Ja ik woon in Nederlandquote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:10 schreef Mano_ het volgende:
Woon je in Nederland?
Hier is de frequentie van het stroomnet 50Hz, als je een oven hebt die gemaakt is voor 50Hz en je zit in een 60Hz-gebied loopt de klok idd te snel.
Het hoogte-verhaal lijkt me niet op te gaan voor digitale klokken en slechts zeer beperkt voor analoge zwaartekracht-aangedreven klokken.
Ja, aliens willen niet dat je te laat op je werk komt.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:11 schreef Nismo91 het volgende:
Dit had ik een paar jaar geleden ook met mijn wekkerradio, heel vreemd.
Ik dacht toen dat het aliens waren.
Hmm ok. Het zou kunnen dat het gebied waar jij zit een iets hogere freq heeft, maar volgens mij is dat in NL behoorlijk strak geregeld.quote:
Welk merk en type klok?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:00 schreef Sushilover het volgende:
De digitale klok in mijn oven gaat te snel :-( na een paar dagen loopt hij een minuut voor op al mijn andere klokken (mobiel, tv, etc) en na een paar weken loopt hij al weer 5 minuten voor. Zet ik de tijd weer even terug, is het weer hetzelfde verhaal na een paar weken. Is dit te verhelpen?
Klok, klepel...quote:Ik heb wel eens gehoord dat hoe hoger de klok hangt, hoe sneller de tijd loopt. En dat men daarom de wijzers op kerkklokken eens in de zoveel tijd moeten terug draaien. Maar ik woon op de begane grond :-s
Sterker nog, heel Europa heeft dezelfde frequentie.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:14 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hmm ok. Het zou kunnen dat het gebied waar jij zit een iets hogere freq heeft, maar volgens mij is dat in NL behoorlijk strak geregeld.
Wordt dat allemaal gelijkgetrokken dan? Ik snap dat het allemaal 50Hz is, maar dat kan licht varieren bij dalen en pieken in de stroomvraag bij de centrales.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 17:23 schreef Cothen het volgende:
[..]
Sterker nog, heel Europa heeft dezelfde frequentie.
Dit dus.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 17:35 schreef Treinhomo het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-weer-voor~a38cea8f/
Dit is letterlijk een verhaaltje van de klok en de klepelquote:Op donderdag 8 augustus 2019 10:00 schreef Sushilover het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat hoe hoger de klok hangt, hoe sneller de tijd loopt. En dat men daarom de wijzers op kerkklokken eens in de zoveel tijd moeten terug draaien. Maar ik woon op de begane grond :-s
Hahaha jaquote:Op vrijdag 9 augustus 2019 13:49 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Dit is letterlijk een verhaaltje van de klok en de klepel
Die domme opmerking over kerkklokken had je beter weg kunnen laten in je OP, want nu gingen de meeste reacties daarover in plaats van over het probleem van de digitale klok in je oven.quote:
Oké! Voor de volgende keerquote:Op zondag 11 augustus 2019 00:19 schreef Riparius het volgende:
[..]
Die domme opmerking over kerkklokken had je beter weg kunnen laten in je OP, want nu gingen de meeste reacties daarover in plaats van over het probleem van de digitale klok in je oven.
Loopt je ovenklok nu nog steeds te snel?
Dan moet je maar contact opnemen met de leverancier, dat is een te grote afwijking. Zo'n digitaal klokje wordt niet gesynchroniseerd door de lichtnetfrequentie, maar door een kwartsoscillator, dus laat je niet afschepen met het fabeltje dat het wel met fluctuaties in de lichtnetfrequentie te maken zou hebben.quote:Op zondag 11 augustus 2019 16:03 schreef Sushilover het volgende:
[..]
Oké! Voor de volgende keer![]()
Ja loopt 2 minuten voor (had de klok een paar weken geleden weer goed gezet)
Ik zie TS nergens zeggen om welk specifiek apparaat het gaat, dus da's een boude bewering. Met name oudere ovens hebben gewoon een eenvoudig klokje zoals die ook in wekkers zitten. Die zijn weldegelijk afhankelijk van de frequentie van het lichtnet.quote:Op zondag 11 augustus 2019 16:45 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dan moet je maar contact opnemen met de leverancier, dat is een te grote afwijking. Zo'n digitaal klokje wordt niet gesynchroniseerd door de lichtnetfrequentie, maar door een kwartsoscillator, dus laat je niet afschepen met het fabeltje dat het wel met fluctuaties in de lichtnetfrequentie te maken zou hebben.
Ja, oudere ovens, maar die hebben weer geen digitaal display. Maar goed, vraag aan TS: over welk merk en type oven gaat het? Hoe oud is deze oven en hoe lang heb je deze?quote:Op zondag 11 augustus 2019 17:09 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik zie TS nergens zeggen om welk specifiek apparaat het gaat, dus da's een boude bewering. Met name oudere ovens hebben gewoon een eenvoudig klokje zoals die ook in wekkers zitten. Die zijn weldegelijk afhankelijk van de frequentie van het lichtnet.
Niet helemaal...quote:Op donderdag 8 augustus 2019 17:23 schreef Cothen het volgende:
[..]
Sterker nog, heel Europa heeft dezelfde frequentie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |