abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_188292306
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 00:39 schreef Strani het volgende:

[..]

Mee eens. Een goed voorbeeld van hoe #MeToo te ver is gegaan. Veel van die beweging is wel goed, maar die 'andere kant' wordt te makkelijk genegeerd.
Deels waar. Het grote probleem van nu is dat teveel verschillende wandaden op dezelfde grote hoop wordt gegooid. Daardoor worden mensen die echt verachtelijke daden hebben gedaan op dezelfde manier behandeld als mensen die een of meerdere keren net te ver zijn gegaan.

Daardoor is Louis CK ook wel te hard aangepakt. Maar echt zielig vinden gaat mij toch wel een stap te ver. Hij heeft gewoon dingen gedaan die je gewoon niet doet.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 5 augustus 2019 @ 00:44:38 #52
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_188292307
Louis CK is zojuist mijn nieuwe vijand geworden :o
  maandag 5 augustus 2019 @ 00:44:50 #53
357663 Aoibhin
Salvadorable
pi_188292309
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 00:40 schreef Guanabana het volgende:
Hij mag zich best even aftrekken in front of me hoor, ik kijk wel.

:o
_O-
Op maandag 13 mei 2019 16:16 schreef Guanabana het volgende:
Vind het een rustgevend iets dat je er altijd van op aan kan dat Aoibhin hier is. :P
pi_188292315
Waarbij ook nog het punt is, dat Louis de gunfactor heeft. Geliefde komiek. Ook wel geliefd als mens, dan vinden we het opeens sneller zielig. Zou het een komiek geweest zijn die nogal onsympathiek is, dan vinden we het opeens veel sneller een gore viezerik die nooit meer aan de bak hoort te komen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 5 augustus 2019 @ 00:47:04 #55
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_188292323
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 00:45 schreef Redefine het volgende:
Waarbij ook nog het punt is, dat Louis de gunfactor heeft. Geliefde komiek. Ook wel geliefd als mens, dan vinden we het opeens sneller zielig. Zou het een komiek geweest zijn die nogal onsympathiek is, dan vinden we het opeens veel sneller een gore viezerik die nooit meer aan de bak hoort te komen.
Dat zal voor veel mensen wel gelden, maar in dit geval kijk ik toch vooral naar wat de zaak is (pun not intended).
pi_188292337
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 00:47 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat zal voor veel mensen wel gelden, maar in dit geval kijk ik toch vooral naar wat de zaak is (pun not intended).
Mwah het heeft wel degelijk invloed hoor. Dat is gewoon menselijk. Maar in dit geval heeft hij het zelf toegegeven, dus geen valse claim. En hij heeft gewoon iets gedaan wat niet door de beugel kan. Daarvoor moet je gewoon op de blaren zitten. Dan ben je niet zielig.

Maar het is wel een probleem dat hij op dezelfde manier is behandeld als mensen die veel ergere dingen heeft gedaan.
  maandag 5 augustus 2019 @ 00:50:50 #57
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_188292349
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 00:49 schreef Redefine het volgende:

[..]

Mwah het heeft wel degelijk invloed hoor. Dat is gewoon menselijk. Maar in dit geval heeft hij het zelf toegegeven, dus geen valse claim. En hij heeft gewoon iets gedaan wat niet door de beugel kan. Daarvoor moet je gewoon op de blaren zitten. Dan ben je niet zielig.

Maar het is wel een probleem dat hij op dezelfde manier is behandeld als mensen die veel ergere dingen heeft gedaan.
Dat laatste klopt wel ja.
pi_188292355
Overigens komt heel veel van dit soort dingen toch vooral voort uit het verziekte man/vrouw beeld dat we honderd jaar lang hebben gecreëerd. Een beeld waarin nog teveel mannen het volkomen normaal vinden om een vrouw in hun billen te knijpen etc. Terwijl dat gewoon niet normaal is.

Andersom heb je dan wel weer vrouwen die onder een heleboel dingen uitkomen, omdat ze vrouw zijn. 'Nee ik hoef niet te tillen, ik ben toch geen man' bijvoorbeeld.
  maandag 5 augustus 2019 @ 00:54:43 #59
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_188292375
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 00:52 schreef Redefine het volgende:
Overigens komt heel veel van dit soort dingen toch vooral voort uit het verziekte man/vrouw beeld dat we honderd jaar lang hebben gecreëerd. Een beeld waarin nog teveel mannen het volkomen normaal vinden om een vrouw in hun billen te knijpen etc. Terwijl dat gewoon niet normaal is.

