abonnement Unibet Coolblue
pi_188419511
Gisteren mijn eerste racefietsje gekocht. Het is een Merida Scultura 300 geworden met een 105 groepset (2x11) er op. Er zitten Supra RA pro wielen onder. Fietsje is nog geen 3 jaar oud en ziet er nog supernetjes uit. Vanmiddag maar eens op mijn gemak het een en ander gaan afstellen, hopelijk morgenavond geen regen. Wil het eerste ritje toch graag even op een droog wegdek doen om op het gemak aan de fiets te gaan wennen. Zal heel wat anders zijn dan de mtb die ik tot nu toe alleen maar gebruikte.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:17:02 #82
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_188422093
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 10:05 schreef CRX_master het volgende:
Gisteren mijn eerste racefietsje gekocht. Het is een Merida Scultura 300 geworden met een 105 groepset (2x11) er op. Er zitten Supra RA pro wielen onder. Fietsje is nog geen 3 jaar oud en ziet er nog supernetjes uit. Vanmiddag maar eens op mijn gemak het een en ander gaan afstellen, hopelijk morgenavond geen regen. Wil het eerste ritje toch graag even op een droog wegdek doen om op het gemak aan de fiets te gaan wennen. Zal heel wat anders zijn dan de mtb die ik tot nu toe alleen maar gebruikte.
Klinkt als een goede aankoop ^O^

Bij een fietsenmaker of particulier gekocht?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_188424290
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 13:17 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Klinkt als een goede aankoop ^O^

Bij een fietsenmaker of particulier gekocht?
Particulier. Fietsje stond altijd netjes binnen direct na het rijden en je ziet er aan dat hij goed onderhouden is.
Net even de pedaaltjes wat lichter gezet en het zadel afgesteld. Hopelijk morgen droog genoeg om eens een stukje te gaan rijden, nu 100 meter gedaan. Merk wel dat sturen wat gevoeliger is dan met zo’n breed mtb stuur. Gaat even wennen worden. En het remt wat minder goed dan de discs op mijn mtb. Ook dat is even wennen.
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:50:39 #84
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188425291
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 10:05 schreef CRX_master het volgende:
Gisteren mijn eerste racefietsje gekocht. Het is een Merida Scultura 300 geworden met een 105 groepset (2x11) er op. Er zitten Supra RA pro wielen onder. Fietsje is nog geen 3 jaar oud en ziet er nog supernetjes uit. Vanmiddag maar eens op mijn gemak het een en ander gaan afstellen, hopelijk morgenavond geen regen. Wil het eerste ritje toch graag even op een droog wegdek doen om op het gemak aan de fiets te gaan wennen. Zal heel wat anders zijn dan de mtb die ik tot nu toe alleen maar gebruikte.
Volgens mij had Patroon die wielen en vond hij ze niet zo stijf?
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:57:13 #85
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188425380
Rondje Allos, Col des Champs en Cayolle gedaan. Het was echt heel mooi. Het gaat door een natuurgebied Mercantour en de omgeving en dorpen zijn veel mooier dan die lelijke skidorpen rondom Barcelonnette. Het was wel zwaar, totaal iets van 50km klimmen dus op de laatste col ging ik helemaal dood. Ik had ook geen drinken meer, foutje, dus kwam met kramp boven. Hele smalle weg ook van de Cayolle terug naar Barcelonette. Veel stukken waar geen 2 auto's kunnen passeren. Net een soort van mini Marmot. 😄
pi_188425413
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 16:50 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Volgens mij had Patroon die wielen en vond hij ze niet zo stijf?
Klopt. Heb ze met 50 euro verlies weer teruggestuurd omdat ik er op had gereden. Bij goed aanzetten kwamen ze tegen de remblokken. Schijnen ze zelf ook te zeggen, een comfort set. Maar misschien is mijn referentie kader heel anders dan die van CRX.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:59:34 #87
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188425433
Oja en gisteren mijn achterband vervangen. Het canvas kwam door het loopvlak op een paar plekjes. Vittoria corsa G waar ik dus 0x lek mee heb gereden.
pi_188425434
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 16:57 schreef kaasplankje het volgende:
Rondje Allos, Col des Champs en Cayolle gedaan. Het was echt heel mooi. Het gaat door een natuurgebied Mercantour en de omgeving en dorpen zijn veel mooier dan die lelijke skidorpen rondom Barcelonnette. Het was wel zwaar, totaal iets van 50km klimmen dus op de laatste col ging ik helemaal dood. Ik had ook geen drinken meer, foutje, dus kwam met kramp boven. Hele smalle weg ook van de Cayolle terug naar Barcelonette. Veel stukken waar geen 2 auto's kunnen passeren. Net een soort van mini Marmot. 😄
Mooi he! Top!
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_188438667
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 16:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Klopt. Heb ze met 50 euro verlies weer teruggestuurd omdat ik er op had gereden. Bij goed aanzetten kwamen ze tegen de remblokken. Schijnen ze zelf ook te zeggen, een comfort set. Maar misschien is mijn referentie kader heel anders dan die van CRX.
Ik heb geen referentiekader nog, is mijn eerste fietsje. Als het vervelend wordt zal er geïnvesteerd moeten worden in andere wielen op den duur. Maar eerst maar eens op het gemak gaan fietsen en wennen aan de fiets en de afstand uit gaan bouwen. Investeren in materiaal vind ik niet erg, als het een doel dient.
pi_188438714
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 09:39 schreef CRX_master het volgende:

