abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 12 augustus 2019 @ 12:13:44 #151
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188404855
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:04 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hoe willen ze dat doen?? Waarschijnlijk komt er gewoon een brexit. Dan heeft de EU nog maar 1 oplossing en dat is ierland vragen de grens niet te sluiten, maar dat lijkt me een onaceptable oplossing. Dan sla je een gat in de dijk.
Waarom zou de EU dat vragen? Dat is ronduit idioot voor de EU omdat we dan al onze grenzen open moeten zetten voor alle WTO leden en dat is niet eens het overwegen waard.
De EU garandeert het GVA, het is er niet aan gebonden, als het VK het GVA breekt dan hoeft de EU daar geen verantwoording voor te nemen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_188404862
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ierland heeft daar geen zin in om nogal evidente redenen.
Tuurlijk hebben ze daar geen zin in, dat snap ik ook wel. Maar als alle oplossingen worden afgeschoten onder het mom van dat wil ik niet hoe moet je dan een oplossing creëeren?? Zoals ik al zei wat gebeurt er na 31 oktober?? Gaan we het risico nemen dat de IRA de wapens oppakt?? Moet de EU dan alsnog het onderspit delven en de grens open houden met alle gevolgen van dien??
speak only if it improves the silence.
pi_188404895
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom zou de EU dat vragen? Dat is ronduit idioot voor de EU omdat we dan al onze grenzen open moeten zetten voor alle WTO leden en dat is niet eens het overwegen waard.
De EU garandeert het GVA, het is er niet aan gebonden, als het VK het GVA breekt dan hoeft de EU daar geen verantwoording voor te nemen.
De EU wil persee het GVA nakomen, als ze daar aan vast blijven houden en de buren werken niet mee, dan is dit de enige oplossing.

Wijk je daarvan af en sluit je de grens, dan zal republiek ierland het verdrag schenden, dan loop je het grote risico op ongeregelheden met dodelijke afloop.
speak only if it improves the silence.
  Moderator maandag 12 augustus 2019 @ 12:20:39 #154
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188404929
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:14 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Tuurlijk hebben ze daar geen zin in, dat snap ik ook wel. Maar als alle oplossingen worden afgeschoten onder het mom van dat wil ik niet hoe moet je dan een oplossing creëeren?? Zoals ik al zei wat gebeurt er na 31 oktober?? Gaan we het risico nemen dat de IRA de wapens oppakt?? Moet de EU dan alsnog het onderspit delven en de grens open houden met alle gevolgen van dien??
Het VK moet met oplossingen komen, niet wij. En nee, de EU grens gaat dicht, dat is gewoon een gegeven omdat de WTO leden anders kunnen eisen dat de EU grenzen voor hun ook, alle 165, open gaan.

Als de IRA de wapens oppakt dan gaan die af in het VK, he? Niet in Ierland of de EU. En vergeet even niet dat terrorisme in NI niet beperkt is tot de IRA maar dat de unionists ook een flink aandeel hebben in het geweld.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator maandag 12 augustus 2019 @ 12:25:54 #155
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188404992
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:17 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De EU wil persee het GVA nakomen, als ze daar aan vast blijven houden en de buren werken niet mee, dan is dit de enige oplossing.

Wijk je daarvan af en sluit je de grens, dan zal republiek ierland het verdrag schenden, dan loop je het grote risico op ongeregelheden met dodelijke afloop.
Nogmaals, het geweld zal in het VK plaatsvinden, niet in de Republiek Ierland, de EU doet zijn uiterste best maar geeft ook aan dat er grenzen zijn, een van die grenzen is dat zondef backstop en WA de grens di ht gaat.

De Republiek schend het verdrag niet omdat de Republiek daartoe gedwongen word door het VK. Wel even duidelijk voor ogen houden wie dit veroorzaakt heeft, he? Dat is dus niet de EU of de Republiek.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 maandag 12 augustus 2019 @ 12:27:58 #156
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188405018
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:14 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Tuurlijk hebben ze daar geen zin in, dat snap ik ook wel. Maar als alle oplossingen worden afgeschoten onder het mom van dat wil ik niet hoe moet je dan een oplossing creëeren?? Zoals ik al zei wat gebeurt er na 31 oktober?? Gaan we het risico nemen dat de IRA de wapens oppakt?? Moet de EU dan alsnog het onderspit delven en de grens open houden met alle gevolgen van dien??
Het is het VK, Engeland eigenlijk, dat uit de EU wil.
Waarom moet Ierland dan door een hoepeltje springen en doen wat Londen wil?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator maandag 12 augustus 2019 @ 12:28:44 #157
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188405024
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:22 schreef TjjWester het volgende:

[..]


Van de officieele 3500 doden tijdens de Troubles vielen er 105 in de Republiek en die vielen allemaal in de grens provincie en 3395 in Noord Ierland.

[ Bericht 12% gewijzigd door capricia op 12-08-2019 16:37:21 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_188405026
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nogmaals, het geweld zal in het VK plaatsvinden, niet in de Republiek Ierland, de EU doet zijn uiterste best maar geeft ook aan dat er grenzen zijn, een van die grenzen is dat zondef backstop en WA de grens di ht gaat.

De Republiek schend het verdrag niet omdat de Republiek daartoe gedwongen word door het VK. Wel even duidelijk voor ogen houden wie dit veroorzaakt heeft, he? Dat is dus niet de EU of de Republiek.
1. De republiek schend het verdrag wel degelijk als zij als eerste de grens sluiten, in het GVA is namelijk niks geregeld voor dit soort situaties.

2. Het geweld zal zich rondom de grens vestigen en zich zeker ook richten op de EU, daarvan gaat de republiek zonder twijfel de klappen krijgen.
speak only if it improves the silence.
pi_188405054
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:27 schreef Ulx het volgende:

[..]


Waarom moet Ierland dan door een hoepeltje springen en doen wat Londen wil?
Wij moeten toch ook doen wat Duitsland wil?

Grote buren, Kleine buren
pi_188405057
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het is het VK, Engeland eigenlijk, dat uit de EU wil.
Waarom moet Ierland dan door een hoepeltje springen en doen wat Londen wil?
Dat zeg ik niet, ik vraag me af of principes, die best verdedigbaar zijn, meer waard zijn dan mensen??? Moet je principes afdwingen als je weet dat er slachtoffers gaan vallen???
speak only if it improves the silence.
  Moderator maandag 12 augustus 2019 @ 12:30:59 #161
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188405061
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:28 schreef TjjWester het volgende:

[..]

1. De republiek schend het verdrag wel degelijk als zij als eerste de grens sluiten, in het GVA is namelijk niks geregeld voor dit soort situaties.

2. Het geweld zal zich rondom de grens vestigen en zich zeker ook richten op de EU, daarvan gaat de republiek zonder twijfel de klappen krijgen.
1. Nee. Ierland acteert onder dwang door de acties van het VK.

2. Nee.

Ik zou mij eens wat meer inlezen als ik jou was.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 maandag 12 augustus 2019 @ 12:31:14 #162
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188405067
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:28 schreef TjjWester het volgende:

[..]

1. De republiek schend het verdrag wel degelijk als zij als eerste de grens sluiten, in het GVA is namelijk niks geregeld voor dit soort situaties.

2. Het geweld zal zich rondom de grens vestigen en zich zeker ook richten op de EU, daarvan gaat de republiek zonder twijfel de klappen krijgen.
1. Nee. Ierland wordt door de actie van het VK gedwongen dit te doen. Het kan makkelijk voirkomen worden als het VK artikel 50 intrekt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator maandag 12 augustus 2019 @ 12:31:52 #163
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188405079
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:30 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik vraag me af of principes, die best verdedigbaar zijn, meer waard zijn dan mensen??? Moet je principes afdwingen als je weet dat er slachtoffers gaan vallen???
Ok, hoeveel Nederlandse banen en verlies van welvaart is jou het VK waard? Simpele vraag.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_188405121
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:31 schreef Ulx het volgende:

[..]

1. Nee. Ierland wordt door de actie van het VK gedwongen dit te doen. Het kan makkelijk voirkomen worden als het VK artikel 50 intrekt.
Het GVA regelt daar niks voor, er is geen rekening gehouden met eisen die voortkomen uit de E.U. Er is voor republiek geen uitzondering omdat ze moeten voldoen aan brusselse regels.


Daarnaast dwingt het vk ze nergens toe.
speak only if it improves the silence.
  Moderator maandag 12 augustus 2019 @ 12:39:30 #165
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188405169
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:32 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dus jij snapt niet dat het geweld zich rondom de grens zal manifesteren?? En je begrijpt ook niet dat het geweld zich mede zal richten tegen de republiek en Brussel?? Dan vraag ik me toch sterk af wie eens moet gaan nadenken...........
De meeste doden vielen in Belfast en omgeving, niet aan de grens. Maar je kunt dat gewoon nalezen op het Internet, hoor.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 12 augustus 2019 @ 12:39:47 #166
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_188405173
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:35 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Het GVA regelt daar niks voor, er is geen rekening gehouden met eisen die voortkomen uit de E.U. Er is voor republiek geen uitzondering omdat ze moeten voldoen aan brusselse regels.

Daarnaast dwingt het vk ze nergens toe.
Volgens mij snap je niet helemaal wat er in het GVA staat. Er staat niks over open grenzen in principe. Dit is meer het gevolg van wat er wel in staat.

Namelijk dat Ierland en Noord-Ierland in een zgn. douane unie moeten zitten, waardoor je geen grenscontroles hoeft uit te voeren (en dus open grenzen).

Als die douane unie wordt opgezegd, door het VK in dit geval, dan is het wel degelijk het VK die daarmee het GVA akkoord opzegt.

Vervolgens dwingen de regels van het WTO de Europese Unie (en dus Ierland) om de grens dan te sluiten.
Maar het is in eerste instantie het VK dat het GVA breekt, niet Ierland.

Snap je dat verschil?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator maandag 12 augustus 2019 @ 12:42:31 #167
54278 crew  Tijger_m
42
pi_188405204
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:35 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Het GVA regelt daar niks voor, er is geen rekening gehouden met eisen die voortkomen uit de E.U. Er is voor republiek geen uitzondering omdat ze moeten voldoen aan brusselse regels.

Daarnaast dwingt het vk ze nergens toe.
Ok dan, je hebt helemaal gelijk. En nu?

Als het VK zijn grens open laat dan staan alle grenzen in het VK open voor alle WTO leden. Dat is gewoon een feit. De EU gaat dat niet doen, dat is ook een feit. Ondertussen kost NI het VK 14 miljard per jaar netto en dat bedrag gaat dan fors oplopen.

Eens kijken hoe lang dat duurt, de IRA kan gewoon thuis blijven en gaat winnen zonder een schot af te vuren. Sinn Fein lacht zich momenteel helemaal ziek, die leunen lekker achterover en gaan hard richting hun levendoel, Ierse reunificatie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_188405230
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De meeste doden vielen in Belfast en omgeving, niet aan de grens. Maar je kunt dat gewoon nalezen op het Internet, hoor.
Dat dreigen met geweld bevalt me niet zo

Buiten dat is de technologie en infiltratie dusdanig dat dit soort clubjes , op een gek na, nauwelijks kans meer hebben.

ETA? Allemaal opgesloten of vermoord
pi_188405253
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:39 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Volgens mij snap je niet helemaal wat er in het GVA staat. Er staat niks over open grenzen in principe. Dit is meer het gevolg van wat er wel in staat.

Namelijk dat Ierland en Noord-Ierland in een zgn. douane unie moeten zitten, waardoor je geen grenscontroles hoeft uit te voeren (en dus open grenzen).

Als die douane unie wordt opgezegd, door het VK in dit geval, dan is het wel degelijk het VK die daarmee het GVA akkoord opzegt.

Vervolgens dwingen de regels van het WTO de Europese Unie (en dus Ierland) om de grens dan te sluiten.
Maar het is in eerste instantie het VK dat het GVA breekt, niet Ierland.

