abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7795928
Oh, ik had trouwens een erg goede band met mijn rijinstructeur, we hebben bij elkaar op de lagere school in de klas gezeten en hij was een goede vriend van mijn broer (en heeft me een keer heel lief een tweede kerstdag gezelschap gehouden toen mijn ouders plots weg moesten en mijn broer in het ziekenhuis lag). Dus grapjes maken en me klieren deed hij continue ("dit is zeker je eerste les?" bij de 10e als ik weer eens de auto liet afslaan).

Ik ben dan wel geslaagd, maar ik durf niet eens auto te rijden. Zo slecht vind ik mezelf rijden

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 9 januari 2003 @ 13:22:48 #27
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_7796050
ik kan ook heeel erg goed met m'n rij instructeur opschieten en hij is ook relaxed en spreekt heel relaxed tegen zodat ik me niet helemaal down ga voelen als er iets fout gaat...

maja... ik voel me wel weer beter door de steun berichtjes.. trek het me nu al stuk minder aan en de volgende keer gaat ik er gewoon weer met volle moed in en dan hoop ik dat het weer lekkerder gaat.

Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
  donderdag 9 januari 2003 @ 13:23:10 #28
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_7796059
De eerste paar rijlessen gaan altijd beroerd, tenminste dat was mijn ervaring. Gewoon doorzetten dus!
  donderdag 9 januari 2003 @ 13:42:42 #29
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_7796487
Hehe, wat herkenbaar.

Ik heb ook weleens gehad dat ik dacht van "sjesus, waar heb jij lere rijden man?! Dit is brandhout! Kom op je kan het beter man".

In het begin valt het nog wel mee omdat je instructeur meer voor je rijdt dan jij zelf. Tenminste voor mij wel. Bij me eerste les mocht ik alleen sturen, tweede les sturen en gas, 3de les de rem erbij, de 4de de koppeling erbij en met de 5de les mocht ik pas schakelen... Nu een heeeleboel lessen verder heb ik nog wel eens een slechte dag er tussen zitten, maarja zo leert men.
Nu kijkt mijn instructrice alleen of ik goed in de spiegels/"ver genoeg" kijk, anticiperen enzo...

Geloof mij in het begin kom je ogen tekort...

Nee, het komt wel goed gewoon doorzetten...

Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_7796642
Vanochtend tussentijdste toets gehad. Nou ik heb de afgelopen 2 maanden niet beroerder gereden als daarstraks. Hellingproef, stond hij nog in de 4e versnelling... Binnen de bebouwde kom met 80 kilometer per uur blijven doorjakkeren (bord gemist, examinator remde bij omdat er een flitspaal stond) ... Hoop zijstraatjes gemist, hoop kruispunten te hard genaderd en teveel naar de versnellingspook gekeken omdat ik niet meer wist in welke versnelling hij stond. Maar bij hellingproef had ik juist weer niet gekeken en nou... ach ja, ik kom er wel overheen...
  donderdag 9 januari 2003 @ 13:57:14 #31
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_7796836
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 13:42 schreef MaxiTitan het volgende:
Hehe, wat herkenbaar.

Ik heb ook weleens gehad dat ik dacht van "sjesus, waar heb jij lere rijden man?! Dit is brandhout! Kom op je kan het beter man".

In het begin valt het nog wel mee omdat je instructeur meer voor je rijdt dan jij zelf. Tenminste voor mij wel. Bij me eerste les mocht ik alleen sturen, tweede les sturen en gas, 3de les de rem erbij, de 4de de koppeling erbij en met de 5de les mocht ik pas schakelen... Nu een heeeleboel lessen verder heb ik nog wel eens een slechte dag er tussen zitten, maarja zo leert men.
Nu kijkt mijn instructrice alleen of ik goed in de spiegels/"ver genoeg" kijk, anticiperen enzo...

Geloof mij in het begin kom je ogen tekort...

Nee, het komt wel goed gewoon doorzetten...

dat ogen tekort daar heb ik idd nog last van, maar ik moet ook ff met theorie gaan kloten en dan heb je toch al je voordelen als je alle borden kent

Ik mocht echter de eerste dag al rijden... ik heb namelijk lessen van 90 minuten en in de eerste les heb ik al een snelheid van 110 gehaald (NEEEEE DAARMEE BEDOEL IK NIET DAT IK STOER BEN VOOR DE WIJSNEUZEN HIERZO).
hij liet me zien hoe schakelen werkte en koppeling etc.
en 3e les mocht ik al de snelweg op.

quote:
Op donderdag 9 januari 2003 13:49 schreef clowntje het volgende:
teveel naar de versnellingspook gekeken omdat ik niet meer wist in welke versnelling hij stond.
hehe... me rij instructeur zei ook al dat ik eens wat minder moet kijken... maja stomme gewoonte..