Andersom heb je dan wel weer vrouwen die onder een heleboel dingen uitkomen, omdat ze vrouw zijn. 'Nee ik hoef niet te tillen, ik ben toch geen man' bijvoorbeeld.
Wel mee eens ja, wat beide dingen betreft.
pi_188292386
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 00:54 schreef Strani het volgende:

[..]

Wel mee eens ja, wat beide dingen betreft.
Ik denk ook pas dat het gaat veranderen als we van jongs af aan er wat aan gaan doen. Uiteraard zitten er gewoon verschillen tussen man en vrouw, dat mag en moet je ook gewoon benoemen en ook in acht nemen. Maar uiteindelijk zal er toch pas meer gelijkheid komen als we van jongs af aan laten zien dat we allen als mens gelijk zijn.
  maandag 5 augustus 2019 @ 00:57:18 #61
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_188292388
Wat acteurs en zo betreft: Het is ook de schuld van de samenleving dat die mensen zich op een gegeven moment toch als een soort halfgod gaan zien. Daar moeten we ook mee ophouden.
  maandag 5 augustus 2019 @ 00:58:34 #62
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_188292402
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 00:57 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik denk ook pas dat het gaat veranderen als we van jongs af aan er wat aan gaan doen. Uiteraard zitten er gewoon verschillen tussen man en vrouw, dat mag en moet je ook gewoon benoemen en ook in acht nemen. Maar uiteindelijk zal er toch pas meer gelijkheid komen als we van jongs af aan laten zien dat we allen als mens gelijk zijn.
Klopt. Daar hoort ook bij dat we minder een 'ding' gaan maken van 'de eerste vrouw die' dit of dat. Dit moet voor kinderen de normaalste zaak van de wereld zijn.
pi_188292410
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 00:58 schreef Strani het volgende:

[..]

Klopt. Daar hoort ook bij dat we minder een 'ding' gaan maken van 'de eerste vrouw die' dit of dat. Dit moet voor kinderen de normaalste zaak van de wereld zijn.
Precies. Overigens betekend het ook dat niet alles in het nadeel van de mannen gaat uitvallen (wat veel van de alfa mannetjes wel altijd denken als het over feminisme en vrouwenrechten gaat). Laten we bijvoorbeeld eens stoppen met de gedachte 'je slaat geen vrouw', maar daar 'je slaat niemand, punt' van maken.
pi_188292413
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 00:57 schreef Strani het volgende:
Wat acteurs en zo betreft: Het is ook de schuld van de samenleving dat die mensen zich op een gegeven moment toch als een soort halfgod gaan zien. Daar moeten we ook mee ophouden.
Klopt. Wij als maatschappij verafgoden dat soort mensen. En niet iedereen kan daar mee omgaan. Roem, geld en macht doen vaak gekken dingen met mensen.
  maandag 5 augustus 2019 @ 01:04:53 #65
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_188292419
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 01:00 schreef Redefine het volgende:

[..]

Precies. Overigens betekend het ook dat niet alles in het nadeel van de mannen gaat uitvallen (wat veel van de alfa mannetjes wel altijd denken als het over feminisme en vrouwenrechten gaat). Laten we bijvoorbeeld eens stoppen met de gedachte 'je slaat geen vrouw', maar daar 'je slaat niemand, punt' van maken.
Ja, ook eens. Wat de 'nadelen' betreft.. ik denk dat sommige mensen (niet alleen mannen) bijvoorbeeld een probleem hebben met positieve discriminatie omdat je daarmee inderdaad wel de balans doet omslaan in plaats van een evenwicht te zoeken.

Dus ook vrouwenquota en zo, kan ik me totaal niet in vinden. De juiste persoon moet gewoon de baan krijgen, of het nou een man of een vrouw is.
pi_188292434
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 01:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja, ook eens. Wat de 'nadelen' betreft.. ik denk dat sommige mensen (niet alleen mannen) bijvoorbeeld een probleem hebben met positieve discriminatie omdat je daarmee inderdaad wel de balans doet omslaan in plaats van een evenwicht te zoeken.