Snap je dat verschil?
Jij gaat uit van het verkeerde veronderstelling, het vk zal het GVA niet gaan opzeggen noch de grens sluiten, dat krijgen ze politiek gezien helemaal niet geregeld. Sterker nog het is de vraag of ze er enig belang bij hebben om actie te ondernemen.
speak only if it improves the silence.
  maandag 12 augustus 2019 @ 12:46:30 #170
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_188405269
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:45 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Jij gaat uit van het verkeerde veronderstelling, het vk zal het GVA niet gaan opzeggen noch de grens sluiten, dat krijgen ze politiek gezien helemaal niet geregeld. Sterker nog het is de vraag of ze er enig belang bij hebben om actie te ondernemen.
Probeer eens te lezen.

Door uit de EU te gaan, zegt het VK de douane unie op, een kernonderdeel van het GVA.

Ik snap serieus niet wat hier zo moeilijk aan te begrijpen is.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_188405296
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Probeer eens te lezen.

Door uit de EU te gaan, zegt het VK de douane unie op, een kernonderdeel van het GVA.
Nee die twee zijn NIET aan elkaar gekoppeld, ja ik geef toe brussel heeft die twee wel gekoppeld, Het VK heeft geen enkele plicht om de douane unie te verlaten als gevolg van de brexit, de republiek heeft die plicht wel!
speak only if it improves the silence.
  maandag 12 augustus 2019 @ 12:48:59 #172
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_188405304
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:48 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee die twee zijn NIET aan elkaar gekoppeld, ja ik geef toe brussel heeft die twee wel gekoppeld, Het VK heeft geen enkele plicht om de douane unie te verlaten als gevolg van de brexit, de republiek heeft die plicht wel!
Dat zijn ze wel, lees het GVA nog maar eens.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_188405316
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:48 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat zijn ze wel, lees het GVA nog maar eens.
De tekst staat gewoon online, het vk hoeft niet uit de unie te stappen bij een brexit, daar is niks voor geregeld.
speak only if it improves the silence.
  maandag 12 augustus 2019 @ 12:50:52 #174
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_188405327
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:49 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De tekst staat gewoon online, het vk hoeft niet uit de unie te stappen bij een brexit, daar is niks voor geregeld.
Daar hoef je niks voor te regelen. Dat is de facto de situatie.

Ik kan je hier geen snelcursus internationaal recht geven, gast. Dat moet je echt zelf uitzoeken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_188405382
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:50 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Daar hoef je niks voor te regelen. Dat is de facto de situatie.

Ik kan je hier geen snelcursus internationaal recht geven, gast. Dat moet je echt zelf uitzoeken.
Zoals ik zal zei regelt het verdrag totaal niks over een lidmaatschap van de douane unie na een brexit, de britten kunnen rustig legaal lid blijven na 31 oktober, het probleem ligt dan aan de zijde van de republiek.

Als je dat wilt betwisten dan komt je met zuivere bronnen.
speak only if it improves the silence.
pi_188405455
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:53 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Zoals ik zal zei regelt het verdrag totaal niks over een lidmaatschap van de douane unie na een brexit, de britten kunnen rustig legaal lid blijven na 31 oktober, het probleem ligt dan aan de zijde van de republiek.

Als je dat wilt betwisten dan komt je met zuivere bronnen.
De UK vertrekt uit Europa, Als een Europees land, in dit geval Ierland moet je dus de grenzen sluiten omdat de UK de EU en Doane jnie verlaat.

[ Bericht 7% gewijzigd door capricia op 12-08-2019 16:39:00 ]
pi_188405519
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:57 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

De UK vertrekt uit Europa, Als een Europees land, in dit geval Ierland moet je dus de grenzen sluiten omdat de UK de EU en Doane jnie verlaat.

Nogmaals het vk verlaat de douane unie met ierland niet, ze verlaten de europese unie, twee heel verschillende dingen, die niet gekoppeld zijn.