[..]

Ik heb geen referentiekader nog, is mijn eerste fietsje. Als het vervelend wordt zal er geïnvesteerd moeten worden in andere wielen op den duur. Maar eerst maar eens op het gemak gaan fietsen en wennen aan de fiets en de afstand uit gaan bouwen. Investeren in materiaal vind ik niet erg, als het een doel dient.
Ik denk dat je er niets van merkt. Ik zocht toen gewoon een goede vervanger voor mijn Fulcrum racing 3 die een stuk stijver aanvoelden. Ik denk dat je er veel plezier van gaat beleven en dan is later een mooie upgrade altijd nog mogelijk!
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 14 augustus 2019 @ 09:45:09 #91
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_188438737
Weet iemand of muzas nog een nieuw frame zoekt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 14 augustus 2019 @ 10:20:20 #92
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_188439184
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 09:39 schreef CRX_master het volgende:

[..]

Ik heb geen referentiekader nog, is mijn eerste fietsje. Als het vervelend wordt zal er geïnvesteerd moeten worden in andere wielen op den duur. Maar eerst maar eens op het gemak gaan fietsen en wennen aan de fiets en de afstand uit gaan bouwen. Investeren in materiaal vind ik niet erg, als het een doel dient.
Ik denk dat je dat vooral gaat merken als je gaat koersen, of als je met meer dan 70km/h een berg afdaalt. Dan zal je merken dat de fiets wat onvast en zwabberig reageert op stuur beweging en moet je een beetje rustig aan doen. Dus bij normaal gebruik (toeren) geen probleem.
pi_188439272
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 10:20 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat vooral gaat merken als je gaat koersen, of als je met meer dan 70km/h een berg afdaalt. Dan zal je merken dat de fiets wat onvast en zwabberig reageert op stuur beweging en moet je een beetje rustig aan doen. Dus bij normaal gebruik (toeren) geen probleem.
Dan zal dat de eerste jaren geen enkel probleem op moeten leveren.
Ben nog wel in de markt voor een goede bibshort. Heb nu een relatief goedkoop ding, de zeem daarvan is niet ideaal. Iemand daar nog een goede tip voor? Zal de komende tijd 1-2 uur gaan fietsen en dat langzaam uit bouwen zodra mogelijk. Moet ook weer niet te duur worden, zie bibshorts van 180 euro langs komen bij de zoektocht. Dat is toch wel wat aan de dure kant vind ik :)
pi_188440736
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 10:26 schreef CRX_master het volgende:

[..]

