abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 4 november 2019 @ 21:09:56 #151
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189787331
Denk dat dat toch een generatieding is. Wij kregen ook altijd snoep in de schoen, en de cadeautjes op 5 december. Misschien willen ouders tegenwoordig minder snoep geven? Wij kregen een chocoladewiegje met suikergoed baby'tje erin altijd, en een keer een chocoladesinterklaas, en muizen inderdaad. Mmmmmmm.
Maar nu doet iedereen de schoencadeautjes en dan volgt de rest.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189787436
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 20:23 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

ja da s waar.. maar ik dacht ook aan ca 5 x schoen zetten en dan dus 2x een cadeautje..
maar idd ik ken ook mensen waar elke dag de schoen gezet mag worden dan wordt elke keer een cadeau echt veel te veel..
B mag hem elk weekend 2 avonden zetten dus dat is 4 avonden en dan nog 1 of 2 woensdagen.
Vorig jaar oa een keer de letter B in pepernoten gelegd. Dat vond ie geweldig.
  maandag 4 november 2019 @ 21:21:53 #153
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_189787521
Ik kreeg vroeger (35 jaar geleden) wèl schoenkadootjes, maar niet elke keer. Ik mocht denk twee keer per week mijn schoen zetten, en dan zat er één van de twee keer een kadootje in (en de andere leer wat lekkers). Zo doen we het nu ook met onze kinderen. En dat schoenkadootje is hier klein (<¤5).
  maandag 4 november 2019 @ 21:44:04 #154
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_189787956
Ik kreeg vroeger ook een cadeautje. 1 of 2x per sintperiode. Voor N en L heb ik ook schoencadeautjes. Een busje foamstickers, een bruisbal en kerstsokken van Minnie Mouse. Vorig jaar waren ze helemaal blij met hun frozen sokken in hun schoen.
pi_189787975
Wij doen elke avond schoen zetten, maar niet elke avond iets er in. Dan is het ook niet erg als we het vergeten :X

Ik heb qua kadootjes Sinterklaas speelboeken (kleuren, puzzels en stickers), mini chocolade sinterklaasjes, een boekje en Sint & piet playmobil (ligt al jaaaren in de kast na een Sinterklaas-spel).

Voor pakjesavond krijgen ze van ons en mijn schoonmoeder een speelkassa, doktersset, pop en pyjama (meiden) en een soort houten meccano, Lego en ‘ik leer schrijven’ (kleuter). En wat ze daarnaast van opa en mijn schoonzusje nog krijgen. (max 4 dingen pp waarvan 1 echt speelgoed ding en verder nuttige dingen).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189788246
Wij mochten elke avond schoen zetten en hadden dan een snoepje erin inderdaad. Schoencadeau hadden we alleen een keer bij opa en oma, dat maakte zo veel indruk dat ik het nu nog weet. :')

Wat we hier nu gaan doen weet ik nog niet zo, vorig jaar mocht Ketel wel nu en dan schoen zetten maar hij snapte het nog niet echt en vergat het dus. Ik verwacht dat hij het dit jaar een stuk interessanter vindt. ;) Misschien doen we ook wel nu en dan een cadeautje erin, gewoon om het cadeaugeweld een beetje te spreiden zodat ze er echt van kunnen genieten.
pi_189789008
Wij mochten maar 1x de schoen zetten en kregen er dan een cadeautje in. En maar hopen dat dit jaar de rommelpiet kwam, hele kamer lag dan overhoop en leuk dat dat was! L mocht afgelopen jaren respectievelijk 1 en 2 keer de schoen zetten en dit jaar weer 2x denk ik. Hij snapt het nu echt goed dit jaar.
pi_189789095
Wij mochten ook iedere dag onze schoen zetten. O+ Kreeg er iedere dag wat in. Vaak cadeaus, en soms (waarschijnlijk als ze het vergeten was ;) ) wat lekkers.

