ik heb zojuist m'n 4e rijles gehad en die ging echt beroerd.... de eerste 3 keer ging het veel beter.
Ik voel me vandaag ook niet echt super, omdat ik nogal met school overhoop zit, maar ik had niet verwacht dat het zo'n effect geeft, dat als je je down voelt je ook veel ongeconcentreerder bent en veel meer fouten maakt.
Zijn er nog meer mensen die dat wel eens meegemaakt hebben of dat vaker hebben en hoe gaan jullie daarmee om, want ik voel me nu alleen maar beroerder, omdat ik zo beroerd gereden heb
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 12:48 schreef Joene het volgende:
Geloof me de eerste 5/6 lessen rijdt je instructeur ipv jij
ik heb een keer gehad dat ik bijna 3 ongelukken veroorzaakte onderweg van werk naar huis.
Dit kwam door dat ik erg vermoeid was en (bleek later) koorts had...
Dus je gemoedstoestand is inderdaad erg van invloed...
Dus niet er zo mee zitten, het is niet erg, leer er van voor de volgende keer dan maak je misschien weer wat minder fouten.
quote:Nah... dat is het niet echt, want sinds m'n 2e les laat hij me al m'n gang gaan... alleen als ik echt in de fout ga, grijp hij in.
Op donderdag 9 januari 2003 12:47 schreef Pjederdy het volgende:
Ah, dit is het moment dat de instructeur niet meer meeremt en koppelt.
quote:ik hoop het... ik moet maandag weer en ik hoop niet dat ik weer zo'n baaldag heb.
Op donderdag 9 januari 2003 12:48 schreef HansvanOchten het volgende:
Ach iedereen heeft zijn goede en slechte dagen. Hoe je toch, volgende keer zal het wel weer goed gaan.
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 12:50 schreef 303 het volgende:
Na les 5 moest ik uitstappen en in de bijrijdersstoel gaan zitten omdat de instructeur het niet meer aandurfde. We waren toen bijna de bocht uitgevlogen op een verlaten industrieweg...
*blij dattie zijn papiertje heeft
quote:wow... das wel erg kut.. wees blij dat er toen nix gebeurd is.
Op donderdag 9 januari 2003 12:49 schreef Scooby_ het volgende:
Zoiets heb je ook als je al je rijbewijs hebt..ik heb een keer gehad dat ik bijna 3 ongelukken veroorzaakte onderweg van werk naar huis.
Dit kwam door dat ik erg vermoeid was en (bleek later) koorts had...Dus je gemoedstoestand is inderdaad erg van invloed...
quote:hmm.. dit geeft me toch weer een beetje moed
Op donderdag 9 januari 2003 12:50 schreef Dissection het volgende:
Maak je niet, autorijden gaat niet altijd in een stijgende lijn van slecht naar beter, je hebt er altijd een les bij waarvan je denkt "Jezus, wat reed ik kut, zonde van het geld", en dan baal je daar de rest van de week van en de volgende les gaat het weer gewoon vanzelf.
Gun jezelf de tijd, het is pas je 4e les, er is heus nog niks aan de hand, en iedereen rijdt wel een paar keer een hele slechte les.
Mijn slechtste les reed ik zelfs vlak voor mijn examen. En mijn rijexamen ging juist weer enorm goed. Meteen in 1x gehaaldDus niet er zo mee zitten, het is niet erg, leer er van voor de volgende keer dan maak je misschien weer wat minder fouten.
quote:hoeveel lessen inmiddels gehad?
Op donderdag 9 januari 2003 12:50 schreef 303 het volgende:
Na les 5 moest ik uitstappen en in de bijrijdersstoel gaan zitten omdat de instructeur het niet meer aandurfde. We waren toen bijna de bocht uitgevlogen op een verlaten industrieweg...
quote:Je gaat er op een gegeven moment wel nadenken waar je mee bezig bent...
Op donderdag 9 januari 2003 12:55 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
wow... das wel erg kut.. wees blij dat er toen nix gebeurd is.
Mijn allerbeste rijmomentje was trouwens mijn afrijden Ben dus ook in 1x geslaagd en zowel ik als mijn instructeur waren verbaasd. Ik had al besloten toen ik instapte voor mijn examen dat ik toch niet zou slagen...
quote:ja.