Dan zal dat de eerste jaren geen enkel probleem op moeten leveren.
Ben nog wel in de markt voor een goede bibshort. Heb nu een relatief goedkoop ding, de zeem daarvan is niet ideaal. Iemand daar nog een goede tip voor? Zal de komende tijd 1-2 uur gaan fietsen en dat langzaam uit bouwen zodra mogelijk. Moet ook weer niet te duur worden, zie bibshorts van 180 euro langs komen bij de zoektocht. Dat is toch wel wat aan de dure kant vind ik :)
Ik heb al jaren geen losse broeken meer gekocht, maar volgens mij koop je voor 50-60 euro een redelijke bibshort van craft of sportful ofzo.
Zeker voor 1-2 uur moet dat voldoende zijn, voor meer ook wel.


Volgens mij heb ik Ivo wel eens horen zeggen dat hij gewoon 200-300 km met een Decathlon broek rijdt, als het zadel maar goed is.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 13:50:53 #95
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_188442433
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 10:26 schreef CRX_master het volgende:

[..]

Dan zal dat de eerste jaren geen enkel probleem op moeten leveren.
Ben nog wel in de markt voor een goede bibshort. Heb nu een relatief goedkoop ding, de zeem daarvan is niet ideaal. Iemand daar nog een goede tip voor? Zal de komende tijd 1-2 uur gaan fietsen en dat langzaam uit bouwen zodra mogelijk. Moet ook weer niet te duur worden, zie bibshorts van 180 euro langs komen bij de zoektocht. Dat is toch wel wat aan de dure kant vind ik :)
Ik vind een Sportful Bodyfit Pro wel fijn, die kan je af en toe voor ¤80 vinden, maar kan me voorstellen dat je dat nog wat duur vindt. Hoor ook goede verhalen over DHB bib shorts op Wiggle. Anders kan je altijd kijken of je iets van Craft/Sportful/Castelli etc met goede korting kan kopen op cyclewear.eu.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_188444525
Zijn er hier meer met het probleem dat de Garmin niet met de Garmin Connect app synchroniseert op de telefoon? Hij maakt bij mij wel verbindin maar vervolgens wordt de rit niet geupload.

Dit is nu al een tijdje zo waardoor ik de Garmin aan de PC moet doen om de rit te uploaden. Ik heb de app al verwijdert en opnieuw geinstaleerd maar dat lijkt ook niet te werken. Heeft iemand nog een andere tip?
  woensdag 14 augustus 2019 @ 19:12:29 #97
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188447472
Voor het eerst sinds tijden een heerlijk soloritje gemaakt. Lekker weer, begon goed met wind in de rug. Daarna lekker over allerlei verschillende paden in de bossen/hei. Brede knetterharde gravel/zandwegen, net asfalt. Smalle zandpaadjes door de hei, paadjes die er volgens strava moesten zijn maar in werkelijkheid half dichtgegroeid waren, paden die helemaal aan stront gereden waren door de houthakkers, jeeptracks en alles wat daartussen zat. _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 19:35:20 #98
545 dop
:copyright: dop
pi_188447839
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:12 schreef kanovinnie het volgende:
Voor het eerst sinds tijden een heerlijk soloritje gemaakt. Lekker weer, begon goed met wind in de rug. Daarna lekker over allerlei verschillende paden in de bossen/hei. Brede knetterharde gravel/zandwegen, net asfalt. Smalle zandpaadjes door de hei, paadjes die er volgens strava moesten zijn maar in werkelijkheid half dichtgegroeid waren, paden die helemaal aan stront gereden waren door de houthakkers, jeeptracks en alles wat daartussen zat. _O_
Je begint een echte gravelgrinder te worden 😘
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:05:50 #99
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188448371
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:35 schreef dop het volgende:

[..]

Je begint een echte gravelgrinder te worden 😘
Ik had een route uitgezet om wat tegeltjes te pakken, dan weet je nooit waar je uitkomt.