U. mag volgend jaar ook iedere dag z’n schoen zetten. Ik weet zelf hoe blij ik er van werd, zou niet willen dat m’n kind dit zou missen.

Voor dit jaar is hij nog te jong. Ben benieuwd hoe hij op de Pieten zal reageren.
Protège moi de mes désirs.
pi_189789441
Hier mogen ze elke zaterdag hun schoen zetten. Net als ikzelf vroeger.

We hebben dit jaar al ruim van tevoren ingeslagen bij Kruidvat en Lidl. Ik denk dat we sommige cadeaus gaan doorschuiven naar kerstmis want het is inmiddels echt al heel veel :D Ik ben echt groot fan van alle houten treinsets van Lidl, die zijn zo enorm leuk!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 4 november 2019 @ 23:14:34 #160
269689 crew  Viv
pi_189789447
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 21:09 schreef Lemijn het volgende:
Misschien willen ouders tegenwoordig minder snoep geven?
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 22:00 schreef lunapuella het volgende:
Misschien doen we ook wel nu en dan een cadeautje erin, gewoon om het cadeaugeweld een beetje te spreiden zodat ze er echt van kunnen genieten.
Ook wel goede argumenten ja. :Y (Al was er destijds bij mij op 5 (eigenlijk 6 ;) ) december ook geen sprake van cadeaugeweld, we kregen dan 1 cadeau per kind.)

Ik bedacht me trouwens nog dat een buurmeisje wél schoencadeautjes kreeg (zoals een klaparmband), maar die mocht dan ook (in tegenstelling tot bij mij thuis) alleen op zaterdag of zo haar schoen zetten. Ik geloofde destijds nog, en vond het heel logisch dat Sint & Piet iets extra's gaven als je er een hele week op moest wachten. :D (Het is dus in ieder geval niet nodig om eraan mee te doen omdat het anders "zielig" is tegen de tijd dat ze oud genoeg zijn om elkaar te vertellen wat ze gekregen hebben.)
pi_189791756
Even iets anders, onze kaptein is toe aan een loopfietsje, we hebben nu deze (max hoogte 30 cm) maar die wordt te laag



Wat is nou een fijne loopfiets voor de komende tijd? Is zon stepplankje handig, handrem of niet, welke zijn fijn en ruim verstelbaar, luchtbandjes of rubber ect?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189792057
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 23:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ook wel goede argumenten ja. :Y (Al was er destijds bij mij op 5 (eigenlijk 6 ;) ) december ook geen sprake van cadeaugeweld, we kregen dan 1 cadeau per kind.)
Wij hebben Sinterklaas altijd heel uitgebreid gevierd, op het hoogtepunt met wel twaalf personen geloof ik. Nu zijn we ook al met zijn tienen, dus als iedereen ook maar één cadeautje aan de kinderen geeft loopt het al snel op (en zeker mijn ouders houden het niet bij één cadeau per kind). Dus een paar dingen al eerder los geven vind ik eigenlijk wel aantrekkelijk.
  dinsdag 5 november 2019 @ 12:23:56 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189794503
Hier mogen ze schoen zetten op vrijdag en zaterdag. En idd altijd iets erin, liever een cadeautje dan snoep.
Volgens mij ging dat bij ons vroeger thuis ook zo, maar ik weet het niet meer precies.
KuikenGuppy
pi_189794969
gut, wat zijn jullie voorbereid. Ik heb er nog niet zo over nagedacht, dat schoen zetten.