[Dit bericht is gewijzigd door dJ-Zcore op 09-01-2003 14:03]

donderdag 9 januari 2003 @ 14:56:49 #32
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_7798099
maak je niet druk, dit zal je rond de 25 of 30 lessen (als je veel verder bent) ook nog wel overkomen. Er zitten gewoon dagen bij dat je bagger rijdt en denkt Jezus man zo haal ik het nooit, ik kan het niet. Gewoon doorgaan ! suc6 ermee
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
pi_7798138
Hihi, wat klinkt dit allemaal bekend zeg! Geloof me, maak je nu maar nergens druk om, zo vergaat het geloof ik iedereen.. Elke keer als ik ging lessen was ik best wel heel erg zenuwachtig, terwijl het meestal toch redelijk ging.. Eerste les mocht ik meteen de snelweg op omdat ik het stuur goed recht kon houden En ook zo'n beetje bij de vijfde les mocht ik zelfstandig schakelen.. 31lessen gehad.. Uurtje voor mijn examen nog laatste keer gelesd, en na twee minuten laat ik de auto afslaan Eenmaal op het terrein van het CBR kon ik me niet meer herinneren hoe alle speciale verrichtingen nu ook alweer moesten.. Van de zenuwen geen eens een kop thee genomen, zat helemaal dicht..
Na een half uurtje rondgereden te hebben werd ik gefeliciteerd, ik had het in een keer gehaald!
Dusseh, als het een keertje niet lekker gaat: kop op!!!! Als het over het algemeen genomen maar lekker gaat en je je maar op je gemak voelt in de auto! Je kan het best!
pi_7798145
Woei ik moest de 1e les al schakelen enzow, en nu ( na 27lessen) mag ik binnenkort op....en soms gaat t nog beroerd
.
  donderdag 9 januari 2003 @ 15:14:14 #35
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_7798460
Eerste paar gaan kut, dan wat beter, dan weer dipje en daarna gaat
het goed. Zo is het meestal.

Maar ik denk dat jouw 4e rijles beter ging dan die van mij 2 jaar
geleden...
Toen lag er ook allerlei sneeuw en ijs op de weg, net als nu, er
was wel gestrooid, maar de berm was uiteraard nog gladjes....
Aangezien ik nogal ver naar rechts reed..jaja fiets gewend heh
kwam ik met rechterbanden in die berm waardoor we slipten en bijna
tegen boom aanknalden...
Instructeur kon nog net beetje corrigeren met stuur enzo, maar
rest van de les ging niet echt denderend meer

"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  donderdag 9 januari 2003 @ 15:15:41 #36
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_7798482
ik heb volgende week dinsdag weer rijles, bvoor het eerst in het donker

ben best een beetje zenuwachtig, voor het eerst in het donker en ik heb al een week of 4 geen les meer gehad

*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
pi_7798538
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 12:46 schreef dJ-Zcore het volgende:
Hallo

ik heb zojuist m'n 4e rijles gehad en die ging echt beroerd.... de eerste 3 keer ging het veel beter.
Ik voel me vandaag ook niet echt super, omdat ik nogal met school overhoop zit, maar ik had niet verwacht dat het zo'n effect geeft, dat als je je down voelt je ook veel ongeconcentreerder bent en veel meer fouten maakt.

Zijn er nog meer mensen die dat wel eens meegemaakt hebben of dat vaker hebben en hoe gaan jullie daarmee om, want ik voel me nu alleen maar beroerder, omdat ik zo beroerd gereden heb

Ach ik heb soms ook me mindere dagen ook met lesrijden maak niet uit hoeveel lessen je hebt gehad al heb je er 40 gehad kan het nog minder gaan dus maak je niet al te druk zou ik zeggen volgende keer beter toch
oops ohh my ...
  donderdag 9 januari 2003 @ 15:32:51 #38
36461 Joppy
geen colaboy
pi_7798824
Ik had maandag ochtend ook een ontzettende kloteles. Ik was nog best brak van zondag. En het was ook nog eens hartstikke glad . Aan het eind van de les zei m'n instructeur dan ook: zullen we deze les maar vergeten?
Let the beat control your body!
  donderdag 9 januari 2003 @ 15:33:42 #39
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_7798844
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 12:47 schreef Pjederdy het volgende:
Ah, dit is het moment dat de instructeur niet meer meeremt en koppelt .
Hangt helemaal van de instructeur af. Ik heb vanaf de eerste les alles zelf moeten doen.

Maar goed, hoe goed een les gaat varieert nogal. Zeker in het begin.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 9 januari 2003 @ 15:54:47 #40
11375 Mr_T
Always Outnumbered
pi_7799255
Juist hier leer je het meeste van. Dat had ik tenminste wel. Je gaat denken wat je fout hebt gedaan en zult dat de volgende keer minder snel doen.

En het is nog maar de 4e les, wat een ander al zei: je doet het nu pas zelf. Hoort er allemaal bij, is niet voor niets les.

Never Outgunned
  donderdag 9 januari 2003 @ 18:23:37 #41
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_7801766
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 15:14 schreef yozd het volgende:
Eerste paar gaan kut, dan wat beter, dan weer dipje en daarna gaat
het goed. Zo is het meestal.