Viel me niets tegen eigenlijk :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188449064
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:12 schreef kanovinnie het volgende:
Voor het eerst sinds tijden een heerlijk soloritje gemaakt. Lekker weer, begon goed met wind in de rug. Daarna lekker over allerlei verschillende paden in de bossen/hei. Brede knetterharde gravel/zandwegen, net asfalt. Smalle zandpaadjes door de hei, paadjes die er volgens strava moesten zijn maar in werkelijkheid half dichtgegroeid waren, paden die helemaal aan stront gereden waren door de houthakkers, jeeptracks en alles wat daartussen zat. _O_
Dat heb ik vandaag ook gedaan in Limburg. Wel is waar met de MTB maar manmanman wat was dat genieten. Van keiharde gravelpaden tot karresporen die boeren gebruiken om bij hun akkers te komen tot dikke single tracks diep in het bos en alles wat er tussenin hoort. _O_ Ohja en een klein beetje asfalt om op het onverharde paden te komen :+ Ik ben sowieso verknocht aan Limburg maar vandaag een hele gave andere kant ondekt.

https://www.strava.com/activities/2618555013
138km en iets over de 2000 hm _O_






Ja, het is een verlaten spoorlijn. Moest goed zoeken naar een plekje om erop te komen maar die vond ik op een stuk wat aanvankelijk doodlopend leek. Nog eens goed gekeken en verrek er lag een smal paadje dat uitkwam naast een viaduct. Daar al klunend naar beneden geklommen en naast het spoort gefietst,

[ Bericht 2% gewijzigd door Najieto op 14-08-2019 20:58:24 ]
pi_188450826
Ja Limburg is daarin wel een klein pareltje, maar vergeet de grensstreek, België (hoge venen) en Eifel niet🥳
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_188451089
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:52 schreef MarcoD het volgende:
Ja Limburg is daarin wel een klein pareltje, maar vergeet de grensstreek, België (hoge venen) en Eifel niet🥳
Zo ver ben ik nog niet :P. Eerst maar eens wat ervaring opdoen in Nederland voordat we die kant op gaan.
  FOK!fotograaf woensdag 14 augustus 2019 @ 22:28:32 #103
73911 ultra_ivo
pi_188451596
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 11:50 schreef cafca het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik Ivo wel eens horen zeggen dat hij gewoon 200-300 km met een Decathlon broek rijdt, als het zadel maar goed is.
Klopt, de middenkwaliteit Decathlon broeken (oranje zeem). Ik ga ook die weer gebruiken tijdens Parijs-Brest-Parijs. Overigens niet als bib-shorts, dat kunnen m'n schouders niet aan.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 21:58:27 #104
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_188468213
Mijn ervaring met de Decathlon broekjes met de blauwe zeem is dat je die dan weer beter kan overslaan. Zeem schuurt na verloop van tijd tegen je binnenbeen aan, erg fijn als je nog 100km moet.... Kijkend naar de reviews ben ik ook niet de enige die daar last van heeft.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  donderdag 15 augustus 2019 @ 22:22:54 #105
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188469011
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:58 schreef Rodgrod het volgende:
Mijn ervaring met de Decathlon broekjes met de blauwe zeem is dat je die dan weer beter kan overslaan. Zeem schuurt na verloop van tijd tegen je binnenbeen aan, erg fijn als je nog 100km moet.... Kijkend naar de reviews ben ik ook niet de enige die daar last van heeft.
Volgens mij zijn er ook specifieke vrouwenbroeken waarbij het zeem anders is. Idem voor zadels
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 augustus 2019 @ 07:45:34 #106
73911 ultra_ivo
pi_188472790
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2019 21:58 schreef Rodgrod het volgende:
Mijn ervaring met de Decathlon broekjes met de blauwe zeem is dat je die dan weer beter kan overslaan. Zeem schuurt na verloop van tijd tegen je binnenbeen aan, erg fijn als je nog 100km moet.... Kijkend naar de reviews ben ik ook niet de enige die daar last van heeft.
Die zeem is idd niet altijd goed (kan wel per jaar verschillen). Daarnaast is er nog een groene zeem. Die gebruik ik niet omdat die niet past bij leren zadels (beter gezegd, een van de voordelenl van leren zadels teniet doet omdat er gel in de zeem zit).
pi_188478233
Hier fan van Bioracer bibs. Via MP ooit eens een z.g.a.n. set met Nederlandse Spoorwegen-opdruk aangeschaft (2x short, 2x rits shirt, 2x lange broek met zeem, 2x windjack) en nooit spijt van gehad. :)
pi_188478277
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:36 schreef asdqert het volgende:
Hier fan van Bioracer bibs. Via MP ooit eens een z.g.a.n. set met Nederlandse Spoorwegen-opdruk aangeschaft (2x short, 2x rits shirt, 2x lange broek met zeem, 2x windjack) en nooit spijt van gehad. :)
Je hebt toch wel geld toe gekregen he?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_188478789
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je hebt toch wel geld toe gekregen he?
`
Haha, had best gemogen ja. Al zag ik de ironie er ook wel van in: bij aanschaf wisselde ik net van de situatie waarbij ik 3~ uur per dag treinde (wat ik 3,5 jaar gedaan heb) naar de situatie waarbij ik prima op de wielrenfiets op werk kon komen. :)
Belangrijkste was dat het goed zit, en dat doet het een jaar later nog steeds. ^O^
pi_188488761
Ik heb vanochtend geprobeerd zo'n Topeak Ridecase op mijn stuurpen te monteren. Tot nu toe wil het nog niet echt lukken. Iemand daar ervaring mee?