Het vk is op geen enkele wijze verplicht uit het GVA of de bijbehorende unie te stappen, en ja inderdaad levert dat groot een probleem op voor de republiek.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 12-08-2019 16:40:48 ]
speak only if it improves the silence.
  maandag 12 augustus 2019 @ 13:01:42 #178
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_188405540
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:53 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Zoals ik zal zei regelt het verdrag totaal niks over een lidmaatschap van de douane unie na een brexit, de britten kunnen rustig legaal lid blijven na 31 oktober, het probleem ligt dan aan de zijde van de republiek.

Als je dat wilt betwisten dan komt je met zuivere bronnen.
Nee, want de volgende dingen gaan namelijk gebeuren (en zijn ook al aangekondigd door het VK).

1. Na uittreding gaat het VK alle importtarieven afschaffen / op 0% zetten.
2. Hiermee zijn de douane regels in Noord-Ierland anders dan in Ierland, waar immers nog wel tarieven zijn.
3. Hiermee is er dus zelfs onofficieel geen sprake meer van een douane unie.
4. Aangezien het VK voor de EU nu een 3e land is en je volgens de WTO alle 3e landen hetzelfde moet behandelen moet de EU of alle grenzen opengooien voor alle 3e landen of de grens met Noord-Ierland sluiten.
5. De EU ziet niets in economische suïcide, dus sluit de grens met Noord-Ierland.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_188405578
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, want de volgende dingen gaan namelijk gebeuren (en zijn ook al aangekondigd door het VK).

1. Na uittreding gaat het VK alle importtarieven afschaffen / op 0% zetten.
2. Hiermee zijn de douane regels in Noord-Ierland anders dan in Ierland, waar immers nog wel tarieven zijn.
3. Hiermee is er dus zelfs onofficieel geen sprake meer van een douane unie.
4. Aangezien het VK voor de EU nu een 3e land is en je volgens de WTO alle 3e landen hetzelfde moet behandelen moet de EU of alle grenzen opengooien voor alle 3e landen of de grens met Noord-Ierland sluiten.
5. De EU ziet niets in economische suïcide, dus sluit de grens met Noord-Ierland.
Daarbij ga je weer uit van actie vanuit het vk, zolang zij zich aan de regels houden, ik ga uit van grote politieke verdeeldheid, blijven ze lid van de unie en ligt het werkelijke probleem dus in de republiek.


In het bovenstaande voorbeeld zullen ze inderdaad het vedrag schenden.
speak only if it improves the silence.
  maandag 12 augustus 2019 @ 13:04:23 #180
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_188405589
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:00 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nogmaals het vk verlaat de douane unie met ierland niet, ze verlaten de europese unie, twee heel verschillende dingen, die niet gekoppeld zijn.

Het vk is op geen enkele wijze verplicht uit het GVA of de bijbehorende unie te stappen, en ja inderdaad levert dat groot een probleem op voor de republiek.
De EU is tevens ook een douane unie. Noord-Ierland heeft een douane unie met de EU, waar Ierland in ligt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 12 augustus 2019 @ 13:05:10 #181
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_188405603
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:03 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Daarbij ga je weer uit van actie vanuit het vk, zolang zij zich aan de regels houden, ik ga uit van grote politieke verdeeldheid, blijven ze lid van de unie en ligt het werkelijke probleem dus in de republiek.

In het bovenstaande voorbeeld zullen ze inderdaad het vedrag schenden.
Wat ze al maanden (zo niet jaren) aankondigen te gaan doen. En ze kunnen ook eigenlijk niet anders.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Overall beste user 2022 maandag 12 augustus 2019 @ 13:05:27 #182
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188405609
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:53 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Zoals ik zal zei regelt het verdrag totaal niks over een lidmaatschap van de douane unie na een brexit, de britten kunnen rustig legaal lid blijven na 31 oktober, het probleem ligt dan aan de zijde van de republiek.

