abonnement Unibet Coolblue
pi_188368739
Ik ben erg toe aan vakantie. Had even geen zin in een groeps/singlereis zoals ik al een paar jaar boek. Alleen op vakantie wil ik liever niet. Groepsreizen (georganiseerd) zijn trouwens zo en zo duurder dan wanneer je zelf vlucht en hotel boekt.

Dus ik wil nu met beste vriend snel iets boeken voor de periode eind augustus (plusminus de 23e) t/m begin september (uiterlijk 4e).

Optie: Zon - Rust - Strand - Luxe mag ;)
Geen all-inclusive gedoe. Beetje sightseeing mag, maar voornamelijk strand, bedje, boekje....
We zijn beiden jong van geest maar oud van lichaam: 41. :@
Keihard stappen hoeft niet meer, maar beetje uitgaan mag best.

Opties b.v.:
Thailand, Bali, Aruba/Curacao, Griekenland.

Valt af:
Canarische Eilanden, Kaapverdische Eilanden, Marokko (ben ik trouwens al geweest een jaar terug), Egypte.

Vragen:

Ervaringen met Aruba en Curacao, iemand? Genoeg te doen? Orkaanseizoen of niet? Duur? Leuk?

Thailand en Bali is spotgoedkoop als je het uitzoekt = Voordeel
Langer vliegen = Nadeel
Voordeel = maat is nog nooit op Bali geweest.

Ikzelf heb laatste jaren erg goede ervaringen met Azie (Thailand, Indonesie, Maleisie, Singapore). Dus zie dat wel zitten.

Is Aruba misschien net zo leuk of moet ik gewoon pushen om iets langer in het vliegtuig te zitten? ;)

Iemand eventueel nog andere opties?

PS:
Turkije valt zéér waarschijnlijk af. Wij willen geen all-inclusive én bovendien wil ik misschien ooit eens naar China en dat schijnt niet te kunnen met een Turkije-stempel in je paspoort. Doen ze moeilijk over. Ofzo. :+

Alvast bedankt voor de tips! B:)B
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:24:18 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_188369750
Mexico?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_188369851
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 23:24 schreef CoolGuy het volgende:
Mexico?
Inderdaad! Neem een van die eilandjes voor de kust van yucatan
pi_188369921
Spanje
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_188369959
Ik wilde ook Mexico (Yucatan, playa del carmen)voorstellen
  Moderator vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:51:47 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_188370206
quote:
4s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 23:35 schreef amaranta het volgende:
Ik wilde ook Mexico (Yucatan, playa del carmen)voorstellen
Zon, zee, strand, cultuur. Etc. Ik ben er nu 2 geweest, en zou best een 3e keer terug willen. Maar ik vind de VS toch net wat interessanter, maar die heeft dan weer wat weinig cultuur.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_188370595
Ik zou met mn reet op een griekse kust gaan liggen.
pi_188371626
Mexico klinkt goed inderdaad!

Eens even naar zoeken. Lijkt me goedkoper dan Aruba of Curacao.

Griekenland kijk ik ook naar, alleen ben ik 2 maanden terug nog op Samos geweest. Maar ik vind het geen straf om weer naar Griekenland te gaan. Voordeel is de veel kortere vlucht, waardoor we in 11-12 dagen meer effectieve vakantietijd over hebben.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_188372376
Cali, beetje salsa dansen met Colombiaanse snoepjes :9
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_188372501
Belize. Klein genoeg om makkelijk te bereizen, meer dan genoeg cultuur en natuur te zien, toffe eilanden en mooie stranden waar je zowel rust als party kan vinden, en men spreekt er gewoon engels.
pi_188372524
En het voordeel tov Mexico is dat er geen bloederige drugskartel-oorlogen zijn.
pi_188372677
Mexico zou ik niet (meer) doen, naast de drugskartels (die steeds dichter bij de toeristen gebieden komen, zoals Playa del Carmen), heb je er veel last van kilometers aan zeewier wat aanspoelt op de stranden (dit is de laatste jaren echt een plaag) en daarnaast hebben veel stranden last van erosie.

Als je meer een culturele vakantie (rondreis?) doet, zou ik Yucatan zeker wél doen, maar na veel recente ervaring kan ik wel zeggen dat een strandvakantie niet echt (meer) aan te raden is.
Goede alternatieven: ABC eilanden, Cuba, Dominicaanse Republiek (in de DR ook iets last van zeewier, echter een stuk minder dan in Playa del Carmen, Yucatan).
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_188378651
Waarom niet dichterbij huis zoeken? Zoals Malta?
  Moderator zondag 11 augustus 2019 @ 01:32:17 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188384992
Gambia? Daar gaan wij over 3 weken heen dus ik kan er nog niets over zeggen ;) Maar het is een goed alternatief qua vliegen ten opzichte van Azië (6 uur), het is mooi weer, strand en het is goedkoop. Cultuur kan ik dus nog niets over zeggen.