Ik heb de topcap eraf gehaald en geprobeerd om de ridecase mount met bijbehorende bout en topcap erop te schroeven. De bout is alleen te kort om bij de starnut te komen. (In principe is de bout die bij de ridecase hoort langer dan de originele van de topcap, maar doordat hij door de ridecase gaat, steekt hij minder ver uit en is hij dus net een stukje korter aan het uiteinde)

Ik had 4 spacertjes onder mijn stuurpen zitten. Daarvan heb ik er 1 verwijderd om het stuur wat lager te zetten (wat ik toch al wilde proberen). Nu komt de bout van de ridecase gemakkelijk bij de starnut, maar houd ik overduidelijk speling in het balhoofd als ik alles helemaal vastzet. Ik zie dan ook dat de ridecase bovenop de stuurpen niet helemaal mooi aansluit, er zit duidelijk een millimeter speling.

Ik vraag me af wat nu de oplossing is: de starnut iets naar beneden slaan, zodat ik de bout vaster in de starnut kan draaien en hij wel mooi aansluit? Ik vind het ergens risicovol om de starnut naar beneden te slaan omdat ik hem niet te ver wil slaan natuurlijk, als het überhaupt al kan.

Of kan ik beter proberen een langere bout te vinden, zodat ik de ridecase gewoon vast kan draaien met het originele aantal spacers? Of is dat ook risicovol om een te lange bout te nemen?

Ik lees op internet ook dat ik door het verwijderen van die spacer mogelijkerwijs een te hoge vorkbuis heb (deze is zonder de 4e spacer nét 1 of 2 mm lager dan de stuurpen) en dat ik daardoor speling in het balhoofd houd.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_188488864
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 15:36 schreef asdqert het volgende:
Hier fan van Bioracer bibs. Via MP ooit eens een z.g.a.n. set met Nederlandse Spoorwegen-opdruk aangeschaft (2x short, 2x rits shirt, 2x lange broek met zeem, 2x windjack) en nooit spijt van gehad. :)
Ik heb ook een set van bioracer, da's inderdaad één van de fijnste broeken die ik heb. Maar die was oorspronkelijk wel redelijk prijzig volgens mij.
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:14:16 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_188489167
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 10:30 schreef JohnDDD het volgende:
Ik heb vanochtend geprobeerd zo'n Topeak Ridecase op mijn stuurpen te monteren. Tot nu toe wil het nog niet echt lukken. Iemand daar ervaring mee?

