abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188302807
quote:
b]Bijzonder droevig nieuws uit de wielerwereld: Bjorg Lambrecht is overleden na een valpartij in de Ronde van Polen. De renner van Lotto-Soudal werd gereanimeerd na een val, maar is in het ziekenhuis overleden. Lambrecht werd 22 jaar.[/b]

Rond 17u kwam er onheilspellend nieuws uit Polen. Bjorg Lambrecht was volgens een tweet van de organisatie gereanimeerd na een valpartij en was afgevoerd naar het ziekenhuis.

Over de omstandigheden van de val was er amper informatie, maar volgens Poolse media kwam Lambrecht tegen een betonnen rioolbuis (“duiker”) ten val.

Om 19u werd het vreselijke nieuws bevestigd dat Lambrecht overleden is aan de gevolgen van de val.

De tweedejaarsprof brak dit voorjaar helemaal door bij Lotto-Soudal met tal van ereplaatsen in de Ardense klassiekers. Hij werd 5e in de Brabantse Pijl, 6e in de Amstel Gold Race en 4e in de Waalse Pijl.

Klimtalent Lambrecht werd in juni in de Dauphiné 12e en kreeg de witte trui van beste jongere. Vorig jaar werd hij 2e op het WK voor beloften. Lambrecht werd 22 jaar.
uyts: "Hij was een van de 3 pijlers van ons wielrennen"
Onze wielercommentator Michel Wuyts was overdonderd door het nieuws over het overlijden van Bjorg Lambrecht.

"Dit verlies komt enorm zwaar aan. Dit slaat diepe wonden, zeker bij zijn ploeg Lotto-Soudal. Op zijn domein zou de ploeg helemaal op hem geöriënteerd worden."

"Lambrecht was met Remco Evenepoel en Jasper Philipsen een van de 3 pijlers waarop ons wielrennen gebaseerd zou worden."

"Hij was een klimmerstype dat bijzonder explosief was en een goeie sprint had. Hij was een mondige jongen, bijdehands en de toekomst voor Lotto-Soudal.
"
bron: sporza

:'( Ik ben hier echt niet goed van. Zo'n groot toptalent. Ik ben er stil van, ik ben er niet goed van.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_188302829
What the fuck zeg :{
pi_188302858
Vreselijk, ronduit VRESELIJK, het maakt me ziek
  maandag 5 augustus 2019 @ 19:53:07 #4
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_188302862
Ik ben er stil van. Zo'n jongen waar ik veel van verwachtte. Zo jong en dan dit :{
pi_188302916
Belgische wielrenners overkomt t wel vaak dat ze onnatuurlijke dood sterven...

Maar vreselijk, zeker en vooral voor de naaste familie

*RIP*
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_188304307
2011: Wouter Weylandt (Bel) overlijdt na een valpartij in de afdaling van de Passo del Bocco, op 25 km van de aankomst in de derde etappe van de Giro.

2014: Mountainbikester Annefleur Kalvenhaar (Ned) maakt een dodelijke val tijdens een cross-countrywedstrijd in het Franse Méribel.

2016: Antoine Demoitié (Bel) valt in Gent-Wevelgem en wordt aangereden door een motor. De 25-jarige renner overlijdt in het ziekenhuis.

2016: Daan Myngheer (Bel) krijgt op Corsica een hartstilstand tijdens het Internationaal Wegcriterium. Hij overlijdt in het ziekenhuis van Ajaccio.

2018: Michael Goolaerts (Bel) bezwijkt op een kasseistrook in Parijs-Roubaix. De 23-jarige renner overlijdt in het ziekenhuis van Rijsel aan een hartstilstand.

2019: Bjorg Lambrecht (Bel) overlijdt na een zware val in de Ronde van Polen. De renner van Lotto Soudal was 22 jaar.

5 Belgen sinds 2011...................................
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Spellchecker maandag 5 augustus 2019 @ 22:12:48 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188306379
Minuut stilte bij Draai van de Kaai na overlijden profwielrenner
quote:
Mathieu van der Poel heeft maandagavond de veertigste editie van de Draai van de Kaai gewonnen. Voorafgaand aan de start van het criterium een minuut stilte gehouden. De wielrenners stonden stil het overlijden van de 22-jarige Bjorg Lambrecht. De Belgische wielrenner van Lotto Soudal kwam om na een valpartij bij de Ronde van Polen.
imkevandelaar twitterde op maandag 05-08-2019 om 20:28:17 Indrukwekkend eerbetoon aan de Belgische renner Bjorg Lambrecht. Hij overleed na een valpartij in de Ronde van Polen. De helmen gaan af en er wordt een minuut stilte gehouden voor de start van de Draai van de Kaai #ob https://t.co/6YraNYbqvR reageer retweet
  maandag 5 augustus 2019 @ 22:26:38 #8
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_188306669
Vreselijk dit. Helemaal stil van.
pi_188306800
Godsamme..... stil van toen ik het hoorde.
Won de jongerentrui in de Dauphiné toch?
U MAD?
pi_188307623
Kom net terug van een schitterend concert en dan lees je zulk f*cking rotnieuws.
Zo'n jonge gast, boordevol talent.

Verdomme.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_188309945
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 22:34 schreef de_boswachter het volgende:
Godsamme..... stil van toen ik het hoorde.
Won de jongerentrui in de Dauphiné toch?
Ja en een mooie reeks klasseringen in de Waalse Pijl, Brabantse Pijl en AGR. Had qua bouw en talent alles in zich om uit te groeien tot een belangrijke speler in klimkoersen. Het mag helaas niet zo zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')