abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_195667494
Twee voedsters samen gaat helaas vaker fout. Doorgaans is een man-vrouw-koppel het stabielste. (Er zijn altijd uitzonderingen, maar het is niet zo dat konijnen echt familiebanden behouden.)

Ik zou inderdaad kijken of je er eentje bij een opvang kunt omwisselen voor een ram. (Of een van je voedsters naar Livelink laten verhuizen als het daar klikt, en dan de andere voedster bij een opvang laten koppelen aan een ram.

Wat ook kan, maar dat is een wat grotere gok als er al echt bloed heeft gevloeid; de dames laten steriliseren. In elk geval de aanstichter/meest dominante. Vaak zijn hormonen de boosdoener (of andere grote veranderingen, maar dat maak ik niet uit je verhaal op) en dan kan dit echt wel helpen. Voordeel is ook dat je er baarmoederontstekingen en tumoren mee voorkomt (veelvoorkomende doodsoorzaak van voedster vanaf ongeveer 4 jaar). Het kan overigens ook een koppeling met een ram wat makkelijker maken :)
pi_195667512
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 00:27 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

Je zou ze eens gewoon allebei heel veel kunnen voeren.
Liefde gaat door de maag.

Mijn konijnen gingen ook ruZie maken na 2 maanden. Is na een nachtje apart weer goed gekomen. Zijn wel een mannetje en vrouwtje.
Voeren met wat? Hooi horen ze toch al gewoon onbeperkt te krijgen? :) Enorm veel biks of groente/fruit geven raad ik echt heel sterk af. Dan heb je straks twee zieke konijnen met gasbuiken en al die ellende.
pi_195674300
Onze konijnen krijgen voer genoeg, ze hebben iig altijd hooi tot hun beschikking. Daar ligt het niet aan.

Allebei de voedsters hebben nu harde speentjes. Opnieuw bij elkaar zetten leidt tot een gevecht der gladiatoren. We willen het best weer proberen over een paar dagen als de hormonen wat minder zijn.

De dominante is de afgelopen maanden sneller gerriteerd en wil de onderdanige dan bijten, maar die vlucht dan en de rust is weergekeerd.

Ik vermoed dat de onderdanige in de afgelopen maand angstig is geworden voor de dominante, en dat uit zich in een terugvechtreactie.
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_195674961
Sfeermaker, lastig is dat, als het ineens zo verandert. Een ander koppel maken (of een gecastreerde ram erbij als trio) kan beter zijn. Succes!

Andere vraag: onze ren stond altijd op ons terras. Dat waren oude tegels, dus niks aan verloren :D Nu is ons terras vernieuwd (mooie tegels en nette voegen). Qua tegels hadden we keramiek gekozen zodat nagels en uitwerpselen geen schade geven, maar ik was de voegen vergeten... daar zal konijnenplas wel op uitbijten, vrees ik. Hoe is dat bij jullie? Of zijn er knaagproof en weerproof ondergronden die hier geschikt voor zijn?
pi_195680139
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 14:25 schreef Hupje het volgende:
Sfeermaker, lastig is dat, als het ineens zo verandert. Een ander koppel maken (of een gecastreerde ram erbij als trio) kan beter zijn. Succes!

Andere vraag: onze ren stond altijd op ons terras. Dat waren oude tegels, dus niks aan verloren :D Nu is ons terras vernieuwd (mooie tegels en nette voegen). Qua tegels hadden we keramiek gekozen zodat nagels en uitwerpselen geen schade geven, maar ik was de voegen vergeten... daar zal konijnenplas wel op uitbijten, vrees ik. Hoe is dat bij jullie? Of zijn er knaagproof en weerproof ondergronden die hier geschikt voor zijn?
Normaal gesproken hebben ze toch wel een standaard plekje? Desnoods zal ik een bakje ofzo ergens neerzetten met zaagsel, gaan ze daar vanzelf zitten.

Ik zag vandaag dat mm mannetjes konijn een sprint van 13 meter afrondde richting het vrouwtje om haar onder te sproeien :') :?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195681037
Ze hebben een toiletbak, maar dit tweetal is niet super zindelijk. Er ligt dus wel eens wat op een andere plek... En ik zie dat echt niet altijd snel.
pi_195696080
Sorry Hupje, de konijnen zitten hier binnen dus ik kan je niet echt helpen. Laminaat is wel schoon te poetsen gelukkig. Over mijn vloerkleed zullen we het maar niet hebben :')

Cas mankte gisteren opeens. Rechter-achterpoot belast hij amper, vooral met lopen is dit goed zichtbaar. En z'n rechter oor wassen of krabben is een uitdaging, want moet met z'n voorpoten terwijl 'ie z'n balans achter verliest. In combinatie met echt heel serieuze O-voorpootjes een beetje lastig.

Vanochtend naar de dierenarts. De pijn zit echt in zijn heup. Nu 10 dagen pijnstilling en hopen dat het een eenmalige kop uit de heupkom en weer terug - actie was. Dat 'ie daar nu even goed last van heeft maar het dus weer zal wegtrekken. een RX-opname was niet gelijk zinvol, want heel veel konijnen schijnen niet zulke denderende heupen te hebben, maar er lang niet altijd last van te hebben. Dus tenzij echt ernstig afwijkend, kun je dan niet zeggen of de pijn nu dr door komt. Over 10 dagen even een update geven naar de dierenarts natuurlijk.

