abonnement Unibet Coolblue
pi_188520517
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En inderdaad jammer dat we zijn oplossing over uit stilstand springen in tekstvorm niet hebben kunnen horen, omdat Janine verder wilde.
Ja, dat komt ook terug in de Volkskrantrecensie:

Dansfilms zijn veredelde kattenfilmpjes’, legde Februari uit, omdat het verder niet echt een diepere betekenis leek te hebben. Maar dat had het zeker wel. Februari kijkt graag naar dans om zijn schrijven te verbeteren, om de ritmes te laten terugkeren in zijn literatuur. Razend interessant. Helaas onderbrak presentator Abbring Februari net op het moment dat hij ging uitleggen hoe je een sprong uit stand van Cirque du Soleil-dansers kon vertalen naar tekst. Gelukkig gaf hij nog wel even mee dat het in kunst en literatuur niet gaat om zo snel mogelijk van A naar B te komen, maar om de sprongetjes die je onderweg maakt.

Ik heb ook een zwak voor dansfilms. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 14:30:25 #227
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188520525
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 14:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat komt ook terug in de Volkskrantrecensie:

:@ Ik was net te laat met mijn edit.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 19 augustus 2019 @ 15:00:03 #228
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_188520945
Ik vind Janine nog steeds n prettige gastvrouw. Ja, ze komt soms wat onhandig uit de hoek en gaat ms niet genoeg de diepte in, maar ze weet de mensen die aanschuiven vaak wel op hun gemak te stellen, waardoor je ze toch ziet ontdooien tijdens zo'n uitzending. In feite is dat als gastvrouw ook haar rol.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 19 augustus 2019 @ 16:27:44 #229
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188522049
Ik vind Janine ook een fijne interviewer, maar hier viel ze uit haar rol. Zó onder de indruk van zijn ideaal-mannelijke persoonlijkheid dat ze zichzelf kwijtraakte. En dan de hele tijd die kokette blik van een meisje dat verliefd is op de meester... brrr.
Lag het nou aan mij of voelde de Zomergast zich daar ook ongemakkelijk onder? Die versfinxte in het laatste uur, proostte koeltjes met de wijn en liet haar langzaam tot bedaren komen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 19 augustus 2019 @ 16:35:33 #230
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_188522168
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 15:00 schreef EP3 het volgende:
Ik vind Janine nog steeds n prettige gastvrouw. Ja, ze komt soms wat onhandig uit de hoek en gaat ms niet genoeg de diepte in, maar ze weet de mensen die aanschuiven vaak wel op hun gemak te stellen, waardoor je ze toch ziet ontdooien tijdens zo'n uitzending. In feite is dat als gastvrouw ook haar rol.
Kan mij hier goed in vinden. Prettig is het woord wat ik ook wel met Janine associeer. Als kritiekpunten is ze wat timing betreft af en toe onhandig en voelt niet ze goed aan wanneer een gast meer diepgang wil opzoeken.

Ik vind de Zomergasten van dit jaar niet geweldig interessant. John vd Heuvel is een topper op zijn gebied, maar true crime boeit mij niet zo. De andere gasten vind ik geen koplopers op hun terrein.

Bette Dam, laat ze die vrouw eens uitnodigen. Bekend van het boek Op zoek naar de vijand, waar ze door Afghanistan reisde op zoek naar een lastig te vinden Taliban-kopstuk. Dat is iemand die een verhaal te vertellen heeft.
pi_188523379
Och, ze had wel gelijk dat hij de ideale man is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188523386
Oh, en ik kijk erg uit naar volgende week!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 19 augustus 2019 @ 18:38:54 #233
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188523794
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 18:09 schreef Claudia_x het volgende:
Och, ze had wel gelijk dat hij de ideale man is.
Bij mannen werkt dat eerder andersom: een transvrouw blijft vanuit mannelijk perspectief een gemankeerde vrouw, hoe groots haar karakter ook is. Er zijn weinig mannen die erin slagen een transvrouw tot ideaal te verheffen. Elk mannelijk trekje dat ze heeft, doet afbreuk aan het ideaalbeeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ringo op 19-08-2019 18:49:38 ]
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_188524113
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2019 18:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Bij mannen werkt dat eerder andersom: een transvrouw blijft vanuit mannelijk perspectief een gemankeerde vrouw, hoe groots haar karakter ook is. Er zijn weinig mannen die erin slagen een transvrouw tot ideaal te verheffen. Elk mannelijk trekje dat ze heeft, doet afbreuk aan het ideaalbeeld.
Ik vraag me af hoeveel daarvan cultureel bepaald is, dus aangeleerd. Ik heb daar ooit deze interessante podcast over gehoord ('Man Up'):

And so I remember one time, I had a crush on this guy, and I thought he was really just the cutest thing. And I asked a friend of mine, a male friend, don't you think - I'm going to change his name. I'm going to call him Dave. Don't you think Dave is really cute? And my friend... Oh, I should've changed his name (laughter). And my friend, Mark - let's call him - said, I don't know, I can't tell. And I was like, what do you mean you can't tell if Dave is cute? Look at him. Look at his face. He's super cute. And Mark insisted that because he was a man and a straight man, he was incapable of judging the attractiveness of other men. (...)

