abonnement Unibet Coolblue
pi_188293444
Netflix - Inclusion & Diversity

Het wordt wel vervelend om series te bekijken met een cast waarvan je denkt, ben jij nou in deze serie gekomen om je kleur of geaardheid of om je goede acteerwerk?

Ik zat de serie: "Another Life" te kijken.



Niet een topserie maar wel te volgen dit. (10 delen)

Maar zo gaande weg denk en dacht ik wel meer dan eens, waar zit ik nou naar te kijken?
De crew is een bonte verzameling van acteurs... (Blanke, zwarte, Aziatische etc. en een Non-binaire acteur...)

Wat is dat nou weer? Non-binair?

Neem nou: JayR Tinaco



https://www.sbs.com.au/to(...)-come-out-non-binary

Aha, een LGBTQ+ identiteit....

Ik word er zo langzamerhand kotsmisselijk van...
Het ligt er allemaal zo dik op.... (Bijna alle films uit de USA MOETEN diverse en inclusief zijn!)

En dat klopt ook wel want Netflix zet daar ook vol op in...

https://jobs.netflix.com/diversity


Het begon ook al met de serie "Dear White People"

Dear White People, zwart zijn doet pijn
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ijn-9089001-a1558788

Het maakt het kijken naar films (Netflix) er niet fijner op want je gaat er onbewust of bewust gewoon op letten....

Ben ik nu de enige?


[ Bericht 0% gewijzigd door Bocaj op 05-08-2019 08:53:37 ]
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 5 augustus 2019 @ 08:44:45 #2
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_188293537
terechte klacht _O_ *O*
Amerikanen zijn aan het doorslaan in die lgbt minderheden bullshit.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 5 augustus 2019 @ 08:45:09 #3
319979 Fok-it
All is well
pi_188293545
Niet op fok in ieder geval :O
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 5 augustus 2019 @ 08:57:46 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188293689
Vast niet de enige, maar ik heb er geen last van nee. Ik vind het irritanter (maar ook wel logisch) als ik mensen in serie A zie die ik eerder lange tijd in serie B heb gezien :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_188293720
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 08:57 schreef heywoodu het volgende:
Vast niet de enige, maar ik heb er geen last van nee. Ik vind het irritanter (maar ook wel logisch) als ik mensen in serie A zie die ik eerder lange tijd in serie B heb gezien :+
Ja, in de ene serie the good-guy en in de andere serie the bad-guy....
pi_188293736
quote:
quote:
On the subject of representation, Tinaco, who grew up in rural North Queensland and is of Filipinx descent, says: "I think in general it’s just important to see all walks of life on our screens."
_O-

quote:
"I loved this about Zayn’s story and it truly is my dream to live in a world just like that. So, if anything, Zayn brought more to me and my personal life than I brought to hir."

"I still identify with the pro-nouns He/His/Him in my personal life, but I have friends that call me 'They' or even 'she' and I’m okay with that," Tinaco says. "It’s all about conversation, it’s learning process for everyone and I’m happy to be here to help educate and bring awareness."
_O-

Overigens was ik lang hiervoor al afgehaakt omdat ondanks dat ik scifi een fantastisch genre vind, deze serie op mij volstrekt oninteressant overkwam.

Ik ben het er best mee eens dat de tijd van rigide genderpatronen wel eens voorbij mag zijn en aan geslacht gekoppelde verwachtingen veel losser mogen: een vrouw evengoed typisch mannelijke activiteiten zou moeten kunnen doen en vice versa maar dat daarvoor een heel omvangrijk jargon compleet met een waslijst aan zogenaamde genders en bijbehorende pronouns waarvan het gebruik welhaast afgedwongen zou moeten worden (in canada naar verluidt zelfs wettelijk) bedacht is, is natuurlijk volslagen waanzin.

Ook vind ik het heel jammer dat politiek activisme steeds meer via dit soort content bedreven wordt, als ik een serie kijk dan is dat meestal ter ontspanning/afleiding. Dan wil ik vermaakt worden, gepakt worden door/opgaan in een verhaal. Al dit soort hedendaags activisme breekt voor mj de immersie en maakt me heel erg bewust van de writers room die door dit soort onzin forceert en inbrengt.

Ik vind het vooral ook lullig voor de jonge kids die dit ingeprent krijgen als normaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door van_Lamehuizen op 05-08-2019 09:10:15 ]
pi_188293752
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 08:57 schreef heywoodu het volgende:
Ik vind het irritanter (maar ook wel logisch) als ik mensen in serie A zie die ik eerder lange tijd in serie B heb gezien :+
Goede acteurs die opgaan in hun rol heb ik dit persoonlijk eigenlijk geheel niet mee. Acteurs die altijd hetzelfde doen en er ook altijd hetzelfde uitzien inderdaad wat meer.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 5 augustus 2019 @ 09:21:14 #8
74056 crew  ToT
pi_188293892
Als het nou bij Netflix bleef, maar nee; zo veel bestaande franchises vallen hier aan ten prooi.
:') Binnenkort een zwarte Kleine Zeemeermin ook he! :')
pi_188294177
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2019 09:21 schreef ToT het volgende:
Als het nou bij Netflix bleef, maar nee; zo veel bestaande franchises vallen hier aan ten prooi.
:') Binnenkort een zwarte Kleine Zeemeermin ook he! :')
In de reclame idem...

TV / Wie zit achter de ras-meng agenda in advertenties?
  Beste/leukste mod 2022 maandag 5 augustus 2019 @ 10:10:06 #10
319979 Fok-it
All is well
pi_188294467
quote:
De rasmeng agenda? Dafuq :')
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 5 augustus 2019 @ 10:16:23 #11
74056 crew  ToT
pi_188294529
quote:
Yup, buitenproportioneel veel minderheden in reclames.
Niet dat er van mij helemaal geen minderheden meer in reclames of films en series mogen komen, maar hou het een beetje in verhouding en kijk ook naar de situatie; krampachtig veel zwarte mensen in films over de Middeleeuwen proppen is niet echt geloofwaardig.