Op donderdag 9 januari 2003 12:58 schreef Scooby_ het volgende:[..]
Je gaat er op een gegeven moment wel nadenken waar je mee bezig bent...
ik had daarstraks in de auto ook zoiets van "waar ben ik mee bezig?" en de zin om dan verder te rijden word dan nog minder, omdat ik gewoon schaam als ik weer zo'n oerdomme fout bega.
Better luck next time!
quote:dat is wel beter in 1 keer slagen... de 1ste 3 lessen had ik zoiets van w00t dit gaat lekker, maar als ik zo rij dan krijg ik meteen zenuwen, omdat ik zo echt niet op m'n examen moet rijden, want dan is het gewoon over.
Op donderdag 9 januari 2003 12:59 schreef Isabeau het volgende:
Mijn rijlessen gingen ook van waardeloos naar geweldig naar super slecht. Mijn rijinstructeur maakte soms grapjes zoals "zullen we die aanvraag voor je examen maar weer intrekken?" toen ik al zo'n 20 lessen had gehad. Ook lekker motiverend als je zoiets te horen krijgtSoms zit er gewoon een erg slechte dag tussen, gewoon doorgaan
Mijn allerbeste rijmomentje was trouwens mijn afrijdenBen dus ook in 1x geslaagd en zowel ik als mijn instructeur waren verbaasd. Ik had al besloten toen ik instapte voor mijn examen dat ik toch niet zou slagen...
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 13:01 schreef Kogando het volgende:
Je kan het gewoon, of je kan het gewoon niet.. laten we daar nou maar niet teveel woorden aan vuil maken.. Verder heeft jezelf beroerd voelen weinig zin, je gaat er niet beter van rijden de volgende keer dus stop er maar mee. ik weet dat slecht voelen geen zin heeft, maar zo'n gevoel schuif je niet binnen 10 seconden van je af.... HELAAS![]()
Better luck next time!
quote:lekker kort door de bocht zeg.
Op donderdag 9 januari 2003 13:01 schreef Kogando het volgende:
Je kan het gewoon, of je kan het gewoon niet.. laten we daar nou maar niet teveel woorden aan vuil maken.. Verder heeft jezelf beroerd voelen weinig zin, je gaat er niet beter van rijden de volgende keer dus stop er maar mee.Better luck next time!
iedereen die wel al zijn papiertje heeft heeft toch ook momenten dat het rijden niet goed gaat?
zegt niets over of je door moet gaan met lessen of niet
Ik ben dan wel geslaagd, maar ik durf niet eens auto te rijden. Zo slecht vind ik mezelf rijden
maja... ik voel me wel weer beter door de steun berichtjes.. trek het me nu al stuk minder aan en de volgende keer gaat ik er gewoon weer met volle moed in en dan hoop ik dat het weer lekkerder gaat.
Ik heb ook weleens gehad dat ik dacht van "sjesus, waar heb jij lere rijden man?! Dit is brandhout! Kom op je kan het beter man".
In het begin valt het nog wel mee omdat je instructeur meer voor je rijdt dan jij zelf. Tenminste voor mij wel. Bij me eerste les mocht ik alleen sturen, tweede les sturen en gas, 3de les de rem erbij, de 4de de koppeling erbij en met de 5de les mocht ik pas schakelen... Nu een heeeleboel lessen verder heb ik nog wel eens een slechte dag er tussen zitten, maarja zo leert men.
Nu kijkt mijn instructrice alleen of ik goed in de spiegels/"ver genoeg" kijk, anticiperen enzo...
Geloof mij in het begin kom je ogen tekort...
Nee, het komt wel goed gewoon doorzetten...
quote:dat ogen tekort daar heb ik idd nog last van, maar ik moet ook ff met theorie gaan kloten en dan heb je toch al je voordelen als je alle borden kent
Op donderdag 9 januari 2003 13:42 schreef MaxiTitan het volgende:
Hehe, wat herkenbaar.Ik heb ook weleens gehad dat ik dacht van "sjesus, waar heb jij lere rijden man?! Dit is brandhout! Kom op je kan het beter man".
