindelijk helemaal goedkomen hoe dan ook. :)
That’s the spirit!

Wat zou je tegen jezelf zeggen als je je beste vriendin was?
pi_188426360
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:04 schreef Jopie78 het volgende:

That’s the spirit!

Wat zou je tegen jezelf zeggen als je je beste vriendin was?
Ik vind dat een goede vraag :Y Geeft vaak veel inzicht.

En sterkte met het verwerken van je verlies, dat is niet niks hoor :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188426387
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 17:57 schreef JohnAbruzzi het volgende:

[..]

Mijn gevoel zegt: doe normaal tegen elkaar, je houd van hem, wees niet zo'n wantrouwig onuitstaanbaar wijf, vertrouw die jongen en werk aan de problemen.
Mijn verstand zegt: je kent jezelf, de rest kan aan gewerkt houden maar het vertrouwen is beschadigd en je blijft hem wantrouwen en contoleren. En moeilijk doen over contact met anderen.
Jouw gevoel zit er naast. Hij is niet te vertrouwen. Het feit dat hij zo jullie relatie bespreekt en dat hij steeds contact blijft zoeken met andere vrouwen zegt genoeg. Jij bent achterdochtig en ‘terecht’.

Je hoeft een goed persoon niet te controleren, maar wanneer dit vertrouwen beschadigd is dan komt het niet goed. Kies voor jezelf! Je bent nog zo jong en je wilt niet je gehele relatie iemand moeten controleren, want dan wordt je inderdaad een onuitstaanbaar wijf.
-
pi_188426390
Meid toch. Je bent slechts 7 maanden samen, terwijl je vriend alvast nieuwe dates zoekt, besluiten jullie ook dat je wel klaar bent voor gezamenlijke kinderen, en dan nog twijfel je of je bij hem moet blijven? Nu je (helaas) een miskraam hebt gehad en dus geen permanente band meer hebt, is het de perfecte tijd om je geluk elders te zoeken.
pi_188426395
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:04 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

That’s the spirit!

Wat zou je tegen jezelf zeggen als je je beste vriendin was?
Ik zou denk ik ook gezegd hebben, de rest kan je aan werken. Maar dat vertrouwen en wantrouwen... word 'm dan niet. Of heel moeilijk met volledige eerlijkheid en geen geheimzinnig gedoe. Maar ik zou ook heel hard kunnen zeggen; "als hij het zo verschrikkelijk leuk wil hebben met andere vrouwen rot hij toch lekker op naar hun? Als hij zoiets heeft van voor jou tien anderen, ga dan aub lekker en tot niet meer ziens."
Dusja, hangt ook van mn bui af haha.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:09:20 #17
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188426404
Zolang hij zelf niet bereid is om er aan te werken dan schiet het voor jou ook niet op. Jullie hebben nu zeven maanden een relatie. Die eerste maanden horen juist zo leuk te zijn joh. Zo'n miskraam is hartstikke kut (veel sterkte mee!), dat kan zelfs binnen langere relaties problemen gaan vormen. Maar je vriend heeft wel laten zien hoe hij er mee om gaat. Als hij niet wil communiceren is er ook niet echt een manier voor hem om jouw vertrouwen terug te winnen. Als ik je posts lees heeft hij er een beetje schijt aan dat hij je vertrouwen verbroken heeft en doet hij ook niet bepaald zijn best om het vertrouwen terug te krijgen. Dus heel serieus neemt hij de relatie niet. Als beide partijen ervoor willen knokken kan een relatie heel vaak alsnog gered worden, maar als je in je eentje moet gaan boksen....wil je dat echt?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_188426419
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:01 schreef JohnAbruzzi het volgende:
Heb ook de indruk dat die alvast contacten aan het "voeden en warmhouden" is. Zo komt het over namelijk.
Dit lijkt er ook op ja. Ik krijg nu ik een relatie heb regelmatig berichten van mannen die dan eens in de tijd gaan vragen ‘hoe is het met jouw vriend’ blabla. Puur om contacten warm te houden en kijken of er iets te neuken valt.
-
pi_188426422
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind dat een goede vraag :Y Geeft vaak veel inzicht.

En sterkte met het verwerken van je verlies, dat is niet niks hoor :*
Nee is zeker niet niks! Dankjewel en dat komt wel goed hoor. Heb er mn rust en vrede in kunnen vinden :)
pi_188426450
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:08 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Jouw gevoel zit er naast. Hij is niet te vertrouwen. Het feit dat hij zo jullie relatie bespreekt en dat hij steeds contact blijft zoeken met andere vrouwen zegt genoeg. Jij bent achterdochtig en ‘terecht’.