Als je dat wilt betwisten dan komt je met zuivere bronnen.
Uit van de douane-unie is heilig voor de brexiteers. Als ze in de douane-unie blijven mogen ze geen geweldige nieuwe supergunstige handelsverdragen sluiten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 12 augustus 2019 @ 13:06:48 #183
141482 Q.
JurassiQ
pi_188405626
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Uit van de douane-unie is heilig voor de brexiteers. Als ze in de douane-unie blijven mogen ze geen geweldige nieuwe supergunstige handelsverdragen sluiten.
En iedereen staat in de rij om het land te plunderen geweldige handelsverdragen af te sluiten die voor de UK oneindig veel beter zijn dan de verdragen die ze onder de EU paraplu hadden. *O*
For great justice!
  Overall beste user 2022 maandag 12 augustus 2019 @ 13:07:08 #184
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188405631
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:03 schreef TjjWester het volgende:
ik ga uit van grote politieke verdeeldheid
Bij wie?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_188405632
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wat ze al maanden (zo niet jaren) aankondigen te gaan doen. En ze kunnen ook eigenlijk niet anders.
Mee eens maar in hoeverre is zoiets relealistisch?? Wat mij betreft is het veel realistischer dat enige verandering net zo lang misschien wel langer zal aanslepen dan het brexit dossier. Uitstappen is makkelijker dan verder gaan.
speak only if it improves the silence.
pi_188405636
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:03 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Daarbij ga je weer uit van actie vanuit het vk, zolang zij zich aan de regels houden, ik ga uit van grote politieke verdeeldheid, blijven ze lid van de unie en ligt het werkelijke probleem dus in de republiek.


In het bovenstaande voorbeeld zullen ze inderdaad het vedrag schenden.
Wat snap je niet aan dat de UK dit veroorzaakt. De EU, noch Ierland zijn partij hierin want de UK besluit om de EU te verlaten. Jij verwacht dat Europa nu met hangende pootjes alles gaat accepteren?
pi_188405662
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Uit van de douane-unie is heilig voor de brexiteers. Als ze in de douane-unie blijven mogen ze geen geweldige nieuwe supergunstige handelsverdragen sluiten.
Ze mogen onderhandelen, stel dat een gemiddeld handelsverdrag 5 jaar duurt, dan kun je als populistische premier het risico nemen en er op gokken dat tegen die tijd de republiek al lang actie heeft ondernomen, is ook weer goed voor de buhne.
speak only if it improves the silence.
pi_188405669
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Bij wie?
Parlement. Ik voorzie een chaos die vele malen groter is dan wat we nu bij de brexit hebben gezien.
speak only if it improves the silence.
  Overall beste user 2022 maandag 12 augustus 2019 @ 13:10:28 #189
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188405676
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:10 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Parlement. Ik voorzie een chaos die vele malen groter is dan wat we nu bij de brexit hebben gezien.
Vk?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_188405680
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:10 schreef Ulx het volgende:

[..]

Vk?
Uiteraard, de EU landen komen er wel weer bovenop.
speak only if it improves the silence.
  Overall beste user 2022 maandag 12 augustus 2019 @ 13:13:34 #191
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188405729
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:09 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ze mogen onderhandelen, stel dat een gemiddeld handelsverdrag 5 jaar duurt, dan kun je als populistische premier het risico nemen en er op gokken dat tegen die tijd de republiek al lang actie heeft ondernomen, is ook weer goed voor de buhne.
Dus vijf jaar lang chaos en daarna word je herkozen? Zo'n scenario? Andere landen die gaan tijd stoppen in een deal die misschien wel of niet of eh, euh, ja, nee, uhmme, goh, weetniet....
Zou jij dat doen? Of wacht je dan even tot het VK geen keus meer heeft?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_188405766
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus vijf jaar lang chaos en daarna word je herkozen? Zo'n scenario? Andere landen die gaan tijd stoppen in een deal die misschien wel of niet of eh, euh, ja, nee, uhmme, goh, weetniet....
Zou jij dat doen? Of wacht je dan even tot het VK geen keus meer heeft?
Tuurlijk wachten andere landen maar dat zal alleen maar leiden tot meer politieke chaos in het vk, ze zijn niet zo goed in damaged control he.
speak only if it improves the silence.
pi_188406048
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:30 schreef riazop het volgende:

[..]

Wij moeten toch ook doen wat Duitsland wil?