@ LDG: Wij hadden een puky loopfiets, en waren daar erg tevreden over. Gewoon de simpelste van de simpelste. Gaat nu door naar dreumes. En we hadden hem tweedehands gekocht, volgens mij is dreumes minstens het vierde kindje erop, goede kwaliteit.
pi_189796375
Jagar, bij ons gaan de voorbereidingen jaren terug ;) We doen wat betreft schoen zetten gewoon elk jaar hetzelfde. Dat scheelt nadenk werk in de drukke periode. Qua cadeaus hebben we 2 dingen in huis: De Lego trein omdat die was afgeprijsd en een magnetisch tekenbord voor Juul.
En voor het Sinterklaas feest op mijn werk moest ik in oktober al cadeaus uitkiezen voor beide kinderen.
Verder zijn we nog blanco wat betreft cadeaus. Dat is voor ons wel nieuw, wij beginnen meestal al eerder met cadeaus kopen. Omdat de aanbiedingen ver voor de feestdagen beter zijn dan er net voor. Of het is uitverkocht, dat gebeurt ons ook vaak.
Elke dag schoen zetten, is geen optie bij ons. B stuitert al genoeg rond in die periode….
pi_189797953
Vorig jaar was er zon kalender, dacht van de AH met dat je kon aftellen maar vooral kon aangeven wanneer kind zijn schoen mag zetten. Was toen voor het eerst heel handig en overzichtelijk. Bij schoen zetten denk ik aan zingen bij de CV kachel en je schoen daar zetten. Doen we niet elke dag, dat zingen. Als we zo officiëel doen dan komt er een cadeautje in. Ik heb een lijst met klein spul: Transformer, siku autootje misschien, Hotwheels baan onderdeel, Playmobil klein setje. Soms verstop ik daarnaast wat choco munten in de schoen, maar willekeurig is dat. Ik had nog Ninjago school spul maar man zei terecht dat dat beter volgend jaar kan, anders zoveel en in groep 3 hopelijk meer van belang. Op pakjes avond geven we elkaar ook maar speelgoed omdat we voor onszelf niks weten :X Sint geeft ons dus Playmobil en Lego haha. We zijn altijd wel hyper van die periode. Ook nog beide jarig en kerst (zonder cadeaus die laatste gelukkig).
pi_189798748
Wij zijn heel traditioneel :D ;) zingen bij de open haard. B kiest het lied, liedjesboek erbij en (hard) zingen maar.

Nu het toch over Sinterklaas gaat en cadeaus daarvoor. Ik ben op zoek naar inspiratie voor Juul. Bijna 1,5 jaar. Door haar oudere broer heeft ze al heeeeel veel (ook voor latere leeftijd uiteraard).
En voor haar eerste verjaardag heeft ze een poppenwagen en poppen gehad.
Door vooral mijn schoonmoeder hebben we genoeg boeken om een bieb mee te beginnen.

Kortom inspiratie gezocht (op zolder en in de woonkamer staan al: heeeeel veel duplo, een speelgoed keuken incl alle servies en pannen, loopfiets en dat soort dingen.)
pi_189798968
mooi jurkje, eigen dikke potloden of waskrijt..
voor mijzelf (wellicht inspiratie voor jezelf hilmo) flippers voor zwemmen, aquarelblokje, reisgids voor zomervakantie en voor vriend t-shirt, spel, wandelkaart voor zomervakantie..
pi_189801276
Grappig hoe iedereen Sint op zijn eigen manier 'doet'.
Vanuit mijn werk ben ik heel erg van het voorbereiden en ik merk dat J dat ook fijn vindt. Ik maak dus altijd een aftelkalender waar op staat wanneer er wat gebeurt: intocht op tv, in het dorp, bij oma en opa, schoen zetten en pakjesavond. J mag 2x per week zijn schoen zetten. 1x zit er iets lekkers in en 1x een klein cadeautje (ook echt klein qua formaat, bijv een autootje). Opa en oma zorgen meestal voor 3 cadeautjes per kind. Thuis hou ik de 4 cadeautjes regel aan, die bevalt heel goed.
pi_189815472
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 17:04 schreef exode het volgende:
Wij zijn heel traditioneel :D ;) zingen bij de open haard. B kiest het lied, liedjesboek erbij en (hard) zingen maar.