Mijn ouwe lieve Cas ;( O+
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 17:26:49 #208
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken word...
pi_195696347
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 00:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Voeren met wat? Hooi horen ze toch al gewoon onbeperkt te krijgen? :) Enorm veel biks of groente/fruit geven raad ik echt heel sterk af. Dan heb je straks twee zieke konijnen met gasbuiken en al die ellende.
Ik strooi ipv 1x per dag nu 2x per dag met biks. En dan zo dat ze allebei kunnen eten.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_195696366
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 17:26 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

Ik strooi ipv 1x per dag nu 2x per dag met biks. En dan zo dat ze allebei kunnen eten.
Oh ja, strooien doe ik ook altijd :Y Werkt minder frustratie in de hand dan een bakje inderdaad.
pi_195701376
Zakte vanmiddag bijna door mn gazon heen, hebben er 2 actief zitten graven :')

Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_197166060
En toen was onze Molly er ineens niet meer -O- . Net met eten geven lag ze levenloos in het hok. Arme Midas, weer een maatje kwijt.
pi_197166089
Ach, wat verdrietig. Sterkte DE, hoe is Midas eronder?
pi_197166681
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:37 schreef Candaasje het volgende:
Ach, wat verdrietig. Sterkte DE, hoe is Midas eronder?
Hij zat in haar te duwen met zijn neus net en wenste daarna geaaid te worden door mij (zeldzaamheid, normaal mag alleen onze dreumes hem aaien :D ). Nu is Midas sowieso nooit meer zo vrolijk geworden nadat Aafje in 2018 overleed, dus ik hoop dat dit hem niet te zwaar gaat vallen de komende periode.
En dan rest ons nu nog de meest lastige. Er komt geen nieuw konijn meer hadden we maanden geleden al besloten. Morgen maar eens bellen met het asiel dus... -O-
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:15:12 #214
183088 El_Thijs
Brabo Bastard
pi_197166701
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:36 schreef douche-eendje het volgende:
En toen was onze Molly er ineens niet meer -O- . Net met eten geven lag ze levenloos in het hok. Arme Midas, weer een maatje kwijt.
Ocharm zeg, sterkte ermee ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_197168564
Ach d-e, wat een stom begin van het jaar. Sterkte.
Gaan jullie Midas naar het asiel brengen? Of ga je een tijdelijk maatje zoeken?
pi_197169893
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 08:50 schreef Hupje het volgende:
Ach d-e, wat een stom begin van het jaar. Sterkte.
Gaan jullie Midas naar het asiel brengen? Of ga je een tijdelijk maatje zoeken?
Midas gaat terug naar het asiel. Molly was al een tijdelijk maatje, maar Midas is door zijn karakter best wel lastig te koppelen. Ik denk dat ze daar wellicht hem het beste kunnen koppelen aan een leuke dame en dan samen kunnen plaatsen. Hij staat nu op de wachtlijst, dus voorlopig blijft hij nog even bij ons.
pi_197169896
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:15 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ocharm zeg, sterkte ermee ;(
dankjewel :)
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 22:26:08 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_197181321
Ach douche-eendje, wat sneu ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_197631556
Nou, Midas heb ik zojuist naar het asiel gebracht. Wel gek zo...

Mocht iemand hier nou denken: och, midas. Kom maar bij mij wonen! Dat kan natuurlijk. Klikkerdeklik hier voor Midas
pi_197631798
Dat lijkt me lastig, @douche-eendje Je konijn naar een opvang brengen. Maar knap dat je het doet.

Hij had bijna kunnen overstappen naar hier... De afgelopen dagen heb ik een aantal keer gedacht dat mijn ram het niet ging redden. Hij gnorft, piept en proest na het rennen. Maar hij lijkt elke dag weer wat beter te gaan nu.
pi_197632161
quote:
0s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:42 schreef Hupje het volgende:
Dat lijkt me lastig, @:douche-eendje Je konijn naar een opvang brengen. Maar knap dat je het doet.

Hij had bijna kunnen overstappen naar hier... De afgelopen dagen heb ik een aantal keer gedacht dat mijn ram het niet ging redden. Hij gnorft, piept en proest na het rennen. Maar hij lijkt elke dag weer wat beter te gaan nu.
Ja lastig is het zeker... Maar weer een konijn erbij, het was voor ons geen optie meer. En Midas is niet gemaakt om alleen te zijn, dus deze beslissing is geheel in zijn belang genomen. Dat hij maar snel een nieuwe liefde heeft O+
  maandag 25 januari 2021 @ 16:01:29 #222
37150 livelink
perfect disguise
pi_197633173
Ach douche-eendje, wat jammer. Ik heb zelf een rammetje, helaas. Zoek ook nog steeds naar een geschikt vrouwtje, maar is een moeilijke zoektocht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 25 januari 2021 @ 19:20:49 #223
155227 crew  Guppy
dus
pi_197636763
quote:
17s.gif Op maandag 25 januari 2021 14:25 schreef douche-eendje het volgende:
Nou, Midas heb ik zojuist naar het asiel gebracht. Wel gek zo...

Mocht iemand hier nou denken: och, midas. Kom maar bij mij wonen! Dat kan natuurlijk. Klikkerdeklik hier voor Midas
Ik duim mee voor 'm O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_197715016
Ik heb ons rammetje vanmiddag laten inslapen. ;( Het ging nog steeds niet heel veel beter. Volgens de dierenarts had hij een longontsteking en er waren ook weer haken op zijn kiezen te zien, hij was ook weer veel afgevallen. Het vooruitzicht was te sneu.
:'(
  vrijdag 29 januari 2021 @ 23:49:34 #225
37150 livelink
perfect disguise
pi_197715287
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 23:27 schreef Hupje het volgende:
Ik heb ons rammetje vanmiddag laten inslapen. ;( Het ging nog steeds niet heel veel beter. Volgens de dierenarts had hij een longontsteking en er waren ook weer haken op zijn kiezen te zien, hij was ook weer veel afgevallen. Het vooruitzicht was te sneu.
:'(
Ach :'(
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')