Grote buren, Kleine buren
Het enige kleine probleempje met je redenatie is dat de Britten in deze analoog de kleine buren zijn. Het gaat om de Britten vs. de EU, niet om de Britten vs. Ierland.
pi_188406076
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het enige kleine probleempje met je redenatie is dat de Britten in deze analoog de kleine buren zijn. Het gaat om de Britten vs. de EU, niet om de Britten vs. Ierland.
Klopt maar wat ik een paar keer probeeer aan te geven is dat als het vk besluitenloos blijft en ongewenst blijft afwachten dan komt het probleem in de republiek te liggen en daarmee weer op het brusselse bordje.
speak only if it improves the silence.
pi_188406099
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 12:44 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat dreigen met geweld bevalt me niet zo

Buiten dat is de technologie en infiltratie dusdanig dat dit soort clubjes , op een gek na, nauwelijks kans meer hebben.

ETA? Allemaal opgesloten of vermoord
Het is geen dreigen, het is al een feit:

https://sceptr.net/2018/0(...)se-sinn-fein-leider/

https://www.nrc.nl/nieuws(...)tobom-derry-a3650988

https://www.metronieuws.n(...)n-gevonden-in-londen


De bommen gaan sinds het brexitreferendum al weer af en dat zal alleen maar erger worden na een no deal brexit.


Edit: in 2018 spreek je dan over ruim 100 aanslagen: https://www.trouw.nl/nieu(...)erse-grens~b8158752/

quote:
De dreigende brexit en de mogelijk sluiting van de grens zorgt voor oplopende spanningen. Verschillende nog actieve katholieke paramilitaire splintergroepen zien brexit als een geschenk van God om het fragiele vredesproces om zeep te helpen. Het afgelopen jaar waren er nog ruim honderd aanslagen. “Het raakt iedereen diep”, zegt Fearon nadrukkelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 12 augustus 2019 @ 14:09:22 #196
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_188406526
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:38 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is geen dreigen, het is al een feit:

https://sceptr.net/2018/0(...)se-sinn-fein-leider/

https://www.nrc.nl/nieuws(...)tobom-derry-a3650988

https://www.metronieuws.n(...)n-gevonden-in-londen

De bommen gaan sinds het brexitreferendum al weer af en dat zal alleen maar erger worden na een no deal brexit.

Edit: in 2018 spreek je dan over ruim 100 aanslagen: https://www.trouw.nl/nieu(...)erse-grens~b8158752/
[..]

De unionists zijn wat dat betreft ook geen haar beter.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_188406569
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 14:09 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De unionists zijn wat dat betreft ook geen haar beter.
Nee, zeker niet. Het geweld komt van 2 kanten. Ik wilde alleen aangeven dat het geen 'dreigen met geweld' is, maar gewoon de harde werkelijkheid. Nu al.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Overall beste user 2022 maandag 12 augustus 2019 @ 14:23:34 #198
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188406735
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 13:36 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Klopt maar wat ik een paar keer probeeer aan te geven is dat als het vk besluitenloos blijft en ongewenst blijft afwachten dan komt het probleem in de republiek te liggen en daarmee weer op het brusselse bordje.
Nee. Want het VK heeft artikel 50 gestart. Doen ze niks gaan ze automatisch de EU uit.
Gaan zeggen dat Brussel 'dan maar wat moet doen' is flauwekul. Dat is de zaak omdraaien.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_188406953
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 14:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee. Want het VK heeft artikel 50 gestart. Doen ze niks gaan ze automatisch de EU uit.
Gaan zeggen dat Brussel 'dan maar wat moet doen' is flauwekul. Dat is de zaak omdraaien.
Wacht even we zijn het eens dat er een no deal brexit komt als het vk niks doet, dat gaat idd automatisch.

Het gaat om de douane unie.

[ Bericht 3% gewijzigd door TjjWester op 12-08-2019 14:42:19 ]
speak only if it improves the silence.
  Overall beste user 2022 maandag 12 augustus 2019 @ 14:46:25 #200
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_188407105
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 14:36 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Wacht even we zijn het eens dat er een no deal brexit komt als het vk niks doet, dat gaat idd automatisch.

Het gaat om de douane unie.
Het VK wil geen douane-unie. De brexiteers dan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')