Nu het toch over Sinterklaas gaat en cadeaus daarvoor. Ik ben op zoek naar inspiratie voor Juul. Bijna 1,5 jaar. Door haar oudere broer heeft ze al heeeeel veel (ook voor latere leeftijd uiteraard).
En voor haar eerste verjaardag heeft ze een poppenwagen en poppen gehad.
Door vooral mijn schoonmoeder hebben we genoeg boeken om een bieb mee te beginnen.

Kortom inspiratie gezocht (op zolder en in de woonkamer staan al: heeeeel veel duplo, een speelgoed keuken incl alle servies en pannen, loopfiets en dat soort dingen.)
Vlokje is ook bijna 1,5, voor haar staat op het lijstje:
- Me too knuffel
- Bayer pop
- Dede bouwstenen
- Badspeeltjes
- Eenhoorn knuffel (een hele grote voor een 10tje bij de Action O+)
- Robodino
- Autokleed met auto's
- Houten kiepwagen
- Clementino vormen en kleuren spel
- Onesie
- Houten brandweerwagen
- Mijn 1e tasje van Fisher price
- Toverstaf
pi_189818414
Shanu, thx voor het lijstje. Ik geloof alleen dat er niets opstaat wat ze nog niet heeft...soms in iets andere vorm.

B is in mijn familie al een nakomer, Juul nog meer. Ze worden overladen....en we hebben van B alles bewaard.
Mijn schoonmoeder koopt met regelmaat de Rolff leeg voor haar kleinkinderen. De zolder staat vol om de overload in te perken.

We hebben totnogtoe bedacht:
- Knuffelslang (een hele grote, die heeft B ook en daar is ze gek op)
- Badjas
- waterschoentjes/surfschoentjes voor de vakantie
- nopper blokken
- iets voor haar pop


Oh en voor Lego: 25/11 start black friday in de Lego shop.
pi_189916579
Onze kleuter wil dolgraag Pokemon-kaarten voor sinterklaas. Volgens mij weet ze zelf niet zo goed wat ze ermee moet maar gaat het vooral om het idee. Ik heb ook echt geen idee hoe Pokemon werkt. Wat voor pakjes kaarten zijn er en wat moet ik voor haar kopen? Volgens mij wil ze gewoon plaatjes kijken en evt dubbele ruilen met klasgenootjes.
pi_189942046
Ik zoek advies van moeders met dochters. Ik maak een kerstpakket voor een alleenstaande moeder van 6 kinderen, waaronder 3 dochters van 7,9 en 10 jaar.

Wat zijn leuke kleine kadootjes voor meiden van die leeftijden? Ik kom niet verder dan een armbandje, douchegel of nagellak.
  donderdag 14 november 2019 @ 18:59:56 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189942336
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 18:42 schreef Madivi het volgende:
Ik zoek advies van moeders met dochters. Ik maak een kerstpakket voor een alleenstaande moeder van 6 kinderen, waaronder 3 dochters van 7,9 en 10 jaar.

Wat zijn leuke kleine kadootjes voor meiden van die leeftijden? Ik kom niet verder dan een armbandje, douchegel of nagellak.
Knutsel spullen. Gips gieten, armbandjes maken, slijm, alles van Top Model. Hatchimals, Sylvanian poppetjes, L.O.L., beanie babies, hairdooz, Barbie, vriendenboekje, dagboek met slot.
KuikenGuppy
pi_189942471
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 18:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

Knutsel spullen. Gips gieten, armbandjes maken, slijm, alles van Top Model. Hatchimals, Sylvanian poppetjes, L.O.L., beanie babies, hairdooz, Barbie, vriendenboekje, dagboek met slot.
Dank je wat een goede suggesties, hier kan ik wel wat mee!
  donderdag 14 november 2019 @ 19:19:12 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189942681
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 19:08 schreef Madivi het volgende:

[..]