Maar ik denk dat jouw 4e rijles beter ging dan die van mij 2 jaar
geleden...
Toen lag er ook allerlei sneeuw en ijs op de weg, net als nu, er
was wel gestrooid, maar de berm was uiteraard nog gladjes....
Aangezien ik nogal ver naar rechts reed..jaja fiets gewend heh
kwam ik met rechterbanden in die berm waardoor we slipten en bijna
tegen boom aanknalden...
Instructeur kon nog net beetje corrigeren met stuur enzo, maar
rest van de les ging niet echt denderend meer

tering... dat schrik je wel jah... logisch dat je dan de rest van de rit niet meer rijd alsof er niks gebeurd is.

voorderest ben ik toch wel blij met alle positieve reacties hier van de mensen.... voel me weer stukken beter en kijk nu positiver tegen het autorijden aan en ik moet me gewoon iets meer zien te relaxen.
zenuwen is best okej, maar vaak nemen ze toch de overhand, zeker als je foutjes maakt, want dan moet je gewoon goed de draad oppakken en niet met dat gevoel blijven zitten, anders blijven die fouten komen.

nogmaals bedankt voor de reacties

donderdag 9 januari 2003 @ 18:25:00 #42
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_7801782
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 15:15 schreef maple-leaf het volgende:
ik heb volgende week dinsdag weer rijles, bvoor het eerst in het donker

ben best een beetje zenuwachtig, voor het eerst in het donker en ik heb al een week of 4 geen les meer gehad

donker valt echt mee hoor!!!!

mijn eerste rijles was in het donker en ik had ook verwacht dat het lastiger zou zijn, maar ging echt goed... alleen op landweggetjes had ik afentoe moeite, omdat er dan ineens een bocht van 180 graden kwam en aangezien je in het donker niet superver kan kijken

donderdag 9 januari 2003 @ 23:59:47 #43
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_7809991
Ik wil wel autorijden maar beste meneer regering vind dit niet kunnen
(en ook al zijn sommige verantwoordelijk enzo wel op leeftijd, geef ik ze toch gelijk in het algemeen)
Over een paar jaar mag ik ook zo een topic openen
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  maandag 13 januari 2003 @ 14:50:52 #44
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_7873544
zo.... de rijles van vandaag ging stukken beter dan vorige week donderdag!!!!

* dJ-Zcore is weer blij

maandag 13 januari 2003 @ 15:04:32 #45
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_7873778
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 15:33 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Hangt helemaal van de instructeur af. Ik heb vanaf de eerste les alles zelf moeten doen.

Maar goed, hoe goed een les gaat varieert nogal. Zeker in het begin.

Dat zei de mijne ook na les 2, maar ondertussen zag ik 3 lessen later nog steeds zijn voet op de koppeling heen en weer gaan. ow ik reed echt beroerd in het begin, krijg dat koppelen en optrekken maar niet goed voor elkaar.... en daar wist die wel wat op... filerijden op de Laan van meerdervoort in den Haag, vanaf toen ging dat fantastisch

Daarna heb ik ook nog een flink aantal keer gebaald van me autorijden dat ik dacht 'ik haal het nooit'. Alles is toch nog goedgekomen na meer als 30 rijlessen

»» Democracy is so overrated »»
pi_14346796
ik heb al 15lessen gehad en nog steeds bij schakelen en bochten... vind dat het te traag gaat.. daarom zoek ik een andere rijschool nu...
  maandag 3 november 2003 @ 15:11:08 #47
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_14346950
quote:
Op maandag 3 november 2003 15:07 schreef LoverBoy het volgende:
ik heb al 15lessen gehad en nog steeds bij schakelen en bochten... vind dat het te traag gaat.. daarom zoek ik een andere rijschool nu...
Dat ligt dus aan jou, niet aan de rijschool.
Zodra de instructeur vind dat je dat onder de knie hebt (basis) dan ga je verder, niet eerder.
Signature:
Maximaal
4
regels
  Redactie Games maandag 3 november 2003 @ 15:13:23 #48
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_14347046
Ach ja, ik heb een keer voor een lekke band gezorgd
Shit happens, volgende keer beter
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_14347170
* Viper® kan ook nog steeds niet rijden en sjeest als een kansloze idioot over de weg mensen snijdend en drukkend van de banen

En dan heb ik al 3 jaar me rijbewijs en 2 jaar me eigen auto. Heerlijk dat lekker raggen

Ben ik nou stoer ?

M'n signature, wat doe je :{
  maandag 3 november 2003 @ 15:18:08 #50
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_14347212
quote:
Op maandag 3 november 2003 15:07 schreef LoverBoy het volgende:
Misschien wat meer gas geven als het te traag gaat? Hoe wil je het sneller hebben? Je denkt toch niet na 15 uurtjes les gewoon mee te kunnen doen in het verkeer op een veilige en verantwoordelijke methode. Ik ging pas in mn spiegels leren kijken bij de 10de les en had dat pas bij de 24ste les onder de knie.

Lijkt mij meer aan jezelf te liggen. Er zijn zat mensen die nog steeds niet kunnen rijden tewrijl ze al meer dan 10 jaar hun rijbewijs hebben. Sommigen zijn gewoon meer getalenteerd.

Superhero to the rescue!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')