Ik had een leuk boompje in de voortuin, maar de afgelopen 4 jaar is deze drie keer omgewaaid. De eerste keer door de dunne palen (vooral omdat de boom veel harder groeide dan ik had verwacht). De tweede keer was na 3 jaar, toen waren de palen doorgerot aan de onderkant. Dit was een paar maanden terug. Toen heb ik drie nieuwe 70mm palen gezet, waarvan twee aan de ZW kant. Ik dacht dat dit wel goed zou moeten gaan, maar afgelopen weekend zijn deze palen weer gebroken en is de boom weer omgewaaid. Na 4 jaar en elke keer omwaaien, staat de boom totaal niet stevig op zichzelf, dus heb ik hem maar weggehaald.
Nu zit ik alleen met 6 afgebroken palen in de grond en kan ik eigenlijk niets nieuws meer neerzetten. Iemand ideeen om dit er uit te doe-het-zelven zonder enorm dure tools aan te moeten schaffen.
Ik kom zelf niet verder dan een oog erin te schroeven en dan met een lange paal de boompalen eruit proberen te hefbomen. Ik heb alleen het idee dat het niet gaat werken. Volgens mij staan die dingen veel te vast in de grond (vooral de laatste die ik 1.40 m diep heb geslagen, omdat ik uit enthousiasme en irritatie palen van 2.50 m had gehaald).
Als het gelukt is, zijn tips voor een leuke boom van zo'n 5-6m hoog ook welkom. De nieuwe boom moet echt windbestendig zijn, want ik woon in het westen en de straat is ZW-NO georiënteerd.