Dank je wat een goede suggesties, hier kan ik wel wat mee!
Super lief dat je zo'n pakket maakt O+.
KuikenGuppy
pi_189943827
Dingen voor in het haar deden het hier ook altijd goed bij nichtjes. En dan niet de basic elastiekjes natuurlijk ;)

Amsel, misschien gewoon bij andere ouders informeren wat voor kaarten er nu gebruikt worden. Er zijn tig series weet ik, al zijn die wel ook door elkaar te gebruiken als het om het spel gaat. Maar als het om het verzamelen gaat zou ik wel de serie nemen die de anderen uit haar klas nu ook hebben. Bij speelgoedwinkels weten ze vaak ook wel wat de nieuwste serie is.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_189945167
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 23:14 schreef Amsel het volgende:
Ik ben echt groot fan van alle houten treinsets van Lidl, die zijn zo enorm leuk!
Hoe verhouden die Lidl treinsets zich met de Ikea houten treinspullen?

Zo op het eerste oog lijken de treinsets van de Lidl leuker. Ik overweeg om ze alvast te kopen voor Simons 3e verjaardag, maar dat duurt nog bijna 9 maanden en geen idee of hij dat dan leuk vindt. Als ik nu met hem in de Ikea rondloop en ergens staat zo'n treinset, dan wil hij er wel altijd mee spelen.

Twijfel echt, manlief is tegen, maar ik denk ook aan het Lidl keukentje, dat ik liever aan Simon had gegeven dan het Ikea keukentje (ook voor zijn verjaardag een paar maanden terug), als ik daar eerder bij stil had gestaan had ik dat Lidl keukentje ook liever 9 maanden eerder ingeslagen, dan nu een beetje gesettled voor het Ikea keukentje.
pi_189945223
Kwaliteit van die beide treinsets is vergelijkbaar. Die van de lidl is qua look wat realistischer, ikea wat gestileerd. Het past ook allemaal op elkaar (en ook op brio) dus je kunt het ook combineren :Y

Wij hebben hier een brio treinbaan en wat losse lidl voertuigjes erbij. Wordt veel meet gespeeld en gebouwd door zoontje (2 jr)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189949819
Lidl treinbaan vind ik echt heel tof. Niet alles heeft het overleefd met 2 peuters, maar zeker S. speelt er tegenwoordig heel goed mee.
De kapotte onderdelen ga ik er uit halen en dan met 5 december weer wat aanvullen.

Heb je de Ikea-keuken al? Wij hebben hem zelf gepimpt (verf, aanrecht met plakfolie, achterwand betegeld) en nu vind ik hem echt heel leuk.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_189949886
Wij hebben de lidl-keuken en ikea treinbaan. :+ Moet zeggen dat ik de ikea-versies van beiden wat saaier
vind. Het voordeel van de ikea-treinbaan is wel dat je het hele jaar daar onderdelen kan kopen en kan blijven uitbreiden. Volgens mij kan dat met de lidl-treinbaan niet.
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 15 november 2019 @ 08:41:42 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189949891
Heeft iemand hier dat Lidl keukentje? Ik vraag me af wat de kwaliteit is, ik twijfel nog welke we zullen kopen. (En ik moet mijn man nog overtuigen, want we hebben al een ander keukentje :P maar die is een stuk kleiner, dus daar kan je niet zoveel mee).
KuikenGuppy
pi_189949910
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 21:41 schreef littledrummergirl het volgende:
Het past ook allemaal op elkaar (en ook op brio) dus je kunt het ook combineren :Y
Ah, dat is ideaal! Dan zou ik nu voor de lidl-set gaan en combineren met ikea waar nodig.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 08:41 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand hier dat Lidl keukentje? Ik vraag me af wat de kwaliteit is, ik twijfel nog welke we zullen kopen.
Ja, wij. Erg tevreden over. De kwaliteit vind ik ook erg goed. Normaal ben ik niet van lampjes en geluidjes, maar juist in de keuken is het wel fijn omdat de keuken zo realistischer wordt.
Het enige minpunt vind ik, is dat ‘ie nog te hoog is voor U. Hij (ik denk dat ie rond de 86 cm zit) kan net overal bij. En ik moet nog even wat meer accessoires aanschaffen.
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 15 november 2019 @ 08:49:28 #184
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189949944
Het IKEA keukentje is nog wat groter.
KuikenGuppy
  vrijdag 15 november 2019 @ 08:51:15 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_189949961
Ik heb het nieuwe ikea keukentje, die bevalt ook erg goed :)
disclaimer
  vrijdag 15 november 2019 @ 08:53:27 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189949976
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 08:51 schreef SQ het volgende:
Ik heb het nieuwe ikea keukentje, die bevalt ook erg goed :)
Spisig?
KuikenGuppy
  vrijdag 15 november 2019 @ 08:53:40 #187
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189949977
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 08:41 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wij hebben de lidl-keuken en ikea treinbaan. :+ Moet zeggen dat ik de ikea-versies van beiden wat saaier
vind. Het voordeel van de ikea-treinbaan is wel dat je het hele jaar daar onderdelen kan kopen en kan blijven uitbreiden. Volgens mij kan dat met de lidl-treinbaan niet.
Maar het past toch allemaal op elkaar dus dat maakt niet uit?
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 15 november 2019 @ 09:04:11 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_189950072
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 08:53 schreef Burdie het volgende:

[..]

Spisig?
Ja die !
disclaimer
  vrijdag 15 november 2019 @ 09:29:43 #189
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_189950301
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 08:53 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar het past toch allemaal op elkaar dus dat maakt niet uit?
Dat dus inderdaad. Wij hebben hier houten trein rails en andere onderdelen van 4 verschillende merken, is allemaal uitwisselbaar.
pi_189950328
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 08:53 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar het past toch allemaal op elkaar dus dat maakt niet uit?
Dat zag, en postte, ik later ook inderdaad.
Protège moi de mes désirs.
pi_189954153
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 08:34 schreef LeSage het volgende:
Lidl treinbaan vind ik echt heel tof. Niet alles heeft het overleefd met 2 peuters, maar zeker S. speelt er tegenwoordig heel goed mee.
De kapotte onderdelen ga ik er uit halen en dan met 5 december weer wat aanvullen.

Heb je de Ikea-keuken al? Wij hebben hem zelf gepimpt (verf, aanrecht met plakfolie, achterwand betegeld) en nu vind ik hem echt heel leuk.
Ikea keukentje hebben we inderdaad al, heeft Simon in juli voor zijn verjaardag gekregen. Heb nog van alles geprobeerd om zo'n Lidl keukentje te krijgen, maar dat was niet gelukt.

Hoe oud is S? Wat voor onderdelen zijn er kapot?

Dank voor alle ervaringen. Ik ga manlief toch maar proberen over te halen :+
Vooral het argument dat het ook te gebruiken is met de Ikea spullen helpt wellicht.
pi_189954276
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 08:51 schreef SQ het volgende:
Ik heb het nieuwe ikea keukentje, die bevalt ook erg goed :)
Oh wauw die is echt heel leuk! Ik wist niet dat ze deze hadden. Sinterkerstcadeau, check :D
pi_189954842
Wij hebben de Ikea, Lidl en Aliexpress treinbaan, tenminste verschillende dingen ervan. Die van de Lidl is wel erg leuk, vooral de uitbreidingen zoals de garage. B heeft er redelijk veel mee gespeeld. Alles past inderdaad op elkaar alleen de kleuren wijken soms wat af.
Maar B zijn voorkeur lag toch echt bij de Duplo treinbaan.

Wat betreft keuken hebben wij een oude Rolff keuken uit de kleuterhoek van de school van mijn vrouw opgeknapt. Dat ding is zo robuust, op de deur van de oven kan zelfs B van bijna 6 jaar staan. Niet dat veel kinderen dat zullen uitproberen maar die van ons dus wel....
Ik vond die van Ikea en Lidl beide niet mooi destijds, maar volgens mij kan je ze wel pimpen.