Ik heb de topcap eraf gehaald en geprobeerd om de ridecase mount met bijbehorende bout en topcap erop te schroeven. De bout is alleen te kort om bij de starnut te komen. (In principe is de bout die bij de ridecase hoort langer dan de originele van de topcap, maar doordat hij door de ridecase gaat, steekt hij minder ver uit en is hij dus net een stukje korter aan het uiteinde)

Ik had 4 spacertjes onder mijn stuurpen zitten. Daarvan heb ik er 1 verwijderd om het stuur wat lager te zetten (wat ik toch al wilde proberen). Nu komt de bout van de ridecase gemakkelijk bij de starnut, maar houd ik overduidelijk speling in het balhoofd als ik alles helemaal vastzet. Ik zie dan ook dat de ridecase bovenop de stuurpen niet helemaal mooi aansluit, er zit duidelijk een millimeter speling.

Ik vraag me af wat nu de oplossing is: de starnut iets naar beneden slaan, zodat ik de bout vaster in de starnut kan draaien en hij wel mooi aansluit? Ik vind het ergens risicovol om de starnut naar beneden te slaan omdat ik hem niet te ver wil slaan natuurlijk, als het überhaupt al kan.

Of kan ik beter proberen een langere bout te vinden, zodat ik de ridecase gewoon vast kan draaien met het originele aantal spacers? Of is dat ook risicovol om een te lange bout te nemen?

Ik lees op internet ook dat ik door het verwijderen van die spacer mogelijkerwijs een te hoge vorkbuis heb (deze is zonder de 4e spacer nét 1 of 2 mm lager dan de stuurpen) en dat ik daardoor speling in het balhoofd houd.
Wat voor onding heb je gekocht dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_188489631
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 10:30 schreef JohnDDD het volgende:
knip
Starnut zeker niet verder slaan. De spacer die je onder de stuurpen hebt weggehaald, moet je er ook weer boven plaatsen, anders is je vorkbuis idd te lang tov de spacers/stuurpen. Je kan dan niet de speling eraf halen. Spacers moeten altijd minimaal 3mm hoger zijn dan de vorkbuis. Dit hangt ook af van hoe diep de topcap komt. Sommige topcaps zijn aan de onderkant erg vlak, waardoor een paar mm verschil tussen vorkbuis en bovenkant spacer genoeg is om de speling eruit te draaien. Andere topcaps vragen meer ruimte.

Geen idee trouwens wat een ride case is.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:35:14 #114
545 dop
:copyright: dop
pi_188489953
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 11:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Starnut zeker niet verder slaan. De spacer die je onder de stuurpen hebt weggehaald, moet je er ook weer boven plaatsen, anders is je vorkbuis idd te lang tov de spacers/stuurpen. Je kan dan niet de speling eraf halen. Spacers moeten altijd minimaal 3mm hoger zijn dan de vorkbuis. Dit hangt ook af van hoe diep de topcap komt. Sommige topcaps zijn aan de onderkant erg vlak, waardoor een paar mm verschil tussen vorkbuis en bovenkant spacer genoeg is om de speling eruit te draaien. Andere topcaps vragen meer ruimte.

Geen idee trouwens wat een ride case is.
Helemaal mee eens, je kunt niet ongestraft een spacer weg laten. Tenzij je de vorkbuis inkort.

Ride case is een stom ding om je telefoon op je fiets te zetten.
Pleurt dat ding weg, dan is je probleem ook opgelost.

Getekend de velominati
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_188489982
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 12:35 schreef dop het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, je kunt niet ongestraft een spacer weg laten. Tenzij je de vorkbuis inkort.

Ride case is een stom ding om je telefoon op je fiets te zetten.
Pleurt dat ding weg, dan is je probleem ook opgelost.