Ook leuk dat je met de GoT prequel zo'n diverse cast hebt; in ieder geval al 3 donkere mensen en een LGBTQ character.
Ja het schijnt zich af te spelen in een deel van de wereld waar men een donkerdere huidskleur heeft, maar de keuze om dat te doen is op zich wel een beetje opvallend. Beetje gekeken naar Black Panther of zo.

Paul Joseph Watson heeft er geloof ik ook nog een filmpje over. Sommige bedrijven proberen blanke mannen zo veel mogelijk te vermijden in hun reclames dat zelfs met kerst men liever bij het tonen van een blank gezinnetje de vader niet afbeelden; gewoon gezellig mama met de kids.

Maar je bent natuurlijk een vieze racist als je zo denkt.
pi_188301152
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188301284
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2019 10:16 schreef ToT het volgende:

Paul Joseph Watson heeft er geloof ik ook nog een filmpje over. Sommige bedrijven proberen blanke mannen zo veel mogelijk te vermijden in hun reclames dat zelfs met kerst men liever bij het tonen van een blank gezinnetje de vader niet afbeelden; gewoon gezellig mama met de kids.

Je was met de laatste kerstperiode zeker niet in het land.

Een witte kerst in de supermarktreclames: nul mensen met een migratieachtergrond

Diversiteit In de kerstcommercials van de vier grote supermarktketens komt niemand met een migrantenachtergrond voor. „Zet een paar ándere mensen aan die kersttafel en het is al een eerste stap.”
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 5 augustus 2019 @ 18:12:53 #14
74056 crew  ToT
pi_188301328
quote:
2s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Je vond de naam Paul Joseph Watson oer-Hollands klinken? :P
Niet bij stilgestaan eigenlijk :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188301517
quote:
Zie je wel! We zijn toch niet gek!!!

quote:
Toen Netflix vorig jaar een miljoenendeal sloot met Barack en Michelle Obama om programma’s te gaan maken, en bovendien Obama’s voormalige veiligheidsadviseur Susan Rice in het bestuur kwam, leidde dat tot stevige kritiek van Amerikaanse conservatieven, onder meer op Twitter (#CancelNetflix).
  maandag 5 augustus 2019 @ 18:30:21 #17
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_188301556
Dan kijk je niet toch?
Enige wat ze voelen is de omzet.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_188301625
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
Dan kijk je niet toch?
Enige wat ze voelen is de omzet.
Totdat mensen het zat zijn... want je kunt ook te ver gaan... het er te dik bovenop leggen! ;)
pi_188301644
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:34 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Totdat mensen het zat zijn... want je kunt ook te ver gaan... het er te dik bovenop leggen! ;)
Jij bent het in ieder geval al lange tijd zat gezien al je rechtse topics en reacties die dit soort zaken aankaarten.
  maandag 5 augustus 2019 @ 18:37:59 #20
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_188301679
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:34 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Totdat mensen het zat zijn... want je kunt ook te ver gaan... het er te dik bovenop leggen! ;)
Ik snap je, maar het enige wat helpt is het mensen tonen en stemmen met je geld.
Ik betaal echt geen cent voor die rommel.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_188301880
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:35 schreef Max23 het volgende:

[..]

Jij bent het in ieder geval al lange tijd zat gezien al je rechtse topics en reacties die dit soort zaken aankaarten.
Zeg luister eens meneer de linkse leraar...
Als je wilt trollen heb ik nog wel een tip voor je! ;)
pi_188301954
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:28 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zie je wel! We zijn toch niet gek!!!
[..]

Zeker niet, maar mensen die niet opletten zullen niet eens opmerken dat wat ze allemaal voorschoteld krijgen vaak bedoeld is om de massa's te beďnvloeden vanuit een bepaalde ideologie.

Niet verwonderlijk dat veel mensen hier reageren met "dat is mij niet opgevallen".
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188302071
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:50 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zeg luister eens meneer de linkse leraar...
Als je wilt trollen heb ik nog wel een tip voor je! ;)
Ik trol totaal niet. Viel me gewoon op dat je telkens dit soort topics opent ;)
pi_188302199
Het is iedereen opgevallen, alleen zal het de meeste mensen niet storen.

Bij “all in the family” (en die tijd) kon openlijk racisme nog, Sjors en Sjimmie waren nog gewoon een blanke en een neger. Rond mn 10e zagen we de eerste excuuskleurling. Dr john wijntak zat ineens in zeg eens aa, en later kreeg elke film/serie een donker en een Aziatisch persoon.

Is natuurlijk ook best logisch. De meeste van dat soort groepen gaat over 1-5 % van de bevolking, of het nou homo’s of moslims zijn, maar het lijkt alsof er alleen maar afwijkingen van de norm getoond worden. De tijd van Bert Haanstra’s Alleman is voorbij, waar een nieuwe Alleman voor in de plaats is gekomen.

Nou en. Er is genoeg aanbod waar ongestoord naar de eigen bubbel gekeken kan worden. En anders hebben we altijd de eerste 50 jaar tv en film historie nog. :+
pi_188302202
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:03 schreef Max23 het volgende:

[..]

Ik trol totaal niet. Viel me gewoon op dat je telkens dit soort topics opent ;)
Maatschappelijke zaken die fout gaan moet je niet wegstoppen, maar aankaarten en bespreken!
Blijven communiceren en niet over alles maar zwijgen brengt ons land verder!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')