Overigens konden wij die treinbaan onderdelen van de Lidl gewoon het hele jaar kopen online. Op hun website staan dat soort artikelen eigenlijk het hele jaar.

Vast al ontdekt maar de Intertoys geeft 15% korting op alle Lego City pakketten. Dus voor de Lego liefhebbers.
  vrijdag 15 november 2019 @ 16:26:05 #194
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189955700
Ik vind die IKEA treinrails juist helemaal niet lekker passen op BRIO rails. Passen de Lidl-rails wel goed? In de zin dus dat je het niet helemaal vast hoeft te duwen en los moet trekken?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 15 november 2019 @ 20:55:43 #195
269689 crew  Viv
pi_189959698
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 16:26 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind die IKEA treinrails juist helemaal niet lekker passen op BRIO rails.
Heb je dan het oude IKEA-systeem (met plastic tussenstukjes) of het nieuwe (die volledig van hout zijn)? ZZ heeft maar één BRIO-stukje (zit een hijskraan aan vast), maar dat past wel goed op de nieuwe IKEA treinbaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 15:09 schreef exode het volgende:
Wij hebben de [...] Aliexpress treinbaan, tenminste verschillende dingen ervan.
Nooit aan Aliexpress gedacht voor houten treinbaan-spul, wat heb je en hoe bevalt dit? :o

[ Bericht 5% gewijzigd door Viv op 15-11-2019 21:03:03 ]
  vrijdag 15 november 2019 @ 22:10:03 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189961419
Heeft iemand van hier ervaring met makedo? Het zijn een soort schroeven om te combineren met karton. Ik vind het er erg leuk uitzien, maar kan me voorstellen dat het in de praktijk nogal wat haken en ogen heeft om er leuk mee te kunnen spelen.



KuikenGuppy
pi_189961535
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:55 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Heb je dan het oude IKEA-systeem (met plastic tussenstukjes) of het nieuwe (die volledig van hout zijn)? ZZ heeft maar één BRIO-stukje (zit een hijskraan aan vast), maar dat past wel goed op de nieuwe IKEA treinbaan.
[..]

Nooit aan Aliexpress gedacht voor houten treinbaan-spul, wat heb je en hoe bevalt dit? :o
Een overgang met slagbomen, een wissel, wat treintjes en een rotonde achtig ding en
  vrijdag 15 november 2019 @ 22:25:46 #198
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189961711
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:55 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Heb je dan het oude IKEA-systeem (met plastic tussenstukjes) of het nieuwe (die volledig van hout zijn)? ZZ heeft maar één BRIO-stukje (zit een hijskraan aan vast), maar dat past wel goed op de nieuwe IKEA treinbaan.
[..]

Nooit aan Aliexpress gedacht voor houten treinbaan-spul, wat heb je en hoe bevalt dit? :o
Ali spul past heel goed bij de rest hier en is stevig :Y
Overgang, tunnels, thomas de treintjes.
En gaat lang mee want O is bijna 9 en het is nog steeds in gebruik.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 16 november 2019 @ 09:52:53 #199
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_189966833
Hier ook vooral Ali treintjes (Thomas en vrienden), gaan ook al ruim 3 jaar mee, en er wordt niet echt zachtzinnig mee omgegaan....

Qua rails: Ikea past het minst goed, de andere merken hier in huis passen prima op elkaar (brio, Lidl, Ali)
  zaterdag 16 november 2019 @ 10:39:55 #200
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189967244
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2019 20:55 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Heb je dan het oude IKEA-systeem (met plastic tussenstukjes) of het nieuwe (die volledig van hout zijn)? ZZ heeft maar één BRIO-stukje (zit een hijskraan aan vast), maar dat past wel goed op de nieuwe IKEA treinbaan.
[..]
Oh, we hebben inderdaad die met plastic verbindingen. Wist niet dat er een nieuwe variant van was!

We hebben ook een paar Thomas de Trein wagonnetjes van Ali, maar de magneet zit aan de andere kant. Mijn zoon is daar wel wat kritisch op. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')