Curacao is prachtig maar qua cultuur is er op Willemstad na niet veel te doen. Maar als je voor een zon, zee en strand vakantie gaat is het perfect ^O^

Andere optie is misschien nog Cuba, vond het echt een fantastisch land. Lekker eten, overal muziek maar (toentertijd) wel een dictatuur. Hoe het er tegenwoordig is weet ik niet goed, het schijnt steeds meer toeristisch te worden door Airbnb en de mogelijkheid om er nu ook vanuit de VS heen te gaan.

Nog weer een optie is Florida, alleen is het wel orkaanseizoen. Zelf nooit geweest overigens maar staat na 4x VS wel hoog op mijn lijst :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 11 augustus 2019 @ 11:40:28 #15
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188388014
Mijn stem zou uitgaan naar Florida denk ik. Maar ik heb een zwak voor de VS en Azië of Afrika trekken mij een stuk minder. Genoeg te doen, mooie stranden, evt de Everglades in de buurt voor een dagtrip, etc.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_188389323
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 18:58 schreef exelletor het volgende:
Waarom niet dichterbij huis zoeken? Zoals Malta?
Heb ik ook al even aan gedacht/naar gekeken. Geen gek idee inderdaad.

quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 01:32 schreef MaJo het volgende:
Gambia? Daar gaan wij over 3 weken heen dus ik kan er nog niets over zeggen ;) Maar het is een goed alternatief qua vliegen ten opzichte van Azië (6 uur), het is mooi weer, strand en het is goedkoop. Cultuur kan ik dus nog niets over zeggen.

Curacao is prachtig maar qua cultuur is er op Willemstad na niet veel te doen. Maar als je voor een zon, zee en strand vakantie gaat is het perfect ^O^

Andere optie is misschien nog Cuba, vond het echt een fantastisch land.
Cuba ben ik al geweest. ;)
Fascinerend land inderdaad. Echt heel bijzonder.

Gambia of Senegal heb ik nog niet echt aan gedacht. Weet dat het opkomende vakantielanden zijn.
Vriend van mij wil wel een beetje luxe. Heb je dat daar ook al? Beetje luxere resorts/hotels?
Wel een grappig idee - als we naar Afrika gaan kan ik dat ook weer afvinken (donker Afrika; Marokko en Tunesie tel ik even niet mee).

Curacao, ben bang dat daar iets te weinig te doen en te zien is. Stappen of uitgaan hoeft niet per sé, maar een dagtripje of beetje cultuur snuiven mag wel weer. Vraag me af of dat in Curacao en ook wel Aruba genoeg te doen is.

Straks ga ik met mijn maat kijken en wat plannen (hopelijk). We moeten al opschieten voordat alles weg is.

Het kan nog van alles worden. Maat wil wel eens naar Aruba en liever niet naar Azie (al geweest en verder vliegen). Daarvoor is 10-11 dagen ook te kort misschien. Wel is Aruba een flink stuk duurder (zowel vlucht als hotel/appartement als verblijf).

Kan ook gewoon Griekenland worden. ;)

Maar ik zal nog eens gaan googlen op b.v. Gambia, Senegal, Azoren, Kaapverdische Eilanden...misschien is dat toch de moeite waard.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator zondag 11 augustus 2019 @ 13:32:26 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188389577
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:16 schreef Salina het volgende:

[..]

Heb ik ook al even aan gedacht/naar gekeken. Geen gek idee inderdaad.
[..]

Cuba ben ik al geweest. ;)
Fascinerend land inderdaad. Echt heel bijzonder.

Gambia of Senegal heb ik nog niet echt aan gedacht. Weet dat het opkomende vakantielanden zijn.
Vriend van mij wil wel een beetje luxe. Heb je dat daar ook al? Beetje luxere resorts/hotels?
Wel een grappig idee - als we naar Afrika gaan kan ik dat ook weer afvinken (donker Afrika; Marokko en Tunesie tel ik even niet mee).

Curacao, ben bang dat daar iets te weinig te doen en te zien is. Stappen of uitgaan hoeft niet per sé, maar een dagtripje of beetje cultuur snuiven mag wel weer. Vraag me af of dat in Curacao en ook wel Aruba genoeg te doen is.

Straks ga ik met mijn maat kijken en wat plannen (hopelijk). We moeten al opschieten voordat alles weg is.

Het kan nog van alles worden. Maat wil wel eens naar Aruba en liever niet naar Azie (al geweest en verder vliegen). Daarvoor is 10-11 dagen ook te kort misschien. Wel is Aruba een flink stuk duurder (zowel vlucht als hotel/appartement als verblijf).