Jennifer's first reaction to this was what her mother had taught her - guys go out of their way to appear macho because of a combination of homophobia and sexism. But over time, Jennifer began to study men's behavior. She's now a psychologist at the University of South Florida. And her data prompted her to a more nuanced conclusion about why men like Mark behave the way they do. (...)

My collaborators and I argue that the male gender role itself is kind of conceptualized as a more precarious status, so manhood is something that's hard to earn and easy to lose, relative to womanhood. (...) Seen this way, the driving force here is not misogyny but fear. Men are defending something that's fragile.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188524327
De angst is universeel, allerminst irrationeel en de parameters liggen per cultuur ergens anders.
pi_188524384
Het is universeel, maar overal anders. Goed verhaal weer.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_188524432
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:11 schreef Monolith het volgende:
Het is universeel, maar overal anders. Goed verhaal weer.
De angst is universeel, maar wat mannelijkheid definieert verschilt per cultuur.
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 19:14:25 #238
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188524441
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 18:56 schreef Claudia_x het volgende:
My collaborators and I argue that the male gender role itself is kind of conceptualized as a more precarious status, so manhood is something that's hard to earn and easy to lose, relative to womanhood. (...) Seen this way, the driving force here is not misogyny but fear. Men are defending something that's fragile.
Waarom kunnen mannen die nooit "manhood ge-earned" hebben dan soms als nog niet zo goed zeggen of ze een man "cute" vinden. Als je niets te verliezen hebt dan hoef je toch ook geen angst te hebben het te verliezen.

Zonder te defensief te worden maar ik heb dat ook nooit gekunt ik vind mannen per definitie lelijk (inclusief mijzelf) maar ik vind dat niet erg of ik vind het niet eng om een man mooi of cute te noemen, ik vind ze gewoon niet mooi.

Ik denk dat het meer is zoals maxim aanhaalt dat je gevoel gewoon niet zo goed kunt uitleggen, je kunt je afvragen waarom iemand uberhaupt verliefd wordt op iemand dat is gewoon een gevoel, zo is ook iemand cute en/of mooi vinden ook gewoon een gevoel en ik denk dat sommige mannen dat gevoel niet bij andere mannen hebben. Ik weet niet of dat cutureel ingegeven is maar ik denk dat er ook wel biologie bij komt kijken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188524576
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:14 schreef Bosbeetle het volgende:

Zonder te defensief te worden maar ik heb dat ook nooit gekunt ik vind mannen per definitie lelijk (inclusief mijzelf) maar ik vind dat niet erg of ik vind het niet eng om een man mooi of cute te noemen, ik vind ze gewoon niet mooi.
Luister naar de podcast en dan merk je dat het verder gaat dan dat. Je ziet het bijvoorbeeld terug in beroepen (lees als je geen tijd om te luisteren hebt het gedeelte over Florence Nightingale even in het transcript.).

quote:
Ik denk dat het meer is zoals maxim aanhaalt dat je gevoel gewoon niet zo goed kunt uitleggen, je kunt je afvragen waarom iemand uberhaupt verliefd wordt op iemand dat is gewoon een gevoel, zo is ook iemand cute en/of mooi vinden ook gewoon een gevoel en ik denk dat sommige mannen dat gevoel niet bij andere mannen hebben. Ik weet niet of dat cutureel ingegeven is maar ik denk dat er ook wel biologie bij komt kijken.
Dat het 'gewoon een gevoel is' spreekt niet tegen dat het aangeleerd gedrag is. Voor veel (zo niet alle) emoties geldt dat ze aangeleerd zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 19:23:58 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188524621
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Luister naar de podcast en dan merk je dat het verder gaat dan dat. Je ziet het bijvoorbeeld terug in beroepen (lees als je geen tijd om te luisteren hebt het gedeelte over Florence Nightingale even in het transcript.).
[..]