Je hoeft een goed persoon niet te controleren, maar wanneer dit vertrouwen beschadigd is dan komt het niet goed. Kies voor jezelf! Je bent nog zo jong en je wilt niet je gehele relatie iemand moeten controleren, want dan wordt je inderdaad een onuitstaanbaar wijf.
Je maakt je zelf inderdaad helemaal gek met de gedachten van "overdrijf ik niet? Is dit niet gewoon normaal en oke om vrouwelijke vrienden te maken? Misschien voelt die zich echt alleen en wil die lekker praten met anderen?" Continu dat goedpraten zegmaar. Heel vermoeiend ook.
pi_188426461
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:08 schreef JohnAbruzzi het volgende:

[..]

Ik zou denk ik ook gezegd hebben, de rest kan je aan werken. Maar dat vertrouwen en wantrouwen... word 'm dan niet. Of heel moeilijk met volledige eerlijkheid en geen geheimzinnig gedoe. Maar ik zou ook heel hard kunnen zeggen; "als hij het zo verschrikkelijk leuk wil hebben met andere vrouwen rot hij toch lekker op naar hun? Als hij zoiets heeft van voor jou tien anderen, ga dan aub lekker en tot niet meer ziens."
Dusja, hangt ook van mn bui af haha.
Maar welke bui het ook is, in beide gevallen zou je haar adviseren afstand te nemen.

Dan heb je dus je antwoord.

Das wel lekker! Dan is dat maar helder. Hoe erg het ook is wat je is overkomen, wees blij dat je niet in deze relatie de verantwoordelijkheid hoeft te dragen voor een kind.

Bel een vriendin en ga wat leuks doen. Als je nu stopt met praten over hem en denken aan hem, is-ie binnen 2 maanden uit je systeem verdwenen.

*O* *G*
pi_188426465
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:08 schreef Tegan het volgende:
Meid toch. Je bent slechts 7 maanden samen, terwijl je vriend alvast nieuwe dates zoekt, besluiten jullie ook dat je wel klaar bent voor gezamenlijke kinderen, en dan nog twijfel je of je bij hem moet blijven? Nu je (helaas) een miskraam hebt gehad en dus geen permanente band meer hebt, is het de perfecte tijd om je geluk elders te zoeken.
Denk dat je hier gelijk in hebt. Lekker focussen op mn nieuwe studie. Kan hij zich lekker focussen op wijfen en autos haha.
pi_188426477
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zolang hij zelf niet bereid is om er aan te werken dan schiet het voor jou ook niet op. Jullie hebben nu zeven maanden een relatie. Die eerste maanden horen juist zo leuk te zijn joh. Zo'n miskraam is hartstikke kut (veel sterkte mee!), dat kan zelfs binnen langere relaties problemen gaan vormen. Maar je vriend heeft wel laten zien hoe hij er mee om gaat. Als hij niet wil communiceren is er ook niet echt een manier voor hem om jouw vertrouwen terug te winnen. Als ik je posts lees heeft hij er een beetje schijt aan dat hij je vertrouwen verbroken heeft en doet hij ook niet bepaald zijn best om het vertrouwen terug te krijgen. Dus heel serieus neemt hij de relatie niet. Als beide partijen ervoor willen knokken kan een relatie heel vaak alsnog gered worden, maar als je in je eentje moet gaan boksen....wil je dat echt?
Hij heeft er inderdaad schijt aan. Want waarom zou ik hem niet vertrouwen? Omdat hij een gesprek heeft verwijderd? Ik doe net alsof hij vreemd is gegaan en ik moet verdomme normaal gaan doen. Zijn woorden.
Heb geen zin nee om er in mn eentje voor te gaan.
pi_188426480
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:12 schreef JohnAbruzzi het volgende:

[..]

Je maakt je zelf inderdaad helemaal gek met de gedachten van "overdrijf ik niet? Is dit niet gewoon normaal en oke om vrouwelijke vrienden te maken? Misschien voelt die zich echt alleen en wil die lekker praten met anderen?" Continu dat goedpraten zegmaar. Heel vermoeiend ook.
Dat. Ben ik niet gewoon gek? ‘Ze is gewoon een vriendin’ hoorde ik dan om na de vakantie te horen van ‘HAAR’ dat hij was vreemdgegaan met haar. Toch nog 4 jaar een relatie gehad. Spijt? Meh.. heb goede momenten gehad en het is geen slechte jongen en achteraf leer je er zo van.
-
pi_188426493
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 18:10 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Dit lijkt er ook op ja. Ik krijg nu ik een relatie heb regelmatig berichten van mannen die dan eens in de tijd gaan vragen ‘hoe is het met jouw vriend’ blabla. Puur om contacten warm te houden en kijken of er iets te neuken valt.
Precies! Een beetje peilen of er nog wat te halen valt. Zo kansloos.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')