In het begin valt het nog wel mee omdat je instructeur meer voor je rijdt dan jij zelf. Tenminste voor mij wel. Bij me eerste les mocht ik alleen sturen, tweede les sturen en gas, 3de les de rem erbij, de 4de de koppeling erbij en met de 5de les mocht ik pas schakelen... Nu een heeeleboel lessen verder heb ik nog wel eens een slechte dag er tussen zitten, maarja zo leert men.
Nu kijkt mijn instructrice alleen of ik goed in de spiegels/"ver genoeg" kijk, anticiperen enzo...Geloof mij in het begin kom je ogen tekort...
Nee, het komt wel goed gewoon doorzetten...
Ik mocht echter de eerste dag al rijden... ik heb namelijk lessen van 90 minuten en in de eerste les heb ik al een snelheid van 110 gehaald (NEEEEE DAARMEE BEDOEL IK NIET DAT IK STOER BEN VOOR DE WIJSNEUZEN HIERZO).
hij liet me zien hoe schakelen werkte en koppeling etc.
en 3e les mocht ik al de snelweg op.
quote:hehe... me rij instructeur zei ook al dat ik eens wat minder moet kijken... maja stomme gewoonte..
Op donderdag 9 januari 2003 13:49 schreef clowntje het volgende:
teveel naar de versnellingspook gekeken omdat ik niet meer wist in welke versnelling hij stond.
[Dit bericht is gewijzigd door dJ-Zcore op 09-01-2003 14:03]
Maar ik denk dat jouw 4e rijles beter ging dan die van mij 2 jaar
geleden...
Toen lag er ook allerlei sneeuw en ijs op de weg, net als nu, er
was wel gestrooid, maar de berm was uiteraard nog gladjes....
Aangezien ik nogal ver naar rechts reed..jaja fiets gewend heh
kwam ik met rechterbanden in die berm waardoor we slipten en bijna
tegen boom aanknalden...
Instructeur kon nog net beetje corrigeren met stuur enzo, maar
rest van de les ging niet echt denderend meer
ben best een beetje zenuwachtig, voor het eerst in het donker en ik heb al een week of 4 geen les meer gehad
quote:Ach ik heb soms ook me mindere dagen ook met lesrijden
Op donderdag 9 januari 2003 12:46 schreef dJ-Zcore het volgende:
Halloik heb zojuist m'n 4e rijles gehad en die ging echt beroerd.... de eerste 3 keer ging het veel beter.
Ik voel me vandaag ook niet echt super, omdat ik nogal met school overhoop zit, maar ik had niet verwacht dat het zo'n effect geeft, dat als je je down voelt je ook veel ongeconcentreerder bent en veel meer fouten maakt.Zijn er nog meer mensen die dat wel eens meegemaakt hebben of dat vaker hebben en hoe gaan jullie daarmee om, want ik voel me nu alleen maar beroerder, omdat ik zo beroerd gereden heb
quote:Hangt helemaal van de instructeur af. Ik heb vanaf de eerste les alles zelf moeten doen.
Op donderdag 9 januari 2003 12:47 schreef Pjederdy het volgende:
Ah, dit is het moment dat de instructeur niet meer meeremt en koppelt.
Maar goed, hoe goed een les gaat varieert nogal. Zeker in het begin.
En het is nog maar de 4e les, wat een ander al zei: je doet het nu pas zelf. Hoort er allemaal bij, is niet voor niets les.
quote:tering... dat schrik je wel jah... logisch dat je dan de rest van de rit niet meer rijd alsof er niks gebeurd is.
Op donderdag 9 januari 2003 15:14 schreef yozd het volgende:
Eerste paar gaan kut, dan wat beter, dan weer dipje en daarna gaat
het goed. Zo is het meestal.Maar ik denk dat jouw 4e rijles beter ging dan die van mij 2 jaar
geleden...
Toen lag er ook allerlei sneeuw en ijs op de weg, net als nu, er
was wel gestrooid, maar de berm was uiteraard nog gladjes....
Aangezien ik nogal ver naar rechts reed..jaja fiets gewend heh
kwam ik met rechterbanden in die berm waardoor we slipten en bijna
tegen boom aanknalden...