Getekend de velominati
^O^

Dat laatste was ook meteen mijn gedachte. Maar volgens mij mag een Wahoo met frontmount ook niet volgens De Regels.
pi_188490011


Dit is een ridecase. Ik vind het wel een mooi ding voor tochten waarbij ik de weg niet goed weet, zeker nu je je telefoon niet meer vast mag houden op de fiets. Laatst ook verdwaald om deze reden. Ik zou het vooral voor navigatie gebruiken.

De huidige bout in de ridecase topcap is 40 mm, maar hij steekt er 25 mm onder uit. De huidige bout in de topcap is 35 mm, maar hij steekt er bijna 30 mm onderuit. Daarom kan ik hem denk ik net wél vastdraaien. Kan ik de bout in mijn ridecase topcap zomaar vervangen door eentje van bijv. 45 mm?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_188490037
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 12:38 schreef cafca het volgende:

[..]

^O^

Dat laatste was ook meteen mijn gedachte. Maar volgens mij mag een Wahoo met frontmount ook niet volgens De Regels.
De velominatie kan aan mijn reet roesten. Ik kan zelf wel bepalen wat ik mooi en praktisch vind. Een ridecase vind ik niet mooi, maar daar heb ik geen boekje voor nodig ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_188490715
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 12:46 schreef Patroon het volgende:

[..]

De velominatie kan aan mijn reet roesten. Ik kan zelf wel bepalen wat ik mooi en praktisch vind. Een ridecase vind ik niet mooi, maar daar heb ik geen boekje voor nodig ;)
Het blijft altijd leuk om anderen met de regels om de oren te slaan. :P
Zelf overtreed ik ook meerdere regels zodra ik op de fiets stap, maar dat mag de pret niet drukken ;)
pi_188490736
Vanaf maandag ga ik een weekje fietsen met volle bepakking als soort van test voor de reis naar China. Een mooi moment om te kijken of ik nog spullen mis of dat juist spullen overbodig zijn en om te zien hoe het is om meerdere dagen achter elkaar lange afstanden te fietsen. Het overnachten zal ik bij bivakzones en paalkampeerplaatsen doen omdat echt wildkamperen in de zomer vanwege de vakantiedrukte een beetje lastig is denk ik?!

De bedoeling is om met de trein naar Maastricht te gaan en vanuit daar naar de Ardennen te fietsen om vervolgens via Den Haag weer terug te fietsen naar huis. Mocht iemand nog tips hebben voor een leuke route of voor mooie plaatsen onderweg of zelf een stukje meefietsen dan hoor ik dat graag!

  zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:59:29 #120
545 dop
:copyright: dop
pi_188491421
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 13:42 schreef KolonelBroodje het volgende:
Vanaf maandag ga ik een weekje fietsen met volle bepakking als soort van test voor de reis naar China. Een mooi moment om te kijken of ik nog spullen mis of dat juist spullen overbodig zijn en om te zien hoe het is om meerdere dagen achter elkaar lange afstanden te fietsen. Het overnachten zal ik bij bivakzones en paalkampeerplaatsen doen omdat echt wildkamperen in de zomer vanwege de vakantiedrukte een beetje lastig is denk ik?!

De bedoeling is om met de trein naar Maastricht te gaan en vanuit daar naar de Ardennen te fietsen om vervolgens via Den Haag weer terug te fietsen naar huis. Mocht iemand nog tips hebben voor een leuke route of voor mooie plaatsen onderweg of zelf een stukje meefietsen dan hoor ik dat graag!

[ afbeelding ]
Er zijn heel veel campings die trekkers plekken hebben. Juist voor wandelaars en fietsers die zonder auto caravan of grote tent komen.
Daar is bijna altijd wel plek. Ook in de zomer. Alleen de echt drukke plaatsen aan de kust en massale campings zou ik verwachte dat ze geen plek hebben.

https://www.natuurkampeerterreinen.nl/kampeertips/fietsvakantie/

Natuurkampeerterrein zijn vaak prima stops

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 17-08-2019 15:49:10 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')