Dat het 'gewoon een gevoel is' spreekt niet tegen dat het aangeleerd gedrag is. Voor veel emoties geldt dat ze aangeleerd zijn.
Gaat het over de ziekenhuisdirectrice of gaat het over de mensen die haar altijd verpleegster zijn blijven noemen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188524639
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom kunnen mannen die nooit "manhood ge-earned" hebben dan soms als nog niet zo goed zeggen of ze een man "cute" vinden. Als je niets te verliezen hebt dan hoef je toch ook geen angst te hebben het te verliezen.
Het kunnen toegeven werd in mijn vriendengroep juist gezien of althans verkocht als blijk van zelfvertrouwen in de eigen mannelijkheid of heteroseksualiteit. Uiteraard wel met de disclaimer van objectiviteit. Zelfs dat niet kunnen zou wel eens kunnen betekenen dat je een kasthomo bent.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2019 19:26:57 ]
  maandag 19 augustus 2019 @ 19:26:20 #242
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188524661
Ik geloof zeker dat die houding cultureel bepaald is, al zul je haar in veel culturen tegenkomen.

Als man is het haast een kwestie van “toegeven” dat je een andere man op zijn uiterlijk kunt beoordelen. Je krijgt al gauw een stempel van homoseksualiteit opgedrukt en daar zijn toch veel mannen bang voor (als het om henzelf gaat). Je zet er een deel van je “mannelijkheid” mee op het spel, riskeert gezichtsverlies.
Jan die zegt dat Piet de vriend van Greet er “best leuk” uitziet, had net zo goed kunnen zeggen dat ie Little Ponyʼs verzamelt, het zijn beide deal-breakers tussen de man in kwestie en de wereld die hem als man moet accepteren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_188524698
Als ze mij zomergast maken, dan zal ik jullie wel uitleggen waarom emoties aangeleerd zijn en de 21e eeuw bekend zal staan als de eeuw van de emancipatie van de man. Dit is niet de plek om hier verder op in te gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_188524710
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:14 schreef Bosbeetle het volgende:
zo is ook iemand cute
Het gebruik van cute is volgens mij ook een deel van het probleem. Een omschrijving als 'good looking' zou voor een man makkelijker te bevestigen zijn vermoed ik.
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 19:30:48 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188524742
quote:
6s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:28 schreef Claudia_x het volgende:
Als ze mij zomergast maken
Als ze mij zomergast maken zal ik ze uitleggen dat het raar is een ideale televisie avond samen te stellen met allemaal fragmenten die je al gezien hebt... Dat kan toch nooit een ideale televisie avond zijn.

(zie ook tweede quote uit mijn ondertitel : "My favourite music is the music I haven't yet heard" - John Cage)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 19 augustus 2019 @ 19:36:15 #246
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188524846
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Als ze mij zomergast maken zal ik ze uitleggen dat het raar is een ideale televisie avond samen te stellen met allemaal fragmenten die je al gezien hebt... Dat kan toch nooit een ideale televisie avond zijn.
Jawel joh. Televisie is dat warme bad waar je maar niet uit wilt.
quote:
(zie ook tweede quote uit mijn ondertitel : "My favourite music is the music I haven't yet heard" - John Cage)
Neen.
Ik wil eigenlijk alleen muziek horen die ik al ken.
Een boek wordt ook alleen maar beter bij herlezing.
Al die rare innovatietypes :{.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_188524851
quote:
6s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:28 schreef Claudia_x het volgende:
Als ze mij zomergast maken, dan zal ik jullie wel uitleggen waarom emoties aangeleerd zijn en de 21e eeuw bekend zal staan als de eeuw van de emancipatie van de man. Dit is niet de plek om hier verder op in te gaan.
Granularity ?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2019 19:47:48 ]
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 19:38:27 #248
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188524891
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:36 schreef Ringo het volgende:
Jawel joh. Televisie is dat warme bad waar je maar niet uit wilt.
Precies niet een lauw warm bad met water dat je al kent.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 19 augustus 2019 @ 19:56:54 #249
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_188525201
Ik kan denk ik toch redelijk inschatten of een man wel of niet aantrekkelijk is ( voor anderen ), hoor.
Ik ben niet blind.

Anders gezegd; ik krijg van Brad Pitt geen stijfje, maar ik zie ook wel dat die gozer bovengemiddeld aantrekkelijk is.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_188525684
quote:
10s.gif Op maandag 19 augustus 2019 19:56 schreef EP3 het volgende:
Ik kan denk ik toch redelijk inschatten of een man wel of niet aantrekkelijk is ( voor anderen ), hoor.
Ik ben niet blind.

Anders gezegd; ik krijg van Brad Pitt geen stijfje, maar ik zie ook wel dat die gozer bovengemiddeld aantrekkelijk is.
Ja, ik ook. Voelt ook niet als aantasting van mijn mannelijkheid ofzo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')