Instructeur kon nog net beetje corrigeren met stuur enzo, maar
rest van de les ging niet echt denderend meer
voorderest ben ik toch wel blij met alle positieve reacties hier van de mensen.... voel me weer stukken beter en kijk nu positiver tegen het autorijden aan en ik moet me gewoon iets meer zien te relaxen.
zenuwen is best okej, maar vaak nemen ze toch de overhand, zeker als je foutjes maakt, want dan moet je gewoon goed de draad oppakken en niet met dat gevoel blijven zitten, anders blijven die fouten komen.
nogmaals bedankt voor de reacties
quote:donker valt echt mee hoor!!!!
Op donderdag 9 januari 2003 15:15 schreef maple-leaf het volgende:
ik heb volgende week dinsdag weer rijles, bvoor het eerst in het donkerben best een beetje zenuwachtig, voor het eerst in het donker en ik heb al een week of 4 geen les meer gehad
mijn eerste rijles was in het donker en ik had ook verwacht dat het lastiger zou zijn, maar ging echt goed... alleen op landweggetjes had ik afentoe moeite, omdat er dan ineens een bocht van 180 graden kwam en aangezien je in het donker niet superver kan kijken
* dJ-Zcore is weer blij
quote:Dat zei de mijne ook na les 2, maar ondertussen zag ik 3 lessen later nog steeds zijn voet op de koppeling heen en weer gaan. ow ik reed echt beroerd in het begin, krijg dat koppelen en optrekken maar niet goed voor elkaar.... en daar wist die wel wat op... filerijden op de Laan van meerdervoort in den Haag, vanaf toen ging dat fantastisch
Op donderdag 9 januari 2003 15:33 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Hangt helemaal van de instructeur af. Ik heb vanaf de eerste les alles zelf moeten doen.
Maar goed, hoe goed een les gaat varieert nogal. Zeker in het begin.
Daarna heb ik ook nog een flink aantal keer gebaald van me autorijden dat ik dacht 'ik haal het nooit'. Alles is toch nog goedgekomen na meer als 30 rijlessen
quote:Dat ligt dus aan jou, niet aan de rijschool.
Op maandag 3 november 2003 15:07 schreef LoverBoy het volgende:
ik heb al 15lessen gehad en nog steeds bij schakelen en bochten... vind dat het te traag gaat.. daarom zoek ik een andere rijschool nu...
En dan heb ik al 3 jaar me rijbewijs en 2 jaar me eigen auto. Heerlijk dat lekker raggen
Ben ik nou stoer ?
quote:Misschien wat meer gas geven als het te traag gaat? Hoe wil je het sneller hebben? Je denkt toch niet na 15 uurtjes les gewoon mee te kunnen doen in het verkeer op een veilige en verantwoordelijke methode. Ik ging pas in mn spiegels leren kijken bij de 10de les en had dat pas bij de 24ste les onder de knie.
Op maandag 3 november 2003 15:07 schreef LoverBoy het volgende:
ik heb al 15lessen gehad en nog steeds bij schakelen en bochten... vind dat het te traag gaat.. daarom zoek ik een andere rijschool nu...
Lijkt mij meer aan jezelf te liggen. Er zijn zat mensen die nog steeds niet kunnen rijden tewrijl ze al meer dan 10 jaar hun rijbewijs hebben. Sommigen zijn gewoon meer getalenteerd.
had bijna mijn 6 plankjes
situatie schets, hoge dijk Schiedam / Rotterdam
Na goed gekenen te hebben rijd ik langzaam de rode truck voorbij, en zie gelijk dat de groene truck met een te hogesnelheid mij komt naderen, kon net op een paar cm uitwijken, neem een stuk berm mee, en moest gelijk aan de kant van mijn instructeur. Die groene vracht auto was niet te zien vanaf het punt waar ik vertrok. en reed veels te hard, en deed niet eens een poging om te remmen DE HUFTER. Ik draag dan nog een shirt met de blauwe letter L van Les / Leerling
Was toch wel ff lijkbleek toen ik moest stil staan
quote:ja idd zeg.... je ziet geen flikker
Op donderdag 19 februari 2004 11:36 schreef Asskicker het volgende:
Lekker slim van die vrachtwagenchauffeur om zijn bakkie in de bocht neer te zetten
maar ook ik mocht met de 2e les al de snelweg op en de leraar heeft bij mij nooit geschakeld en de koppeling ingetrapt... dat had ik zeer snel onder de knie dus
en ook ik heb wel eens een beroerde led gehad hoor.... dan sloeg de moter wer af omdat ik in zijn drie bij een stoplicht wou optrekken ipv in de 1... of terugschakelen voor een bocht naar de twee en dan in zijn vier zitten
maar met die paar lesjes van de ts je moet nog wennen aan zo'n auto dus geef de moet niet op... gemmideld zijn het in nederland 35 lessen voor als iemand slaagt.... dus je hebt nog alle tijd
*Morgenavond les 6 en 7 achter elkaar
quote:Hahaha bij jou misschien, maar meestal dan 'allang' niet meer...