Dus ook vrouwenquota en zo, kan ik me totaal niet in vinden. De juiste persoon moet gewoon de baan krijgen, of het nou een man of een vrouw is.
Dat laatste zou het inderdaad moeten zijn. Maar dat is het dus in diverse gevallen niet zo. Er heerst toch vooral een 'old boys network'. Dus dan heb je helaas positieve discriminatie nodig.Dat betekend overigens niet dat de vrouw die op een bepaalde baan solliciteert niet aan dezelfde eisen moet voldoen als een man. Maar wel dat er bij vergelijkbare kwaliteiten vaker een vrouw wordt gezocht.

Dat houdt dan ook in dat er niet krampachtig gezocht wordt naar vrouwen op bepaalde plekken, als daar gewoon te weinig kandidaten voor zijn. Maar wel dat die kans gewoon eerlijker moet zijn.

Positieve discriminatie heb je helaas nodig, omdat er anders nooit wat gaat veranderen. Mannen blijven mannen aannemen, omdat de groep volledig uit mannen bestaat. Pas als er een beetje verdeling is in de groep die iemand aanneemt, zal pas de betere persoon worden aangenomen. Dat kan dan nog steeds best vaker een man zijn, maar de keuze is dan eerlijker.
  maandag 5 augustus 2019 @ 01:15:44 #67
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_188292449
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 01:12 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat laatste zou het inderdaad moeten zijn. Maar dat is het dus in diverse gevallen niet zo. Er heerst toch vooral een 'old boys network'. Dus dan heb je helaas positieve discriminatie nodig.Dat betekend overigens niet dat de vrouw die op een bepaalde baan solliciteert niet aan dezelfde eisen moet voldoen als een man. Maar wel dat er bij vergelijkbare kwaliteiten vaker een vrouw wordt gezocht.

Dat houdt dan ook in dat er niet krampachtig gezocht wordt naar vrouwen op bepaalde plekken, als daar gewoon te weinig kandidaten voor zijn. Maar wel dat die kans gewoon eerlijker moet zijn.

Positieve discriminatie heb je helaas nodig, omdat er anders nooit wat gaat veranderen. Mannen blijven mannen aannemen, omdat de groep volledig uit mannen bestaat. Pas als er een beetje verdeling is in de groep die iemand aanneemt, zal pas de betere persoon worden aangenomen. Dat kan dan nog steeds best vaker een man zijn, maar de keuze is dan eerlijker.
Ik ben het wat dat betreft toch niet zo met je eens. Ik geloof ook niet dat het nodig is, en ook niet in het van bovenaf opleggen van wat voor mensen een bedrijf wel of niet mag aannemen (daar ben ik ook wat te liberaal voor).

Ik zou dit liever op een duurzamere manier doen door de manier waarop jongeren naar het andere geslacht kijken te veranderen, zoals we al zeiden. Dat duurt misschien wat langer, maar op die manier komen er wel een stuk minder vragen van collega's over of de juiste persoon wel de baan heeft gekregen.

Verder begin ik me ook wel af te vragen of het nog wel zo klopt. Als ik naar m'n eigen bedrijf kijk zie je daar ook best veel vrouwen, maar dan weer niet in mijn departement omdat weinig vrouwen interesse lijken te hebben in sportstatistiek.
pi_188292474
De laatste tijd heb ik aardig wat vacatures gelezen en zag dat meerdere keren iets in staan als dat de organisatie diversiteit hoog in het vaandel heeft en graag wil vergroten. Voor mij vaak een reden (maar niet de enige) om niet te reageren, omdat ik denk dan kansloos te zijn
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 5 augustus 2019 @ 01:22:24 #69
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_188292477
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 01:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De laatste tijd heb ik aardig wat vacatures gelezen en zag dat meerdere keren iets in staan als dat de organisatie diversiteit hoog in het vaandel heeft en graag wil vergroten. Voor mij vaak een reden (maar niet de enige) om niet te reageren, omdat ik denk dan kansloos te zijn
Terecht wel, waarschijnlijk. En dat lijkt me niet goed.
  maandag 5 augustus 2019 @ 01:25:01 #70
181667 Strani
¡Amunt Valencia!
pi_188292495
Nou ja, ik ga maar eens heel geëmancipeerd slapen denk ik.
pi_188292944
Mogguh :O
pi_188292946
Morgen!
pi_188293014
Morgen.
pi_188293023
quote:
Het zou mij niet tegen houden. Ik zou dan waarschijnlijk net zoveel of zo weinig kans maken als ik normaal gesproken zou doen.
pi_188293588
quote:
Meer een teken dat de organisatie kansloos is. De beste mensen moeten gewoon op de juiste plek komen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')