Kan ook gewoon Griekenland worden. ;)

Maar ik zal nog eens gaan googlen op b.v. Gambia, Senegal, Azoren, Kaapverdische Eilanden...misschien is dat toch de moeite waard.
Er zijn zeker luxe resorts in Gambia :Y Wij verblijven zelf hier. Zelf lijkt Gambia mij een goeie combi van strandvakantie maar ook de mogelijkheid om iets extra te doen. Zo kun je landinwaarts gaan maar bijvoorbeeld ook naar national park Fathala in Senegal (dagtripje). Ook schijnt het eten erg lekker te zijn, ook niet onbelangrijk :9

Curaçao vond ik zelf dus erg weinig te doen, Aruba is nog minder te doen (van horen zeggen). Als je echt alleen voor strand/snorkelen e.d. gaat dan is het natuurlijk wel prima.

Azië zou ik zelf qua vliegtijd niet doen voor zo'n korte periode. Tenzij je bijvoorbeeld naar de Arabische Emiraten of iets dergelijks gaat. Al voelt dat minder als Azië, net als dat Marokko inderdaad niet als Afrika voelt ;)

Succes in ieder geval met uitzoeken! Check ook even Weflycheap, die heeft mooie last minute deals (daar hebben wij onze trip naar Gambia ook geboekt) :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_188389927
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:32 schreef MaJo het volgende:

[..]

Er zijn zeker luxe resorts in Gambia :Y Wij verblijven zelf hier. Zelf lijkt Gambia mij een goeie combi van strandvakantie maar ook de mogelijkheid om iets extra te doen. Zo kun je landinwaarts gaan maar bijvoorbeeld ook naar national park Fathala in Senegal (dagtripje). Ook schijnt het eten erg lekker te zijn, ook niet onbelangrijk :9

Curaçao vond ik zelf dus erg weinig te doen, Aruba is nog minder te doen (van horen zeggen). Als je echt alleen voor strand/snorkelen e.d. gaat dan is het natuurlijk wel prima.

Succes in ieder geval met uitzoeken! Check ook even Weflycheap, die heeft mooie last minute deals (daar hebben wij onze trip naar Gambia ook geboekt) :s)
Thanks voor de tip!

Tja, ik ben ook bang dat Aruba en zeker Curacao te weinig te doen is, zelfs voor zo'n zon/zee-vakantie. Ik ben toch ook wel van de dagtripjes/uitstapjes zo nu en dan. Misschien kan ik maat van Aruba laten afzien. ;)

Duiken en snorkelen kun je ongetwijfeld prima op de ABC-eilanden, maar juist daar geef ik geen moer om. Snorkelen heb ik al gedaan in Thailand, Indonesie, Maleisie...daar ben ik nu wel klaar mee. Duiken zal ik niet doen.

Misschien toch Afrika eens checken.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator zondag 11 augustus 2019 @ 14:11:52 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188390309
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 13:54 schreef Salina het volgende:

[..]

Thanks voor de tip!

Tja, ik ben ook bang dat Aruba en zeker Curacao te weinig te doen is, zelfs voor zo'n zon/zee-vakantie. Ik ben toch ook wel van de dagtripjes/uitstapjes zo nu en dan. Misschien kan ik maat van Aruba laten afzien. ;)

Duiken en snorkelen kun je ongetwijfeld prima op de ABC-eilanden, maar juist daar geef ik geen moer om. Snorkelen heb ik al gedaan in Thailand, Indonesie, Maleisie...daar ben ik nu wel klaar mee. Duiken zal ik niet doen.

Misschien toch Afrika eens checken.
Ik zou het zeker eens checken :Y ik hoor goede verhalen over Gambia, dat de mensen erg vriendelijk zijn en het eten goed. Bounty stranden, heerlijk weer (al is het wel regenseizoen dus ‘s avonds kan het een paar uur regenen). Let wel op dat je bepaalde vaccinaties nodig hebt (gele koorts en hepatitis A) maar je bent al op veel plekken geweest zie ik, dus grote kans dat je die al hebt :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_188392353
Misschien is dit wel wat voor je. Veel stranden, maar ook wat sightseeing.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:47:18 #21
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_188424346
Miami. En dan vanaf daar een cruise langs de Bahama's, Barbados etc.

Eigen kamer en toch op verschillende plekken. lekker man.

[ Bericht 58% gewijzigd door fathank op 13-08-2019 15:53:55 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator dinsdag 13 augustus 2019 @ 15:51:40 #22
9859 crew  Karina
Woman
pi_188424405
Als je alleen wil zonnen en niks doen: Malediven. Nadeel: ook lang in het vliegtuig.
Weel mooi snorkelen en duiken.
Dichterbij huis Grieks eiland.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_188442228
zo en zo?

Belize vind ik een goed idee van iemand.
pi_188456132
Zanzibar!
pi_188458385
Aruba is idd nog minder spannend dan Curaçao. Maar wel uitermate geschikt om een boekje te lezen op het strand.
So we just called him Fred too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')