Op donderdag 9 januari 2003 12:48 schreef Joene het volgende:
Geloof me de eerste 5/6 lessen rijdt je instructeur ipv jij
quote:Ja jongen, dat zijn de zware dingen in het leven.
Op donderdag 9 januari 2003 12:46 schreef dJ-Zcore het volgende:
Halloik heb zojuist m'n 4e rijles gehad en die ging echt beroerd.... de eerste 3 keer ging het veel beter.
Ik voel me vandaag ook niet echt super, omdat ik nogal met school overhoop zit, maar ik had niet verwacht dat het zo'n effect geeft, dat als je je down voelt je ook veel ongeconcentreerder bent en veel meer fouten maakt.Zijn er nog meer mensen die dat wel eens meegemaakt hebben of dat vaker hebben en hoe gaan jullie daarmee om, want ik voel me nu alleen maar beroerder, omdat ik zo beroerd gereden heb
quote:Ik ben vier (4!) maal gezakt, en na een staatsexamen geslaagd.....
Op donderdag 19 februari 2004 21:39 schreef Supaaah het volgende:
Mijn les ging vanmorgen ook superberoerd.. Ik kon me totaal niet concentreren. Maar dat kwam omdat ik 03:00 vannacht ben gaan slapen en werd om 07:20 wakker en om 7:30 stond die man voor de deur. Kwam nog bij dat ik een moeilijke toets op school had vanmiddag die ik goed moest maken.
[Dit bericht is gewijzigd door Hobiedobie op 19-02-2004 21:48]
[Dit bericht is gewijzigd door Hobiedobie op 19-02-2004 21:49]
quote:wow, naja zo maak je nog eens wat mee tijdens rijles.
Op donderdag 19 februari 2004 10:29 schreef Shadow_Smile het volgende:
Mijn dubbele motor rijles ging gister ook beroerd !!!![]()
![]()
had bijna mijn 6 plankjes
situatie schets, hoge dijk Schiedam / Rotterdam
Na goed gekenen te hebben rijd ik langzaam de rode truck voorbij, en zie gelijk dat de groene truck met een te hogesnelheid mij komt naderen, kon net op een paar cm uitwijken, neem een stuk berm mee, en moest gelijk aan de kant van mijn instructeur. Die groene vracht auto was niet te zien vanaf het punt waar ik vertrok. en reed veels te hard, en deed niet eens een poging om te remmen DE HUFTER. Ik draag dan nog een shirt met de blauwe letter L van Les / Leerling
Was toch wel ff lijkbleek toen ik moest stil staan
* super_honda is vandaag geslaagd voor zijn A rijbewijs
Dat heb ik ook, ik haal dan mijn rijbewijs omdat iedereen in mijn omgeving raar kijkt als ik zeg dat ik het eigenlijk niet wil, maar mocht ik dat ding ooit halen, zal ik nooit zelf rijden... Ik ben veel te slecht.quote:Op donderdag 9 januari 2003 13:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben dan wel geslaagd, maar ik durf niet eens auto te rijden. Zo slecht vind ik mezelf rijden
180 graden is gewoon rechtdoor manquote:donker valt echt mee hoor!!!!<p>mijn eerste rijles was in het donker en ik had ook verwacht dat het lastiger zou zijn, maar ging echt goed... alleen op landweggetjes had ik afentoe moeite, omdat er dan ineens een bocht van 180 graden kwam en aangezien je in het donker niet superver kan kijken
Uuhmm...... Nee sorry. Je bent waarschijnlijk in de war met 360 graden.quote:Op vrijdag 27 februari 2004 17:41 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
180 graden is gewoon rechtdoor man![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |